Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
+96
robin-_-
farre
CKa
MickkeJ
Ingemar
Morifade
Kapten Haddock
Jovi
eklunden
Pontaking
Chris Hendrix
rumpztr
Jonken
Hedanders
ollle
Swhy
Dalle
Tony Moore
Jompa
KUCERA
Finland
JohanO
Sir Prozac
nummer 17
kniba
Dilox
kokostrollet
Hurlun
hokkzorz
Rakapuckar
Jaguaren
Mickeee
JuniorX
LubosC
wilmus2007
ski3r
Diktatorn
Norlin
amarule
Lasse Proppmätt
Old Brooklyn
Patrik82
JayDee
Davidoff
Polyfemos
Rikky
Neurofunk20
Hellcop
Pajala
Redbear
Kagen
LulefanGBG
Bamsefar
kamelbullen
KaptenBlodskelett
NallePhu
FruktHamster
MiCCe
Ulfstrk
Calle
stormvägen
Högljudd
Kraftkung
Helge
Sundance Kid
27 Öqvist
Dentos
Homer96
Donowitz
Qirren
Ivanhoe
Mr Bister
Rönken
makkanmakkan
Tigerman
Snikne Ville
LHF96
Puckad
pingu
Mange
Vexet
icemask
Lulefan
kjell
Luleåfan
LuleåWinston
Slapshot
Urken
Micke80
Groggen79
johan74
Lars158
NilsOskar
tibet
Admin
100 posters
Sida 16 av 20
Sida 16 av 20 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
Jag tycker fortfarande att vi behöver forwards som har rörlighet och passningssäkerhet i och genom slottet. Idag har vi i princip bara forwards som är bekväma när man har moståndarna framför sig, vilket resulterar i ett oändligt sargtuggande med skott långt från mål och från svåra vinklar.
Chris, Cam och Foppa (bitvis Cehlarik) är nog de som mest konsekvent har rörlighet bakom/innanför motståndarnas backar och det är en spelstil som jag har förhoppningar om att Lagacé kommer att behärska med bravur nästa säsong.
Chris, Cam och Foppa (bitvis Cehlarik) är nog de som mest konsekvent har rörlighet bakom/innanför motståndarnas backar och det är en spelstil som jag har förhoppningar om att Lagacé kommer att behärska med bravur nästa säsong.
JohanO- Antal inlägg : 814
Ryktas alltså om att Kristian Huselius är redo för en comeback. Jag tror absolut han skulle hålla på SHL-nivå om hans kropp håller. Ge han ett tryout kontrakt och låt han dra på Luleåtröjan kanske?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=691
Edit: Ska väl nämnas att jag tror att han kommer spela i AIK nästa säsong. Men jag skulle vara öppen för att han billigt testar köra med Luleå och ser hur långt det kan räcka. För han är utan tvekan en spelare som håller hög SHL klass när kroppen svarar på rätt sätt, vilken den enligt honom själv gör just nu.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=691
Edit: Ska väl nämnas att jag tror att han kommer spela i AIK nästa säsong. Men jag skulle vara öppen för att han billigt testar köra med Luleå och ser hur långt det kan räcka. För han är utan tvekan en spelare som håller hög SHL klass när kroppen svarar på rätt sätt, vilken den enligt honom själv gör just nu.
Dentos- Antal inlägg : 894
Stort NEJ TACK till att ta in Huselius.. Han har ju inte spelat på 2 år.. Har vi inte bättre ambitioner än att ta in en 36 årig FD-spelare som har en historik av att vara trasig?
En spelare som skulle passa fint in hos Luleå är Dennis Rasmussen, han var riktigt bra i Växjö sist och hans kontrakt går ut till sommaren med Rockford.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9985
En spelare som skulle passa fint in hos Luleå är Dennis Rasmussen, han var riktigt bra i Växjö sist och hans kontrakt går ut till sommaren med Rockford.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9985
Kraftkung- Antal inlägg : 169
Huselius, vad i helvete. Nej tack. Är evigt tacksam för att vissa här inne inte är sportchef i vår förening. Huselius för att fylla ut en av de få ädla platser som är kvar kan inte beskrivas som något annat än en komedi.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Rasmussen vore ett kanon förvärv. Tvivlar dock lite på att vi kan sno han framför Växjö/Färjestad.
** Edit** Huselius är inte värt att diskutera.. Alla med lite insikt inser att nått sånt tack o lov aldrig skulle hända*
** Edit** Huselius är inte värt att diskutera.. Alla med lite insikt inser att nått sånt tack o lov aldrig skulle hända*
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Jonken skrev:Här är min syn på Luleå Hockeys värvningsstrategi; om föreningen på alvar planerar att vara med i racet om SM-guldet nästa säsong:
- OM man skall vinna -måste man kunna träna & bygga upp betydligt hårdare än man gjort bla under denna säsong.
Träningslära är ganska komplicerat för mig som är oinsatt, och rönen verkar ändras med jämna mellanrum.
SAIK har framgång genom att träna extremt hårt. KHK, som skrällde och tog sig upp i SHL, verkar gå en annan väg. De vilar mer för att låta kroppen återhämta sig och de har ju också fått massor av framgång. På sommarträningen så körde de däremot massor av 20-metersintervaller för att få upp snabbheten. Och bevisligen har det gett framgång.
Senast ändrad av LuleåWinston den lör 28 mar 2015, 16:46, ändrad totalt 1 gång
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Jo Miro Zalar verkar ha gjort en hel del bra saker där nere i Karlskrona. Hade gärna sett att Luleå anlitade han som konsult för att lägga upp träningen.
*Edit*
Här är en intervju med killen:
http://www.expressen.se/kvp/sport/miro-zalar-jag-fick-mig-en-tankestallare/
Mycket betoning på snabbhet och explosivitet.
*Edit*
Här är en intervju med killen:
http://www.expressen.se/kvp/sport/miro-zalar-jag-fick-mig-en-tankestallare/
Mycket betoning på snabbhet och explosivitet.
JohanO skrev:Jag tycker fortfarande att vi behöver forwards som har rörlighet och passningssäkerhet i och genom slottet. Idag har vi i princip bara forwards som är bekväma när man har moståndarna framför sig, vilket resulterar i ett oändligt sargtuggande med skott långt från mål och från svåra vinklar.
Jo precis, du slår huvudet på spiken. Jag hoppas på att det kommer in någon / några spelare av den typen. Som har bra skridskoåkning och går mot kassen, samt kan hantera pucken i hög hastighet och i trafik. Lagace hoppas jag klarar av att ta med det spelet till SHL, men det är fortfarande alldeles för få som klarar av det i Luleå just nu. Hoppas på två till spelare av det snittet, helst två etablerade så att det inte blir för mycket chansning och vi återigen sitter med spelare som vänder ut mot sargen.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Kan någon förklara för mig storheten med Henrion då alla vill ha in han i truppen???
Jag tvivlar Osten kommer ge sig in i ett race om han för så pass smart är den herren!
Jag tvivlar Osten kommer ge sig in i ett race om han för så pass smart är den herren!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Roligt att Huselius ens kommer på tal. Vissa tyckte Mannberg skulle bort efter en misshandel men både Huselius och Tallinder kommer upp trots att de har en misstänkt våldtäkt på sitt CV.
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Vad ska vi med Huselius till eg???
Känslan är att han passerat zenit redan och göra en comeback tvivlar på att han lyckas ens!
Känslan är att han passerat zenit redan och göra en comeback tvivlar på att han lyckas ens!
Jag tycker att ni som tycker att det räcker med förlängning av Abbotts och de båda Asplövenspelarna som nyförvärv för att vinna SM guld nästa år skall titta på semifinalen mellan SAIK och LHC så förstår ni kanske hur orimligt det vore
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Mr Bister skrev:Jag tycker att ni som tycker att det räcker med förlängning av Abbotts och de båda Asplövenspelarna som nyförvärv för att vinna SM guld nästa år skall titta på semifinalen mellan SAIK och LHC så förstår ni kanske hur orimligt det vore
Forwardstruppen hos LHF har varit 15-16 spelare senaste åren.
10 är på kontrakt just nu, Abbotts och Henrion skulle göra att det blev 13 och 2 platser kvar för fler nyförvärv.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:Mr Bister skrev:Jag tycker att ni som tycker att det räcker med förlängning av Abbotts och de båda Asplövenspelarna som nyförvärv för att vinna SM guld nästa år skall titta på semifinalen mellan SAIK och LHC så förstår ni kanske hur orimligt det vore
10 är på kontrakt just nu, Abbotts och Henrion skulle göra att det blev 13 och 2 platser kvar för fler nyförvärv.
Jo adderar man lite spets på laget så blir det nog bra. Skellefteå vs. Linköping är väl ganska jämnt skägg i absoluta spetstoppen, nästan så att Linköping har något något flådigare, sett till serien åtminstone. Men Skellefteås bredd och spelare som kliver in i slottet är mer imponerande.
Skellefteås "raka enkla" spel är verkligen imponerande också, allt sker i rasande tempo och in i hettan oftast.
Ngn som ser vad det står om Ledin på Kuriren.....
NallePhu skrev:Ngn som ser vad det står om Ledin på Kuriren.....
Luleå hörde av sig i November.. Men sedan har det varit tyst från Luleås sida. Skadan gjorde att kontraktsförhandlingen lades på is.
"Det var ett möte mellan tränarna och ”Osten” (sportchefen Lars Bergström) i går och de ska komma med ett besked om det blir något eller inte nästa vecka. Jag har bett (Claes) Elefalk att kolla över marknaden."
blir nog ingen förlängning
Pajala- Antal inlägg : 18788
Rönken skrev:Lars158 skrev:Mr Bister skrev:Jag tycker att ni som tycker att det räcker med förlängning av Abbotts och de båda Asplövenspelarna som nyförvärv för att vinna SM guld nästa år skall titta på semifinalen mellan SAIK och LHC så förstår ni kanske hur orimligt det vore
Jo adderar man lite spets på laget så blir det nog bra. Skellefteå vs. Linköping är väl ganska jämnt skägg i absoluta spetstoppen, nästan så att Linköping har något något flådigare, sett till serien åtminstone. Men Skellefteås bredd och spelare som kliver in i slottet är mer imponerande.
Skellefteås "raka enkla" spel är verkligen imponerande också, allt sker i rasande tempo och in i hettan oftast.
Kollade på den och var faktiskt inte särskilt imponerad. Särskilt LHCs försvarsspel lämnar en hel del att önska och SAIK får göra lite som de vill. Det grämer en lite när man ser det, för det känns som om LHF hade gjort en betydligt bättre första match i Mordor än vad LHC mäktade med.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Vi behöver sk lagbärare likt Ledin han är en av en stomme spelare dvs Janne - Fabbe + Ledin som är Luleå spelare, Klipper man snöret på han är det inte bra signaler då han har ett hjärta för klubben samt ger exakt allt hela tiden!Ivanhoe skrev:NallePhu skrev:Ngn som ser vad det står om Ledin på Kuriren.....
Luleå hörde av sig i November.. Men sedan har det varit tyst från Luleås sida. Skadan gjorde att kontraktsförhandlingen lades på is.
"Det var ett möte mellan tränarna och ”Osten” (sportchefen Lars Bergström) i går och de ska komma med ett besked om det blir något eller inte nästa vecka. Jag har bett (Claes) Elefalk att kolla över marknaden."
NallePhu skrev:Vi behöver sk lagbärare likt Ledin han är en av en stomme spelare dvs Janne - Fabbe + Ledin som är Luleå spelare, Klipper man snöret på han är det inte bra signaler då han har ett hjärta för klubben samt ger exakt allt hela tiden!Ivanhoe skrev:NallePhu skrev:Ngn som ser vad det står om Ledin på Kuriren.....
Ledin gjorde sina bästa år nere vid gnällbältet och att kalla han för stomme jämfört med Abbotts fabbe eller Janne är bara löjligt. Ser hellre att förlänga Abbotts före Ledin dom har större luleå hjärta
Morifade- Antal inlägg : 14
Jag blev ordentligt imponerad. Och då hade SkAIK Widing o Schremp på läktaren..kokostrollet skrev:Rönken skrev:Lars158 skrev:Mr Bister skrev:Jag tycker att ni som tycker att det räcker med förlängning av Abbotts och de båda Asplövenspelarna som nyförvärv för att vinna SM guld nästa år skall titta på semifinalen mellan SAIK och LHC så förstår ni kanske hur orimligt det vore
Kollade på den och var faktiskt inte särskilt imponerad. Särskilt LHCs försvarsspel lämnar en hel del att önska och SAIK får göra lite som de vill. Det grämer en lite när man ser det, för det känns som om LHF hade gjort en betydligt bättre första match i Mordor än vad LHC mäktade med.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6532
Kul grabbar! Många bra inlägg och synpunker som jag ställer mig bakom!!!!!
Varför jag nämner Henrion är för att jag är säker på att han kommer tillföra något som LHF inte har haft på väldigt många år......en målskytt! Han är ingen Malkin, Ovetchkin eller Gretsky, men en kille som har målkänsla. En kille som har de, så spelar de inte så stor roll i vilken liga han har spelat (förstå mig rätt nu!), utan han gör mål p.g.a att han står rätt och gör de rätta sakerna.....han behöver inte ens vara bra den matchen, medspelare skjuter honom ihjälmen och de blir bara mål.
Har en väldigt bra bekant som råkar vara en riktig målskytt (utan att nämna några namn). De spelar ingen roll i vilken turnering eller serie han spelade i, så gjorde han mål. Jag har ifråga satt honom och frågat ut honom hur de var möjligt att han kunde spela uselt i 58 minuter i en VM, OS eller Elitseriematch och producera 2 mål, men han vet inte, de bara hände. Han har ingen förklaring.....jaa säger han, de har varit så hela livet!
Vad jag menar är inte att en kille som Henrion inte är någon favvo, utan en kille som kan tillföra något som ingen i LHFs lag 14/15 har & ligger till halva kostnaden av vad t.ex Klasen gör och har kapacitet att producera minst 15 fler poäng än Chris och samtidigt ge plats åt en "stjärnspelare"!
Jag har sett karln och han imponerar på mig i AS och spelar i den seriens 3-4:e sämsta lag. Jag vet inte att han gör desamma i SHL, men han har rätt ålder, rätt psyke, gör rätt saker, rätt pengar (?) och har ruggig potential!
Varför jag nämner Henrion är för att jag är säker på att han kommer tillföra något som LHF inte har haft på väldigt många år......en målskytt! Han är ingen Malkin, Ovetchkin eller Gretsky, men en kille som har målkänsla. En kille som har de, så spelar de inte så stor roll i vilken liga han har spelat (förstå mig rätt nu!), utan han gör mål p.g.a att han står rätt och gör de rätta sakerna.....han behöver inte ens vara bra den matchen, medspelare skjuter honom ihjälmen och de blir bara mål.
Har en väldigt bra bekant som råkar vara en riktig målskytt (utan att nämna några namn). De spelar ingen roll i vilken turnering eller serie han spelade i, så gjorde han mål. Jag har ifråga satt honom och frågat ut honom hur de var möjligt att han kunde spela uselt i 58 minuter i en VM, OS eller Elitseriematch och producera 2 mål, men han vet inte, de bara hände. Han har ingen förklaring.....jaa säger han, de har varit så hela livet!
Vad jag menar är inte att en kille som Henrion inte är någon favvo, utan en kille som kan tillföra något som ingen i LHFs lag 14/15 har & ligger till halva kostnaden av vad t.ex Klasen gör och har kapacitet att producera minst 15 fler poäng än Chris och samtidigt ge plats åt en "stjärnspelare"!
Jag har sett karln och han imponerar på mig i AS och spelar i den seriens 3-4:e sämsta lag. Jag vet inte att han gör desamma i SHL, men han har rätt ålder, rätt psyke, gör rätt saker, rätt pengar (?) och har ruggig potential!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Är de någon som hört nått mer om A Nilsson?
Hoppas verkligen vi får behålla Celarik......han tror jag kommer bli riktigt bra till nästa säsong!
Hoppas verkligen vi får behålla Celarik......han tror jag kommer bli riktigt bra till nästa säsong!
Självklart räcker det inte med duon från Asplöven och Abbotts bröderna, men vi kommer en bra bit bara där.
SAIK värvade Pesonen och vi värvade Harju och inget säger att Harju kan vara lika bra som Pesonen nästa säsong.
Skellefteå värvar direkt en kille från universitetet, Andrew Calof som väljer att förlänga idag.
Linköping tar in en fd skyttekung från Allsvenska, Brock Little som efter Allsvenska säsongen gjort 2 säsonger i SHL och han har gjort det riktigt bra. Varför kan inte Lagace och Henrion bli spetspelare?
Med eller utan Abbotts tror jag vi får en bra trupp nästa säsong men helst ser jag att man förlänger med båda två.
Låt oss säga att Henrion skulle bli klar och Abbotts försvinner samt att Ledin och Forsberg inte får förlängt. Nu hoppas jag även att Forsberg ska få kontrakt då det pratas om konkurrens situationer vilket är en s.k " Core Value " om man ska bygga ett fungerande och vinnande lag.
Johan Harju - NY - Lennart Petrell
Här vill jag se en riktig monster/spets/stjärn center. En Erik Christensen typ, rutinerad och vet vad som krävs. Helst en Svensk.
Petrell och Harju fungerar, Petrell får vara städgumman i linen. Stå för det fysiska och skapa utrymme för Harju och en nya centern. Tror också Petrell producerar bättre om man hittar en plats direkt till han med 2 spets spelare.
NY - Lucas Wallmark- Peter Cehlarik
Vi får se Wallmark och Cehlarik göra deras sista säsong i Luleå tröjan och trots att det inte finns några garantier så tror jag att dom får sitt stora genombrott likt Harju och Omark säsongen 08-09. Med rätt sommarträning så är det mycket som pekar att det blir så.
Här vill jag sedan se Linus Videll.
John Henrion - Jacob Lagace - NY
Här är kedjan som får utvecklas i SHL med ro, som får ta över efter att Wallmark/Cehlarik försvinner. Nu tror jag inte att någon här kommer att blanda sig bland topp 10 i poängligan men tror dom utvecklas och blir stjärnspelare. Vem ska spela med dom?
Drömmen vore ju Niclas Bergfors såklart men kan fungera med Johan Forsberg också. Alternativt att man flyttar Lagace på kanten och Chris Abbott får spela center här
Karl Fabricius - Jonathan Granström - Emil Sylvegård
Nya griskedjan där Malte får spela en hel del också.
Extra: Malte Strömvall, Victor Ekarv
Otroligt vemodigt att bygga uppställningar utan Abbotts men det behöver inte betyda att det blir en katastrofal säsong utan dom.
Joel Lassinantti
Daniel Larsson
Jonathan Sigalet - Craig Schira
Kristian Näkyvä - Ilari Melart/Joonas Järvinen
Dean Kukan - Jan Sandström
Per Savilahti Nagander - Marcus Oskarsson
Linus Videll - Lucas Wallmark - Peter Cehlarik
John Henrion - Jacob Lagace - Niclas Bergfors
Karl Fabricius/Malte Strömvall - Jonathan Granström - Emil Sylvegård
Dyrt? Kanske, men ska vi prata guld så ska vi också tänka på att SAIK kanske kan ställa upp med spelare som Pesonen, Calof, Sweatt, Lindström, Ericsson m.fl
SAIK värvade Pesonen och vi värvade Harju och inget säger att Harju kan vara lika bra som Pesonen nästa säsong.
Skellefteå värvar direkt en kille från universitetet, Andrew Calof som väljer att förlänga idag.
Linköping tar in en fd skyttekung från Allsvenska, Brock Little som efter Allsvenska säsongen gjort 2 säsonger i SHL och han har gjort det riktigt bra. Varför kan inte Lagace och Henrion bli spetspelare?
Med eller utan Abbotts tror jag vi får en bra trupp nästa säsong men helst ser jag att man förlänger med båda två.
Låt oss säga att Henrion skulle bli klar och Abbotts försvinner samt att Ledin och Forsberg inte får förlängt. Nu hoppas jag även att Forsberg ska få kontrakt då det pratas om konkurrens situationer vilket är en s.k " Core Value " om man ska bygga ett fungerande och vinnande lag.
Här vill jag se en riktig monster/spets/stjärn center. En Erik Christensen typ, rutinerad och vet vad som krävs. Helst en Svensk.
Petrell och Harju fungerar, Petrell får vara städgumman i linen. Stå för det fysiska och skapa utrymme för Harju och en nya centern. Tror också Petrell producerar bättre om man hittar en plats direkt till han med 2 spets spelare.
NY - Lucas Wallmark- Peter Cehlarik
Vi får se Wallmark och Cehlarik göra deras sista säsong i Luleå tröjan och trots att det inte finns några garantier så tror jag att dom får sitt stora genombrott likt Harju och Omark säsongen 08-09. Med rätt sommarträning så är det mycket som pekar att det blir så.
Här vill jag sedan se Linus Videll.
John Henrion - Jacob Lagace - NY
Här är kedjan som får utvecklas i SHL med ro, som får ta över efter att Wallmark/Cehlarik försvinner. Nu tror jag inte att någon här kommer att blanda sig bland topp 10 i poängligan men tror dom utvecklas och blir stjärnspelare. Vem ska spela med dom?
Drömmen vore ju Niclas Bergfors såklart men kan fungera med Johan Forsberg också. Alternativt att man flyttar Lagace på kanten och Chris Abbott får spela center här
Karl Fabricius - Jonathan Granström - Emil Sylvegård
Nya griskedjan där Malte får spela en hel del också.
Extra: Malte Strömvall, Victor Ekarv
Otroligt vemodigt att bygga uppställningar utan Abbotts men det behöver inte betyda att det blir en katastrofal säsong utan dom.
Joel Lassinantti
Daniel Larsson
Jonathan Sigalet - Craig Schira
Kristian Näkyvä - Ilari Melart/Joonas Järvinen
Dean Kukan - Jan Sandström
Per Savilahti Nagander - Marcus Oskarsson
Linus Videll - Lucas Wallmark - Peter Cehlarik
John Henrion - Jacob Lagace - Niclas Bergfors
Karl Fabricius/Malte Strömvall - Jonathan Granström - Emil Sylvegård
Dyrt? Kanske, men ska vi prata guld så ska vi också tänka på att SAIK kanske kan ställa upp med spelare som Pesonen, Calof, Sweatt, Lindström, Ericsson m.fl
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Kapten Haddock skrev:Kul grabbar! Många bra inlägg och synpunker som jag ställer mig bakom!!!!!
+ poäng Kapten, kan bara instämma
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Fy FN....skulle vara riktigt kul att se Widell med grabbarna tonåring!!!!!
2 talanger som har framtiden för sig och en kille som verkligen kan!!!!!!
2 talanger som har framtiden för sig och en kille som verkligen kan!!!!!!
Harju - Lagace - Henrion/Sweatt
Videll - Wallmark - Cehlarik
Hedman - Chris - Petrell
Fabbe - Grana - Sylvegård
Strömwall - - Ekarw
Sigalet - Melart/järvinen
Schira - Näkyvä/Fagerudd
Kukan - Welch/Ahnelöv
Sandström - Oskarsson
Videll - Wallmark - Cehlarik
Hedman - Chris - Petrell
Fabbe - Grana - Sylvegård
Strömwall - - Ekarw
Sigalet - Melart/järvinen
Schira - Näkyvä/Fagerudd
Kukan - Welch/Ahnelöv
Sandström - Oskarsson
Jompa- Antal inlägg : 8
Tycker att offensiven ska byggas på extremt starka centrar, det ska vara ryggraden. Lagace och Wallmark som våra två toppcentrar känns inte särskilt starkt alls om jag ska vara ärlig. Potential javisst men då ska allt klicka.
Tycker vi behöver en center i klass med Greg Scott till förstakedjan, bra och rejäl åt båda hållen. Sen låta Chris ta centerplatsen i andrakedjan. Tredjekedjan kan Lagace eller Wallmark hantera och fjärde grana.
Harju-(Greg Scott klass)-Spets(typ Videll)
Cam-Chris-Sylvegård
Cehlarik-Wallmark-Lagace
Fabbe-Granström-Ledin(om han vill gå ner i lön)
Då får vi en riktig leading line som vi vet på förhand kommer producera, två andrakedjor samt en defensiv.
Lite nackdelen med Chris och Cam är att jag ofta tycker tredjekillen i den formationen ofta försvinner då Chris och Cam ofta kör sitt eget race litegrann. Därför tycker jag Sylvegård gör sig bra där då han kan spela fysiskt och skapa rum.
Tycker vi behöver en center i klass med Greg Scott till förstakedjan, bra och rejäl åt båda hållen. Sen låta Chris ta centerplatsen i andrakedjan. Tredjekedjan kan Lagace eller Wallmark hantera och fjärde grana.
Harju-(Greg Scott klass)-Spets(typ Videll)
Cam-Chris-Sylvegård
Cehlarik-Wallmark-Lagace
Fabbe-Granström-Ledin(om han vill gå ner i lön)
Då får vi en riktig leading line som vi vet på förhand kommer producera, två andrakedjor samt en defensiv.
Lite nackdelen med Chris och Cam är att jag ofta tycker tredjekillen i den formationen ofta försvinner då Chris och Cam ofta kör sitt eget race litegrann. Därför tycker jag Sylvegård gör sig bra där då han kan spela fysiskt och skapa rum.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Hörde något rykte om Dick Axelsson. Han är sjukt talangfull, men har självklart sina brister då han är en väldigt lat person och inte bryr sig nog mycket om sin kost. (Han kunde sitta med en coca cola burk i handen efter träningarna i Frölunda). Väldigt lik Klasen på många sätt, innan Klasen fick ha Rönken som coach. Jag skulle dock faktiskt inte säga nej till Axelsson om han faktiskt är sugen på att ta tag i allt på sidan om, precis som Klasen gjorde, och få en bättre fysik. För en vältränad Dick Axelsson håller absolut en väldigt hög SHL klass. Redan förra året i Frölunda tycker jag han var grym! Han kan bli precis den playmakern vi behöver i PP, som kan flippa upp Harju till kanonlägen.
Absolut inte för att fylla ut en av de ädla platser som är kvar. Som jag sa så hade jag ett tryout kontrakt i åtanke, likt det Pelle Prestberg fick med Färjestad förra säsongen en sväng. Om Huselius är i bättre form än han varit sen höften pajjade, så KAN Huselius hålla hög SHL nivå även idag. Självklart ingen garanti, och just därav inget kontrakt rakt av. Men hans comeback i AIK-tröjan för 2 år sen var magisk. Dominant i de tre matcher jag såg han spela. Men det är självklart 2 år sen och han blir bara äldre och äldre, precis som ni säger. Kan fortfarande inte se vad som är problemet med att ta in en high risk high reward spelare med juniorlön och tryout endast för en månad eller så. Slår det dåligt ut så har man tappat 20 000 kronor, slår det väl ut så har man en spelare som är kapabel för minst 30 poäng på en säsong.bearjew skrev:Huselius, vad i helvete. Nej tack. Är evigt tacksam för att vissa här inne inte är sportchef i vår förening. Huselius för att fylla ut en av de få ädla platser som är kvar kan inte beskrivas som något annat än en komedi.
Dicken har potential, men det stannar där. Han kan vara norra hemisfärens mest notoriska chanssumpare. I kvarten mot LHC förra året brände han närmare 10(!) frilägen, och det var samma visa i VM. Med andra ord är han antitesen till vad vi söker.Dentos skrev:Hörde något rykte om Dick Axelsson. Han är sjukt talangfull, men har självklart sina brister då han är en väldigt lat person och inte bryr sig nog mycket om sin kost. (Han kunde sitta med en coca cola burk i handen efter träningarna i Frölunda). Väldigt lik Klasen på många sätt, innan Klasen fick ha Rönken som coach. Jag skulle dock faktiskt inte säga nej till Axelsson om han faktiskt är sugen på att ta tag i allt på sidan om, precis som Klasen gjorde, och få en bättre fysik. För en vältränad Dick Axelsson håller absolut en väldigt hög SHL klass. Redan förra året i Frölunda tycker jag han var grym! Han kan bli precis den playmakern vi behöver i PP, som kan flippa upp Harju till kanonlägen.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
KaptenBlodskelett skrev:Dicken har potential, men det stannar där. Han kan vara norra hemisfärens mest notoriska chanssumpare. I kvarten mot LHC förra året brände han närmare 10(!) frilägen, och det var samma visa i VM. Med andra ord är han antitesen till vad vi söker.Dentos skrev:Hörde något rykte om Dick Axelsson. Han är sjukt talangfull, men har självklart sina brister då han är en väldigt lat person och inte bryr sig nog mycket om sin kost. (Han kunde sitta med en coca cola burk i handen efter träningarna i Frölunda). Väldigt lik Klasen på många sätt, innan Klasen fick ha Rönken som coach. Jag skulle dock faktiskt inte säga nej till Axelsson om han faktiskt är sugen på att ta tag i allt på sidan om, precis som Klasen gjorde, och få en bättre fysik. För en vältränad Dick Axelsson håller absolut en väldigt hög SHL klass. Redan förra året i Frölunda tycker jag han var grym! Han kan bli precis den playmakern vi behöver i PP, som kan flippa upp Harju till kanonlägen.
Äsch, vad fan ska ha skjuta för. Vi har ju Hajen
För att det alltid är han som får lägena. Vi har redan Petrell och Fabbe.Dentos skrev:KaptenBlodskelett skrev:Dicken har potential, men det stannar där. Han kan vara norra hemisfärens mest notoriska chanssumpare. I kvarten mot LHC förra året brände han närmare 10(!) frilägen, och det var samma visa i VM. Med andra ord är han antitesen till vad vi söker.Dentos skrev:Hörde något rykte om Dick Axelsson. Han är sjukt talangfull, men har självklart sina brister då han är en väldigt lat person och inte bryr sig nog mycket om sin kost. (Han kunde sitta med en coca cola burk i handen efter träningarna i Frölunda). Väldigt lik Klasen på många sätt, innan Klasen fick ha Rönken som coach. Jag skulle dock faktiskt inte säga nej till Axelsson om han faktiskt är sugen på att ta tag i allt på sidan om, precis som Klasen gjorde, och få en bättre fysik. För en vältränad Dick Axelsson håller absolut en väldigt hög SHL klass. Redan förra året i Frölunda tycker jag han var grym! Han kan bli precis den playmakern vi behöver i PP, som kan flippa upp Harju till kanonlägen.
Äsch, vad fan ska ha skjuta för. Vi har ju Hajen
Känns förövrigt rätt onödigt av dig att så tydligt dumförklara mig på det sättet. Det är Silly season och man måste få drömma sig iväg lite för att palla hela vägen till nästa säsong. Huselius har hockeymässigt varit en förebild för mig genom hela min uppväxt, och det är klart tankarna börjar gå lite när han är sugen på en comeback. Sen var jag ju rätt tydlig med att man inte skulle ta Huselius istället för någon annan, utan låta honom provspela/provträna för att mäta sig med killarna OM han är hel och OM han verkligen vill satsa för nåt år till på toppnivå. Sen om det automatiskt gör mig till världens sämsta potentiella sportchef får stå för dig, men du kan väl hålla det för dig själv då också?bearjew skrev: Är evigt tacksam för att vissa här inne inte är sportchef i vår förening..
Dentos skrev:Känns förövrigt rätt onödigt av dig att så tydligt dumförklara mig på det sättet. Det är Silly season och man måste få drömma sig iväg lite för att palla hela vägen till nästa säsong. Huselius har hockeymässigt varit en förebild för mig genom hela min uppväxt, och det är klart tankarna börjar gå lite när han är sugen på en comeback. Sen var jag ju rätt tydlig med att man inte skulle ta Huselius istället för någon annan, utan låta honom provspela/provträna för att mäta sig med killarna OM han är hel och OM han verkligen vill satsa för nåt år till på toppnivå. Sen om det automatiskt gör mig till världens sämsta potentiella sportchef får stå för dig, men du kan väl hålla det för dig själv då också?bearjew skrev: Är evigt tacksam för att vissa här inne inte är sportchef i vår förening..
Håller med om att det kom en del onödigt hårda kommentarer efter ditt inlägg om Huselius. Det är ju silly season! Och vi är ju inte avlönade sportjournalister som skriver härinne utan supportrar som spekulerar. Tycker själv det är rätt kul när folk lägger fram idéer och förslag som är åtminstone någorlunda realistiska. Nu håller jag inte med om att vi borde värva Huselius men det är ändå intressant när det finns några namn att ta ställning till.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Klart Huselius säkert skulle kunna komma in på SHL-nivå och leverera, tror inte det är något som så många tvivlar på, men frågan är ju hur länge han håller. Han är ju dessutom lite föredetting, kan man få honom på ett billigt kontrakt lite som try-out vore det ju en ypperlig förstärkning, kan bli total succé eller flopp, men blir det flopp har man förhoppningsvis inte betalat för mycket för honom, men det är nog inte någon man ska ha som första kort, han borde snarare vara ett extra kort eller en backup man har bakom andra spelare som man vet verkligen håller.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Jag har alltid gillat Huselius på banan och skulle aldrig tackat nej till honom under hans bra aktiva år, men man har ju inte en susning om hans status idag!
Kommer inte ihåg, men var de för och av skador han la skenorna på hyllan?
Kommer inte ihåg, men var de för och av skador han la skenorna på hyllan?
Enligt ett mycket vagt rykte skulle Dick Axelsson finnas på luleås radar, say what
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Bamsefar skrev:Enligt ett mycket vagt rykte skulle Dick Axelsson finnas på luleås radar, say what
Tror nog vi slipper se han i Luleå...kontarkt 15/16 med Davos.
#96- Antal inlägg : 2192
Dentos skrev:Känns förövrigt rätt onödigt av dig att så tydligt dumförklara mig på det sättet. Det är Silly season och man måste få drömma sig iväg lite för att palla hela vägen till nästa säsong. Huselius har hockeymässigt varit en förebild för mig genom hela min uppväxt, och det är klart tankarna börjar gå lite när han är sugen på en comeback. Sen var jag ju rätt tydlig med att man inte skulle ta Huselius istället för någon annan, utan låta honom provspela/provträna för att mäta sig med killarna OM han är hel och OM han verkligen vill satsa för nåt år till på toppnivå. Sen om det automatiskt gör mig till världens sämsta potentiella sportchef får stå för dig, men du kan väl hålla det för dig själv då också?bearjew skrev: Är evigt tacksam för att vissa här inne inte är sportchef i vår förening..
Inte meningen att såra dig på något sätt. Jag tycker bara att Huselius känns så långt ifrån en tänkbar värvning man kan komma, av flertalet anledningar. Dels hans ålder, hans skadehistorik, förmodade löneläge i förhållande till vad man får - i synnerhet för att han ska tycka det är värt att flytta upp till Luleå och bryta upp familjelivet alternativt att han skulle pendla från Tyresö i Stockholm till Luleå. Jag tycker även att han sjönk i mina ögon i samband med Lilja och Tallinder-indidenten. Våldtäkt eller ej så betedde han sig grisigt mot sin familj. Om han ens skulle få för sig att spela hockey igen, handlar det nog snarare om att testa kroppen i AIK.
Jag visste inte att du har haft honom som en förebild genom hela din uppväxt men kan samtidigt tycka det är lite märkligt. Själv hade jag Luleå-profiler som förebild.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Honom vill jag verkligen inte se. Lat som få och besitter inte alls samma potential som Klasen gjorde när han kom hit.Bamsefar skrev:Enligt ett mycket vagt rykte skulle Dick Axelsson finnas på luleås radar, say what
Qirren- Antal inlägg : 1369
Skulle det vara mer än bara ett rykte så lägger jag ner. Där drar jag min gräns, då är jag inte med längre.Bamsefar skrev:Enligt ett mycket vagt rykte skulle Dick Axelsson finnas på luleås radar, say what
Ingen jävla Dick Axelsson! Ingen Jämtin och ingen Huselius. Då lägger jag fan ner skiten ock.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
KaptenBlodskelett skrev:Skulle det vara mer än bara ett rykte så lägger jag ner. Där drar jag min gräns, då är jag inte med längre.Bamsefar skrev:Enligt ett mycket vagt rykte skulle Dick Axelsson finnas på luleås radar, say what
Tjock-Dicken.. Skulle vi inte dra fram storkukarna då?
Betvivlar att han hittar sin...Urken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Skulle det vara mer än bara ett rykte så lägger jag ner. Där drar jag min gräns, då är jag inte med längre.Bamsefar skrev:Enligt ett mycket vagt rykte skulle Dick Axelsson finnas på luleås radar, say what
Tjock-Dicken.. Skulle vi inte dra fram storkukarna då?
Sitta och drömma om Klasen, Omark eller Videll och landa med Axelsson vore ju ett hyfsat antiklimax alltså.
Omark är ju avskriven, Klasen lär inte komma 'hem' ännu, men Videll är väl inte omöjlig åtminstone.
Nu har vi ju inte precis center-brist, även om vi skulle tappa både Chris och Fogström, då jag anser att Granström, Wallmark, Lagacé och Ekarv ser rätt spännande ut. Visst, ingen absolut toppcenter men Granström kan absolut centra en leading-line med rätt yttrar bredvid sig. T.ex. en riktig playmaker à la Videll och Harju. Lagacé är definitvit spännande nog att få testa en centerroll i en andrakedja. Tror absolut inte att han skulle göra bort sig i den rollen med rätt spelare bredvid sig.
Tycker i sådant fall att man kan bränna mer krut på att stärka upp den renodlade forwardsidan, med t.ex. Videll eller någon av liknande spelartyp och kaliber. Gärna en vass forward till utöver det, även om vi skulle få Henrion, men vill man säkra upp lite på Centersidan ändå utan att bränna alltför mycket krut så finns det ett namn som jag inte skulle tacka nej till, för rätt prislapp såklart:
Jonas Nordqvist: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=354
En spelare man vet vad man får av. Allround. Klarar både defensivt och offensivt ansvar. Skulle inte förvåna mig om han accepterat en roll som Center i en tredje eller fjärdekedja med en hel del tid i boxplay och eventuellt t.o.m. något byte i PP. Han är en hyfsad poänggörare dessutom. Bra ålder för att väga upp Wallmarks och Ekarvs lite yngre vara. Verkar vara en hyvens kille i omklädningsrummet. Har dessutom spelat för Luleå innan. Verkar uppskattat i alla klubbar han företrätt.
Hans plus/minus senaste säsongerna har väl varierat en aning, men så har han ju spelat i Brynäs också och deras försvarsspel har väl inte rosat marknade över lag senaste säsongerna heller.
NU menar jag alltså inte att detta skulle vara en spetsvärvning, men en komplementsvärvning om vi skulle behöva en sådan. Det beror alltså på vilka som lämnar, och vikla som i övrigt ansluter.
Omark är ju avskriven, Klasen lär inte komma 'hem' ännu, men Videll är väl inte omöjlig åtminstone.
Nu har vi ju inte precis center-brist, även om vi skulle tappa både Chris och Fogström, då jag anser att Granström, Wallmark, Lagacé och Ekarv ser rätt spännande ut. Visst, ingen absolut toppcenter men Granström kan absolut centra en leading-line med rätt yttrar bredvid sig. T.ex. en riktig playmaker à la Videll och Harju. Lagacé är definitvit spännande nog att få testa en centerroll i en andrakedja. Tror absolut inte att han skulle göra bort sig i den rollen med rätt spelare bredvid sig.
Tycker i sådant fall att man kan bränna mer krut på att stärka upp den renodlade forwardsidan, med t.ex. Videll eller någon av liknande spelartyp och kaliber. Gärna en vass forward till utöver det, även om vi skulle få Henrion, men vill man säkra upp lite på Centersidan ändå utan att bränna alltför mycket krut så finns det ett namn som jag inte skulle tacka nej till, för rätt prislapp såklart:
En spelare man vet vad man får av. Allround. Klarar både defensivt och offensivt ansvar. Skulle inte förvåna mig om han accepterat en roll som Center i en tredje eller fjärdekedja med en hel del tid i boxplay och eventuellt t.o.m. något byte i PP. Han är en hyfsad poänggörare dessutom. Bra ålder för att väga upp Wallmarks och Ekarvs lite yngre vara. Verkar vara en hyvens kille i omklädningsrummet. Har dessutom spelat för Luleå innan. Verkar uppskattat i alla klubbar han företrätt.
Hans plus/minus senaste säsongerna har väl varierat en aning, men så har han ju spelat i Brynäs också och deras försvarsspel har väl inte rosat marknade över lag senaste säsongerna heller.
NU menar jag alltså inte att detta skulle vara en spetsvärvning, men en komplementsvärvning om vi skulle behöva en sådan. Det beror alltså på vilka som lämnar, och vikla som i övrigt ansluter.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Robert Kousal
https://www.youtube.com/watch?v=d0I24sl_uXM
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18093
https://www.youtube.com/watch?v=d0I24sl_uXM
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18093
Petter Emanuelsson har ju varit uppe tidigare. Han hänger kvar i mitt huvud utan att jag egentligen förstår varför.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6532
Snikne Ville skrev:Petter Emanuelsson har ju varit uppe tidigare. Han hänger kvar i mitt huvud utan att jag egentligen förstår varför.
Finns många starka skäl till Petter.
- Norrbottning som inte hör hemma i Mordor och som borde spela för oss om han kommer tillbaka.
- Einar finns redan i vår organisation. Dags för återförening med brorsan.
- Rätt ålder.
- En spelartyp som faktiskt bara skriker LHF... Stor och tung, hårt arbetande, tvekar inte att gå på kasse.
EP-summeringen är rätt spot on.
"Emanuelsson is a hard working forward with an offensive touch. His motor never stops running on the forecheck. He also likes going to the net and using his hard shot. Doesn't mind heavy traffic."
- Det som talar emot är väl skadehistoriken? Har lite dålig koll där, men har han inte varit borta mycket?
- Ingen center heller förvisso.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
LulefanGBG skrev:Sitta och drömma om Klasen, Omark eller Videll och landa med Axelsson vore ju ett hyfsat antiklimax alltså.
Skulle inte vara emot tanken att sätta Granström på kanten, visserligen kom han igång när han gick den omvända vägen - kanten till center den gångna säsongen. Men Ekarv är center, sedan Granström på kanten så han får leva ut sin inre grävling totalt.
Strömwall-Ekarv-Granström som fjärde? Alternativt att man petar upp Granström högre i hierarkin. Kan dock tänka mig Granis som fjärdecenter, beror på lite vad för spelartyper som dyker upp. Men ska han högre upp i hierarkin vill jag nog se honom på kanten.
Granström högre upp så skulle Strömwall-Ekarv-Fabricius kunna vara något för en fjärdekedja väl? K-Fab får lära ut konsten i hårt arbete och hårvård.
Sida 16 av 20 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4