2015-02-27, SHL-omgång 52, Växjö - Luleå
+34
LubosC
Pajala
Lasse Proppmätt
Kagen
Tony Moore
Lajon
ezz
NallePhu
Myrman
Sundance Kid
Obsut
delpiero
LHF96
Urken
Kilmister
Högljudd
Mange
NilsOskar
JuniorX
Norlin
Lulefan
MickkeJ
Puckad
Rikky
Qirren
Rönken
KaptenBlodskelett
Slapshot
pingu
Bamsefar
hokkzorz
Calle
Redbear
Admin
38 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2015-02-27, SHL-omgång 52, Växjö - Luleå
Faan, då kan man ge upp hoppet om att passera FBK, hade nog inte hänt ändå iofs
Obsut- Antal inlägg : 166
Bra 6 mot 5 i slutet. Möter vi det här laget i slutspel knäcker vi dem lätt, det är känslan.
JuniorX- Antal inlägg : 4189
Redbear skrev:2-2 är det inofficiella resultatet.
Nej 3-2 till Luleå, använder publiken klappor får motståndarlaget automatiskt ett gratis mål
Mange- Antal inlägg : 6616
Djurgården klara för SHL-spel. Sörensen gör en duktig insats i OT.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Tror vi har hyfsade chanser mot de flesta lag faktiskt... känns som vi höjer oss mot bättre lag. Brynäs vore dock en läskig uppgift att få i play-in, dem vet man aldrig vart man harJuniorX skrev:Bra 6 mot 5 i slutet. Möter vi det här laget i slutspel knäcker vi dem lätt, det är känslan.
Nåja. Skit samma. En torsk betyder inte ett skit nu.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Cementerad åttondeplats nu
Lajon- Antal inlägg : 4397
Fredde S stämda nävar efter 1,27 (#3 och #35 är före i klippet) https://www.youtube.com/watch?v=Qqctn86m534&wide "med en vilja av stååål"
Obsut skrev:Tror vi har hyfsade chanser mot de flesta lag faktiskt... känns som vi höjer oss mot bättre lag. Brynäs vore dock en läskig uppgift att få i play-in, dem vet man aldrig vart man harJuniorX skrev:Bra 6 mot 5 i slutet. Möter vi det här laget i slutspel knäcker vi dem lätt, det är känslan.
Det lutar mer och mer mot DIF dock. Jag gillade inte hur vi agerade mot dem i förra matchen men i playin ska vi fan visa vilka som är BÄST I EUROPA!!
Myrman skrev:Nåja. Skit samma. En torsk betyder inte ett skit nu.
Quoted for truth. Dif i Play-In, sen Skellefteå i en ev. kvart. Det blir stekheta matcher.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Dif i PI är väl mer eller mindre klart nu.
Lajon skrev:Cementerad åttondeplats nu
Ganska klart med vilka som blir topp 6, play in och kvalar. Små förändringar bland plats 2-6 men annars inte mycket.
Nog kan väl Dif fortfarande gå om oss? Dom har helt klart ett lättare schema än oss.Lajon skrev:Cementerad åttondeplats nu
Senast ändrad av Myrman den fre 27 feb 2015, 21:34, ändrad totalt 1 gång
Myrman- Antal inlägg : 4663
Nu måste dom väl fixa så att Coop är ledig till på Lördag.
Lajon skrev:Nu måste dom väl fixa så att Coop är ledig till på Lördag.
Det är ordnat så att konserten flyttas till söndag.
Just nu känns ju det inte omöjligt...Myrman skrev:Nog kan väl Dif fortfaradne gå om oss? Dom har helt klart ett lättare schema än oss.Lajon skrev:Cementerad åttondeplats nu
ezz- Antal inlägg : 366
Tar de tre raka så, föga troligt dock.Myrman skrev:Nog kan väl Dif fortfarande gå om oss? Dom har helt klart ett lättare schema än oss.Lajon skrev:Cementerad åttondeplats nu
Spelschemat indikerar på tre raka uddamålsförluster, men Dif behöver tre raka vinster för att passera, vilket skulle lösa vårt arenaproblem men också förkorta säsongen med två veckor
Nu är bara frågan hur man ska ladda för playin. Tre matcher kvar. Ska man inte kolla nån av dem? Det kanske ger extra råg i ryggen? Eller ska man bara kolla repriserna? Då påverkar man ju ingenting. Eller ska man bara kolla motståndarnas matcher?
Argh, jag känner att jag måste lägga upp en taktik för detta!
Rönken skrev:Lajon skrev:Nu måste dom väl fixa så att Coop är ledig till på Lördag.
Det är ordnat så att konserten flyttas till söndag.
Aha det hade jag missat, my bad.
Senast ändrad av Lajon den fre 27 feb 2015, 21:41, ändrad totalt 1 gång
När vi vann 3-0 i Stockholm för en månad sen kändes det som en motståndare som skulle avfärdas ganska lätt i ett eventuellt play-in. Onsdagens-match gör en dock mer tveksam. Vid normal utdelning hade det ju varit 2-0, 3-0 efter första perioden dock... Tänk vad snabbt saker kan ändras i hockey
JuniorX skrev:Nu är bara frågan hur man ska ladda för playin. Tre matcher kvar. Ska man inte kolla nån av dem? Det kanske ger extra råg i ryggen? Eller ska man bara kolla repriserna? Då påverkar man ju ingenting. Eller ska man bara kolla motståndarnas matcher?
Man kan ju alltid titta på sista omgången i HA, den blir raffinerad, Asplövens öde har ju väldigt stor betydelse för oss.
Plötsligt slår det mig att jag inte är imponerad av nåt lag ännu. SAIK, FHC, VLHC, HV, FBK, LHC - spelar ingen roll. Vi kan ta dem.
Örebro. Örebro dock. Gillar jag inte. Inte Örebro. Men resten. De spöar vi. Det här kan gå bra.
Örebro. Örebro dock. Gillar jag inte. Inte Örebro. Men resten. De spöar vi. Det här kan gå bra.
Lajon skrev:JuniorX skrev:Nu är bara frågan hur man ska ladda för playin. Tre matcher kvar. Ska man inte kolla nån av dem? Det kanske ger extra råg i ryggen? Eller ska man bara kolla repriserna? Då påverkar man ju ingenting. Eller ska man bara kolla motståndarnas matcher?
Man kan ju alltid titta på sista omgången i HA, den blir raffinerad, Asplövens öde har ju väldigt stor betydelse för oss.
Bra input. Asplöven blir det. Klarar de sig kvar är det ett omen. Solklart. Tack!
JuniorX skrev:Plötsligt slår det mig att jag inte är imponerad av nåt lag ännu. SAIK, FHC, VLHC, HV, FBK, LHC - spelar ingen roll. Vi kan ta dem.
Linköping-Växjö-Skellefteå känns som kandidater inför slutspurten. Tror inte på Frölunda. Luleå kan absolut krångla sig till semi i bästa fall.
Blir spännande imorgon, tror Malmö fixar det åt Aspis om de inte gör det själva. Å andra sidan brukar ju Malmö kunna darra i betydelsefulla lägenLajon skrev:JuniorX skrev:Nu är bara frågan hur man ska ladda för playin. Tre matcher kvar. Ska man inte kolla nån av dem? Det kanske ger extra råg i ryggen? Eller ska man bara kolla repriserna? Då påverkar man ju ingenting. Eller ska man bara kolla motståndarnas matcher?
Hoppas Hudacek sätts på plats snart... passar bättre på cirkusRönken skrev:JuniorX skrev:Plötsligt slår det mig att jag inte är imponerad av nåt lag ännu. SAIK, FHC, VLHC, HV, FBK, LHC - spelar ingen roll. Vi kan ta dem.
Linköping-Växjö-Skellefteå känns som kandidater inför slutspurten. Tror inte på Frölunda. Luleå kan absolut krångla sig till semi i bästa fall.
Efter Malmö-Senior-Sylvegårds uttalande "Herregud, tänk om Asplöven går upp!" så är det jobbigt nu.
Kan bara inte med att heja på Malmö.
Asplöven, fixa detta själv!!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Efter Malmö-Senior-Sylvegårds uttalande "Herregud, tänk om Asplöven går upp!" så är det jobbigt nu.
Ja, är också orolig att Malmö skall vika ned sig....
Nä nu är det dags för lite House of Cards maraton....
Lajon skrev:Nä nu är det dags för lite House of Cards maraton....
Själv bränner jag nog av lite ASTA KASK
pingu- Antal inlägg : 2418
VAKNA det lag jag är minst imponerad av är Lule bara Modo är sämreJuniorX skrev:Plötsligt slår det mig att jag inte är imponerad av nåt lag ännu. SAIK, FHC, VLHC, HV, FBK, LHC - spelar ingen roll. Vi kan ta dem.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Det starkaste intrycket från matchen är nog ändå att man knappt vågar jubla när det blir mål längre, inte innan man sett en repris... känns som det är på tok för petig bedömningsnivå i nuläget, och att man blir förbannad var och varannan match... o ja det händer ju att vi blir vinnare på det också, som mot FBK borta i julas. Hockeyn är nog väldigt farligt ute om det ska vara så här... hellre att det är som i fotbollen att det blir en del "kontroversiella" mål
pingu skrev:Lajon skrev:Nä nu är det dags för lite House of Cards maraton....
Själv bränner jag nog av lite ASTA KASK
RESPECT
Intressant detalj som Kuriren nämner, Granström gick rent i tekningarna 9 av 9. F.ö. hade Harju hade lite tungt med 2 av 14.
Myrman skrev:Nåja. Skit samma. En torsk betyder inte ett skit nu.
För självförtroendet inom laget betyder det nog rätt mycket.
Mange- Antal inlägg : 6616
Obsut skrev:Det starkaste intrycket från matchen är nog ändå att man knappt vågar jubla när det blir mål längre, inte innan man sett en repris... känns som det är på tok för petig bedömningsnivå i nuläget, och att man blir förbannad var och varannan match... o ja det händer ju att vi blir vinnare på det också, som mot FBK borta i julas. Hockeyn är nog väldigt farligt ute om det ska vara så här... hellre att det är som i fotbollen att det blir en del "kontroversiella" mål
Även målet borta mot FBK var helt och hållet groteskt och dömdes bort ENBART därför att det skickades upp till videogranskning. Det var ett klockrent mål precis som vi har gjort två klockrena mål de senaste matcherna som har blivit bortdömda. Det är fanimig ingen respekt mot sporten ishockey att behandla spelarnas prestationer på det här sättet. Snart går jag fan i strejk!! Eller nåt...
Lasse Proppmätt skrev:VAKNA det lag jag är minst imponerad av är Lule bara Modo är sämreJuniorX skrev:Plötsligt slår det mig att jag inte är imponerad av nåt lag ännu. SAIK, FHC, VLHC, HV, FBK, LHC - spelar ingen roll. Vi kan ta dem.
MODO har då fan inte ens varit nära CHL-bucklan... Och hade de varit det så hade de inte orkat lyfta den...
Nu ligger highlights ute på play.shl.se.
Imponerande att se den avvaktande utvisningen, där de avvaktar att Luleå skall få anfalla klart. För att sedan ta ut Näky!
Hann Larsson åka till båset? Det hade väl varit säsongens lågvattenmärke, om vi spelat med en man mer ett tag, för att sedan få en utplockad...
Imponerande att se den avvaktande utvisningen, där de avvaktar att Luleå skall få anfalla klart. För att sedan ta ut Näky!
Hann Larsson åka till båset? Det hade väl varit säsongens lågvattenmärke, om vi spelat med en man mer ett tag, för att sedan få en utplockad...
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Nu ligger highlights ute på play.shl.se.
Domarna ändrade sitt domslut efter situationen genom intern konsultation utan att meddela det till någon. Det är erbarmligt dåligt gjort och borde bestraffas på något sätt. Helt seriöst.
Ja, känslan är att domarna denna säsong varit sämre än någonsin, åtminstone mer ojämna. De är så jäkla ojämna i bedömningarna. Sjukt nog saknar man nästan när det bara var en domare. Tycker domarna är för fega idag, tar inte sitt ansvar. Vore dom bara en är det svårt att smita...
ezz- Antal inlägg : 366
Jag är beredd att gå så långt som att säga att kvällens domarinsats var den sämsta jag sett sedan någon gammal VM-match mot Kanada på 90-talet. Hade inte matchen varit mer eller mindre betydelselös så hade jag fått en stroke.
Senast ändrad av KaptenBlodskelett den fre 27 feb 2015, 22:38, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Förivrade mig)
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
JuniorX skrev:Puckad skrev:Nu ligger highlights ute på play.shl.se.
Domarna ändrade sitt domslut efter situationen genom intern konsultation utan att meddela det till någon. Det är erbarmligt dåligt gjort och borde bestraffas på något sätt. Helt seriöst.
Ja videodomarna kan agera under radarn, låt dom istället i bild klargöra för hur de dömde i den aktuella situationen, då tror jag de skulle vara lättare att fatta mer opartiska och rätta beslut.
pingu- Antal inlägg : 2418
Denna situationen är tamejfan helt sjuk. Det tråkiga är att det helt kommer gå under radarn utanför detta forum...Puckad skrev:Nu ligger highlights ute på play.shl.se.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Jag fattar inte varför aldrig domarna i SHL får stå till svars för det dom gör. Det är ju så sjukt dålig nivå så det blir ju som komedi ibland. Ska SHL var bland dom bättre ligorna utanför NHL så måste ju domarproblemet åtgärdas först och främst. Det är så här för alla lag och alla ser det förutom nötterna i svenska hockeyligan.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Intressant PK. Där får man bl a veta att vi redan tränat hårt i en veckas tid med tanke på PlayIn-match 1.
Lät riktigt bra, hoppet på väg att återvända...
NilsOskar- Antal inlägg : 441
Men så jävla patetiskt äckligt usla domare vi har i SHL! Det är ju för fan skrämmande. Kunde inte hålla mig för skratt efter gruffet som var i slutet på andra och när utvisningarna var utdelade. Så fruktansvärt dåligt. Sigalets bortdömda mål behöver man inte ens kommentera, Fagervall stod för en klockren analys där. Sen för att ta upp något som inte drabbade oss negativt, Zaars filmning. Det är fan dax att börja straffa spelare i efterhand för filmningar. Helst igår men förhoppningsvis nästa säsong.
Trodde man kunde få luta sig tillbaks och slappna av lite inför den här matchen med tanke på att det inte var något att spela om, men icke! Domarna lyckades i vanlig ordning förstöra kvällen.
Härlig känga Foppa delade ut igår till domarbasen Peter Andersson förresten. Så jävla rätt!
Trodde man kunde få luta sig tillbaks och slappna av lite inför den här matchen med tanke på att det inte var något att spela om, men icke! Domarna lyckades i vanlig ordning förstöra kvällen.
Härlig känga Foppa delade ut igår till domarbasen Peter Andersson förresten. Så jävla rätt!
LubosC- Antal inlägg : 472
NilsOskar skrev:Intressant PK. Där får man bl a veta att vi redan tränat hårt i en veckas tid med tanke på PlayIn-match 1.
Jasså? Plötsligt känns det grymt mycket bättre.
Skönt att det var en oviktig match för vår del. Hade vi fortfarandes slagits om sjätteplatsen på allvar, eller ännu värre, en slutspelsmatch, hade jag varit arg efter den här kvällen.
Seså. Tränarna hårdtränar sina lag, hoppas att domarbasen gör detsamma med sina domare.
Seså. Tränarna hårdtränar sina lag, hoppas att domarbasen gör detsamma med sina domare.
Senast ändrad av Urken den lör 28 feb 2015, 00:47, ändrad totalt 2 gånger
Det pågår väl ett frenetiskt arbeta nu på förbundet för att räkna ut vilka domare man skall välja i första PI matchen på lördag mellan Luleå och DIF... I och med att det är bäst av tre då har man inte råd att välja "fel",
Det kan ju kosta Djurgården kvartsfinalplatsen.
Det kan ju kosta Djurgården kvartsfinalplatsen.
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö
» 2015-12-28, SHL-omgång 29, Luleå - Växjö
» 2015-09-17, SHL-omgång 01, Växjö - Luleå
» 2015-11-28, SHL-omgång 23, Luleå - Växjö
» 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö
» 2015-12-28, SHL-omgång 29, Luleå - Växjö
» 2015-09-17, SHL-omgång 01, Växjö - Luleå
» 2015-11-28, SHL-omgång 23, Luleå - Växjö
» 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö