2015-01-10, SHL-omgång 37, Luleå - MoDo
+37
CKa
MickkeJ
LHF96
Donowitz
Högljudd
JohanO
Mickeee
farre
Norlin
Donten_
delpiero
Myrman
Sir Prozac
kokostrollet
Kato
JuniorX
Slapshot
Mr Bister
icemask
Pajala
Rikky
pingu
Old Brooklyn
Puckad
Bamsefar
Vexet
miker
KaptenBlodskelett
Lars158
Lasse Proppmätt
LulefanGBG
Redbear
Snikne Ville
Urken
hokkzorz
Rönken
Admin
41 posters
Sida 2 av 7
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: 2015-01-10, SHL-omgång 37, Luleå - MoDo
Lars158 skrev:Rönken skrev:Tycker också att Bryggman kommit ju längre säsongen gått, visserligen hade jag hoppats på rätt mycket större utvecklingskurva då han är en favorittyp vad gäller spelarstilen med bra sargspel och raka vägen på kassen. Fast med tanke på att han kom från Division 1 inför förra säsongen är det nog ändå rätt acceptabelt, får man säga. Fast såg lite loj ut i början av säsongen även i Asplöven vilket var lite oroande. Men tycker att han sett piggare ut i Asplöven så fort han spelat lite med Luleå.
Bryggman är svår ta pucken av. Hoppas Osten förlänger med Bryggman.
Ja det också, sedan stor kroppshydda vilket underlättar.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Bryggman har mycket att bevisa. Måste hända mer i offensiven. Har ju inte ens varit framträdande i Allsvenskan den här säsongen!Lars158 skrev:Rönken skrev:Tycker också att Bryggman kommit ju längre säsongen gått, visserligen hade jag hoppats på rätt mycket större utvecklingskurva då han är en favorittyp vad gäller spelarstilen med bra sargspel och raka vägen på kassen. Fast med tanke på att han kom från Division 1 inför förra säsongen är det nog ändå rätt acceptabelt, får man säga. Fast såg lite loj ut i början av säsongen även i Asplöven vilket var lite oroande. Men tycker att han sett piggare ut i Asplöven så fort han spelat lite med Luleå.
Finns många liknande spelartyper i Allsvenskan som är bättre än Bryggman och förmodligen skulle betala (nu överdriver jag, men du förstår poängen) för att få chansen i SHL.
Meningen är väl att Luleå ska bli ett lag som krigar om SM-guldet. Då duger det inte med spelare som Bryggman. Då måste Luleå sikta mycket högre än så.
miker- Antal inlägg : 92
miker skrev:Bryggman har mycket att bevisa. Måste hända mer i offensiven. Har ju inte ens varit framträdande i Allsvenskan den här säsongen!Lars158 skrev:Rönken skrev:Tycker också att Bryggman kommit ju längre säsongen gått, visserligen hade jag hoppats på rätt mycket större utvecklingskurva då han är en favorittyp vad gäller spelarstilen med bra sargspel och raka vägen på kassen. Fast med tanke på att han kom från Division 1 inför förra säsongen är det nog ändå rätt acceptabelt, får man säga. Fast såg lite loj ut i början av säsongen även i Asplöven vilket var lite oroande. Men tycker att han sett piggare ut i Asplöven så fort han spelat lite med Luleå.
Finns många liknande spelartyper i Allsvenskan som är bättre än Bryggman och förmodligen skulle betala (nu överdriver jag, men du förstår poängen) för att få chansen i SHL.
Meningen är väl att Luleå ska bli ett lag som krigar om SM-guldet. Då duger det inte med spelare som Bryggman. Då måste Luleå sikta mycket högre än så.
Ja ja, alla ska vara Crosby eller Malkin, tror poängen framgått.
miker skrev:Bryggman har mycket att bevisa. Måste hända mer i offensiven. Har ju inte ens varit framträdande i Allsvenskan den här säsongen!Lars158 skrev:Rönken skrev:Tycker också att Bryggman kommit ju längre säsongen gått, visserligen hade jag hoppats på rätt mycket större utvecklingskurva då han är en favorittyp vad gäller spelarstilen med bra sargspel och raka vägen på kassen. Fast med tanke på att han kom från Division 1 inför förra säsongen är det nog ändå rätt acceptabelt, får man säga. Fast såg lite loj ut i början av säsongen även i Asplöven vilket var lite oroande. Men tycker att han sett piggare ut i Asplöven så fort han spelat lite med Luleå.
Jaha, är det Bryggman som inte duger nu? Killen som tar den sista platsen i laget när vi saknar två spelare. Jaja, du är i alla fall konsekvent i ditt mässande. Snart är det väl Greppa eller parkeringsvakterna som inte duger?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Anser att alla spelare, det vill säga de som inte är juniorer (och har hunnit med minst en säsong på, i sämsta fall, allsvensk nivå), åtminstone ska ha hunnit vara framträdande på en serienivå som Allsvenskan om de ska förtjäna istid i Luleå. Det är väl i princip givet i mångas bok, antar jag.Old Brooklyn skrev:miker skrev:Bryggman har mycket att bevisa. Måste hända mer i offensiven. Har ju inte ens varit framträdande i Allsvenskan den här säsongen!Lars158 skrev:Rönken skrev:Tycker också att Bryggman kommit ju längre säsongen gått, visserligen hade jag hoppats på rätt mycket större utvecklingskurva då han är en favorittyp vad gäller spelarstilen med bra sargspel och raka vägen på kassen. Fast med tanke på att han kom från Division 1 inför förra säsongen är det nog ändå rätt acceptabelt, får man säga. Fast såg lite loj ut i början av säsongen även i Asplöven vilket var lite oroande. Men tycker att han sett piggare ut i Asplöven så fort han spelat lite med Luleå.
Jaha, är det Bryggman som inte duger nu? Killen som tar den sista platsen i laget när vi saknar två spelare. Jaja, du är i alla fall konsekvent i ditt mässande. Snart är det väl Greppa eller parkeringsvakterna som inte duger?
Ingen Sylvegård i Luleå med andra ord om du fått bestämma.miker skrev:Anser att alla spelare, det vill säga de som inte är juniorer (och har hunnit med minst en säsong på, i sämsta fall, allsvensk nivå), åtminstone ska ha hunnit vara framträdande på en serienivå som Allsvenskan om de ska förtjäna istid i Luleå. Det är väl i princip givet i mångas bok, antar jag.Old Brooklyn skrev:miker skrev:Bryggman har mycket att bevisa. Måste hända mer i offensiven. Har ju inte ens varit framträdande i Allsvenskan den här säsongen!Lars158 skrev:Rönken skrev:Tycker också att Bryggman kommit ju längre säsongen gått, visserligen hade jag hoppats på rätt mycket större utvecklingskurva då han är en favorittyp vad gäller spelarstilen med bra sargspel och raka vägen på kassen. Fast med tanke på att han kom från Division 1 inför förra säsongen är det nog ändå rätt acceptabelt, får man säga. Fast såg lite loj ut i början av säsongen även i Asplöven vilket var lite oroande. Men tycker att han sett piggare ut i Asplöven så fort han spelat lite med Luleå.
Sylvegård har varit framträdande i Asplöven den här säsongen. Han har bevisat att han kan prestera i stor utsträckning på den nivån.Old Brooklyn skrev:Ingen Sylvegård i Luleå med andra ord om du fått bestämma.miker skrev:Anser att alla spelare, det vill säga de som inte är juniorer (och har hunnit med minst en säsong på, i sämsta fall, allsvensk nivå), åtminstone ska ha hunnit vara framträdande på en serienivå som Allsvenskan om de ska förtjäna istid i Luleå. Det är väl i princip givet i mångas bok, antar jag.Old Brooklyn skrev:miker skrev:Bryggman har mycket att bevisa. Måste hända mer i offensiven. Har ju inte ens varit framträdande i Allsvenskan den här säsongen!Lars158 skrev:Rönken skrev:Tycker också att Bryggman kommit ju längre säsongen gått, visserligen hade jag hoppats på rätt mycket större utvecklingskurva då han är en favorittyp vad gäller spelarstilen med bra sargspel och raka vägen på kassen. Fast med tanke på att han kom från Division 1 inför förra säsongen är det nog ändå rätt acceptabelt, får man säga. Fast såg lite loj ut i början av säsongen även i Asplöven vilket var lite oroande. Men tycker att han sett piggare ut i Asplöven så fort han spelat lite med Luleå.
miker skrev:Sylvegård har varit framträdande i Asplöven den här säsongen. Han har bevisat att han kan prestera i stor utsträckning på den nivån.Old Brooklyn skrev:Ingen Sylvegård i Luleå med andra ord om du fått bestämma.miker skrev:Anser att alla spelare, det vill säga de som inte är juniorer (och har hunnit med minst en säsong på, i sämsta fall, allsvensk nivå), åtminstone ska ha hunnit vara framträdande på en serienivå som Allsvenskan om de ska förtjäna istid i Luleå. Det är väl i princip givet i mångas bok, antar jag.Old Brooklyn skrev:miker skrev:Bryggman har mycket att bevisa. Måste hända mer i offensiven. Har ju inte ens varit framträdande i Allsvenskan den här säsongen!Lars158 skrev:Rönken skrev:Tycker också att Bryggman kommit ju längre säsongen gått, visserligen hade jag hoppats på rätt mycket större utvecklingskurva då han är en favorittyp vad gäller spelarstilen med bra sargspel och raka vägen på kassen. Fast med tanke på att han kom från Division 1 inför förra säsongen är det nog ändå rätt acceptabelt, får man säga. Fast såg lite loj ut i början av säsongen även i Asplöven vilket var lite oroande. Men tycker att han sett piggare ut i Asplöven så fort han spelat lite med Luleå.
Han är ju dock värvad till Luleå?
Om "i stor utsträckning" betyder 6 matcher i Allsvenskan så har du väl rätt. Att Bryggman var helt ok i slutspelet i SHL ifjol väger självklart väldigt lätt i jämförelse.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/luleasupportrar-startar-insamling-for-sylvegard/?blog=4171576&entry=8066502
Lars158- Antal inlägg : 9806
https://www.youtube.com/watch?v=OxRLWCeVowI
Om kvällens match? Haha!
Tänk er en spelare som pratar om matchen istället för hästen. Haha! Kan inte sluta garva. Matchen är körd boys.
Om kvällens match? Haha!
Tänk er en spelare som pratar om matchen istället för hästen. Haha! Kan inte sluta garva. Matchen är körd boys.
Senast ändrad av Urken den lör 10 jan 2015, 17:48, ändrad totalt 1 gång
Urken skrev:https://www.youtube.com/watch?v=OxRLWCeVowI
Om kvällens match? Haha!
Varför ska man linda in något
Rönken skrev:Urken skrev:https://www.youtube.com/watch?v=OxRLWCeVowI
Om kvällens match? Haha!
Varför ska man linda in något
Ut med det bara! Haha!
Härligt, favoriterna Oldeen och Johansson som guidar oss på C More i kväll
Äntligen drar det ihop sig till match!
Vill bara tjata lite till om insamlingen till Sylvegårds böter, varje krona mottages tacksamt!
https://www.luleahockeyforum.com/t832p30-insamling-till-emil-sylvegards-boter
Vill bara tjata lite till om insamlingen till Sylvegårds böter, varje krona mottages tacksamt!
https://www.luleahockeyforum.com/t832p30-insamling-till-emil-sylvegards-boter
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Hovinen i mål?
Tycker laguppställningen ser intressantare ut nu än på hela säsongen tidigare. Skönt slippa Mannberg och Hjelm framför allt.
Tycker laguppställningen ser intressantare ut nu än på hela säsongen tidigare. Skönt slippa Mannberg och Hjelm framför allt.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Idag hoppas jag att Wallmark fortsätter på den goda trenden från over-there. Spela honom mycket i början.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
JuniorX skrev:Idag hoppas jag att Wallmark fortsätter på den goda trenden från over-there. Spela honom mycket i början.
Nylander får ju också fortsätta på samma språk från Kanada. Tugga tandskydd och se loj ut.
Perra ser lite uppgiven ut på förhand
Kato- Antal inlägg : 1413
Rönken skrev:JuniorX skrev:Idag hoppas jag att Wallmark fortsätter på den goda trenden från over-there. Spela honom mycket i början.
Nylander får ju också fortsätta på samma språk från Kanada. Tugga tandskydd och se loj ut.
Just det!
Rönken skrev:JuniorX skrev:Idag hoppas jag att Wallmark fortsätter på den goda trenden från over-there. Spela honom mycket i början.
Visst har Nylander potential att bli riktigt bra men jag personligen tycker han är lite väl hypad eller hajpad om du så vill Loj ser han ut.
Tur att man inte hejar på modo i varje fall. Ser sämre ut i pp än oss.
Wow, Modos PP är t.o.m. värre än vårt.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Wallmark, Wallmark, Wallmark.... så skulle du inte göra. Men glöm det, börja om.
Fy fan vilken dålig bjudning. Men nåväl, det här kan vi ta ändå. Det borde vi göra. Bara att tugga på så vänder vi detta.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
LulefanGBG skrev:Fy fan vilken dålig bjudning. Men nåväl, det här kan vi ta ändå. Det borde vi göra. Bara att tugga på så vänder vi detta.
Nej nej, det är god natt nu. Kvalspel väntar.
Lite bleka framåt idag, men snart gör Foppa 1-1!!
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Hade Wallmark gjort den där indianaren på Rönkens tid tvivlar jag på att han spelat mer den här matchen.
0 skott efter 10 minuter...börjar bra
Framåt nu för satans!!! Börja med att prova skjuta ett skott för fan!
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Vad sägs om att bara kasta pucken på mål åtminstone, så kanske resten kommer av bara farten?
Vi har ändå spelat hyfsat på senare tid. Vore illa om vi gör en pissmatch nu.
Kanske bra att Leksand torskade idag.
Kanske bra att Leksand torskade idag.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Urken skrev:Vad sägs om att bara kasta pucken på mål åtminstone, så kanske resten kommer av bara farten?
Tja, varför inte? Många som vill knåda bulldegen ikväll och försöka skrapa bort sargreklamen.
Skönt med pp, givet mål!
delpiero- Antal inlägg : 236
PP nu jävlar blir det mål!
Ja. Det är precis som dom säger: vi har rightspelare. Var är dom?
Alldeles för lättläst passning där. Överlag mindre smickrande pp.
Att spela så i 5 mot 3 är helt enkelt inte ok.
Det var inte långt ifrån en kvittering i fem mot tre.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Inget vidare PP. Marginalerna emot oss som vanligt dessutom.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Vårt pp är så dåligt.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Donten_ skrev:Vårt pp är så dåligt.
Så det kan ju egentligen bara bli bättre.
Alla gör ett "jättejobb" mot oss. Satan vad vi är dåliga i den spelformen. Jag vill ändå påstå att det till stor del beror på manskapet på planen.
Nu får vi med oss 2?
Nu får vi med oss 2?
LulefanGBG skrev:Inget vidare PP. Marginalerna emot oss som vanligt dessutom.
Fast på sätt vis stämmer det ju att bra lag har tur. Så där taffligt 5 mot 3 får man inte ha.
Urken skrev:Ja. Det är precis som dom säger: vi har rightspelare. Var är dom?
Vi har 5 right backar. Överlägset flest i hela SHL och flest right-spelare i hela SHL totalt sett också. Ändå så är vårt PP uselt. Ändå envisas våra tränare med backpar som ej är en rightare/en leftare (båda med klubborna inåt banan)!
Det är så långsamt och lättläst i PP. Helt statiskt nästan jämt också.
Kato- Antal inlägg : 1413
För helvete. In med Zaar på blå istället för Janne eller Sigalet.
Blir det många utvisningar idag så blir det helvetes målsnålt.
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» 2015-12-30, SHL-omgång 30, MoDo - Luleå
» 2015-12-04, SHL-omgång 24, Luleå - MoDo
» 2015-12-05, SHL-omgång 25, MoDo - Luleå
» 2015-02-21, SHL-omgång 50, MoDo - Luleå
» 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo
» 2015-12-04, SHL-omgång 24, Luleå - MoDo
» 2015-12-05, SHL-omgång 25, MoDo - Luleå
» 2015-02-21, SHL-omgång 50, MoDo - Luleå
» 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo