2015-01-08, SHL-omgång 36, Skellefteå - Luleå
+45
MrA
Calle
Snikne Ville
Puckad
Ivanhoe
Sundance Kid
BodenSwe
LHF96
MickkeJ
Number 69
JohanO
Lars158
Bamsefar
Donowitz
Myrman
JuniorX
kokostrollet
rasbiologen
icemask
Kato
Mange
Donten_
NallePhu
Sir Prozac
Norlin
hokkzorz
pingu
Mr Bister
Luleåfan
Rönken
miker
Slapshot
Lasse Proppmätt
Pajala
delpiero
CKa
Urken
Diktatorn
KaptenBlodskelett
Mickeee
Lajon
LulefanGBG
Old Brooklyn
Redbear
Admin
49 posters
Sida 5 av 11
Sida 5 av 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Sv: 2015-01-08, SHL-omgång 36, Skellefteå - Luleå
NallePhu skrev:Jag lovar detta är sant fått det bekräftat på 5 olika ställe!Mickeee skrev:NallePhu skrev:Då kan jag avslöja en sak det är en extern sponsor som tryckt in mellan 5-10mille endast för värvningar denna säsong, Denna som trycker in keramiken är en som inte vill synas i offentlighetens ljus utan är i bakgrunden men det är en som har ett förbannat stort Luleå hjärta!Rönken skrev:NallePhu skrev:Undrar vad Osten tänker då Pesonen sänker Luleå själv 2:a för aftonen, Dags att Osten kanske börjar inse spelare av världsklass KOSTAR pengar!
Fast du inser väl att Osten får en viss summa pengar att jobba med? Han kan inte själv ta ut vad han vill ur Luleås plånbok.
Haha sluta snälla
Sedan så dags tro på det hur tror ni Luleå eg har råd med Chad Billins + Jonathan Sigalet då???
I budgeten finns inte utrymme för dem eg så....
Enbom har ju gått ut och sagt att vi kommer gå back iår om vi inte går långt. Det borde vi inte gjort om vi fått in 5-10MKr
Norlin- Antal inlägg : 4518
Ekarv känns som en frisk fläkt, kan nog bli riktigt bra.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
jaha, BP igen ... gnäll från båset ....helt rätt av domaren att döma en tvåa på Luleå ....
Pajala- Antal inlägg : 18788
Pajala skrev:jaha, BP igen ... gnäll från båset ....helt rätt av domaren att döma en tvåa på Luleå ....
Helt rätt att klaga på missfostren i randigt, är man oduglig på sitt jobb måste man få höra det.
Pajala skrev:jaha, BP igen ... gnäll från båset ....helt rätt av domaren att döma en tvåa på Luleå ....
Känns som smått omöjligt att veta om en 'abuse of officials' är korrekt utan att veta vad som sagts
Rönken- Antal inlägg : 17811
Alltså helt sjukt spela 4e kedjan i PP. Ser ju ut som skit.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Hörde inte, vem åkte ut för abuse of official?
Se där hur har vi råd med Billins + Sigalet då??Norlin skrev:NallePhu skrev:Jag lovar detta är sant fått det bekräftat på 5 olika ställe!Mickeee skrev:NallePhu skrev:Då kan jag avslöja en sak det är en extern sponsor som tryckt in mellan 5-10mille endast för värvningar denna säsong, Denna som trycker in keramiken är en som inte vill synas i offentlighetens ljus utan är i bakgrunden men det är en som har ett förbannat stort Luleå hjärta!Rönken skrev:NallePhu skrev:Undrar vad Osten tänker då Pesonen sänker Luleå själv 2:a för aftonen, Dags att Osten kanske börjar inse spelare av världsklass KOSTAR pengar!
Fast du inser väl att Osten får en viss summa pengar att jobba med? Han kan inte själv ta ut vad han vill ur Luleås plånbok.
Haha sluta snälla
Sedan så dags tro på det hur tror ni Luleå eg har råd med Chad Billins + Jonathan Sigalet då???
Enbom har ju gått ut och sagt att vi kommer gå back iår om vi inte går långt. Det borde vi inte gjort om vi fått in 5-10MKr
Tänk till nu sedan kommer poletten falla ned
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Jag lovar detta är sant fått det bekräftat på 5 olika ställe!Mickeee skrev:NallePhu skrev:Då kan jag avslöja en sak det är en extern sponsor som tryckt in mellan 5-10mille endast för värvningar denna säsong, Denna som trycker in keramiken är en som inte vill synas i offentlighetens ljus utan är i bakgrunden men det är en som har ett förbannat stort Luleå hjärta!Rönken skrev:NallePhu skrev:Undrar vad Osten tänker då Pesonen sänker Luleå själv 2:a för aftonen, Dags att Osten kanske börjar inse spelare av världsklass KOSTAR pengar!
Haha sluta snälla
Haha jag dör
CKa- Antal inlägg : 1359
Lars158 skrev:Alltså helt sjukt spela 4e kedjan i PP. Ser ju ut som skit.
Välkommen in i värmen Lasse, det är lite av ett stående skämt från Fagervall tror jag. Lite osäker men ser inte någon annan förklaring.
Norlin skrev:Hörde inte, vem åkte ut för abuse of official?
Cam
Redbear- Antal inlägg : 6780
Slapshot skrev:Hade Pesonen gjort två mål i Luleå tröjan hade han varit en Gud.......nu hade han bara tur...komiskt
Vad är det där för resonemang överhuvudtaget? Hade Jesus gått på vattnet över Skellefteälven så hade han sjunkit, eller hur menar du?
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Shit call 112 ingen ska dö här inte....CKa skrev:NallePhu skrev:Jag lovar detta är sant fått det bekräftat på 5 olika ställe!Mickeee skrev:NallePhu skrev:Då kan jag avslöja en sak det är en extern sponsor som tryckt in mellan 5-10mille endast för värvningar denna säsong, Denna som trycker in keramiken är en som inte vill synas i offentlighetens ljus utan är i bakgrunden men det är en som har ett förbannat stort Luleå hjärta!Rönken skrev:NallePhu skrev:Undrar vad Osten tänker då Pesonen sänker Luleå själv 2:a för aftonen, Dags att Osten kanske börjar inse spelare av världsklass KOSTAR pengar!
Haha sluta snälla
Haha jag dör
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Se där hur har vi råd med Billins + Sigalet då??Norlin skrev:
Tänk till nu sedan kommer poletten falla ned
Det finns väl alltid lite eget kapital att ta från ifall det krisar. Inget som bedgeterats för innan att man skulle behöva ta av dock.
Men jag vet inte, spekulationer. Känns bara som att vi inte borde gå back om vi fått in 5-10MKr
Jaja, inte direkt spännande match längre. Känns inte som att vi kommer att skapa så mycket framåt denna match. Defensiven sköter sig hyffsat trots två mål i baken.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Rönken skrev:Lars158 skrev:Alltså helt sjukt spela 4e kedjan i PP. Ser ju ut som skit.
Välkommen in i värmen Lasse, det är lite av ett stående skämt från Fagervall tror jag. Lite osäker men ser inte någon annan förklaring.
Ibland skulle man vilja höra tränarna motivera sina beslut
Och hur fan vet du det?
Mannberg bänkad?
CKa skrev:NallePhu skrev:Jag lovar detta är sant fått det bekräftat på 5 olika ställe!Mickeee skrev:NallePhu skrev:Då kan jag avslöja en sak det är en extern sponsor som tryckt in mellan 5-10mille endast för värvningar denna säsong, Denna som trycker in keramiken är en som inte vill synas i offentlighetens ljus utan är i bakgrunden men det är en som har ett förbannat stort Luleå hjärta!Rönken skrev:NallePhu skrev:Undrar vad Osten tänker då Pesonen sänker Luleå själv 2:a för aftonen, Dags att Osten kanske börjar inse spelare av världsklass KOSTAR pengar!
Haha sluta snälla
Haha jag dör
Har tryckt in mellan 5-10 mille, finns det ingen exakt summa? , är ju en väldig skillnad på fem eller tio, eller droppar den här "lottovinnaren" in lite då o då ?
NallePhu skrev:Shit call 112 ingen ska dö här inte....CKa skrev:NallePhu skrev:Jag lovar detta är sant fått det bekräftat på 5 olika ställe!Mickeee skrev:NallePhu skrev:Då kan jag avslöja en sak det är en extern sponsor som tryckt in mellan 5-10mille endast för värvningar denna säsong, Denna som trycker in keramiken är en som inte vill synas i offentlighetens ljus utan är i bakgrunden men det är en som har ett förbannat stort Luleå hjärta!Rönken skrev:NallePhu skrev:Undrar vad Osten tänker då Pesonen sänker Luleå själv 2:a för aftonen, Dags att Osten kanske börjar inse spelare av världsklass KOSTAR pengar!
Haha sluta snälla
Haha jag dör
Ingen liten diff heller på summorna, antingen 5 eller 10 millar
Fan i mig bland det sämsta domarinsatser jag sett.
Finns det inga domare med lite jävla stake i SHL?
Finns det inga domare med lite jävla stake i SHL?
Senast ändrad av LulefanGBG den tor 08 jan 2015, 20:25, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Jag tror argumentet för 4e-kedjan i PP är att de var den målmässigt hetaste kedjan innan abbottarna vaknade till liv (igen). Nu ser det dock iskallt ut.
JohanO- Antal inlägg : 814
Det börjar bli tjatigt nu. Den här matchen är ett utmärkt bevis på att Luleå behöver fler offensiva spjutspetsar på forwardssidan.
Luleå måste få igång målskyttet på bortaplan och PP-spelet.
Med Linus Klasen och Niklas Olausson/motsvarande kompetens (eller åtminstone i närheten) så hade den här matchen förmodligen stått 2-2, typ.
Luleå är för uddlösa på forwardssidan. Det förstår alla insatta.
Med Linus Klasen och Niklas Olausson/motsvarande kompetens (eller åtminstone i närheten) så hade den här matchen förmodligen stått 2-2, typ.
miker- Antal inlägg : 92
JohanO skrev:Jag tror argumentet för 4e-kedjan i PP är att de var den målmässigt hetaste kedjan innan abbottarna vaknade till liv (igen). Nu ser det dock iskallt ut.
Ja visst, men det börjar gränsa till parodi. Knappt pucken kommer in i zonen, visst att det inte blir Sovjetisk propaganda-hockey men lite mer än så här ska man kunna kräva.
Hoppsan, Örebro leder med 4-0 mot Frölunda, i Göteborg. Snart får väl Röde Roger gå på plankan nästan
miker skrev:Det börjar bli tjatigt nu. Den här matchen är ett utmärkt bevis på att Luleå behöver fler offensiva spjutspetsar på forwardssidan.
Japp men tyvärr så är det frozarglasögon på dom flesta lättare skylla på domaren
Slapshot- Antal inlägg : 3294
SAIK klart bättre, men synd att vi har domarna mot oss i vanlig ordning.
Han har ju 5-årskontrakt.Rönken skrev:Hoppsan, Örebro leder med 4-0 mot Frölunda, i Göteborg. Snart får väl Röde Roger gå på plankan nästan
miker skrev:Det börjar bli tjatigt nu. Den här matchen är ett utmärkt bevis på att Luleå behöver fler offensiva spjutspetsar på forwardssidan.
Håller med, du tjatar något enormt..
JuniorX skrev:Pajala skrev:jaha, BP igen ... gnäll från båset ....helt rätt av domaren att döma en tvåa på Luleå ....
Och hur fan vet du det?
för att domaren blåste för det, givetvis hörde han väl cam gnälla som en liten flicka.. givetvis så blir det en tvåa direkt. fan kan dom inte hålla käft och spela bättre hockey ?
LulefanGBG skrev:Han har ju 5-årskontrakt.Rönken skrev:Hoppsan, Örebro leder med 4-0 mot Frölunda, i Göteborg. Snart får väl Röde Roger gå på plankan nästan
Ja jo, jag tror inte att organisationen gör sig av med honom.
Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala skrev:jaha, BP igen ... gnäll från båset ....helt rätt av domaren att döma en tvåa på Luleå ....
Och hur fan vet du det?
för att domaren blåste för det, givetvis hörde han väl cam gnälla som en liten flicka.. givetvis så blir det en tvåa direkt. fan kan dom inte hålla käft och spela bättre hockey ?
Patetiska människa
Vi måste få in en spetsspelare snarast, backparet Sandström. Kukan har varit helt under isen
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
CKa skrev:Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala skrev:jaha, BP igen ... gnäll från båset ....helt rätt av domaren att döma en tvåa på Luleå ....
Och hur fan vet du det?
Patetiska människa
domaren ?
LulefanGBG skrev:SAIK klart bättre, men synd att vi har domarna mot oss i vanlig ordning.
Domarna må vara kassa men Luleå gör ju aldrig ens mål i PP heller! Det är forwards som kan göra mål vi behöver och det kan inte nån domare i världen fixa tyvärr.
Pajala skrev:CKa skrev:Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala skrev:jaha, BP igen ... gnäll från båset ....helt rätt av domaren att döma en tvåa på Luleå ....
Och hur fan vet du det?
Patetiska människa
domaren ?
Självinsikt tack
Jo, nog är Skaik bättre. Studerar man statsen så leder dom varenda rad.
Men 21-12 i tekningar, kan det verkligen stämma? Kanske har dom blandat ihop det med målskillnaden?
Men 21-12 i tekningar, kan det verkligen stämma? Kanske har dom blandat ihop det med målskillnaden?
Myrman- Antal inlägg : 4663
Ekarv är minst sagt en frisk fläkt ja Bamsefarsan. Mannberg däremot, han ser ju sämre och sämre ut nästan, kan man vara slut innan man ens är 23 år fyllda?
Ingen överraskning att vi skulle vara väldigt uddlösa utan Sylle. Det blir som genom hela laget.
CKa skrev:Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala skrev:jaha, BP igen ... gnäll från båset ....helt rätt av domaren att döma en tvåa på Luleå ....
Och hur fan vet du det?
Patetiska människa
Inte lätt o spela hockey med en skaikare i randigt dessutom på isen,
Backar menar du då eller?Mr Bister skrev:Vi måste få in en spetsspelare snarast, backparet Sandström. Kukan har varit helt under isen
Rönken skrev:LulefanGBG skrev:Han har ju 5-årskontrakt.Rönken skrev:Hoppsan, Örebro leder med 4-0 mot Frölunda, i Göteborg. Snart får väl Röde Roger gå på plankan nästan
Ja jo, jag tror inte att organisationen gör sig av med honom.
Ojävlar. Så han sitter på ett så långt kontrakt, mer än jag visste.
Det verkar med andra ord som om Göteborgarna verkligen tror på RR - kanske hör ihop en del med att få fram junisar.
Hur är er syn på Rogers utveckling från tiden i Luleå till dagens läge? Var det spelarmaterialet som var den svaga länken under hans sejour i Luleå eller vad är det han har utvecklat sedan dess?
LulefanGBG kanske har bättre koll på Roger?
Jävligt less på allt tjat om att vi behöver spets.
Det är uttjatat och sagt mer än vad som behövs.
Vi förstår. Det behöver inte skrivas 5 inlägg om det på varje trådsida.
NallePhu skrev:Då kan jag avslöja en sak det är en extern sponsor som tryckt in mellan 5-10mille endast för värvningar denna säsong, Denna som trycker in keramiken är en som inte vill synas i offentlighetens ljus utan är i bakgrunden men det är en som har ett förbannat stort Luleå hjärta!Rönken skrev:NallePhu skrev:Undrar vad Osten tänker då Pesonen sänker Luleå själv 2:a för aftonen, Dags att Osten kanske börjar inse spelare av världsklass KOSTAR pengar!
Har Obol-Bosse flyttat till stan?
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Tror absolutn att det finns poängchans här men det gäller dels att inte ta onödiga utvisningar och dels att inte ge domarna möjligheten att hitta massa jävla kvasiutvisningar hit och dit. Då torskar vi solklart. Kan vi hitta spelet från första finns absolut chansen. Två mål är itne omöjligt, inte ens mot SAIK.
Lars158 skrev:Ingen överraskning att vi skulle vara väldigt uddlösa utan Sylle. Det blir som genom hela laget.
Känns lite som förväntat. Sylle var och är vår murbräcka. Hans genomslagskraft är guld värd.
Sandström har inte sett ut som vanligt. Var med och orsakade 1-0, när han fastnade i egen zon, trots bra lägen att få ut puckfan.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala skrev:jaha, BP igen ... gnäll från båset ....helt rätt av domaren att döma en tvåa på Luleå ....
Och hur fan vet du det?
Just precis, för att domaren blåste för det. Så lätt allt blir då.
Och varför tror du att någon gnällde på honom?
Hur väl kan en domare hålla i en match?
Hur väl följer han med i spelet och gör bedömningar som ligger i fas med utvecklingen?
Hur konsekvent är han?
Antingen tror man att solen alltid lyser när pipan ljuder eller så stiger man upp och tittar ut genom fönstret.
Norlin skrev:Jävligt less på allt tjat om att vi behöver spets.
Lika less blir man på allt gnäll om domare. Hade Luleå haft nån offensiv hade utvisningarna också minimerats! Det spelförande laget får ju alltid utvisningar med sig det vet väl alla? Luleå hänger ju inte med i andra perioden.
Sida 5 av 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Liknande ämnen
» 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå
» 2015-09-25, SHL-omgång 03, Luleå - Skellefteå
» 2015-09-26, SHL-omgång 04, Skellefteå - Luleå
» 2015-01-13, CHL-semifinal 1, Skellefteå - Luleå
» 2015-01-20, CHL-semifinal 2, Luleå - Skellefteå
» 2015-09-25, SHL-omgång 03, Luleå - Skellefteå
» 2015-09-26, SHL-omgång 04, Skellefteå - Luleå
» 2015-01-13, CHL-semifinal 1, Skellefteå - Luleå
» 2015-01-20, CHL-semifinal 2, Luleå - Skellefteå