2014-08-22, CHL-omgång 1, Hamburg - Luleå

+25
Kato
stormvägen
Micke80
NallePhu
Bamsefar
LHF96
Lulefan
Norlin
Tigerman
Pajala
Rönken
MRGHOST
Slapshot
Kagen
Beast.
Redbear
Respected Gentleman
Vexet
Lajon
amarule
Lars158
FruktHamster
hokkzorz
Rakapuckar
kokostrollet
29 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2014-08-22, CHL-omgång 1, Hamburg - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2014-08-22, CHL-omgång 1, Hamburg - Luleå

Inlägg av Rönken fre 22 aug 2014, 22:02

Lars158 skrev:Jävlar vad grym publik dom har Tyskarna. Imponerande verkligen.

Arenan tar 13 000 åskådare läste jag mig till och det verkade rätt så välpackat ut.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-22, CHL-omgång 1, Hamburg - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2014-08-22, CHL-omgång 1, Hamburg - Luleå

Inlägg av NallePhu fre 22 aug 2014, 22:03

Schubert säger att dem mötte ett av de bästa lagen i Europa!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18683

Inlägg av Respected Gentleman fre 22 aug 2014, 22:03

" we play one of the best teams in europe..."

tur det är första matchen han sett med oss so far i år!

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322

Inlägg av Rönken fre 22 aug 2014, 22:04

Fan var det massa intervjuer och annat i efter matchen nu? Igår var det pang-bom och stängd butik direkt när matchen var slut.
Rönken
Rönken

Inlägg av NallePhu fre 22 aug 2014, 22:04

Rönken skrev:
NallePhu skrev:
Rönken skrev:Dixon-Petrell-Granström-Fagge-Sandström ser intressant ut i pp men byt gärna ut Sandström mot Oskarsson - Oskar har bra passningar och hyfsat skott.
Låt Fagerudd och Näkyvä köra i varsitt PP samt en FW på Point!

Näky och Fagge verkar få varsitt pp vilket känns kul, tycker att Fagge var lite slarvig stora delar av matchen i pp men skärpte sig mot slutet. Fast fick å andra sidan inte till så mycket skott eller skottförsök mot slutet.
Tror att Fagerudd kommer få sina mål i PP!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av stormvägen fre 22 aug 2014, 22:05

Respected Gentleman skrev:Fan Abbotts har ngn av dem gjort mål än i försäsongen? Chris haft två frilägen utan utdelning nu...Ja, power play har man fått träna så det heter duga kanske ger vissa svar förhoppningsvis...nåja ok genomförd match även om tredje var en transportsträcka och besvikelse på sätt och vis.

Vinst!

Krossa engelsmännen!!!

stormvägen

Antal inlägg : 3073

Inlägg av Norlin fre 22 aug 2014, 22:05

Haha!
Ledda på engelska. Börjar snacka svenska direkt.
Edit: Nej, han körde på engelska direkt efteråt.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4518

Inlägg av Rönken fre 22 aug 2014, 22:07

Åskådaren som hade en, vad det såg ut som, HV71-tröja nere i Hamburg kändes lite suspekt.
Rönken
Rönken

Inlägg av Rönken fre 22 aug 2014, 22:09

Hyfsat mål av en Kloten-spelare mot HV71 precis.
Rönken
Rönken

Inlägg av NallePhu fre 22 aug 2014, 22:09

Mina 3 stjärnor:
3: Daniel Larsson klockren i kassen inger tryggheten vi saknat där bak i mål!
2: Näkyvä säkerheten själv i backspelet
1: Dixon styr och ställer i PP kommer producera poäng!

Dagens minus:
Våra 3:e perioder måste slipas på för matchen är 60min inte 40 och försvara 20!

Annars ser detta MYCKET vassare ut än de tidigare träningsmatcherna!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Respected Gentleman fre 22 aug 2014, 22:10

Fagervall på engelska var ju intressant...som en Gympalärare som fick vika under en timma inför en uppsluppen niondeklass...

Respected Gentleman

Inlägg av NallePhu fre 22 aug 2014, 22:11

Respected Gentleman skrev:Fagervall på engelska var ju intressant...som en Gympalärare som fick vika under en timma inför en uppsluppen niondeklass...
Haha tornedalska dialekten bryter igenom  lol! 
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Rönken fre 22 aug 2014, 22:11

NallePhu skrev:
Respected Gentleman skrev:Fagervall på engelska var ju intressant...som en Gympalärare som fick vika under en timma inför en uppsluppen niondeklass...
Haha tornedalska dialekten bryter igenom  lol! 

Fan då jag som bytte till HV71-Kloten Sad
Rönken
Rönken

Inlägg av chiII fre 22 aug 2014, 22:12

Vi har en gröning i målet. Vi har en gröning i målet.
Vi har en grööning i målet. Ja vi har en gröning i målet.

chiII

Antal inlägg : 1038

Inlägg av Respected Gentleman fre 22 aug 2014, 22:13

chiII skrev:Vi har en gröning i målet. Vi har en gröning i målet.
Vi har en grööning i målet. Ja vi har en gröning i målet.

Hoppas bärsen smakar bra!

Respected Gentleman

Inlägg av knutten fre 22 aug 2014, 22:29

Jag tycker hela laget visade ett riktigt styrkebesked. En helt annan fart från start och man visade fina kombinationer i offensiv zon. Passningar som satt.
Det var något helt annat än man visat upp tidigare. Det var dock uppenbart att efter 4-0 började man överarbeta situationer och slarva lite, framförallt i powerplay. Ett pass för mycket. Något att jobba på, att fortsätta i 60 minuter.
Larsson riktigt stabil de gånger han fick en del att göra.

Som sagt, ett styrkebesked från hela laget.

knutten

Antal inlägg : 327

Inlägg av hokkzorz fre 22 aug 2014, 22:35

Jag har bara en fråga? Vem skall göra målen? vi har ju bara brunkare

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av NallePhu fre 22 aug 2014, 22:38

hokkzorz skrev:Jag har bara en fråga? Vem skall göra målen? vi har ju bara brunkare
Zaar måste få börja sätta puckarna då kommer det rassla mål av han, Sak samma Abbotts finns mer att at på dem i målskyttet!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Norlin fre 22 aug 2014, 22:57

hokkzorz skrev:Jag har bara en fråga? Vem skall göra målen? vi har ju bara brunkare

Ledda såklart. Såg inte du matchen?
Ledda är vår nya Klasen och Olausson i ett!  bounce 
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4518

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 23 aug 2014, 00:10

Slapshot skrev:Rönnqvist har inte haft ett bra PP på tre säsonger. Fagerwall har fixat det direkt under försäsongen. Nu finns ju iaf intentioner till ett fungerande PP. Näkyvä riktigt bra likaså Zaar och Wallmark. + till Mannberg också.

Det är ju för att zonen är mycket större hade zonen vart lika stor som förra året hade det vart pannkaka direkt nu får ju backarna mer tid det såg man redan första matchen men hade inte Hamburg typ 48 utv min och vi gör bara 3 mål så vette fan om det är bättre och trots dem stora zonerna så var det ju några PP där vi knappt kom in i zon

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Inlägg av Micke80 lör 23 aug 2014, 06:25

Lasse Proppmätt skrev:
Slapshot skrev:Rönnqvist har inte haft ett bra PP på tre säsonger. Fagerwall har fixat det direkt under försäsongen. Nu finns ju iaf intentioner till ett fungerande PP. Näkyvä riktigt bra likaså Zaar och Wallmark. + till Mannberg också.

Det är ju för att zonen är mycket större hade zonen vart lika stor som förra året hade det vart pannkaka direkt nu får ju backarna mer tid det såg man redan första matchen men hade inte Hamburg typ 48 utv min och vi gör bara 3 mål så vette fan om det är bättre och trots dem stora zonerna så var det ju några PP där vi knappt kom in i zon

Jo de landade väll på 47 minuter men då var 25 av dem ett matchstraff där vi enbart spelade pp i ca 1-2 minuter pga att vi också tog på oss utvisningar.
Men som någon sa så såg PP riktigt bra ut i första medan hela laget sänkte tempot i andra och tredje och slarvade i framför allt uppspelen.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Slapshot lör 23 aug 2014, 07:17

Lasse Proppmätt skrev:

Luleå slutade spela i slutet av andra och tredje perioden. Tror det var därför fokuseringen sjunk även i PP.

Man ser en annan fart i PP i år jämfört med förra säsongen. Snabbare uppspel från backarna också. Ifjol skulle alltid Fransson eller Klasen glida in i anfallszon med pucken och tempot sjunk. Sedan är ju spelare som Näkyvä och Fagerudd bidragande orsaker också.....ingen Skrbek på blå mera. Visserligen bara 3 mål på massor av försök som du säger men jag ser mer på hur själva spelet ser ut. Fortsätter Luleå spela så hör kommer det bli ett bättre PP i vinter jämfört med ifjol. Lite synd att vi inte fick träna så mycket bp också kanske....

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av hokkzorz lör 23 aug 2014, 10:59

Till alla som inte fattade, jag var bara sarkastisk mot folk som har uttryckt sig på precis det sättet på forumet innan säsongen.

Tycker att första perioden var grym, andra var halva ok, tredje ville man mest bara spela av.

stabil vinst men jag ser gärna att man fortsätter hålla sig till riktlinjerna i spelet och inte börjar dutta och slå ett pass extra
bara för att man leder.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av Lars158 lör 23 aug 2014, 11:12

hokkzorz skrev:

Till alla som inte fattade, jag var bara sarkastisk mot folk som har uttryckt sig på precis det sättet på forumet innan säsongen.

Tycker att första perioden var grym, andra var halva ok, tredje ville man mest bara spela av.

stabil vinst men jag ser gärna att man fortsätter hålla sig till riktlinjerna i spelet och inte börjar dutta och slå ett pass extra
bara för att man leder.

Är det fetade jag inte kan bestämma mig om vi var. Jag känner mer att Hamburg var grymt dåliga, helt stillastående, dålig timing, svårt med puckkontroll och passningar. Utslag av en dålig dag och en månad mindre isträning och bara en tidiagre match mot LHF`s fyra tidigare försäsongsmatcher. Sen när det står 4-0 efter första så är ju som matchen över.

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 23 aug 2014, 12:23

Slapshot skrev:
Lasse Proppmätt skrev:

Luleå slutade spela i slutet av andra och tredje perioden. Tror det var därför fokuseringen sjunk även i PP.

Man ser en annan fart i PP i år jämfört med förra säsongen. Snabbare uppspel från backarna också. Ifjol skulle alltid Fransson eller Klasen glida in i anfallszon med pucken och tempot sjunk. Sedan är ju spelare som Näkyvä och Fagerudd bidragande orsaker också.....ingen Skrbek på blå mera. Visserligen bara 3 mål på massor av försök som du säger men jag ser mer på hur själva spelet ser ut. Fortsätter Luleå spela så hör kommer det bli ett bättre PP i vinter jämfört med ifjol. Lite synd att vi inte fick träna så mycket bp också kanske....

Men det är ju fortfarande för att mittzonen är mindre och anfallszonen är större klart att det går fortare med uppspelen speciellt när man inte möter lag som inte vill stänga mittzonen som svenska lag vill.
Och när det gäller bättre PP så gäller det tyvärr alla lag p.g.a den stora ytan. Utom möjligen Skaik och kanske LHC men jag tyckte LHC hade bra PP det lilla jag såg igår samma med HV.
Vad som gjorde förra året och åren före det dåliga i PP var att LHF alltid sökte backskott alt nedlägg eller inspel i slottet för styrning och bunkra på ev returer tyvärr var det sällan dem vann dem duellerna.
Dessutom så var dem för dåliga på att skymma dem få skott som gick igenom köttmuren (ingen Jocke Eriksson m.a.o)
Dessutom så sköt ju backarna stup i kvarten på framrusade motståndares benskydd detta kommer inte hända mer,
Och det gäller naturligtvis alla andra lag också (Så mästarna i skymma skott Skaik lär släppa in mer PP mål i år och så hade hänt även med förra årets lag för ingen orkar åka så mycket upp å ner)
Så kanske LHF skulle haft mycket bättre PP med förra årets spelare på dagens zoner hur mycket tror du Klasen och Ola hade gillat att inte bli attackerade hela tiden?.
Och Frallan äntligen kunnat ladda i lugn och ro?.Samma med Gunnarsson ja t.o.m Skrbek.
Jag garanterar att Mange Johansson &  Petrasek kommer vara mycket bättre i PP i år än förra året.
Skicka in årets lag på en rink med förra årets storlek på zonerna hur tror du det sett ut?.

Lasse Proppmätt

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 23 aug 2014, 12:34

Micke80 skrev:
Lasse Proppmätt skrev:

Jo de landade väll på 47 minuter men då var 25 av dem ett matchstraff där vi enbart spelade pp i ca 1-2 minuter pga att vi också tog på oss utvisningar.
Men som någon sa så såg PP riktigt bra ut i första medan hela laget sänkte tempot i andra och tredje och slarvade i framför allt uppspelen.
Kan ju bero på att Hamburg stod på hälarna också?
Vill inte klanka ner på nåt sätt (hmm gör ju det nu i.a.f)
Men med alla PP som LHF fick och några dessutom i 5-3 ska det vara bättre skärpa och mer avslut håller med Hamburg spelaren som sa att vi stängde igen bra i slottet och dem fick knappt några chanser efter period 1

Lasse Proppmätt

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 23 aug 2014, 12:37

Lars158 skrev:
hokkzorz skrev:

bara för att man leder.

Är det fetade jag inte kan bestämma mig om vi var. Jag känner mer att Hamburg var grymt dåliga, helt stillastående, dålig timing, svårt med puckkontroll och passningar. Utslag av en dålig dag och en månad mindre isträning och bara en tidiagre match mot LHF`s fyra tidigare försäsongsmatcher. Sen när det står 4-0 efter första så är ju som matchen över.
Är inne lite på samma linje men visst det såg bättre ut än tidigare för LHF men det är mycket som fortfarande behöver förbättras.

Lasse Proppmätt

Inlägg av LulefanGBG lör 23 aug 2014, 12:55

Typiskt nog kunde jag inte se matchen men underbar läsning. Har kollat highlights och det var ju riktigt snygga mål vi gjorde samtliga av dem. Zaar och Wallmark verkar fungera bra med Ledin.

Som sagt, Ledda har fan så mycket mer hockey i sig än vad många vill erkänna. Men har gör väl 30 poäng den här säsongen med och får väl höra att det vara för att han lirade med någon annan. Som vanligt.

Grymt viktigt att vinna första tävlingsmatchen efter en trög försäsong.

Hinner inte läsa allting nu, men var det någon speciell av backarna som stack ut med stabilt spel? Läste nyss något om Näkyvä?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12328

Inlägg av LulefanGBG lör 23 aug 2014, 12:59

F.ö. måste jag plussa för en mycket bra sida för CHL. Highlights från alla matcher är kanon! Bra med info och dyl i övrigt tyker jag. Inte snyggaste layouten alla gånger men en helt funktionabel site.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12328

Inlägg av Slapshot lör 23 aug 2014, 13:35

LulefanGBG skrev:Typiskt nog kunde jag inte se matchen men underbar läsning. Har kollat highlights och det var ju riktigt snygga mål vi gjorde samtliga av dem. Zaar och Wallmark verkar fungera bra med Ledin.

Som sagt, Ledda har fan så mycket mer hockey i sig än vad många vill erkänna. Men har gör väl 30 poäng den här säsongen med och får väl höra att det vara för att han lirade med någon annan. Som vanligt.

Grymt viktigt att vinna första tävlingsmatchen efter en trög försäsong.

Hinner inte läsa allting nu, men var det någon speciell av backarna som stack ut med stabilt spel? Läste nyss något om Näkyvä?

Tycker personligen att Oskarsson ser bra ut och Näkyvä verkar vara en kanonvärvning så här långt. Annars sattes väl inte Luleås försvarspel på prov igår. Hamburg var riktigt bleka faktiskt. Tycker Abbott bröderna behöver höja sig och det har jag tyckt även förra säsongen. Dom åker och åker men det händer nästan aldrig nåt i anfallsväg.

Kedjan med Wallmark, Zaar och Ledin klart bäst och lär nog bli en förstalina i vinter. Även plus till Daniel Larsson som såg stabil ut. Den enda jag måste kritisera är ju Forsberg. Vad han fortfarande gör i laget är för mig en gåta. Både Cehlarik och Bryggman är bättre spelare redan nu och utvecklas ju fortfarande.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av FruktHamster lör 23 aug 2014, 16:02

Har en gnagande oroskänsla att vi inte alls var så bra som man lätt kan få för sig.
Hamburg var usla i första period och gav oss en uppsjö PPn med sitt slarviga spel. Vi utnyttjade dem bra i första, vilket grundlade segern.

När Hamburg väl började få ordning på spelet en bit in i andra tycker jag vi ser jävligt stressade ut och slarvade bort puck efter puck. Tredje period är direkt usel. Puckförande spelare får konsekvent dålig hjälp av medspelare och det slutade alldeles för ofta med chanspassningar till markerade spelare och sedan hade Freezers pucken.
Tror inte alls att man medvetet backade hem. Man fick bara inte alls till spelet.
Vi får tacka Hamburg för textboksexemplet på odisciplinerat spel.

Skönt med vinst, men nog fan finns det saker att jobba på.

Kul dock att se vissa spelare visa framfötterna. Nykävä ser grymt bra ut. Mannberg hastighet rör ständigt till det för motståndarna. Ledin är kung. Dixon hade en del fina intentioner i PP, men tycker han ibland drog ned tempot alldeles för mycket.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av knutten sön 24 aug 2014, 04:12

Jag såg det mer som att man drog ner tempot och slappnade av vilket gjorde att man inte var konsekventa och slarvade.
Annars var ju farten de 6-7 första minuterna bättre än man sett i någon träningsmatch.
Sen är det givetvis svårt att dra slutsatser när motståndet var så dåligt.
Jag menar inte att man gjort en kalasmatch men sett till träningsmatcherna var det en rejäl uppryckning och det är det viktigaste.
Finns mycket att jobba på men ett klart fall framåt var det.

knutten

Antal inlägg : 327

Inlägg av Kagen sön 24 aug 2014, 13:04

Jag tycker också det såg ut som att Luleå gjorde andra och tredje perioden till transportsträckor. Det var nog ganska klokt också eftersom Hamburg nog slängt handskarna om det runnit iväg siffermässigt också. Målskillnad är nog inte så viktig här utan vinna matchen, spela ihop laget och hålla sig skadefri. Check, check och check.

Cocherna signalerade inställningen också när de lät Nagander, Fabricius o.s.v. få spela power play.

Jag tycker Luleå gjorde att Hamburg såg ofarliga ut och Hamburg kände nog också att motståndarna hade en växel till att lägga i. Sådant gör att det infinner sig en acceptans i att ligga under och att man bara vill spela av matchen och sedan skylla på att man fick en oturlig start.

Psykologen har talat.. :p
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1776

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet