2014-09-05, CHL-omgång 3, Luleå - Hamburg
+19
Kagen
farre
LubosC
Myrman
Lajon
Bamsefar
mango
knutten
Lars158
pingu
Slapshot
JahNT
LulefanGBG
Dentos
Rönken
Diktatorn
Snikne Ville
Urken
Redbear
23 posters
Sida 1 av 1
2014-09-05, CHL-omgång 3, Luleå - Hamburg
Dax för matchtråd då. Lär väl bli en lite tuffare match än det var senast, men vinst ska det bli.
Redbear- Antal inlägg : 6781
Sv: 2014-09-05, CHL-omgång 3, Luleå - Hamburg
Vinst bör det bli ja. Vi hamnade i en väldigt bra grupp - läs bra, som i bra för vår del!
http://www.nsd.se/sport/nu-ar-det-korten-pa-borden-8711758.aspx
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Cehlarik tillbaka med Dixon och Petrell, bättre omgivning kan man inte drömma om i dagens Luletrupp. Känns som en otroligt viktig match om han vill starta i någon av toppkedjorna på onsdag, och om så vore fallet vore ingen gladare än oss här på forumet kan jag tänka mig!
Diktatorn- Antal inlägg : 724
Diktatorn skrev:Cehlarik tillbaka med Dixon och Petrell, bättre omgivning kan man inte drömma om i dagens Luletrupp. Känns som en otroligt viktig match om han vill starta i någon av toppkedjorna på onsdag, och om så vore fallet vore ingen gladare än oss här på forumet kan jag tänka mig!
Tycker det sett bra ut när han får spela med Dixon och Petrell, tror att man får ut mer av kedjan med större övervikt av smarta och tekniska spelare snarare än en brunkar-känsla. Men får väl se hur det blir, tror inte Cehlarik lirar där den 10:e, även om jag ärligt talat skulle vilja se att man kör kedjan några matcher för att kunna utvärdera, det är så klart enklare att se bra ut mot Manchester än Skellefteå.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Ja det vore grymt kul om Cehlarik verkligen fick chansen på riktigt i år. Jag tror han har stora möjligheter att göra 20+ mål om han bara får förtroendet.
Dentos- Antal inlägg : 894
Kul at tman fortsätter satsa på Walle och Cehlarik. Tror Cehlarik gör två mål ikväll.
Wallmark har 3 assist. Vi vinner med 5 - 2.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
LulefanGBG skrev:Kul at tman fortsätter satsa på Walle och Cehlarik. Tror Cehlarik gör två mål ikväll.
Går det att dra några slutsatser av kvällens lag? Det vilas ingen spelare vad jag märker, är egentligen rotationen att Cehlarik kliver in på Granströms plats, Granström i sin tur ta Mannbergs plats. Mannberg extra. Jag skulle föredra kvällens laguppställning även i SHL, är det rimligt eller?
Ja det ska bli riktigt trevligt att se Cehlarik i första ikväll, hoppas verkligen det slår väl ut och att han får producera lite. Lär ju om inte annat stärka hans chanser till en fortsättning högt upp i linorna istället för att gnugga i 4e line eller som extra spelare.
Ska bli spännande att se hur det blir ikväll, får hoppas på en mål kavalkad av rang!
Ska bli spännande att se hur det blir ikväll, får hoppas på en mål kavalkad av rang!
JahNT- Antal inlägg : 162
Rönken skrev:LulefanGBG skrev:Kul at tman fortsätter satsa på Walle och Cehlarik. Tror Cehlarik gör två mål ikväll.
Går det att dra några slutsatser av kvällens lag? Det vilas ingen spelare vad jag märker, är egentligen rotationen att Cehlarik kliver in på Granströms plats, Granström i sin tur ta Mannbergs plats. Mannberg extra. Jag skulle föredra kvällens laguppställning även i SHL, är det rimligt eller?
Ser hellre Bryggman som extra och Mannberg i Haparanda. Annars ser det ju bra ut
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Konstigt att Hjelm inte blivit utlånad ännu!
pingu- Antal inlägg : 2418
Bryggman vill jag ju gärna ha in i laget. Ingen överraskning han inte är med idag då han ju matchar med AHC mot Hokki idag.
Men ska Bryggman in ska ju nån ut, för mig blir det Forsberg.
Men man värva ju in Forsberg och det är väl bara inse han kommer spela denna säsong. För min del hoppas jag dock inte att man förlänger mer med han om han inte kommer upp sig massor från förra säsongen.
Typisk spelar typ och plats i laget man bättre använder för att blomma ut en talang. För att inte tala om kostnadsbesparing man då kan satsa i högre grad på spetsen.
Men ska Bryggman in ska ju nån ut, för mig blir det Forsberg.
Men man värva ju in Forsberg och det är väl bara inse han kommer spela denna säsong. För min del hoppas jag dock inte att man förlänger mer med han om han inte kommer upp sig massor från förra säsongen.
Typisk spelar typ och plats i laget man bättre använder för att blomma ut en talang. För att inte tala om kostnadsbesparing man då kan satsa i högre grad på spetsen.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Matchstart först klockan 8a.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Jag tror att det är betydligt lättare att låna ut Bryggman än Mannberg ur kontraktssynpunkt.
Bara en känsla jag har, att när Mannberg förlängde så var det Luleå som gällde och inget annat.
Antingen Mannberg eller Forsberg som 13:e forward. Cehlarik och Wallmark ska få visa vad de går för.
Dagens lag ser riktigt intressant ut.
Bara en känsla jag har, att när Mannberg förlängde så var det Luleå som gällde och inget annat.
Antingen Mannberg eller Forsberg som 13:e forward. Cehlarik och Wallmark ska få visa vad de går för.
Dagens lag ser riktigt intressant ut.
knutten- Antal inlägg : 327
Skoj att se när de tyska fansen får lite uppmärksamhet :-)
Tycker folk i allmänhet har på tok för höga förväntningar på Cehlarik och Wallmark. Folk verkar tro att dessa två ska bära oss offensivt denna säsong. Tittar man statistiskt så har det hänt en gång i modern tid att en junior gjort 20+ mål under en Elitserie/SHL-säsong (Patric Hörnqvist säsongen 06/07). Det är ytterst ovanligt att en junior gör 15+mål till och med. Undantaget förra säsongen då Wennberg och Johnson i FHC gjorde 16 respektive 15 mål.Dentos skrev:Ja det vore grymt kul om Cehlarik verkligen fick chansen på riktigt i år. Jag tror han har stora möjligheter att göra 20+ mål om han bara får förtroendet.
Även Zaar tycker jag man ska sänka förväntningarna på. Hör inte till vanligheterna att en förstaårssenior ligger i topp i poängligan heller. Sen är det hans första riktiga SHL-säsong. Han platsade ju för bövelen inte ens i JVM-laget förra säsongen.
mango- Antal inlägg : 67
Att de ska bära laget hävdar väl ingen. Bara att de ska få chansen på riktigt, vilket de inte fått.mango skrev:Tycker folk i allmänhet har på tok för höga förväntningar på Cehlarik och Wallmark. Folk verkar tro att dessa två ska bära oss offensivt denna säsong. Tittar man statistiskt så har det hänt en gång i modern tid att en junior gjort 20+ mål under en Elitserie/SHL-säsong (Patric Hörnqvist säsongen 06/07). Det är ytterst ovanligt att en junior gör 15+mål till och med. Undantaget förra säsongen då Wennberg och Johnson i FHC gjorde 16 respektive 15 mål.Dentos skrev:Ja det vore grymt kul om Cehlarik verkligen fick chansen på riktigt i år. Jag tror han har stora möjligheter att göra 20+ mål om han bara får förtroendet.
Även Zaar tycker jag man ska sänka förväntningarna på. Hör inte till vanligheterna att en förstaårssenior ligger i topp i poängligan heller. Sen är det hans första riktiga SHL-säsong. Han platsade ju för bövelen inte ens i JVM-laget förra säsongen.
Luleå kommer säkert inte ha någon spelare på 20 mål utan ha en mer utsprid poängproduktion, så ingen hävdar 20+ mål.
Men det är duktiga spelare som borde få chansen på RIKTIGT. Sen är det upp till spelarna att ta chansen.
Zaar var duktig i senaste CHL-matcherna och har ett bra skott. Han har potential.
Det är väl bara någon expert som skrev att Zaar kommer ösa in mål redan i vinter. Men det är klart man ska ha förväntingar på honom.
Säger bara NÄKYVÄ, börjar misstänka att det kan bli årets värvning, ser riktigt bra ut, riktigt bra intentioner.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Ser väldigt tomt ut på läktarna
Lajon- Antal inlägg : 4397
En typisk Ledinare
Annars hyfsat spel i pp. 1-0 är rättvist tycker jag, även om kommentatorerna är av annan åsikt.
Annars hyfsat spel i pp. 1-0 är rättvist tycker jag, även om kommentatorerna är av annan åsikt.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Lajon skrev:Ser väldigt tomt ut på läktarna
Har nog med att göra att det är nära till shl-premiär. Sen så får säsongskortinnehavare betala om dom vill se dom här matcherna.
LubosC- Antal inlägg : 472
De som har säsongskort borde få gå på dessa matcher. Mer publik -bättre stämning
Känns komfortabelt. 2-0, nära 3-0. Power play nu också. Det här tar vi garanterat.
Kukan och Sandström kommer ge mig gråa hår i vinter!
farre- Antal inlägg : 2143
3-0 känns säkert. Vi måste klanta oss rejält i tredje för att tappa det här.
Det kunde ha varit större ledning men det missades, slogs hål i luften och klonkades i ramen. Lite tveksamt på vissa håll ändå. Kukan och Savva kan förbättra sig en del. Tyckte däremot att Hjelm har varit bra så här långt.
Det kunde ha varit större ledning men det missades, slogs hål i luften och klonkades i ramen. Lite tveksamt på vissa håll ändå. Kukan och Savva kan förbättra sig en del. Tyckte däremot att Hjelm har varit bra så här långt.
Har Luleå hittat toppformen i slutet av Aug början av Sept? Låter som Luleå är helt överlägset och Hamburg är väl trots allt inte såå sopiga. Var väl vältigt övertygande mot Kärpät med?
Nej, det här är oroande bra..
Nej, det här är oroande bra..
Kagen- Antal inlägg : 1776
Urken skrev:De som har säsongskort borde få gå på dessa matcher. Mer publik -bättre stämning
Håller med. Tre matcher hemma 150 st. De kan dom gott bjuda på tycker jag när folk har betalat flera tusen för ett säsongskort.
Urken skrev:Wallmark är underbar :-)
Jo då, fast håller med Renberg att Wall-e mycket väl kan ta för sig mer i 5 mot 5.
Rönken skrev:Urken skrev:Wallmark är underbar :-)
Jo då, fast håller med Renberg att Wall-e mycket väl kan ta för sig mer i 5 mot 5.
Så är det. Men det kommer nog ska du se.
Walle styr i pp återigen. Zaar 6-0
Jaaaa, 6-0!
Kom igen, vi går för tvåsiffrigt igen!!!
Kom igen, vi går för tvåsiffrigt igen!!!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Wallmarks pp-lina ser verkligen bra ut, visserligen är det mindre bra motstånd. Men känns som en väl avvägd uppställning, Näky kommer nog aspirera på vara en av dom duktigare offensiva backarna i ligan. Lite mer oroande över att Dixons pp-lina fortsatt ser lite långsam och omständig ut. Dels tycker jag dom ska kunna spela ut lite mer mot sämre motstånd, men varje mynt har två sidor så kanske är det dåliga motståndet som drar ner tempot och fokus?
20-2 gjorda samt insläppta mål...satan!
Mange- Antal inlägg : 6625
Såg bra ut långa stunder när man ökade tempot och snurrade i offensiv zon. Riktigt fint spel emellanåt. Kul att se.
Man gick dock ner i tempo till och från och spelet i defensiv zon var aningen segt och överkonstruktivt till och från.
Kukan fortsätter där han avslutade fjolåret. Riktigt duktig i offensiven och en slarvpelle i defensiven. Det verkade smitta av sig på hans partner Sandström. Hoppas att det kommer funka bättre sen. Det finns ju en anledning till att Kukan får spela med just Sandström.
Men offensivt när Luleå satte fart var riktigt kul att se. Snabbt pucktempo och fina kombinationer. Kul.
Man gick dock ner i tempo till och från och spelet i defensiv zon var aningen segt och överkonstruktivt till och från.
Kukan fortsätter där han avslutade fjolåret. Riktigt duktig i offensiven och en slarvpelle i defensiven. Det verkade smitta av sig på hans partner Sandström. Hoppas att det kommer funka bättre sen. Det finns ju en anledning till att Kukan får spela med just Sandström.
Men offensivt när Luleå satte fart var riktigt kul att se. Snabbt pucktempo och fina kombinationer. Kul.
Några tankar kring dagens match.
+
Powerplay ser spännande och mer genomtänkt ut än under Rönkens tid. Positivt då vi inte har någon Klasen att förlita oss på i år där.
Daniel Larsson ser harmonisk ut, både på isen och i intervjun efter matchen. Ser ut att ha landat rätt i Luleå och kan nog bli den 1a målvakt vi behöver.
-
Oroväckande att många backar sätter sig själva i stora problem i en match med så lågt tempo som denna. Ser redan nu svajigt ut i denna lagdel och en eventuell skada på någon av toppbackarna skulle ställa till det rejält.
+
Powerplay ser spännande och mer genomtänkt ut än under Rönkens tid. Positivt då vi inte har någon Klasen att förlita oss på i år där.
Daniel Larsson ser harmonisk ut, både på isen och i intervjun efter matchen. Ser ut att ha landat rätt i Luleå och kan nog bli den 1a målvakt vi behöver.
-
Oroväckande att många backar sätter sig själva i stora problem i en match med så lågt tempo som denna. Ser redan nu svajigt ut i denna lagdel och en eventuell skada på någon av toppbackarna skulle ställa till det rejält.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Urken skrev:De som har säsongskort borde få gå på dessa matcher. Mer publik -bättre stämning
Håller med. Tre matcher hemma 150 st. De kan dom gott bjuda på tycker jag när folk har betalat flera tusen för ett säsongskort.
Ja, Larsson är en riktig vinnarskalle. Det kan man inte ta ifrån honom. Vad det gäller backsidan så lär det visa sig mot Lukko Rauma hur det framskrider. Idag var det väl mest Kukan och Savva som slarvade. Sandström var inte heller på topp. Sen har vi några osäkra kort i Fagerudd, Oskarsson och Hjelm. Den sistnämnda gjorde väl knappt ett misstag idag? Tyckte inte han märktes alls.
Näkyvä var bra.
Näkyvä var bra.
Sundance Kid skrev:Några tankar kring dagens match.
+
-
Ja backarna övertyger inte sett över hela laget i egen zon, Näky är visserligen en grymt positiv överraskning. Men sedan blir det mycket kladd från många av övriga, Savva ser mer lugn ut med pucken än vad jag hoppades på, däremot förväntar jag mig inte att han ska vara den som drar igång spelet kanske. Men Kukan/Hjelm/Fagerudd har mycket att visa, trodde det skulle vara snabbare uppspel från backarna i år, men ser ju bedrövligt ut stundtals. Sedan undrar jag varför Oskarsson inte får spela något knappt, när han väl spelat tycker jag man ser att han har passningsspel och speluppfattning i sig, lite underligt.
Fast sedan är försäsong försäsong, blir intressant att se hur det blir mot Skellefteå på onsdag. Blir lite annat tempo och förhoppningsvis kan backarna repa sig något.
Lajon skrev:Ser väldigt tomt ut på läktarna
Dagens roligaste var ju förutom alla felsägningar av speakern var ju när han sa publiksiffran = 2800 snarare 800 än 2800
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Nu kanske man inte ska dra för höga växlar men NU såg PP bra ut bra tempo i passningarna och fina kombinationer.
Petrell kan bli en kul överraskning i vinter och det går inte så sakta som alla tror när han åker.
Tycker även Savalahti sköter sig bra
Våra virrhönor i försvaret Kukan Hjelm å Fagerudd måste spela enklare i uppspelsfasen och inte leka Mats Waltin.
Mot ES lag lär dom bli uppätna direkt om dom ska spela på det sättet.
Annars ser det bra ut håller med Uffe på Hockeysverige.se att LHF kommer tillhöra övre halvan i ES.
Foppa till Asplöven tack
Övriga forwards sköter sig bra tyckte mig t.o.m höra att klacken sjöng om Mannberg när hände det senast om någonsin?
Cehlarik var bra MEN karln "f-låt pojken" behöver få utdelning för att få självförtroende han försöker och försöker men det lossnar inte.
Petrell kan bli en kul överraskning i vinter och det går inte så sakta som alla tror när han åker.
Tycker även Savalahti sköter sig bra
Våra virrhönor i försvaret Kukan Hjelm å Fagerudd måste spela enklare i uppspelsfasen och inte leka Mats Waltin.
Mot ES lag lär dom bli uppätna direkt om dom ska spela på det sättet.
Annars ser det bra ut håller med Uffe på Hockeysverige.se att LHF kommer tillhöra övre halvan i ES.
Foppa till Asplöven tack
Övriga forwards sköter sig bra tyckte mig t.o.m höra att klacken sjöng om Mannberg när hände det senast om någonsin?
Cehlarik var bra MEN karln "f-låt pojken" behöver få utdelning för att få självförtroende han försöker och försöker men det lossnar inte.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Tycker powerplay har större potential än på väldigt länge. Näkyvä grym värvning. Kommer bli betydligt nyttigare på blå än Fransson kan jag säga redan nu. Wallmarks formation i PP var riktigt bra.
Är det nån enskild spelare som ska gnällas på så är det väl (som vanligt) Forsberg. In med Bryggman för fasiken! Foppa känns ju helt oanvändbar nånstans egentligen.
Är det nån enskild spelare som ska gnällas på så är det väl (som vanligt) Forsberg. In med Bryggman för fasiken! Foppa känns ju helt oanvändbar nånstans egentligen.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Liknande ämnen
» 2014-08-22, CHL-omgång 1, Hamburg - Luleå
» 2014-01-25, SHL-omgång 43, Luleå - AIK
» 2014-01-08, SHL-omgång 37, AIK - Luleå
» 2014-03-01, SHL-omgång 52, AIK - Luleå
» 2014-10-09, SHL-omgång 09, Linköping - Luleå
» 2014-01-25, SHL-omgång 43, Luleå - AIK
» 2014-01-08, SHL-omgång 37, AIK - Luleå
» 2014-03-01, SHL-omgång 52, AIK - Luleå
» 2014-10-09, SHL-omgång 09, Linköping - Luleå
Sida 1 av 1