Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
+86
LulefanGBG
NallePhu
Pajala
Redbear
Sir Prozac
Jonken
Suorra
27 Öqvist
stormvägen
Chris Hendrix
Respected Gentleman
Lars158
Dentos
Lasse Proppmätt
kniba
Lulefan
MrScout
Grizzly
Beast.
Kagen
Diktatorn
GABA
Myrman
vanten
JahNT
tibet
Swhy
BodenSwe
kezman85
mango
Tigerman
Sundance Kid
Trötto
Vexet
Högljudd
Purre
Ivanhoe
kamelbullen
LuleåWinston
Scouten
Dalle
Ulfstrk
PM
makkanmakkan
amarule
Pontaking
rumpztr
Wirbelwind
Hellcop
LHF96
kjell
Zeth
Mange
Rakapuckar
NilsOskar
Hentos_Bror
LubosC
knutten
dubstep
Lajon
Dilox
Tony Moore
pingu
kralle
MickkeJ
Old Brooklyn
CKa
farre
Micke80
Slapshot
Mr Bister
MrA
Bamsefar
Snikne Ville
Donowitz
Norlin
hokkzorz
nummer 17
FruktHamster
kokostrollet
Kallepedal
icemask
Ingemar
MRGHOST
Admin
90 posters
Sida 3 av 21
Sida 3 av 21 • 1, 2, 3, 4 ... 12 ... 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
Rönken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/andersen-jagad-i-shl-flera-erbjudanden/ - tror ni Osten är där och budar?
Läser mig till följande på Eliteprospects; "Andersén is a strong defensive defenseman who likes to play a physical game. Also has an alright outlet pass and displays decent offensive instincts at times. Owns solid skating ability."
Har inte så mycket minne av honom från Brynäs-tiden men på beskrivningen låter det definitivt som något Luleå skulle behöva. Vet inte hur sannolikt det är över huvud taget, men tänker mig som så att Luleå bör ha åtminstone en del pengar att röra sig med och backsidan behöver förstärkning.
Kommer inte heller ihåg honom men som du säger så känns beskrivningen helt rätt för oss. Åldern är perfekt och han är fortfarande kvar i Landslaget så kass bör han ju inte vara.
Får beordra Klasen, Olausson, Fransson och Granström att gå på charmoffensiv nu.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Micke80 skrev:Rönken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/andersen-jagad-i-shl-flera-erbjudanden/ - tror ni Osten är där och budar?
Läser mig till följande på Eliteprospects; "Andersén is a strong defensive defenseman who likes to play a physical game. Also has an alright outlet pass and displays decent offensive instincts at times. Owns solid skating ability."
Har inte så mycket minne av honom från Brynäs-tiden men på beskrivningen låter det definitivt som något Luleå skulle behöva. Vet inte hur sannolikt det är över huvud taget, men tänker mig som så att Luleå bör ha åtminstone en del pengar att röra sig med och backsidan behöver förstärkning.
Kommer inte heller ihåg honom men som du säger så känns beskrivningen helt rätt för oss. Åldern är perfekt och han är fortfarande kvar i Landslaget så kass bör han ju inte vara.
Får beordra Klasen, Olausson, Fransson och Granström att gå på charmoffensiv nu.
Är nog raka motsatsen till kass om man ska gå efter vad som skrivs. Fast det är många som söker backar. Även Skellefteå ska ha in två toppbackar, så det är nog att ta vad man får som gäller för Luleå.
Fast Ahnelöv gick visserligen till Modo, men lär vara en fin pengabunt som hägrade där.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Everberg top 6? Antingen har ni inte sett honom spela eller så är ni amatörscouter. Jag har följt Everberg på nära håll och han är en Hedman-kopia. Inte fan är Hedman en självklar top 6 spelare på SHL-nivå. Everberg är jävligt trubbig både tekniskt och skridskomässigt och kommer aldrig att vara en större producerande spelare. Majoriteten av Röglefansen hade inför den här säsongen inte ens Everberg med i sina formationer, och det är ändå allsvenskan vi talar om, om ni tror att han har utvecklats så mycket så att han skulle bli en tillgång i en toppfemma för ett topplag i SHL får stå för er, men jag tvivlar. Hade han eller Zaar för den delen haft en spetskompetens av något slag, typ produktion, spelsinne m.m så hade jag sett betydligt ljusare på det. Men i mina ögon är de som bäst material för tredje/fjärdefemman.
Det verkar som att Luleå kommer att ställa upp med ett betydligt sämre lag nästa säsong om bara två forwards ska värvas.
Det verkar som att Luleå kommer att ställa upp med ett betydligt sämre lag nästa säsong om bara två forwards ska värvas.
dubstep- Antal inlägg : 251
Nu är det faktiskt KRIS i LHF, den ena efter den andra lämnar ossoch det vi har kvar är inte mycket att hurra för.
Jämför truppen för 2 år sedan som gick till final och den som vi hade i år, det var ett steg sämre och det visade sig, vi blev 6:a i serien och utslagen i kvarten.
Nästa års trupp ser ut att bli ännu sämre och var hamnar vi då?
Kom inte med att Chelarik, Wallmark och Zaar ska leda detta lag de har ju inte någon erfarenhet av många matcher i SHL
Jag bävar för nästa säsong.
Jämför truppen för 2 år sedan som gick till final och den som vi hade i år, det var ett steg sämre och det visade sig, vi blev 6:a i serien och utslagen i kvarten.
Kom inte med att Chelarik, Wallmark och Zaar ska leda detta lag de har ju inte någon erfarenhet av många matcher i SHL
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Apropå Everberg så verkar det som att alla som hoppats på en utlåning kan sluta hoppas.
http://www.hockeysverige.se/2014/05/02/everberg-om-nhl-kontraktet-da-kandes-det-som-att-chansen-forsvann/
http://www.hockeysverige.se/2014/05/02/everberg-om-nhl-kontraktet-da-kandes-det-som-att-chansen-forsvann/
Mr Bister skrev:Nu är det faktiskt KRIS i LHF, den ena efter den andra lämnar ossoch det vi har kvar är inte mycket att hurra för.
Håller med. Luleås lag är inte bättre än för plats 8-12 just nu. Tvivlar att de återstående värvningarna kommer ge mig stålfräs heller för den delen. Blir nog värvningar från allsvenskan.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Så illa ser det väl inte ut ändå? Klasen och Hedman är kännbara tapp.
Olausson gjorde en blek säsong, Persson kommentarer överflödiga, Gunnarsson gjorde en usel säsong.
Knappast så att vi gått från att vara ett av seriens bästa lag till ett av seriens sämsta. Det är inga dåliga spelare vi har på kontrakt. Man ska inte underskatta våra yngre förmågor i truppen, kan bli ett och annat genombrott (bara man ger dem förtreoende). Och är det så att någon spelare på kontrakt kan ligga löst till ligger nog Trukhno eller Hjelm löst till.
Men visst är laget sämre nu, men det är inte färdigt än.
Olausson gjorde en blek säsong, Persson kommentarer överflödiga, Gunnarsson gjorde en usel säsong.
Knappast så att vi gått från att vara ett av seriens bästa lag till ett av seriens sämsta. Det är inga dåliga spelare vi har på kontrakt. Man ska inte underskatta våra yngre förmågor i truppen, kan bli ett och annat genombrott (bara man ger dem förtreoende). Och är det så att någon spelare på kontrakt kan ligga löst till ligger nog Trukhno eller Hjelm löst till.
Men visst är laget sämre nu, men det är inte färdigt än.
knutten- Antal inlägg : 327
Luleå slutade sexa i grundserien, visserligen var det ganska jämnt bland placeringarna men ett av seriens bästa lag knappast....tvivlar att återstående spelare blir några kioskvältare
Kan inte påstå att laget direkt ser starkare eller lika bra just nu, som gågna säsongen. Men är det verkligen något annat lag som ser så mycket starkare ut? Skellefteå har status quo just nu, men övriga lag har ju mest tappat eller sparkat spelare.
Skulle säsongen dra igång med nuvarande laguppställningar för resp. lag hade Skellefteå förmodligen varit än mer överlägsna och resterande lag hade fått "kravla". Ser inte hur just Luleå är så mycket sämre än övriga lag dock?
Skulle säsongen dra igång med nuvarande laguppställningar för resp. lag hade Skellefteå förmodligen varit än mer överlägsna och resterande lag hade fått "kravla". Ser inte hur just Luleå är så mycket sämre än övriga lag dock?
Det är ju knappast så att alla andra lag har pumpat in Crosby's och Malkin's i drivor direkt heller. Känns som alla lag har blivit sämre hittils. Vi får väl vänta och se vad vi och andra får in i trupperna innan vi börjar karva oss i handlederna med Klasens gamla klubbor.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
dubstep skrev:Everberg top 6? Antingen har ni inte sett honom spela eller så är ni amatörscouter. Jag har följt Everberg på nära håll och han är en Hedman-kopia. Inte fan är Hedman en självklar top 6 spelare på SHL-nivå. Everberg är jävligt trubbig både tekniskt och skridskomässigt och kommer aldrig att vara en större producerande spelare. Majoriteten av Röglefansen hade inför den här säsongen inte ens Everberg med i sina formationer, och det är ändå allsvenskan vi talar om, om ni tror att han har utvecklats så mycket så att han skulle bli en tillgång i en toppfemma för ett topplag i SHL får stå för er, men jag tvivlar. Hade han eller Zaar för den delen haft en spetskompetens av något slag, typ produktion, spelsinne m.m så hade jag sett betydligt ljusare på det. Men i mina ögon är de som bäst material för tredje/fjärdefemman.
Så att Colorado väljer att skriva kontrakt med Everberg betyder ingenting menar du? Har Colorado bara amatörscouter i sin organisation?
LubosC- Antal inlägg : 472
Everberg hade varit en bättre värvning än Zaar det tror jag. Colorado ser då nåt hos han iaf....
Vi har ingen 1:a kedja, bara delar av en 2:a kedja, det fattas 2 toppbackar dessutom.
Vi kom 6:a med Klasen, Olausson, Omark Hedman o.s.v , jag tror också på plats 8-12
Vi kom 6:a med Klasen, Olausson, Omark Hedman o.s.v , jag tror också på plats 8-12
Omark spelade fyra matcher i grundserien, skulle inte vilja räkna in honom som varken ris eller ros för hur man placerade sig i serien och att ha honom som måttstock för kommande säsong känns förkastligt.
Senast ändrad av Rönken den fre 02 maj 2014, 20:10, ändrad totalt 1 gång
Everberg hade varit en tillgång som energi i fjärdefemman för han har riktigt bra attityd och lojalitet. Men jag kan inte låta bli att gråta en skvätt när vissa ser honom som en top 6 forward. Han är verkligen inte den spelartypen, för trubbig för att kunna producera bra.Slapshot skrev:Everberg hade varit en bättre värvning än Zaar det tror jag. Colorado ser då nåt hos han iaf....
dubstep skrev:Everberg hade varit en tillgång som energi i fjärdefemman för han har riktigt bra attityd och lojalitet. Men jag kan inte låta bli att gråta en skvätt när vissa ser honom som en top 6 forward. Han är verkligen inte den spelartypen, för trubbig för att kunna producera bra.Slapshot skrev:Everberg hade varit en bättre värvning än Zaar det tror jag. Colorado ser då nåt hos han iaf....
Everberg med två tekniker tror jag hade varit en väldigt intressant kedja att se.
Mr Bister skrev:Vi har ingen 1:a kedja, bara delar av en 2:a kedja, det fattas 2 toppbackar dessutom.
Jag har för mig vi låg 3 eller 4 innan Omark klev in men med Omark landande vi på plats 6. Frågan är ju vart det hade landat om de kedjeformationer som redan lärt sig spela ihop hade fått göra det istället för att hatta runt för att hitta lekkamrater åt Omark.
Jag fattar inte hur de har tänkt med den här satsningen. Ynka 2 forwards in? Det är ju inte ens säkert att värvningarna lyckas. Tänk om spelarna skulle floppa, vi har ju sett hur många tunga namn som helst floppa på senare år, Hensick, Sterling mfl. Nej det här känns inte alls bra.Mr Bister skrev:Vi har ingen 1:a kedja, bara delar av en 2:a kedja, det fattas 2 toppbackar dessutom.
Varför värvade vi inte Broc Little? Riktigt grym lirare som gjorde succe i den här ligan. Mattias Janmark, Marko Anttila mfl. Det är sådana spelare vi hade behövt.
Senast ändrad av dubstep den fre 02 maj 2014, 20:24, ändrad totalt 1 gång
Det var knappast Omarks fel. Han gjorde ju flest poäng av alla våra spelare i slutspelet. Utan honom hade det varit ännu trubbigare.Micke80 skrev:Mr Bister skrev:Vi har ingen 1:a kedja, bara delar av en 2:a kedja, det fattas 2 toppbackar dessutom.
Jag har för mig vi låg 3 eller 4 innan Omark klev in men med Omark landande vi på plats 6. Frågan är ju vart det hade landat om de kedjeformationer som redan lärt sig spela ihop hade fått göra det istället för att hatta runt för att hitta lekkamrater åt Omark.
Fagervall vill ha 1 center, 1 forward + 1 back till i laget, Jag säger som en del andra här
- tänk om de floppar då vilka skall då stiga fram? Mannberg?
- tänk om de floppar då vilka skall då stiga fram? Mannberg?
Noterar att undergången är nära, men så lät det ju när Arlbrandt, hjalmarsson , Fält , Olausson m fl värvades, då värvade vi för allsvenskan och skulle i stort sett spela kval redan innan säsongen startade, för så är det, för några är aldrig glaset ens påfyllt.
Vi får vänta och se. Värvningarna ska vara anpassade efter hur tränare och ledning vill att laget ska spela, vilka förväntningar man har och hur väl den e v värvningen passar in och kan bidra. Man värvar inte på random nivå utan scoutar väl efter de premisser man har. Sen är det en fråga om vilja, kostnad och så skall allt jämkas men hur det än är så kan man aldrig med absolut säkerhet veta utfallet innan säsongen har avslutats. Så jag väntar med domedagspredikningarna.
Vi får vänta och se. Värvningarna ska vara anpassade efter hur tränare och ledning vill att laget ska spela, vilka förväntningar man har och hur väl den e v värvningen passar in och kan bidra. Man värvar inte på random nivå utan scoutar väl efter de premisser man har. Sen är det en fråga om vilja, kostnad och så skall allt jämkas men hur det än är så kan man aldrig med absolut säkerhet veta utfallet innan säsongen har avslutats. Så jag väntar med domedagspredikningarna.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
+1Bamsefar skrev:Noterar att undergången är nära, men så lät det ju när Arlbrandt, hjalmarsson , Fält , Olausson m fl värvades, då värvade vi för allsvenskan och skulle i stort sett spela kval redan innan säsongen startade, för så är det, för några är aldrig glaset ens påfyllt.
Ingemar- Antal inlägg : 698
Håller med dig i ditt resonemang, lite konstigt att vissa här krävde speltid för Wallmark, cehlarik, mfl, men nu när de ska få visa vad de går för så sågar man laget redan, innan man ens värvat färdigt !Bamsefar skrev:Noterar att undergången är nära, men så lät det ju när Arlbrandt, hjalmarsson , Fält , Olausson m fl värvades, då värvade vi för allsvenskan och skulle i stort sett spela kval redan innan säsongen startade, för så är det, för några är aldrig glaset ens påfyllt.
Sitt lugn i båten, vi summerar till våren !
icemask- Antal inlägg : 4174
Vi sågar inte Wallmark o co. men det blir svårt när man ena säsongen knappt får nån speltid och nästa säsong skall vara 1:a line och producerande det borde de flesta förstå.
Finns inget som säger att Wallmark o co ska vara 1a line, jag skrev faktiskt att man sågar innan man ens värvat färdigt, VM har inte ens börjat och det är månader kvar av silly, lite tidigt att såga kanske ?Mr Bister skrev:Vi sågar inte Wallmark o co. men det blir svårt när man ena säsongen knappt får nån speltid och nästa säsong skall vara 1:a line och producerande det borde de flesta förstå.
Ha lite förtroende i vad Osten kan åstadkomma, procentuellt hur många har floppat och inte fått fullfölja sina kontrakt och hur många har kommit och varit bra spelare men utvecklats ytterligare trots att "experterna" här sågat dom innan dom ens spelat första matchen i luletröjan ?
jag har ingen statistik men känslan är att det väger över för de som utvecklats !
http://www.luleahockey.se/blog/17/2014/05/tack/698
Målsättningen tycks ju fortsatt vara hög. Så åtminstonen 3 intressanta värvningar borde vara kvar.
Målsättningen tycks ju fortsatt vara hög. Så åtminstonen 3 intressanta värvningar borde vara kvar.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:http://www.luleahockey.se/blog/17/2014/05/tack/698
Situationen med Fransson måste vara rätt jobbig för ledningen, han sitter nog på en fin lönecheck och är dessutom en förstaback i laget. Hoppas det kan komma ett beslut ganska snart hur det blir med honom. Dröjer nog dock till efter VM, fast om hans ambitioner är att spela i KHL borde han väl få plats i något lag? Har definitivt skridskoåkningen för KHL.
Visserligen har jag läst att datumet 15 maj gäller för Fransson om han ska gå till KHL, så det är knappt två ångestladdade veckor kvar.
Hento's broscha har sagt att Frallan blir kvar. jag sitter lugnt i båten.
hokkzorz skrev:Hento's broscha har sagt att Frallan blir kvar. jag sitter lugnt i båten.
Härligt, han brukar sällan ha fel.
dubstep skrev:Det var knappast Omarks fel. Han gjorde ju flest poäng av alla våra spelare i slutspelet. Utan honom hade det varit ännu trubbigare.Micke80 skrev:Mr Bister skrev:Vi har ingen 1:a kedja, bara delar av en 2:a kedja, det fattas 2 toppbackar dessutom.
Nä, jag menar inte att det var Omarks fel, däremot menar jag att jag tror det blicit bättre utan Omark. Harmonin i formationerna försvan då de var tvungna att leta formationer resten av året. Det är inte Omarks som spelares fel utan det var en dålig värvning då vi inte hade rätt spelare att placera honom med. En bra spelare gör inte nödvändigtvis laget bättre om det inte finns nånstans att sätta dom.
Sen ska man inte stirra sig blind på poängen. Han var grymt bra en match där han gjorde 2+2, men så där gudabenådad var han ju inte i övrigt.
Om jag passar på att svara på ditt tidigare inlägg här så slipper jag posta två.
Det funkar inte att värva fyra stjärnor som säkerhet om två av dem floppar. Man måste värva det man tror på, om det inte funkar sen får man ta och fundera på om man ska ersätta dem med andra. Men att värva extra för säkerhets skull är inte hållbart. Behöver man 3 tacklingskungar kan man inte ta in 6, behöver man 2 målvakter kan man inte ta in 4 och behöver man 2 snipers kan man inte ta 4. DÅ har man snart ett svindyrt lag där ingen spelare får den rollen och speltiden som dom behöver för att prestera.
Det är inte för inte de laget med störst namn ofta blir utslaget tidigare än man tror. En spelare som är van 20 minuters speltid och som behöver känna det förtroendet för att prestera på topp brukar inte spela lika bra om han får 13. Rent matematiskt så funkar det inte att ha så många spelare som ska ha den istiden då det bara är 60 minuter att fördela ut.
Sen blir jag så sjukt less på de där meningarna som liknar denna "Varför värvar vi inte ..." Vad vet du om vilka som klubben försöker skriva fast. Om du och andra har missat det så ska jag informera om att det i regel behövs en underskrift från två parter för att kontraktet ska vara giltigt. Att en klubb vill ha en spelare räcker inte för ett kontrakt då spelaren måste komma överens med klubben och vilja till klubben först, det samma gäller en spelare som vill till klubben. Klubben måste också vilja ha spelaren.
Sen just denna Broc var ju övertydlig då han gick till AIK att han inte ville bo i en liten stad. Han ville bo i en större stad eftersom han s sig trivas bättre i en sådan, så varför skulle han ha ändrat sig så mycket nu?
Den inställningen styrker ett av mina tidigare inlägg om att känslan är att vi får betala mer för spelarna än klubbarna från större städer söderut får göra.
hokkzorz skrev:Hento's broscha har sagt att Frallan blir kvar. jag sitter lugnt i båten.
Jag har inte sagt någonting!
Hentos_Bror- Antal inlägg : 19
+1Micke80 skrev:dubstep skrev:Det var knappast Omarks fel. Han gjorde ju flest poäng av alla våra spelare i slutspelet. Utan honom hade det varit ännu trubbigare.Micke80 skrev:Mr Bister skrev:Vi har ingen 1:a kedja, bara delar av en 2:a kedja, det fattas 2 toppbackar dessutom.
Nä, jag menar inte att det var Omarks fel, däremot menar jag att jag tror det blicit bättre utan Omark. Harmonin i formationerna försvan då de var tvungna att leta formationer resten av året. Det är inte Omarks som spelares fel utan det var en dålig värvning då vi inte hade rätt spelare att placera honom med. En bra spelare gör inte nödvändigtvis laget bättre om det inte finns nånstans att sätta dom.
Sen ska man inte stirra sig blind på poängen. Han var grymt bra en match där han gjorde 2+2, men så där gudabenådad var han ju inte i övrigt.
Om jag passar på att svara på ditt tidigare inlägg här så slipper jag posta två.
Det funkar inte att värva fyra stjärnor som säkerhet om två av dem floppar. Man måste värva det man tror på, om det inte funkar sen får man ta och fundera på om man ska ersätta dem med andra. Men att värva extra för säkerhets skull är inte hållbart. Behöver man 3 tacklingskungar kan man inte ta in 6, behöver man 2 målvakter kan man inte ta in 4 och behöver man 2 snipers kan man inte ta 4. DÅ har man snart ett svindyrt lag där ingen spelare får den rollen och speltiden som dom behöver för att prestera.
Det är inte för inte de laget med störst namn ofta blir utslaget tidigare än man tror. En spelare som är van 20 minuters speltid och som behöver känna det förtroendet för att prestera på topp brukar inte spela lika bra om han får 13. Rent matematiskt så funkar det inte att ha så många spelare som ska ha den istiden då det bara är 60 minuter att fördela ut.
Sen blir jag så sjukt less på de där meningarna som liknar denna "Varför värvar vi inte ..." Vad vet du om vilka som klubben försöker skriva fast. Om du och andra har missat det så ska jag informera om att det i regel behövs en underskrift från två parter för att kontraktet ska vara giltigt. Att en klubb vill ha en spelare räcker inte för ett kontrakt då spelaren måste komma överens med klubben och vilja till klubben först, det samma gäller en spelare som vill till klubben. Klubben måste också vilja ha spelaren.
Sen just denna Broc var ju övertydlig då han gick till AIK att han inte ville bo i en liten stad. Han ville bo i en större stad eftersom han s sig trivas bättre i en sådan, så varför skulle han ha ändrat sig så mycket nu?
Den inställningen styrker ett av mina tidigare inlägg om att känslan är att vi får betala mer för spelarna än klubbarna från större städer söderut får göra.
Jag tycker laget är intressant även om det inte känns särskilt slagkraftigt alls för stunden.
Men jag vill se Bryggman, Cehlarik, Zaar och Wallmark verkligen få rejält med speltid.
Men jag sitter fortfarande och hoppas att Forsberg skall lösas ut och försvinna. Om man blir fri större delen av hans kostnad så kan man använda det utrymmet att verkligen få in nåt bra på dom sista värvningarna.
Men jag vill se Bryggman, Cehlarik, Zaar och Wallmark verkligen få rejält med speltid.
Men jag sitter fortfarande och hoppas att Forsberg skall lösas ut och försvinna. Om man blir fri större delen av hans kostnad så kan man använda det utrymmet att verkligen få in nåt bra på dom sista värvningarna.
Vad sägs om Branko! http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5676
En gammal favorit som verkar haft det lite tungt i KHL och dessutom har utgående kontrakt!
En gammal favorit som verkar haft det lite tungt i KHL och dessutom har utgående kontrakt!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
MickkeJ skrev:Vad sägs om Branko! http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5676
Om han håller ungefär någorlunda liknande nivå som han gjorde då han gästspelade för 10 år sedan skulle han vara en supervärvning. Han hade skridskoåkningen, fysiken, känsla för mål och kunda passa. Då var hans enda minus att han tappade humöret ibland. Men med åldern kommer visheten eller vad man nu brukar säga. Nu kanske han kan tygla sig bättre men å andra sidan kanske tappat lite fart. Men absolut, kan man värva honom så borde man ta chansen.
MickkeJ skrev:Vad sägs om Branko! http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5676
Vad vore en silly utan att Branko lyfts upp?
Han lämnade helt klart bra minnen efter sig.
Nu är det 2014 och vi skall väl tänka lite framåt och värva spelare som presterar just nu.
Annars vill jag värva Mika Nieminen som var en fantastisk spelare
Ja, folk verkar ju vara minst sagt enkelspåriga.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Mr Bister skrev:Nu är det 2014 och vi skall väl tänka lite framåt och värva spelare som presterar just nu.
Självklart ska man inte värva på gamla meriter. Men om han fortfarande liknar det han var så är han välkommen
Micke80 skrev:Mr Bister skrev:Nu är det 2014 och vi skall väl tänka lite framåt och värva spelare som presterar just nu.
Självklart ska man inte värva på gamla meriter. Men om han fortfarande liknar det han var så är han välkommen
Inte Nieminen då
Osten väntar på att stanley cup slutspelet skall ta slut så han kan kontakta Crosby och Malkin. Dom spelar ju fortfarande så Gentlemens agreement gäller ju
Chanserna ökade visserligen då Jonas Rönnqvist ej blev kvar men jag tror nog att Frallan spelar i KHL till hösten ändå.
Jag kikade igenom LHF facebook sida och Enbom hade gjort något inlägg under länken till blogg inlägget. Jag klistrar in den konversationen här för dom som inte använder FB:
Stefan Enbom Vi har en budget för att bygga ett bra lag. Vi behöver inte spara oss ner i allsvenskan. Till hösten har vi ett lag som kan utmana de bästa!
See Translation
Like · Reply · 9 · Yesterday at 5:56pm
Hans Karlsson Stefan, jag hoppas att du har rätt gällande lagbygget. En välinitierad person har sagt till mig att Luleå är Sveriges bästa plats för serverhallsverksamhet. Jag skulle vilja påstå att Luleå även är Sveriges bästa plats för elithockeyverksamhet! Vi har ett näringsliv som är bredare och - sett till helheten - hetare än någonsin. Både i Luleå och i regionen i allmänhet. Vi saknar konkurrens från publiksporter etc som en del klubbar i storstäder har problem med. Hockeyintresset är, i grund och botten, enormt i Luleå med omnejd. Spelarna och familjerna trivs i Luleå. Vi har en suverän ungdomsverksamhet och goda träningsmöjligheter. Nu gäller det bara att ni i klubbledningen spelar era kort rätt när det handlar om att dra in pengar och locka betydligt mer publik till matcherna i Coop Norrbotten Arena. Lyckas ni inte med det så är det att "underprestera". Pengar avgör inte alltid ALLT i det korta perspektivet, men är ett måste över tid. Luleå måste få en större ekonomisk bas för att kunna behålla viktiga spelare i ett långsiktigt perspektiv och kunna göra tillräckligt starka nyförvärv, i kombination med att utveckla ungdomsverksamheten ytterligare ett snäpp, som förhoppningsvis kommer tillföra A-lagsverksamheten mycket i det långa loppet.
See Translation
Like · 21 hours ago
Stefan Enbom Tack för mycket bra synpunkter. Vi är glada för att vår huvudsponsor undertecknat ett nytt treårsavtal. Vi jobbar nu stenhårt utifrån det du beskriver som viktigt. Vårt främsta mål är att öka publiksnittet i Coop.
See Translation
Like · 21 hours ago · Edited
Hans Karlsson Tack för svaret, Stefan. Måste även tillägga att jag är väldigt orolig över att Luleå har ett så förhållandevis litet eget kapital. Det är väl nere i 10-15 miljoner nu efter den gångna säsongens ekonomiska fiasko? Det är en struntsumma i dagens tider för en klubb som omsätter en bra bit över 100 miljoner per säsong. Luleå behöver en mycket, mycket större buffert inför framtiden för att ha råd med att värva utöver budget om det går åt skogen sportsligt, ersätta skadade nyckelspelare i ett tidigt skede, investera i arenan och en del annat. Mycket kan hända som slår hårt på ekonomin och Luleå måste ha en betydligt större "säkerhetsmarginal". Anser personligen att Luleå skulle behöva minst 50 miljoner i eget kapital dagens penningvärde. Alltså bara i form av likvida medel. För i dagens 10-15 miljoner kronor i eget kapital ingår det väl även delvis fastigheter etc?
See Translation
Like · 20 hours ago
Stefan Enbom Hans
Vårt egna kapital är pengar på banken.
Du har dock helt rätt att vi måste öka vårt egna kapital. Frågan är då om alla i Norrbotten vill ha ett framgångsrikt lag. Vi jobbar stenhårt utifrån vår GPS- Glädje, Passion och Stolthet.
Vill alla företag och privatpersoner stötta detta på olika sätt?
Jag är helt övertygad om detta och ser en positiv framtid för Norrbottens starkaste varumärke!
See Translation
Like · 20 hours ago
-----------------------------------------------------------------
Inget speciellt men ändå.
Stefan Enbom Vi har en budget för att bygga ett bra lag. Vi behöver inte spara oss ner i allsvenskan. Till hösten har vi ett lag som kan utmana de bästa!
See Translation
Like · Reply · 9 · Yesterday at 5:56pm
Hans Karlsson Stefan, jag hoppas att du har rätt gällande lagbygget. En välinitierad person har sagt till mig att Luleå är Sveriges bästa plats för serverhallsverksamhet. Jag skulle vilja påstå att Luleå även är Sveriges bästa plats för elithockeyverksamhet! Vi har ett näringsliv som är bredare och - sett till helheten - hetare än någonsin. Både i Luleå och i regionen i allmänhet. Vi saknar konkurrens från publiksporter etc som en del klubbar i storstäder har problem med. Hockeyintresset är, i grund och botten, enormt i Luleå med omnejd. Spelarna och familjerna trivs i Luleå. Vi har en suverän ungdomsverksamhet och goda träningsmöjligheter. Nu gäller det bara att ni i klubbledningen spelar era kort rätt när det handlar om att dra in pengar och locka betydligt mer publik till matcherna i Coop Norrbotten Arena. Lyckas ni inte med det så är det att "underprestera". Pengar avgör inte alltid ALLT i det korta perspektivet, men är ett måste över tid. Luleå måste få en större ekonomisk bas för att kunna behålla viktiga spelare i ett långsiktigt perspektiv och kunna göra tillräckligt starka nyförvärv, i kombination med att utveckla ungdomsverksamheten ytterligare ett snäpp, som förhoppningsvis kommer tillföra A-lagsverksamheten mycket i det långa loppet.
See Translation
Like · 21 hours ago
Stefan Enbom Tack för mycket bra synpunkter. Vi är glada för att vår huvudsponsor undertecknat ett nytt treårsavtal. Vi jobbar nu stenhårt utifrån det du beskriver som viktigt. Vårt främsta mål är att öka publiksnittet i Coop.
See Translation
Like · 21 hours ago · Edited
Hans Karlsson Tack för svaret, Stefan. Måste även tillägga att jag är väldigt orolig över att Luleå har ett så förhållandevis litet eget kapital. Det är väl nere i 10-15 miljoner nu efter den gångna säsongens ekonomiska fiasko? Det är en struntsumma i dagens tider för en klubb som omsätter en bra bit över 100 miljoner per säsong. Luleå behöver en mycket, mycket större buffert inför framtiden för att ha råd med att värva utöver budget om det går åt skogen sportsligt, ersätta skadade nyckelspelare i ett tidigt skede, investera i arenan och en del annat. Mycket kan hända som slår hårt på ekonomin och Luleå måste ha en betydligt större "säkerhetsmarginal". Anser personligen att Luleå skulle behöva minst 50 miljoner i eget kapital dagens penningvärde. Alltså bara i form av likvida medel. För i dagens 10-15 miljoner kronor i eget kapital ingår det väl även delvis fastigheter etc?
See Translation
Like · 20 hours ago
Stefan Enbom Hans
Vårt egna kapital är pengar på banken.
Du har dock helt rätt att vi måste öka vårt egna kapital. Frågan är då om alla i Norrbotten vill ha ett framgångsrikt lag. Vi jobbar stenhårt utifrån vår GPS- Glädje, Passion och Stolthet.
Vill alla företag och privatpersoner stötta detta på olika sätt?
Jag är helt övertygad om detta och ser en positiv framtid för Norrbottens starkaste varumärke!
See Translation
Like · 20 hours ago
-----------------------------------------------------------------
Inget speciellt men ändå.
Senast ändrad av Lars158 den lör 03 maj 2014, 19:16, ändrad totalt 1 gång
Nieminen? Han lyfte ju på foten!Mr Bister skrev:Nu är det 2014 och vi skall väl tänka lite framåt och värva spelare som presterar just nu.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
2 MV. 7 backar. 14 forwards. Det finns på kontrakt för närvarande.
Kan man tänka sig att antalet borde bli 9 backar. 16 forwards?
Eller är det optimistiskt?
Kan man tänka sig att antalet borde bli 9 backar. 16 forwards?
Eller är det optimistiskt?
Jag tar Nieminen alla dagar i veckan, och han får i kontraktet att han får lyfta fötterna , skämt åsido är det en sådan typ av spelare vi behöver som nyförvärv t.ex Kontiola, då kan Bryggman, Wallmark, Chelarik m.fl. utvecklas i lugn och ro utan att känna att man måste producera som en 1:a line
Mr Bister skrev:Jag tar Nieminen alla dagar i veckan, och han får i kontraktet att han får lyfta fötterna , skämt åsido är det en sådan typ av spelare vi behöver som nyförvärv t.ex Kontiola, då kan Bryggman, Wallmark, Chelarik m.fl. utvecklas i lugn och ro utan att känna att man måste producera som en 1:a line
Där skiljer vi oss lite, personligen skulle jag aldrig vilja se en Nieminenish spelare i Luleå ngn mer. En spelare som inte visade hjärta, en spelare som INTE ville ge allt för laget. ngn sådan ska inte spela för oss.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Bamsefar skrev:Mr Bister skrev:Jag tar Nieminen alla dagar i veckan, och han får i kontraktet att han får lyfta fötterna , skämt åsido är det en sådan typ av spelare vi behöver som nyförvärv t.ex Kontiola, då kan Bryggman, Wallmark, Chelarik m.fl. utvecklas i lugn och ro utan att känna att man måste producera som en 1:a line
Där skiljer vi oss lite, personligen skulle jag aldrig vilja se en Nieminenish spelare i Luleå ngn mer. En spelare som inte visade hjärta, en spelare som INTE ville ge allt för laget. ngn sådan ska inte spela för oss.
DU MÅSTE SKOJA!!!
http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=2901
En av de absolut största artisterna i vår historia
Notorisk poänggörare och spelgeni
Och du tar hellre Fabbe eller Pitefoppa eller någon likande bara för att de "visar hjärta"
Vad är hjärta?
Spelintelligens, det är det som räknas.
Bara extremt begränsade spelare brukar lindas in i det där med stort hjärta.
Har alla blivit galna?????????
farre- Antal inlägg : 2143
Utan Nieminen 93/94 hade vi ramlat ur eitserien
Men det är kart att hade vi sparkat honom för att han var i anfallszon för ofta och ersatt med Patrik Tano och Fabbe kopia eller liknande som ofta visade hjärta så hade vi nog tagit guld!
Men det är kart att hade vi sparkat honom för att han var i anfallszon för ofta och ersatt med Patrik Tano och Fabbe kopia eller liknande som ofta visade hjärta så hade vi nog tagit guld!
farre- Antal inlägg : 2143
Sida 3 av 21 • 1, 2, 3, 4 ... 12 ... 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1