2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö
+47
Pontaking
MickkeJ
Lulefan
Chris Hendrix
Högljudd
Myrman
dannyh111
Donowitz
JohanO
stormvägen
rasbiologen
BodenSwe
Kato
dubstep
NallePhu
Mr Bister
PM
BjörnGapet
Norlin
MRGHOST
Jompen
hokkzorz
LubosC
Jonken
Redbear
Pajala
Snikne Ville
Lasse Proppmätt
kjell
Urken
Mange
INXen
Donten_
LulefanGBG
LuleåWinston
Lajon
Tigerman
Kallepedal
Bamsefar
Slapshot
Sir Prozac
Rönken
pingu
Lars158
farre
Admin
51 posters
Sida 8 av 11
Sida 8 av 11 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11
Sv: 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö
PM skrev:#96 skrev:4760 personer på plats...nästa match under 4000 garanterat!
Ja, med Rönkens dödgrävar hockey är ju det en magnifik siffra. Ingen vill se den här skithockeyn ens i ett slutspel.
AVGÅ ALLA!
Vi kan skriva och vara arga på alla forum som finns, vi kan skriva arga banderoller och ha på läktaren, vi kan bua och vissla ut laget men allt det där skiter spelare och ledare ii.
Men...när publiken skiter i att betala in sig och siffrorna blir röda ja då jävlar börjar även de mest strutsande inse att någonting är fel.
4760 måste vara sämsta publiksiffran någonsin i slutspel i Coopen.
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Oj fan. Låter som en hygglig siffra för ett lag i mellersta allsvenskan. I ett SM-slutspel? Nä.#96 skrev:4760 personer på plats...nästa match under 4000 garanterat!
Myrman- Antal inlägg : 4663
LulefanGBG skrev:Med det värdelösa försvarspel vi har så är det omöjligt för målvakterna att göra det bra. Ser man över hela säsongen tycker jag båda får godkänt. Rautio väl godkänt t.o.m.
Ikväll tycker jag dock att Owuya ser helt sovande ut även om inte första två målen kan lastas på honom. Snarare bedrövligt försvarsspel. Tredje målet är en kombination av dålig markering och en väldigt dålig retur från Owuya...
Problemet är väl att vi hade behövt ha en målvakt som gör idioträddningar när det är så bedrövligt svårt att göra mål. Samt när försvaret är mindre bra. Jag tycker Rautio har gjort det bra under seriespelet och är en målvakt vi gott ska behålla förutsatt att han själv vill det och accepterar att man värvar en solid förstamålvakt. Problemet är väl kostnaden dock, kan tänka mig en solid förstemålvakt och Lassi nästa säsong.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Nu pratar jag GK:s av högreklass än dessa 2 herrar inget ont on Nilsson och Gustafsson, Myllys spelade i en annan division än dessa du vill säga!Sir Prozac skrev:NallePhu skrev:Problemet är bara vi har inte haft en sådan GK sedan Myllys tyvärr!Sir Prozac skrev:Slapshot skrev:Ser att många gnäller på Owuya men inte fan är det hans mål i kväll. Luleå har ju noll markering i försvarszon och backarna är ju mer yra än höns! Bara rensa ut och komma igen nästa säsong för denna är körd nu
Nä, bägge våra målvakter gör sitt jobb, men INGEN av dom räddar något extra. För att gå långt i ett slutspel behöver man ha en målvakt som kan rädda laget då och då.
Oj så fel du har nu!
Anders Nilsson, Johan Gustafsson... ringer det några klockor?
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Hade gått lika dåligt med Rautio.Lajon skrev:Helt jävla otroligt att man ställer Mark i mål i årets viktigaste match.... ¨å andra sidan så har vi väl inget alternativ.. så jävla tragiskt
0-4 i matcher
dubstep- Antal inlägg : 251
Bra fysiskt spel av Luleå sista 3 nu.
JohanO- Antal inlägg : 814
Låg och såg en Islanders match nyligen och Nilsson spelade den matchen så han börjar ta sig upp i NHL och vara där oftare!Rönken skrev:Sir Prozac skrev:NallePhu skrev:Problemet är bara vi har inte haft en sådan GK sedan Myllys tyvärr!Sir Prozac skrev:Slapshot skrev:Ser att många gnäller på Owuya men inte fan är det hans mål i kväll. Luleå har ju noll markering i försvarszon och backarna är ju mer yra än höns! Bara rensa ut och komma igen nästa säsong för denna är körd nu
Nä, bägge våra målvakter gör sitt jobb, men INGEN av dom räddar något extra. För att gå långt i ett slutspel behöver man ha en målvakt som kan rädda laget då och då.
Oj så fel du har nu!
Nilsson var ju helt magnifik förutom sin sista match mot Skellefteå då han hade en dålig dag. Men fram tills dess var han otrolig, han hade varit drömvärvningen nästa säsong men bara att glömma.
Det har ju varit mycket tack vare våra målvakter som vi kunna hålla en hög nivå dom senaste säsongerna, vi har haft dåliga perioder då också, men då har målvakterna räddat oss... nu finns inte den räddningen längre...
Helt sjukt detta, Växjö går ju för fan på halvfart och avfärdar oss så jävla enkelt
Helt sjukt detta, Växjö går ju för fan på halvfart och avfärdar oss så jävla enkelt
Lajon- Antal inlägg : 4397
Bara jag som släppt förväntningarna totalt? det här laget förtjänar inte ens att spela kvartsfinal
Mange- Antal inlägg : 6617
NallePhu skrev:Låg och såg en Islanders match nyligen och Nilsson spelade den matchen så han börjar ta sig upp i NHL och vara där oftare!Rönken skrev:Sir Prozac skrev:NallePhu skrev:Problemet är bara vi har inte haft en sådan GK sedan Myllys tyvärr!Sir Prozac skrev:Slapshot skrev:Ser att många gnäller på Owuya men inte fan är det hans mål i kväll. Luleå har ju noll markering i försvarszon och backarna är ju mer yra än höns! Bara rensa ut och komma igen nästa säsong för denna är körd nu
Oj så fel du har nu!
Nilsson var ju helt magnifik förutom sin sista match mot Skellefteå då han hade en dålig dag. Men fram tills dess var han otrolig, han hade varit drömvärvningen nästa säsong men bara att glömma.
Ja jag kan inte tänka mig att Nilsson vänder hem nästa säsong, det finns inte på kartan. Absolut tidigast 15/16 om ens då.
Om jag minns rätt var han en vägg i 5-6 matcher, sedan började det gå lite sämre. Tycker fortfarande att han är bättre än Rautio.Rönken skrev:Mange skrev:Lajon skrev:Helt jävla otroligt att man ställer Mark i mål i årets viktigaste match.... ¨å andra sidan så har vi väl inget alternativ.. så jävla tragiskt
0-4 i matcher
Som sagt Hento får göra comeback
Owuya hade två-tre bra matcher i början men tyckte att han spred en del returer redan då. Sedan där efter kom det mål då han ser ut att nästan sova och vara helt oförberedd. Däremot har han kapacitet för att spela på hög nivå men känns inte som att man får se det alltför ofta. Det är som med Gunnarsson, han kan spela vet vi men denna säsongen har vi inte fått se det alla gånger.
dubstep skrev:Hade gått lika dåligt med Rautio.Lajon skrev:Helt jävla otroligt att man ställer Mark i mål i årets viktigaste match.... ¨å andra sidan så har vi väl inget alternativ.. så jävla tragiskt
0-4 i matcher
Jag säger ju det... så jävla tragiskt
LulefanGBG skrev:Med det värdelösa försvarspel vi har så är det omöjligt för målvakterna att göra det bra. Ser man över hela säsongen tycker jag båda får godkänt. Rautio väl godkänt t.o.m.
Ikväll tycker jag dock att Owuya ser helt sovande ut även om inte första två målen kan lastas på honom. Snarare bedrövligt försvarsspel. Tredje målet är en kombination av dålig markering och en väldigt dålig retur från Owuya...
Ja men med ett "normalt" SHL försvar tidigare säsonger hade inte Rautio legat i toppen. Endast Luleås magnifika försvar tidigare år har gjort Rautio till det han är. Nu när försvaret läcker så ser vi våra målvakters riktiga kapacitet. Dvs dom gör aldrig eller sällan något extra som vinner matcher åt laget när övriga lagdelar ej fungerar. Det kunde Nilsson och JG göra helt på egen hand. Och jag hoppas Luleå värvar en rejäl 1:a keeper nästa år.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Lämna WO i två matcher nu. Detta plågeri är ju menlöst.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Högljudd skrev:PM skrev:#96 skrev:4760 personer på plats...nästa match under 4000 garanterat!
Ja, med Rönkens dödgrävar hockey är ju det en magnifik siffra. Ingen vill se den här skithockeyn ens i ett slutspel.
AVGÅ ALLA!
Vi kan skriva och vara arga på alla forum som finns, vi kan skriva arga banderoller och ha på läktaren, vi kan bua och vissla ut laget men allt det där skiter spelare och ledare ii.
Men...när publiken skiter i att betala in sig och siffrorna blir röda ja då jävlar börjar även de mest strutsande inse att någonting är fel.
Helt sant!
Det är dessa signaler som en bra styrelse ser som en gigantisk väckarklocka.
Har vi en så pass bra och lyhörd styrelse?
PM- Antal inlägg : 1947
Han kommer ta första spaden i Islanders på någon säsong helt klart så varför vända hem redan nu föga troligt!Rönken skrev:NallePhu skrev:Låg och såg en Islanders match nyligen och Nilsson spelade den matchen så han börjar ta sig upp i NHL och vara där oftare!Rönken skrev:Sir Prozac skrev:NallePhu skrev:Problemet är bara vi har inte haft en sådan GK sedan Myllys tyvärr!Sir Prozac skrev:Slapshot skrev:Ser att många gnäller på Owuya men inte fan är det hans mål i kväll. Luleå har ju noll markering i försvarszon och backarna är ju mer yra än höns! Bara rensa ut och komma igen nästa säsong för denna är körd nu
Oj så fel du har nu!
Ja jag kan inte tänka mig att Nilsson vänder hem nästa säsong, det finns inte på kartan. Absolut tidigast 15/16 om ens då.
Vad har Växjö idag, 4 målchanser 3mål och sarg ut i resten av matchen.....
Rautio var dock grym i höstas när vi hade vår förra svacka och fortfarande ingen Owuya.Slapshot skrev:LulefanGBG skrev:Med det värdelösa försvarspel vi har så är det omöjligt för målvakterna att göra det bra. Ser man över hela säsongen tycker jag båda får godkänt. Rautio väl godkänt t.o.m.
Ja men med ett "normalt" SHL försvar tidigare säsonger hade inte Rautio legat i toppen. Endast Luleås magnifika försvar tidigare år har gjort Rautio till det han är. Nu när försvaret läcker så ser vi våra målvakters riktiga kapacitet. Dvs dom gör aldrig eller sällan något extra som vinner matcher åt laget när övriga lagdelar ej fungerar. Det kunde Nilsson och JG göra helt på egen hand. Och jag hoppas Luleå värvar en rejäl 1:a keeper nästa år.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
dubstep skrev:Om jag minns rätt var han en vägg i 5-6 matcher, sedan började det gå lite sämre. Tycker fortfarande att han är bättre än Rautio.Rönken skrev:Mange skrev:Lajon skrev:Helt jävla otroligt att man ställer Mark i mål i årets viktigaste match.... ¨å andra sidan så har vi väl inget alternativ.. så jävla tragiskt
0-4 i matcher
Som sagt Hento får göra comeback
Owuya hade två-tre bra matcher i början men tyckte att han spred en del returer redan då. Sedan där efter kom det mål då han ser ut att nästan sova och vara helt oförberedd. Däremot har han kapacitet för att spela på hög nivå men känns inte som att man får se det alltför ofta. Det är som med Gunnarsson, han kan spela vet vi men denna säsongen har vi inte fått se det alla gånger.
Försvaret var bättre också tycker jag, blev väl en injektion med Owuya eventuellt. Och visst han var bra i första 2-3-4 matcherna men det var en och annan retur som jag minns det. Sedan blev det återigen skakigare försvar och då var det inte så bra med returerna. Samtidigt som han varit rätt stillastående till och från vid mål och står rätt långt in, jag vet inte om det är Henriksson som skolar in det? För även Rautio är ju "lugn" målvakt som inte är direkt akrobatisk trots att han är kort. Funkar ju när det inte är höga puckar och hög trafik men rinner ju in en del ovanför axlarna dessvärre.
Lajon skrev:Vad har Växjö idag, 4 målchanser 3mål och sarg ut i resten av matchen.....
Dom har ork och så har dom ett jävligt effektivt försvarsspel.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Bara hoppas dem fattar allvaret och börjar agera och det fan till nästa match redan, En ny röst som kan ge lager glädje och positiv energi så dem vågar tro på sig själva!PM skrev:Högljudd skrev:PM skrev:#96 skrev:4760 personer på plats...nästa match under 4000 garanterat!
AVGÅ ALLA!
Helt sant!
Det är dessa signaler som en bra styrelse ser som en gigantisk väckarklocka.
Har vi en så pass bra och lyhörd styrelse?
Å...jag slog på matchen igen.... man blir fan ledsen... är det tvål på pucken....
stormvägen skrev:Lajon skrev:Vad har Växjö idag, 4 målchanser 3mål och sarg ut i resten av matchen.....
Dom har ork och så har dom ett jävligt effektivt försvarsspel.
Lite motstånd hade man önskat
Fattar inte varför Owuya får så mycket skit. Växjö gör 2 klassmål. Tredje släpper han dock in på en billig retur. Rautio gjorde ett liknande misstag förra matchen.
Gör Luleå 1 mål/match så spelar det ingen roll om man har Henrik Lundqvist i mål.
Gör Luleå 1 mål/match så spelar det ingen roll om man har Henrik Lundqvist i mål.
Hur fan kan det se så jävla uppgivet ut hos spelarna!? Hade jag sett ut så på mitt jobb när det gick emot så hade jag fan fått sparken direkt!
Man får bli förbannade eller vad fan som helst men inte bara ge upp!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
http://www.shl.se/shl-arena/38808/
Gå in där och kolla alla de skott som blivit "täckt av spelare". Gunnarsson i topp där. Sen har vi nog 2/3 fler skott på motståndarnas spelare än vad motståndarna har på oss - oavsett anledning.
Gå in där och kolla alla de skott som blivit "täckt av spelare". Gunnarsson i topp där. Sen har vi nog 2/3 fler skott på motståndarnas spelare än vad motståndarna har på oss - oavsett anledning.
Hallå backarna och Owuya har ett gemensamt ansvar brister ena länken så gör den andra det också tyvärr, Så båda har lika mycket skit att få tyvärr!dubstep skrev:Fattar inte varför Owuya får så mycket skit. Växjö gör 2 klassmål. Tredje släpper han dock in på en billig retur. Rautio gjorde ett liknande misstag förra matchen.
LulefanGBG skrev:Hur fan kan det se så jävla uppgivet ut hos spelarna!? Hade jag sett ut så på mitt jobb när det gick emot så hade jag fan fått sparken direkt!
Betänk sedan att medellönen i SHL är runt 100-120k är siffror som nämnts. Liksom MEDEL är mer än dubbla mot vad vi vanliga döda räknar som en riktigt j*vla bra lön. Sedan är det rätt många med 200k+ i årets upplaga.
dubstep: Klart fan det spelar roll. En stabil målvakt skapar en trygghet i försvaret, vilket leder att anfallsspelet gynnas i slutändan. En målvakt som högpresterar är ett måste i ett slutspel.
Pontaking- Antal inlägg : 1343
dubstep skrev:Fattar inte varför Owuya får så mycket skit. Växjö gör 2 klassmål. Tredje släpper han dock in på en billig retur. Rautio gjorde ett liknande misstag förra matchen.
Jorå med honom i mål så skulle våra backar kunna koncentrera sig på sitt jobb istället för att städa upp efter hans missar
Håller med. Försvaret är inte värdigt ett topplag.NallePhu skrev:Hallå backarna och Owuya har ett gemensamt ansvar brister ena länken så gör den andra det också tyvärr, Så båda har lika mycket skit att få tyvärr!dubstep skrev:Fattar inte varför Owuya får så mycket skit. Växjö gör 2 klassmål. Tredje släpper han dock in på en billig retur. Rautio gjorde ett liknande misstag förra matchen.
Bra sagt Lajon!Lajon skrev:dubstep skrev:Fattar inte varför Owuya får så mycket skit. Växjö gör 2 klassmål. Tredje släpper han dock in på en billig retur. Rautio gjorde ett liknande misstag förra matchen.
Jorå med honom i mål så skulle våra backar kunna koncentrera sig på sitt jobb istället för att städa upp efter hans missar
Det är så OSANNOLIKT vilken jävla oflyt vi kan ha alltså! Finns inte på kartan!
NallePhu skrev:Hallå backarna och Owuya har ett gemensamt ansvar brister ena länken så gör den andra det också tyvärr, Så båda har lika mycket skit att få tyvärr!dubstep skrev:Fattar inte varför Owuya får så mycket skit. Växjö gör 2 klassmål. Tredje släpper han dock in på en billig retur. Rautio gjorde ett liknande misstag förra matchen.
Jag tycker inte att Owuya varit direkt dålig eller så idag egentligen, inte Rautio förra matchen heller. Men vi hade behövt en målvakt som tar någon eller några av puckarna och gör idioträddningar när det är så pass krampaktigt med målgörandet framåt. Men visst med detta försvarsspel är det inte enkelt. Men det blir rätt bräckligt när det rinner in mål bakåt tidigt i matcherna, det stärker inte försvaret heller. Samtidigt som dåliga försvaret sänker målvakterna.. suck.
Men det är ju bara att jämföra med LHC - Frölunda igår... det var en slutspelsmatch... Detta är ju för fan försäsong...
Ser ni vad vi missar? Det är ingen tillfällighet. Det händer hela tiden.
Nära mål... men bara nära som vanligt
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Det finns ingen hockeygud, bara att inse.
Fy fan vad surt!
Fy fan vad surt!
PM- Antal inlägg : 1947
Hjelm på täckande spelare, ovanligt.
Men för helvete! Fan vad flyt de har!
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Segt tempo är det ju alltid när Luleå spelar
Lajon skrev:Men det är ju bara att jämföra med LHC - Frölunda igår... det var en slutspelsmatch... Detta är ju för fan försäsong...
Det såg bra ut första fem, men tittar man på statistiken har Hedman fem tacklingar, sedan är det några som har en tackling kanske två. Men det är många som står på noll. Men visst det påminner inte om slutspel.
och sedan skulle det ju inte skada med lite tur
Här ska ju alla gå på kassen och storma! Klart det inte blir mål !LulefanGBG skrev:Det är så OSANNOLIKT vilken jävla oflyt vi kan ha alltså! Finns inte på kartan!
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Tur förtjänar man
är inte meningen att puck aset skall in...
Slapshot skrev:Tur förtjänar man
eller köper man , som i Växjö
Självklart.... vi är för dåliga helt enkelt. Men ibland kan man ju även dåliga lag få ett gratismål.
Omark spelar inte med samma auktoritet och vinnarskalle som han gjorde under förra sejouren.
Omark känns inte heller lika stark i benen. Ser ut som att man värvat Kim Karlsson fast sämre teknik.
Pontaking- Antal inlägg : 1343
Sida 8 av 11 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11
Liknande ämnen
» 2014-03-20, SM-Kvartsfinal 3, Växjö - Luleå
» 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö
» 2014-03-24, SM-Kvartsfinal 5, Växjö - Luleå
» 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå
» 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö
» 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö
» 2014-03-24, SM-Kvartsfinal 5, Växjö - Luleå
» 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå
» 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö