2014-01-08, SHL-omgång 37, AIK - Luleå
+18
Högljudd
Mange
MickkeJ
NallePhu
Pajala
Norlin
BodenSwe
Snikne Ville
Old Brooklyn
kjell
LulefanGBG
Urken
Bamsefar
Redbear
Lars158
Rönken
Admin
22 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2014-01-08, SHL-omgång 37, AIK - Luleå
Gött owuya, inte fan ska han få jubla
LHF96- Antal inlägg : 3532
Hehe, Cehlarik muckar med Blomdahl.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
4127 i publiken och då är ca 6-700 Luleåfans, nej AIK och Stockholm gör inte rätt för sin SHL status, skämmes!
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Så gör Växjö 7-0 mot Linköping :joker:
Rönken- Antal inlägg : 17811
Nån som vet var Oskarsson håller hus?
Rönken skrev:Så gör Växjö 7-0 mot Linköping :joker:
Men, vad hände med Linköping??
Redbear- Antal inlägg : 6780
LHF96 skrev:Nån som vet var Oskarsson håller hus?
Spelar med Asplöven idag.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Redbear skrev:Rönken skrev:Så gör Växjö 7-0 mot Linköping :joker:
Men, vad hände med Linköping??
Bra fråga, radar upp några storvinster, sedan gör man en sån här platt-match. Växjö ligger en pinne före Luleå just nu.
Rönken- Antal inlägg : 17811
En sån där match men en seger är en seger, gott att se Owuyas spel runt kassen, ser väldig säker ut där, det är man inte bortskämd med sen Myllys.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Redbear skrev:LHF96 skrev:Nån som vet var Oskarsson håller hus?
Spelar med Asplöven idag.
Åh perfekt, har väntat på det!
Haha owuya är så skön
Linköpings målskillnad var på väg upp så detta var bra.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Bamsefar skrev:En sån där match men en seger är en seger, gott att se Owuyas spel runt kassen, ser väldig säker ut där, det är man inte bortskämd med sen Myllys.
Mark verkar vara en skön kille, är riktigt glad att ha han i mitt Luleå.
Kommer ihåg hur han nästan ensam vände den oförglömliga kvartsfinalserien mot DIF.
3-0 blev 3-3 och Jonsson lyfte taket i 7:e *ryser av välbehag*
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Owuya och Hedman bäst samt bra spel av Cehlarik som tar för sig även fysiskt!
pingu- Antal inlägg : 2418
Började kolla på reprisen direkt efter matchen och är nu framme vid Mannbergs 3-0. Mycket tjusigt mål må jag säga.
Godkänd match. Stundtals bra spel, framförallt i PP, men också lite för enkel resa för att dra några större växlar.
Bäst idag:
Hedman
Owuya
Cehlarik
Tyckte även att Abbotts och Klasen såg lite vassare och hetare ut igen. Mannberg kämpar vidare med börderna och ficka idag göra ett otroligt vackert mål och visa att han kan han med. Otroligt kul! Tyckte Fogström såg ut att vara på hugget idag också. Ingen som jag vill såga efter ikväll men som sagt så var AIK lite för dåliga ikväll för att man skall kunna dra några större växlar av segern och resultatet.
Bäst idag:
Hedman
Owuya
Cehlarik
Tyckte även att Abbotts och Klasen såg lite vassare och hetare ut igen. Mannberg kämpar vidare med börderna och ficka idag göra ett otroligt vackert mål och visa att han kan han med. Otroligt kul! Tyckte Fogström såg ut att vara på hugget idag också. Ingen som jag vill såga efter ikväll men som sagt så var AIK lite för dåliga ikväll för att man skall kunna dra några större växlar av segern och resultatet.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Tyckte LHF gick på halvfart stundtals jag tror dem kände sig ganska säkra redan vid 2-0 målet.
Men när dem ökade tempot ibland så var det ju bara ett lag på banan.
Men gnaget kunde dem också.
Stundtals fick dem rätt bra press och då tyckte jag att vi backade in i Owuya lite för mycket.
3-4 gubbar på en box som var max 3 m framför kassen är för mycket..
Gör boxen större för fan så kan man ställa om snabbare när vi vinner tillbaka pucken.
Cehlarik verkar ha fått upp ångan igen mer speltid för han vore på plats
Foppa verkade hitta sig själv efter halva matchen man ska ha i åtanke att han är matchotränad och resten av spelarna är mitt uppe i säsongen.
Och han är ju ingen Foppa precis alltså den riktiga Foppa för han kunde vara borta en hel säsong och dominera redan första bytet efter comebacken.
Dem kvaliteterna förfogar inte våran Foppa över.
Men när dem ökade tempot ibland så var det ju bara ett lag på banan.
Men gnaget kunde dem också.
Stundtals fick dem rätt bra press och då tyckte jag att vi backade in i Owuya lite för mycket.
3-4 gubbar på en box som var max 3 m framför kassen är för mycket..
Gör boxen större för fan så kan man ställa om snabbare när vi vinner tillbaka pucken.
Cehlarik verkar ha fått upp ångan igen mer speltid för han vore på plats
Foppa verkade hitta sig själv efter halva matchen man ska ha i åtanke att han är matchotränad och resten av spelarna är mitt uppe i säsongen.
Och han är ju ingen Foppa precis alltså den riktiga Foppa för han kunde vara borta en hel säsong och dominera redan första bytet efter comebacken.
Dem kvaliteterna förfogar inte våran Foppa över.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Såg bara de två sista perioderna. Visst, motståndet är inte det hetaste, men tycker från det jag såg att vi gjorde en stabil match.
Spelarna såg hungriga ut och owuya var åter igen en klippa där längst bak.
Att se Mannberg göra det där målet påminner mig om en match jag såg borta mot brynäs 2003/2004 (tror jag det var). Jag blev ombedd att skriva matchrapport så försökte tänka lite extra på vad som hände i matchen. Det här var innan Per Ledin hade etablerat sig och han var fortfarande väldigt ifrågasatt av oss fans. Han ansågs generellt vara en halvtaskig brukare som mest var en belastning.
Helt plötsligt gör han något i stil med vad Mannberg gjorde ikväll och jag var inte ensam om att tvingas lyfta hakan från golvet. Säsongen (tror jag) efter fick han sitt genombrott med Nordan och Williams och resten är historia.
Utan att försöka dra för stora växlar vill jag bara peka på att Mannberg fortfarande i allra högsta grad är i en utvecklingsbar ålder. Tycker olikt många att han gjort det bra med Abbotts och nör man ser manövrar likt den ikväll, så inser man också att han har mer hockey i sig än han alltid får ut.
Mannberg kan komma att överraska många under de kommande åren.
Spelarna såg hungriga ut och owuya var åter igen en klippa där längst bak.
Att se Mannberg göra det där målet påminner mig om en match jag såg borta mot brynäs 2003/2004 (tror jag det var). Jag blev ombedd att skriva matchrapport så försökte tänka lite extra på vad som hände i matchen. Det här var innan Per Ledin hade etablerat sig och han var fortfarande väldigt ifrågasatt av oss fans. Han ansågs generellt vara en halvtaskig brukare som mest var en belastning.
Helt plötsligt gör han något i stil med vad Mannberg gjorde ikväll och jag var inte ensam om att tvingas lyfta hakan från golvet. Säsongen (tror jag) efter fick han sitt genombrott med Nordan och Williams och resten är historia.
Utan att försöka dra för stora växlar vill jag bara peka på att Mannberg fortfarande i allra högsta grad är i en utvecklingsbar ålder. Tycker olikt många att han gjort det bra med Abbotts och nör man ser manövrar likt den ikväll, så inser man också att han har mer hockey i sig än han alltid får ut.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Jag håller med. Tycker att han är den som fungerat bäst med bröderna. Han tar ett stort defensivt ansvar och jobbar stenhårt över hela banan vilket gör att bröderna får mer ytor och lägen. Man skall veta att det inte är enkelt att kliva in bredvid två så samspelta tvillingar som spelat ihop i hela sitt live och tenderar att ständigt söka varandra och samtidigt på egen hand ta för sig och producera. Mannberg är en spelare som till skillnad från flera accepterat sin roll bredvid bröderna och därmed också gjort dem bättre. Såhär bra har inte bröderna spelat och producerat sedan sin första säsong i Luleå. (Åtminstone känns det så även om jag inte har kollat igenom siffrorna.). Jag tror att det delvis är Mannbergs förtjänst. Han försöker inte hålla puck för mycket och hans spelstil kräver inte heller att bröderna "delar med sig" till honom för att det totala resultatet skall bli bra. Ta t.ex. Persson som är en avslutare i första hand. För att han skall lyckas med bröderna krävs att han får fler passningar i bra lägen än vad han fick. Samtidigt gjorde inte Persson ens en bråkdel av det hemjobb som Mannberg gör vilket också innebar att Chris fick ta ett större defensivt ansvar när Persson var i kedjan än vad han behöver göra nu.FruktHamster skrev:
Visst jag skulle fortfarande gärna testa Foppa med bröderna när han kommit i form men jag är inte säker på att det blir bättre än med Mannberg och då kan man ju snabbt byta tillbaka. Hoppas att Mannberg nu fått lite självförtroende av att knäppa alla belackare på näsan och kan hänga några fler av de lägen han trots allt stundom bjuds på eller faktiskt skapar på egen hand. Vore otroligt kul för jag tycker att han är en av dem som jobbar hårdast varje match och tycker att han är en som i framtiden kan axla lite av Fabbes roll i laget. En otroligt viktig roll! Dessutom med lite bättre potential i det offensiva.
En lyckad fortsättning för Mannberg skulle dessutom kunna vara en tyngd i vågskålen till vår fördel när det nu gäller att försöka få bröderna att stanna. De verkar ju trivas med Mannberg vid sin sida och vice versa.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2014-01-25, SHL-omgång 43, Luleå - AIK
» 2014-03-01, SHL-omgång 52, AIK - Luleå
» 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå
» 2014-11-20, SHL-omgång 22, Luleå - Leksand
» 2014-09-05, CHL-omgång 3, Luleå - Hamburg
» 2014-03-01, SHL-omgång 52, AIK - Luleå
» 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå
» 2014-11-20, SHL-omgång 22, Luleå - Leksand
» 2014-09-05, CHL-omgång 3, Luleå - Hamburg