Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1
+77
Dilox
Hentos_Bror
Calle
PM
Ivanhoe
LubosC
kralle
kokostrollet
Wirbelwind
greger
KUCERA
Jompen
Hedanders
Lajon
Helge
JayDee
nummer 17
NilsOskar
kamelbullen
mango
hokkzorz
Kraftkung
MickkeJ
farre
stormvägen
BodenSwe
Micke80
knutten
Dentos
Kallepedal
LuleåWinston
Kagen
Tigerman
Loop
JohanO
JahNT
rumpztr
makkanmakkan
kniba
Sir Prozac
LHF96
amarule
Norlin
Högljudd
MrA
dubstep
Mr Bister
Ingemar
Chris Hendrix
Sundance Kid
Donowitz
Tony Moore
Myrman
Dalle
Bamsefar
Old Brooklyn
Slapshot
NallePhu
Redbear
Lulefan
UnSaccoDiSoldi
Urken
Salle
Zeb Macahan
Purre
pingu
FruktHamster
Hellcop
Pajala
Lars158
Rönken
Zeth
LulefanGBG
icemask
Mange
Snikne Ville
81 posters
Sida 18 av 20
Sida 18 av 20 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1
Truppen för 14/15.
MV
Joel Lassinantti
Mark Owuya
B
Marcus Fagerudd
Johan Fransson
Andreas Hjelm
Dean Kukan
Jan Sandström
F
Cam Abbott
Chris Abbott
Lars Bryggman
Peter Cehlárik
Karl Fabricius
Niklas Fogström
Johan Forsberg
Per Ledin
Daniel Mannberg
Vyacheslav Trukhno
Lucas Wallmark
Utöver spelare som är på väg in borde några av de signerade spelarna hitta nya hem.
En inte helt orimlig gissning:
Johan Fransson>KHL
Andreas Hjelm>
Vyacheslav Trukhno>
Joel Lassinantti>HA
Egen reflektering:
Vi har inga kontrakterade spelare för en första-line (backar som forwards) i synnerhet om Fransson lämnar.
MV
Joel Lassinantti
Mark Owuya
B
Marcus Fagerudd
Johan Fransson
Andreas Hjelm
Dean Kukan
Jan Sandström
F
Cam Abbott
Chris Abbott
Lars Bryggman
Peter Cehlárik
Karl Fabricius
Niklas Fogström
Johan Forsberg
Per Ledin
Daniel Mannberg
Vyacheslav Trukhno
Lucas Wallmark
Utöver spelare som är på väg in borde några av de signerade spelarna hitta nya hem.
En inte helt orimlig gissning:
Johan Fransson>KHL
Andreas Hjelm>
Vyacheslav Trukhno>
Joel Lassinantti>HA
Egen reflektering:
Vi har inga kontrakterade spelare för en första-line (backar som forwards) i synnerhet om Fransson lämnar.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Min kategorisering/värdering om hur dagens spelare ligger.
Första formation>
Andra formation>Abbott/Abbott
Tredje formation>Bryggman/Ledin/Mannberg/Wallmark/Cehlárik
Fjärde formation>Fogström/Forsberg/Fabricius
Om än man kan diskutera huruvida några av spelarna passar in för tredje eller fjärde formation - behöver man inte vara en raketforskare för att inse vad som bör värvas.
Jag skulle dock gilla om man mixar in någon av de mer lovande yngre spelarna för att ge dem speltid och utrymme till att utvecklas. Bryggman (varvat med Mannberg) och Abbotts hade t.ex. vart intressant.
Första formation>
Andra formation>Abbott/Abbott
Tredje formation>Bryggman/Ledin/Mannberg/Wallmark/Cehlárik
Fjärde formation>Fogström/Forsberg/Fabricius
Om än man kan diskutera huruvida några av spelarna passar in för tredje eller fjärde formation - behöver man inte vara en raketforskare för att inse vad som bör värvas.
Jag skulle dock gilla om man mixar in någon av de mer lovande yngre spelarna för att ge dem speltid och utrymme till att utvecklas. Bryggman (varvat med Mannberg) och Abbotts hade t.ex. vart intressant.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Källa?NallePhu skrev:Jonathan Granström från Brynäs verkar vara på g till Luleå!
För mig är det självklart att man skall ge Skrbek ett förslag. En av hela SHL:s bästa +/- denna sässe o man vet vad man får varje kväll. Hjärta för Luleå har han oxå.Calle skrev:Är personligen ganska tveksam till att förlänga med varken Robin Jonsson eller Skrbek. Tycker att det är för skadligt att ha sina bästa defensiva backar så pass skadedrabbade som dem är, och ser hellre att man hittar bättre (yngre) alternativ.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Snikne Ville skrev:För mig är det självklart att man skall ge Skrbek ett förslag. En av hela SHL:s bästa +/- denna sässe o man vet vad man får varje kväll.Calle skrev:Är personligen ganska tveksam till att förlänga med varken Robin Jonsson eller Skrbek. Tycker att det är för skadligt att ha sina bästa defensiva backar så pass skadedrabbade som dem är, och ser hellre att man hittar bättre (yngre) alternativ.
Håller också med dig!
Olov Lundqvist är inte helt orimlig heller. Ett AHC/Luleå Kontrakt, med successiv övergång till SHL. Precis som Fagerudd och flera andra. Tror det gynnar båda organisationerna och Olov, ser en potential i honom!
Hentos_Bror- Antal inlägg : 19
bearjew skrev:NallePhu skrev:Jonathan Granström från Brynäs verkar vara på g till Luleå!
Extremt dyr i Brynäs ryktas det. Jag brinner för hans fysiska spel men är ändå skeptisk. Jag anser att en såpass etablerad spelare borde kunna bidra mer offensivt än att enbart spela Boxplay, reta upp motståndare, spela fysiskt och på sin höjd stå framför mål i ett andra PP. Två mål och nio assist på 33 matcher.
Det låter som en beskrivning av Ledin
Men helt allvarligt, vi kan inte tro att alla spelare som kommer in i laget ska klara av att vara toppspelare i alla kedjor och zoner och situationer. Vi måste bygga ett lag och då behövs allt, inte minst med tanke på ovanstående inlägg om att satsa på ett slutspelslag.
Just Granström har jag varit sugen på länge men med tanke på hur laget ser ut just nu så känns det som att vi behöver andra spelare, så till vida inte våra tredje och fjärdekejdespelare är påg bort vill säga.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Micke80 skrev:bearjew skrev:NallePhu skrev:Jonathan Granström från Brynäs verkar vara på g till Luleå!
Extremt dyr i Brynäs ryktas det. Jag brinner för hans fysiska spel men är ändå skeptisk. Jag anser att en såpass etablerad spelare borde kunna bidra mer offensivt än att enbart spela Boxplay, reta upp motståndare, spela fysiskt och på sin höjd stå framför mål i ett andra PP. Två mål och nio assist på 33 matcher.
Det låter som en beskrivning av Ledin
Men helt allvarligt, vi kan inte tro att alla spelare som kommer in i laget ska klara av att vara toppspelare i alla kedjor och zoner och situationer. Vi måste bygga ett lag och då behövs allt, inte minst med tanke på ovanstående inlägg om att satsa på ett slutspelslag.
Just Granström har jag varit sugen på länge men med tanke på hur laget ser ut just nu så känns det som att vi behöver andra spelare, så till vida inte våra tredje och fjärdekejdespelare är påg bort vill säga.
Granqvist är en ok spelare och skulle nog inte vara helt fel i Luleå. Men tror som du är inne på att prislappen är rätt hög, jag tror inte Luleå har en enorm pengasäck att ta ifrån trots manfallet. Omark kan inte räknas in riktigt, dock så borde löneposten för Oscar Sundh finnas att ta av. Sedan är väl frågan hur mycket Klasen kostade för Luleå? Stenbeck hade väl någon 'deal' med honom vid sidan om från Malmö-tiden, så frågan är om han var så extremt dyr i Luleå. Olausson var nog inte seriens dyraste han heller. Sett till vad Klasen producerade och även Olausson (även om nuvarande säsongen var en mindre bra för hans del) så blir det nog svårt att ersätta med samma pengar. Bara min personliga tanke men tror inte att Luleå pyntat 350k/mån för Klasen som exempel.
Så det känns väl inte riktigt rätt att satsa alltför mycket på en till gnuggare, i så fall ska det vara av snittet Bryggman/Everberg som kan hänga lite kassar också och kliver in på mål. Förstacenter och en "sniper" behövs, frågan är vad som finns och vad som är rimligt?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Herregud vi behöver ju 1a formationsspelare inget annat. Det är DET som ska värvas!
amarule- Antal inlägg : 1184
Hoppas verkligen att Osten kan få en signatur av Janmark inom kort, hade varit en grym pjäs att sätta in tidigt!
Däremot tror jag inte det kommer några nya spelarkontrakt innan iaf kvalserien är över...
Däremot tror jag inte det kommer några nya spelarkontrakt innan iaf kvalserien är över...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Säger starkt nej till Jonathan Granström. Vi behöver inga fler brunkare i laget
Mange- Antal inlägg : 6625
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12378
Olaussons ersättare?
Olaussons ersättare?
Mange- Antal inlägg : 6625
Undrar om Holma är engagerad i sökandet efter bra transatlanter. Det har stått i tidningarna att Luleå hoppas på ta in Holma i organisationen på något sätt. Tittar man historiskt på transatlanterna som spelat i SHL så hittar man både guldkorn och fiaskon. Så det krävs nog bra scouting för att lyckas, och där borde Holma kunna bidra efter sina år i NHL.Mange skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12378
Olaussons ersättare?
Kallepedal- Antal inlägg : 427
Joakim Fagervall ryktas som ersättare för Rönnqvist.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Joakim_Fagervall
Redbear- Antal inlägg : 6781
Han är förvisso erfaren allsvensk tränare men jag har dålig koll på vad han har hockeyfilosofi. Någon som har koll på denne Fagervall?Redbear skrev:Joakim Fagervall ryktas som ersättare för Rönnqvist.
Nu har ju silly season knappt dragit igång och vad som helst kan hända, men att döma av det lilla man läst som får klassas som rykten så blir jag mörkrädd.
Allsvenska spelare, allsvensk tränare, allsvenska kalsonger, allsvenskt allsvenska. Och Granström från Brynäs?
Känns inte riktigt bra. Hoppas det börjar hända något på ryktesfronten så man får spåna, hoppas och drömma ordentligt och inte bara sitta med armarna hängandes efter sidorna och konstatera "Jahapp, där blev han klar".
Allsvenska spelare, allsvensk tränare, allsvenska kalsonger, allsvenskt allsvenska. Och Granström från Brynäs?
Känns inte riktigt bra. Hoppas det börjar hända något på ryktesfronten så man får spåna, hoppas och drömma ordentligt och inte bara sitta med armarna hängandes efter sidorna och konstatera "Jahapp, där blev han klar".
Fagervall verkar vara en Rönkenkopia. Efter en förlust säger han "Prestationen tycker jag är rikigt, riktigt bra. Vi jobbar kopiöst bra". http://vlt.se/sport/ishockey/1.2393696-fagervall-underbart-sa-hockey-ska-spelas-#
Redbear skrev:Joakim Fagervall ryktas som ersättare för Rönnqvist.
Finns det något officiellt rykte så att säga med artikel eller var har du hört det? Har personlingen ingen som helst koll på honom, från Övertorneå står det på Wikipedia så blir väl lite hemvävt på så vis. Men vilken typ av spel förespråkar han?
Hittade NSDs artikel nu; http://www.nsd.se/sport/han-kan-bli-ny-huvudtranare-i-lulea-hockey-8392949.aspx - det är bara två omgångar kvar av kvalserien så förhoppningsvis ramlar det in lite spelare så som Everberg och annat nästa vecka. Tränare bör man väl få ut rätt snart också, funderar fortfarande på om inte Robertsson kan vara aktuell ändå, och då är det slutspelet som ska spelas klart.
Senast ändrad av Rönken den ons 02 apr 2014, 11:19, ändrad totalt 2 gånger
Står i Kuriren, pappersversionen iaf.Rönken skrev:Redbear skrev:Joakim Fagervall ryktas som ersättare för Rönnqvist.
Finns det något officiellt rykte så att säga med artikel eller var har du hört det? Har personlingen ingen som helst koll på honom, från Övertorneå står det på Wikipedia så blir väl lite hemvävt på så vis. Men vilken typ av spel förespråkar han?
Läser att han verkar ha en defensivt inriktad hockey. Inte vad man hade hoppats på precis...
Redbear skrev:Läser att han verkar ha en defensivt inriktad hockey. Inte vad man hade hoppats på precis...
Hmm, nej inte direkt, tycker att man ska ha samma grund i spelet utan puck men satsa på någon som kan utveckla offensiven med puck och spela en offensiv hockey.
Citerar från Västerås forum: Fagerwall ska självfallet inte lastas ensamt om detta missöde. Men det är mycket som vi inte kan blunda för, vi har inte haft ett fungerade pp under hela säsongen och den aktiva match coachningen som kan vända matcher har varit obefintlig mm. I min värld så vill jag ha en ny coach som har erfarenhet att vinna serier och slutspel och kan förbereda laget på det och den personen är uppenbart inte Fagerwall idagsläget
Redbear skrev:Citerar från Västerås forum: Fagerwall ska självfallet inte lastas ensamt om detta missöde. Men det är mycket som vi inte kan blunda för, vi har inte haft ett fungerade pp under hela säsongen och den aktiva match coachningen som kan vända matcher har varit obefintlig mm. I min värld så vill jag ha en ny coach som har erfarenhet att vinna serier och slutspel och kan förbereda laget på det och den personen är uppenbart inte Fagerwall idagsläget
Låter väl inte som det Luleå söker? Svårt att avgöra så här utan att sett honom kontinuerligt men ska väl ha någon som kan utveckla offensiven och även där med kunna vända matchbilder. Jaja, det heter ju "löjliga säsongen" av en anledning Men jag trodde att man hade ny tränartrojka klart redan, får se.
Rönken skrev:Redbear skrev:Citerar från Västerås forum: Fagerwall ska självfallet inte lastas ensamt om detta missöde. Men det är mycket som vi inte kan blunda för, vi har inte haft ett fungerade pp under hela säsongen och den aktiva match coachningen som kan vända matcher har varit obefintlig mm. I min värld så vill jag ha en ny coach som har erfarenhet att vinna serier och slutspel och kan förbereda laget på det och den personen är uppenbart inte Fagerwall idagsläget
Låter väl inte som det Luleå söker? Svårt att avgöra så här utan att sett honom kontinuerligt men ska väl ha någon som kan utveckla offensiven och även där med kunna vända matchbilder. Jaja, det heter ju "löjliga säsongen" av en anledning :)Men jag trodde att man hade ny tränartrojka klart redan, får se.
Nej, det låter inte som det, även om det bara är en kommentar. Men han lär väl inte vara lika dyr som en etablerad SHL-tränare.
Redbear skrev:Rönken skrev:Redbear skrev:Citerar från Västerås forum: Fagerwall ska självfallet inte lastas ensamt om detta missöde. Men det är mycket som vi inte kan blunda för, vi har inte haft ett fungerade pp under hela säsongen och den aktiva match coachningen som kan vända matcher har varit obefintlig mm. I min värld så vill jag ha en ny coach som har erfarenhet att vinna serier och slutspel och kan förbereda laget på det och den personen är uppenbart inte Fagerwall idagsläget
Låter väl inte som det Luleå söker? Svårt att avgöra så här utan att sett honom kontinuerligt men ska väl ha någon som kan utveckla offensiven och även där med kunna vända matchbilder. Jaja, det heter ju "löjliga säsongen" av en anledning :)Men jag trodde att man hade ny tränartrojka klart redan, får se.
Nej, det låter inte som det, även om det bara är en kommentar. Men han lär väl inte vara lika dyr som en etablerad SHL-tränare.
Fast prislapp eller ej så står ju tränare för en viss typ av hockey, värvar man en defensivt lagd tränare får man defensivt spel. Låter ju trist om man ska deffa i några säsonger nu, kör vidare med Rönnqvists spel och vidareutveckla för f-n.
Har säkra källor på detta:
Rönken - Lämnar
Bulan - Lämnar
Hento - Lämnar
Åkerström - Lämnar
Rönken - Lämnar
Bulan - Lämnar
Hento - Lämnar
Åkerström - Lämnar
Dilox- Antal inlägg : 742
LG Niemi skriver på sin blogg om "rykte från Piteå" var att det blir Fagervall-Skuggan-Burström. Om nu Hento lämnar, vem ska ta över målvaktstränarjobbet? Gusten kom ju in men ska han redan ta över det, blir inte så mycket till kontinuitet och det är väl inte så lätt att träna upp målvakter?
Råttorna lämnar det sjunkande skeppet
amarule- Antal inlägg : 1184
Dilox skrev:Har säkra källor på detta:
Rönken - Lämnar
Bulan - Lämnar
Hento - Lämnar
Åkerström - Lämnar
Börjar kännas en aning ostadigt nu.
Dalle- Antal inlägg : 449
Dalle skrev:Dilox skrev:Har säkra källor på detta:
Rönken - Lämnar
Bulan - Lämnar
Hento - Lämnar
Åkerström - Lämnar
Börjar kännas en aning ostadigt nu.
Ska väl invänta officiellt uttalande men känns inte så orealistiskt, visserligen lite underligt att till och med mv-tränaren vill dra, heh. Fast så som säsongen utvecklade sig så kan väl ovan nämnda med att alla tränare ska röra på sig bidra. Men känns underligt som sagt om det visar sig att rubb och stubb försvinner.
Hellre en dyrare etablerad tränare än en billig som "kanske" kan lyckas utan tidigare meriter, se på DIF vilken skillnad när Särkijärvi tog över !Redbear skrev:Rönken skrev:Redbear skrev:Citerar från Västerås forum: Fagerwall ska självfallet inte lastas ensamt om detta missöde. Men det är mycket som vi inte kan blunda för, vi har inte haft ett fungerade pp under hela säsongen och den aktiva match coachningen som kan vända matcher har varit obefintlig mm. I min värld så vill jag ha en ny coach som har erfarenhet att vinna serier och slutspel och kan förbereda laget på det och den personen är uppenbart inte Fagerwall idagsläget
icemask- Antal inlägg : 4174
Man kan inte köra billigt och chansa det kommer hålla, Coach sidan är så jäkla känslig så det är fruktansvärt!
Jocke Fagervall säkerligen bra coach men nej inte i Luleå tyvärr, Man måste hitta någon med rutinen bakom sig i SHL som headcoach samt en som kan föra in de offensiva bitarna till det Rönken planterat i Luleå!
Jocke Fagervall säkerligen bra coach men nej inte i Luleå tyvärr, Man måste hitta någon med rutinen bakom sig i SHL som headcoach samt en som kan föra in de offensiva bitarna till det Rönken planterat i Luleå!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Urken skrev:http://www.luleahockey.se/artikel/50792/
Se där, vad jag inte förstår är varför samtliga går, inklusive Hento? Är det pengafråga eller ville man byta ut alla och börja på ny kula? Är väl egentligen främst att även Hento lämnar som känns så där, ska man börja skola in en ny mv-tränare nu igen. Bör väl ge Hento ett antal säsonger för att han ska få bygga på sig rutin.
Jahaja. Vad ska vi tycka om det här då? Vi kommer få börja om helt till nästa säsong känns det som. Kan bli svårt att smälla ihop ett lag med många nya spelare samt en helt ny ledarstab och få det att fungera direkt.
Har ingen bra känsla inför kommande säsong.
Urken skrev:Jahaja. Vad ska vi tycka om det här då? Vi kommer få börja om helt till nästa säsong känns det som. Kan bli svårt att smälla ihop ett lag med många nya spelare samt en helt ny ledarstab och få det att fungera direkt.
Nya tränarna presenteras innan påsk vilket är om drygt två veckor så inte så lång väntan. Sen att det blir helt ny förstakedja etc och helt nya tränare rakt igenom känns väl så där, kan blir knepigt att få ihop det. Skulle vilja veta varför alla tränarna drar, "fick beskedet tidigt" säger Osten - under OS-uppehållet eller vadå?
Rönken skrev:LG Niemi skriver på sin blogg om "rykte från Piteå" var att det blir Fagervall-Skuggan-Burström. Om nu Hento lämnar, vem ska ta över målvaktstränarjobbet? Gusten kom ju in men ska han redan ta över det, blir inte så mycket till kontinuitet och det är väl inte så lätt att träna upp målvakter?
Får jag komma med ett orealistiskt önskemål? Äh vad fan, jag gör det i alla fall.
Granqvist är ju kontraktslös inför kommande året så vi hugger på honom så har vi i vart fall en etablerad tränare.
Apropå etablerade tränare så är inte det det viktigaste. Många här ville inte se Wikegård eller Boorken eller nån sån där gammal maläten typ utan de vill se nått lite mer spännande. Men man vill samtidigt inte se en oprövad tränare heller
Var går gränsen mellan dessa och vad ska man satsa på? Rönken var orutinerad då han kom men ingen kan väll säga att han misslyckats?
Micke80- Antal inlägg : 3038
Det står ju att dom inte är tillgängliga på deras NUVARANDE positioner också , så kan mycket möjligt bli Bulan som HC , kanske hento vill ha annan roll än mv-tränare ( doc tror jag han lämnar och drar vidare ) men bulan tror och hoppas jag blir kvar, ( NUVARANDE ROLLER ) Lars ”Osten” Bergström:
- Vi har haft en bra process under året gällande den framtida tränarlösningen. Där nuvarande tränare funnits med bland flera andra kandidater som möjliga alternativ för framtiden. Men där de i ett tidigt skede meddelat oss att de inte kommer vara tillgängliga i sina nuvarande roller nästa säsong.
- Vi har haft en bra process under året gällande den framtida tränarlösningen. Där nuvarande tränare funnits med bland flera andra kandidater som möjliga alternativ för framtiden. Men där de i ett tidigt skede meddelat oss att de inte kommer vara tillgängliga i sina nuvarande roller nästa säsong.
kamelbullen- Antal inlägg : 272
BULAN blir inte ny tränare ingen av dessa kommer finnas kvar kommande säsonger i Luleå HF!kamelbullen skrev:Det står ju att dom inte är tillgängliga på deras NUVARANDE positioner också , så kan mycket möjligt bli Bulan som HC , kanske hento vill ha annan roll än mv-tränare ( doc tror jag han lämnar och drar vidare ) men bulan tror och hoppas jag blir kvar, ( NUVARANDE ROLLER ) Lars ”Osten” Bergström:
skulle inte FBK's målvaktstränare lämna? (har glömt namnet) kanske han kommer "hem"
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Erik Granqvist är väl i princip klar för HV71 som ass coach!
NallePhu skrev:Erik Granqvist är väl i princip klar för HV71 som ass coach!
aha, fan. Han hade man ju gärna sett som MV-tränare i LHF
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Rönken hade ett fungerande "eget" spelsystem som uppenbarligen var effektivt, han lyfte Almtuna med det, så oprövad var han inte, Fagervall har väl inte direkt rosat marknaden under de åren han valsat runt i olika lag !Micke80 skrev:Rönken skrev:LG Niemi skriver på sin blogg om "rykte från Piteå" var att det blir Fagervall-Skuggan-Burström. Om nu Hento lämnar, vem ska ta över målvaktstränarjobbet? Gusten kom ju in men ska han redan ta över det, blir inte så mycket till kontinuitet och det är väl inte så lätt att träna upp målvakter?
Får jag komma med ett orealistiskt önskemål? Äh vad fan, jag gör det i alla fall.
Granqvist är ju kontraktslös inför kommande året så vi hugger på honom så har vi i vart fall en etablerad tränare.
Apropå etablerade tränare så är inte det det viktigaste. Många här ville inte se Wikegård eller Boorken eller nån sån där gammal maläten typ utan de vill se nått lite mer spännande. Men man vill samtidigt inte se en oprövad tränare heller
Var går gränsen mellan dessa och vad ska man satsa på? Rönken var orutinerad då han kom men ingen kan väll säga att han misslyckats?
icemask- Antal inlägg : 4174
Ja, att Rönnqvist skulle avsluta sitt engagemang var väl i princip klart när han började prata om sabbatsår o dyl vilket kanske inte var så främjande för det fortsatta spelet.
Att så många spelare oxo avslutar nu kanske hänger ihop med Rönnqvists avgång, vad vet jag?, men många har ju sagt att Rönnqvist var den avgörande orsaken till att de kom till Luleå just för att kunna utvecklas personligen.
Att "Bulan" avslutar känns mera oväntat och tråkigt, hade gärna sett en kontinuitet på tränarsidan också och som fler har vart inne på, ska vi alltså börja om från schratch nu?.
Mycket tveksam till de namn som nämns, Fagervall känns inte helt klockrent, verkar mera som en "Rönnken" light i sitt uttalade sätt att spela och det är mer tveksamt om det är vad vi saknat. Hade gärna sett "Bulan", en "rönnken" 2.0 i stället.
Att så många spelare oxo avslutar nu kanske hänger ihop med Rönnqvists avgång, vad vet jag?, men många har ju sagt att Rönnqvist var den avgörande orsaken till att de kom till Luleå just för att kunna utvecklas personligen.
Att "Bulan" avslutar känns mera oväntat och tråkigt, hade gärna sett en kontinuitet på tränarsidan också och som fler har vart inne på, ska vi alltså börja om från schratch nu?.
Mycket tveksam till de namn som nämns, Fagervall känns inte helt klockrent, verkar mera som en "Rönnken" light i sitt uttalade sätt att spela och det är mer tveksamt om det är vad vi saknat. Hade gärna sett "Bulan", en "rönnken" 2.0 i stället.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Mycket luddig kommentar från ledningen "Men där de i ett tidigt skede meddelat oss att de inte kommer vara tillgängliga i sina nuvarande roller nästa säsong". Där finns en öppning att "Bulan" kliver upp ett steg även om jag har svårt att tro att det blir så. Tror och hoppas att det blir några gamla Luleåspelare som tar över taktpinnen. Hellre det, än ta upp någon sk.etablerad huvudtränare. Och hur kommer det sig att hela trojkan ev.lämnar mangrant? Har "Ostens" ledarskap något att göra med det?
kjell- Antal inlägg : 85
Luleå har väl redan anställt Gusten Törqvist? Tar han över efter Hento kanske?
http://www.nsd.se/sport/han-ar-tillbaka-i-lulea-hockey-8284477.aspx
http://www.nsd.se/sport/han-ar-tillbaka-i-lulea-hockey-8284477.aspx
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
kjell skrev:Mycket luddig kommentar från ledningen "Men där de i ett tidigt skede meddelat oss att de inte kommer vara tillgängliga i sina nuvarande roller nästa säsong". Där finns en öppning att "Bulan" kliver upp ett steg även om jag har svårt att tro att det blir så. Tror och hoppas att det blir några gamla Luleåspelare som tar över taktpinnen. Hellre det, än ta upp någon sk.etablerad huvudtränare. Och hur kommer det sig att hela trojkan ev.lämnar mangrant? Har "Ostens" ledarskap något att göra med det?
Artikeln i aftonslasken tyder kanske på att åtminstone "Bulan" kanske stannar men då som headcoach. Det var lite dubbeltydigt svaret på frågan om det var "hugget i sten att alla flyttar", svaret var att de inte blir kvar i sina nuvarande roller i alla fall. ett typiskt "Osten" svar alltså. Kanske Berglund blir HC i alla fall.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18652218.ab
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Bulan tar en timeout så enkelt är det han kommer inte bli headcoach el ha en funktion inom LHF kommande säsong!Bamsefar skrev:kjell skrev:Mycket luddig kommentar från ledningen "Men där de i ett tidigt skede meddelat oss att de inte kommer vara tillgängliga i sina nuvarande roller nästa säsong". Där finns en öppning att "Bulan" kliver upp ett steg även om jag har svårt att tro att det blir så. Tror och hoppas att det blir några gamla Luleåspelare som tar över taktpinnen. Hellre det, än ta upp någon sk.etablerad huvudtränare. Och hur kommer det sig att hela trojkan ev.lämnar mangrant? Har "Ostens" ledarskap något att göra med det?
Artikeln i aftonslasken tyder kanske på att åtminstone "Bulan" kanske stannar men då som headcoach. Det var lite dubbeltydigt svaret på frågan om det var "hugget i sten att alla flyttar", svaret var att de inte blir kvar i sina nuvarande roller i alla fall. ett typiskt "Osten" svar alltså. Kanske Berglund blir HC i alla fall.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18652218.ab
NallePhu skrev:Bulan tar en timeout så enkelt är det han kommer inte bli headcoach el ha en funktion inom LHF kommande säsong!Bamsefar skrev:kjell skrev:Mycket luddig kommentar från ledningen "Men där de i ett tidigt skede meddelat oss att de inte kommer vara tillgängliga i sina nuvarande roller nästa säsong". Där finns en öppning att "Bulan" kliver upp ett steg även om jag har svårt att tro att det blir så. Tror och hoppas att det blir några gamla Luleåspelare som tar över taktpinnen. Hellre det, än ta upp någon sk.etablerad huvudtränare. Och hur kommer det sig att hela trojkan ev.lämnar mangrant? Har "Ostens" ledarskap något att göra med det?
Mycket tråkigt. Jag hade gärna sett Bulan som huvudtränare, tillsammans med Burra och Skuggan. Bara Bulan lämnat ett pressmeddelande efter han tagit över där han förklarar hur han vill förändra spelet och spela med mer känslor för att lugna säsongskortsinnehavare och sponsorer.
Känns som att det nuvarande systemet är värt att bygga vidare på, med vissa modifikationer. Jaja, blir hur som haver blir det intressant att följa SS. Fagerwall är jag osäker på, hade hellre sett Säcken.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Var platsar "Demolition Man " i sammanhanget?
Det skulle vara fantastiskt om "Bulan" och Thomas ansvarade för laget. Båda med viljor av stål och som aldrig vek ned sig!!!
Det skulle vara fantastiskt om "Bulan" och Thomas ansvarade för laget. Båda med viljor av stål och som aldrig vek ned sig!!!
kjell- Antal inlägg : 85
Precis. Lek med tanken att Skuggan hamnar i A-laget så blir det ju en vakans i J18 t ex där då kanske Åkerström går in.kamelbullen skrev:Det står ju att dom inte är tillgängliga på deras NUVARANDE positioner också , så kan mycket möjligt bli Bulan som HC , kanske hento vill ha annan roll än mv-tränare ( doc tror jag han lämnar och drar vidare ) men bulan tror och hoppas jag blir kvar, ( NUVARANDE ROLLER ) Lars ”Osten” Bergström:
Senast ändrad av Snikne Ville den ons 02 apr 2014, 16:05, ändrad totalt 1 gång
Sida 18 av 20 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3