2013-10-08, SHL-omgång 10, Luleå - Örebro
+38
Norlin
Slapshot
Placebo
Lulefan
rasbiologen
MickkeJ
LubosC
GG
dubstep
Donten_
Mr Bister
Högljudd
Lars158
Zeth
Sir Prozac
BodenSwe
stormvägen
Hurlun
Lajon
Kato
Pajala
LHF96
Mange
Urken
Myrman
NallePhu
cavenn
Rönken
icemask
Zeb Macahan
LulefanGBG
Bamsefar
Snikne Ville
FruktHamster
barbapapi
Redbear
Admin
42 posters
Sida 9 av 9
Sida 9 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: 2013-10-08, SHL-omgång 10, Luleå - Örebro
Tror ledningen insett att Chansningen Bella inte håller.
Även en lekman ser att försvaret inte litar på honom.
Han ger bollplanket ett ansikte för INGEN puck stannar på honom utan sprids överallt.
Idag in i eget mål...
Även en lekman ser att försvaret inte litar på honom.
Han ger bollplanket ett ansikte för INGEN puck stannar på honom utan sprids överallt.
Idag in i eget mål...
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Det var sportchefen. Han uttala i radio redan innan Jerre stod sin första match i LHF. Nu minns jag inte namnet men han gillade att presentera sina AHC värvningar som "BOMBEN"Myrman skrev:Minns att Myllyniemi stod på huvet i första matchen. Asplöven-tränaren som kände till honom, undrade om han gick på lugnande. Sen blev den gode Jere sitt gamla jag igen.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Första målet var det Hjelm i mycket högre utsträckning än Abbotts som rådde för i mitt tycke.Rönken skrev:Jepp såna här lägen det är tufft att vara målvakt, 0-1 t.ex. gick ju båda Abbotts i isen och så bytte Persson av någon anledning - pang, kontring och Hjelm går bort sig så det inte finns och mål. Sen såg hela laget uselt ut i två perioder.BodenSwe skrev:Ja han vet nog bäst själv vad han ställde till med.NallePhu skrev:På twitter från Aftonbladets Mimmi Åkerlund Bella vägrar prata med media!
Att se laget kämpa sig tillbaka till 3-3 för att han ska släppa in en prakttavla direkt efteråt. Det är nog såna matcher man har svårt att se sina lagkamrater i ögonen efteråt.
Godkända idag, Janne o Klasen.
Backarna i övrigt hade en mycket tung kväll, Hjelm o Gunnar följdakltigen bänkade på slutet.
Annars är den övergripande analysen - skall det se ut så här har Luleå åt helvete FÖR MYCKET publik på matcherna. Uselt!
Backarna i övrigt hade en mycket tung kväll, Hjelm o Gunnar följdakltigen bänkade på slutet.
Annars är den övergripande analysen - skall det se ut så här har Luleå åt helvete FÖR MYCKET publik på matcherna. Uselt!
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Ja jo, kanske, men tänkte mest på att det är mer utsatt att göra en tavla för en målvakt än en utespelare. Var ju mindre bra av 3-4 utespelare princip vid 0-1.Lars158 skrev:Första målet var det Hjelm i mycket högre utsträckning än Abbotts som rådde för i mitt tycke.Rönken skrev:Jepp såna här lägen det är tufft att vara målvakt, 0-1 t.ex. gick ju båda Abbotts i isen och så bytte Persson av någon anledning - pang, kontring och Hjelm går bort sig så det inte finns och mål. Sen såg hela laget uselt ut i två perioder.BodenSwe skrev:Ja han vet nog bäst själv vad han ställde till med.NallePhu skrev:På twitter från Aftonbladets Mimmi Åkerlund Bella vägrar prata med media!
Att se laget kämpa sig tillbaka till 3-3 för att han ska släppa in en prakttavla direkt efteråt. Det är nog såna matcher man har svårt att se sina lagkamrater i ögonen efteråt.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Alla mål var belissimos fel, han ger ut en otrolig osäkerhet till hela laget, med Rautio i mål hade vi vunnit matchen.Lars158 skrev:Första målet var det Hjelm i mycket högre utsträckning än Abbotts som rådde för i mitt tycke.Rönken skrev:Jepp såna här lägen det är tufft att vara målvakt, 0-1 t.ex. gick ju båda Abbotts i isen och så bytte Persson av någon anledning - pang, kontring och Hjelm går bort sig så det inte finns och mål. Sen såg hela laget uselt ut i två perioder.BodenSwe skrev:Ja han vet nog bäst själv vad han ställde till med.NallePhu skrev:På twitter från Aftonbladets Mimmi Åkerlund Bella vägrar prata med media!
Mange- Antal inlägg : 6625
Jag skulle vilja ha sett Chris Abbotts blick mot Bellissimo i omklädningsrummet efter matchen.... det kanske räcker för att han själv vill lämna.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Finns inget mer att säga,..... 3-4 målet finns bara inte ... trots att jag höll på klyva vardagsrums bordet i två delar med en hand då det ändå hände ...
Ja man får dra på sig tvångströja i kommande matcher då Bellissimo står, för säkerhets skull.Lajon skrev:Finns inget mer att säga,..... 3-4 målet finns bara inte ... trots att jag höll på klyva vardagsrums bordet i två delar med en hand då det ändå hände ...
Själv misshandla man soffanLajon skrev:Finns inget mer att säga,..... 3-4 målet finns bara inte ... trots att jag höll på klyva vardagsrums bordet i två delar med en hand då det ändå hände ...
LHF96- Antal inlägg : 3532
Hade han varit man, hade han bänkat sig själv efter 3-0.Mange skrev:Alla mål var belissimos fel, han ger ut en otrolig osäkerhet till hela laget, med Rautio i mål hade vi vunnit matchen.Lars158 skrev:Första målet var det Hjelm i mycket högre utsträckning än Abbotts som rådde för i mitt tycke.Rönken skrev:Jepp såna här lägen det är tufft att vara målvakt, 0-1 t.ex. gick ju båda Abbotts i isen och så bytte Persson av någon anledning - pang, kontring och Hjelm går bort sig så det inte finns och mål. Sen såg hela laget uselt ut i två perioder.BodenSwe skrev:Ja han vet nog bäst själv vad han ställde till med.NallePhu skrev:På twitter från Aftonbladets Mimmi Åkerlund Bella vägrar prata med media!
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Bellissimo är nu näst sämsta målvakt i SHL, sätt till räddningsprocent. Hurra!
Mange- Antal inlägg : 6625
Men det finns en målvakt som är sämre rent statistiskt?! Bella ser väl ut att ha sämst räddningsprocent, men blir bräckt av Robin Rahm vad gäller snittet för insläppta mål.Mange skrev:Bellissimo är nu näst sämsta målvakt i SHL, sätt till räddningsprocent. Hurra!
Senast ändrad av Rönken den tis 08 okt 2013, 22:12, ändrad totalt 1 gång
Brukar ändå kunna lugna ner mig ganska snabbt efter en match men detta kommer att förfölja mig många timmar till, lika bra att sätta sig och jobba en stund, kommer ändå inte kunna sova,
Men för er som kan, gonatt.
Men för er som kan, gonatt.
Bellissimo släpper in en hel del mål som han borde ta. Men sen sprider han ju returer kors och tvärs. Han är bra runt kassen men.....
Donten_- Antal inlägg : 2586
0-1 friläge, 0-2 styr på spelare 0-3 bp skymd av kukan
3-4 får han ta på sig, 5-3 bp
Laget Bella hade framför sig rosade inte direkt marknaden i de 2 första perioderna ?
Ola och Klasen konstant puckkladd i 2 perioder, Ledin o Forsberg var en tempohöjare när det spelade ihop, Sundh, hallå var är powerforwarden vi värvade ?
Att spela hockey i 20 av 60 min höll på att räcka, men håller inte i längden.
Laget Bella hade framför sig rosade inte direkt marknaden i de 2 första perioderna ?
Ola och Klasen konstant puckkladd i 2 perioder, Ledin o Forsberg var en tempohöjare när det spelade ihop, Sundh, hallå var är powerforwarden vi värvade ?
icemask- Antal inlägg : 4174
Tycker mig se Lasinattis chans att ta en a-lagsplats. Följer inte aspis alls. Hur ser han ut i kassen, tillräckligt stabil för att prövas i SHL?
Norlin- Antal inlägg : 4518
Låt gärna Bella få bygga självförtroende i Asp, och Lassi får känna på hetluften, Pistol Pete får gärna också komma !
Puckkladdar Ola får gärna sitta några matcher !
Puckkladdar Ola får gärna sitta några matcher !
icemask- Antal inlägg : 4174
Svårt att avgöra. Först inledde ju Puurula säsongen skakigt och Lassie fick ta över i dom. Sen var Lassie starter i 3 matcher lr vad det var och var stabil men dom förlora en match och Lassie glänste inte i den men var inte dålig heller så Puurula tillbaka och har stått efter det och varit riktigt bra.Norlin skrev:Tycker mig se Lasinattis chans att ta en a-lagsplats. Följer inte aspis alls. Hur ser han ut i kassen, tillräckligt stabil för att prövas i SHL?
Precis, vi har dessutom ett stort övertag i antal PP i !:a o likt förbannat 0-2 i häcken. Jag är betydligt mer bekymrad av det spel som visades upp på isen i jämförelse med det mellan stolparna. Sen vet jag inte senast vi fick så många spelvändningar på ossicemask skrev:0-1 friläge, 0-2 styr på spelare 0-3 bp skymd av kukan
Eftersom det rann på med tre stycken powerplay-mål i tredje så är Luleå uppe i smått otroliga 20% totalt nu hittils under säsongen Fast det ser ju minst sagt otroligt skakigt ut, kan inte förlita oss på tre mål i samma period var fjärde eller femte match direkt.Snikne Ville skrev:Precis, vi har dessutom ett stort övertag i antal PP i !:a o likt förbannat 0-2 i häcken. Jag är betydligt mer bekymrad av det spel som visades upp på isen i jämförelse med det mellan stolparna.icemask skrev:0-1 friläge, 0-2 styr på spelare 0-3 bp skymd av kukan
Man har ju ändå hoppats att Bellisimo skulle visa att han är en bra målvakt trots den darriga inledningen på säsongen. Men det blir tyvärr magplask efter magplask! Kommer man att ha tålamod med honom? Finns tron på att han kan bättre än såhär? Hur är han på träningarna? Vad anser lagkamraterna om honom? Jag tror inte att han är bättre än så här tyvärr! Hemska tanke!! Kvällens match förstörde han kanske inte på egen hand men nästan iallafall! Oj vad segt det var i benen överlag ikväll! Känslan är att vi har en tung träningsperiod för tillfället. Man får intala sig själv att det är inte nu vi ska vara som bäst!! Det kan faktiskt vara bra att ha en riktig svacka någon gång, det bygger karaktär samt man ser extra tydligt var det sviktar när det går tungt!
tibet- Antal inlägg : 1298
Bella pratade med pressen efter ett tag iaf.
http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=7127224&entry=7909102
http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=7127224&entry=7909102
Om Bellissimo får så här mycket skit så ska banne mig Sundh, Hjälm, Gunnarsson, Fabricius och Trucken få minst lika mycket skit.
De känns bara överflödiga just nu
farre- Antal inlägg : 2143
Gunnarsson tar sig inte över Atlanten.farre skrev:Om Bellissimo får så här mycket skit så ska banne mig Sundh, Hjälm, Gunnarsson, Fabricius och Trucken få minst lika mycket skit.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Inte som det ser ut just nu men säsongen är långstormvägen skrev:Gunnarsson tar sig inte över Atlanten.farre skrev:Om Bellissimo får så här mycket skit så ska banne mig Sundh, Hjälm, Gunnarsson, Fabricius och Trucken få minst lika mycket skit.
farre- Antal inlägg : 2143
Dags att ha Cehlarik och Wallmark i laget några omgångar nu, och låta dem spela. Det måste bli mer konkurrans i laget. Att spelarna känner att dem måste visa upp sig och inte kan glida runt.
Dem kan långt ifrån vara sämre än vad vissa andra forwards presterar i detta lag. Att man ha lite högre lön än någon annan ska inte garantera ett skit i speltid.
Dem kan långt ifrån vara sämre än vad vissa andra forwards presterar i detta lag. Att man ha lite högre lön än någon annan ska inte garantera ett skit i speltid.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Färjestad lär slakta Luleå på torsdag, vad kommer osten och rönnken att göra åt det? Finns för många spelare och även en målvakt som inte har något att göra i shl, vårt tighta försvar är totalt bortblåst, då måste vi ha en målvakt som verkligen räddar oss och inte stjälper oss, just därför finns det inte en chans att bellisimo ska stå nå mer, han är helt enkelt för dålig.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Ingen risk för slakt inte. Då har vi David i mål och vi kommer att gå in med mycket högre energi från start .Pajala skrev:Färjestad lär slakta Luleå på torsdag, vad kommer osten och rönnken att göra åt det? Finns för många spelare och även en målvakt som inte har något att göra i shl, vårt tighta försvar är totalt bortblåst, då måste vi ha en målvakt som verkligen räddar oss och inte stjälper oss, just därför finns det inte en chans att bellisimo ska stå nå mer, han är helt enkelt för dålig.
Hudacek är väl klubblös? Nån som kan ge Osten hans telefonnummer?
Beast.- Antal inlägg : 2040
Nja det var ju synd att man inte fick se nåt sådant istället såg vi ett styrspelande lag som bara stängde mittzonen.Bamsefar skrev:Blir intressant , vad jag sett av Örebro så spelar man med hög press o snabba omställningar, inte helt olikt ett lag vi känner o älskar:lol: . Kan bli jobbiga att möta men också stora möjligheter att kontra ner närkingarna, kan bli en målrik tillställning eller så blir det 0-0 o straffar och då är det inte oledsamt att Wiklaner inte kan bidra, även om man kan beklaga skadan naturligtvis.
Dock ska man ge all cred för att dem gjorde det djävligt bra men dem mötte också ett stillastående lag som spelade på halvfart tills Cam gjorde 1-3 målet då blev det fart på grejjerna
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Håller med är det nu han har sitt svåra andra år?Urken skrev:Tycker Gunner har tappat sen förra året.
Men är inte det lite försent
Well det är väl bara dem mest trogna och inbitna som går och ser eländet som jag m.a.o men jag är ju SÅLD på produkten och älskar hockey skulle aldrig komma på tanken att gå och se sparkboll t.e.xUrken skrev:Luleå spelar inte bra i övrigt heller. Vi har tappat/gett bort puck framför mål flertalet gånger redan..
Med risk för att låta som en grinig gammal gubbe, så förstår jag varför folk inte går på hockeymatcherna när det ser ut såhär.
Jag brukar titta kanske 2-4 min på TV:n men det är så tråkigt att jag byter kanal omgående och detta t.o.m när Sverige spelar landskamp och VM kval och jag har t.o.m slutat se på VM OS EM sånt kollade man ju mansiskt på förr.
Tycker Hockeyn är så mycket bättre sport men som det sett ut så här långt in på säsongen (bara Saik matchen är ju godkänd från LHF:s sida och första mot LHC)
Så håller den ju samma klass som sparkboll.
Precis du har fattat galoppen märker jag.Lajon skrev:Ja det är den stämpel som gör det legalt för våra motståndare att back hem med hela laget och slutar det 0-0 då vi skulden ändå, tom SAIk gör så mot oss, även i Skellfteå.BodenSwe skrev:Tråk-Luleå stämpeln börjar nog snart göra sig påmind överallt.Rönken skrev:Fast gör man inte ens två mål på hemmplan ska man inte ha poäng med sig över huvud taget.
Nu slutade ju bataljen med 9 mål och det kändes konstigt att höra Peter Sundkvist säga i sportradion att det var en mycket underhållande och svängig match..
Det säger en hel del om hans hockeykunskaper.
Det var ju allt annat än svängigt och underhållande.
Utom i tredje då blev det lite tempo och lite välspelande från LHF
Jag räknar då underhållningsvärdet till mycket mer än själva målen.
Det verkar vara som att om det blir t.e.x 6-4 i en väldigt hafsigt och uselt spelad match med massor av felpass & någon målvaktsmiss mm så är den underhållande bara för att det vart 10 mål i "vanligt" folks ögon.
Glömmer dem allt som hänt förutom målen eller vad händer i deras huvuden?
T.o.m hos en som refererat hockey i över 20 år.
Han refererar ju Saik matcher också man märker var sjukan kommit ifrån.
Undra om han tycker Saik:s resultat på senare tid är tråkigt dem har spelat typ 1-0 1-1 2-1 1-2 o.s.v i kanske fem matcher på raken
Det stämmer det var snack om nya Myllys mmMyrman skrev:Minns att Myllyniemi stod på huvet i första matchen. Asplöven-tränaren som kände till honom, undrade om han gick på lugnande. Sen blev den gode Jere sitt gamla jag igen.
Det var ingen hejd på glorifieringen sen kom nästa match då sila han
http://video.sharks.nhl.com/videocenter/console?hl=true&navid=NAV
Vi borde ha varit Sharks igår.Wallmark skulle ha varit Hertl!
Vi borde ha varit Sharks igår.Wallmark skulle ha varit Hertl!
Sida 9 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» 2013-10-31, SHL-omgång 18, Örebro - Luleå
» 2014-02-28, SHL-omgång 51, Luleå - Örebro
» 2017-02-16, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro
» 2016-10-27, SHL-omgång 13, Örebro - Luleå
» 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro
» 2014-02-28, SHL-omgång 51, Luleå - Örebro
» 2017-02-16, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro
» 2016-10-27, SHL-omgång 13, Örebro - Luleå
» 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro
Sida 9 av 9