Lars Bryggman
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Lars Bryggman
Rönken skrev:Finns nog en trött finne att hitta istället. Eller värva en ny ungdom från annat lag.
Tyvärr så verkar det vara så Osten jobbar Gillar Bryggman och hade gärna sett han i en fjärde formation nästa säsong. Tråkigt om han lämnar. Hade hellre haft Beyggman i stället för Forsberg.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Redbear- Antal inlägg : 6780
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Pajala- Antal inlägg : 18747
Hoppas stenhårt på att Bryggman kan hamna i en miljö där han tar det slutgiltiga steget att bli en grym SHL-spelare och att han därefter återvänder till oss och smäller in sjuhundra mål!
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Tony Moore likes this post
Kagen- Antal inlägg : 1776
Puckad skrev:Kul!
Ta steget nu Bryggman!
Leksand i Allsvenskan är nog en bra plats för en forward som vill spela offensivt. Det är så Leksand vill spela.
Leksand i Elitserien / SHL är sällan lika roligt då laget sällan har kvaliterna för att klara av det offensiva spelet. Bryggman har skolningen från Luleå, tar han med sig det och utvecklar sig något snäpp till i Leksand väntar nog SHL igen om något år. Ser man till åldern och storleken och den nivå han befinner sig på idag, trots att han går från SHL till AS tycker jag Bryggman ändå ska sikta på NHL och hålla den drömmen vid liv. Om han siktar på NHL men att det slutar med att han blir en etablerad SHL power forward då vet han iaf att han fått ut max av sin potential.
Hoppas på ny motiviation och en nytändning för en spelare som skulle kunna bli en publikfavorit och stabli pjäs i Luleå Hockey under många år framöver.
Kagen- Antal inlägg : 1776
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Rönken- Antal inlägg : 17811
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Slapshot- Antal inlägg : 3294
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
KaptenBlodskelett skrev:Bryggman till Asplöven. Välkommen tillbaka till Norrbotten Lars!
Se där, rätt ände av landet. Såg någon match med Leksand för några veckor sedan, Bryggis var totalt osynlig dessvärre. Gillar annars honom som spelare.
Rönken- Antal inlägg : 17811
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Knäcktomten- Antal inlägg : 96
Knäcktomten- Antal inlägg : 96
Lars158- Antal inlägg : 9805
(Låt han framförallt INTE hamna strax söder om länsgränsen..)
Grym utveckling på @larsbryggman
— Per Ledin (@PerLedin) 30 december 2018
Målet han gör till 3-0, när han bryter in Renberg style! E hedberg försöker proppa honom men hamnar på rygg. Jag hävdar om 64:an skulle stöta mot bryggman så blir det inget mål istället för att plocka bort spelare på bortre.
Tony Moore skrev:För fasen, "ta hem" Lars nu, skrev detta redan när han gick LHFs näsa förbi som junior.. Detta är en solklar lagspelare som skulle kunna lira lääänge i Vårat gäng.
(Låt han framförallt INTE hamna strax söder om länsgränsen..)
Var ska han spela? Luleå har bättre spelare på de positioner där han skulle eventuellt kampera och i min värld ligger både Omark och Klasen långt över bryggman som prio. Spelar ingen roll om Bryggman gör en bra match var tionde (vilket är ungefär snittet han håller just nu).
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Tony Moore skrev:Hej å hå... Lars är en vass lagspelare, Pitegrabb, stor, stark oöm och smart, lirar i 3e el 4e, kan spela högre upp.
Nej. I en fjärde gör Bryggman ingen nytta. Att han är från Piteå är en av få orsaker verkar som varför folk ens bryr sig om honom. Ingen spelare som Luleå borde satsa på dock.
Bryggman - Berglund - Forsberg tycker jag låter som en mer intressant lina än nuvarande.
Att han kommer från Piteå är väl också en viktig del varför man ska satsa på honom?
Satsa norrbottniskt? Lättare att få kontinuitet då han inte blir rädd för mörker och snö? Kanske en arvtagare till Fabbe?
Hedanders- Antal inlägg : 2092
Bryggman åker på utvisning efter den här armbågen på Pudas. pic.twitter.com/R7KmhbWTxs
— C More Hockey (@cmorehockey) December 4, 2021
Tony Moore skrev:Bryggman åker på utvisning efter den här armbågen på Pudas. pic.twitter.com/R7KmhbWTxs
Påminner en hel del om den Styrman åkte på göra säsongen
Micke80- Antal inlägg : 3038
Piteborna är hårda, gammalt djungelordspråk, det vet alla. Det är bara på’t igen Pudas.Tony Moore skrev:Bryggman åker på utvisning efter den här armbågen på Pudas. pic.twitter.com/R7KmhbWTxs
Jokerman ll- Antal inlägg : 1466
Jokerman ll skrev:Piteborna är hårda, gammalt djungelordspråk, det vet alla. Det är bara på’t igen Pudas.Tony Moore skrev:Bryggman åker på utvisning efter den här armbågen på Pudas. pic.twitter.com/R7KmhbWTxs
Vette tusan om en armbåge i en motståndares ansikte kan räknas som att vara "hård". Oberoende om den landar i ansiktet på Pudas eller ej så är det är det ganska förkastligt att armbåga en motståndare i ansiktet.
Micke80 likes this post
Det här skrev en klok och framsynt supporter den 1 november:
”Något som inte alls känns bra är att vi inte har någon pitebo i laget. Vi kommer få stora problem på lång sikt om vi inte gör något. Så är det, som bulan brukar säga.
Förslag: skeppa Connolly till mif och så tar vi hem Bryggman från danskjävlarna.
Connolly är överflödig med det lag vi har nu men vi saknar en spelare som Bryggman. Stor, hård och stark. Bra framför mål. Kan göra mål. Pitebo.
Han har gått otroligt knackigt iår så han behöver ett miljöombyte och en nystart.
Vi behöver Bryggman”.
Den kloke och framsynte supportern, mmm who could it be? Wink wink nudge nudge, say no more, say no more…
Jonken- Antal inlägg : 7057
Blinders, Hankburger and Sunderbyare like this post
Pajala- Antal inlägg : 18747
Jokerman ll skrev:Stoppa pressarna!! Malmö har brutit kontraktet med Bryggman. Signa direkt!! Låt inte SAIK få han!!! Vakna skuggan för helvete!! Engman med!!! Sitt int å sov!!!!
”Något som inte alls känns bra är att vi inte har någon pitebo i laget. Vi kommer få stora problem på lång sikt om vi inte gör något. Så är det, som bulan brukar säga.
Förslag: skeppa Connolly till mif och så tar vi hem Bryggman från danskjävlarna.
Connolly är överflödig med det lag vi har nu men vi saknar en spelare som Bryggman. Stor, hård och stark. Bra framför mål. Kan göra mål. Pitebo.
Han har gått otroligt knackigt iår så han behöver ett miljöombyte och en nystart.
Vi behöver Bryggman”.
Den kloke och framsynte supportern, mmm who could it be? Wink wink nudge nudge, say no more, say no more…
Yes. Skeppa en center som passar in i Luleås spelstil och ta en forward.. som kommer från två sämre säsonger och som inte passar in i Bulans spelplan. Gillar inte Bulan Cehlarik.. som är en flera gånger bättre spelare än Bryggman så kommer han inte heller gilla Bryggman. Luleå kommer behöva värva spelare till första och andrafemman i sommar.. och då kan man inte ta in Bryggman som skulle snarare vara en värvning för tredjefemman.
Så om vi behöver "Bryggman"? Kort svar.. nej.
Varje år så sitter folk och vill ha in Bryggman och det känns som det beror i mångt och mycket för att han är från Piteå och mindre på han som spelare.
Blitzwagen likes this post
Rayko- Antal inlägg : 740
Pajala, Hankburger, Kanellängd and Blitzwagen like this post
Jokerman ll skrev:Stoppa pressarna!! Malmö har brutit kontraktet med Bryggman. Signa direkt!! Låt inte SAIK få han!!! Vakna skuggan för helvete!! Engman med!!! Sitt int å sov!!!!
Vi behöver Bryggman”.
Oootroligt dålig scouting ifall du tror att Bryggman skulle tillföra någonting överhuvudtaget i LHF. Tolkar endast din kommentar som att du är Pitebo och vill hävda er.
CKa- Antal inlägg : 1359
CKa skrev:Connolly överflödig och skeppa honom???Jokerman ll skrev:Stoppa pressarna!! Malmö har brutit kontraktet med Bryggman. Signa direkt!! Låt inte SAIK få han!!! Vakna skuggan för helvete!! Engman med!!! Sitt int å sov!!!!
Vi behöver Bryggman”.
Nä återgå du till att titta på piteå hockey, om du inte förstår hur stor del i LHFs system Connolly har så kan du inte mycket om hockey
Oootroligt dålig scouting ifall du tror att Bryggman skulle tillföra någonting överhuvudtaget i LHF. Tolkar endast din kommentar som att du är Pitebo och vill hävda er.
icemask- Antal inlägg : 4174
Jag blir så förbannad
Osten hade signat Bryggman rakt av och utmanat om guldet men dagens förståsigpåare vill vara ofokuserade och fiiiiina i kanterna (läs sargerna).
Onorrbottniskt ska det va.
Urk, snacka om att missa öppet mål.
Efter säsongen 94/95 tappade vi Nieminen och Lilja bl.a. och ersatte med bl.a. Pite-Engström och Lindholm - Förnamn Mikael. Där fanns det något att ta spjärn emot. Resultatet kan ni googla på.
Har tänkt LITE i samma banor. FBK hade de la Rose mot Limpan och det såg vi hur det gick. Tror inte på att bara värva offensiva snidare och tror att också coacherna skulle värdera lite GRIT in i truppen.Jokerman ll skrev:Bryggman är förlorad.
Jag blir så förbannad
Osten hade signat Bryggman rakt av och utmanat om guldet men dagens förståsigpåare vill vara ofokuserade och fiiiiina i kanterna (läs sargerna).
Efter säsongen 94/95 tappade vi Nieminen och Lilja bl.a. och ersatte med bl.a. Pite-Engström och Lindholm - Förnamn Mikael. Där fanns det något att ta spjärn emot. Resultatet kan ni googla på.
MEN sen tror jag att Bryggman är några hyllor ner med tanke p vilka poster som ska ersättas. Bryggis in istället för nån längre ner i hiriarkin kanske. Men det får nog vänta ett år beroende på kontraktslägett. Vem vet. Han hade ju kontrakt ett år till så anske man haft i baktanke att kontakta han när en del kontrakt ska förnyas?
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Luleå söker två spetsspelare.. inte tredjelinaspelare. Kort och gott. Bryggman platsar inte i Luleå. Hur "onorrbottniskt" de än må vara.Jokerman ll skrev:Bryggman är förlorad.
Jag blir så förbannad
Spetsspelare lever allt som oftast inte upp till våra högt ställda förväntningar, undantaget var väl ifjol ned Limpan. Läppi och Andreasson blev en bonus.Hankburger skrev:Luleå söker två spetsspelare.. inte tredjelinaspelare. Kort och gott. Bryggman platsar inte i Luleå. Hur "onorrbottniskt" de än må vara.Jokerman ll skrev:Bryggman är förlorad.
Jag blir så förbannad
Tyrre kommer få dra ett tungt lass. Vi hade behövt någon fler som han.
Jokerman ll skrev:Spetsspelare lever allt som oftast inte upp till våra högt ställda förväntningar, undantaget var väl ifjol ned Limpan. Läppi och Andreasson blev en bonus.Hankburger skrev:Luleå söker två spetsspelare.. inte tredjelinaspelare. Kort och gott. Bryggman platsar inte i Luleå. Hur "onorrbottniskt" de än må vara.Jokerman ll skrev:Bryggman är förlorad.
Jag blir så förbannad
Du älskar pitebor iaf, som alla andra Pitebor.
Dustin- Antal inlägg : 7168
Jokerman ll skrev:Spetsspelare lever allt som oftast inte upp till våra högt ställda förväntningar, undantaget var väl ifjol ned Limpan. Läppi och Andreasson blev en bonus.Hankburger skrev:Luleå söker två spetsspelare.. inte tredjelinaspelare. Kort och gott. Bryggman platsar inte i Luleå. Hur "onorrbottniskt" de än må vara.Jokerman ll skrev:Bryggman är förlorad.
Jag blir så förbannad
Och Bryggman kommer det? Kom igen.. Hade inte Bryggman varit från Piteå så hade du inte velat ha honom i laget. Bryggman är en överskattad tredjelinaspelare som skulle ha problem att platsa i Luleå och vore en fullständigt onödig värvning. Oberoende var han kommer ifrån.
Lars Bryggman har tagit sitt spel till en ny nivå under sin tid i Lahtis. "Det har varit en rolig säsong", säger den 31-årige forwarden – som har lärt sig mycket av att spela tillsammans med Ryan Lasch – efter sin 55-poängssäsong.
"Pelicans tränare Tommi Niemelä sammanförde tidigt honom med den från Frölunda inhämtade Ryan Lasch,
och med honom som kedjekamrat lyckades Lars Bryggman att göra hela 25 mål och 30 assist.
– Sedan har jag utvecklat mitt skott, blivit bättre i spelet utmed sargen, och på att värdera situationer,
så jag orkar längre, tillägger han."
"Vad händer nu för dig?
– Mitt kontrakt går ut och vi håller på att packa ihop våra grejer och åker hem på måndag. Sedan vet jag faktiskt,
jag har inte bestämt mig än. Jag kan tänka mig att fortsätta i Finland eller spela i Tyskland. Det är en bra liga och ett häftigt ställe att bo på. Jag kan samtidigt tänka mig att göra ett nytt försök i SHL. Jag vet att det finns intresse därifrån och det finns en revanschlusta i mig, men vi får se vad det kommer för erbjudande och vad som känns mest rätt.
Det är fler saker att ta hänsyn till nu när vi har en son på tio månader."
Efter andra toppsäsongen i rad med 55 poäng (25+30) i protokollet fanns chansen till nytt SHL–kontrakt för 31-årige forwardbjässen Lars Bryggman.
– Men familjen trivs bra i Lahtis och jag valde att skriva på för två nya år, säger han.
I en intervju med Hockeynews berättar Bryggman om succén i Finland, sommarpassen med Skellefteås fysguru och sin erfarenhet av Luleås tre finska nyförvärv.
Pluslåst https://hockeynews.se/nyheter/s-lyfte-bryggman-karriren--efter-shl
"Luleå Hockey har ju värvat tre spelare från finska ligan inför säsongen. Bryggman lovordar ett par av dem.
– Centern Eetu Koivistoinen känns gedigen. En spelare som är användbar över hela isen. Han bör passa perfekt för "Bulan-hockeyn". Koivistoinen sticker ändå inte ut på samma sätt som Anton Levtchi gör. Det är en riktig klasspelare. Han kan bli en succé i Luleå Hockey. De har nog gjort en riktigt bra värvning där. Vad gäller Markus Nurmi har jag för dålig koll för att uttala mig. Jag vet att han levererat flera säsonger i följd i TPS Åbo, men inget mer."
Metheuz- Antal inlägg : 758
Tony Moore and Diktatorn like this post
Maali x 3
Sida 2 av 2 • 1, 2
» Lars "Osten" Bergström
» Historiska lag, spelare, värvningar och lagledare
» Lars-Gunnar Pettersson