Slasktopic

+79
JohanO
Dustin
Jokerman ll
Jokerman
Lajon3
RSD555
Puckad
MrA
Old Brooklyn
Kagen
Norrlandstoken
Anthrax
hokkzorz
Ferros
vanten
JuniorX
Number 69
Xinpei
Hellcop
nummer 17
makkanmakkan
Kapten Haddock
Freno
Redbear
PM
NilsOskar
Kallepedal
KaptenBlodskelett
Dentos
stormvägen
FruktHamster
Micke80
Sundance Kid
Diktatorn
icemask
Mange
Lulefan
pingu
Rönken
UnSaccoDiSoldi
Lajon
Huselius1
knutten
Pajala
Norlin
Högljudd
302
tibet
Babblo
Lars158
Johan__
Jonken
MamboKing
Javelin
Ivanhoe
Tony Moore
LulefanGBG
NallePhu
SSLazio1900
Myrman
Snikne Ville
belliz
tvåplustvå
Trötto
Pickadoll
Chris Hendrix
storraggarn
Tigerman
JayDee
"CJ"
Sven Savage
Salle
MickkeJ
Bamsefar
Beast.
Urken
Dave Rock
Zeb Macahan
83 posters

Sida 9 av 19 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 ... 19  Nästa

Gå ner

Slasktopic - Sida 9 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken fre nov 15, 2013 10:48 pm

Bamsefar skrev:Well, efter att ha sett sparkbollsmatchen idag så är man glad att man inte är ngn entusiast, så mycket whinande efter varje närkamp ser man inte på en säsong i elithockeyn, ja jisses.
Och enögd! Det är vad kommentatorn var, som satt bredvid Granqvist
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Rönken fre nov 15, 2013 11:19 pm

Urken skrev:
Bamsefar skrev:Well, efter att ha sett sparkbollsmatchen idag så är man glad att man inte är ngn entusiast, så mycket whinande efter varje närkamp ser man inte på en säsong i elithockeyn, ja jisses.
Och enögd! Det är vad kommentatorn var, som satt bredvid Granqvist
Du menar han från Umeå? Glömt namnet helt nu, tycker personligen han brukar vara rätt bra faktiskt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Zeb Macahan fre nov 15, 2013 11:21 pm

Jens Fjällström va?
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287

Inlägg av Rönken fre nov 15, 2013 11:23 pm

Fjellström heter han ja, bara jag som tycker han är bra?
Rönken
Rönken

Inlägg av Zeb Macahan fre nov 15, 2013 11:26 pm

Jag gillar han också!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Inlägg av Norlin fre nov 15, 2013 11:28 pm

Verkligen. Enda gångerna jag kollar på fjollboll är Sverigematcher av någon outgrundlig anledning (djupt rotad patriotism?) och varje gång blir jag lika frustrerad över allt filmande. Känns som de valde bort Hollywood för fotbollen.

Tyckte för övrigt expertkommentatorn var helt okej. Visst, något enögd i vissa situationer men annars okej. Granqvist, som alltid, utan konkurrens.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4515

Inlägg av Urken fre nov 15, 2013 11:31 pm

Jag som absolut inte bryr mig om sparkboll borde kunna se mig själv som ganska neutral och se på saker objektivt och jag anser att han var ganska enögd i och med att varje närkamp som Sverige förlorade lät typ "men där då? KLAR frispark för SVERIGE!" medan det åt andra hållet var "Zlatan nuddar hans rygg och han får ont överallt!".

Töntig sport. Petar på varandra och de bryter benet, av vad det verkar. Smärtan vandrar också alltid mot huvudtrakten, av någon anledning.

När jag ser sådant här så är jag glad att jag kollar på hockey istället. Sådant där ska bestraffas hårt så det aldrig får fäste i hockeyn.
Urken
Urken

Inlägg av Rönken fre nov 15, 2013 11:34 pm

Det är sannerligen lite för mycket filmningar och allmänt situationer där spelare söker en frispark i sparkbollen. Även om det ibland kan kännas som att det blivit mer av det i hockeyn så är det ju ingenting mot vad vissa sydeuropeiska länder sysslar med i fotbollen. Även vår egna Elmander har ju visat sig kunna filma nu mot slutet .. Smile
Rönken
Rönken

Inlägg av Norlin fre nov 15, 2013 11:38 pm

Hade nog tyckt fotboll vart roligare att kolla på om det var män som spelat istället för lipande kärringar.
Fan, han tog knappt på dig, upp och jaga bollen för helvete.
Norlin
Norlin

Inlägg av Rönken fre nov 15, 2013 11:39 pm

Jag klarar inte heller av fotbollen ibland när det blir för mycket filmningar, fast är ju dock konstigt att domare verkar vara så lättlurade oavsett sport ibland Very Happy
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken fre nov 15, 2013 11:40 pm

Norlin skrev:Hade nog tyckt fotboll vart roligare att kolla på om det var män som spelat istället för lipande kärringar.
Precis! Då hade det varit en grymt rolig sport.

Kommer ihåg ett läge från kvällens match, där Sverige går på anfall och en svensk spelare ligger och gråter istället för att resa sig och hjälpa till i anfallet. Sådant förstår jag mig verkligen inte på - varför ligga kvar när egna laget anfaller? Äh, jag är nog bara för dum för att förstå.
Urken
Urken

Inlägg av Rönken fre nov 15, 2013 11:42 pm

Urken skrev:
Norlin skrev:Hade nog tyckt fotboll vart roligare att kolla på om det var män som spelat istället för lipande kärringar.
Precis! Då hade det varit en grymt rolig sport.

Kommer ihåg ett läge från kvällens match, där Sverige går på anfall och en svensk spelare ligger och gråter istället för att resa sig och hjälpa till i anfallet. Sådant förstår jag mig verkligen inte på - varför ligga kvar när egna laget anfaller? Äh, jag är nog bara för dum för att förstå.
Eller som när ena laget erövrar bollen, i samma situation så faller motståndaren ihop och det ser ut att vara läge att bära in båren på plan. Så slår laget ut bollen för "fair play", ja då reser sig motståndar-spelaren sig upp ganska omgående, kanske haltar i några sekunder för att inte vara för uppenbar Smile
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken fre nov 15, 2013 11:44 pm

Haha, ja, precis så. Haltar första 5 stegen, sen skuttar han glatt vidare. Very Happy
Urken
Urken

Inlägg av Norlin fre nov 15, 2013 11:46 pm

Tråkigt att alla är sparkbollsfantaster på jobbet. Allsvensk fotboll också, tydligen rätt stort i gbg-trakterna.
Eller ja, en hockey-snubbe finns det ju men han håller på Leksand så han räknas inte.
Norlin
Norlin

Inlägg av Rönken fre nov 15, 2013 11:51 pm

Känner igen mig med det att det är mestadels fotbolls-personer på jobbet, men tycker oftast det är mer att folk snackar fotboll runt fikabordet för att ha något att snacka än att vara genuint intresserade. Åtminstone här runt Stockholm, även om det så klart finns många inbitna supportrar.
Rönken
Rönken

Inlägg av Norlin fre nov 15, 2013 11:58 pm

Rönken skrev:Känner igen mig med det att det är mestadels fotbolls-personer på jobbet, men tycker oftast det är mer att folk snackar fotboll runt fikabordet för att ha något att snacka än att vara genuint intresserade. Åtminstone här runt Stockholm, även om det så klart finns många inbitna supportrar.
Jo, mycket så är det väl. Jag är nog den mest inbitna supporten på mitt jobb. Men det är ändå ganska härligt att sport kan vara så förenande. Jag började på nytt jobb för två veckor sedan och det första folk frågar är vilket lag man hejar på. Jag säger att det är Hockey och Luleå som gäller och även fast de fullkomligt skiter i hockey och jag i sparkboll så har man redan där en connection och en diskussion (där jag försöker övertala folk att hockey är hundra gånger bättre än sparkboll).
Skyller på Mariestad att jag pratar bort mig i helt andra saker.
Norlin
Norlin

Inlägg av Zeb Macahan lör nov 16, 2013 9:08 am

Det komiska med sparkbollspelare är att samtliga blir förbannade både på den filmande spelaren och domaren ifall man själv "fäller" någon. Sedan så bara minuter efteråt så gör han samma sak själv, hur i hela friden ska man få bort skiten med ett sånt beteende och synsätt?
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Inlägg av Rönken lör nov 16, 2013 12:58 pm

Elmander hade ju rätt bra döende svan mot Tyskland (?) väl. För att följa upp det i går med en dykning i straffområdet, när han redan hade ett gult kort dessförinnan. Domaren var på väg att ta upp ett gult kort men såg att det var Elamnder som redan hade gult kort och struntade i det. Sedan efteråt var det väl Källström som menade att det är fingertoppskänsla av domaren - vadå är väl snarare Elamnder som är dum och gör en solklar filmning i straffområdet när han redan har gult kort?
Rönken
Rönken

Inlägg av Bamsefar mån nov 18, 2013 9:32 pm

Är det bara jag som inte kommer in på svenskafans sida, verkar helt stängt.Sad 
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12230

Inlägg av Rönken tis nov 19, 2013 6:09 pm

Sparkbollsdags i kväll igen då, känns som att slask är rätt topic att skriva i för det. Vad tror ni? Många som tippar 2-0 till Sverige, forzare eller sanning? 1-0 eller 2-1 i Sveriges favör med tillhörande förlängning och ev. straffar där jag inte riktigt vet var det tar vägen.
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken tis nov 19, 2013 6:23 pm

Även om jag inte bryr mig särskilt mycket (egentligen inget alls) om sparkbollen så har jag på senare tid gått ifrån att ogilla sporten starkt till att faktiskt kunna sitta och se på en match (bra eller anus?).
Så lite roligt vore det om Sverige kunde ta sig vidare, vilket inte är helt enkelt. Ett enda mål för Portugal och vi måste göra 3. Tungt minst sagt, i en sport som det sällan blir några målfyrverkerier i.
Urken
Urken

Inlägg av Rönken tis nov 19, 2013 6:25 pm

Mål på bortaplan rankas väl högre ja, fast säg 1-0, då är det förlängning. Men 2-1 kanske det ändå är Portugal som räknas som vinnare i och med att man gjort lika många mål men gjort fler mål på bortaplan än Sverige?
Rönken
Rönken

Inlägg av Zeb Macahan tis nov 19, 2013 6:26 pm

0-3 säger neggot Zeb, tror tyvärr Portugal gör ett ganska tidigt mål vilket ju öppnar upp för Ronaldo å gänget än mer, Sverige bara måste framåt i det läget.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Inlägg av Zeb Macahan tis nov 19, 2013 6:27 pm

Rönken skrev:Mål på bortaplan rankas väl högre ja, fast säg 1-0, då är det förlängning. Men 2-1 kanske det ändå är Portugal som räknas som vinnare i och med att man gjort lika många mål men gjort fler mål på bortaplan än Sverige?
Precis så är det.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Inlägg av Rönken tis nov 19, 2013 6:28 pm

Tänkte inte på det, tre mål känns som en utopi, fast vem vet. Så som det sett ut i andra matcher så känns allt möjligt.
Rönken
Rönken

Inlägg av Zeb Macahan tis nov 19, 2013 6:30 pm

Rönken, du får tänka positivt här, vi gjorde 7 fucking mål på Tyskland (4-4 och 3-5) så vem vet Smile
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Inlägg av Rönken tis nov 19, 2013 6:32 pm

Ja jo är lite så jag tänker, men är ju på "allvar" i kväll, stundens allvar och allt det där också santa
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken tis nov 19, 2013 6:34 pm

Vore ju häftigt om det blev en sådan match där vi hamnar i underläge 0-2 inför andra halvlek och sedan vänder till 4-2. Det vore väl till och med något jag skulle kunna gå igång på, fast det är fel sport.
Urken
Urken

Inlägg av Norlin tis nov 19, 2013 8:07 pm

1-3 till portugiserna och grinronaldo gör ett av dem.
Norlin
Norlin

Inlägg av Zeb Macahan tis nov 19, 2013 8:37 pm

Om man nu får önska fritt så 1-0 efter full tid, sedan avgör vi i sista övertidsminuten, Ronaldo avger mer vätska än en sprinkler Wink
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Inlägg av Bamsefar tis nov 19, 2013 9:11 pm

Urken skrev:Även om jag inte bryr mig särskilt mycket (egentligen inget alls) om sparkbollen så har jag på senare tid gått ifrån att ogilla sporten starkt till att faktiskt kunna sitta och se på en match (bra eller anus?).
Så lite roligt vore det om Sverige kunde ta sig vidare, vilket inte är helt enkelt. Ett enda mål för Portugal och vi måste göra 3. Tungt minst sagt, i en sport som det sällan blir några målfyrverkerier i.
Snarare tvärtom, uppväxt med tipsextra på 70-talet där favvolaget blev Wolverhampton, ett gäng stabbiga mycket engelska spelare som rallade runt på en till leråker maskerad plan i november och om man låg kvar efter en tackling o jämrade sig så Hade man brutit ngt, annars var det upp och påt igen, därifrån till primadonnorna i dagens La Liga eller för all del Premier leauge är det en lång resa och med det ett fallande intresse, tyvärr. Man längtar till sin ungdoms leråkrar;)
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12230

Inlägg av Urken tis nov 19, 2013 9:29 pm

Bamsefar skrev:
Urken skrev:Även om jag inte bryr mig särskilt mycket (egentligen inget alls) om sparkbollen så har jag på senare tid gått ifrån att ogilla sporten starkt till att faktiskt kunna sitta och se på en match (bra eller anus?).
Snarare tvärtom, uppväxt med tipsextra på 70-talet där favvolaget blev Wolverhampton, ett gäng stabbiga mycket engelska spelare som rallade runt på en till leråker maskerad plan i november och om man låg kvar efter en tackling o jämrade sig så Hade man brutit ngt, annars var det upp och påt igen, därifrån till primadonnorna i dagens La Liga eller för all del Premier leauge är det en lång resa och med det ett fallande intresse, tyvärr. Man längtar till sin ungdoms leråkrar;)
Precis så som jag skulle vilja se matcherna!
Urken
Urken

Inlägg av Urken tis nov 19, 2013 9:53 pm

Där kom Ronaldos 1-0! Prekärt läge
Urken
Urken

Inlägg av Norlin tis nov 19, 2013 9:55 pm

Sådär, då fick grinollen sitt mål. Nu är vi bortom räddning så in och skalla lite portugiser nu. Vill se flygande dobbar, danska skallar och hårt spel
Norlin
Norlin

Inlägg av Lars158 tis nov 19, 2013 9:56 pm

Landsförvisa den spelaren som inte kunde sätta sveriges läge före

Lars158

Antal inlägg : 9805

Inlägg av Lars158 tis nov 19, 2013 10:15 pm

Ja men det rör ju på sig nu

Lars158

Inlägg av Lars158 tis nov 19, 2013 10:20 pm

Skulle behövt nån mittback som har lite snabbhet Sad

Lars158

Inlägg av Norlin tis nov 19, 2013 10:49 pm

Blir uppriktigt äcklad av Ronaldos skådespel när han ligger och grinar och försöker få Sverige att spela ut bollen och i sekvensen senare spurtar som om inget hänt. Det är sånt beteende som gjort att jag aldrig fått upp intresse för sporten.
Norlin
Norlin

Inlägg av Urken tis nov 19, 2013 11:16 pm

Norlin skrev:Blir uppriktigt äcklad av Ronaldos skådespel när han ligger och grinar och försöker få Sverige att spela ut bollen och i sekvensen senare spurtar som om inget hänt. Det är sånt beteende som gjort att jag aldrig fått upp intresse för sporten.
Fast samtidigt så gör ju en av Sveriges spelare något liknande i en sekvens tidigare. "Där han får dobbarna på låret". Snuddade skulle jag kalla det.

Så är det med allt i den där sparkbollen. Förbannad blir man.
Urken
Urken

Inlägg av Urken tor nov 28, 2013 11:05 pm

Var och köpte lördagspresent åt far: Aberfeldy 21. Hoppas den slinker i. Någon som smakat och kan sammanfatta? Paralleller till andra sorter?
Urken
Urken

Inlägg av Urken ons dec 04, 2013 9:41 pm

"Flest användare online samtidigt: 116, den ons 04 dec 2013, 21.36"

Förlustsviten berör.
Urken
Urken

Inlägg av Urken mån dec 09, 2013 8:57 pm

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/article17991599.ab

Eftersom att man inte vet om det är en "klassisk" klubb i SHL eller AS, så postar jag det här. Undrar vilken klubb detta kan beröra.
Urken
Urken

Inlägg av Urken mån dec 09, 2013 8:59 pm

Hittade dock lite svar direkt efter att jag gjort förra posten.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/genomsokte-kamraternas-bostader-nar-de-tranade%284060735%29.gm

Finns mer att läsa på Flashback.

https://www.flashback.org/p46509409

För, precis som andra skriver i tråden på FB, så var den första jag kom att tänka på: 
http://vlt.se/sport/ishockey/1.2306077-ex-vik-are-far-sparken
Urken
Urken

Inlägg av Urken tis dec 24, 2013 12:45 am

God jul allesammans!
Urken
Urken

Inlägg av Norlin tis dec 24, 2013 1:13 am

God jul mina vänner!
Norlin
Norlin

Inlägg av NallePhu tis dec 24, 2013 10:52 am

God Jul på er alla
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18667

Inlägg av pingu tis dec 24, 2013 1:53 pm

God jul gott folk!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Zeb Macahan tis dec 24, 2013 2:18 pm

God Jul alla!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Inlägg av Urken mån dec 30, 2013 10:13 am

https://www.youtube.com/watch?v=-5xkMNIt-5k

Ger mig rysning att se sådana tacklingar. Många klockrena tacklingar som kan förgylla en hel match.
Urken
Urken

Inlägg av LulefanGBG lör jan 25, 2014 11:05 am

Visste inte riktigt var jag skulle posta detta men;

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article18230464.ab

Rätt intressant krönika av Niva om sparkbollslaget Coventry City och hur det kan gå när riskkapitalisterna får ta över...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12315

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 9 av 19 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 ... 19  Nästa

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet