Luleås matcharrangemang

+84
JohanO
Jokerman ll
Björnpappa
Dustin
Wolfhunter
Pontaking
Helge
Diktatorn
Lehto
Norrlandstoken
jessen
Jonken
rasbiologen
Blinders
Sportchefen #2
LHF96
Kapten Haddock
tibet
Dilox
Hankburger
Lillajag
Ferros
Hedanders
nummer 17
JuniorX
Jokerman
Mickeee
Groggen79
Vexet
DenOerfarne
KaptenBlodskelett
Qirren
LuleåWinston
Calle
Puckad
FruktHamster
stormvägen
Lasse Proppmätt
Respected Gentleman
Rikky
Pajala
Myrman
amarule
Lulefan
icemask
snugge
Kagen
pingu
Lajon
farre
Redbear
ante08
Slapshot
Micke80
hokkzorz
rumpztr
Norlin
Jompen
Högljudd
Donowitz
Rönken
zamboni
LubosC
ezz
LulefanGBG
Kallepedal
MickkeJ
Old Brooklyn
CKa
Salle
Snikne Ville
Wirbelwind
Urken
Zeth
Bamsefar
Allan West
Beast.
Lars158
Dave Rock
Mange
Tony Moore
NallePhu
Tigerman
Zeb Macahan
88 posters

Sida 7 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 7 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Norlin mån 19 sep 2016, 13:04

Micke80 skrev:Jag gillar initiativet med den här marschen. Det är ett arangemang som säger äntligen och nu kör vi, dessutom har det ju dragit mer folk än bara klacken vilket också är riktigt kul.
Däremot gillar jag inte att man ska maskeera sig där i första ledet. Det känns bara fånigt och det, för mig i vart fall, symboliserar huliganism och jag skulle inte vilja gå med i ett tåg varken själv eller tillsammans med mina barn som jag får den känslan av.
Förstår som inte syftet då det är ett lugnt och trevligt tåg i grunden, eller i vart fall i tanken (visst att vissa idioter håller på med smällarna och kastar mot folk och bilar), men söker man bara tillstånd att demonstrera så är ju hela marschen så laglig den kan bli och man får till och med polishjälp för att kunna marschera ostört, varför i jösse namn ska man då bära mask?

Jag håller med. Maskering är löjligt men jag ska ändå förklara objektivt nedan varför de maskerar sig i tåget.

Enligt svensk lag får man som privatperson inte anordna pyroteknik, detta kan du bli anmäld för. Det är alltså olagligt att tända bengaler. Du kan inte heller ansöka om tillstånd hos polismyndigheten för att få använda bengaler vid speciella tillfällen som detta (som privatperson) utan det är förbjudet.
Polisen gör i princip aldrig något mot de som tänder bengaler men däremot kan man bli anmäld. Om man maskerar sig kan ingen identifiera vem det är som tänt och därför slipper man undan eventuella polisanmälningar.
Det har alltså inget med huliganism att göra i detta fall även om det såklart ser så ut för utomstående.

Enligt en insatt i Ultras (han har skrivit kommentar på videon) så var det sedan tidigare okända (inom Lulefans) personer som kastade bangers. Dessa blev konfronterade och meddelad att det inte var ok. Dessutom var en av dessa skansenanhängare som av någon märklig anledning gick i tåget.

Hursom. Jag kan hålla med om att bengaler skapar en viss stämning, det ser snyggt och häftigt ut och skadar inte heller någon så det är jag helt för så länge det sker under sådana förhållanden och inte i hallen ex. men jag är ändå emot maskering pga. de signaler det sänder ut.

Det ultimata vore helt klart en lagändring som gör det möjligt att söka tillstånd för den typen av pyroteknik för speciella tillfällen. Men vi är inte där ännu.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4518

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av icemask mån 19 sep 2016, 13:10

Norlin skrev:
Micke80 skrev:Jag gillar initiativet med den här marschen. Det är ett arangemang som säger äntligen och nu kör vi, dessutom har det ju dragit mer folk än bara klacken vilket också är riktigt kul.
Däremot gillar jag inte att man ska maskeera sig där i första ledet. Det känns bara fånigt och det, för mig i vart fall, symboliserar huliganism och jag skulle inte vilja gå med i ett tåg varken själv eller tillsammans med mina barn som jag får den känslan av.
Förstår som inte syftet då det är ett lugnt och trevligt tåg i grunden, eller i vart fall i tanken (visst att vissa idioter håller på med smällarna och kastar mot folk och bilar), men söker man bara tillstånd att demonstrera så är ju hela marschen så laglig den kan bli och man får till och med polishjälp för att kunna marschera ostört, varför i jösse namn ska man då bära mask?

Jag håller med. Maskering är löjligt men jag ska ändå förklara objektivt nedan varför de maskerar sig i tåget.

Enligt svensk lag får man som privatperson inte anordna pyroteknik, detta kan du bli anmäld för. Det är alltså olagligt att tända bengaler. Du kan inte heller ansöka om tillstånd hos polismyndigheten för att få använda bengaler vid speciella tillfällen som detta (som privatperson) utan det är förbjudet.
Polisen gör i princip aldrig något mot de som tänder bengaler men däremot kan man bli anmäld. Om man maskerar sig kan ingen identifiera vem det är som tänt och därför slipper man undan eventuella polisanmälningar.
Det har alltså inget med huliganism att göra i detta fall även om det såklart ser så ut för utomstående.

Enligt en insatt i Ultras (han har skrivit kommentar på videon) så var det sedan tidigare okända (inom Lulefans) personer som kastade bangers. Dessa blev konfronterade och meddelad att det inte var ok. Dessutom var en av dessa skansenanhängare som av någon märklig anledning gick i tåget.

Hursom. Jag kan hålla med om att bengaler skapar en viss stämning, det ser snyggt och häftigt ut och skadar inte heller någon så det är jag helt för så länge det sker under sådana förhållanden och inte i hallen ex. men jag är ändå emot maskering pga. de signaler det sänder ut.

Det ultimata vore helt klart en lagändring som gör det möjligt att söka tillstånd för den typen av pyroteknik för speciella tillfällen. Men vi är inte där ännu.
När det är ljust ute så syns inte bengalerna så bra utan man ser mest röken på hall, går det inte att fixa rök på annat sätt och lysa upp med lampor I röken ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av Norlin mån 19 sep 2016, 13:14

icemask skrev:
När det är ljust ute så syns inte bengalerna så bra utan man ser mest röken på hall, går det inte att fixa rök på annat sätt och lysa upp med lampor I röken ?

Det har jag faktiskt ingen koll på, jag skrev bara ner anledningen till att de maskerar sig. Låter ju annars som ett alternativ om det går att ordna på något sätt.
Norlin
Norlin

Inlägg av Kallepedal mån 19 sep 2016, 13:52

Om det nu är olagligt att anordna pyrotekniska arrangemang utan tillstånd måste både Luleå Hockey och Luleå fans ta tag i detta. Föreningen kan inte förknippas med olagligheter. Sen får man tycka vad man vill om lagstiftningen.

För mig känns det oseriöst att springa omkring maskerad på stan. Om man dessutom gör det för att man gör något olagligt så blir det mer oseriöst. Nej, bort med detta tönteri. Det är nog bara några få kaossupportrar som tycker att det är fränt. Ska detta bli ett seriöst arrangemang för alla supportrar så måste man ta tag i detta med maskering och allt för mycket pyroteknik. Det är ok med lite bengaler men på bilderna ser det ut som kravaller från den autonoma rörelsen.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427

Inlägg av Micke80 mån 19 sep 2016, 16:50

Norlin skrev:

Du har helt rätt i att det är olagligt med pyroteknik vid andra tillfällen än Nyårsafton, Valborsmässoafton sen var det en högtid till. Däremot går det att söka tillstånd för att använda pyroteknik vid andra tillfällen och därefter få ett ja eller ett nej.
Vad gäller maskeeringen så är det ingenting som hindrar en anmälan då polisen helt enkelt har rätt att identifiera folk som begår brott/överträdelser. Vill polisen rapportera detta så är dessa maskeeringar ingenting som hindrar.

Tycker man istället ska ansöka om tillstånd för pyroteknik om man vill använda sig av det i samband som man söker tillstånd för tåget.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Donowitz mån 19 sep 2016, 18:21

På tal om.

Strålande intro för säsongen. Bästa någonsin enligt mig.
http://www.luleahockey.se/artikel/isl9ait9s-30c4d/

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av Old Brooklyn mån 19 sep 2016, 18:23

Ja, helt klart bästa filmen hittills. Bravo! Killarnas och tjejernas är ju också i princip samma film bara med olika ansikten. Snyggt!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Rönken mån 19 sep 2016, 19:13

Fast många av personerna främst i led har väl täckt för mun och näsa för att det blir en del rök av grejerna man smäller av och eldar på?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Rönken mån 19 sep 2016, 19:57

http://www.luleahockey.se/artikel/isl9ait9s-30c4d/ - herrarnas introfilm.

http://www.luleahockey.se/artikel/laxeait9s-30c4d/ - damernas introfilm.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Snikne Ville lör 24 sep 2016, 16:52

Hmm..inget om tifot igår. Tyckte det var riktigt snyggt!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6528

Inlägg av Tigerman mån 03 okt 2016, 15:16

I Kiruna går det tydligen utmärkt att marschera med bengaler till hockeymatch utan att täcka för ansiktena

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Puckad mån 03 okt 2016, 15:53

Fast om någon gör en polisanmälan så kommer kanske saker omvärderas.
Kanske tar man då ett informellt med polisen där man lovar att supportergruppen säkrar att bengalerna används under ordnade former. Och då tipsar polisen att det blir svårt att utreda om personen inte går att identifiera.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Tigerman mån 03 okt 2016, 22:16

Puckad skrev:Fast om någon gör en polisanmälan så kommer kanske saker  omvärderas.
Kanske tar man då ett informellt med polisen där man lovar att supportergruppen säkrar att bengalerna används under ordnade former. Och då tipsar polisen att det blir svårt att utreda om personen inte går att identifiera.
N.B: Det straff man riskerar om Polisen 1. får för sig att göra något och 2. lyckas identifiera dig är någon tusenlapp i böter. Mest troligt betyder det att de måste göra tillslag i direkt anslutning till händelsen, och då spelar det ju ingen roll överhuvudtaget om man är maskerad eller inte.

Det är bara att konstatera att de som knatar omkring med luva gör det för att de tycker det är coolt att leka gangster. Och att Kiruna-fansen antingen är modigare (eftersom de varken är rädda för polisen eller för att få rök i ansiktet), eller bara kan vara coola utan fåniga attribut.

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Puckad mån 03 okt 2016, 22:21

Om skälet till maskeringen är att man tycker man ser cool ut, så håller jag med om att det är fånigt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av nummer 17 mån 21 nov 2016, 10:42

Teddybeartoss! På matchen i lördags presenterade Schiras fru en för oss ny grej. Man får köpa värdebevis i souvenirbutiken för teddybjörnar, 50 kr per björn. Tror det var hemma mot vf 3.e december som man får byta in värdebevisen mot björnar, björnarna kastas sen in på isen och både björnar och pengarna för björnarna går till välgörande ändamål. Tydligen väldigt populärt i nordamerika där det kastas in 1000-tals björnar. Bra ide och jag kommer köpa ett par björnar. Om nån som bor söderut eller inte kan komma på matchen så kan jag hjälpa till och kasta björnar, ni kan säkert lösa värdebevisen på nätet. Nån som vill ha hjälp?

nummer 17

Antal inlägg : 1214

Inlägg av Jokerman lör 03 dec 2016, 23:50

80-tals dängan Vårat Gäng ska spelas inför tredje! Är inte halsdukar och sång från hjärtat något som går hem längre?

För böveln!

Gör om och Gör rätt!!

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1984

Inlägg av Norlin sön 04 dec 2016, 00:36

Jokerman skrev:80-tals dängan Vårat Gäng ska spelas inför tredje! Är inte halsdukar och sång från hjärtat något som går hem längre?

För böveln!

Gör om och Gör rätt!!

Stålmannen

Jag zappade kanal lite mellan perioderna och missade första minuterna av tredje. Körde de alltså inte Vårat gäng inför tredje period? Vad spelades istället?
Norlin
Norlin

Inlägg av Jokerman sön 04 dec 2016, 09:55

Norlin skrev:
Jokerman skrev:80-tals dängan Vårat Gäng ska spelas inför tredje! Är inte halsdukar och sång från hjärtat något som går hem längre?

För böveln!

Gör om och Gör rätt!!

Stålmannen

Jag zappade kanal lite mellan perioderna och missade första minuterna av tredje. Körde de alltså inte Vårat gäng inför tredje period? Vad spelades istället?

Började ana oråd redan på introt när Angus & Malcolm Youngs klassiker plötsligt följdes upp av den så otroligt betydelsefulla Vårat Gäng. Förvirring uppstod och klacken tappade sin jävulusiska intensitet. Kan mycket väl ha avgjort hela jävla matchen.

Inför tredje perioden spelade man För Vårt Luleå med The Baboon Show. En jävligt bra låt ska sägas men inför tredje SKA halsdukar och sångpålägg till Vårat Gäng vara det som ger laget tändvätska till att göra en, som så många gånger förr, formidabel sista period.

Att i en så här viktig match börja kladda med något som kan bli helt avgörande visar på brist på förnuftigt och logiskt tänkande. Hade man gjort en risk- och konsekvensanalys innan så hade man inte gjort det här misstaget.
Jokerman
Jokerman

Inlägg av NallePhu sön 04 dec 2016, 10:43

Undrar lite om det inte är så att det är byte på spakarna hos dem som kör ljudet & ljuset, Tar ett tag att synka så det fungerar igen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Jokerman sön 04 dec 2016, 11:47

NallePhu skrev:Undrar lite om det inte är så att det är byte på spakarna hos dem som kör ljudet & ljuset, Tar ett tag att synka så det fungerar igen!

Jag kan ingenting om spakarna på Delfinen eller om de är nya på jobbet eller inte. Jag vill bara att det ska funka. Jag hoppas det var ett tekniskt misstag, det kan ju hända alla någon gång. Minns hemma för ett par år sen när jag skulle visa en komedi för barnen men då de istället, på en 40" LED-TV, blev visade cunnilingus... Shocked
Jokerman
Jokerman

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 04 dec 2016, 11:54

Jokerman skrev:
NallePhu skrev:Undrar lite om det inte är så att det är byte på spakarna hos dem som kör ljudet & ljuset, Tar ett tag att synka så det fungerar igen!

Jag kan ingenting om spakarna på Delfinen eller om de är nya på jobbet eller inte. Jag vill bara att det ska funka. Jag hoppas det var ett tekniskt misstag, det kan ju hända alla någon gång. Minns hemma för ett par år sen när jag skulle visa en komedi för barnen men då de istället, på en 40" LED-TV, blev visade cunnilingus... Shocked
Basketball cheers pirat Laughing lol! Skål!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848

Inlägg av icemask sön 04 dec 2016, 16:04

Jokerman skrev:
Norlin skrev:

För böveln!

Gör om och Gör rätt!!

Stålmannen

Började ana oråd redan på introt när Angus & Malcolm Youngs klassiker plötsligt följdes upp av den så otroligt betydelsefulla Vårat Gäng. Förvirring uppstod och klacken tappade sin jävulusiska intensitet. Kan mycket väl ha avgjort hela jävla matchen.

Inför tredje perioden spelade man För Vårt Luleå med The Baboon Show. En jävligt bra låt ska sägas men inför tredje SKA halsdukar och sångpålägg till Vårat Gäng vara det som ger laget tändvätska till att göra en, som så många gånger förr, formidabel sista period.

Att i en så här viktig match börja kladda med något som kan bli helt avgörande visar på brist på förnuftigt och logiskt tänkande. Hade man gjort en risk- och konsekvensanalys innan så hade man inte gjort det här misstaget.
H-läktaren var då med på det, halsdukar upp och sång för full hals, de flesta i hallen hade då inget problem med det !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av Jokerman sön 04 dec 2016, 17:32

icemask skrev:
Jokerman skrev:
Norlin skrev:

För böveln!

Gör om och Gör rätt!!

Stålmannen

H-läktaren var då med på det, halsdukar upp och sång för full hals, de flesta i hallen hade då inget problem med det !

Du har rätt, det stämdes upp till en riktigt bra sång direkt. Anledningen till att jag skrev det här var den stora besvikelse jag kände efter en tung förlust. Dålig förlorare helt enkelt
Jokerman
Jokerman

Inlägg av Myrman tis 01 aug 2017, 20:24

Det ser väldigt ödsligt ut i Coop när det är lite mindre publik på matcherna. Mycket beror det på att stolarna ser ut som dom gör. Varenda tom stol syns mycket tydligt.
Det har funnits idéer på forumet om att ändra på det. Kanske nåt sånt här skulle funka? http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oq2BV/tomma-bussaten-skapade-rasiststorm
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4663

Inlägg av Hedanders tor 03 aug 2017, 11:21

Myrman skrev:Det ser väldigt ödsligt ut i Coop när det är lite mindre publik på matcherna. Mycket beror det på att stolarna ser ut som dom gör. Varenda tom stol syns mycket tydligt.
Det har funnits idéer på forumet om att ändra på det. Kanske nåt sånt här skulle funka? http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oq2BV/tomma-bussaten-skapade-rasiststorm

Haha! Vilka nötter! cyclops 

Men varför inte göra nåt så inte tomma platser syns lika mycket!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2093

Inlägg av Old Brooklyn tor 03 aug 2017, 13:06

Hedanders skrev:
Myrman skrev:Det ser väldigt ödsligt ut i Coop när det är lite mindre publik på matcherna. Mycket beror det på att stolarna ser ut som dom gör. Varenda tom stol syns mycket tydligt.

Haha! Vilka nötter! cyclops 

Men varför inte göra nåt så inte tomma platser syns lika mycket!
Och på lång sikt se till att platserna närmast plexit är åtråvärda platser så det inte alltid är just de som står tomma.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av hokkzorz tor 03 aug 2017, 13:49

Jag tycker fortfarande att man kan i princip "ge bort" platserna som inte är sålda nere mot plexit. Typ 15-20 minuter före matchstart så släpper man dom biljetterna som finns kvar på rad 1-2 för 20:- Måste ju vara bättre än att dom står tomma.

Alternativt att alla skolungdommar får ta dom lediga platserna gratis.

Sen blir det ju med största sannorlikhet ökad försäljning i kioskerna under matcherna om det är fler folk där.

win-win

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av Micke80 tor 03 aug 2017, 18:12

hokkzorz skrev:Jag tycker fortfarande att man kan i princip "ge bort" platserna som inte är sålda nere mot plexit. Typ 15-20 minuter före matchstart så släpper man dom biljetterna som finns kvar på rad 1-2 för 20:- Måste ju vara bättre än att dom står tomma.

Sen blir det ju med största sannorlikhet ökad försäljning i kioskerna under matcherna om det är fler folk där.

win-win

Håller med och kommer med ytterligare sidovinster.
Får ungarna komma in och se matcherna gratis skapar man på så sätt fler framtida suportrar samt bättre stämning på matcherna. Ytterligare en bonus kan vara att en kompisgrupp på fyra barn gör att minst en vuxen måste komma med för att ha ansvaret över dem.

Micke80

Inlägg av Donowitz fre 04 aug 2017, 09:46

hokkzorz skrev:Jag tycker fortfarande att man kan i princip "ge bort" platserna som inte är sålda nere mot plexit. Typ 15-20 minuter före matchstart så släpper man dom biljetterna som finns kvar på rad 1-2 för 20:- Måste ju vara bättre än att dom står tomma.

win-win

Andra alternativet om att ge skolungdomar biljetter känns riktigt bra. Kommer skapa intresse, merförsäljning och bättre stämning.

Det första alternativet kan ge risk till att det bromsar upp övrig försäljning av biljetter, tänker jag.

Donowitz

Inlägg av Hedanders fre 04 aug 2017, 09:55

bearjew skrev:

win-win

Andra alternativet om att ge skolungdomar biljetter känns riktigt bra. Kommer skapa intresse, merförsäljning och bättre stämning.

Det första alternativet kan ge risk till att det bromsar upp övrig försäljning av biljetter, tänker jag.

Ja, varför inte ge bort de platserna till skolungdomar? Jättebra idé!

Kanske också att de ska klä sig i rött som en motprestation? Kommer bli lite NHL-karaktär över det hela!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2093

Inlägg av Donowitz fre 04 aug 2017, 10:08

Hedanders skrev:
bearjew skrev:

win-win

Ja, varför inte ge bort de platserna till skolungdomar? Jättebra idé!

Kanske också att de ska klä sig i rött som en motprestation? Kommer bli lite NHL-karaktär över det hela!

Precis! Gratis biljetter till barn/skolungdomar i utbyte mot att man är klädd i LHF-tröja eller liknande.

Donowitz

Inlägg av hokkzorz mån 14 aug 2017, 12:37

Är det nån som vet hur det går med reklamfria tröjor? Jobbar man alls på det eller anser man det ett onödigt ont? Det måste ju gå att hitta andra vägar att få in sponsorpengarna än genom att kladda ner tröjan med otaliga märken. Helst skulle jag vilja ha en helt reklamfri tröja eventuellt bara med SSAB loggan.

hokkzorz

Inlägg av Micke80 mån 14 aug 2017, 15:09

hokkzorz skrev:Är det nån som vet hur det går med reklamfria tröjor? Jobbar man alls på det eller anser man det ett onödigt ont? Det måste ju gå att hitta andra vägar att få in sponsorpengarna än genom att kladda ner tröjan med otaliga märken. Helst skulle jag vilja ha en helt reklamfri tröja eventuellt bara med SSAB loggan.

Bara för att visa en annan sida av myntet.
http://www.expressen.se/gt/sport/hockey/frolunda-hanas-i-usa-det-ar-lojligt/

Micke80

Inlägg av hokkzorz mån 14 aug 2017, 15:37

jo FHC's tröja är ju ett skämt, men jag tycker tex att BIF har en av SHL's snyggaste tröjor just pga att dom inte har nån reklam på sina. Jag skulle kunna köpa att vi behåller våra huvudsponsorer (SSAB och LKAB) på tröjan men resten kan man plocka bort. Små märken som bara gör det plottrigt. Enda gången man ser vad det står är eventuellt vid nått matchmoment, men då tittar man ju på matchen, inte på tröjorna. Vid intervjuer så kanske man ser vad det står men oftast är man ju mer fokuserad på att lyssna på vad personen säger. Kör reklam på jumbotronen eller på "reklamplanket" bakom spelarna vid intervjuer istället så får dom sin TV tid.

hokkzorz

Inlägg av Micke80 mån 14 aug 2017, 17:47

hokkzorz skrev:jo FHC's tröja är ju ett skämt, men jag tycker tex att BIF har en av SHL's snyggaste tröjor just pga att dom inte har nån reklam på sina. Jag skulle kunna köpa att vi behåller våra huvudsponsorer (SSAB och LKAB) på tröjan men resten kan man plocka bort. Små märken som bara gör det plottrigt. Enda gången man ser vad det står är eventuellt vid nått matchmoment, men då tittar man ju på matchen, inte på tröjorna. Vid intervjuer så kanske man ser vad det står men oftast är man ju mer fokuserad på att lyssna på vad personen säger. Kör reklam på jumbotronen eller på "reklamplanket" bakom spelarna vid intervjuer istället så får dom sin TV tid.

Vet inte vad reklamen på tröjorna kostar för företagen, men är tröjan så plottrig som hos Frölunda ser man ju ändå inte vad som finns där. Undrar om man inte kan få företag att betala lite mer för platsen om de är själva eller bara delar med ett företag till eftersom deras namn då syns mer.
Finnarnas tröjor har ju också genom åren haft enormt mycke reklam på sig, och det är få som sagt att de är snygga tröjor de bär.
Håller med dig om Brynäs, både att de har rena tröjor, men också för att klubbmärket också är rent och snyggt utan krimskrams. Helheten blir enormt snyggt.

Micke80

Inlägg av Old Brooklyn mån 14 aug 2017, 19:21

Om inte annat kan man ju försöka få reklamen att vara mer samstämmig med tröjan vad gäller form och färg. AIK har ofta så.

Luleås matcharrangemang - Sida 7 Profil-europa-aik-replica-ufc-champ-forrest-griffin-on-ice

Hade tröjan ovan haft samma reklam men i vita rutor och med typ blå text hade den sett betydligt fulare ut.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Donowitz mån 16 okt 2017, 16:44

För oss som inte har haft möjlighet att se introfilmen ännu, hur ser den ut och har dem lyckats i år?

Tycker förra säsongen var bästa någonsin.

Donowitz

Inlägg av Jokerman lör 18 nov 2017, 18:36

Luleås matcharrangemang - Sida 7 112c4010
Neutral

Malcolm Young, som tillsammans med lillbrorsan Angus och Bon Scott skrev vår introlåt T.N.T. och massor av andra bra låtar är död.

Malcolm Young var gitarrist i legendariska AC/DC mellan 1973 och 2014. Malcolm skapade bandet tillsammans med Angus.

Malcolm Young föddes 1953 i Glasgow, Skottland. Tio år senare flyttade han till Australien där han bosatte sig i Sydney med delar av familjen.      

Young och de andra medlemmarna i AC/DC valdes 2003 in i The Rock Hall of Fame. Malcolm Young blev 64 år.

Rock

For those about to rock, we salute you
Jokerman
Jokerman

Inlägg av Jokerman mån 20 nov 2017, 09:34

(Nils Hansson DN minns Malcolm Young)

För ett band som verkar så oföränderligt har det ändå funnits en hel del omvälvningar. De australiska rockarna startade 1973 med den nu bortglömde sångaren Dave Evans, under senare halvan av 70-talet blev de legendariska med den mistlursartade Bon Scott. Och när denne tragiskt gick bort 1980 fortsatte bandet med den ofantligt hesröstade Brian Johnson.

Bredvid dessa sångare fanns alltid den energiske sologitarristen Angus Young i sin skoluniform. För den som har minsta koll på AC/DC är det dessa som är huvudpersonerna, den clownlike Angus och hans sångare för dagen. Men Angus Young själv har aldrig varit sen att korrigera bilden: han råkar bara vara sologitarrist i vad som alltid varit hans storebror Malcolms band.

Bland inbitna AC/DC-fantaster finns en liknande uppfattning. Det har alltid haft betydelse vem som spelar vad i AC/DC, för att inte tala om vem som sjunger. Men den viktigaste faktorn har varit Malcolm Young och hans envetna sätt att mata gitarriff så att de låter oföränderliga utan att riktigt vara det.

Man kan kalla det en sorts utstuderad minimalism. AC/DC:s signum är bluesbaserad riffrock, där så få beståndsdelar som möjligt bygger upp låtar som inte är mycket mer än skelett. Med korta, trubbiga gitarriff som upprepas, fast med små, små förändringar i anslag och ton. Dessa stod Malcolm Young för: en sorts igenkänningssignaler för varje låt. När två år yngre Angus rusade runt med sina extravaganser stod Malcolm still i bakgrunden och koncentrerade sig på själva fundamentet.

Det var också Angus och Malcolm som skrev låtarna ihop, även på albumet ”Rock or bust” från 2014, som gavs ut efter att Malcolm Young blivit tvungen att lämna bandet på grund av en demenssjukdom. Men varje låt byggde på idéer från Malcolm och AC/DC fortsatte med hans välsignelse, även det var viktigt för Angus Young att påpeka. Fortsättningen nu är möjligen mer oklar, när Malcolm uppges ha somnat in i stillhet, 64 år gammal.
Jokerman
Jokerman

Inlägg av Jokerman ons 22 nov 2017, 18:14

Derbyt 21 november
Fantastiskt vackert!
Luleås matcharrangemang - Sida 7 Skyrma21

Det finns en stad
                                                                                 Det finns ett lag
Jokerman
Jokerman

Inlägg av Jokerman mån 04 dec 2017, 18:55

THIS IS THE SHIT!   

L-U-L-E-Å

LIGHT UP YOUR HORNS!

http://acdc.bandstores.co.uk/proddetail.php?prod=PS_ACDC_0257&cat=4691

Luleås matcharrangemang - Sida 7 Ps_acd11

6000 JäVLAR TILL DELFINEN!

ALLA SKA!
Jokerman
Jokerman

Inlägg av Bamsefar tor 14 dec 2017, 20:20

fel tråd
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Jokerman fre 05 jan 2018, 16:02

❤️ Erik Niva! cheers 

Skål!
Jokerman
Jokerman

Inlägg av Ferros ons 16 maj 2018, 20:05

PK imorgon kl10:00, undra vad det kommer att handla om?

Ferros

Antal inlägg : 2354

Inlägg av Lillajag ons 16 maj 2018, 21:05

Ferros skrev:PK imorgon kl10:00, undra vad det kommer att handla om?

Senast ändrad av Lillajag den ons 16 maj 2018, 21:09, ändrad totalt 1 gång

Lillajag

Antal inlägg : 737

Inlägg av Lillajag ons 16 maj 2018, 21:05

Som jag fattat det handlar det om arenan. Man skall försöka göra upplevelsen bättre för publiken, ljud, ljus m.m

Lillajag

Antal inlägg : 737

Inlägg av NallePhu ons 16 maj 2018, 22:49

Lillajag skrev:

Som jag fattat det handlar det om arenan. Man skall försöka göra upplevelsen bättre för publiken, ljud, ljus m.m
Är väl ngt man eftersträvat en längre tid men inte fått i hop det hela, Vet att det pågått det sedan -96 att få bättre ljud & ljus upplevelse men det är svårt hoppas då att dem sytt i hop ngt med en leverantör typ Martin Lights el liknade misstänker att Sundberg Production är med på ett hörn ska bli intressant följa det hela 10 i morgon då
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Hankburger ons 16 maj 2018, 23:37

Lillajag skrev:

Kanske de ser till att man kan få bra Wi-fi kontakt i arenan för en gångs skull. Razz
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433

Inlägg av Donowitz tor 17 maj 2018, 10:14

JoakimJ skrev:Kan ingen vidarebefordra det här till ledningen? https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=AV_JqmkCAeU Appropå arrangemang Very Happy

Smile

Donowitz

Inlägg av Tony Moore tor 17 maj 2018, 10:21

Från NKs liverapportering:
Stefan Enbom, Luleå Hockeys vd, tar till orda.
Han berättar att Porser och Jidström är på plats i dag.
Enbom säger: "Styrelsen i Luleå Hockey hade ett möte i går kväll. Ett av huvudnumren på mötet var en stor investering. Ett beslut om en stor investering. Glädjande nog så fattar man ett beslut om att gneomföra den investeringen. Det är den största investeringen som genomförts i Luleå Hockeys historia. Det är en investering på 40 miljoner kronor".
Enbom fortsätter: "Vi har drömt om att kunna utveckla arenan och ta nästa steg i våra matcharrangemang".
"Med det här tror vi att vi kommer sätta Luleå på kartan, internationellt och nationellt", säger Luleås vd Stefan Enbom.
Magnus Sjölund, vd på Bright group Sweden, tar till ordet. Det är ett företag som levererar teknik till hotell och liknande saker.
Hans företag har installerat teknik i Hartwall arena i Finland. Nu ska det införas en teknik i Luleås hemmaarena, antar jag
"Vår ambition är att skapa en referensanläggning som ska vara unik", säger Magnus Sjölund.
NU säger han att det ska installeras en helt ny ljudanläggning i Coop arena. Den "ska skapa högre närvarokänsla".
Ett helt nytt arenaljus-anläggning ska installeras.
Det ska installeras "Ice projektion".
"Nu står jag och pratar teknik. Men det är hockeyn som står i centrum. Det här ska förhöja upplevelsen i arenan"; säger Magnus Sjölund.
Stefan Enbom tar till ordet igen. Luleås vd säger att "finansiering av det här projektet är en viktig fråga. Peter (Jidström) har haft en nyckelroll".
Enbom säger att de nya SHL-medlen som kommer från CMore ska användas.
Enbom fortsätter: "Delar av de pengarna kommer vi använda till det här projektet. Sen har vi en väldigt god vän i Jakob Porser. Peter, Jakob och Luleå har inlett en dialog. Jakob har en ambition att göra saker som hjälper Luleå långsiktigt. Det är vi ofantligt glada och stolta över".
"Vi tror att det här kommer hjälpa Luleå Hockey i framtiden. De närmaste tio åren kommer vi vara i framkant. Vi hade aldrig kunnat göra den här satsningen utan finansieringen från Jakob", säger Stefan Enbom, vd i Luleå Hockey.
Och därmed tackar vi för oss. Ni kommer kunna läsa mycket, mycket mer om Luleå Hockeys satsning på 40 miljoner kronor på sajten inom kort.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8041

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 7 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen