Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3
Sida 6 av 20 • 1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3
NallePhu skrev:Citat från Schweizisk media ang O´Niell:
Der US-Amerikaner selbst will jedoch auch mögliche NL-Angebote prüfen, weswegen er sich für seine weitere Zukunft noch etwas Bedenkzeit geben will. Es ist aber mehr oder weniger klar, dass er künftig nicht mehr für den EV Zug auflaufen wird.
Ska du berätta när den skrevs då?
Pontaking- Antal inlägg : 1346
Dustin skrev:NallePhu skrev:Citat från Schweizisk media ang O´Niell:
Der US-Amerikaner selbst will jedoch auch mögliche NL-Angebote prüfen, weswegen er sich für seine weitere Zukunft noch etwas Bedenkzeit geben will. Es ist aber mehr oder weniger klar, dass er künftig nicht mehr für den EV Zug auflaufen wird.
”Amerikanen själv kommer dock även undersöka eventuella NL-erbjudanden, varför han kommer att ge sig själv lite tid att fundera över sin framtid. Men det är mer eller mindre klart att han inte längre kommer att spela för EV Zug i framtiden.”
Du skrev ju tidigare idag att han blir kvar i Zug? Nu hänvisar du till en artikel där det mer eller mindre är klart att han INTE blir kvar.
Min källa bekräftar att det är 100% chans att han lämnar eller blir kvar.
LHF96- Antal inlägg : 3532
Högljudd, Redbear, Dustin, Pajala, Dilox, Pontaking, RSD555 and like this post
LHF96 skrev:Dustin skrev:NallePhu skrev:Citat från Schweizisk media ang O´Niell:
”Amerikanen själv kommer dock även undersöka eventuella NL-erbjudanden, varför han kommer att ge sig själv lite tid att fundera över sin framtid. Men det är mer eller mindre klart att han inte längre kommer att spela för EV Zug i framtiden.”
Du skrev ju tidigare idag att han blir kvar i Zug? Nu hänvisar du till en artikel där det mer eller mindre är klart att han INTE blir kvar.
Min källa bekräftar att det är 100% chans att han lämnar eller blir kvar.
Min källa kan bekräfta samma sak
För att bränna en källa så behöver man berätta vem källan är. Det finns MÅNGA som har koll på namnen på Luleås lista. Flera som arbetar inom LHF, spelare, agenter, journalister mfl. Och från och med i dag kan man lägga till Fröberg på den listan.
Braun- Antal inlägg : 1095
Pontaking, Kneten and LetsGoLuleå like this post
NilsOskar- Antal inlägg : 441
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 472
Tony Moore, Wolfhunter and Braun like this post
Blinders- Antal inlägg : 5258
Jag vill i alla fall helst läsa spekulationer eller insider om kommande spelare i denna tråden oavsett om de sedan visar sig dra på sig den finaste dressen av alla. Vem vet om Nallen har rätt i nästa utsago, om han nu ids fortsätta skriva här?
Scouten bidrog ju med fint tips även om nu Jiglund slår ner på det.
Tack för ordet,
Wolfhunter- Antal inlägg : 1288
#96, pingu, Tony Moore, Puckad, lhffan, Luleå84, Holma and like this post
skuggansfru- Antal inlägg : 22
Wolfhunter skrev:Det finns en del inlägg man försöker att bara scrolla förbi här. Visst jag kan väl reagera ibland och käfta emot när det "rinner över". Men nu tycker jag att det sedan länge liknar lite skolgårdsmobbing av Nallen här på forumet. Om man nu tycker att han är väl kaxig så pröva gärna att scrolla vidare. Rätt tröttsamt med alla hånfulla meddelanden här.
Jag vill i alla fall helst läsa spekulationer eller insider om kommande spelare i denna tråden oavsett om de sedan visar sig dra på sig den finaste dressen av alla. Vem vet om Nallen har rätt i nästa utsago, om han nu ids fortsätta skriva här?
Scouten bidrog ju med fint tips även om nu Jiglund slår ner på det.
Tack för ordet,
Det är fan sant! Som passiv följare under massor av år har jag märkt en markant förändring i hur man bemöter människor på forumet. Numera har mobbingkulturen tagit över! Varenda jävla tema tas över av petitess-sökande halvfigurer som enbart försöker göra narr av seriösa skribenter, utan att bidra med ett skvatt till konversationen. Ni, jävla avskum till mobbare, borde äntligen veta hut och hitta er plats i valfri container för rester som sedan förädlas till hundmat!
Holma- Antal inlägg : 10
#96, icemask, Puckad, lhffan, Wolfhunter, SatanicPanic, Flippass and like this post
LetsGoLuleå skrev:Enbom om kravbild, behov och vad man ser i Fröberg
Enbom verkar ju lida genom hela intervjun. Är det något man har missat?
Donowitz- Antal inlägg : 4312
pingu likes this post
Donowitz skrev:LetsGoLuleå skrev:Enbom om kravbild, behov och vad man ser i Fröberg
Lång vecka?
Braun likes this post
Donowitz skrev:LetsGoLuleå skrev:Enbom om kravbild, behov och vad man ser i Fröberg
Hedlund är bra på mycket men tyvärr inte på att göra kittlande intervjuer. En viss del är väl att det är en intern kanal men lite mer intresssnt borde man kunna göra dessa poddar och intervjuer från Luleå Hockeys kanaler. Kanske lite mer in på djupet, lyssnarfrågor etc.
Dustin- Antal inlägg : 7191
pingu and Braun like this post
skuggansfru skrev:♫ Wolfhunter å Nallen sitter i ett träd ♫
Och skriver man och ber folk sansa sig så dyker det naturligtvis upp nån fjunis som känner sig träffad.
Har ingen aning om vem som döljer sig bakom olika Nick här. Men tycker att man kan kräva lite mer hyfs av folk även om det nu är förjäkla lätt att bli modig baki skärmen.
Han kanske bara inte är en männska som älskar situationen?
Jag måste som medlem säga att mitt intryck av Enbom är +++++
Alltid öppen med en massa info och svarar man på hans mejl får man trevliga svar tillbaka. Alla kan inte alltid vara bäst på allt.
Redbear, kokostrollet, icemask, Dilox, Lulejoe, RedigKarl and LetsGoLuleå like this post
RedigKarl- Antal inlägg : 30
RedigKarl skrev:Jiglund säger att det inte blir o’neill, men insinuerar att det finns andra namn… vilka rykten går?! Fram med det nu!
Tror han mer menar att det nog inte är enda spåret Luleå tittar på. Rent allmänt. Inte att han specifikt vet några andra namn. Han jobbar ändå på en tidning och ser nog ingen anledning att sitta och hålla på det om det vore så. Men nån annan kanske sitter på något!
Dilox- Antal inlägg : 742
Wolfhunter skrev:Donowitz skrev:LetsGoLuleå skrev:Enbom om kravbild, behov och vad man ser i Fröberg
Alltid öppen med en massa info och svarar man på hans mejl får man trevliga svar tillbaka. Alla kan inte alltid vara bäst på allt.
Ser ingen som ifrågasätter hans kompetens.
Få höra då vart det brister i hans kompetens?Donowitz skrev:Wolfhunter skrev:Donowitz skrev:LetsGoLuleå skrev:Enbom om kravbild, behov och vad man ser i Fröberg
icemask- Antal inlägg : 4174
icemask skrev:Få höra då vart det brister i hans kompetens?Donowitz skrev:Wolfhunter skrev:Donowitz skrev:LetsGoLuleå skrev:Enbom om kravbild, behov och vad man ser i Fröberg
Det får du väl fråga de som anser att han brister.
Herregud, börjar bli som ett dårhus här inne.
lhffan, RSD555, Björnpappa, Lulejoe, weHoo and RedigKarl like this post
Wolfhunter skrev:skuggansfru skrev:♫ Wolfhunter å Nallen sitter i ett träd ♫
Och skriver man och ber folk sansa sig så dyker det naturligtvis upp nån fjunis som känner sig träffad.
Har ingen aning om vem som döljer sig bakom olika Nick här. Men tycker att man kan kräva lite mer hyfs av folk även om det nu är förjäkla lätt att bli modig baki skärmen.
Jag kan hålla med om att vi kan steppa lite kring det, vi alla vill ju samma sak. Man måste få ha olika åsikter.. fan vad tråkigt forumet hade varit om alla höll med om allt jämnt
Grejen med Nalle är dock att han har en tendens att tillrättavisa andras inlägg och be dom att ’INSE’. Inte heller helt nice och det är väl det folk har lessnat på. Men som sagt, vi försöker hålla hyfs och hålla oss till sillyrykten som vi kommer över
weHoo- Antal inlägg : 103
trallgöken- Antal inlägg : 1445
Kiruna likes this post
Dentos- Antal inlägg : 894
pingu, Pontaking, Kanellängd, SatanicPanic, Bros!, Serkan122, StålVrak1 and RedigKarl like this post
trallgöken skrev:Det som är dårhusaktigt enligt mig är hur vissa tar åt sig personligt och går till personangrepp med en stigmatiserad bild om hur allt ska vara. Sandlådan brukar vara placerad på baksidan av huset så alla grannar ska slippa behöva se hur snorungarna bråkar och lever jäveln. Att ha en stark olikartad åsikt än den stigmatiserade bilden innebär varken rätt eller fel. Det ger dock ingen rätt att gå till personangrepp. Toklarvigt och jävligt muppigt.
Är man norrbottning så hatar man när folk ljuger. Är man mytoman så får man skylla sig själv känner jag.
Småland likes this post
Tycker Enbom svarar eftertänksamt och lägger stor vikt vid vad han säger. Han själv var nog drivande att få ut den här intervjun, lika som att han skickade ut en medlems e-post igår kl 17:20. Bra Stefan!LetsGoLuleå skrev:Enbom om kravbild, behov och vad man ser i Fröberg
Det finns Antero Mertaranta legendarisk kommentator sedan finns Juha Lindgren
Glad Vappu på er alla
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Tony Moore, Dilox, Pontaking, Serkan122, weHoo and Kiruna like this post
Ber om ursäkt men jag missuppfattade din skrivning om hans kompetens, jag uppfattade det som att du ifrågasatte den, mitt misstagDonowitz skrev:icemask skrev:Få höra då vart det brister i hans kompetens?Donowitz skrev:Wolfhunter skrev:Donowitz skrev:LetsGoLuleå skrev:Enbom om kravbild, behov och vad man ser i Fröberg
Det får du väl fråga de som anser att han brister.
Herregud, börjar bli som ett dårhus här inne.
icemask- Antal inlägg : 4174
Donowitz and Flippass like this post
En spelare Fröberg gärna får locka hit, ett år kvar med Tampa och lär bli kvar där borta åtminstone kommande säsong.
Dustin skrev:https://www.eliteprospects.com/player/415548/emil-martinsen-lilleberg
En spelare Fröberg gärna får locka hit, ett år kvar med Tampa och lär bli kvar där borta åtminstone kommande säsong.
Har vi någonsin haft en norrman i truppen? De få som duger brukar ju hamna närmare gränsen
Diktatorn- Antal inlägg : 724
Diktatorn skrev:Dustin skrev:https://www.eliteprospects.com/player/415548/emil-martinsen-lilleberg
Har vi någonsin haft en norrman i truppen? De få som duger brukar ju hamna närmare gränsen
Luleå har haft två norrmän i modern tid i sin trupp. Løkken Østli som spelade en halv säsong (32 matcher) för Luleå säsongen 10/11 och Frøshaug som spelade i Luleå 14 matcher när han värvades från Linköping i mitten av 08/09 säsongen.
Diktatorn likes this post
Klar enligt djungeltrumman
Loop- Antal inlägg : 50
Donowitz and Metheuz like this post
Metheuz- Antal inlägg : 758
Blinders- Antal inlägg : 5258
Låter som mumma för Bulan
"Nurmi has both size and skill. Uses his size to his advantage on the puck. Able to skate past the opposition, making use of his reach to keep the puck out of reach for the opposition. At his best, his style reminds of Mikko Rantanen."
Inte illa.
Metheuz- Antal inlägg : 758
Jonsey78- Antal inlägg : 104
”Det har eftermiddagen strömmat in uppgifter om att Luleå Hockey, parallellt med Mathias Bromé, som jag har hört att även HV71 är intresserad av, jobbar på TPS kraftfulle ytter Markus Nurmi.
– Jag har sett massor av matcher med honom, Linus (Fröberg) spelade ju med honom förra säsongen, och han är ett av namnen jag har föreslagit för de andra ni vi har pratat alternativ, säger Thomas Fröberg.
Han fortsätter:
– Jag tycker han har bra attityd och kvaliteter.
Men han är inte klar för er?
– Nej.”
Serkan122- Antal inlägg : 3230
Mr Bister likes this post
Serkan122 likes this post
Man skulle ju också kunna tolka det där som att Fröberg inte är speciellt sugen på att få hit Bromé och därför kommer med ett (förmodligen) billigare alternativ.Serkan122 skrev:Från NSD:
”Det har eftermiddagen strömmat in uppgifter om att Luleå Hockey, parallellt med Mathias Bromé, som jag har hört att även HV71 är intresserad av, jobbar på TPS kraftfulle ytter Markus Nurmi.
– Jag har sett massor av matcher med honom, Linus (Fröberg) spelade ju med honom förra säsongen, och han är ett av namnen jag har föreslagit för de andra ni vi har pratat alternativ, säger Thomas Fröberg.
Han fortsätter:
– Nej.”
Levtchi - Koivistionen - Nurmi
Omöjligt att veta vad den kedjan skulle hålla för kvalité i SHL.
Omark - NY - Andreasson
Levtchi - Koivistionen - Nurmi
Pasic - Lundin - Shinnimin
Donowitz likes this post
Med det sagt tror jag säkert att Nurmi hade kunnat fylla sin roll på ett bra sätt hos oss. Nu när Eklind har lämnat saknar vi storlek.
Kanellängd- Antal inlägg : 873
Andreasson som center ändå kanske? Eller lämnar någon annan som vi ej vet om? Ser inte hans plats iallafall.Kanellängd skrev:Låter orimligt att en defensivt stark ytter med ett ”hyfsat” poängsnitt i Liiga ska vara ett alternativ till Bromé, som är en utpräglad poängspelare. Så till vida att de inte helt har skiftat värvningsfokus då.
Med det sagt tror jag säkert att Nurmi hade kunnat fylla sin roll på ett bra sätt hos oss. Nu när Eklind har lämnat saknar vi storlek.
Fast Bromé är väl ändå tänkt som ett alternativ att ersätta Eklind? Så det är ju Eklind som ska ersättas av någon, inte Bromé.Serkan122 skrev:Andreasson som center ändå kanske? Eller lämnar någon annan som vi ej vet om? Ser inte hans plats iallafall.Kanellängd skrev:Låter orimligt att en defensivt stark ytter med ett ”hyfsat” poängsnitt i Liiga ska vara ett alternativ till Bromé, som är en utpräglad poängspelare. Så till vida att de inte helt har skiftat värvningsfokus då.
Serkan122 skrev:Andreasson som center ändå kanske? Eller lämnar någon annan som vi ej vet om? Ser inte hans plats iallafall.Kanellängd skrev:Låter orimligt att en defensivt stark ytter med ett ”hyfsat” poängsnitt i Liiga ska vara ett alternativ till Bromé, som är en utpräglad poängspelare. Så till vida att de inte helt har skiftat värvningsfokus då.
Engman och Andreasson har båda sagt att han kommer spela forward nästa säsong så jag tror inte Andreasson kommer gå in som center. Nurmi skulle passa Eklind i profil men svårt att se att han skulle vara en rak ersättare. Och skulle jag behöva välja mellan Bromé och Nurmi så skulle jag ta Bromé alla dagar i veckan. Det som talar för Nurmi är att han är högerskytt och är storväxt och hyfsad produktion samt att han nog är billigare än Bromé.
Braun skrev:För övrigt skriker det ju HV71 om Bromé. Typisk spelare som de kan kasta pengar på och hoppas på det bästa.
Om Nubben varit kvar? Visst men nu? Är inte så säker på det.
Braun skrev:Man skulle ju också kunna tolka det där som att Fröberg inte är speciellt sugen på att få hit Bromé och därför kommer med ett (förmodligen) billigare alternativ.Serkan122 skrev:Från NSD:
Han fortsätter:
– Nej.”
Kan ju vara så att man ser andra och bättre alternativ till förstecenter med nu när Fröberg kommit in.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Braun and Serkan122 like this post
Donowitz and Braun like this post
Braun skrev:För övrigt skriker det ju HV71 om Bromé. Typisk spelare som de kan kasta pengar på och hoppas på det bästa.
Är HV med i leken kommer han nog hamna där. Lär erbjuda mer än Luleå och Örebro kommer försöka få ut så mkt som möjligt.
Sida 6 av 20 • 1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20
» Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2025/2026
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6