Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 2
Sida 9 av 20 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 2
Senast ändrad av Småland den ons 10 apr 2024, 16:04, ändrad totalt 1 gång
Småland- Antal inlägg : 1025
Jonken, Pontaking and Delfinenz like this post
Xerzocx skrev:Mr Bister skrev:Jag tror att vem som helst som blir ny GM så blir Bulan ett problem, han kommer aldrig att överge sin plan och vilka spelare han vill ha
Fast gäller inte det alla tränare?
Vilken tränare är inte övertygad om att deras sätt att spela är det bästa? Vilken tränare har inte favoritspelartyper som passar in i deras vision?
Vill man ens ha en tränare som inte är tydlig med hur man vill spela och som är otydlig med vilka spelare man tror behövs för att nå en effekt?
Jag tror inte att Bulan är unik på detta sättet, utan det gäller nog dom flesta tränarna överlag.
Har ytterst svårt att se en relation mellan en GM och en tränare skulle fungera utan att tränaren har ett inflytande på vilken typ av spelare som värvas eftersom det är i slutändan tränarens jobb att sätt spelidén. I många fall värvar en GM in en tränare efter den spelidé som denne har och där finns det en relation som leder till framgång så jag förstår inte riktigt var folk verkar tro att Bulan skulle vara något unikt när det kommer till krav på spelartyper.
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 472
Bamsefar and Serkan122 like this post
Det exempel jag kommer att tänka på när gm o styrelsen " ägde" spelupplägg och värvade efter det och sa åt tränare att " verkställ" var Djurgården under Eriksson, där tränare sågs som hjälpredan, gick ju sådär.LetsGoLuleå skrev:Xerzocx skrev:Mr Bister skrev:Jag tror att vem som helst som blir ny GM så blir Bulan ett problem, han kommer aldrig att överge sin plan och vilka spelare han vill ha
Vilken tränare är inte övertygad om att deras sätt att spela är det bästa? Vilken tränare har inte favoritspelartyper som passar in i deras vision?
Vill man ens ha en tränare som inte är tydlig med hur man vill spela och som är otydlig med vilka spelare man tror behövs för att nå en effekt?
Jag tror inte att Bulan är unik på detta sättet, utan det gäller nog dom flesta tränarna överlag.
Har ytterst svårt att se en relation mellan en GM och en tränare skulle fungera utan att tränaren har ett inflytande på vilken typ av spelare som värvas eftersom det är i slutändan tränarens jobb att sätt spelidén. I många fall värvar en GM in en tränare efter den spelidé som denne har och där finns det en relation som leder till framgång så jag förstår inte riktigt var folk verkar tro att Bulan skulle vara något unikt när det kommer till krav på spelartyper.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Bamsefar skrev:Det exempel jag kommer att tänka på när gm o styrelsen " ägde" spelupplägg och värvade efter det och sa åt tränare att " verkställ" var Djurgården under Eriksson, där tränare sågs som hjälpredan, gick ju sådär.LetsGoLuleå skrev:Xerzocx skrev:Mr Bister skrev:Jag tror att vem som helst som blir ny GM så blir Bulan ett problem, han kommer aldrig att överge sin plan och vilka spelare han vill ha
En annan klubb som jobbar på det sättet är Skellefteå AIK. Sämsta placeringen sedan 2009 är 6a säsongen 16/17, enda gången man varit utanför topp 4 de 15 senaste åren. Detta oavsett vad tränaren heter. En stark och skicklig organisation är viktigare än en enskild tränare. Växjö lite samma sak även om de bara haft två stycken tränare.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Tony Moore and Kiruna like this post
Joona Luoto
https://www.eliteprospects.com/player/157201/joona-luoto
Bra storlek och bra målskytt. Förmodligen ganska mycket dyrare än Eklind, men samtidigt kanske är en bättre spelare. Spelat med Levtchi i Tappara, dock vet jag inte om det var i samma kedja.
Waltteri Merelä
https://www.eliteprospects.com/player/326878/waltteri-merela
Lite samma som Luoto. Högerskytt vilket vi haft brist på länge. Tolkar det som att han spelade i samma kedja som Levtchi i Tappara också, om man kollar på highlights på YouTube.
Milos Kelemen
https://www.eliteprospects.com/player/272381/milos-kelemen
En som hockeylabbet snappat upp som en spelare som SHL-lagen borde värva. Bra storlek. Spelat både OS och VM för Slovakien.
Lars Bryggman
https://www.eliteprospects.com/player/17002/lars-bryggman
Ja jag vet, det är många här på forumet som är negativt ställda till honom. Det jag dock ser som en fördel med honom är att han vet exakt vad han kommer till med Bulans hockey. Han har storleken, kan göra skitjobbet framför mål och spela BP. Han är inte i det bästa skedet av karriären åldersmässigt, men har samtidigt haft sin bästa säsong i karriären poängmässigt i Finland. Jag väljer ändå de tre övre herrarna före honom, men han är nog snäppet billigare iallafall. Norrbottning också.
Måns Carlsson
https://www.eliteprospects.com/player/147286/mans-carlsson
Det helt klart mest billiga alternativet. Kanske inte den där riktiga målskytten, så svårare att förvänta sig av honom att han ska matcha Eklinds produktion. Spelat vinge i år i Mora som jag uppfattat det trots att han står som center på EP, men har det säkert i sig att spela center ifall någon center blir skadad.
storeken- Antal inlägg : 185
storeken skrev:Nu när Eklind försvinner behövs det verkligen in tyngd på forwardssidan. Här är några förslag på ersättare till Eklind:
Joona Luoto
Bra storlek och bra målskytt. Förmodligen ganska mycket dyrare än Eklind, men samtidigt kanske är en bättre spelare. Spelat med Levtchi i Tappara, dock vet jag inte om det var i samma kedja.
Waltteri Merelä
Lite samma som Luoto. Högerskytt vilket vi haft brist på länge. Tolkar det som att han spelade i samma kedja som Levtchi i Tappara också, om man kollar på highlights på YouTube.
Milos Kelemen
En som hockeylabbet snappat upp som en spelare som SHL-lagen borde värva. Bra storlek. Spelat både OS och VM för Slovakien.
Lars Bryggman
Ja jag vet, det är många här på forumet som är negativt ställda till honom. Det jag dock ser som en fördel med honom är att han vet exakt vad han kommer till med Bulans hockey. Han har storleken, kan göra skitjobbet framför mål och spela BP. Han är inte i det bästa skedet av karriären åldersmässigt, men har samtidigt haft sin bästa säsong i karriären poängmässigt i Finland. Jag väljer ändå de tre övre herrarna före honom, men han är nog snäppet billigare iallafall. Norrbottning också.
Måns Carlsson
Det helt klart mest billiga alternativet. Kanske inte den där riktiga målskytten, så svårare att förvänta sig av honom att han ska matcha Eklinds produktion. Spelat vinge i år i Mora som jag uppfattat det trots att han står som center på EP, men har det säkert i sig att spela center ifall någon center blir skadad.
Det finns en faktor som också måste tas med i beräkningen. Spelaren måste kunna röra på sig för att man skall slippa få samma situation man fick med Eklind där denne helt enkelt inte passade helt in i Bulans spel. Det är där t.ex. en som Lars Bryggman faller kort. Han är stor och fysisk ja men om han nu inte revolutionerat sin skridskoåkning sedan han lämnade Malmö så kommer han inte komma till rätta under Bulan. Och nu menar jag inte att de skall röra sig som en forward som är 175 cm och väger 65kg för det vore ju fysiskt omöjligt däremot måste de ha snabbare fötter än den genomsnittliga spelaren i dennes storleksklass.
perfredrik- Antal inlägg : 17
Tony Moore skrev:Jag tror mer och mer på att det är bulan som "bromsar", han är så insnöad på sin spelidé och samtidigt den starkaste personen i LHFs organisation som ingen annan rår på.
Med bulan ser jag ingen förändring i lagbyggande då även ny GM kommer" slå huvudet i bulanväggen". Bulan måste tyvärr bort, får inte bli GM heller med hans lagtänk och spelsätt.
Jag har ingen info hur ex. Engman ser på spelsätt o lagbygge, hur hans agerande på spelarmarknaden sett ut, scouting (förutom att han scoutade för Tre Kronor hos förbundet). Engman kanske är jäkligt bra bara han får sätta sin prägel på spelsätt, tränare och lagbygge?
Blir så less på vissa lulefans alltså. Kan man aldrig vara nöjd i månader har vi skrikit om att avskeda Skuggan och nu har vi äntligen fått som vi ville. Nä då ska man direkt börja klaga på någonting annat då är allt helt plötsligt bulans fel. Nu tycker jag att vi drar i handbromsen, jag skulle säga att bulan hade lätt kunna ta Luleå till en final nästa år för då skicklig tränare är han. Med rätt GM som ger Bulan en tydlig riktning så blir den här säsongen skitrolig.
Tror problemet ligger i att Luleå har senaste säsongen velat ändra sin spelidé från det defensiva Luleå som länge har funkat. Men när värvningar och kanske taktiken inte ändras till 100% så har man legat kvar mittemellan två spelidéer och de brukar oftast inte funka. In med en GM som vill satsa på en spelidé fullhjärtat i många år framöver. Ge Bulan en chans det är väl ändå sista året på hans kontrakt ändå!
Delfinenz- Antal inlägg : 96
Tycker det är bättre att lägga locket på tills bläcket torkat.perfredrik skrev:Alltså vad i hela helvetet är det för fel på Luleå hockey?! Det enda laget som det alltid är knäpptyst om. Alla andra lag värvar men nej nej. Inte Luleå hockey. Kan någon svara på det??
Engman i dagens Kuriren:
"..Vad kan du säga om det pågående arbetet med nästa säsongs lag?
– Det fortsätter. Det kommer in nya namn hela tiden, det brukar det göra ända in i maj. Många av spelarna känner vi till sedan tidigare, men vi har inte tittat på alla. Fast mycket av scoutningen är redan gjort. Det är mycket samtal med agenter nu, och vi förhandlar med någon spelare.
Sedan fortsätter han:
– Min känsla angående nästa säsongs lag är positiv. Jag ser ingen anledning till varför vi inte skulle kunna få ihop ett bra lag och det har varit kul att se David Granberg och några av de andra juniorer ta för sig. Jag tror flera av dem kan överraska redan nästa säsong."
pingu likes this post
Givetvis måste det finnas ett samarbete mellan GM och tränare, annars går det åt skogen helt.Tony Moore skrev:Jag tror mer och mer på att det är bulan som "bromsar", han är så insnöad på sin spelidé och samtidigt den starkaste personen i LHFs organisation som ingen annan rår på.
Med bulan ser jag ingen förändring i lagbyggande då även ny GM kommer" slå huvudet i bulanväggen". Bulan måste tyvärr bort, får inte bli GM heller med hans lagtänk och spelsätt.
Jag har ingen info hur ex. Engman ser på spelsätt o lagbygge, hur hans agerande på spelarmarknaden sett ut, scouting (förutom att han scoutade för Tre Kronor hos förbundet). Engman kanske är jäkligt bra bara han får sätta sin prägel på spelsätt, tränare och lagbygge?
MEN, det är ändå GM som måste/ska sätta en tydlig färdplan, som någon skrev, se på ex. Saik som har samma spelsystem oavsett tränare (viss påverkan har säkert olika tränare men i det stora följer man samma spelsystem).
Sen är det otroligt viktigt hur både en GM och inte minst tränarna är som som personer, kan ta människor på rätt sätt som skapar förtroende.
pingu likes this post
LetsGoLuleå skrev:storeken skrev:Nu när Eklind försvinner behövs det verkligen in tyngd på forwardssidan. Här är några förslag på ersättare till Eklind:
Joona Luoto
Waltteri Merelä
Milos Kelemen
Lars Bryggman
Måns Carlsson
Det finns en faktor som också måste tas med i beräkningen. Spelaren måste kunna röra på sig för att man skall slippa få samma situation man fick med Eklind där denne helt enkelt inte passade helt in i Bulans spel. Det är där t.ex. en som Lars Bryggman faller kort. Han är stor och fysisk ja men om han nu inte revolutionerat sin skridskoåkning sedan han lämnade Malmö så kommer han inte komma till rätta under Bulan. Och nu menar jag inte att de skall röra sig som en forward som är 175 cm och väger 65kg för det vore ju fysiskt omöjligt däremot måste de ha snabbare fötter än den genomsnittliga spelaren i dennes storleksklass.
Att Eklind inte passade helt in i Bulans spel är väl diskuterbart, man fick ju trots allt ut en produktion av honom som han aldrig fått ut tidigare i karriären (bortsett från en säsong i Mora i allsvenskan). Sen hans avslutning på säsongen var ju inte alls speciellt imponerande, och vad det beror på kan man ju fråga sig. Men sättet man använde honom i början av säsongen visade ju på att han trots sin mediokra skridskoåkning ändå tillförde väldigt mycket med sin spelartyp. En spelartyp vi saknade i finalen mot Färjestad 2022.
Med det sagt håller jag med om att om vi hittar en spelare inom Eklinds storleksklass som har bättre skridskoåkning än honom är det ett stort plus, då han skulle klara av Bulans spel utifrån ett bredare perspektiv. Men det är inget "måste" att denna spelare har snabbare fötter, så länge han kan kompensera med andra kvalitéer och hans kedjekamrater har bättre skridskoåkning. Det är min åsikt iallafall.
storeken- Antal inlägg : 185
Serkan122- Antal inlägg : 3230
Serkan122 skrev:Manninen och Hartikainen stannar i Genève.
Nu blev man ganska uppgiven helt plötsligt, vad ska Luleå kunna locka till sig då för spets om agent Omark inte funka.
Lillwitte- Antal inlägg : 218
Serkan122 skrev:Manninen och Hartikainen stannar i Genève.
Väntat. Snittar man 1p per match som Manninen gjort så vore det underligt om laget inte ville förlänga.
Det är väl självklart att dom stannar i Schweiz, varför skulle dom gå till LHF?LetsGoLuleå skrev:Serkan122 skrev:Manninen och Hartikainen stannar i Genève.
Väntat. Snittar man 1p per match som Manninen gjort så vore det underligt om laget inte ville förlänga.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Delfinenz skrev:Någon som har några namn till en första line nu när dessa är borta?
Ta hit Måns Carlsson och Chad Yetman för att bygga en tredjekedja.
Omark-ny-Ponta
Pasic-ny-Levtchi
Carlsson-Yetman-Shinnimin
Lilja-Berglund-Hedqvist
Einar
perfredrik skrev:Alltså vad i hela helvetet är det för fel på Luleå hockey?! Det enda laget som det alltid är knäpptyst om. Alla andra lag värvar men nej nej. Inte Luleå hockey. Kan någon svara på det??
Hmm, man har ju just sparkat killen som skulle sköta om detta, kan indikera att Skuggan utförde arbete och nu när han inte längre är med oss så blir inte arbetet gjort i samma utsträckning. Alternativt är att värvningarna är från lag som inte avslutat säsongen än.
Flippass- Antal inlägg : 481
Delfinenz skrev:Någon som har några namn till en första line nu när dessa är borta?
Nix, inga namn, inga alls, nope.
Flippass skrev:perfredrik skrev:Alltså vad i hela helvetet är det för fel på Luleå hockey?! Det enda laget som det alltid är knäpptyst om. Alla andra lag värvar men nej nej. Inte Luleå hockey. Kan någon svara på det??
Hmm, man har ju just sparkat killen som skulle sköta om detta, kan indikera att Skuggan utförde arbete och nu när han inte längre är med oss så blir inte arbetet gjort i samma utsträckning. Alternativt är att värvningarna är från lag som inte avslutat säsongen än.
Var dock Engman som skötte kontakt och förhandlingar med agenter, så just rekryteringen lär inte påverkas allt för mycket inför kommande säsong.
Tony Moore and Kneten like this post
Dustin skrev:Flippass skrev:perfredrik skrev:Alltså vad i hela helvetet är det för fel på Luleå hockey?! Det enda laget som det alltid är knäpptyst om. Alla andra lag värvar men nej nej. Inte Luleå hockey. Kan någon svara på det??
Var dock Engman som skötte kontakt och förhandlingar med agenter, så just rekryteringen lär inte påverkas allt för mycket inför kommande säsong.
Det hänger väl helt på i vilken fas av övergången man befinner sig i, är man i slutförhandling eller har man anmält sitt intresse.
swisshockeynews.ch@SwissHockeyNews
NATIONAL LEAGUE | Until 2025 - GSHC signs Hartikainen and Manninen to extensions #GSHC
Kanske läge bli en smula realistiska nu och som jag sade sist dem kommer bli kvar i GSHC!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
perfredrik skrev:Alltså vad i hela helvetet är det för fel på Luleå hockey?! Det enda laget som det alltid är knäpptyst om. Alla andra lag värvar men nej nej. Inte Luleå hockey. Kan någon svara på det??
Luleå är ett av två lag som står utan en GM nästa säsong. Det kan ju vara en bidragande orsak faktiskt.. sedan så spelar fortfarande lag och Luleå har ju traditionellt varit ganska tysta med sina nyförvärv.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
pingu and Kneten like this post
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Burskydd- Antal inlägg : 590
Donowitz and Kiruna like this post
Xantaz1987- Antal inlägg : 21
De vi vill ha spelar fortfarande ?perfredrik skrev:Alltså vad i hela helvetet är det för fel på Luleå hockey?! Det enda laget som det alltid är knäpptyst om. Alla andra lag värvar men nej nej. Inte Luleå hockey. Kan någon svara på det??
Puckad- Antal inlägg : 11374
Puckad skrev:De vi vill ha spelar fortfarande ?perfredrik skrev:Alltså vad i hela helvetet är det för fel på Luleå hockey?! Det enda laget som det alltid är knäpptyst om. Alla andra lag värvar men nej nej. Inte Luleå hockey. Kan någon svara på det??
Inte bara det. Många lag i till exempel Schweiz har inte börjat dumpa spelare ännu och samma sak gäller AHL.
NallePhu skrev:Från X:
swisshockeynews.ch@SwissHockeyNews
NATIONAL LEAGUE | Until 2025 - GSHC signs Hartikainen and Manninen to extensions #GSHC
Kanske läge bli en smula realistiska nu och som jag sade sist dem kommer bli kvar i GSHC!
Vänta nu. Skrev du den kommentaren bara för att försöka hävda att du hade rätt?
CKa- Antal inlägg : 1359
RedigKarl likes this post
Ni är fanimej helt otroliga.
Hellcop- Antal inlägg : 590
Loop, Redbear, icemask, Pontaking, Puckad, GustenA, Serkan122 and Delfinenz like this post
– Jag föredrar att vara ytter, det är ju det jag har spelat mest som. Fast jag har inga problem med att vara center, och vill de att jag spelar det så gör jag det.”
Hoppas Andreasson får gå som ytter. Men tror inte vi kommer hitta tre centrar och därför kommer han användas som center.
Serkan122- Antal inlägg : 3230
Frågan är om folk har blivit dummare i och med sociala mediers intrång i våra liv. Ovanstående inlägg är bara ett i raden av bristande läsförståelse. Ideligen kommer det idiottolkningar av inlägg. Om någon nyanserad person bara antyder att Skuggan har gjort några bra saker så kommer svaren som ett brev på posten att man försvarar Skuggan i allt han gör.Hellcop skrev:Haha nu är Skuggan borta, då är allt Bulans fel helt plötsligt.
Försök ha två tankar i huvudet samtidigt. Även om Skuggan är borta kan faktiskt ifrågasätta Bulan.
Björnpappa- Antal inlägg : 284
pingu, Tony Moore, Braun, SatanicPanic and Kiruna like this post
Björnpappa skrev:Frågan är om folk har blivit dummare i och med sociala mediers intrång i våra liv. Ovanstående inlägg är bara ett i raden av bristande läsförståelse. Ideligen kommer det idiottolkningar av inlägg. Om någon nyanserad person bara antyder att Skuggan har gjort några bra saker så kommer svaren som ett brev på posten att man försvarar Skuggan i allt han gör.Hellcop skrev:Haha nu är Skuggan borta, då är allt Bulans fel helt plötsligt.
Försök ha två tankar i huvudet samtidigt. Även om Skuggan är borta kan faktiskt ifrågasätta Bulan.
Största problemet är ju att allehanda clowner och hovnarrar har en öppen plattform där man kan vara en kroniskt röten jävla gnällspik året om.
Hellcop- Antal inlägg : 590
Dentos- Antal inlägg : 894
LulefanGBG likes this post
Antingen har det skitit sig, eller så har något oväntat gjort att han bara ej kan släppa namnet. Kan det vara så att det rör sig om ett lag som Jiglund trodde skulle ha spelat klart, men som skrällt och fortsatt spela slutspel trots allt? Karlskoga? Rögle? Något utomlands? Mora?
I Karlskoga känns Hampus Plato som den enda som eventuellt skulle kunna vara aktuell (iom att Bakke Olsen är klar för LHC)
Carlsson och Yetman i Mora
I Rögle vetetusan.
Dentos- Antal inlägg : 894
Pontaking- Antal inlägg : 1346
Pontaking skrev:Jadu. Nu när Manninen och Hartikainen lämnar så återstår för mig egentligen bara två namn och en av de ryktas vara klar för Genève, dvs Granlund. Jag säger då Valtteri Filppula som passar riktigt bra med Omark, är 40 år så finns risk att han lägger ner karriären men han är helt klart bra nog för att vara vår förstacenter. Routsalainen känns inte som en naturlig center men det är Filppula. De flesta lär klaga på åldern hos honom men det är troligen just åldern som gör att han eventuellt kan vara aktuell för Luleå.
Grandlund ryktas vara klar för Genneve nästa säsong och Filppula hoppas jag verkligen inte på för den orsak som du redan gissat.
LetsGoLuleå skrev:Pontaking skrev:Jadu. Nu när Manninen och Hartikainen lämnar så återstår för mig egentligen bara två namn och en av de ryktas vara klar för Genève, dvs Granlund. Jag säger då Valtteri Filppula som passar riktigt bra med Omark, är 40 år så finns risk att han lägger ner karriären men han är helt klart bra nog för att vara vår förstacenter. Routsalainen känns inte som en naturlig center men det är Filppula. De flesta lär klaga på åldern hos honom men det är troligen just åldern som gör att han eventuellt kan vara aktuell för Luleå.
Grandlund ryktas vara klar för Genneve nästa säsong och Filppula hoppas jag verkligen inte på för den orsak som du redan gissat.
Du återupprepade just allt jag sa.
Pontaking- Antal inlägg : 1346
Pontaking skrev:LetsGoLuleå skrev:Pontaking skrev:Jadu. Nu när Manninen och Hartikainen lämnar så återstår för mig egentligen bara två namn och en av de ryktas vara klar för Genève, dvs Granlund. Jag säger då Valtteri Filppula som passar riktigt bra med Omark, är 40 år så finns risk att han lägger ner karriären men han är helt klart bra nog för att vara vår förstacenter. Routsalainen känns inte som en naturlig center men det är Filppula. De flesta lär klaga på åldern hos honom men det är troligen just åldern som gör att han eventuellt kan vara aktuell för Luleå.
Du återupprepade just allt jag sa.
Hoppsan det har du rätt i. Slarvläste din kommentar får be om ursäkt för det.
Högerskytt, gjort bra med poäng överallt senaste åren, inte gigantisk, men ingen minilirare heller, kanske inte svindyr. Känns som han har smugit lite under radarn. Skulle han kunna vara nåt för en andra eller tredje kedja i Lule? Bra ålder och inget kontrakt nästa säsong.
Tobbebias88- Antal inlägg : 66
Puckad- Antal inlägg : 11374
pingu, Redbear and LulefanGBG like this post
Tobbebias88 skrev:https://www.eliteprospects.com/player/146691/jens-looke
Högerskytt, gjort bra med poäng överallt senaste åren, inte gigantisk, men ingen minilirare heller, kanske inte svindyr. Känns som han har smugit lite under radarn. Skulle han kunna vara nåt för en andra eller tredje kedja i Lule? Bra ålder och inget kontrakt nästa säsong.
Klar för Ilves.
Tror på Måns Carlsson och Chad Yetman, (om han nu inte är påväg till Tyskland eller något), förutsatt att Mora nu inte går upp då vilket känns häganska tufft nu när Skansen har 2 matchbollar kvar och Brynäs väntar i finalen.
Carlsson och Yetman känns som riktiga Luleå-värvningar annars.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Kneten likes this post
LulefanGBG skrev:Vågar man hoppas på Routsalainen nu då? Eller kommer någon och säger åt en att sluta drömma....
Tror på Måns Carlsson och Chad Yetman, (om han nu inte är påväg till Tyskland eller något), förutsatt att Mora nu inte går upp då vilket känns häganska tufft nu när Skansen har 2 matchbollar kvar och Brynäs väntar i finalen.
Hade gärna sett bägge två. Varit bra hela säsongen men verkligen klivit fram i slutspelet, sånt vill man se. Samspelta och båda kan dessutom spela center. Plus för Yetman är att han är högerskytt.
LulefanGBG, Kneten and Kanellängd like this post
Exakt. Och Carlsson väger 95 pannor också.Dustin skrev:LulefanGBG skrev:Vågar man hoppas på Routsalainen nu då? Eller kommer någon och säger åt en att sluta drömma....
Hade gärna sett bägge två. Varit bra hela säsongen men verkligen klivit fram i slutspelet, sånt vill man se. Samspelta och båda kan dessutom spela center. Plus för Yetman är att han är högerskytt.
Omark - Carlsson - Yetman
LulefanGBG skrev:Levtchi - Routsalainen - Andreasson
Omark - Carlsson - Yetman
Vore en bra andra line om vi återigen siktar på topp 10 och play in.
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Donowitz and Serkan122 like this post
Sida 9 av 20 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 ... 20
» Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2025/2026
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7