Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 4
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 4
NallePhu skrev:När man hör Skuggan säga om backarna så låter det som Jacob Larsson & Pouliot mer än något annat då dem har egenskaperna man söker, Larsson har SHL rutinen och är en spelare som kan bära laget från bakplan samt Pouliot är en QB spelande back men ska bli intressant se då..
Ponta på 4år visar väl att Omark är den som dragit hem han till Luleå sin vapendragare, Eklind why not Bulan har väl förvandlat gråsten till diamant tidigare i fom av Engsund....
Lät på Skuggan som Eklind var lite av en snabb lösning när Mattson valde att gå till finska ligan. Känns dock som en liten uppgradering där faktiskt.
Tony Moore skrev:Vi startar alltså 23/24 med 7 backar+1 junnis på träningarna och 14 fw + Joel Kant på träningarna enl skuggan.
Lät som det på honom ja. Vilket är hur Luleå brukar starta sina säsonger. Skulle dock förvänta mig minst en värvning innan jul.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Eklind har något i sig och sitt spel det visar väl han varit uttagen till landslaget, Mattsson har man väl insett han är förlorad och att han måste vidare för utveckla sig och sitt spel att det blir Vaasa Sport han väljer är väl logiskt iom språket är Svenska till stor del....Hankburger skrev:NallePhu skrev:När man hör Skuggan säga om backarna så låter det som Jacob Larsson & Pouliot mer än något annat då dem har egenskaperna man söker, Larsson har SHL rutinen och är en spelare som kan bära laget från bakplan samt Pouliot är en QB spelande back men ska bli intressant se då..
Ponta på 4år visar väl att Omark är den som dragit hem han till Luleå sin vapendragare, Eklind why not Bulan har väl förvandlat gråsten till diamant tidigare i fom av Engsund....
Lät på Skuggan som Eklind var lite av en snabb lösning när Mattson valde att gå till finska ligan. Känns dock som en liten uppgradering där faktiskt.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Eklind har något i sig och sitt spel det visar väl han varit uttagen till landslaget, Mattsson har man väl insett han är förlorad och att han måste vidare för utveckla sig och sitt spel att det blir Vaasa Sport han väljer är väl logiskt iom språket är Svenska till stor del....Hankburger skrev:NallePhu skrev:När man hör Skuggan säga om backarna så låter det som Jacob Larsson & Pouliot mer än något annat då dem har egenskaperna man söker, Larsson har SHL rutinen och är en spelare som kan bära laget från bakplan samt Pouliot är en QB spelande back men ska bli intressant se då..
Håller helt med. Mattsson behövde röra på sig och jag är smått positiv till Eklind faktisk.
NallePhu, Kagen, Diktatorn, Pontaking, Puckad, Braun, Bros! and Serkan122 like this post
Serkan122- Antal inlägg : 3210
Braun likes this post
Puckad- Antal inlägg : 11373
Serkan122 likes this post
Puckad skrev:Lite konstigt att inte ett ord nämndes om Fröberg.
Är nog för att det är lite känsligt just nu skulle jag tro.
Förmodligen förhandlas det för fullt bakom kulisserna.
farre- Antal inlägg : 2143
Bros! likes this post
Småland- Antal inlägg : 1013
Hellcop- Antal inlägg : 590
Lepistö ska vara klar för HIFK!Hellcop skrev:Hoppas på Läppen och det där oprövade dallaskortet.
Bros! likes this post
NallePhu skrev:Lepistö ska vara klar för HIFK!Hellcop skrev:Hoppas på Läppen och det där oprövade dallaskortet.
Vem vet, du kanske får rätt för första gången.
Tony Moore skrev:Oscari L ?
Japp, ser finsk ut och har finsk mustasch.
Med Oscar är det tänkt; att addera in lite 'grit' och fysik: Ja. Eklind tillsammans med Tyrväinen kommer att behöva dra ett stort lass fysiskt framåt.Småland skrev:Jag har inte så bra koll på Eklind, men han beskrivs som en fysisk spelare i media. Är det tänkt att han ska vara vår Komarov i år?
Jonken- Antal inlägg : 7062
Tony Moore, kokostrollet, Hankburger and Braun like this post
Urken skrev:Fint med Ponta på fyra år
Vi måste verkligen reda ut detta med Poppes smeknamn
Här i trakterna går han under smeknamnet Poppe.
Senast ändrad av farre den tis 25 apr 2023, 20:46, ändrad totalt 1 gång
farre- Antal inlägg : 2143
Anders!farre skrev:Urken skrev:Fint med Ponta på fyra år
Blinders- Antal inlägg : 5254
Edluninho likes this post
Blinders skrev:Anders!farre skrev:Urken skrev:Fint med Ponta på fyra år
Melker?
Skämt åsido. Poppe? Fasen. Han kanske kallas det, men då är väl Ponta bra mycket fränare. Poppe..
farre skrev:Urken skrev:Fint med Ponta på fyra år
Här i trakterna går han under smeknamnet Poppe.
Ponta förblir Ponta i Luleå !
Pontaking- Antal inlägg : 1343
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/da-bestamde-han-sig-kanns-som-att-han-tror-pa-mig/j8d5m6pl
Kneten and Edluninho like this post
Jag hade inte så bra koll på honom innan, och har hört mig för lite. Han har inte en lika spektakulär spelstil som Julius Honka. Men han är bra med pucken och betydligt mer pålitlig defensivt. Under sin tid i AHL har han också snittat strax under en poäng per match. Värvningen av honom betyder att de har sex backar under kontrakt, och ska värva en till.
Det verkar inte bli Sami Lepistö, de indikationer jag har fått är att han troligtvis kommer spela i den finska ligan nästa säsong.”
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/uppgifter-ytterligare-ett-nyforvarv-klart/r2zedkvr
Tony Moore, LulefanGBG and Kneten like this post
Jepp såg iofs så är en sett till ålder en bra väg att vandra för Luleå sedan som vissa sagt högerskytt kan bli bra men jag trodde inte dem skulle ta han, Nåja ibland går man själv bom återstår se vem back nummer två blir Jacob Larsson eller??Serkan122 skrev:”Nu har Oskari Laaksonen skrivit på för Luleå Hockey, enligt mina källor.
Jag hade inte så bra koll på honom innan, och har hört mig för lite. Han har inte en lika spektakulär spelstil som Julius Honka. Men han är bra med pucken och betydligt mer pålitlig defensivt. Under sin tid i AHL har han också snittat strax under en poäng per match. Värvningen av honom betyder att de har sex backar under kontrakt, och ska värva en till.
Det verkar inte bli Sami Lepistö, de indikationer jag har fått är att han troligtvis kommer spela i den finska ligan nästa säsong.”
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/uppgifter-ytterligare-ett-nyforvarv-klart/r2zedkvr
Man ser ett mönster på mer spelande backar och har en mer offensiv uppsida än den vi hade föregående säsong vilket jag kan se som en positiv sak, Vi bygger mer likt Växjö och något lag ytterligare!
On one hand, Laaksonen, who was drafted in the third round by the Sabres in 2017, has been around forever and still hasn’t made his NHL debut. And on the other, he still has another year after this one on his entry-level deal, he’s waiver exempt, and I still believe in him as a potential NHL guy even knowing that he’ll turn 23 this summer and this is the last time he’ll feature as a prospect here regardless of whether he makes it or not. Honestly, I still think he has progressed in line with what you’d expect out of a third-round pick, remaining relevant and interesting without being a surefire player. He has a good track record across multiple pro levels, with consistently strong age-adjusted production from the back end. He has shown he can run a power play at lower levels. He’s a 6-foot-2 righty. There’s appeal there. Laaksonen’s game doesn’t come with a ton of flair or ingenuity despite his production, but he keeps his head up and his feet moving when he has the puck, he keeps his shots low and on target, and he generates a lot of rebound assists. He’s got a hard one-timer. He makes the right play offensively more often than not, choosing, for example, when to lay off the shot so that he can hit a teammate’s stick on a redirect. There are some question marks more about the way he defends (he can struggle to maintain gaps and can get carried away watching the play within his own zone) but he’s good organizational depth at minimum, he should be a call-up option in the short term, and he might make it as a No. 5-7 guy in the medium term."
Prospect rapport från Buffalo innan han gick till dallas. Kan nog vara bra i PP nästa säsong.
DaVoc- Antal inlägg : 262
Kneten likes this post
NallePhu skrev:Jepp såg iofs så är en sett till ålder en bra väg att vandra för Luleå sedan som vissa sagt högerskytt kan bli bra men jag trodde inte dem skulle ta han, Nåja ibland går man själv bom återstår se vem back nummer två blir Jacob Larsson eller??Serkan122 skrev:”Nu har Oskari Laaksonen skrivit på för Luleå Hockey, enligt mina källor.
Man ser ett mönster på mer spelande backar och har en mer offensiv uppsida än den vi hade föregående säsong vilket jag kan se som en positiv sak, Vi bygger mer likt Växjö och något lag ytterligare!
Du går väl alltid bom?
Panikvärvning- Antal inlägg : 665
Redbear, LulefanGBG, LHF96 and Braun like this post
Jacob Larsson — om han nu fortsatt är aktuell — har jag extremt dålig koll på. Minns bara namnet från hans tid i Frölunda. Vad är han för typ av spelare idag? Tvåvägsback? Mer defensivt lagd än offensivt, eller vice versa?
Kanellängd- Antal inlägg : 872
Han har inte bestämt sig hur han ska göra köra på i AHL och hoppas på NHL eller återvända till SHL....Kanellängd skrev:Verkar vara en sköning. Ska bli spännande att se honom i den vackraste av tröjor!
Jacob Larsson — om han nu fortsatt är aktuell — har jag extremt dålig koll på. Minns bara namnet från hans tid i Frölunda. Vad är han för typ av spelare idag? Tvåvägsback? Mer defensivt lagd än offensivt, eller vice versa?
Tony Moore skrev:Lovande
Laxen!
Braun- Antal inlägg : 1095
Oskar Drugge säkrade danska ligaguldet och priset som danska ligans bästa back.
https://www.eliteprospects.com/player/13848/oskar-drugge
"Kortare resor och bättre betalt"
— Hockeysverige.se (@hockeysverige) April 26, 2023
Säkrade guldet - stänger dörren för en återkomst. #twittpuck #hockeyallsvenskan #VVIKhttps://t.co/cI0S0t7wlA
Tony Moore skrev:Hemvändarkandidat, Lulekille undrar om han varit på tapeten någon gång (inte bara nu)?
https://www.eliteprospects.com/player/13848/oskar-drugge"Kortare resor och bättre betalt"
Säkrade guldet - stänger dörren för en återkomst. #twittpuck #hockeyallsvenskan #VVIKhttps://t.co/cI0S0t7wlA
Vi kan väl inte värva vem fan som helst bara för att han är från Luleå. Killen platsar knappt i HA.
skuggansfru- Antal inlägg : 22
JuhaniT- Antal inlägg : 12
Jag tvivlar. Drugge har varit en habil HA-back större delen av sin karriär men knappast nog bra för Luleå de senaste åren.Tony Moore skrev:Hemvändarkandidat, Lulekille undrar om han varit på tapeten någon gång (inte bara nu)?
https://www.eliteprospects.com/player/13848/oskar-drugge"Kortare resor och bättre betalt"
Om det stämmer så måste det in en center. Helst en bra tvåvägscenter med offensiv uppsida.JuhaniT skrev:Fröberg ska ha tackat nej till Luleå i veckan enligt vad jag hört.
Tony Moore and Serkan122 like this post
JuhaniT skrev:Fröberg ska ha tackat nej till Luleå i veckan enligt vad jag hört.
Inte helt otroligt, men mycket synd om det stämmer. Undrar vem som skulle kunna vara en tänkbar ersättare.
Då måste Luleå allokera stora resurser i jakt på en toppcenter.
14 forwards enligt skuggan. Undrar om Kant ingår i ordinarie forwardstrupp. Nedan känns ganska tunt utan 4 hela centrar. Kempe ett stort frågetecken även om han blir 100% återställd. Kant kan ju spela j20 även nästa säsong. Så hoppas verkligen inte han räknas som ordinarie.
Omark - Tyrväinen - Andreasson
Pasic - Kempe - Shinnimin
Zdrahal - x - Lilja
Berglund- Connolly - Eklind
Einar/nikupeteri + Kant/junior tränar med A-laget och kan rycka in vid behov.
Ett starkt lag om vi får in en bra center plus Kempe hel.DaVoc skrev:Tråkigt om det stämmer. Om det är ekonomiska skäl fattar jag inte riktigt argumenten. Blir att läsa årsredovisningen. Hur som helst MÅSTE det in en center till i samma klass. Kanske skuggan har något gömt kort iom att alla andra värvningar "avslöjats" i media . Annars kan man slänga alla utryck om att vi kommer ha ett bra lag i papperskorgen.
14 forwards enligt skuggan. Undrar om Kant ingår i ordinarie forwardstrupp. Nedan känns ganska tunt utan 4 hela centrar. Kempe ett stort frågetecken även om han blir 100% återställd. Kant kan ju spela j20 även nästa säsong. Så hoppas verkligen inte han räknas som ordinarie.
Zdrahal - x - Lilja
DaVoc likes this post
Synd.. du verkar ha bra koll.. bara de inte för för sig att inte värva någon annan istället för Fröberg. Och istället går in med det vi har + Omark och Kant, skulle vara möjligt.JuhaniT skrev:Fröberg ska ha tackat nej till Luleå i veckan enligt vad jag hört.
Han hamnar väll i Färjestad.
DaVoc skrev:Tråkigt om det stämmer. Om det är ekonomiska skäl fattar jag inte riktigt argumenten. Blir att läsa årsredovisningen. Hur som helst MÅSTE det in en center till i samma klass. Kanske skuggan har något gömt kort iom att alla andra värvningar "avslöjats" i media . Annars kan man slänga alla utryck om att vi kommer ha ett bra lag i papperskorgen.
Zdrahal - x - Lilja
Kommer garanterat sättas Berglund som center i fjärde och connolly i tredje och så försöker man hitta en forward istället. Det är min tro iaf.
Pontaking- Antal inlägg : 1343
Pontaking skrev:
Kommer garanterat sättas Berglund som center i fjärde och connolly i tredje och så försöker man hitta en forward istället. Det är min tro iaf.
Hade inte blivit förvånad om det blir så. Att dessutom både Emanuelsson och Nikupeteri ska dela på extraforward platsen känns inte realistiskt. Noll lärdom från föregående säsonger är melodin.
Han har ju strävat utomlands i 3 år nu så för hans skull hoppas jag det löst sig med utlandet.DaVoc skrev:Tråkigt om det stämmer. Om det är ekonomiska skäl fattar jag inte riktigt argumenten. Blir att läsa årsredovisningen. Hur som helst MÅSTE det in en center till i samma klass. Kanske skuggan har något gömt kort iom att alla andra värvningar "avslöjats" i media . Annars kan man slänga alla utryck om att vi kommer ha ett bra lag i papperskorgen.
Zdrahal - x - Lilja
För vår del tycket hag det är riktigt tråkigt, men sill blevblite mer intressant nu.
Det vi har i forwardsväg, om vi räknar in Omark, ser spännande ut. Mitt problem är hur mycket vi kan räkna med att Kempe kan spela och vilken utväxling vi får på Lilja och Pasic. Dessutom vet vi att många spelare som kommer hem från ett misslyckat äventyr i Nordamerika kan behöva tid att hitta sig själv.
Omark-tyrväinen-andreasson
Zdrahal-kempe-shinnimin/Pasic
Lilja/Einar-Conolly-Shinnimin/Pasic
Eklind-Berglund-Einar/Lilja
Jag tycker det hör ser ut som ett mittenlag i SHL som det ser ut nu, men fpr många frågetecken. Av centrala kan ju både Kempe och Berglund lira ytter så jag är öppen för både en ytter eller en centervörvning.
Är det en center så hoppas jag man tittar i nivån en bra tredjecenter så conolly och ny får konkurrera om tredje/fjärde platsen, samt att båda kan hå inni andra om Kempes knäbinte funkar.
Blir det en forward hoppas jag på mått i nivån andrakedja för att ska konkurrens på platserna med ny, Zdrahal, Pasic, Lilja och delvis Einar och Eklind.
Micke80- Antal inlägg : 3038
SatanicPanic- Antal inlägg : 794
Vill inte se våra sportchefer paja detta år med.
Dilox- Antal inlägg : 742
pingu, Kneten and SatanicPanic like this post
Nä, nu känns det hela lite darrigt. Mycket på spel nu för Skuggan & Engman, för Fröberg måste ersättas. Synd att vi inte lyckades lura hit Ölund från BIF.
Kanellängd- Antal inlägg : 872
SatanicPanic- Antal inlägg : 794
Bros! and Serkan122 like this post
Klar för Timrå.SatanicPanic skrev:Filip Hållander kommer han att fortsätta i AHL eller drar han hem till Sverige?
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Tycker också att sista platsen är av vikt. Behövs en spelare som gör skillnad, inte bara fyller en plats. Så att det finns en viss oro tycker jag absolut det finns fog för.
Dilox- Antal inlägg : 742
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 8