Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 4
+82
SkuggansSkugga
GrodanBoll
Bnerik
Bellissimo
oggskar
Xerzocx
Tackleberry
kralle
Sundance Kid
Björnpappa
Atreyu
chiII
Dentos
grottmannen
Lasse_m
Ekan
NilsOskar
Mantz
Hejsan
kamelbullen
weHoo
Lars158
storeken
Flippass
Hedanders
SatanicPanic
LulefanGBG
rasbiologen
lhffan
Metheuz
Urken
Hellcop
ski3r
GustenA
Björnkäften
JuhaniT
Danneja
Lehto
Taabe
LinusFröbergsMustasch
Edluninho
Lulefan
Rayko
Kraftkung
NallePhu
Bamsefar
Jonken
trallgöken
Monco
BulanFanClub
skuggansfru
icemask
Sportchefen #2
Diktatorn
LHF96
keevvs
JuniorX
Snikne Ville
Dundernisse
Pajala
Braun
Mr Bister
farre
Micke80
Blinders
Dilox
kokostrollet
Panikvärvning
Burskydd
Kanellängd
Puckad
Lasse Proppmätt
Tony Moore
DaVoc
Hankburger
Pontaking
Dustin
Småland
Serkan122
Donowitz
86 posters
Sida 10 av 20
Sida 10 av 20 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 4
Herregud…inläggen som vissa skriver en oneliner på blir en mil långa för man envisas med att använda citat i tredje och fjärde hand. Copy paste någon ??
Burskydd- Antal inlägg : 590
Jobbigt att skrolla?Burskydd skrev:Herregud…inläggen som vissa skriver en oneliner på blir en mil långa för man envisas med att använda citat i tredje och fjärde hand. Copy paste någon ??
Blinders- Antal inlägg : 5253
Oj ingen nytt i den branchen fanns ju en häradsbetäckare (Som har landlagsmeriter) som åkte land och rike kring och satte på spelarfrurar för ingenting för typ 15-20 år sedanPontaking skrev:NallePhu skrev:Alltså....Serkan122 skrev:Gått rykten på Rögles forum att Stål-lyrnenäs har varit lite närgången till Riflaks nu ex-flickvän i ca 3 månader. Och när Abbot säger ”inga kommenterar” åt frågan om de skilj som vänner, så stämmer det nog.Pontaking skrev:Serkan122 skrev:Finns dock anledningar till att han lämnar Rögle om vi säger så.Serkan122 skrev:Presenterad av HV71 nu.Serkan122 skrev:Även fast det är trångt så har vi en intressant spelare här, bryter kontraktet med Rögle:
https://www.eliteprospects.com/player/203936/oskar-stal-lyrenas
Ja något måste det ju vara eftersom han skrev på nytt kontrakt i januari
Vad är det frågan om klarar dem inte av att hålla tassarna borta från respektive tjejer spelarna eller packar det på så pass, Sedan välja HV71 han kommer inte bli långlivad där heller om han inte håller fingrarna i styr...
Han må vara en bra back men nej rötägg utanför isen får andra lag ta hand om!
Ja jag förstår det inte. Av alla tjejer så väljer de en lagkamrats tjej, det är pinsamt och visar på total brist av moral och intelligens.
Han var till slut inte välkommen i nån svensk elitklubb och han hamna i Finland till slut om jag minns rätt.
Och vi har ju haft våran beskärda del i vårt lag också jag ids inte nämna namn men Obsut skulle dräpa han om han såg han i Luleå igen.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Blir det inga fler LHF live eller vad är problemet? Blir lite antiklimax när man bara skickar ut en kort notis på sin hemsida, speciellt efter säsongen som varit.
Att inte kunna starta upp en livesändning för ett par tusen tittare är under all kritik… En 5 åring hade klarat det.
Att inte kunna starta upp en livesändning för ett par tusen tittare är under all kritik… En 5 åring hade klarat det.
Mantz- Antal inlägg : 50
pingu, Kneten and Serkan122 like this post
Hur ligger läget kring Jacob Larsson?
Edluninho- Antal inlägg : 49
Bros! likes this post
Edluninho skrev:Hur ligger läget kring Jacob Larsson?
Det är en väldigt bra fråga. Belleville spelar inte slutspel i år så det borde ju dyka upp ett besked när som helst.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Borde man inte kunna presentera Andreasson snart också?
han har väll spelat färdigt i AHL ?
Danneja- Antal inlägg : 745
Eklind är också kvarDanneja skrev:Borde man inte kunna presentera Andreasson snart också?
Serkan122- Antal inlägg : 3210
pingu likes this post
Denna spelare verkar vara ute på marknaden: https://www.eliteprospects.com/player/212379/gustav-lindstrom
Lasse Proppmätt skrev:Oj ingen nytt i den branchen fanns ju en häradsbetäckare (Som har landlagsmeriter) som åkte land och rike kring och satte på spelarfrurar för ingenting för typ 15-20 år sedanPontaking skrev:NallePhu skrev:Alltså....Serkan122 skrev:Gått rykten på Rögles forum att Stål-lyrnenäs har varit lite närgången till Riflaks nu ex-flickvän i ca 3 månader. Och när Abbot säger ”inga kommenterar” åt frågan om de skilj som vänner, så stämmer det nog.Pontaking skrev:Serkan122 skrev:Finns dock anledningar till att han lämnar Rögle om vi säger så.Serkan122 skrev:
Presenterad av HV71 nu.
Vad är det frågan om klarar dem inte av att hålla tassarna borta från respektive tjejer spelarna eller packar det på så pass, Sedan välja HV71 han kommer inte bli långlivad där heller om han inte håller fingrarna i styr...
Ja jag förstår det inte. Av alla tjejer så väljer de en lagkamrats tjej, det är pinsamt och visar på total brist av moral och intelligens.
Han var till slut inte välkommen i nån svensk elitklubb och han hamna i Finland till slut om jag minns rätt.
Och vi har ju haft våran beskärda del i vårt lag också jag ids inte nämna namn men Obsut skulle dräpa han om han såg han i Luleå igen.
Jag kan ändå tycka att det i än större mån är kvinnornas fel, den här typen av killar visar bara deras rätta sida. Det är ju trevligt, så man kan dumpa dem.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Lulefan skrev:Lasse Proppmätt skrev:Oj ingen nytt i den branchen fanns ju en häradsbetäckare (Som har landlagsmeriter) som åkte land och rike kring och satte på spelarfrurar för ingenting för typ 15-20 år sedanPontaking skrev:NallePhu skrev:Alltså....Serkan122 skrev:Gått rykten på Rögles forum att Stål-lyrnenäs har varit lite närgången till Riflaks nu ex-flickvän i ca 3 månader. Och när Abbot säger ”inga kommenterar” åt frågan om de skilj som vänner, så stämmer det nog.Pontaking skrev:Serkan122 skrev:
Finns dock anledningar till att han lämnar Rögle om vi säger så.
Jag kan ändå tycka att det i än större mån är kvinnornas fel, den här typen av killar visar bara deras rätta sida. Det är ju trevligt, så man kan dumpa dem.
Du verkar vara en riktigt äcklig person Lulefan
kamelbullen- Antal inlägg : 272
Nå, håll det till Silly nu. Vill ni diskutera otrohet, fortsätt i off-topic.
Tony Moore, kokostrollet and lhffan like this post
Har de gett upp med #LHFliv? Eller någon som vet något om det?
Det är väl bara kasta upp det som finns att presentera inte mycket mer än så liksom enklare för alla parter, Lär nog bli då man ska ta fram Ponta & Omark men inget kommer ske för det av den avdelningen!Serkan122 skrev:Har de gett upp med #LHFliv? Eller någon som vet något om det?
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Det är väl bara kasta upp det som finns att presentera inte mycket mer än så liksom enklare för alla parter, Lär nog bli då man ska ta fram Ponta & Omark men inget kommer ske för det av den avdelningen!Serkan122 skrev:Har de gett upp med #LHFliv? Eller någon som vet något om det?
Så dom presenteras alltså i veckan?
Panikvärvning- Antal inlägg : 663
Först ska Omark ta sig ur kontraktet vilket inte är helt problemfritt.
Lasse_m- Antal inlägg : 20
Lasse_m skrev:Först ska Omark ta sig ur kontraktet vilket inte är helt problemfritt.
Verkar han dock redan gjort.
https://hockeysverige.se/2023/02/27/uppgifter-linus-omark-ar-klar-for-lulea
Även NSD (som brukar vara väldigt pricksäkra när det kommer till Luleå hockey) har skrivit att han återvänder nästa säsong.
Han hade en out efter säsong.Hankburger skrev:Lasse_m skrev:Först ska Omark ta sig ur kontraktet vilket inte är helt problemfritt.
Även NSD (som brukar vara väldigt pricksäkra när det kommer till Luleå hockey) har skrivit att han återvänder nästa säsong.
Serkan122 skrev:Han hade en out efter säsong.Hankburger skrev:Lasse_m skrev:Först ska Omark ta sig ur kontraktet vilket inte är helt problemfritt.
Borde gå relativt fort efter finalen att presentera honom med andra ord.
Ingenting är klart. Out? Förlängde kontraktet och saltade lönen så det blir nog en fråga om pengar
Lasse_m- Antal inlägg : 20
… Han hade en klausul som gjorde det möjligt att bryta kontraktet.Lasse_m skrev:Ingenting är klart. Out? Förlängde kontraktet och saltade lönen så det blir nog en fråga om pengar
Lasse_m skrev:Ingenting är klart. Out? Förlängde kontraktet och saltade lönen så det blir nog en fråga om pengar
Kom in i matchen nu Lasse
Panikvärvning- Antal inlägg : 663
Serkan122 likes this post
Som sagt. Han verkar ha funnit en väg. Om detta är via en klausul eller ej vet jag inte men jag tvivlar att Luleå eller Omark köpt ut honom.Lasse_m skrev:Ingenting är klart. Out? Förlängde kontraktet och saltade lönen så det blir nog en fråga om pengar
”Nu slår NSD fast att en klausul finns i kontraktet, som han ska bryta.”Hankburger skrev:Som sagt. Han verkar ha funnit en väg. Om detta är via en klausul eller ej vet jag inte men jag tvivlar att Luleå eller Omark köpt ut honom.Lasse_m skrev:Ingenting är klart. Out? Förlängde kontraktet och saltade lönen så det blir nog en fråga om pengar
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/linus-omark-har-bestamt-sig-for-spel-i-lulea/
JuhaniT- Antal inlägg : 12
Serkan122 likes this post
Omark signade på kontraktet på kansliet då han var till Luleå under landslagsuppehållet när dem åkte upp med familjen, Klausulen han hade då förlängningen skrevs var pga dem visste de var ett vägskäl sätta barnen i skola i Luleå eller forts i Schweiz och pga ena barnet talar knappt Svenska så valde dem flytta hem och barnen startar skola till hösten!
Den out klausul som fanns var om dem skulle flytta hem eller ej och den utnyttjade han före ett visst datum!
Den out klausul som fanns var om dem skulle flytta hem eller ej och den utnyttjade han före ett visst datum!
Kneten, Serkan122 and Ekan like this post
https://www.youtube.com/watch?v=8JTdvmeOqmE&ab_channel=Lule%C3%A5Hockey lhf live?
grottmannen- Antal inlägg : 6
Eklind sedan lär det dyka upp någon back!
#lhflive kl 15.00 idag enligt Luleås facebook.
NallePhu skrev:Eklind sedan lär det dyka upp någon back!
Tror det blir en förlängning på Fröberg oxå.
#96- Antal inlägg : 2192
Den är jag osäker på men osvuret är bäst likväl.....#96 skrev:NallePhu skrev:Eklind sedan lär det dyka upp någon back!
Hoppas att man likaså styrt upp studion och tagit bort plastväxterna samt den gamla LCD-tvn i bakgrunden med LHF-logotyper i dålig upplösning
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Pontus, eller presenterar man han samtidigt som Omark ?
Känns mer troligt med Fröberg än en back, Eklind och Andreasson och sedan eventuellt Fröberg och mindre troligt kanske en back.NallePhu skrev:Den är jag osäker på men osvuret är bäst likväl.....#96 skrev:NallePhu skrev:Eklind sedan lär det dyka upp någon back!
Vore kul me något helt oväntat.
Edluninho- Antal inlägg : 49
Tror nog Omark är något man drar ensam med iom det är en sk profilerad värvning och dem kan man ta enskilt från andra, Sedan så tror jag det handlar om 3-4 nyförvärv man väljer dra fram Eklind kan vara Ponta + två backar el en återstår se....Tony Moore skrev:Pontus, eller presenterar man han samtidigt som Omark ?
Jonken- Antal inlägg : 7062
Skulle vara förbaskat trevligt med en riktig flyga under radarn värvning som alla skvallerkärringar helt missat.
Hellcop- Antal inlägg : 590
Redbear, Jonken, Pajala, Puckad, keevvs, Kneten, SatanicPanic and like this post
Eklind lär presenteras idag, kanske Andreasson också. Har inte hört något mer om Fröberg så det kanske betyder att de kommit överens.NallePhu skrev:Eklind sedan lär det dyka upp någon back!
Texas spelar fortfarande så gissar att Laaksonen får vi vänta på.
JuhaniT- Antal inlägg : 12
Ja, en riktig kioskvältare skulle sitta fint, känns lite avslaget när alla namn är släppta i förväg.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Ekan likes this post
Jag tror mer på Jacob Larsson tex eller han som lirade i San José Baraccuda som är en QB liknade back än Laaksonen skulle jag säga...JuhaniT skrev:Eklind lär presenteras idag, kanske Andreasson också. Har inte hört något mer om Fröberg så det kanske betyder att de kommit överens.NallePhu skrev:Eklind sedan lär det dyka upp någon back!
Sedan så bygger man laget lite som Växjö har gjort utan dessa defensiva pjäser utan mer allround två vägs som kan producera, Laaksonen är ingen producerande back så nog fattar man varför klubben i Schweiz valde Honka före Laaksonen....
NallePhu skrev:Jag tror mer på Jacob Larsson tex eller han som lirade i San José Baraccuda som är en QB liknade back än Laaksonen skulle jag säga...JuhaniT skrev:Eklind lär presenteras idag, kanske Andreasson också. Har inte hört något mer om Fröberg så det kanske betyder att de kommit överens.NallePhu skrev:Eklind sedan lär det dyka upp någon back!
Sedan så bygger man laget lite som Växjö har gjort utan dessa defensiva pjäser utan mer allround två vägs som kan producera, Laaksonen är ingen producerande back så nog fattar man varför klubben i Schweiz valde Honka före Laaksonen....
Laaksonen verkar vara mer en tvåvägsback till skillnad från Honka som är mer en ren offensiv back. Båda skulle jag kalla producerande men på olika sätt.
Sett till de rykten som finns tar jag nog Derrick Pouliot som är en back typ vi saknat sedan Janne Niinimaa, Både Niinimaa & Pouliot var/är QB spelande backar och vi vet hur Niinimaa styrde från bakplan den typen av back tar jag alla dagar före Laaksonen...Hankburger skrev:NallePhu skrev:Jag tror mer på Jacob Larsson tex eller han som lirade i San José Baraccuda som är en QB liknade back än Laaksonen skulle jag säga...JuhaniT skrev:Eklind lär presenteras idag, kanske Andreasson också. Har inte hört något mer om Fröberg så det kanske betyder att de kommit överens.NallePhu skrev:Eklind sedan lär det dyka upp någon back!
Laaksonen verkar vara mer en tvåvägsback till skillnad från Honka som är mer en ren offensiv back. Båda skulle jag kalla producerande men på olika sätt.
Pontus klar på fyra år!
Eklind klar på två år och ersätter alltså Mattson.
Eklind klar på två år och ersätter alltså Mattson.
Puckad likes this post
Verkar bara var en back till som ska in om jag tolkade det rätt?
Nevermind nu san han två
Nevermind nu san han två
Blinders- Antal inlägg : 5253
Blinders skrev:Verkar bara var en back till som ska in om jag tolkade det rätt?
Nevermind nu san han två
två backar till.
Två meriterade backar skall in ytterligare tolkade jag det som, sen svävade skuggan ordentligt kring Omark, rökridå
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Puckad likes this post
Två backar till och Omark + Fröberg/ny verkar alltså vara vad som gäller.
Omark-Tyrväinen-Andreasson
Lilja-Kempe-Zdrahal
Shinnimin-Fröberg/ny-Pasic
Eklind-Connolly-Einar
Nikupetteri-Berglund-Kant
Hardegård-Gustafsson
Sellgren-Ny
Ny-Jansson
Själin-Junior
Lassi
Ward
Omark-Tyrväinen-Andreasson
Lilja-Kempe-Zdrahal
Shinnimin-Fröberg/ny-Pasic
Eklind-Connolly-Einar
Nikupetteri-Berglund-Kant
Hardegård-Gustafsson
Sellgren-Ny
Ny-Jansson
Själin-Junior
Lassi
Ward
Senast ändrad av Dentos den tis 25 apr 2023, 15:18, ändrad totalt 1 gång
Dentos- Antal inlägg : 894
Ja som väntat inget nytt egentligen, ponta på fyra år var väl en liten överraskning iaf.
Skuggan upprepar återigen att Omark har kontrakt över nästa säsong, fan han försöker hålla ned förväntningarna för att släppa en "bomb" nästa vecka
Skuggan upprepar återigen att Omark har kontrakt över nästa säsong, fan han försöker hålla ned förväntningarna för att släppa en "bomb" nästa vecka
När man hör Skuggan säga om backarna så låter det som Jacob Larsson & Pouliot mer än något annat då dem har egenskaperna man söker, Larsson har SHL rutinen och är en spelare som kan bära laget från bakplan samt Pouliot är en QB spelande back men ska bli intressant se då..
Ponta på 4år visar väl att Omark är den som dragit hem han till Luleå sin vapendragare, Eklind why not Bulan har väl förvandlat gråsten till diamant tidigare i fom av Engsund....
Ponta på 4år visar väl att Omark är den som dragit hem han till Luleå sin vapendragare, Eklind why not Bulan har väl förvandlat gråsten till diamant tidigare i fom av Engsund....
Sida 10 av 20 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 8