2023-03-26, SM-kvartsfinal 6, Luleå - Växjö
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: 2023-03-26, SM-kvartsfinal 6, Luleå - Växjö
Hur som. Satan vad roligt det är med hockey när man slipper fokusera på domarna. Som natt och dag gentemot de tre inledande matcherna. Nej, det blir ett osunt stort bet på Växjö inklusive ÖT på tisdag. Det gör trots allt inget, för hur det än går så är man en vinnare.
Redbear and Joope like this post
PutteA skrev:Problemet är att vi inte kan svara upp mot Luleås rusande. Vi spelar i samma tempo hela tiden. Spelar liksom ingen roll och dom äter upp oss därför att det låga tempot gör att vi blir osäkra i spelat med puck. Luleå har ju ett helt annat mind set. Väl i vår zon är dom ju livsfarliga hela tiden.
Braun likes this post
Dundernisse skrev:Vinkeln från sidan visar att det troligast inte är någon touch. Väldigt många som ändrat åsikt efter vinkeln som visar hela puckbanan från sidan och inte den som varvades under matchen.Saha skrev:Dustin skrev:Håller inte med om att det är touch, har sett situationen från två kameravinklar. Skitsamma nu hursomhelst.
Tror det nog är du och Jörgen i hela hockey-Sverige som tycker så.
Oavsett vad så visar det ju att det absolut inte ska vara utvisning då alla uppenbart är oense. Hellre fria än fälla och det är när det är klar utvisning som det ska bli utvisning. Jag tycker det är uppenbart touch iaf
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Dundernisse likes this post
Saha skrev:Manuel Ågren var inblandad i en uppmärksammad situation i samband med Luleås kvitteringsmål. Då drog forwarden in i norrbottningarnas målfirande.
– Det är hans sätt. Han är på sista versen. Han kan inte bidra med något annat än att bråka. Det är bara skita i det där. Skita i han. Det är hans sätt att påverka. Han kan inte göra det på något annat sätt.
Han har inte fått er ur balans efter avstängningen?
– Vi sa det innan. Det är lika bra att han spelar. Han är så dålig ändå.
Leo Komarov:
– Det är bra att de tycker det.
– Manuel Ågren? Jag vet inte ens vem vi pratar om. Han fick ju fira i alla fall.
– Jag är ju lite färgblind. Det var fel kille. Men det är sådant som händer.
Komarov är då sjukt roligt iaf
Haha! Det är sådant här han ska bidra med. Grymt!
Tony Moore, Dundernisse and Braun like this post
Jisses. Lägg ner nu. Det ÄR ju touch på pucken. Detta syns på bilden -där pucken kommer emot kameran. Sedan att touchen är så liten -att detta inte i princip inte alls syns -på bilderna från sidan: Ändrar INTE faktumet att DET VAR touch på pucken.Dundernisse skrev:
Vinkeln från sidan visar att det troligast inte är någon touch. Väldigt många som ändrat åsikt efter vinkeln som visar hela puckbanan från sidan och inte den som varvades under matchen.
-Come on man...
-Personligen tackar jag 'Skägget' -att vi fick en perfekt vinkel där pucken kommer emot kameran här. (Annars hade det blivit lök deluxe här.)
Jonken- Antal inlägg : 7057
Redbear likes this post
"Hur länge ska vi fortsätta dumpa puck i hörn och sedan fastna i sarg ?"
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Tony Moore likes this post
Urken skrev:Saha skrev:Manuel Ågren var inblandad i en uppmärksammad situation i samband med Luleås kvitteringsmål. Då drog forwarden in i norrbottningarnas målfirande.
– Det är hans sätt. Han är på sista versen. Han kan inte bidra med något annat än att bråka. Det är bara skita i det där. Skita i han. Det är hans sätt att påverka. Han kan inte göra det på något annat sätt.
Haha! Det är sådant här han ska bidra med. Grymt!
Ågren låter som han försöker övertyga sig själv
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Redbear, Jonken, Braun and SatanicPanic like this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Tony Moore and Redbear like this post
Kanske ute efter Engsunds autograf?Snikne Ville skrev:Mer från Växjös forum, låter som random inlägg av mig under grundserien!
"Hur länge ska vi fortsätta dumpa puck i hörn och sedan fastna i sarg ?"
Den här supporten och Evertsson lär ju fan hoppa på sian hattar; för att Oscar valde sin moderklubb -före alla de stora stålarna hos VL.
-KUNG 32 är HÅRD!
Saha skrev:Dundernisse skrev:Vinkeln från sidan visar att det troligast inte är någon touch. Väldigt många som ändrat åsikt efter vinkeln som visar hela puckbanan från sidan och inte den som varvades under matchen.Saha skrev:Dustin skrev:Håller inte med om att det är touch, har sett situationen från två kameravinklar. Skitsamma nu hursomhelst.
Oavsett vad så visar det ju att det absolut inte ska vara utvisning då alla uppenbart är oense. Hellre fria än fälla och det är när det är klar utvisning som det ska bli utvisning. Jag tycker det är uppenbart touch iaf
Det som är skönt är att vi fick med oss domslutet, oavsett om det var touch eller inte. Det är man inte jättevan vid. Så fruktansvärt skönt.
Tony Moore and Dundernisse like this post
Bamsefar and Dundernisse like this post
Visst. Om du endast beaktar en vinkel som vidimerar din teori.Jonken skrev:Jisses. Lägg ner nu. Det ÄR ju touch på pucken. Detta syns på bilden -där pucken kommer emot kameran. Sedan att touchen är så liten -att detta inte i princip inte alls syns -på bilderna från sidan: Ändrar INTE faktumet att DET VAR touch på pucken.Dundernisse skrev:
Vinkeln från sidan visar att det troligast inte är någon touch. Väldigt många som ändrat åsikt efter vinkeln som visar hela puckbanan från sidan och inte den som varvades under matchen.
-Come on man...
-Personligen tackar jag 'Skägget' -att vi fick en perfekt vinkel där pucken kommer emot kameran här. (Annars hade det blivit lök deluxe här.)
Dundernisse- Antal inlägg : 2890
Lite karma efter matchen som slutade 7-2 till domarna/Lakers.Urken skrev:Saha skrev:Dundernisse skrev:Vinkeln från sidan visar att det troligast inte är någon touch. Väldigt många som ändrat åsikt efter vinkeln som visar hela puckbanan från sidan och inte den som varvades under matchen.Saha skrev:Dustin skrev:Håller inte med om att det är touch, har sett situationen från två kameravinklar. Skitsamma nu hursomhelst.
Det som är skönt är att vi fick med oss domslutet, oavsett om det var touch eller inte. Det är man inte jättevan vid. Så fruktansvärt skönt.
-Det verkar onekligen VÄLDIGT JOBBIGT för Herr Jönnson -att vinna hockey matcher utan hjälp ifrån domarna...
Senast ändrad av Jonken den sön 26 mar 2023, 20:16, ändrad totalt 1 gång
Redbear likes this post
Växjö är ändå en total besvikelse. Undra hur Växjö resonerar inför match 7? Om dom kör vidare med det dom gör eller om dom börjar vaska om i kedjorna eller byta spelsätt…
GustenA- Antal inlägg : 3114
Har suttit och kollat på EG:s puck out. Känns som en solklar utvisning när man har sett den från sidan. Reprisbilderna från jumbotronen som gjorde att vi i publiken gick bananas blev vi "lurade" av. Finnspetsen hade rätt i sin bedömning där, horribelt. Det var våran tur att få fördel av ett felaktigt domslut! Några såna till och då kan vi kanske säga att det är utjämnat.
Hoppas att det är klappat och klart på tisdag! Spännande!
tibet- Antal inlägg : 1298
Dustin likes this post
tibet- Antal inlägg : 1298
Donowitz and Kneten like this post
Dundernisse skrev:Visst. Om du endast beaktar en vinkel som vidimerar din teori.Jonken skrev:Jisses. Lägg ner nu. Det ÄR ju touch på pucken. Detta syns på bilden -där pucken kommer emot kameran. Sedan att touchen är så liten -att detta inte i princip inte alls syns -på bilderna från sidan: Ändrar INTE faktumet att DET VAR touch på pucken.Dundernisse skrev:
-Come on man...
Fast du gör ju precis likadant? Snacka om att kasta Sten i glashus
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Den här är ju på tok för jävla bra! (Kolla minen på Ågren)...
(-Jag grinar fan av skrattkramp...)
Urken, Dustin, LHF96, håkke, Metheuz, Kneten and SatanicPanic like this post
Jonken skrev:Förlåt; men jag kan inte låta bli:
Den här är ju på tok för jävla bra! (Kolla minen på Ågren)...
(-Jag grinar fan av skrattkramp...)
Ser ut som han fått en kram av pappa.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
SatanicPanic likes this post
En äkta finsk björnkram.Hankburger skrev:Ser ut som han fått en kram av pappa.
Jonken skrev:En äkta finsk björnkram.Hankburger skrev:Ser ut som han fått en kram av pappa.
Det roliga är att han bara dyker upp i gruppen också. För på reprisen är han ena sekunden inte där och sekunden efter är han på bild. Det är ju nästan som Komarov tog upp honom i fickan.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
håkke likes this post
Kommentar från Ågren om händelsenHankburger skrev:Jonken skrev:En äkta finsk björnkram.Hankburger skrev:Ser ut som han fått en kram av pappa.
Det roliga är att han bara dyker upp i gruppen också. För på reprisen är han ena sekunden inte där och sekunden efter är han på bild. Det är ju nästan som Komarov tog upp honom i fickan.
”Manuel Ågren var inblandad i en uppmärksammad situation i samband med Luleås kvitteringsmål. Då drog forwarden in i norrbottningarnas målfirande.
Leo Komarov:
– Det är bra att de tycker det.
– Manuel Ågren? Jag vet inte ens vem vi pratar om. Han fick ju fira i alla fall.
– Jag är ju lite färgblind. Det var fel kille. Men det är sådant som händer. ”
Serkan122- Antal inlägg : 3208
håkke likes this post
Javisst!Hankburger skrev:
Själv försöker jag få huvet runt händelsen; hur det gick till: Leo håller på och bufflar med Manuel -när vi gör mål. -Hoppsan vi gjorde mål: Tänker Leo -och tar med sig Manuel för fira detta.
SatanicPanic- Antal inlägg : 791
Jonken likes this post
SatanicPanic- Antal inlägg : 791
Bamsefar, Jonken and håkke like this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Panikvärvning- Antal inlägg : 662
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Solklar touch, grina då Jörgen Jönsson https://t.co/JqOMU1iU4o
— Mattias Sehlberg (@Zelolule) March 26, 2023
Komarov är alltså färgblind.
— Tomas Ros (@Rosenrasande) March 26, 2023
Därför han målkramades med Växjös Manuel Ågren. pic.twitter.com/hJdh5FsHoe
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/VPao0d/leo-komarov-i-lulea-firade-med-vaxjo-spelare-forklaringen
håkke, Metheuz and Kneten like this post
Man såg hur pucken styrdes upp över plexit solklart med den vinkeln...Tony Moore skrev:Slutsnackat Jörgen (och alla andra neggare)!Solklar touch, grina då Jörgen Jönsson https://t.co/JqOMU1iU4o
— Mattias Sehlberg (@Zelolule) March 26, 2023
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Vad säger Twitter, solkar puck-out eller inte? pic.twitter.com/3g5UiZTLIV
— Anton (@antonj85) March 26, 2023
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Leo Komarov var på gott humör idag pic.twitter.com/Mu8kJvxT9I
LHF96, Metheuz and SatanicPanic like this post
Jonken, Metheuz and SatanicPanic like this post
Den videon räknas tydligen inte.Snikne Ville skrev:https://twitter.com/i/status/1640040079723835396
Play dirty pic.twitter.com/V5kJ0wCmb4
SatanicPanic likes this post
Dundernisse skrev:Den videon räknas tydligen inte.Snikne Ville skrev:https://twitter.com/i/status/1640040079723835396
Verkar inte som det, nej. Vi klarar oss från en puck out där, helt enkelt.
Gris pic.twitter.com/1gsTOg7bJG
— Vargen från Lautakoski (@MPoromaa) March 26, 2023
Tony Moore skrev:Träff på klubbblad!Vad säger Twitter, solkar puck-out eller inte? pic.twitter.com/3g5UiZTLIV
Fy Fabian vilken cred domarnas ska ha för att de ändrar domslutet pic.twitter.com/FuLHNH2muc
— Vargen från Lautakoski (@MPoromaa) March 26, 2023
Filip Pyrochta i synk med Westberg: "Do you speak english?"
— C More Hockey (@cmorehockey) March 26, 2023
Hockeyn pågår i detta nu på C More! pic.twitter.com/jp7yJGcKkM
NallePhu skrev:Det är en touch annars hade pucken dragit i plexit det är toppen på bladet som styr upp pucken upp på läktaren det ser man rätt klart dessutom!Dustin skrev:När jag skärskådar repriserna ser det faktiskt inte ut som en touch. Så vi tackar publiktrycket och domarna för den. Vi förtjänade det trots allt.
Ännu en gång så kommer Nalleplutt med fakta som inte ens spelaren själv har:
” – Det kändes som en puck-out. Det var det jag reagerade på först. Sen ser man på videoskärmen och tyckte att det såg ut som en touch. Men sen fick de fram en videobild till och då såg det lite mer osäkert ut. Det är en svår situation, men jag tror inte domaren från mittzon hade kunnat avgjort det. Det var han som tog den, säger Erik Gustafsson efter segern och fortsätter:
– Från mittzon måste det vara helt omöjligt för honom att säga om det är touch eller inte touch. Jag är tacksam att det föll vår väg den här gången. Jag tycker inte att det har gjort det tidigare i den här serien.”
Tyrväinen gör mål i spel fem mot tre för @LuleaHockey som har vänt underläge till ledning! #LHFVLH #SHL #twittpuck #ishockey #svsshl pic.twitter.com/8DTEMhSwmT
— SHL.se (@SHLse) March 26, 2023
Bamsefar and Kneten like this post
HycklareDustin skrev:Man har lite smått tvivlat på Bulan stundtals under säsongen. För mig är det som bortblåst.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Bara så du vet Omark spelar ännu slutspel i Schweiz så du med dina fina kontakter och annat har han inte presenterats ännu som du nu sade att han skulle???Panikvärvning skrev:NallePhu skrev:Det är en touch annars hade pucken dragit i plexit det är toppen på bladet som styr upp pucken upp på läktaren det ser man rätt klart dessutom!Dustin skrev:När jag skärskådar repriserna ser det faktiskt inte ut som en touch. Så vi tackar publiktrycket och domarna för den. Vi förtjänade det trots allt.
” – Det kändes som en puck-out. Det var det jag reagerade på först. Sen ser man på videoskärmen och tyckte att det såg ut som en touch. Men sen fick de fram en videobild till och då såg det lite mer osäkert ut. Det är en svår situation, men jag tror inte domaren från mittzon hade kunnat avgjort det. Det var han som tog den, säger Erik Gustafsson efter segern och fortsätter:
– Från mittzon måste det vara helt omöjligt för honom att säga om det är touch eller inte touch. Jag är tacksam att det föll vår väg den här gången. Jag tycker inte att det har gjort det tidigare i den här serien.”
NallePhu- Antal inlägg : 18665
NallePhu skrev:Bara så du vet Omark spelar ännu slutspel i Schweiz så du med dina fina kontakter och annat har han inte presenterats ännu som du nu sade att han skulle???Panikvärvning skrev:NallePhu skrev:Det är en touch annars hade pucken dragit i plexit det är toppen på bladet som styr upp pucken upp på läktaren det ser man rätt klart dessutom!Dustin skrev:När jag skärskådar repriserna ser det faktiskt inte ut som en touch. Så vi tackar publiktrycket och domarna för den. Vi förtjänade det trots allt.
Nej det sa jag inte
Det var helt klart ett roande moment för oss LHF supporters på läktaren
Mer Leo till folket!
Bamsefar, Jonken, Donowitz, Puckad, Kneten and Kanellängd like this post
Diktatorn- Antal inlägg : 717
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
» 2023-03-18, SM-kvartsfinal 2, Luleå - Växjö
» 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå
» 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö