Övriga SHL-matcher 2022/2023
+54
Jokerman ll
trallgöken
NilsOskar
Sillstryparn
Polyfemos
Panikvärvning
Xerzocx
DaVoc
Monco
kokostrollet
Myrman
MickkeJ
Tjågen
Kanellängd
Småland
Dundernisse
Sir Prozac
Björnpappa
Burskydd
Braun
NallePhu
Lulejoe
Lajon
Mr Bister
Pontaking
Flippass
JuniorX
farre
Hedanders
Donowitz
Tony Moore
Lars158
ski3r
Jojjan
Puckad
Dustin
chiII
Snikne Ville
Hankburger
Serkan122
Blinders
JohanO
Danneja
icemask
PM
Urken
Witchfinder77
Kagen
GustenA
LulefanGBG
Jonken
Bamsefar
Pajala
Redbear
58 posters
Sida 10 av 10
Sida 10 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Övriga SHL-matcher 2022/2023
Wingerli verkar vara helt under isen.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
19:54 i andra 1-0…. Nåja Växjö förtjänar väl guldet då dom behövde slå oss i sju matcher för att göra det.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Lajon skrev:19:54 i andra 1-0…. Nåja Växjö förtjänar väl guldet då dom behövde slå oss i sju matcher för att göra det.
Exakt, om så är fallet kan vi iaf konstatera att vi var närmast att slå ut dem Alltid något.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Har inte orkat ens se en hel match tror jag.....Urken skrev:Nä. Skämmigt dålig finalserie.
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Var är saiks:s desperation här i 3e, lågt tempo, ingen fantasi bara tuta-å-kör och minuterna rinner iväg..
Första skottet på mål efter ca 12 min !? Kom igen nu från båset, TO och gör nåt.
Första skottet på mål efter ca 12 min !? Kom igen nu från båset, TO och gör nåt.
En av de absolut sämst finalserier jag sett sen 2006 då jag började följa hockeyn på riktigt.
Grattis Växjö.
Grattis Växjö.
Diktatorn and Puckad like this post
Robert Rosen avgör tre matchserier.
Blinders- Antal inlägg : 5245
Skriver med versaler nu.
VA I HELVITA GÖR KLUBBEN FÖR FEL ??
PLAST VINNER GULD PÅ GULD OCH MORDOR
27 ÅR HAR GÅTT !!!
VA I HELVITA GÖR KLUBBEN FÖR FEL ??
PLAST VINNER GULD PÅ GULD OCH MORDOR
27 ÅR HAR GÅTT !!!
Burskydd- Antal inlägg : 590
Robert O är en blek matchcoach precis som helige Bulan.Tony Moore skrev:Var är saiks:s desperation här i 3e, lågt tempo, ingen fantasi bara tuta-å-kör och minuterna rinner iväg..
Jahapp, Växjö vinner och deras svåraste motståndare hette Luleå HF . Det är väl något att bära med sig .
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
kokostrollet and Puckad like this post
Grattis, Växjö!
Känns dock kul att vi var närmast att slå ut dem. Men men.
Känns dock kul att vi var närmast att slå ut dem. Men men.
Hedanders- Antal inlägg : 2092
Skellefteå bytte ut tränarteam statyerna mot team fågelholkarna. Jörgen Jönsson vann coachmatchen. Robban klarar ej att ändra matchbild aldrig några förändringar under match, då vinner man inte.
Evertsson Sveriges bästa lagbyggare men vad har de kvar när han packar ihop? enligt mig ingenting.
Evertsson Sveriges bästa lagbyggare men vad har de kvar när han packar ihop? enligt mig ingenting.
DaVoc- Antal inlägg : 262
kokostrollet skrev:VLH under Jörgen jönsson är en modern tappning av Rönken-hockeyn. Kanske inte det roligaste att titta på, men helt klart effektivt.
Kan komma att visa sig att vi egentligen spelade den moraliska finalen redan i kvarten...
Yepp, så blev det. Vi gav guldlaget den bästa utmaningen över sju matcher. Precis som ifjol…
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Bamsefar likes this post
SKAIK vann en match mot Växjö i alla fall. Det var bra gjort av dom.
Kan det varit magsjuka som gjorde att SKAIK inte lyckades vinna denna finalserie? Det brukar ju skyllas på det när dom förlorar i slutspelet.
Kan det varit magsjuka som gjorde att SKAIK inte lyckades vinna denna finalserie? Det brukar ju skyllas på det när dom förlorar i slutspelet.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
DaVoc skrev:Skellefteå bytte ut tränarteam statyerna mot team fågelholkarna. Jörgen Jönsson vann coachmatchen. Robban klarar ej att ändra matchbild aldrig några förändringar under match, då vinner man inte.
Reagerade också på Skellefteås insats i den här finalserien och i hela slutspelet egentligen. Tycker de spelade rätt korkat, om jag ska vara ärlig. De var illa ute i både kvartsfinal och semifinal men klarade sig vidare där, trots att spelet hackade rätt ordentligt. I finalen hade de aldrig någon chans. Trodde mer om Robert Ohlsson, men han visade noll förmåga att kunna ändra en matchbild någon gång i slutspelet egentligen. Det var fullt blås framåt och när inte det gick hem fanns inte så mkt mer att falla tillbaka på.
Tycker ändå Skellefteå har ett så pass bra lag att de borde ha kunnat ge Växjö en betydligt bättre match än så här, med lite mer smarthet i spelet. Men skönt att Växjö vann.
Braun- Antal inlägg : 1095
Robert O är kass och det är ju bra iofsBraun skrev:DaVoc skrev:Skellefteå bytte ut tränarteam statyerna mot team fågelholkarna. Jörgen Jönsson vann coachmatchen. Robban klarar ej att ändra matchbild aldrig några förändringar under match, då vinner man inte.
Reagerade också på Skellefteås insats i den här finalserien och i hela slutspelet egentligen. Tycker de spelade rätt korkat, om jag ska vara ärlig. De var illa ute i både kvartsfinal och semifinal men klarade sig vidare där, trots att spelet hackade rätt ordentligt. I finalen hade de aldrig någon chans. Trodde mer om Robert Ohlsson, men han visade noll förmåga att kunna ändra en matchbild någon gång i slutspelet egentligen. Det var fullt blås framåt och när inte det gick hem fanns inte så mkt mer att falla tillbaka på.
Tycker ändå Skellefteå har ett så pass bra lag att de borde ha kunnat ge Växjö en betydligt bättre match än så här, med lite mer smarthet i spelet. Men skönt att Växjö vann.
Vi gick åt Växjö fysiskt, något som mordor uppenbarligen är oförmögna till, och därför kunde de inte slå stopp på småländska legionen. Ganska övertygad om att vi hade tagit Skellefteå i en final.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Skellefteå har inte vunnit på hemma-is i en SM-final på 9 år och fyra finaler (2015, 2016, 2018 och nu 2023). Det är riktigt lyckat det.
Senast ändrad av Hankburger den mån 24 apr 2023, 22:35, ändrad totalt 1 gång
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Flera VLHC spelare som förklarar segern med ett allvarligt samtal med hela truppen och alla ledare inför 7e avgörande mot oss. Både nordamerikaner och svenskar berömmer LHF och kvartsfinalserien nere på isen efter kvällens SM guld..
Bamsefar and LulefanGBG like this post
Växjö har varit i shl i vadå 10 år? 15 år?
Och har redan 4 guld utan någon fungerande juniorverksamhet, man kan ju fundera på hur världen kan vara så orättvis och varför Luleå endast har 1 guld på alla år i högsta serien
Och har redan 4 guld utan någon fungerande juniorverksamhet, man kan ju fundera på hur världen kan vara så orättvis och varför Luleå endast har 1 guld på alla år i högsta serien
Danneja- Antal inlägg : 745
Redbear, Kneten, Burskydd and grottmannen like this post
Danneja skrev:Växjö har varit i shl i vadå 10 år? 15 år?
Man har Sveriges överlägset bästa sportchef som gång på gång utklassar alla andra lags sportchefer i lagbyggen.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Danneja skrev:Växjö har varit i shl i vadå 10 år? 15 år?
Ja, Luleå har mycket att lära av Växjö hur man komponerar ihop ett lag, ledarstab mm, bara lyfta på hatten för dom, dom var bäst helt enkelt.
Pajala- Antal inlägg : 18747
Wennerholm: Ändrar mig inte – de vinner SM-guld i vår
https://www.aftonbladet.se/a/Kzlpw5
Blinders- Antal inlägg : 5245
En sak som stör mig efter slutspelet är hur Växjö kunde vara så otroligt effektiva i PP mot oss men i princip helkassa mot Frölunda och Skellefteå. Det var ju i princip det som avgjorde kvartsfinalen men hade sen minimal effekt på semi och final. Hur gick det till?
Den största skillnaden var dock att Larmi växte ut till ett spöke i slutet. Han var ju stört omöjlig att hantera.
Den största skillnaden var dock att Larmi växte ut till ett spöke i slutet. Han var ju stört omöjlig att hantera.
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Sida 10 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Liknande ämnen
» Övriga CHL-matcher 2022/2023
» Övriga SHL-matcher 2023/2024
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2021/2022
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2016/2017
» Övriga SHL-matcher 2024/2025
» Övriga SHL-matcher 2023/2024
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2021/2022
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2016/2017
» Övriga SHL-matcher 2024/2025