Matchtråd för övriga CHL-matcher 2016/2017
+14
Redbear
Ferros
Rönken
Mr Bister
Micke80
Pajala
icemask
Old Brooklyn
LulefanGBG
Bamsefar
Urken
Freno
Puckad
JuniorX
18 posters
Sida 1 av 1
Matchtråd för övriga CHL-matcher 2016/2017
Lite konstigt är det att sitta inomhus och kolla hockey nu. Och dessutom på SAIK. Var är termometern?
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Sv: Matchtråd för övriga CHL-matcher 2016/2017
Slog över till Växjö, och det första jag hörde var att en Marklundare har pucken...JuniorX skrev:Lite konstigt är det att sitta inomhus och kolla hockey nu. Och dessutom på SAIK. Var är termometern?
- Det blir en jobbig säsong.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Hv71 - Sheffield 3-2 efter två perioder, det hade jag inte kunnat tippa i förhand
Freno- Antal inlägg : 196
Lika bra att konstatera det direkt. SAIK kommer att försöka filma fram 5 mot 3 lägen oftare än någonsin tidigare den här säsongen. Nu har jag sagt det.
Freno skrev:Hv71 - Sheffield 3-2 efter två perioder, det hade jag inte kunnat tippa i förhand
3-3 nu
Freno- Antal inlägg : 196
Oavgjort i alla Sverigematcher just nu alltså. Glädje!
Japp!Urken skrev:Jasså? Skellefteå ligger under. Trevligt
SAIK pisk i förlängningen.
JuniorX skrev:SAIK pisk i förlängningen.
Inte helt fel, måste jag medge
JuniorX skrev:SAIK pisk i förlängningen.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Otippat att SAIK tappar mot Wien, men men tidigt på säsongen kan allt hända.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Känns faktiskt som om att SAIK och Luleå är i de tuffaste grupperna på pappret. Med reservation för att jag såklart inte har koll på alla lag i allmänhet, och på deras aktuella trupper i synnerhet.
Berlin är väl ändå ett av de lag som haft lite framgång i CHL/ET och ett av de bättre lagen utanför Finland och Sverige, (fast dessa alltid är lite hit eller miss från år till år vad det verkar). Sedan då alltså ett svenskt och ett finskt lag. Ingen given trea i vår grupp. Inte heller i SAIK's tycker jag. Några grupper är kanske lika ovissa men innehåller inte lika bra lag som Luleås och SAIK's grupp.
I Djurgårdens grupp känns ganska självklart att Davos följer Djurgården till slutspel. I Frölundas grupp är väl lite ovissare om det blir Pardubice eller Wolfsburg som gör Frölunda sällskap men solklart att Frölunda vinner gruppen. Enkelt troligtvis. I vår grupp tror jag SaiPA gör oss sällskap till slutspel men klänn som sagt som en rätt öppen grupp. Viktigt med bra start för oss där.
I SAIK's grupp hade jag tippat SAIK som solklar vinnare men de öppnade ju dåligt. Vinner troligtvis till slut ändå och sedan kan det bli vilka som av Wien och Kalpa. Troligtvis Kalpa, men Wien tog ju en skalp i första matchen som sagt.
I Linköpings grupp känns rätt självklart att JYP och Linköping går vidare.
I HV's grupp är det lika självklart att det blir HV och Red Bull Salzburg.
I Färjestads grupp borde det bli Färjestad och Sparta Prag.
Får se hur många fel jag får... (Är ju trots allt tidigt på säsongen)
Berlin är väl ändå ett av de lag som haft lite framgång i CHL/ET och ett av de bättre lagen utanför Finland och Sverige, (fast dessa alltid är lite hit eller miss från år till år vad det verkar). Sedan då alltså ett svenskt och ett finskt lag. Ingen given trea i vår grupp. Inte heller i SAIK's tycker jag. Några grupper är kanske lika ovissa men innehåller inte lika bra lag som Luleås och SAIK's grupp.
I Djurgårdens grupp känns ganska självklart att Davos följer Djurgården till slutspel. I Frölundas grupp är väl lite ovissare om det blir Pardubice eller Wolfsburg som gör Frölunda sällskap men solklart att Frölunda vinner gruppen. Enkelt troligtvis. I vår grupp tror jag SaiPA gör oss sällskap till slutspel men klänn som sagt som en rätt öppen grupp. Viktigt med bra start för oss där.
I SAIK's grupp hade jag tippat SAIK som solklar vinnare men de öppnade ju dåligt. Vinner troligtvis till slut ändå och sedan kan det bli vilka som av Wien och Kalpa. Troligtvis Kalpa, men Wien tog ju en skalp i första matchen som sagt.
I Linköpings grupp känns rätt självklart att JYP och Linköping går vidare.
I HV's grupp är det lika självklart att det blir HV och Red Bull Salzburg.
I Färjestads grupp borde det bli Färjestad och Sparta Prag.
Får se hur många fel jag får... (Är ju trots allt tidigt på säsongen)
Nja. Berlin tog tre poäng förra året mot Gap (Frankrike). Året innan dess tog de också bara tre poäng, trots fler matcher, via en straffvinst hemma mot Djurgården och en strafförlust hemma mot Zlin. Tycker tyskarna näst intill skämt ut sig senaste åren i CHL.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Ja så är det kanske. Minns bara förra året. Gick väl ekonomiskt dåligt för några år sedan har jag för mig och fick rensa i princip hela laget?Old Brooklyn skrev:Nja. Berlin tog tre poäng förra året mot Gap (Frankrike). Året innan dess tog de också bara tre poäng, trots fler matcher, via en straffvinst hemma mot Djurgården och en strafförlust hemma mot Zlin. Tycker tyskarna näst intill skämt ut sig senaste åren i CHL.
Kanske överskattar jag dem. Hoppas. Hoppas ännu mer att våra björnar inte underskattar deras.
Jag kommer inte att kunna se matchen f.ö. Är på middag, på ett ställe som inte har kanalen dessutom. Så smyger gärna undan lite då och då och kollar uppdateringar här via mobilen. Matchrapporter är alltså uppskattat.
Nä, de lär i alla fall vara snäppet bättre än Hamburg som vi mötte när vi vann bucklan för två år sedan. Vi hade de och Nottingham i vår grupp tillsammans med Lukko Rauma. I slutändan hade vi en målskillnad på 32:6 och Rauma hade 21:7.LulefanGBG skrev:Ja så är det kanske. Minns bara förra året. Gick väl ekonomiskt dåligt för några år sedan har jag för mig och fick rensa i princip hela laget?Old Brooklyn skrev:Nja. Berlin tog tre poäng förra året mot Gap (Frankrike). Året innan dess tog de också bara tre poäng, trots fler matcher, via en straffvinst hemma mot Djurgården och en strafförlust hemma mot Zlin. Tycker tyskarna näst intill skämt ut sig senaste åren i CHL.
Kanske överskattar jag dem. Hoppas. Hoppas ännu mer att våra björnar inte underskattar deras.
Trotts lika många poäng och bättre målskillnad så vann Rauma gruppen på grund av någon märklig seedningsregel. Är den kvar eller är det målskillnad som gäller nu? Eller inbördes möten?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Frölunda, Djurgården, Skellefteå och Växjö har alla förlorat i helgen.
Kanske, kanske, kanske är det för tidigt att glömma den här säsongen och börja fundera på 2017.
En av idéerna med CHL är ju att bredda sporten och höja nivån på hockeyn i Europa.
Vi har klagat på att matcherna är mot sämre lag och därför ointressanta.
Det börjar ändras. Berlin drog totalt 12000 pers under helgens matcher.
Kanske, kanske, kanske är det för tidigt att glömma den här säsongen och börja fundera på 2017.
En av idéerna med CHL är ju att bredda sporten och höja nivån på hockeyn i Europa.
Vi har klagat på att matcherna är mot sämre lag och därför ointressanta.
Det börjar ändras. Berlin drog totalt 12000 pers under helgens matcher.
Växjö håvar in en förlust till.
Men de leder ändå gruppen !Puckad skrev:Växjö håvar in en förlust till.
icemask- Antal inlägg : 4174
Vad ska man säga om dagens resultat? Skellefteå imponerade, Frölunda imponerade. Djurgården imponerande, till och med brynäs utklassning av Leksand imponerande stort.
Nu väntar jag att Luleå fixar till sitt spel och imponerar.
Kvällens ord är: imponerar, slut på meddelandet.
Nu väntar jag att Luleå fixar till sitt spel och imponerar.
Kvällens ord är: imponerar, slut på meddelandet.
Pajala- Antal inlägg : 18747
Lag brukar ju ofta imponera på försäsongen medan andra lag är urusla, när man sen sumerar säsongen ser man att det inte alltid eller rent av sällan går hand i hand med hur försäsongen såg ut. Däremot känns det ju skönt för våra fanshjärtan att se bra spel.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Precis.... ser hellre att vi suger nu och blir bättre och bättre än att vi är skitbra nu och går in i serien med lite för högt huvud och förlorar för mycket i början. SOm förra året t.ex.
Därmed sagt, så vill man såklart vinna varje match. Men loppet är inte kört ännu för vår del. En poäng borta mot Saipa och vi har avgörandet i egna händer mote Berlin hemma. Beroende på seedningsregeler eller andra regler så kan vi t.o.m. ha avgörandet i egna händer även om vi förlorar mot Saipa i nästa match. Förlorar även Berlin sin match mot Sapia har de väl bara 2 poäng? Slår vi dem går vi upp på samma.
Hur som helst så tycker jag att Djurgården imponerat mest. Davos är inte ett av de sämre lagen i CHL och man utklassar dem tämligen enkelt. Tydligen fick man spela rätt mycket PP och även en del 5 mot 3 när dågot mål föll, men det förtar inte segern ändå.
Att Saik och Frölunda skulle vinna tämligen enkelt mot sina motståndare var väl ingen högoddsare direkt så dem imponeras jag inte särksilt mycket över faktiskt.
Därmed sagt, så vill man såklart vinna varje match. Men loppet är inte kört ännu för vår del. En poäng borta mot Saipa och vi har avgörandet i egna händer mote Berlin hemma. Beroende på seedningsregeler eller andra regler så kan vi t.o.m. ha avgörandet i egna händer även om vi förlorar mot Saipa i nästa match. Förlorar även Berlin sin match mot Sapia har de väl bara 2 poäng? Slår vi dem går vi upp på samma.
Hur som helst så tycker jag att Djurgården imponerat mest. Davos är inte ett av de sämre lagen i CHL och man utklassar dem tämligen enkelt. Tydligen fick man spela rätt mycket PP och även en del 5 mot 3 när dågot mål föll, men det förtar inte segern ändå.
Att Saik och Frölunda skulle vinna tämligen enkelt mot sina motståndare var väl ingen högoddsare direkt så dem imponeras jag inte särksilt mycket över faktiskt.
Man känner oro inför SHL, SAIK spelar inte särskilt bra men vinner ändå lätt
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Linköping "imponerade" mot Jyp ... ett jäkla bra tempo i matchen, Jyp´s tränare var lite överraskad av det snabba spelet, dom hade inget att sätta emot LHC utan var ganska så chanslösa.
Klistrar in lite resultat så det blir enklare att följa:
Skellefteå - KalPa, 4-0
Djurgården - Davos, 6-0
Frölunda - Pardubice, 5-2
Sheffield - HV71, 2-5
Jyp - Linköping, 1-4
Skellefteå - KalPa, 4-0
Djurgården - Davos, 6-0
Sheffield - HV71, 2-5
Jyp - Linköping, 1-4
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Klistrar in lite resultat så det blir enklare att följa:
Skellefteå - KalPa, 4-0
Djurgården - Davos, 6-0
Sheffield - HV71, 2-5
Jyp - Linköping, 1-4
Med ditt rykte så skulle jag nog rekommendera läsarna att själva rätta sina tipsrader
Sylvegård har nog banne mig varit bland LHCs bästa spelare så här långt. Oväntat får jag erkänna...
JuniorX skrev:Sylvegård har nog banne mig varit bland LHCs bästa spelare så här långt. Oväntat får jag erkänna...
nu gjorde han mål också
Japp, och han spelade verkligen ishockey.Pajala skrev:nu gjorde han mål ocksåJuniorX skrev:Sylvegård har nog banne mig varit bland LHCs bästa spelare så här långt. Oväntat får jag erkänna...
Andra perioden var intressant. LCH mådde inte bra av hög press och ett tag regnade det indianpassningar, inklusive assist till ett mål.
Dom går att slå.
Puckad skrev:Japp, och han spelade verkligen ishockey.Pajala skrev:nu gjorde han mål ocksåJuniorX skrev:Sylvegård har nog banne mig varit bland LHCs bästa spelare så här långt. Oväntat får jag erkänna...
Andra perioden var intressant. LCH mådde inte bra av hög press och ett tag regnade det indianpassningar, inklusive assist till ett mål.
Dom går att slå.
Linköping lider lite av syndromet att man alltid måste spela sig framåt i banan, oavsett vad som sker. Man har verkligen åkt på "Skellefteå-sjukan", även om Skellefteå är ett lag som kan dumpa puck när det behövs så är det ju inte riktigt så myten går.
Linköping spelade likadant förra säsongen också, man skulle alltid göra något konstruktivt med pucken, oavsett om man var under press eller inte. Vilket var en av deras stora svagheter, pressade man dem högt upp i banan så kunde man vinna puck, eftersom backarna sällan bara dumpade pucken eller slog sarg ut, för att spela enkelt. Igår såg det onekligen likadant ut. Helt klart en svaghet att ha ett tänk där man alltid ska "spela" sig fram och inte bara gör en rensning när det blir problem, det är väl lite som Luleå spelade i inledningen på förra säsongen också.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Skellefteå förlorade hemma mot Vienna med 2-5
Redbear- Antal inlägg : 6780
Olimb tremålsskytt, än så länge. Sylle fortsätter att måla.
Sheffield Steelers leder med 5-2 mot Salzburg med 12 minuter kvar.
Grisar kan flyga!
Grisar kan flyga!
http://www.championshockeyleague.net/groupstage/d/
Det känns som om det går att lära ut ett nytt sätt att spela på rätt kort tid.
Det är bara att låta sig imponeras.
Det känns som om det går att lära ut ett nytt sätt att spela på rätt kort tid.
Det är bara att låta sig imponeras.
BUMP! Nu är det final. Varför skall de spela i Fuskelundaborgen?
I Söndags gick det ju att spela i Skandalium dagen efter melodifestivalen.
zamboni- Antal inlägg : 94
Dom vill ha full hall.zamboni skrev:BUMP! Nu är det final. Varför skall de spela i Fuskelundaborgen?
Tyvärr vann sillstryparna CHL ännu en gång
Redbear- Antal inlägg : 6780
Vilken hunger Sparta visade upp vid 0-1 målet.
Man blir lite avundsjuk...
Man blir lite avundsjuk...
Nu har det helt plötsligt blivit åtråvärt att vinna CHL. 7 miljoner i pris pengar till segrande klubb. Synd att man inte har chansen nu. Nu gäller det att vinna SHL serien och/eller att ta SM-Guld för att ha möjlighet till CHL spel.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Kollar på brynäs - Cracovia, Palushaj imponerar, kommer o bli riktigt giftig den här säsongen, en spelare man önskat till vårat gäng
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
såg malmö-matchen och kände samma sak om Miele. Men sen funderade jag lite om han fungerar lika bra i SHL som iCHL mot finskt motstånd. Men han såg bra ut på skridskorna, fin teknik och var enormt delaktig i spelet.
Utöver det var jag inte jätteimponerad av Malmös spel förutom i PP.
Utöver det var jag inte jätteimponerad av Malmös spel förutom i PP.
Micke80- Antal inlägg : 3038
CHL och sämre lag är väl en sak men då man kommer till ett mer tätare SHL spel så kommer dem få trubbel!
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Sverige har 5 lag med tror jag.Norrlandstoken skrev:Nu har det helt plötsligt blivit åtråvärt att vinna CHL. 7 miljoner i pris pengar till segrande klubb. Synd att man inte har chansen nu. Nu gäller det att vinna SHL serien och/eller att ta SM-Guld för att ha möjlighet till CHL spel.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Liknande ämnen
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2017/2018
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2017/2018
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2016/2017
Sida 1 av 1