2022-05-09, SM-final 6, Färjestad - Luleå
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: 2022-05-09, SM-final 6, Färjestad - Luleå
Lajon skrev:FHC skrev:Ni är för roliga
När ni ledde med 1 - 0, 2 - 1, 3 - 2, så var ni redan klara SM-vinnare.
Nu är allt becksvart, livet är inte värt o leva osv.
Ni har ju trots allt hemmaplansfördel
Vem frågade dig?
I ett forum behöver man inte få en fråga för att göra ett inlägg
FHC- Antal inlägg : 193
trallgöken- Antal inlägg : 1445
.FHC skrev:Ni är för roliga
Exakt. Vet fan inte vad som pågår på det här forumet ibland.
Ok, det är do or die i nästa match. Men vi har hemmaplan och det kommer bli en episk match. Klart man kommer vara nervös, men ser ändå fram emot det. Det är ju det här man lever för!
Braun- Antal inlägg : 1095
Urken, Puckad, Wolfhunter and FHC like this post
Fair enough, ambitionen brast inte. men han förlorade kampen trots ledning.GustenA skrev:Puckad skrev:Einar bäst idag.
EG's hemjobb på 2-0 målet är inte SM-final klass.
Jag tycker inte att det är nått problem med EGs jobb, däremot så är han inte rappast på buggarna.
Lepistö två utvisningar känns inte nödvändigt.
Överlag var vi tagna av stundens allvar.
Puckad- Antal inlägg : 11374
Kanellängd likes this post
Mange skrev:Bamsefar skrev:Var inte en sån Pajala nuMange skrev:Där rök guldet, så klart ska varenda jävla spelare förutom einar vika ner sig, gud förbannat
Alltså det handlar ju inte om att vara någon pajala, klart som tusan man blir frustrerad och besviken när man i princip ger bort mål efter mål och samtidigt sumpar målchans på målchans i den där förbannade kaffeladan.
Och ? Om man har inställningen att Luleå skall vinna 52 + 12 rakt av så lovar jag dig att du kommer o bli besviken, ofta. Det är inget skäl att spy galla över hela föreningen och håna deras representanter. Det är att vara en Pajala. Huvudsaken är att man vinner den sista matchen o där är vi inte än.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Wolfhunter likes this post
chiII- Antal inlägg : 1038
Wolfhunter and FHC like this post
Braun skrev:
Exakt. Vet fan inte vad som pågår på det här forumet ibland.
Ok, det är do or die i nästa match. Men vi har hemmaplan och det kommer bli en episk match. Klart man kommer vara nervös, men ser ändå fram emot det. Det är ju det här man lever för!
Instämmer, 7e avgörande hemma i Luleå i en serie som nästan varit spegelvänd i både resultat och händelser på isen. Jag längtar redan tills på torsdag, och det tror jag laget också gör!
JohanO- Antal inlägg : 814
Puckad, Wolfhunter and Braun like this post
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Vi vet hur Luleå agerar när det gäller.
Blinders- Antal inlägg : 5258
GustenA- Antal inlägg : 3114
Puckad and Blitzwagen like this post
Ulven behöver vila upp sigHedanders skrev:Vet nån varför det är så långt uppehåll till nästa match?
Du tänker på kvarten, semin o s v , eller flyttar vi fram allteftersom det inte går som man hoppas?Blinders88 skrev:Fan, fan.
Vi vet hur Luleå agerar när det gäller.
FBK får göra två mål i PP, vilket inte får hända, och vi missar flera jättechanser. Med normal utdelning gör vi 2-3 mål i den här matchen. Många spelare som behöver höja sig rejält, förutom ett par små ögonblick av briljans av Omark är hela den linan klappkass i dag. Andreasson vet jag inte vad han sysslade med.
MEN: så här har det ju sett ut i kaffeburken hela den här finalserien. Matcherna följer ungefär samma mönster: Färjestad gör tidigt ett par mål och vi sumpar våra chanser. Sen får vi jaga, och det är inte det här lagets styrka. Om det är FBK som är bra på sin hemmais eller vi som går ner oss på bortaplan, ja det är väl oklart.
Som tur är har det sett ut på totalt motsatt sätt hemma i Delfinen, så vi får hoppas att det fortsätter så.
Bespara mig kommentarer om att jag i princip vill att vi ska förlora, sanningen är den diametralt motsatta. Efter 26 år utan guld har jag däremot noll psyke när det kommer till att allt ska stå och falla på den absolut sista matchen.
Kanellängd- Antal inlägg : 873
chiII skrev:Spelmässigt en jämn match totalt sett. Första målet extremt avgörande för utgången som så många tidigare. Sen lyckas vi inte få till den där riktiga pressen mot FBK idag men de hade inte många sådana lägen idag heller.
Det där är en ganska snäll analys, men visst fattar hur du menar. Vi borde gjort 1-0 i vårt första PP och vi borde heller inte släppt in 0-1 i FBK:s första (rätt kassa) PP.
Men det är ju OM och BORDE. Och vi är bättre än så. Tycker inte vi förtjänade att vinna den här matchen.
Bamsefar skrev:Mange skrev:Bamsefar skrev:Var inte en sån Pajala nuMange skrev:Där rök guldet, så klart ska varenda jävla spelare förutom einar vika ner sig, gud förbannat
Alltså det handlar ju inte om att vara någon pajala, klart som tusan man blir frustrerad och besviken när man i princip ger bort mål efter mål och samtidigt sumpar målchans på målchans i den där förbannade kaffeladan.
Och ? Om man har inställningen att Luleå skall vinna 52 + 12 rakt av så lovar jag dig att du kommer o bli besviken, ofta. Det är inget skäl att spy galla över hela föreningen och håna deras representanter. Det är att vara en Pajala. Huvudsaken är att man vinner den sista matchen o där är vi inte än.
Och? Sanningen svider tyvärr.
Mange- Antal inlägg : 6625
Kanellängd skrev:Jag må vara cynisk, men jag ser inte alls att vi har allt att vinna med en game 7 på hemmaplan. Jag kommer absolut att hjula naken av lycka mellan Gävle - Treriksröset om vi vinner SM-guld på hemmaplan, men Färjestad - som har 3-3 i matcher och vind i seglet efter att ha sopat hem samtliga hemmamatcher - är de som har allt att vinna och inget att förlora.
Bespara mig kommentarer om att jag i princip vill att vi ska förlora, sanningen är den diametralt motsatta. Efter 26 år utan guld har jag däremot noll psyke när det kommer till att allt ska stå och falla på den absolut sista matchen.
Vem har sagt att vi har allt att vinna i en game 7? Det har vi så klart inte. Vi har precis lika mycket som FBK, om inte mer, att förlora. Men med det sagt spelar jag 100 ggr av 100 hellre en avgörande match på hemmaplan än bortaplan.
FHC skrev:Lajon skrev:FHC skrev:Ni är för roliga
Vem frågade dig?
I ett forum behöver man inte få en fråga för att göra ett inlägg
Så… vem är intresserad av vad du tycker just nu?
Lajon- Antal inlägg : 4397
Med så trubbigt lag blir det svårt när ma inte sätter pucken i tomt mål ens.
Undrar hur många som spelar halvskadade...Komarek och Tyrväinen är två. Andreasson inte fullt återställd.
Helt öppet inför torsdag men jag tror de löser det.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Jag trodde verkligen på det inför ikväll men nu vågar jag i te tro på det igen.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Jojjan- Antal inlägg : 406
Urken, LHF96, Puckad and Wolfhunter like this post
Mange skrev:Skicka upp chicken shinnimin på läktaren och in med Muzik istället. Så slipper man se chickens veka spel och filmningar.
Man slits mellan hopp och förtvivlan med honom. Långa stunder tycker man att han inte räcker till, han väger för lätt och kommer ingen vart. Men så fort det dyker upp en målchans, nog fasen är han där. Tyvärr missar han lite väl mycket. Inte kollat statistik, men han borde vara en av de spelare i Luleå som har flest skott på mål i den här finalserien tillsammans med Einar.
Muzik tyvärr alldeles för begränsad som spelare för att axla ett så stort ansvar.
Senast ändrad av Braun den mån 09 maj 2022, 22:16, ändrad totalt 1 gång
Metheuz- Antal inlägg : 758
Witchfinder77- Antal inlägg : 385
Blitzwagen likes this post
Nä, det gjorde vi nog inte. Givet underläget vi hamnade i så lyckades vi inte skapa nog mycket tryck för att förtjäna en kvittering.Braun skrev:chiII skrev:Spelmässigt en jämn match totalt sett. Första målet extremt avgörande för utgången som så många tidigare. Sen lyckas vi inte få till den där riktiga pressen mot FBK idag men de hade inte många sådana lägen idag heller.
Det där är en ganska snäll analys, men visst fattar hur du menar. Vi borde gjort 1-0 i vårt första PP och vi borde heller inte släppt in 0-1 i FBK:s första (rätt kassa) PP.
Men det är ju OM och BORDE. Och vi är bättre än så. Tycker inte vi förtjänade att vinna den här matchen.
chiII- Antal inlägg : 1038
Har sett flertalet insinuera inför dagens match att en förlust inte spelar någon större roll då en game 7 hemma är något av en drömbild (främst i andra kanaler dock).Braun skrev:Kanellängd skrev:Jag må vara cynisk, men jag ser inte alls att vi har allt att vinna med en game 7 på hemmaplan. Jag kommer absolut att hjula naken av lycka mellan Gävle - Treriksröset om vi vinner SM-guld på hemmaplan, men Färjestad - som har 3-3 i matcher och vind i seglet efter att ha sopat hem samtliga hemmamatcher - är de som har allt att vinna och inget att förlora.
Vem har sagt att vi har allt att vinna i en game 7? Det har vi så klart inte. Vi har precis lika mycket som FBK, om inte mer, att förlora. Men med det sagt spelar jag 100 ggr av 100 hellre en avgörande match på hemmaplan än bortaplan.
Givetvis spelar vi hellre en avgörande match hemma istället för borta, men pressen ligger som sagt på oss. Håller alla jävla tummar och tår för att vi svarat upp på rätt sätt - och det är inte alls omöjligt med det lag och den hemmapublik vi har.
Kanellängd- Antal inlägg : 873
Kanellängd skrev:Har sett flertalet insinuera inför dagens match att en förlust inte spelar någon större roll då en game 7 hemma är något av en drömbild (främst i andra kanaler dock).Braun skrev:Kanellängd skrev:Jag må vara cynisk, men jag ser inte alls att vi har allt att vinna med en game 7 på hemmaplan. Jag kommer absolut att hjula naken av lycka mellan Gävle - Treriksröset om vi vinner SM-guld på hemmaplan, men Färjestad - som har 3-3 i matcher och vind i seglet efter att ha sopat hem samtliga hemmamatcher - är de som har allt att vinna och inget att förlora.
Givetvis spelar vi hellre en avgörande match hemma istället för borta, men pressen ligger som sagt på oss. Håller alla jävla tummar och tår för att vi svarat upp på rätt sätt - och det är inte alls omöjligt med det lag och den hemmapublik vi har.
Ja press på oss blir det, mer än på Färjestad. Sen köper jag väl inte heller att de spelar utan press, har de tagit sig ända hit, till en avgörande sjunde finalmatch, så tror jag inte att de tar den med en axelryckning. De har också ett guld att förlora.
Mycket kommer så klart handla om vilket lag som hanterar situationen bäst. Om vi nervar ihop framför hemmapubliken som väntat i 26 år, vilket jag inte tror att våra spelare gör, men då är det ju så. Då förtjänar vi inget guld.
Senast ändrad av Braun den mån 09 maj 2022, 22:22, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG likes this post
Urken, chiII, kokostrollet, Polyfemos, Puckad, Wolfhunter, Blitzwagen and Braun like this post
Polyfemos, Puckad and Kanellängd like this post
Lars158- Antal inlägg : 9806
Puckad, Witchfinder77 and Kanellängd like this post
På torsdag vinner vi om special teams fungerar.
Kanellängd likes this post
Donten_- Antal inlägg : 2586
Blir hårt, tar redan maxdos av blodtrycksmedicin. Men man får ta en för laget . Det kan dröja innan man får uppleva en final och game 7 igen. Vilken härlig tid!LulefanGBG skrev:Tänker nog inte kolla game 7. Fixar inte det tror jag.
Polyfemos- Antal inlägg : 1768
Braun likes this post
Donten_ skrev:Man minns ju ingenting, men har vi vunnit någon match där vi inte gjort första målet?
Första finalmatchen, där tog FBK ledningen i numerärt underläge innan vi kvitterade strax därefter.
Lite som Gustav Rydahl, fast INTE Rydahl. Tycker han är rätt kass, men om man kan hitta något liknande med bättre skridskoåkning och bättre hockeysinne rent generellt tror jag det hade gjort underverk för det här laget.
Vi är SHL:s minsta lag och det har tagit oss oerhört långt, kanske ända till ett guld på torsdag, men visst lider vi i vissa slutspelsmatcher av bristande fysik. Syns både här i finalen, men inte minst i semin mot Frölunda.
Senast ändrad av Braun den mån 09 maj 2022, 22:33, ändrad totalt 1 gång
kokostrollet, Puckad, GustenA, Wolfhunter, Witchfinder77, Braun and FHC like this post
Lajon skrev:Fan vi den här tiden på året har vi alltid (som FHC i år) suttit och följt två andra lag göra upp om guldet… nu är det äntligen inte så utan nu är vi med i säsongens sista match och jag känner inte att vi har nåt att förlora mer än det vi alltid gjort dom senaste 26 säsongerna, skillnaden i år är att vi faktiskt har något att vinna istället.
That's the spirit! Hoppas jag också kan känna så när torsdagen är här
Varje ny match har sett helt olik ut den senaste. Lätt att ryckas med och tro att man vet hur det ska gå.
Jag hoppas på massivt publiktryck och lite samma spel som sist i Delfinen.
Orkar inte med fler analyser som dissar laget och ger upp.
Torsdagskvällen blir föörhoppningsvis nåt att minnas
Wolfhunter- Antal inlägg : 1288
Braun and Burskydd like this post
Braun skrev:Donten_ skrev:Man minns ju ingenting, men har vi vunnit någon match där vi inte gjort första målet?
Första finalmatchen, där tog FBK ledningen i numerärt underläge innan vi kvitterade strax därefter.
Just det, så var det ju. Men viktigare än någonsin att få första målet på torsdag. Blir säkert en helt annan matchbild på hemmaplan och våra spelare kommer inte komma ut lika vekt som i den här matchen. Färjestad har iaf knappt vunnit på bortaplan under slutspelet. Hade svidit som tusan om dem nu gör det game 7 i finalen.
Senast ändrad av Donten_ den mån 09 maj 2022, 22:39, ändrad totalt 1 gång
Donten_- Antal inlägg : 2586
Bamsefar skrev:Mange skrev:Bamsefar skrev:Var inte en sån Pajala nuMange skrev:Där rök guldet, så klart ska varenda jävla spelare förutom einar vika ner sig, gud förbannat
Festligt att Pajala är avstängd
Burskydd- Antal inlägg : 590
Men varför trodde vi så mycket på denna match egentligen. Finns det något som pekat på att vi skulle vinna den här? Färjestad taggad till tänderna i sin hemmaarena de inte förlorat i på, vad som känns som, ett sekel mot ett Luleå som varit giganter på hemmaplan, men riktigt, riktigt bleka borta under stora delar av finalen.
Nej, ikväll gravöl, imorgon sorgearbete och på onsdag är det bara tagga igång, då jävlar är det HUGG OCH SLÅ som gäller. #norrbottenvinner
Norlin- Antal inlägg : 4518
Bamsefar, Redbear, Wolfhunter, Kanellängd and BulanFanClub like this post
Hugg och slå, för Luleå!
?Marlene Dietrich skrev:ÖBamsefar skrev:Mange skrev:Bamsefar skrev:Var inte en sån Pajala nuMange skrev:Där rök guldet, så klart ska varenda jävla spelare förutom einar vika ner sig, gud förbannat
Festligt att Pajala är avstängd
Mange skrev:Skicka upp chicken shinnimin på läktaren och in med Muzik istället. Så slipper man se chickens veka spel och filmningar.
Vi verkar se helt olika matcher och dra helt olika slutsatser från det vi ser
Bamsefar and Wolfhunter like this post
Lajon skrev:Fan vi den här tiden på året har vi alltid (som FHC i år) suttit och följt två andra lag göra upp om guldet… nu är det äntligen inte så utan nu är vi med i säsongens sista match och jag känner inte att vi har nåt att förlora mer än det vi alltid gjort dom senaste 26 säsongerna, skillnaden i år är att vi faktiskt har något att vinna istället.
Väl skrivet.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Wolfhunter and Braun like this post
Metheuz- Antal inlägg : 758
Urken skrev:Mange skrev:Skicka upp chicken shinnimin på läktaren och in med Muzik istället. Så slipper man se chickens veka spel och filmningar.
shait, då måste han ha varit extraordinär under de få sekundrar som man sprungit ut i köket o fyllt på kaffet. Vanligtvis ser man ju bara misslyckade puckmottagningar, brända målchanser och filmningar och andra förstärkningar när han ligger o grinar på isen och viftar med armarna. Han har ju filmat så mycket att han knappt får med sig utvisningar längre. Tycker mig se honom som raka motsatsen till en stålman, uppfattar honom mer som en tam näbbmusdrottning. Men som sagt något måste jag ju missat om han är raka motsatsen till det jag skrivit ovan.
Mange skrev:Urken skrev:Mange skrev:Skicka upp chicken shinnimin på läktaren och in med Muzik istället. Så slipper man se chickens veka spel och filmningar.
shait, då måste han ha varit extraordinär under de få sekundrar som man sprungit ut i köket o fyllt på kaffet. Vanligtvis ser man ju bara misslyckade puckmottagningar, brända målchanser och filmningar och andra förstärkningar när han ligger o grinar på isen och viftar med armarna. Han har ju filmat så mycket att han knappt får med sig utvisningar längre. Tycker mig se honom som raka motsatsen till en stålman, uppfattar honom mer som en tam näbbmusdrottning. Men som sagt något måste jag ju missat om han är raka motsatsen till det jag skrivit ovan.
Han skapar och får målchanser idag. Om det klassas som dåligt, vad är då övriga spelare som inte ens kommer till dessa lägen?
Sundance Kid, Puckad and Wolfhunter like this post
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
» 2022-05-03, SM-final 3, Luleå - Färjestad
» 2022-05-05, SM-final 4, Färjestad - Luleå
» 2022-05-07, SM-final 5, Luleå - Färjestad
» 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad