2022-05-05, SM-final 4, Färjestad - Luleå
Sida 11 av 12 • 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12
Sv: 2022-05-05, SM-final 4, Färjestad - Luleå
Pajala- Antal inlägg : 18788
Fy fan varför ska aldrig gå lätt för Luleå varför kan dom aldrig bara leka hem ett helt slutspel likt växjö gjorde med Elias Pettersson eller likt Mordor gjorde dom där åren när dom var så jävla bra
Är så less på att det aldrig vara går enkelt
Danneja- Antal inlägg : 745
Verkligen du tänker på förra övertidsmatchenBlinders88 skrev:Typiskt Luleå
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Danneja skrev:SÅ glad att jag inte såg den här matchen
Fy fan varför ska aldrig gå lätt för Luleå varför kan dom aldrig bara leka hem ett helt slutspel likt växjö gjorde med Elias Pettersson eller likt Mordor gjorde dom där åren när dom var så jävla bra
Vi är för dåliga helt enkelt, därför förlorar vi.
Senast ändrad av Pajala den fre 06 maj 2022, 00:08, ändrad totalt 1 gång
Pajala- Antal inlägg : 18788
Danneja likes this post
Med lite tur kunde det varit 3-1 i matcher till Luleå, med lite otur 3-1 i matcher till Färjestad. Blir 2-2 istället.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
JohanO likes this post
Efter det kom vi lite mer på hälarna och så tveksamma ut.
Puckad- Antal inlägg : 11372
chiII- Antal inlägg : 1038
Vexet- Antal inlägg : 459
Det är ju det här vi har att kämpa emot. Tufft när motståndarna är fler på isen. Några klädda i randigt.Tony Moore skrev:Skillnad på lort och pannkaka, det är Linus Ölund som är domare i båda fallen— SwehockeyGIFs (@swehockeygifs) May 5, 2022
Myrman- Antal inlägg : 4663
Urken likes this post
BodenSwe skrev:Det var en stark upphämtning iallafall.
Med lite tur kunde det varit 3-1 i matcher till Luleå, med lite otur 3-1 i matcher till Färjestad. Blir 2-2 istället.
Den här matchen skulle ha inneburit 4-0 i matcher till Luleå och firat SM guld
Verkligen, först är man less på att de åker i kvarten, sen är man less på att de åker i semi, sen är man less på att de förlorar matcher i finalen o till slut är man less på att vi inte vinner tvåsiffrigt i fyra raka. Att vara luleåsupporter är att vara less.Danneja skrev:SÅ glad att jag inte såg den här matchen
Kneten and Danneja like this post
Donten_- Antal inlägg : 2585
PM- Antal inlägg : 1947
Urken, Tony Moore, Puckad and Braun like this post
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Urken, Pontaking and Vexet like this post
Pajala skrev:Danneja skrev:SÅ glad att jag inte såg den här matchen
Vi är för dåliga helt enkelt, därför förlorar vi.
Men varför är vi alltid för dåliga.. Varför har vi inte 10 guld på merit listan och dominerar svensk ishockey.. Är så less på motgång vi förtjänar fler än 1 guld, fler än 2 guld...
Bara så besviken att vi inte avgjorde finalen och tog hem guldet i den här matchen
Bytet som i slutändan avgör.. alldeles för dåligt.
PM likes this post
PM skrev:Vi kommer närmre! Nästa match i kaffeburken tar vi !!!
Precis min känsla. Det här var ett klart fall framåt, vi kunde lika gärna ha vunnit och det kunde man inte riktigt säga efter match 2. Nu blir det lördagsfest i Delfinen och sen åker vi ner och avgör i kaffeburken.
Braun- Antal inlägg : 1095
Puckad and Wolfhunter like this post
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Vexet- Antal inlägg : 459
PM and Donowitz like this post
Bamsefar skrev:Verkligen, först är man less på att de åker i kvarten, sen är man less på att de åker i semi, sen är man less på att de förlorar matcher i finalen o till slut är man less på att vi inte vinner tvåsiffrigt i fyra raka. Att vara luleåsupporter är att vara less.Danneja skrev:SÅ glad att jag inte såg den här matchen
Word.. Det är väll så
Är bara så förbannad att vi inte spelar bättre jag vet att vi skulle kunna köra över FBK och vinna så jävla enkelt med vårat lag trist att vi inte kommer upp bättre när det gäller som mest.
Tänk om FBK vinner på lördag? Vad gör man då? Jag fixar inte att se ett förlorat guld det går inte
Jag kommer inte fixa det här om vi inte vinner på lördag.. Stt förlora den här finalen går inte det är så länge sedan vi hade en sån här chans. Det går bara inte jag bryter ihop jag pallar inte den här skiten..
Varför utsätter man sig för det här över en jävla lek som hockey faktiskt är. Och varför regerar man så starkt på sån här skit när det finns dom i Ukraina som har förlorat allt?
Men är bra dum i huvudet alltså...
Danneja skrev:SÅ glad att jag inte såg den här matchen
Man måste ju ha tur också med dom andra lagen och även riskera jävligt jävligt mycket. Att FBK gör en enorm satsning på sitt lag samtidigt som Luleå går spelare kort för att man inte vill riskera ekonomin ligger ju Luleå lite i fatet nu så att säga.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Donten_ likes this post
Danneja skrev:Bäst av 3 nu då
Jag kommer inte fixa det här om vi inte vinner på lördag.. Stt förlora den här finalen går inte det är så länge sedan vi hade en sån här chans. Det går bara inte jag bryter ihop jag pallar inte den här skiten..
Varför utsätter man sig för det här över en jävla lek som hockey faktiskt är. Och varför regerar man så starkt på sån här skit när det finns dom i Ukraina som har förlorat allt?
Känner exakt så... Fan vad vi är dumma i huvet som tar en jävla lek på så stort allvar...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Danneja likes this post
Hedanders skrev:Danneja skrev:Bäst av 3 nu då
Känner exakt så... Fan vad vi är dumma i huvet som tar en jävla lek på så stort allvar...
Exakt så.. Man borde ge fan i lägga känslor i det bara stänga av och så får det bli som det blir.. Eller inte titta alls och bara läsa resultatet sen
Danneja skrev:Hedanders skrev:Danneja skrev:Bäst av 3 nu då
Exakt så.. Man borde ge fan i lägga känslor i det bara stänga av och så får det bli som det blir.. Eller inte titta alls och bara läsa resultatet sen
Fast.. hur kul blir livet utan känslor? Lika trevligt som sterila, vita hem.
Urken skrev:Danneja skrev:Hedanders skrev:Danneja skrev:Bäst av 3 nu då
Fast.. hur kul blir livet utan känslor? Lika trevligt som sterila, vita hem.
Om jag hade vaknat upp imorn och läst att Luleå vann kollat highlights och intervjuer hade jag blivit exakt lika glad som om jag hade sett allt live.
Men att vakna upp och läsa att vi torskade påverkar mig inte alls lika mycket som om jag hade behövt se skiten hända live..
I slutändan är resultatet det enda som betyder nått, iaf för mig jag vill bara vinna.
Man får försöka distansera sig och sluta upp med dumheterna att reagera så starkt på jävla hockey alltså
Snart kan man hänga på stranden och sola bada, grilla och äta gott. Oavsett hur det här slutar så går vi mot härliga och ljusa tider!
Tony Moore skrev:"Filmare"<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="sv" dir="ltr" xml:lang="sv">Hur kan domarna missa Lennströms knä?<br />Otroligt <a href="https://t.co/vP0sEmA82C">pic.twitter.com/vP0sEmA82C</a></p>— Vargen från Lautakoski (@MPoromaa) <a href="https://twitter.com/MPoromaa/status/1522331219832229889?ref_src=twsrc%5Etfw">May 5, 2022</a></blockquote>
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="sv" dir="ltr" xml:lang="sv">”Klart det är frustrerande” <a href="https://t.co/vrnBLN9cjJ">pic.twitter.com/vrnBLN9cjJ</a></p>— Marcus Leifby (@leifby) <a href="https://twitter.com/leifby/status/1522332607287074821?ref_src=twsrc%5Etfw">May 5, 2022</a></blockquote>
Fyran vad vidrigt av Lennström. Han låtsas vara fumlig när han reser sig men det är så uppenbart att han lägger sin vikt mot sitt högra knä och således Shinnimins huvud/nacke. Hans skridskor lyfter ju från isen till och med. Hade han haft någon respekt för Shinnimins väl och ve hade han först och främst aldrig satt sitt knä i hans nacke, men i andra hand (om han "råkat" hamna i den positionen i en närkamp) hade han ju omedelbart dragit bak knäet så att han inte har vikten på det riktat mot nacken. Så uppenbart uppsåtligt och vidrigt. Det måste bli avstängning.
Bjoern- Antal inlägg : 64
trallgöken- Antal inlägg : 1444
LulefanGBG likes this post
Bjoern skrev:Tony Moore skrev:"Filmare"Hur kan domarna missa Lennströms knä?
— Vargen från Lautakoski (@MPoromaa) May 5, 2022
Otroligt pic.twitter.com/vP0sEmA82C”Klart det är frustrerande” pic.twitter.com/vrnBLN9cjJ
— Marcus Leifby (@leifby) May 5, 2022
Fyran vad vidrigt av Lennström. Han låtsas vara fumlig när han reser sig men det är så uppenbart att han lägger sin vikt mot sitt högra knä och således Shinnimins huvud/nacke. Hans skridskor lyfter ju från isen till och med. Hade han haft någon respekt för Shinnimins väl och ve hade han först och främst aldrig satt sitt knä i hans nacke, men i andra hand (om han "råkat" hamna i den positionen i en närkamp) hade han ju omedelbart dragit bak knäet så att han inte har vikten på det riktat mot nacken. Så uppenbart uppsåtligt och vidrigt. Det måste bli avstängning.
Kommer inte att bli ett skit och enda motmedlet är att gå ner på deras nivå och verkligen spela medvetet fult.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Urken, Dustin, GustenA and Blitzwagen like this post
Problemet är att vi inte tävlar på lika villkor.kokostrollet skrev:Bjoern skrev:Tony Moore skrev:"Filmare"Hur kan domarna missa Lennströms knä?
— Vargen från Lautakoski (@MPoromaa) May 5, 2022
Otroligt pic.twitter.com/vP0sEmA82C”Klart det är frustrerande” pic.twitter.com/vrnBLN9cjJ
— Marcus Leifby (@leifby) May 5, 2022
Kommer inte att bli ett skit och enda motmedlet är att gå ner på deras nivå och verkligen spela medvetet fult.
ski3r- Antal inlägg : 1992
kokostrollet and Puckad like this post
Visst skulle vi ha 6 man och 2 min igår. Men vad fan var det som hände i match 3? Vi spelar inte på samma villkor. Om och om igen händer det.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Blitzwagen likes this post
Har noterat att Sanny utmärkte sig för att vara den opartiska å cmore under sändningen och han skriver dessutom rätt bra krönika idag.
https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2022/05/06/dags-att-tvatta-bort-stampeln-nu/
Det är lite andra bedömningar i en final och det gäller att inte bli frustrerad som våra spelare ibland verkar bli. Liksom även fbk:s ibland verkar bli.
Knyt näven. Spela hårt och disciplinerat. Pontus in på lördag.
Nu ska man till jobbet i fiendeland. Hörselskydd och pokerface på.
Laddar för match fem.
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
https://www.expressen.se/tv/sport/hockey/shl/se-farjestads-jatteupphamtning-i-fjarde-finalen-kvitterade-matchserien-i-sudden/
Wolfhunter skrev:Även om jag tycker att utvisningen för sex man på plan var för hård så förlorar vi för att fbk tyvärr var lite bättre idag. Skylla på domarmissar är lite förlorarmentalitet. Med tanke på hur många ansiken matcherna har så känns det magstarkt att redan nu ta ut en vinst eller förlust i den här serien. Kan gå precis hur som helst. Gissningsviis går det till sju matcher.
Har noterat att Sanny utmärkte sig för att vara den opartiska å cmore under sändningen och han skriver dessutom rätt bra krönika idag.
https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2022/05/06/dags-att-tvatta-bort-stampeln-nu/
Det är lite andra bedömningar i en final och det gäller att inte bli frustrerad som våra spelare ibland verkar bli. Liksom även fbk:s ibland verkar bli.
Knyt näven. Spela hårt och disciplinerat. Pontus in på lördag.
Nu ska man till jobbet i fiendeland. Hörselskydd och pokerface på.
Laddar för match fem.
Sanny opartisk , ja jisses , sen när mitell går ut före serien start och aktivt försöker och delvis lyckas påverka domarna så är det en högst reell verklighet att förhålla sig till, ingen " förlorarmentalitet" . Det hände definitivt ngt med domarnivån efter att vi tagit ledningen i matcher.
Bamsefar skrev:Apropå att se lite olika på saker o ting, rubrik i spexpressens videoreportage " se färjestads jätteupphämtning i fjärde finalen , kvitterade matchserien i sudden " avd: häftiga rubriker går före verkligheten
https://www.expressen.se/tv/sport/hockey/shl/se-farjestads-jatteupphamtning-i-fjarde-finalen-kvitterade-matchserien-i-sudden/
Vad är det för huvudtackling på Engsund i slutet av matchen han pratar om, har inte sett den
LHF96- Antal inlägg : 3532
Glömde länka...
https://twitter.com/ARydehall/status/1522343427433717760?t=goKxzdmUmZKE2XtwBSr6zw&s=19
Senast ändrad av Urken den fre 06 maj 2022, 10:15, ändrad totalt 1 gång
Urken skrev:Nä, men varför tacklar inte Tyrväinen och Engsund på samma sätt? Är ju helt legitimt. Varför ska vi alltid ta den i röven och se glada ut? "Men då blir vi avstängda".. stå då upp och visa integritet med ett kollage av alla incidenter.
Jag har hållit mig lugn fram till nu men nu börjar jag faktiskt också tröttna, det är nog dags att höja nivån på det fula spelet ett par snäpp. Håll inte tillbaka, ta fler chanser i tacklandet, det är 100% uppenbart att det råder helt andra regler i denna matchserie än i tidigare matchserier och i grundserien.
Hjalmar_Vuopio likes this post
LHF96 skrev:Urken skrev:Nä, men varför tacklar inte Tyrväinen och Engsund på samma sätt? Är ju helt legitimt. Varför ska vi alltid ta den i röven och se glada ut? "Men då blir vi avstängda".. stå då upp och visa integritet med ett kollage av alla incidenter.
Jag har hållit mig lugn fram till nu men nu börjar jag faktiskt också tröttna, det är nog dags att höja nivån på det fula spelet ett par snäpp. Håll inte tillbaka, ta fler chanser i tacklandet, det är 100% uppenbart att det råder helt andra regler i denna matchserie än i tidigare matchserier och i grundserien.
Att nivån höjs rörande spelförstörande moment är en grej. Att helt skita i spelarnas säkerhet är precis lika illa som på vilken arbetaplats som helst. Se vad som skulle hända om större, publika bolag skulle börja ta genvägar och strunta i säkerhetsfrågor.. inte ens det, utan ignorera uppföljning när det dessutom sker en olycka..
Det här med spelarnas säkerhet är bara skitsnack, precis som så mycket annat i Sverige. Det ska låta bra, men man bryr sig inte.
Bamsefar and kokostrollet like this post
Angående tacklingen på Engsund så är det synd, men domarna behöver hjälp och enda sättet är att lägga sig ned och ligga kvar. Fortsätter man spela skiter domaren bara i det för att slippa ta ett obekvämt beslut.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Men däremot måste Luleå börja tacklas.
I ≈80% av matchserien så möter Luleåspelare upp FBK:are med en utsträckt arm och en poke check, och det enda det resulterat i är att snabba FBK:are använder putten för att få fart ur situationerna. Spelarna måste naglas fast i sarger eller "ryggsäckas" på för att få ner farten. Så fort Luleå spelar kropp mot kropp svänger momentumet till LHF's fördel. Det har varit supertydligt i alla matcher hittills.
Sen är det helt sjukt hur ofta FBK gör en loop bakom kassen i spelvändningar för att lägga en pass in mot slottet. Ju längre den här serien går ju bättre kommer Luleå bli på att stänga sargytan bakom mål vid kontringar, och då kommer FBKs rullande i offensiv zon i princip dö.
Sen tycker jag Brännström förtjänar beröm. Finns det någon bättre "sarggrävare" i SHL idag? Han vinner konstant 1v1 och 1v2 längst sargerna, han är kreativ, har fantastisk edging och bra timing i sina offensiva tacklingar. Lätt att glömma bort att han är yngre än Einar. Bättre lär han bli.
Sen är känslan att det finns en latent tekningsdemon i honom.
JohanO- Antal inlägg : 814
Wolfhunter and SatanicPanic like this post
Har Lennström klarat sig från avstäning? Är det klart?
Har kollat på situationen några gånger nu. Lennström står upp inledningsvis. Han tappar inte balansen framåt, det ser ut som han har full kontroll på sin balans. Därefter sätter han sig medvetet med knäet på Shinnimins nacke och lägger hela kroppstyngden mot.
Det är nog det fulaste överfallet jag sett den här säsongen, kanske på flera säsonger.
Ska dom bara strunta helt i spelarnas säkerhet för att det är en finalserie?
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Urken likes this post
Någonstans i det här läget saknar man en Granström/Ledin i sin prime!
Davidoff- Antal inlägg : 175
Sida 11 av 12 • 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12
» 2022-05-03, SM-final 3, Luleå - Färjestad
» 2022-05-07, SM-final 5, Luleå - Färjestad
» 2022-05-09, SM-final 6, Färjestad - Luleå
» 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad