Brendan Shinnimin
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Brendan Shinnimin
Exakt så sant så!Dilox skrev:Shinnimin bör vara kvar med sitt driv. Vi kan nog räkna med en hel del omsättning på spelare, och där kommer nog en del "med hjärta" att försvinna. Likaså såna som varit med länge. Engsund, Brännström, Mattsson, Komarek?
Vi behöver spelare som brinner för laget även om det inte alltid ter sig på rätt sätt, och även om Shinnimin inte är en norrbottning. Hans sätt att spela för laget och klubben är viktigt när mycket nya spelare ska lotsas in (såklart lite beroende på vilka som kommer in).
Men tolkar jag Shinnimin rätt har jag svårt att se att vi hittar en lika drivande spelare för klubben, som dessutom kan leverera till den pengen som passar bättre.
NallePhu- Antal inlägg : 18664
icemask- Antal inlägg : 4174
Dem lär nog smyga med det iom det är en gruppering fans som inte är så pippi på den förlängningen, Vet att Skuggan har ett kontrakt klart men som sagt man avvaktar in i det längsta så det hamnar mellan andra förlängningar/Nyförvärv!icemask skrev:Shinimin är snart signad ska ni se, man vet vad man får för pengen, en helt ok värvning
Jag tror inte man bryr sig om vad fansen tycker, tror han signas inom 2 veckor, har inga källor bara vad jag trorNallePhu skrev:Dem lär nog smyga med det iom det är en gruppering fans som inte är så pippi på den förlängningen, Vet att Skuggan har ett kontrakt klart men som sagt man avvaktar in i det längsta så det hamnar mellan andra förlängningar/Nyförvärv!icemask skrev:Shinimin är snart signad ska ni se, man vet vad man får för pengen, en helt ok värvning
icemask- Antal inlägg : 4174
Någonstans tror jag det också!icemask skrev:Jag tror inte man bryr sig om vad fansen tycker, tror han signas inom 2 veckor, har inga källor bara vad jag trorNallePhu skrev:Dem lär nog smyga med det iom det är en gruppering fans som inte är så pippi på den förlängningen, Vet att Skuggan har ett kontrakt klart men som sagt man avvaktar in i det längsta så det hamnar mellan andra förlängningar/Nyförvärv!icemask skrev:Shinimin är snart signad ska ni se, man vet vad man får för pengen, en helt ok värvning
Hellcop- Antal inlägg : 590
Puckad likes this post
Vad är dax?Hellcop skrev:Då var det DAGS.
Lehto- Antal inlägg : 783
Serkan122 likes this post
Hellcop skrev:Då var det DAGS.
Förlängning?
Redbear- Antal inlägg : 6780
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Redbear, LHF96 and Serkan122 like this post
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Bros! likes this post
Sedan berättade Brendan Shinnimin att han gärna stannar i klubben – om han får chansen.
– Jag skulle älska att spela kvar, säger 32-åringen.
Det var en bedrövad Brendan Shinnimin som under lördagskvällen fick konstatera att han och Luleå förlorat två raka finaler på mindre än ett år.
Båda på hemmaplan dessutom.
– Det suger, helvete vad det här suger. Två finalförluster i följd... Nej det här är en fruktansvärd känsla, suckade han.
Vad vill du säga till alla supportrar som upplevt två finalförluster på kort tid?
– Jag vill bara be om ursäkt till allihopa. Jag hoppas att de fortsätter stå bakom oss. Nu ska vi pusha allt vi kan i SHL, så får vi se vad som händer där. Jag hoppas att vi i år eller nästa säsong kan ge tillbaka till dem.
Tror du att ni har en chans att gå hela vägen i SHL?
– När vi spelar utefter vår bästa förmåga har vi en chans, absolut. Vi är det tuffaste laget att möta i SHL när vi spelar som vi kan. Lyckas vi ta oss in till slutspelet och hittar formen där, då kan det gå. Vårt fokus är på att avsluta säsongen starkt.
Vill stanna i Luleå
Brendan Shinnimin har varit en av Luleås bästa spelare under de senaste månaderna. Kanadensaren leder också lagets interna poängliga med 15 mål och 13 assist på 44 matcher.
Efter den här säsongen löper hans kontrakt ut med Norrbottensklubben, men Shinnimin hoppas att han får stanna kvar.
– Vi har pratat lite, men jag vill mest fokusera på att hjälpa laget i slutet av säsongen och försöka ta oss så långt vi kan. Sedan får vi se vad som händer. Det är i alla fall en grym stad, en otrolig organisation och jag skulle älska att spela kvar.
Du har varit här i snart två säsonger, skulle du vilja förlänga kontraktet om du fick chansen?
– Ja, jag gillar vår stil. Vi spelar tufft och ärligt. Staden brinner för ishockey och är väldigt passionerad, kanske den mest passionerade staden i hela ligan. Det är på sådana platser du vill vara, så får jag chansen att stanna kvar skulle jag älska det.
pingu and Pajala like this post
Kontraktet är klart bara signa på gäller bara att Skuggan drar fram det också!Tony Moore skrev:Först bad han om ursäkt till Luleåsupportrarna efter lagets andra raka finaltorsk.
Sedan berättade Brendan Shinnimin att han gärna stannar i klubben – om han får chansen.
– Jag skulle älska att spela kvar, säger 32-åringen.
Det var en bedrövad Brendan Shinnimin som under lördagskvällen fick konstatera att han och Luleå förlorat två raka finaler på mindre än ett år.
Båda på hemmaplan dessutom.
– Det suger, helvete vad det här suger. Två finalförluster i följd... Nej det här är en fruktansvärd känsla, suckade han.
Vad vill du säga till alla supportrar som upplevt två finalförluster på kort tid?
– Jag vill bara be om ursäkt till allihopa. Jag hoppas att de fortsätter stå bakom oss. Nu ska vi pusha allt vi kan i SHL, så får vi se vad som händer där. Jag hoppas att vi i år eller nästa säsong kan ge tillbaka till dem.
Tror du att ni har en chans att gå hela vägen i SHL?
– När vi spelar utefter vår bästa förmåga har vi en chans, absolut. Vi är det tuffaste laget att möta i SHL när vi spelar som vi kan. Lyckas vi ta oss in till slutspelet och hittar formen där, då kan det gå. Vårt fokus är på att avsluta säsongen starkt.
Vill stanna i Luleå
Brendan Shinnimin har varit en av Luleås bästa spelare under de senaste månaderna. Kanadensaren leder också lagets interna poängliga med 15 mål och 13 assist på 44 matcher.
Efter den här säsongen löper hans kontrakt ut med Norrbottensklubben, men Shinnimin hoppas att han får stanna kvar.
– Vi har pratat lite, men jag vill mest fokusera på att hjälpa laget i slutet av säsongen och försöka ta oss så långt vi kan. Sedan får vi se vad som händer. Det är i alla fall en grym stad, en otrolig organisation och jag skulle älska att spela kvar.
Du har varit här i snart två säsonger, skulle du vilja förlänga kontraktet om du fick chansen?
– Ja, jag gillar vår stil. Vi spelar tufft och ärligt. Staden brinner för ishockey och är väldigt passionerad, kanske den mest passionerade staden i hela ligan. Det är på sådana platser du vill vara, så får jag chansen att stanna kvar skulle jag älska det.
David Olsson Jiglund (NSD/Kuriren) skrev:Formstarke forwarden verkar bli kvar
Jag får från flera håll uppgifter om att Brendan Shinnimin, som har varit lagets bäste poänggörare efter årsskiftet, troligen kommer att bli kvar i Luleå Hockey.
2023-02-19, 10:43:24
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/lulea-hockey-surr-formstarke-forwarden-verkar-bli-kvar/r2zedkvr
Blinders- Antal inlägg : 5245
Urken, NallePhu, Högljudd, Donowitz, Hedanders, Polyfemos, Puckad and like this post
LulefanGBG and Kneten like this post
Serkan122- Antal inlägg : 3208
LulefanGBG and Pajala like this post
Tjågen- Antal inlägg : 142
Kneten likes this post
Tjågen skrev:Är på väg att bli bäste forward i år, både när det gäller poäng, inställning och hårt jobb, bara att förlänga med han, tjänstefel annars. Slutat upp med fjanterierna han höll på med tidigare också. Hänger väl lite på vilka spelartyper man vill han samt hur mycket pengar man vill lägga på andra spelare. Är ju också en av få spelare med lite fart under rören i år, behöver vi verkligen alltså.
Ja det hände något efter hans avbön och filmningarna slutade, samtidigt som Brännis verkade försvinna mer och mer så började Shinnimin leverera och har varit bästa spelaren på sista tiden.
Pajala- Antal inlägg : 18747
Puckad likes this post
Pajala likes this post
Tråkigt nog så är det samma visa med Brännström som alla andra år i Luleå, alltså inleda serien bra poängmässigt sen avta mot våren.Tjågen skrev:Får hoppas att Brännis kan sätta några viktiga baljor för oss på slutet här ändå, och avsluta med flaggan i topp, behöver vi.
Blinders- Antal inlägg : 5245
Lars158- Antal inlägg : 9805
Puckad and Kneten like this post
Just nu är vi bara 12 ifrån det.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Så tydligt kan man uttrycka detPuckad skrev:Vi ska inte förlänga med Shinnimin om vi har 12 forwards som är bättre än honom.
Just nu är vi bara 12 ifrån det.
Lars158- Antal inlägg : 9805
LinusFröbergsMustasch- Antal inlägg : 358
Brännarn var riktigt bra i Beijer, men syntes knappt igår tillsammans med de flesta sndra i svart. Det är svårt för alla att lysa i ett strugglande lag.Blinders skrev:Tråkigt nog så är det samma visa med Brännström som alla andra år i Luleå, alltså inleda serien bra poängmässigt sen avta mot våren.Tjågen skrev:Får hoppas att Brännis kan sätta några viktiga baljor för oss på slutet här ändå, och avsluta med flaggan i topp, behöver vi.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Om man tror fansen bryr sig är det bara att presentera han samtidigt som Omark och allt fokus hamnar på att Omark är klar iställeticemask skrev:Jag tror inte man bryr sig om vad fansen tycker, tror han signas inom 2 veckor, har inga källor bara vad jag trorNallePhu skrev:Dem lär nog smyga med det iom det är en gruppering fans som inte är så pippi på den förlängningen, Vet att Skuggan har ett kontrakt klart men som sagt man avvaktar in i det längsta så det hamnar mellan andra förlängningar/Nyförvärv!icemask skrev:Shinimin är snart signad ska ni se, man vet vad man får för pengen, en helt ok värvning
Serkan122- Antal inlägg : 3208
Dock, han var sjuk i CHL finalen och hade strukit sig några timmar innan match.Snikne Ville skrev:Brännarn var riktigt bra i Beijer, men syntes knappt igår tillsammans med de flesta sndra i svart. Det är svårt för alla att lysa i ett strugglande lag.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Snikne Ville likes this post
https://www.luleahockey.se/article/jgsxaleo2-30c4d/forlangt-med-shinnimin
Dustin- Antal inlägg : 7168
farre, kokostrollet, Donowitz, Polyfemos, Puckad, Kneten, SatanicPanic and Serkan122 like this post
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Kneten likes this post
pingu, Puckad, Kneten and Serkan122 like this post
"Då var det officiellt. Brendan Shinnimin blir, precis som jag skrev för en och en halv vecka sedan, kvar i Luleå Hockey. Kontraktet som de enats är på två år och innehåller en klausul som ger dem rätt att bryta det efter nästa säsong."
Kneten- Antal inlägg : 248
Hellcop- Antal inlägg : 590
Meyhem, Puckad, Lulejoe and Bros! like this post
Hoppas att du stannar med oss länge Brendan!
Donowitz- Antal inlägg : 4312
pingu and Puckad like this post
Han va en moviestar, moviestar, nu är han bara våran stjärna! Ah-ha
Taabe- Antal inlägg : 286
pingu, Puckad, Blitzwagen and Serkan122 like this post
Taabe skrev:Helt sjukt vilket resultat han fått ut nu när han ändrat sitt beteende och man kan se att hjärtat brinner för vårat Luleå!
Nu fattas bara att packet till klackledare lämnar H-läktaren för gott så kanske folk på H får hylla honom som dom vill.
Panikvärvning- Antal inlägg : 661
Panikvärvning skrev:Taabe skrev:Helt sjukt vilket resultat han fått ut nu när han ändrat sitt beteende och man kan se att hjärtat brinner för vårat Luleå!
Nu fattas bara att packet till klackledare lämnar H-läktaren för gott så kanske folk på H får hylla honom som dom vill.
Helt otroligt att dessa personer inom Lulefans inte kan erkänna att Shinnimin i princip drev hela laget denna match. Ser på twitter att de bara hyllar Komarek. Visst Komark gjorde en bra prestation men Shinnimin har lett laget hela året!
DaVoc- Antal inlägg : 262
Pontaking, Taabe and Kneten like this post
Brendan kan vara den mest betydelsefulla MVP som lhf haft på 2000-talet när han (och Ward i viss mån) bar laget genom krisen och klarade laget från ett mycket ovisst kval.DaVoc skrev:Panikvärvning skrev:Taabe skrev:Helt sjukt vilket resultat han fått ut nu när han ändrat sitt beteende och man kan se att hjärtat brinner för vårat Luleå!
Helt otroligt att dessa personer inom Lulefans inte kan erkänna att Shinnimin i princip drev hela laget denna match. Ser på twitter att de bara hyllar Komarek. Visst Komark gjorde en bra prestation men Shinnimin har lett laget hela året!
Polyfemos- Antal inlägg : 1746
pingu, JohanO, Taabe, Kneten and DaVoc like this post
Hela hallen ropade Shinni.
Gåshud.
Jokerman ll- Antal inlägg : 1466
Tony Moore likes this post
Du menar 2023?DaVoc skrev:Panikvärvning skrev:Taabe skrev:Helt sjukt vilket resultat han fått ut nu när han ändrat sitt beteende och man kan se att hjärtat brinner för vårat Luleå!
För hösten 2022 var det Brännström
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Lasse Proppmätt skrev:Du menar 2023?DaVoc skrev:Panikvärvning skrev:Taabe skrev:Helt sjukt vilket resultat han fått ut nu när han ändrat sitt beteende och man kan se att hjärtat brinner för vårat Luleå!
För hösten 2022 var det Brännström
Ja 2023
DaVoc- Antal inlägg : 262
DaVoc skrev:Panikvärvning skrev:Taabe skrev:Helt sjukt vilket resultat han fått ut nu när han ändrat sitt beteende och man kan se att hjärtat brinner för vårat Luleå!
Som sagt, riktiga jävla tomtar. Dom har verkligen inbillat sig att dom är dom enda riktiga fansen och utan dom skulle det inte finnas något stöd. Dom är som en liten sekt.
Urken, Pontaking, Kneten and Kanellängd like this post
Dilox- Antal inlägg : 742
Pontaking and Taabe like this post
Dilox skrev:Ja och samtidigt vill dom ha kvar Muzik. Sämre än samtliga juniorer som spelade mot Malmö. Noll insikt och intresse för föreningen och framgång. Enbart att vara motsträviga och stå emot de som styr föreningen.
Det är ju endast för att Muzik är deras polare, sedan klagar dom på svågerpolitik i klubben
Nä vi skulle skickat Shinnimin och behållit Muzik och spelat i allsvenskan nästa säsong och varit "äkta"
Urken, Dilox and Pontaking like this post
Kanellängd- Antal inlägg : 871
Dustin, Pontaking and Puckad like this post
Hade deras vilja följts hade vi varit i division 2 nu.
Men vi hade varit "äkta". Om äkta är sopiga spelare och pantade supportrar.
Dilox- Antal inlägg : 742
Pontaking likes this post
Taabe skrev:DaVoc skrev:Panikvärvning skrev:Taabe skrev:Helt sjukt vilket resultat han fått ut nu när han ändrat sitt beteende och man kan se att hjärtat brinner för vårat Luleå!
Som sagt, riktiga jävla tomtar. Dom har verkligen inbillat sig att dom är dom enda riktiga fansen och utan dom skulle det inte finnas något stöd. Dom är som en liten sekt.
Har aldrig sett dem stoppa när sittplats startat hyllning av en spelare tidigare. Inte försökte de heller stoppa när alla körde Einar igår heller. Vilka jävla pajasar, sämsta klackledarna i Luleå Hockeys historia.
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8