Brendan Shinnimin
+72
Taabe
Tjågen
Dilox
Serkan122
LinusFröbergsMustasch
Urken
Snikne Ville
Bros!
JuniorX
Lulejoe
Björnkäften
Tony Moore
chiII
robin-_-
Metheuz
trallgöken
Hjalmar_Vuopio
Lars158
Panikvärvning
Braun
Hedanders
Mange
Burskydd
Monco
Blitzwagen
SatanicPanic
Lulefan
gruvarbetarn
Danneja
farre
Hellcop
Titan 4020
Rayko
Mr Bister
Lajon
Jojjan
icemask
Lehto
evanovich
Dundernisse
kralle
JohanO
Donowitz
Witchfinder77
Micke80
Kanellängd
NallePhu
Hankburger
RSD555
Tackleberry
Tigerman
Kneten
Blinders
Dustin
Kraftkung
Pontaking
ski3r
Jokerman ll
Pajala
PM
LulefanGBG
Wolfhunter
Bamsefar
Diktatorn
Redbear
Björnpappa
LHF96
Norlin
Kagen
KaptenBlodskelett
Jonken
Puckad
76 posters
Sida 4 av 8
Sida 4 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Brendan Shinnimin
Okej om jag ska försöka att inte låta gnällig då och komma med konstruktiv kritik.
* CHL Matchen där han tar tag i finländske spelarens klubba och drar upp den i eget ansikte och får med sig en utvisning är ren skär skam
* Brynäs matchen när han faller efter rödins aktion med klubba på hans ben, den kan bara shinimin veta själv om han försöker få med sig en utvisning aka filmning, fortfarande skam
* Senaste matchen emot LHC när man ser på fallet så skäms man så ini bomben när man ser repriserna.
Är man extra hård emot shinimin pga hans historik? Nä det tycker jag inte för att samtidigt bidrar han väldigt lite i produktionen med connolly och bränström.
I det här fallet är nog "gnäll" befogad kritik.
* CHL Matchen där han tar tag i finländske spelarens klubba och drar upp den i eget ansikte och får med sig en utvisning är ren skär skam
* Brynäs matchen när han faller efter rödins aktion med klubba på hans ben, den kan bara shinimin veta själv om han försöker få med sig en utvisning aka filmning, fortfarande skam
* Senaste matchen emot LHC när man ser på fallet så skäms man så ini bomben när man ser repriserna.
Är man extra hård emot shinimin pga hans historik? Nä det tycker jag inte för att samtidigt bidrar han väldigt lite i produktionen med connolly och bränström.
I det här fallet är nog "gnäll" befogad kritik.
SatanicPanic- Antal inlägg : 791
Serkan122 likes this post
Kycklingen har blivit en hackkyckling helt obefogat, verkligen! Skämmer ju ut föreningen fullständigt.
Mange- Antal inlägg : 6611
NallePhu skrev:Att ni bara orkar!
less som fan gnället!
Eller så ser resten av hockeysverige, domarna och nu även Luleå att chicken inte kan ändra sig utan bara fortsätter köra på i gamla hjulspår.
Varför försvara en som helt enkelt fortsätter filma TROTS att hela domarkåren har han under luppen?
Pajala- Antal inlägg : 18747
Jag har haft rätt stort tålamod med Shinnimin. Tycker att han bedöms hårdare än andra som exempelvis Jimmie Ericsson, Joel Lundqvist, Everberg mfl. Detta på grund av historiken kring honom som filmare och de övriga är 'smarta', 'rutinerade' eller 'gör vad som helst för att vinna'.
Men det där som han gjorde mot LHC igår är ren och skär skam. Vi vill inte ha sånt i SHL eller hockeyn över huvud taget... Speciellt inte i Stålmannentröjan... Man skäms.
Men det där som han gjorde mot LHC igår är ren och skär skam. Vi vill inte ha sånt i SHL eller hockeyn över huvud taget... Speciellt inte i Stålmannentröjan... Man skäms.
Hedanders- Antal inlägg : 2092
Hoppas han blir avstängd så kanske Nikupeteri eller någon betydligt mer intresssant spelare får chansen i den linan i stället.
Håller med om att han blir hårdare bedömd och granskad än andra spelare i ligan - MEN då får han ju försöka vara lite smart i stället. Vilket han gång på gång bevisat att han verkligen inte klarar av.
Håller med om att han blir hårdare bedömd och granskad än andra spelare i ligan - MEN då får han ju försöka vara lite smart i stället. Vilket han gång på gång bevisat att han verkligen inte klarar av.
Braun- Antal inlägg : 1095
Och nu blev han fälld också, visst är det löjligt med 5000 kr i böter och den summan måste öka efter varje förseelse.
Blinders88 skrev:Anmäld för filmning nyss.
Bara skeppa honom. Tänk att Luleå Hockey har gått från att vara en klubb som bestod av ärliga spelare till ha den värsta filmaren i SHL den senaste tio åren i sitt lag, fy fan.
Jimmie Jump är den värste filmaren shl skådat, där ligger shinnimin i lä, men det gullades mer med honom liksom alla som cmore experterna ansåg spelade " smart" , lex Everberg.
Med det sagt så tycker jag inte shinnimin tillför mer än vad Nikupeteri skulle göra så av den anledningen kan man ev skeppa han.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Braun skrev:Hoppas han blir avstängd så kanske Nikupeteri eller någon betydligt mer intresssant spelare får chansen i den linan i stället.
Filmning renderar aldrig i en avstängning, fast Luleå kan ju bänka honom som straff.
Pajala skrev:Braun skrev:Hoppas han blir avstängd så kanske Nikupeteri eller någon betydligt mer intresssant spelare får chansen i den linan i stället.
Filmning renderar aldrig i en avstängning, fast Luleå kan ju bänka honom som straff.
Ok, hade hoppats på en avstängning. 5000 kr i böter kan väl kvitta som straff...
Jag tror din önskan uppfylls imorrn.Pajala skrev:Braun skrev:Hoppas han blir avstängd så kanske Nikupeteri eller någon betydligt mer intresssant spelare får chansen i den linan i stället.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Snikne Ville skrev:Jag tror din önskan uppfylls imorrn.Pajala skrev:Braun skrev:Hoppas han blir avstängd så kanske Nikupeteri eller någon betydligt mer intresssant spelare får chansen i den linan i stället.
Jag önskar bara att han lägger av med skiten och börjar spela hockey igen.
Luleå Hockeys sportchef Ulf Engman köper att Brendan Shinnimin anmälts för filmning. "Vi vill ha bort det i svensk hockey och den situationen i går var inte bra, så det är klart vi kommer ha en dialog med honom", säger han.
Brendan Shinnimin har varit i fokus under inledningen av säsongen.
Kanadensaren har flera gånger anklagats för att förstärka och efter förlusten mot Linköping har han blivit anmäld till disciplinnämnden för filmning.
– Gårdagens situation känns det som att vi kan ta. Vi vill inte att våra spelare ska filma. Vi vill jobba bort det ur svensk hockey och vi jobbar med spelarna för att vi inte ska ha det, det är inklusive Shinnimin, absolut, säger sportchefen Ulf Engman till Sporten.
Har ni haft en dialog med honom om filmningssituationerna som varit i början av den här säsongen?
– Vi har haft en dialog med hela laget. Vi kommer inte ta i media hur vi jobbar med enskilda spelare i frågor, men som jag sa så vill vi inte ha filmare. Vi vill ha bort det i svensk hockey och den situationen igår var inte bra, så det är klart vi kommer ha en dialog med honom, säger Ulf Engman
Du köper att situationen mot Linköping blev anmäld?
– Ja, jag köper att den blev anmäld, det gör jag. Jag tycker inte det var en bra situation.
Hur ser du på de andra filmningsanklagelserna som varit (Brynäs och Jukurit)?
– Det är klart att det finns en historik, att det har hänt grejer och att han har förstärkt, men jag tycker inte de andra som nu har blivit uppblåsta är någon större grej. Mot Brynäs får han ett felskär och den tycker jag är ganska klar om man tittar på den ordentligt. Den i Finland var det ni på NSD som började lyfta fram, det var ingen annan som brydde sig om den. Men den igår var inte bra, så är det.
Påverkar filmningarna varumärket Luleå Hockey?
– Jag tycker det påverkar svensk hockey. Vi vill inte ha filmningar.
Hur ser du på kritiken som finns mot Shinnimin på sociala medier?
– Jag tänker inte svara på kritik från sociala medier. Det är inte vårat jobb.
Hur tänker du kring hans framtid i klubben?
– Vi får väl se. Det är inget jag kommer att kommentera, det gör jag inte med de andra spelarna heller som har utgående kontrakt.
Påverkar filmningarna hur ni tänker kring hans framtid i klubben?
– Det tänker jag inte kommentera.
Disciplinnämnden fattar beslut om eventuell påföljd under dagen.
Sporten söker Brendan Shinnimin.
Brendan Shinnimin har varit i fokus under inledningen av säsongen.
Kanadensaren har flera gånger anklagats för att förstärka och efter förlusten mot Linköping har han blivit anmäld till disciplinnämnden för filmning.
– Gårdagens situation känns det som att vi kan ta. Vi vill inte att våra spelare ska filma. Vi vill jobba bort det ur svensk hockey och vi jobbar med spelarna för att vi inte ska ha det, det är inklusive Shinnimin, absolut, säger sportchefen Ulf Engman till Sporten.
Har ni haft en dialog med honom om filmningssituationerna som varit i början av den här säsongen?
– Vi har haft en dialog med hela laget. Vi kommer inte ta i media hur vi jobbar med enskilda spelare i frågor, men som jag sa så vill vi inte ha filmare. Vi vill ha bort det i svensk hockey och den situationen igår var inte bra, så det är klart vi kommer ha en dialog med honom, säger Ulf Engman
Du köper att situationen mot Linköping blev anmäld?
– Ja, jag köper att den blev anmäld, det gör jag. Jag tycker inte det var en bra situation.
Hur ser du på de andra filmningsanklagelserna som varit (Brynäs och Jukurit)?
– Det är klart att det finns en historik, att det har hänt grejer och att han har förstärkt, men jag tycker inte de andra som nu har blivit uppblåsta är någon större grej. Mot Brynäs får han ett felskär och den tycker jag är ganska klar om man tittar på den ordentligt. Den i Finland var det ni på NSD som började lyfta fram, det var ingen annan som brydde sig om den. Men den igår var inte bra, så är det.
Påverkar filmningarna varumärket Luleå Hockey?
– Jag tycker det påverkar svensk hockey. Vi vill inte ha filmningar.
Hur ser du på kritiken som finns mot Shinnimin på sociala medier?
– Jag tänker inte svara på kritik från sociala medier. Det är inte vårat jobb.
Hur tänker du kring hans framtid i klubben?
– Vi får väl se. Det är inget jag kommer att kommentera, det gör jag inte med de andra spelarna heller som har utgående kontrakt.
Påverkar filmningarna hur ni tänker kring hans framtid i klubben?
– Det tänker jag inte kommentera.
Disciplinnämnden fattar beslut om eventuell påföljd under dagen.
Sporten söker Brendan Shinnimin.
Danneja- Antal inlägg : 745
Leifby på Bladet som vanligt rätt på det.
Det skrevs svensk ishockeyhistoria igår kväll och det var sannerligen ingenting vi ska vara stola över.
Vid 8-rycket på fredagsmorgonen damp det ner ett pressmeddelande från SHL:s situationsrum som förkunnade att tre spelare – Brendan Shinnimin, Luleå, Calle Clang, Rögle och Jesper Pettersson, Linköping – anmälts till Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd.
Det har, så vitt jag känner till, aldrig hänt att så många spelare vid ett och samma tillfälle, under en och samma omgång, anmälts för ett och samma synnerligen löjliga beteende.
Jag satt själv i Ängelholm på torsdagskvällen och häpnade över Calle Clangs teatrala försök att få Emil Sylvegård utvisad.
Malmö-spelaren duttade till Rögle-målvakten med handsken, Clang slängde sig och tog sig för ansiktet och vi lärde oss något nytt.
Tydligen kan målvakter få ont i masken.
De andra situationerna har jag sett i efterhand och både Luleås Brendan Shinnimin, som har en allt annat än smickrande historik när det kommer till den här typen av löjeväckande beteenden och som på många sätt är den på tröjan stoltserande stålmannens raka motsats, och Linköpings Jesper Pettersson uppträdde… ja, vad ska man kalla det?
Larvigt? Pinsamt? Förkastligt?
Eventuellt skulle även Brynäs Anton ”Tycker synd om publiken som behöver stå ut med skiten” Rödin anmälts då han förvandlades till en försvarslös mört i Växjö efter en lätt sammanstötning med en Lakers-spelare.
Med sina miserabla filmningar skämmer spelarna inte bara ut sig själva utan även klubben de representerar, idrotten de företräder och alla oss som tycker om ishockey.
Ifjol dömdes bara en enda spelare för filmning under hela säsongen och det var ironiskt nog Luleås ”hårding” Juhani Tyrväinen, inför den här har SHL lovat att ta krafttag mot den här sortens mygel.
Efter lunch på fredagen dömdes, på ett bräde, ytterligare tre spelare (de nyss nämnda) till samma påföljd.
Är det hela överstökat och problemet ur världen nu?
Ingalunda.
Handlar om sportens trovärdighet
Sportchefen Johan Hemlin och domarchefen Tomas Thorsbrink säger att de jobbar för hårdare straff mot fuskarna och det låter som att det inte kommer stanna vid satiriskt låga 5000 kronor i böter, som i de fyra senaste fallen.
Jag tycker det är bra att SHL nu gör ett rejält försök att stävja detta otyg och genom att ta tag i det nu, innan det är för sent, är förmodligen vår enda chans att rädda ishockeyn från att sjunka till den internationella fotbollens patetiska djup.
Det handlar på många sätt om ishockeyns trovärdighet och det finns några konkreta åtgärder som genast borde genomföras.
För det första borde uttrycket ”förstärkning” strykas ur vår vokabulär eftersom det bara en en förskönande omskrivning av detta bedrägeri.
Att hårdare straff har en avskräckande effekt är ju en omåttligt populär åsikt nuförtiden, jag är i regel skeptisk till den filosofin men jag kan ändå tänka mig att straffskalan åtminstone innefattar avstängningar från matcher.
Under det senaste årtiondet har ishockeyn blivit oerhört mycket bättre på att stävja de spelförstörande momenten som hakningar, fasthållningar och rapp, att filmningarna tenderar att öka borde således bero på kulturförändringar, sämre fostran och moraliskt sönderfall.
Jag kan tycka att tränare, coacher, sportchefer och allt vad det nu heter borde kunna visa lite kurage genom att tydligare markera mot sina spelare och ta sitt arbetsgivaransvar lite mer seriöst.
Vilken klubb blir först att stänga av en egen spelare för olämpligt uppförande?
Låt dem spela med rött clown-hår
Jag anser också att domarna måste ges (eller ta sig) större befogenheter att hantera filmningar på isen under spelets gång.
Dels genom att låta spelet fortsätta om det finns misstankar om att en spelare filmar, men även genom att skicka en filmande spelare rätt ut i utvisningsbåset utan att lägga några fingrar emellan.
Självklart kommer det bli fel ibland, men det är inte hela världen och absolut inte värre än när felbeslut tas kring hakningar, hög klubbor eller armbågstacklingar.
Det enda det inte får leda till är fler videogranskningar för där har vi i svensk ishockey passerat gränsen för längesen.
Sedan finns det en sista åtgärd som jag tyvärr aldrig tror att vi kommer att få se.
Låt en spelare som dömts för filmning spela de kommande tre matcherna i en utmärkande hjälm med rött, fluffigt clown-hår på sidan, det får gärna fladdra lätt i vinddraget, för det skulle med all önskvärd tydlighet visualisera hur svensk ishockey ser på dessa lätt-drattande snöppeljönsar.
Leifby: Skämmer ut alla som tycker om hockey
Det skrevs svensk ishockeyhistoria igår kväll och det var sannerligen ingenting vi ska vara stola över.
Vid 8-rycket på fredagsmorgonen damp det ner ett pressmeddelande från SHL:s situationsrum som förkunnade att tre spelare – Brendan Shinnimin, Luleå, Calle Clang, Rögle och Jesper Pettersson, Linköping – anmälts till Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd.
Det har, så vitt jag känner till, aldrig hänt att så många spelare vid ett och samma tillfälle, under en och samma omgång, anmälts för ett och samma synnerligen löjliga beteende.
Jag satt själv i Ängelholm på torsdagskvällen och häpnade över Calle Clangs teatrala försök att få Emil Sylvegård utvisad.
Malmö-spelaren duttade till Rögle-målvakten med handsken, Clang slängde sig och tog sig för ansiktet och vi lärde oss något nytt.
Tydligen kan målvakter få ont i masken.
De andra situationerna har jag sett i efterhand och både Luleås Brendan Shinnimin, som har en allt annat än smickrande historik när det kommer till den här typen av löjeväckande beteenden och som på många sätt är den på tröjan stoltserande stålmannens raka motsats, och Linköpings Jesper Pettersson uppträdde… ja, vad ska man kalla det?
Larvigt? Pinsamt? Förkastligt?
Eventuellt skulle även Brynäs Anton ”Tycker synd om publiken som behöver stå ut med skiten” Rödin anmälts då han förvandlades till en försvarslös mört i Växjö efter en lätt sammanstötning med en Lakers-spelare.
Med sina miserabla filmningar skämmer spelarna inte bara ut sig själva utan även klubben de representerar, idrotten de företräder och alla oss som tycker om ishockey.
Ifjol dömdes bara en enda spelare för filmning under hela säsongen och det var ironiskt nog Luleås ”hårding” Juhani Tyrväinen, inför den här har SHL lovat att ta krafttag mot den här sortens mygel.
Efter lunch på fredagen dömdes, på ett bräde, ytterligare tre spelare (de nyss nämnda) till samma påföljd.
Är det hela överstökat och problemet ur världen nu?
Ingalunda.
Handlar om sportens trovärdighet
Sportchefen Johan Hemlin och domarchefen Tomas Thorsbrink säger att de jobbar för hårdare straff mot fuskarna och det låter som att det inte kommer stanna vid satiriskt låga 5000 kronor i böter, som i de fyra senaste fallen.
Jag tycker det är bra att SHL nu gör ett rejält försök att stävja detta otyg och genom att ta tag i det nu, innan det är för sent, är förmodligen vår enda chans att rädda ishockeyn från att sjunka till den internationella fotbollens patetiska djup.
Det handlar på många sätt om ishockeyns trovärdighet och det finns några konkreta åtgärder som genast borde genomföras.
För det första borde uttrycket ”förstärkning” strykas ur vår vokabulär eftersom det bara en en förskönande omskrivning av detta bedrägeri.
Att hårdare straff har en avskräckande effekt är ju en omåttligt populär åsikt nuförtiden, jag är i regel skeptisk till den filosofin men jag kan ändå tänka mig att straffskalan åtminstone innefattar avstängningar från matcher.
Under det senaste årtiondet har ishockeyn blivit oerhört mycket bättre på att stävja de spelförstörande momenten som hakningar, fasthållningar och rapp, att filmningarna tenderar att öka borde således bero på kulturförändringar, sämre fostran och moraliskt sönderfall.
Jag kan tycka att tränare, coacher, sportchefer och allt vad det nu heter borde kunna visa lite kurage genom att tydligare markera mot sina spelare och ta sitt arbetsgivaransvar lite mer seriöst.
Vilken klubb blir först att stänga av en egen spelare för olämpligt uppförande?
Låt dem spela med rött clown-hår
Jag anser också att domarna måste ges (eller ta sig) större befogenheter att hantera filmningar på isen under spelets gång.
Dels genom att låta spelet fortsätta om det finns misstankar om att en spelare filmar, men även genom att skicka en filmande spelare rätt ut i utvisningsbåset utan att lägga några fingrar emellan.
Självklart kommer det bli fel ibland, men det är inte hela världen och absolut inte värre än när felbeslut tas kring hakningar, hög klubbor eller armbågstacklingar.
Det enda det inte får leda till är fler videogranskningar för där har vi i svensk ishockey passerat gränsen för längesen.
Sedan finns det en sista åtgärd som jag tyvärr aldrig tror att vi kommer att få se.
Låt en spelare som dömts för filmning spela de kommande tre matcherna i en utmärkande hjälm med rött, fluffigt clown-hår på sidan, det får gärna fladdra lätt i vinddraget, för det skulle med all önskvärd tydlighet visualisera hur svensk ishockey ser på dessa lätt-drattande snöppeljönsar.
NallePhu and Björnpappa like this post
Bra svarat av Engman.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
LulefanGBG skrev:Bra svarat av Engman.
Låter ju faktiskt lite som att även klubbledningen har ledsnat på Shinnimins beteende. Att man förmodligen har pratat med honom - och så hände det här mot LHC i går som kanske blev droppen. Låt oss hoppas.
Förhoppningsvis stämmer det till eftertanke även hos de "experter" som idag hyllar " smarta" spelare, där förstärkning/filmning premieras beroende på vem som gör det.
Sen måste man framhålla att mycket av det vi ser bottnar i att domarna missar/skiter i en hel del situationer , till slut tröttnar spelare .
Sen måste man framhålla att mycket av det vi ser bottnar i att domarna missar/skiter i en hel del situationer , till slut tröttnar spelare .
NallePhu likes this post
https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2022/09/30/ar-de-bara-beredda-att-gora-det-lilla-extra/
Sanny klok som vanligt!
Sanny klok som vanligt!
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Redbear likes this post
NallePhu skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2022/09/30/ar-de-bara-beredda-att-gora-det-lilla-extra/
Sanny klok som vanligt!
Finns inget klokt i att försvara filmningar, för det är det han egentligen säger, är det rätt att ta anabola för att få fördelar gentemot andra?
Att filma är att fuska.
Ryktas om en anti-Shinnimin banderoll i dagens match
Panikvärvning- Antal inlägg : 661
Panikvärvning skrev:Ryktas om en anti-Shinnimin banderoll i dagens match
Jasså? tror ni Brendan ger "fingret" åt klacken
PM likes this post
Panikvärvning skrev:Ryktas om en anti-Shinnimin banderoll i dagens match
Fy fan vad lågt isf.
Dustin- Antal inlägg : 7169
LulefanGBG and JohanO like this post
Var och en får (med rätta) tycka vad de vill om Shinnimins beteende, men fan vad pajigt med en ev. banderoll. Ett dylikt ”statement” är minst lika skämmigt för klubben som Shinnimins filmningar.
Kanellängd- Antal inlägg : 871
Dustin and LulefanGBG like this post
En banderoll som hånar en av ens egna spelare är så lågt man kan sjunka, man går gärna ha åsikter om minime men vi hånar ingen som spelar i våra färger.
LulefanGBG, Donowitz and JohanO like this post
Dem som kommit på det har problem dels man förstör inte bara för sig själv man förstör för Luleå också som förening, Hoppas att dem som står på läktaren har stake nog att slita ned dyl skit för det är steget värre än filma!
LulefanGBG and JohanO like this post
Hoppas någon sliter ner den banderollen innan den kommer upp...
Kanellängd likes this post
Vad får er att tro det varit aktuellt överhuvudtaget?
Lars158- Antal inlägg : 9805
Finns rykten som går och de brukar stämma rätt väl vad som kommer ske tyvärr!Lars158 skrev:Vad får er att tro det varit aktuellt överhuvudtaget?
Fullt förståeligt om det kommer krav på att sparka Shinnimin. Killen förstör mer för föreningen än han tillför. Luleå ska vara en klubb som står för ärlighet, hårdhet och en massa jävlar anamma
Björnpappa- Antal inlägg : 283
De kraven kan man i sådant fall uttrycka på helt andra sätt.Björnpappa skrev:Fullt förståeligt om det kommer krav på att sparka Shinnimin. Killen förstör mer för föreningen än han tillför. Luleå ska vara en klubb som står för ärlighet, hårdhet och en massa jävlar anamma
Ingen banderoll men bänkad, ett steg framåt ändå
Bänkad nog spelade han alltid open eyes!Panikvärvning skrev:Ingen banderoll men bänkad, ett steg framåt ändå
NallePhu skrev:Bänkad nog spelade han alltid open eyes!Panikvärvning skrev:Ingen banderoll men bänkad, ett steg framåt ändå
Det minskade kraftigt, just över 12 minuter idag.
Dom hade tillochmed Berglund inne på Shinnimins plats i PP i sista perioden. Men verkligen utan framgång dock.
Att dom inte sätter chicken som extra forward och flyttar upp nikko eller musiken..
Blitzwagen- Antal inlägg : 138
Lehto likes this post
Muziken har lagt 5 kilo på magen som han är så stolt över .
Han är alltid en meter efter .
Men klart han ska få spela, han är ju en trevlig kille.
Han är alltid en meter efter .
Men klart han ska få spela, han är ju en trevlig kille.
Titan 4020- Antal inlägg : 199
Varför gnälla eg dessa diving regler har funnits bra länge i SHL men det är först denna säsong som man fått någon form av idioti och ska ta det, Sedan nej ingen av dem kommer logga mycket tid i Luleå medans Bulan är coach varav Muzik är ingen Bulan gillar ha på isen ens!
NallePhu skrev:Varför gnälla eg dessa diving regler har funnits bra länge i SHL men det är först denna säsong som man fått någon form av idioti och ska ta det, Sedan nej ingen av dem kommer logga mycket tid i Luleå medans Bulan är coach varav Muzik är ingen Bulan gillar ha på isen ens!
Vad menar du?
Muzik alla hypar är inte Bulans favoritPanikvärvning skrev:NallePhu skrev:Varför gnälla eg dessa diving regler har funnits bra länge i SHL men det är först denna säsong som man fått någon form av idioti och ska ta det, Sedan nej ingen av dem kommer logga mycket tid i Luleå medans Bulan är coach varav Muzik är ingen Bulan gillar ha på isen ens!
Vad menar du?
Diving reglern ahar funnits hos SHL bra många år men nu som först har man fått för sig att börja ta på den regeln och då blir det ett jävla liv!
NallePhu skrev:Muzik alla hypar är inte Bulans favoritPanikvärvning skrev:NallePhu skrev:Varför gnälla eg dessa diving regler har funnits bra länge i SHL men det är först denna säsong som man fått någon form av idioti och ska ta det, Sedan nej ingen av dem kommer logga mycket tid i Luleå medans Bulan är coach varav Muzik är ingen Bulan gillar ha på isen ens!
Vad menar du?
Diving reglern ahar funnits hos SHL bra många år men nu som först har man fått för sig att börja ta på den regeln och då blir det ett jävla liv!
Vem kommer inte att logga mycket istid? Vad har Muzik med detta att göra?
NallePhu skrev:Muzik alla hypar är inte Bulans favoritPanikvärvning skrev:NallePhu skrev:Varför gnälla eg dessa diving regler har funnits bra länge i SHL men det är först denna säsong som man fått någon form av idioti och ska ta det, Sedan nej ingen av dem kommer logga mycket tid i Luleå medans Bulan är coach varav Muzik är ingen Bulan gillar ha på isen ens!
Vad menar du?
?
Blitzwagen- Antal inlägg : 138
Någon skrev tidigare att sätta Shinnimin som 13e å ge Muziken eller Nikku chansen .
Men att ni vill ha in Muziken är för mig en gåta då han inte hänger med .
Kolla när han fick spela mot Rögle å Brynäs ...-4.
Jag vill inte ha Muziken på isen.
Men att ni vill ha in Muziken är för mig en gåta då han inte hänger med .
Kolla när han fick spela mot Rögle å Brynäs ...-4.
Jag vill inte ha Muziken på isen.
Titan 4020- Antal inlägg : 199
Blitzwagen skrev:NallePhu skrev:Muzik alla hypar är inte Bulans favoritPanikvärvning skrev:NallePhu skrev:Varför gnälla eg dessa diving regler har funnits bra länge i SHL men det är först denna säsong som man fått någon form av idioti och ska ta det, Sedan nej ingen av dem kommer logga mycket tid i Luleå medans Bulan är coach varav Muzik är ingen Bulan gillar ha på isen ens!
Vad menar du?
?
Han skriver på fyllan
Burskydd- Antal inlägg : 590
Blitzwagen likes this post
Totalt NYKTERT motsatt mot er fylltrattar!Marlene Dietrich skrev:Blitzwagen skrev:NallePhu skrev:Muzik alla hypar är inte Bulans favoritPanikvärvning skrev:NallePhu skrev:Varför gnälla eg dessa diving regler har funnits bra länge i SHL men det är först denna säsong som man fått någon form av idioti och ska ta det, Sedan nej ingen av dem kommer logga mycket tid i Luleå medans Bulan är coach varav Muzik är ingen Bulan gillar ha på isen ens!
Vad menar du?
?
Han skriver på fyllan
Syftar du på Niku och Muzik? Eller vilka syftar du på de är det alla undrar vad du skriver.NallePhu skrev:Varför gnälla eg dessa diving regler har funnits bra länge i SHL men det är först denna säsong som man fått någon form av idioti och ska ta det, Sedan nej ingen av dem kommer logga mycket tid i Luleå medans Bulan är coach varav Muzik är ingen Bulan gillar ha på isen ens!
Lehto- Antal inlägg : 783
Exakt vad jag menar mest Muzik bra du klargör situationen gissar Nikku är i samma skål också!Lehto skrev:Syftar du på Niku och Muzik? Eller vilka syftar du på de är det alla undrar vad du skriver.NallePhu skrev:Varför gnälla eg dessa diving regler har funnits bra länge i SHL men det är först denna säsong som man fått någon form av idioti och ska ta det, Sedan nej ingen av dem kommer logga mycket tid i Luleå medans Bulan är coach varav Muzik är ingen Bulan gillar ha på isen ens!
NallePhu, det du tror är inte fakta.
Är väl alldeles självklart att både Muzik och Nikupeteri skulle få mycket istid om de gjorde en rejäl utveckling och bidrog mycket, oavsett om Bulan är coach eller inte.
Men som vanligt gissar jag på att du och Bulan brukar ha tébjudning hemma hos dig där han ger dig allt stoft. Du verkar ju veta exakt vad han tänker, hela tiden.
Är väl alldeles självklart att både Muzik och Nikupeteri skulle få mycket istid om de gjorde en rejäl utveckling och bidrog mycket, oavsett om Bulan är coach eller inte.
Men som vanligt gissar jag på att du och Bulan brukar ha tébjudning hemma hos dig där han ger dig allt stoft. Du verkar ju veta exakt vad han tänker, hela tiden.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Varför är han fortfarande kvar i föreningen?
Varför klarar Bulan inte av att få Shinnimin att sluta filma?
Har Bulan ledarskapsproblem?
Varför klarar Bulan inte av att få Shinnimin att sluta filma?
Har Bulan ledarskapsproblem?
Blinders- Antal inlägg : 5245
Hallå tror nog vi har annat att tänka på än Shinnimin för tillfället!
Puckad likes this post
Om Jimmie jump hade behandlatsv shinnimin så hade han detta annorlunda idag.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Sida 4 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sida 4 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet