Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2
+77
oggskar
Lars158
Taabe
Rayko
tibet
Sundance Kid
Tackleberry
Rikky
Lulejoe
Lulefan
Lastbilar
Bamsefar
Kicko
keevvs
Björnpappa
Vexet
Pontaking
Dentos
Simon90
Lassi
Luleå84
NilsOskar
farre
PM
makkanmakkan
Norlin
RSD555
ezz
Tigerman
icemask
GustenA
Tony Moore
LubosC
Micke80
Mange
ski3r
NeedforX
Helge
kamelbullen
LHF96
Snikne Ville
GrodanBoll
rasbiologen
MrScout
KaptenBlodskelett
Urken
Nr10
Kagen
Hellcop
Mr Bister
Sir Prozac
Qirren
Redbear
LulefanGBG
Old Brooklyn
Lasse Proppmätt
pingu
Wolfhunter
Kanellängd
Hedanders
Puckad
kokostrollet
Pajala
Donowitz
Jonken
Dilox
Lehto
Gpa
Dundernisse
Xerzocx
Dustin
Hankburger
Blinders
Niinimaa
Sportchefen #2
NallePhu
81 posters
Sida 12 av 20
Sida 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2
Blinders88 skrev:Mm, Omark brukar normalt sett alltid svara när journalisterna ringer men nu är han tyst. Det är i alla fall ett tecken på att något är på gång.Dilox skrev:Alltså! Det kommer nog fan bli av! Så här jävla nära har det inte varit förr iaf!
Av allt som kommit ut tolkar jag det som att Omark vill hem och Luleå vill lösa det med alla till buds stående medel. Allt kommer slutligen handla om hur Servette vill agera.
Dilox- Antal inlägg : 742
Jag har svårt att se att en sån här dialog kan starta utan att Servette stänkt sig vigvatten på den.Dilox skrev:Blinders88 skrev:Mm, Omark brukar normalt sett alltid svara när journalisterna ringer men nu är han tyst. Det är i alla fall ett tecken på att något är på gång.Dilox skrev:Alltså! Det kommer nog fan bli av! Så här jävla nära har det inte varit förr iaf!
Av allt som kommit ut tolkar jag det som att Omark vill hem och Luleå vill lösa det med alla till buds stående medel. Allt kommer slutligen handla om hur Servette vill agera.
Puckad- Antal inlägg : 11373
Puckad skrev:Jag har svårt att se att en sån här dialog kan starta utan att Servette stänkt sig vigvatten på den.Dilox skrev:Blinders88 skrev:Mm, Omark brukar normalt sett alltid svara när journalisterna ringer men nu är han tyst. Det är i alla fall ett tecken på att något är på gång.Dilox skrev:Alltså! Det kommer nog fan bli av! Så här jävla nära har det inte varit förr iaf!
Självklart kommer Servette att vilja lösa det. Sen är ju frågan vad man vill ha för att viljan ska vara där.
Dilox- Antal inlägg : 742
Puckad likes this post
Synd att man inte kan ta del av dessa spekulationer om Luleå Hockey:
AF 60 min LHF
AF 60 min LHF
Jonken- Antal inlägg : 7062
Måste bara få slänga ur mig: Liam Kirk , nio mål i VM: s "sämsta"
lag , 21 år gammal . Intressant
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Se låsta artilkarJonken skrev:Synd att man inte kan ta del av dessa spekulationer om Luleå Hockey:
AF 60 min LHF
icemask- Antal inlägg : 4174
Jag vet. Men det hade roligt och se. Givetvis utgår man att det mesta är BS.icemask skrev:Se låsta artilkar
Han har absolut höjt sitt marknadsvärde.Bamsefar skrev:Måste bara få slänga ur mig: Liam Kirk , nio mål i VM: s "sämsta"
Okej nu tänkte jag ta på mig foliehatten och komma med en ganska långsökt teori, men som i mitt huvud var alldeles för underhållande för att inte bolla den vidare, det här kanske är fullständigt omöjligt & orimligt i öronen på någon som har bra kontakter och pålitliga källor men ni får väl dumförklara mig över varför i kommentarerna helt enkelt!
9 Maj avslöjade NSD att Omark några månader tidigare hade funderat på att återvända hem men att han till slut tog beslutet att inte lämna sina lagkamrater i sticket utan valde att stanna och avsluta det han hade påbörjat i Genéve.
Nu en månad senare bläddrar jag runt bland lite gamla artiklar och börjar fundera på lite av sakerna som hänt under slutet på säsongen som får mig att tro att Omark inte är en eventuell sista pusselbit till nästa års lagbygge, utan har varit klar som en av grundpelarna i Luleå Hockey de närmaste säsongerna.
låt mig bara lite snabbt få förklara mina vanföreställningar innan ni samlar ihop lynchmobben.
Omark tar kontakt med Luleå Hockey och yttrar sina funderingar på att komma hem, Luleå börjar försöka hitta en bra lösning att få det spikat. Luleå vill inget hellre än att få hem Omark, Och Linus vill inget hellre än att få vinna guld innan karriären är över. (exkluderar internationella turneringar)
Med den aningen luddiga tidsramen i åtanke så dras man ju fort till tankarna att dom var i full fart med att ställa i ordning Lassis kontrakt när Linus hörde av sig, och man hade inte råd att betala en smärre förmögenhet för att få hem en toppspelare i ett vacklande lag, speciellt då Luleå Hockeys har hanterat alla ekonomiska svårigheter som pandemin har medfört på ett föredömligt sätt. Så att förstöra allt man gjort så bra genom att kasta allt man äger och har för att få hem en spelare i en säsong som vi inte ens utmanar om att vinna, hade varit rent idiotiskt.
Men säg då att Omark och Luleå är muntligt överens om att dom ska köpa lös honom från sitt nuvarande kontrakt och man gör det nu inför nästa säsong och till ett mer förmånligt pris än vad det annars hade varit, medveten också på att alla pengar klubben sparar eller han väljer att avstå kommer ändå spela in mycket i det ultimata målet, att vinna.
Att dom skulle ha kommit överrens redan i vintras är en ihålig teori då det bara är rent spekulerande, men om man tar detta i beaktning innan man slopar tanken, tänk på:
: Luleå Hockey hade egentligen inget som stod i deras väg från att plöja sig fram till sitt andra sm-guld någonsin efter en explosiv utveckling som ett 8-11 plats lag till ett lag som i högsta grad slåss om guldet. Sen fick vi det slutspelet bortryckt framför näsan på oss och dessutom på de förlorar vi en av lagets viktigaste pelare i Joel Lassinantti, så de allra flesta dömer ut detta som luleås sista chans till guldet innan de måste bygga om på nytt och kanske ta nya tag tillbaka mot toppen. Sen kom den här mellanmjölk säsongen och fick nog även oss supportrar att börja fundera om chansen runnit oss ur händerna.
* Sen får man tillbaka Joel och blir lite bättre till mods och inser att det kanske inte är så himla många pusselbitar som behöver falla på plats för att vi ska tillbaka där uppe och utmana på riktigt.
* sen hör Omark av sig vid årsskiftet. Han är urnorrbottning och 34 år gammal och Luleå kommer vara sista anhalt, allt annat känns ologiskt.
* Med frälsaren som folket frågat efter i 13 år tillbaka och dessutom ett yngre och piggare än vad folk hade vågat hoppas på, och som egentligen inte haft en enda dålig poängmässig säsong i sin karriär, så känns det som en no-brainer att försöka bygga laget runt honom så länge han orkar och producerar. han har säkert minst tre år kvar i kroppen för att kunna vara en del av den absoluta toppen inom svensk hockey,
* Om det hade funnits en överenskommelse mellan linus och Luleå Hockey, så känns det inte längre lika förvånande att man inte tog in någon ny spelare innan deadline då dom släppte Ilomäki, dom visste att om dom inte hittade det perfekta tillskottet innan deadline så skulle guldet vara så gott som fantasi ändå, utan kunde då säga skit samma åt den här säsongen haft dom pengarna att lägga på lagbygget till kommande säsong, och det var ingen praktikantlön Ilomäki satt på, så det är ingen dålig tillskott i kassan då utanpå att man otroligt nog redovisade ett positivt resultat över säsongen och dessutom ökade sin spelarbudget med över miljonen.
Det sista som får mig att känna att det kan vara någonting i mina påhitt är att man förlänger ganska omgående med Gustafsson och Tyrväinen.
Gustafsson som haft en liten hackig säsong med mycket i privatlivet som gjort att han inte kunnat ge 100 och alltid ha huvudet med sig, (vilket är förståeligt.) Sen kändes det i slutet på säsongen som att han började tappa tron på laget och kännas mer uppgiven, så jag började oroa mig lite över att han skulle ett försök att bli hemvärvad när timrå gick upp till SHL.
Sen smäller det till så förlänger båda två, Gustafsson med två och Tyrväinen som nyss kritat 2, tecknar för ytterligare ett år bara i försäkring på att han ska få stanna kvar, Och väljer det över ett förmodligen väldigt lukrativt erbjudande från KHL, förlängningarna bevisar att dom har en tro i lagbygget, kanske för att alla pusselbitar redan är på plats..
Slutligen så blir ju förlängningen av Conolly betydligt mer vettig om vi nu skulle få hem en vinge av den kaliber, gilla Conolly eller inte så är det ju som ledarstaben säger att det är en pålitlig spelare som man alltid vet vad man får ut av honom och har slutat varje säsong på top 5 i interna poängligan och sällan är skadad.
aja nu har jag skrivit mig yr och säkert repeterat mig på mer än ett ställe men nu orkar jag inte kladda på här nåmer, kalla mig gärna okunnig eller en korkskalle för att jag missat någon detalj som gör att mina spekulationer är omöjliga men berätta gärna varför tänkte bara det var en lockande tanke
9 Maj avslöjade NSD att Omark några månader tidigare hade funderat på att återvända hem men att han till slut tog beslutet att inte lämna sina lagkamrater i sticket utan valde att stanna och avsluta det han hade påbörjat i Genéve.
Nu en månad senare bläddrar jag runt bland lite gamla artiklar och börjar fundera på lite av sakerna som hänt under slutet på säsongen som får mig att tro att Omark inte är en eventuell sista pusselbit till nästa års lagbygge, utan har varit klar som en av grundpelarna i Luleå Hockey de närmaste säsongerna.
låt mig bara lite snabbt få förklara mina vanföreställningar innan ni samlar ihop lynchmobben.
Omark tar kontakt med Luleå Hockey och yttrar sina funderingar på att komma hem, Luleå börjar försöka hitta en bra lösning att få det spikat. Luleå vill inget hellre än att få hem Omark, Och Linus vill inget hellre än att få vinna guld innan karriären är över. (exkluderar internationella turneringar)
Med den aningen luddiga tidsramen i åtanke så dras man ju fort till tankarna att dom var i full fart med att ställa i ordning Lassis kontrakt när Linus hörde av sig, och man hade inte råd att betala en smärre förmögenhet för att få hem en toppspelare i ett vacklande lag, speciellt då Luleå Hockeys har hanterat alla ekonomiska svårigheter som pandemin har medfört på ett föredömligt sätt. Så att förstöra allt man gjort så bra genom att kasta allt man äger och har för att få hem en spelare i en säsong som vi inte ens utmanar om att vinna, hade varit rent idiotiskt.
Men säg då att Omark och Luleå är muntligt överens om att dom ska köpa lös honom från sitt nuvarande kontrakt och man gör det nu inför nästa säsong och till ett mer förmånligt pris än vad det annars hade varit, medveten också på att alla pengar klubben sparar eller han väljer att avstå kommer ändå spela in mycket i det ultimata målet, att vinna.
Att dom skulle ha kommit överrens redan i vintras är en ihålig teori då det bara är rent spekulerande, men om man tar detta i beaktning innan man slopar tanken, tänk på:
: Luleå Hockey hade egentligen inget som stod i deras väg från att plöja sig fram till sitt andra sm-guld någonsin efter en explosiv utveckling som ett 8-11 plats lag till ett lag som i högsta grad slåss om guldet. Sen fick vi det slutspelet bortryckt framför näsan på oss och dessutom på de förlorar vi en av lagets viktigaste pelare i Joel Lassinantti, så de allra flesta dömer ut detta som luleås sista chans till guldet innan de måste bygga om på nytt och kanske ta nya tag tillbaka mot toppen. Sen kom den här mellanmjölk säsongen och fick nog även oss supportrar att börja fundera om chansen runnit oss ur händerna.
* Sen får man tillbaka Joel och blir lite bättre till mods och inser att det kanske inte är så himla många pusselbitar som behöver falla på plats för att vi ska tillbaka där uppe och utmana på riktigt.
* sen hör Omark av sig vid årsskiftet. Han är urnorrbottning och 34 år gammal och Luleå kommer vara sista anhalt, allt annat känns ologiskt.
* Med frälsaren som folket frågat efter i 13 år tillbaka och dessutom ett yngre och piggare än vad folk hade vågat hoppas på, och som egentligen inte haft en enda dålig poängmässig säsong i sin karriär, så känns det som en no-brainer att försöka bygga laget runt honom så länge han orkar och producerar. han har säkert minst tre år kvar i kroppen för att kunna vara en del av den absoluta toppen inom svensk hockey,
* Om det hade funnits en överenskommelse mellan linus och Luleå Hockey, så känns det inte längre lika förvånande att man inte tog in någon ny spelare innan deadline då dom släppte Ilomäki, dom visste att om dom inte hittade det perfekta tillskottet innan deadline så skulle guldet vara så gott som fantasi ändå, utan kunde då säga skit samma åt den här säsongen haft dom pengarna att lägga på lagbygget till kommande säsong, och det var ingen praktikantlön Ilomäki satt på, så det är ingen dålig tillskott i kassan då utanpå att man otroligt nog redovisade ett positivt resultat över säsongen och dessutom ökade sin spelarbudget med över miljonen.
Det sista som får mig att känna att det kan vara någonting i mina påhitt är att man förlänger ganska omgående med Gustafsson och Tyrväinen.
Gustafsson som haft en liten hackig säsong med mycket i privatlivet som gjort att han inte kunnat ge 100 och alltid ha huvudet med sig, (vilket är förståeligt.) Sen kändes det i slutet på säsongen som att han började tappa tron på laget och kännas mer uppgiven, så jag började oroa mig lite över att han skulle ett försök att bli hemvärvad när timrå gick upp till SHL.
Sen smäller det till så förlänger båda två, Gustafsson med två och Tyrväinen som nyss kritat 2, tecknar för ytterligare ett år bara i försäkring på att han ska få stanna kvar, Och väljer det över ett förmodligen väldigt lukrativt erbjudande från KHL, förlängningarna bevisar att dom har en tro i lagbygget, kanske för att alla pusselbitar redan är på plats..
Slutligen så blir ju förlängningen av Conolly betydligt mer vettig om vi nu skulle få hem en vinge av den kaliber, gilla Conolly eller inte så är det ju som ledarstaben säger att det är en pålitlig spelare som man alltid vet vad man får ut av honom och har slutat varje säsong på top 5 i interna poängligan och sällan är skadad.
aja nu har jag skrivit mig yr och säkert repeterat mig på mer än ett ställe men nu orkar jag inte kladda på här nåmer, kalla mig gärna okunnig eller en korkskalle för att jag missat någon detalj som gör att mina spekulationer är omöjliga men berätta gärna varför tänkte bara det var en lockande tanke
Lastbilar- Antal inlägg : 20
Redbear likes this post
Det som främst talar för att det ligger något i ryktet är väl att det inte dementerats ännu. Från Omark eller Luleå. Men jag väljer fortfarande att tro på att Omark inte spelar i Luleå nästa säsong bara för att slippa bli besviken, jag tror det när jag ser det.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Lastbilar likes this post
Det är mycket med budgetar, årsredovisningar och taktiska drag kring sådant du tar upp, som vi inte vet nåt om. Men det låter ju inte helt otroligt att du hittat ett korn av sanning
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Först! Välkommen till forumet!Lastbilar skrev:Okej nu tänkte jag ta på mig foliehatten ...
Jag bara älskar när folk backar ifrån lite och tittar ordentligt på pusselbitarna för att se hela bilden innan de lägger pusslet.
Jag håller med om att Tyrre och EG troligen har fått en inblick i vad man planerar att bygga och att de gillar det.
Och det du säger känns inte osammanhängade eller världsfrånvänt på något sätt.
Möjligen så har dialogen med LO tidigarelagts ett år och lite justeringar fått göras.
Att Skuggan pratar om att säkra finansieringar på #LHFLIVE indikerar ju att det inte är ett fynd i Div 1 vi pratar om. Och att han tror att pengarna kommer att lösa sig.
Nu försöker jag mesta bara hålla nere mina förväntningar, men det börjar krypa iväg mot något glimrande...
Och så säger Skuggan i varje intervju att vi kommer ha ett "starkt lag".Puckad skrev:Först! Välkommen till forumet!Lastbilar skrev:Okej nu tänkte jag ta på mig foliehatten ...
Jag bara älskar när folk backar ifrån lite och tittar ordentligt på pusselbitarna för att se hela bilden innan de lägger pusslet.
Jag håller med om att Tyrre och EG troligen har fått en inblick i vad man planerar att bygga och att de gillar det.
Möjligen så har dialogen med LO tidigarelagts ett år och lite justeringar fått göras.
Att Skuggan pratar om att säkra finansieringar på #LHFLIVE indikerar ju att det inte är ett fynd i Div 1 vi pratar om. Och att han tror att pengarna kommer att lösa sig.
Nu försöker jag mesta bara hålla nere mina förväntningar, men det börjar krypa iväg mot något glimrande...
Blinders- Antal inlägg : 5254
Detta skulle även förklara varför Skuggan inte stängt dörren för en spelare utöver den där centern. Han är lurig den där Skuggan.Puckad skrev:Först! Välkommen till forumet!Lastbilar skrev:Okej nu tänkte jag ta på mig foliehatten ...
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Wolfhunter and Lastbilar like this post
Kan väl säga så mycket att om allt går vägen då droppar bomben i under denna vecka, Omark ska vara så gott som klar enl mina källor Linus 2 hoppas på KHL men inget som passat han har dykt upp som passar ger han cash....
NallePhu- Antal inlägg : 18671
keevvs likes this post
NallePhu skrev:Kan väl säga så mycket att om allt går vägen då droppar bomben i under denna vecka, Omark ska vara så gott som klar enl mina källor Linus 2 hoppas på KHL men inget som passat han har dykt upp som passar ger han cash....
Hur många procent är det på Omark nu? Fortfarande 90-10 eller lite mer?
RSD555- Antal inlägg : 723
90-10 ännu men dem håller på lösa med Servette och dem ska vara villiga att komma till en lösning, När det är sociala skäl så brukar inte klubbarna i Schweiz ställa sig på kant utan dem försöker få en lösning sedan så finns det möjligheter ersätta Omark på bra sätt för klubben!RSD555 skrev:NallePhu skrev:Kan väl säga så mycket att om allt går vägen då droppar bomben i under denna vecka, Omark ska vara så gott som klar enl mina källor Linus 2 hoppas på KHL men inget som passat han har dykt upp som passar ger han cash....
Hur många procent är det på Omark nu? Fortfarande 90-10 eller lite mer?
Kom hem nu förfan Omark. Vi har väntat på dig alldeles för länge
Lulejoe- Antal inlägg : 169
Blir det Linus och Linus så innebär det rent krasst att vi tackar nej till P. Emanuelssons tjänster då gissar jag?
Lehto- Antal inlägg : 783
Lehto skrev:Blir det Linus och Linus så innebär det rent krasst att vi tackar nej till P. Emanuelssons tjänster då gissar jag?
Vem är den andra Linus som alla pratar om?
Edit: Kom på att det var Fröberg
LHF96- Antal inlägg : 3532
Misstänker det då vi inte kan rymma alla även om Petter är bättre än vissa som finns i truppen nu. Alternativt att vi har några skador eller floppar nät gan är spelklar och sugen på kontrakt igen.Lehto skrev:Blir det Linus och Linus så innebär det rent krasst att vi tackar nej till P. Emanuelssons tjänster då gissar jag?
Micke80- Antal inlägg : 3038
Om Omark kommer... Vem av han och Komarek ska ha nummer 67?
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Lehto likes this post
Lastbilar skrev:Okej nu tänkte jag ta på mig foliehatten och komma med en ganska långsökt teori, men som i mitt huvud var alldeles för underhållande för att inte bolla den vidare, det här kanske är fullständigt omöjligt & orimligt i öronen på någon som har bra kontakter och pålitliga källor men ni får väl dumförklara mig över varför i kommentarerna helt enkelt!
Jättekul spekulation och tror det ligger mycket i det du skriver. Från det jag hörde i slutet på april/början på maj var dock att man inte räknade med Omark (vid den tidpunkten). Jag tror detta är något som dykt upp senaste 2-3 veckorna. Hörde det från en person som har väldigt god insyn i verksamheten. Kanske det faktum att Komarek valde nummer 67 talar för mitt resonemang och det jag hört.
Nr10- Antal inlägg : 110
Sten-sax-påse: Bäst av 67?Hedanders skrev:Om Omark kommer... Vem av han och Komarek ska ha nummer 67?
Kneten likes this post
Jonken skrev:Sten-sax-påse: Bäst av 67?Hedanders skrev:Om Omark kommer... Vem av han och Komarek ska ha nummer 67?
Luleå har redan bekräftat att Komarek ska ha nummer 67. Omark kanske tar nummer 30 igen?
Nr10- Antal inlägg : 110
Nr10 skrev:Jonken skrev:Sten-sax-påse: Bäst av 67?Hedanders skrev:Om Omark kommer... Vem av han och Komarek ska ha nummer 67?
Luleå har redan bekräftat att Komarek ska ha nummer 67. Omark kanske tar nummer 30 igen?
Som han har tagit efter sin förebild Linus Omark. Tror nog att han släpper det numret med glädje
Kicko- Antal inlägg : 55
Tycker nummer 76 är både coolare och snyggare.
Lehto likes this post
Jonken skrev:Tycker nummer 76 är både coolare och snyggare.
Fast det har väl inte med saken att göra riktigt.
Helt ärligt så tycker jag att 1 är underskattat som tröjnummer på en utespelare.
Uteslutet är nog ett bättre ord då nr 1 och 35 används av målvakter. Finns säkert undantag från det iofs.Puckad skrev:Helt ärligt så tycker jag att 1 är underskattat som tröjnummer på en utespelare.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Omark skulle definitivt kunna bära nummer 1 med värdighet. Jag hade gillat det!
Önskar nästan att han har det som klausul för sitt kontrakt
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Vore hur som helst ruggigt kaxigtbearjew skrev:Omark skulle definitivt kunna bära nummer 1 med värdighet. Jag hade gillat det!
Omark och sedan Wallmark på det skulle sitta fint
ski3r- Antal inlägg : 1992
Pajala and Wolfhunter like this post
Om det skulle ske så bleknar FBK's silly.ski3r skrev:Omark och sedan Wallmark på det skulle sitta fint
ski3r skrev:Omark och sedan Wallmark på det skulle sitta fint
Finns det en möjlighet att Wallmark kommer till SHL lär det vara en del klubbar, typ SKE som är redo att spränga banken.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Öhm.. Omark och Wallmark..? Drömmer jag? Någon som kan delge vad som står i artikeln?
Urken skrev:Öhm.. Omark och Wallmark..? Drömmer jag? Någon som kan delge vad som står i artikeln?
Wallmark: "Inte bestämt mig för vad jag ska göra än"
Lucas Wallmark överväger att – efter en säsong med lite speltid – återvända till Europa. Men några tankar på en andra sejour i Luleå Hockey har han inte. Än. "Jag vill spela i någon av de största ligorna", säger han.
Han skrev i mitten av oktober förra året på ett ettårigt envägskontrakt med Chicago Blackhawks som var värt närmare åtta miljoner kronor. Men centern var utanför laget i många matcher.
– Det blev inte som jag hade tänkt mig, säger Lucas Wallmark.
Han fortsätter sedan:
– Jag trodde att jag skulle bli tredjecenter och få spela rätt mycket, men de fick nej från några stjärnor och bestämde sig för att satsa på yngre spelare. På min bekostnad.
– Det var förstås frustrerande, men det är inget att grina över, tillägger han.
I början av april trejdade Florida Panthers, som han spelade för säsongen innan, men inte lyckades komma överens med om ett nytt kontrakt, till sig honom och Lucas Carlsson i utbyte mot tre spelare och ett sjunderundeval i sommarens draft.
– Det var ganska väntat. Och det kändes kul att komma tillbaka hit, jag trivs verkligen här, och det är ett skönt gäng. Men jag hade hoppats på att få spela mer, säger Lucas Wallmark.
– Jag kom samtidigt in sent, och de hade gått bra hela säsongen, tillägger han.
Det blev totalt 20 matcher för honom. Men han ser det inte som en förlorad säsong.
– Det har varit segt, säger Lucas Wallmark.
Sedan fortsätter han:
– Fast jag får se det positiva. Jag har kunnat tillbringa mycket tid i gymmet och hunnit bygga upp mig, och nästa säsong ska jag chocka alla.
Men efter fem säsonger i Nordamerika är hans framtid oviss.
– Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra än. Jag är öppen för att spela både här och i Europa nästa säsong. Men vi får se vad som händer de närmaste veckorna, säger Lucas Wallmark.
Men spel i Luleå Hockey blir det inte?
– Det tror jag inte. Jag hade en grymt bra tid där, och känner (Stefan) ”Skuggan” (Nilsson) och (Thomas) ”Bulan” (Berglund) och många av de andra bra. Så jag vet vad jag hade kommit till. Att spela för ett lag som vill vinna är också lockande. Men jag vill spela i någon av de största ligorna. Jag är ju fortfarande ung, och känner att jag håller i NHL.
Att Linus Omark är aktuell för Luleå Hockey har inte undgått honom.
– Får de in honom så är det en ruggig förstärkning. Han flyttar ju inte hem till Luleå bara för att. Gör han det så är det för att vinna guld, säger Lucas Wallmark.
Tackleberry- Antal inlägg : 61
GustenA skrev:ski3r skrev:Omark och sedan Wallmark på det skulle sitta fint
Finns det en möjlighet att Wallmark kommer till SHL lär det vara en del klubbar, typ SKE som är redo att spränga banken.
Tvivlar starkt på att han skulle gå till Mordor. Han verkar ha dragit slutsatsen den hårda vägen redan att Saurons gruvor skall man undvika.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Tackleberry skrev:Urken skrev:Öhm.. Omark och Wallmark..? Drömmer jag? Någon som kan delge vad som står i artikeln?
Wallmark: "Inte bestämt mig för vad jag ska göra än"
Lucas Wallmark överväger att – efter en säsong med lite speltid – återvända till Europa. Men några tankar på en andra sejour i Luleå Hockey har han inte. Än. "Jag vill spela i någon av de största ligorna", säger han.
Han skrev i mitten av oktober förra året på ett ettårigt envägskontrakt med Chicago Blackhawks som var värt närmare åtta miljoner kronor. Men centern var utanför laget i många matcher.
– Det blev inte som jag hade tänkt mig, säger Lucas Wallmark.
Han fortsätter sedan:
– Jag trodde att jag skulle bli tredjecenter och få spela rätt mycket, men de fick nej från några stjärnor och bestämde sig för att satsa på yngre spelare. På min bekostnad.
– Det var förstås frustrerande, men det är inget att grina över, tillägger han.
I början av april trejdade Florida Panthers, som han spelade för säsongen innan, men inte lyckades komma överens med om ett nytt kontrakt, till sig honom och Lucas Carlsson i utbyte mot tre spelare och ett sjunderundeval i sommarens draft.
– Det var ganska väntat. Och det kändes kul att komma tillbaka hit, jag trivs verkligen här, och det är ett skönt gäng. Men jag hade hoppats på att få spela mer, säger Lucas Wallmark.
– Jag kom samtidigt in sent, och de hade gått bra hela säsongen, tillägger han.
Det blev totalt 20 matcher för honom. Men han ser det inte som en förlorad säsong.
– Det har varit segt, säger Lucas Wallmark.
Sedan fortsätter han:
– Fast jag får se det positiva. Jag har kunnat tillbringa mycket tid i gymmet och hunnit bygga upp mig, och nästa säsong ska jag chocka alla.
Men efter fem säsonger i Nordamerika är hans framtid oviss.
– Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra än. Jag är öppen för att spela både här och i Europa nästa säsong. Men vi får se vad som händer de närmaste veckorna, säger Lucas Wallmark.
Men spel i Luleå Hockey blir det inte?
– Det tror jag inte. Jag hade en grymt bra tid där, och känner (Stefan) ”Skuggan” (Nilsson) och (Thomas) ”Bulan” (Berglund) och många av de andra bra. Så jag vet vad jag hade kommit till. Att spela för ett lag som vill vinna är också lockande. Men jag vill spela i någon av de största ligorna. Jag är ju fortfarande ung, och känner att jag håller i NHL.
Att Linus Omark är aktuell för Luleå Hockey har inte undgått honom.
– Får de in honom så är det en ruggig förstärkning. Han flyttar ju inte hem till Luleå bara för att. Gör han det så är det för att vinna guld, säger Lucas Wallmark.
Ettårskontrakt med LHF som given förstecenter i ett lag och spelidé han känner till borde ju ändå vara lite lockande tycker man om han vill tillbaka till NHL... Särskilt om man tar in LO i ekvationen samt att han som spelare vore en utmärkt pusselbit i förhållande till övriga lagbygget.
Mycket tid och plats att baka i pp när Tyrre, Gallo, Rask och övriga härjar runt och distraherar motståndarna...
Klart Bagarn hade suttit som hand i handske i vårt lagbygge.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Om man vill boosta sina stats måste det vara en våt dröm att få centra bredvid Omark i SHL.
ski3r- Antal inlägg : 1992
kokostrollet likes this post
Glöm Wallmark killen är 25-26 år ? han har många år kvar att spela i "money-leagues" (KHL/NLA) att man pratar om han redan nu är ju bara konstigt
kamelbullen- Antal inlägg : 272
Lehto likes this post
Jag är väl en som spekulerat om Wallmark under våren. Mest för att jag hoppats. Sett att kontraktet gått ut och har vetat att han halkat ner till knapt nån speltid alls det senaste året och lär vara rätt less på den situationen vad han än säger. Naturligtvis har du med största sannolikhet rätt och det lär dröja några år innan han seriöst överväger en flytt norröver. Om han inte får en skitsäsong på nästa kontrakt med. Kan dock inte sluta drömma trots insiktenkamelbullen skrev:Glöm Wallmark killen är 25-26 år ? han har många år kvar att spela i "money-leagues" (KHL/NLA) att man pratar om han redan nu är ju bara konstigt
Omark kanske också är på gränsen till orealistiskt av ekonomiska skäl pga kontraktet han sitter på. Ingen aning. Kommer bli skitglad om haan kommer i höst. Det lär jag bli om jag får vänta i ett år med. Han har hållit en sjuk nivå i alla år. Kommer underhålla i flera år till.
Dock skulle jag aldrig gnälla på spelare som Omark eller Wallmark om de väljer annat alternativ i år. Jag är fan stolt över dem och att min klubb har gett dem skjuts ut i de stora ligorna. Läser hur gott de pratar om Vårat Gäng och blir glad den dag de återvänder. När det än är.
kokostrollet and kamelbullen like this post
Omark är en galet duktig offensiv spelare som gör säkert 40+ poäng i Luleå OM han kommer så hoppas jag verkligen att han även har orken att göra jobbet över hela banan vilket jag lite fundersam om han klarar. Och är lite skeptisk att han kommer tillbaka för att underordna sig i Luleås spelsätt med stenhårt jobb för laget. Men ser gärna att jag har fel
NeedforX- Antal inlägg : 33
"Omark hem till Luleå - kan verkligen bli sanning
Jag börjar få mer och mer vibbar på att det här kan bli sanning.
Signalerna jag får från flera stycken är att det kan bli verklighet. Bli inte förvånad om ni läser rubriker som att det blir en mäktig återkomst för Omark, som verkligen har producerat var han än har varit sedan han lämnade Luleå 2014-2015.
Vad är då problemet?
Att han har ett avtal med Geneve i Schweiz, han tjänar bra och att han är en riktig nyckelspelare för Geneve.
Problemet är att klubbarna sällan har någonting att sätta emot när spelarna väl vill lämna. Om Omark längtar hem till Luleå, så kommer han inte vara en presterande hockeyspelare nere i Schweiz. Den matematiken är enkel.
Och de här signalerna hör jag.
Omark vill hem.
Jag har sett att NSD redan har skrivit om Omark och börjat glänta på dörren. Fattas bara annat, för vad vore en silly season i Luleå utan Omark? Det är ingen silly season.
Så här är signalerna jag i alla fall hör.
Omark vill hem till Luleå. För familjen verkar det inte vara några problem att bo i Schweiz, men Luleå är alltid Luleå.
Har Luleå Hockey pengar till en sådan spelare? Vänd på frågan: Har Luleå Hockey råd att tacka nej om han kommer och säger att han vill spela? Svaret är nej! Vill Omark spela i Luleå. Så spelar han i Luleå.
Jag tror chansen denna gången är större än den varit de tidigare säsongerna, enligt de signalerna jag hör. Det som ska lösas är att Omark och Geneve hittar en lösning som alla parter är nöjda med. Här tror jag att Luleås sportsliga ledning tar ett steg åt sidan. Man vill respektera kontraktet han har.
Löses det? Då kör man.
Och jag tror ärligt talat att man löser det.
Omark skulle jag nog säga är säsongens mäktigaste värvning i hela ligan i så fall."
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/aterkomsten-kan-nu-bli-verklighet/
Jag börjar få mer och mer vibbar på att det här kan bli sanning.
Signalerna jag får från flera stycken är att det kan bli verklighet. Bli inte förvånad om ni läser rubriker som att det blir en mäktig återkomst för Omark, som verkligen har producerat var han än har varit sedan han lämnade Luleå 2014-2015.
Vad är då problemet?
Att han har ett avtal med Geneve i Schweiz, han tjänar bra och att han är en riktig nyckelspelare för Geneve.
Problemet är att klubbarna sällan har någonting att sätta emot när spelarna väl vill lämna. Om Omark längtar hem till Luleå, så kommer han inte vara en presterande hockeyspelare nere i Schweiz. Den matematiken är enkel.
Och de här signalerna hör jag.
Omark vill hem.
Jag har sett att NSD redan har skrivit om Omark och börjat glänta på dörren. Fattas bara annat, för vad vore en silly season i Luleå utan Omark? Det är ingen silly season.
Så här är signalerna jag i alla fall hör.
Omark vill hem till Luleå. För familjen verkar det inte vara några problem att bo i Schweiz, men Luleå är alltid Luleå.
Har Luleå Hockey pengar till en sådan spelare? Vänd på frågan: Har Luleå Hockey råd att tacka nej om han kommer och säger att han vill spela? Svaret är nej! Vill Omark spela i Luleå. Så spelar han i Luleå.
Jag tror chansen denna gången är större än den varit de tidigare säsongerna, enligt de signalerna jag hör. Det som ska lösas är att Omark och Geneve hittar en lösning som alla parter är nöjda med. Här tror jag att Luleås sportsliga ledning tar ett steg åt sidan. Man vill respektera kontraktet han har.
Löses det? Då kör man.
Och jag tror ärligt talat att man löser det.
Omark skulle jag nog säga är säsongens mäktigaste värvning i hela ligan i så fall."
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/aterkomsten-kan-nu-bli-verklighet/
kokostrollet and Wolfhunter like this post
Om man från föreningen vetat om detta en längre tid, borde man inte då kunnat göra en deal med Servette om Klasen som ville hem till familjen? Han hade dessutom fått spela i NLA istället för NLB.
Linus mot Linus och kanske då en betydligt mindre övergångssumma.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Norlin skrev:Om man från föreningen vetat om detta en längre tid, borde man inte då kunnat göra en deal med Servette om Klasen som ville hem till familjen? Han hade dessutom fått spela i NLA istället för NLB.
Nu är det ju så att klubbarna äger inte spelarna, därför måste ju då också Klasen vilja gå till just Genève. Dessutom så är det ju knappast två jämförbara spelare rent prestationsmässigt, Omark står nog rätt så mycket högre i kurs där borta än vad Klasen gör.
Kicko skrev:Norlin skrev:Om man från föreningen vetat om detta en längre tid, borde man inte då kunnat göra en deal med Servette om Klasen som ville hem till familjen? Han hade dessutom fått spela i NLA istället för NLB.
Nu är det ju så att klubbarna äger inte spelarna, därför måste ju då också Klasen vilja gå till just Genève. Dessutom så är det ju knappast två jämförbara spelare rent prestationsmässigt, Omark står nog rätt så mycket högre i kurs där borta än vad Klasen gör.
Du har såklart rätt i båda påståenden men jag kan inte se en förlust för någon part här i det scenariot.
Klasen hade nog hellre spelat i NLA än NLB. Vilken klubb det är spelar nog ingen roll i ett så litet land som Schweiz.
Servette tappar en klasspelare och behöver fylla på. Klasen + pengar för Omark skulle jag säga är en bättre deal än en större hög pengar och ingen Klasen.
Han är erkänt duktig i NLA och är dessutom rotad i landet nu.
Ett byte kanske redan föreslagits men att någon av parterna satt sig på tvären, jag spekulerar bara.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Klasen vill vara nära Lugano där han har sin familj så det har inte funnits på kartan ett dyl byte, Dem håller på att lösa den biten då Omark anger sociala skäl till han vill bryta kontraktet!
Sida 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 1