Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2
Både en center & Omark om han väljer komma till Luleå!GrodanBoll skrev:Så du menar att om man måste välja mellan Omark och en center så väljer man en center?NallePhu skrev:Center är prioriterat av Luleå att få in sedan att vi har mån ga yttrar som kan gå som center är en annan femma!Micke80 skrev:Urken skrev:Så så.. vem skulle vår potentiella förstacenter kunna tänkas vara?
Skulle det mot all förmodan bli nått med Omark så kan jag inte tänka mig det blir nån center. Då lär Komarek få centra nån av goppkefjornabistället. Funkarbinte det blir det nog Hack, Tyrväinen, Andreasson, Komarek, Berglun eller Mattsson som tar de 4 xenterplatserna.
Omark löser externa sponsorer det hela han är inte ens med i den kalkylen!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
The hype is realUrken skrev:SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld!
Blinders- Antal inlägg : 5253
NallePhu skrev:Center är prioriterat av Luleå att få in sedan att vi har mån ga yttrar som kan gå som center är en annan femma!Micke80 skrev:Urken skrev:Så så.. vem skulle vår potentiella förstacenter kunna tänkas vara?
Skulle det mot all förmodan bli nått med Omark så kan jag inte tänka mig det blir nån center. Då lär Komarek få centra nån av goppkefjornabistället. Funkarbinte det blir det nog Hack, Tyrväinen, Andreasson, Komarek, Berglun eller Mattsson som tar de 4 xenterplatserna.
Absolut, så är det just nu. Men om Omark ligger på bordet har jag svårt att se att prioriteringen inte svänger.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Är det från en kö på Korvgubben som vanligt eller är det mer bett denna gång?
Hellcop- Antal inlägg : 590
Samma källa till Hedanders som avslöjade bland annat att Klasen skulle lämna.Hellcop skrev:Varifrån kommer säsongens rykte ifrån då?
Är det från en kö på Korvgubben som vanligt eller är det mer bett denna gång?
Puckad and GrodanBoll like this post
Rask - Tyrväinen - Komarek
Einar - Jack - Brännström
Andreasson - Mattsson - Gallo
Lysell - Berglund - Muzik
Såhär hade jag formerat laget om jag fått bestämma förutsatt att Omark och Fröberg kommer. Fröberg och Shinnimin känner varandra sedan tidigare och tror jag kan anpassa sitt spel för att kedjan som helhet ska få ut max av Omark. Komarek få balansera upp finländarnas aggressivitet med sin finess. Einar och Isac får leva rövare med kloke Jack som pappa i kedjan. Sen blir det en ordentlig fight om sista tre platserna.
GrodanBoll- Antal inlägg : 172
Centern går under ordinarie budget!'Micke80 skrev:NallePhu skrev:Center är prioriterat av Luleå att få in sedan att vi har mån ga yttrar som kan gå som center är en annan femma!Micke80 skrev:Urken skrev:Så så.. vem skulle vår potentiella förstacenter kunna tänkas vara?
Absolut, så är det just nu. Men om Omark ligger på bordet har jag svårt att se att prioriteringen inte svänger.
Omark externa sponsorer som trycker in det kapital som behövs!
Båda ryms i Laget så Luleå väljer vare sig ena eller andra man tar båda om det går att lösa!
Urken skrev:SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld!
25-års jubileum!
RSD555- Antal inlägg : 723
Puckad likes this post
GrodanBoll skrev:Omark - Fröberg - Shinnimin
Såhär hade jag formerat laget om jag fått bestämma förutsatt att Omark och Fröberg kommer. Fröberg och Shinnimin känner varandra sedan tidigare och tror jag kan anpassa sitt spel för att kedjan som helhet ska få ut max av Omark. Komarek få balansera upp finländarnas aggressivitet med sin finess. Einar och Isac får leva rövare med kloke Jack som pappa i kedjan. Sen blir det en ordentlig fight om sista tre platserna.
Vet inte om du formerar spegelvänt eller varför alla RW:s spelar till vänster i din uppställning.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Tror det blir så pga att jag fördelar ut rightarna jämnt över kedjorna förstbearjew skrev:GrodanBoll skrev:Omark - Fröberg - Shinnimin
Vet inte om du formerar spegelvänt eller varför alla RW:s spelar till vänster i din uppställning.
RSD555 skrev:Urken skrev:SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld!
25-års jubileum!
Med ett sådant lag börjar jag redan längta till hösten. Jag som annars varit jävligt bitter hela denna säsong, över diverse grejer. Ruskigt lag..
Urken skrev:RSD555 skrev:Urken skrev:SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld!
25-års jubileum!
Med ett sådant lag börjar jag redan längta till hösten. Jag som annars varit jävligt bitter hela denna säsong, över diverse grejer. Ruskigt lag..
Känns nästan som ett SM-guld bara att se truppen. En käftsmäll mot övriga hockey-Sverige.
RSD555- Antal inlägg : 723
Dundernisse- Antal inlägg : 2897
Det enda unika orsaken jag kan komma på: Är att Fröberg med familj att sugna på att testa på en annan del av Sverige.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Frölunda är på jakt efter en målskytt och har fullt på centersidan. Färjestad har redan fyllt på med massor av spelare redan, dessutom ska Nygård in också så jag tror dom är klar med forwardssidan.Jonken skrev:Jag funderar varför Linus Fröberg skulle välja Luleå Hockey -framför Färjestad och Frölunda? Han lär ju ha konkreta erbjudanden från samtliga dessa. Det är knappast så att vi kan erbjuda mer pengar -jämfört med FBK eller VF. Visst: Luleå hockey satsar för Le Mat 21/22. Men indikationerna är väl att både FBK och VF skall göra det samma. Så att locka med 'större chans att vinna' -funkar ju knappast heller. Linus har under hela sin spelarkarriär valt att representera klubbar i mitten-Sverige.
Det enda unika orsaken jag kan komma på: Är att Fröberg med familj att sugna på att testa på en annan del av Sverige.
Lehto likes this post
Jonken skrev:Jag funderar varför Linus Fröberg skulle välja Luleå Hockey -framför Färjestad och Frölunda? Han lär ju ha konkreta erbjudanden från samtliga dessa. Det är knappast så att vi kan erbjuda mer pengar -jämfört med FBK eller VF. Visst: Luleå hockey satsar för Le Mat 21/22. Men indikationerna är väl att både FBK och VF skall göra det samma. Så att locka med 'större chans att vinna' -funkar ju knappast heller. Linus har under hela sin spelarkarriär valt att representera klubbar i mitten-Sverige.
Luleå kan erbjuda honom förstacenterposten.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Färjestad har redan ligans starkaste uppsättning av forwards så det finns ingen plats för Fröberg där.Jonken skrev:Jag funderar varför Linus Fröberg skulle välja Luleå Hockey -framför Färjestad och Frölunda? Han lär ju ha konkreta erbjudanden från samtliga dessa. Det är knappast så att vi kan erbjuda mer pengar -jämfört med FBK eller VF. Visst: Luleå hockey satsar för Le Mat 21/22. Men indikationerna är väl att både FBK och VF skall göra det samma. Så att locka med 'större chans att vinna' -funkar ju knappast heller. Linus har under hela sin spelarkarriär valt att representera klubbar i mitten-Sverige.
M. Nilsson - Rydahl - Lindqvist
Nygård - Ejdsell - Viksten
J. Nilsson - L. Johansson - Lycksell/Jakobsson
Tror även samtal förs med Åslund så det lär inte finnas bud från Färjestad till Fröberg. Deras två första linor kan bli riktigt vidriga att möta.
Dundernisse- Antal inlägg : 2897
Angående något helt annat, fyfan vad man hade velat vara en fluga på väggen på kansliet kring arbetet med Linus Omark situationen nu. Måste ju arbetas FEBRILT om alla uppgifter som läckt ut stämmer. Känns som en riktig nagelbitare!
Dentos- Antal inlägg : 894
De är väl inte bara å bryta kontrakten hur som helst... Om han bryter de lär han väl få pröjsa tillbaka en del deg.
Lehto- Antal inlägg : 783
Har man sociala skäl så brukar klubbarna lyssna på spelarna i Schweiz, Sedan så om Omark lämnar nu så har dem god tid att hitta en ersättare för han!Lehto skrev:Men tror vi verkligen på Omark? VARFÖR skulle han bryta sitt kontrakt? Han skrev ju 2år och har ett kvar? Att de skulle finnas någon klausul för att lämna för Luleå de tror jag då knappast.
De är väl inte bara å bryta kontrakten hur som helst... Om han bryter de lär han väl få pröjsa tillbaka en del deg.
ski3r- Antal inlägg : 1992
pingu likes this post
Med Omark och Fröberg går vi från utmanare till en av favoriterna i år men också nästa säsong.
Två topplinor som hade kunnia vara en förstakedja i varje SHL-lag. Dock så tror jag Färjestad som vanligt under Pennerborn kommer förlora på dåligt försvarspel.Dundernisse skrev:Färjestad har redan ligans starkaste uppsättning av forwards så det finns ingen plats för Fröberg där.Jonken skrev:Jag funderar varför Linus Fröberg skulle välja Luleå Hockey -framför Färjestad och Frölunda? Han lär ju ha konkreta erbjudanden från samtliga dessa. Det är knappast så att vi kan erbjuda mer pengar -jämfört med FBK eller VF. Visst: Luleå hockey satsar för Le Mat 21/22. Men indikationerna är väl att både FBK och VF skall göra det samma. Så att locka med 'större chans att vinna' -funkar ju knappast heller. Linus har under hela sin spelarkarriär valt att representera klubbar i mitten-Sverige.
M. Nilsson - Rydahl - Lindqvist
Nygård - Ejdsell - Viksten
J. Nilsson - L. Johansson - Lycksell/Jakobsson
Tror även samtal förs med Åslund så det lär inte finnas bud från Färjestad till Fröberg. Deras två första linor kan bli riktigt vidriga att möta.
Precis. De som är inne på sitt sista år på kontraktet är även spelare som kan vara bra att utvärdera nästa år; Sondell, Styrman, Muzik och Berglund.Blinders88 skrev:Det är onekligen spännande tider.
Med Omark och Fröberg går vi från utmanare till en av favoriterna i år men också nästa säsong.
Sondell tar jag nästan för givet att vi tackar av. Styrman hoppas jag får lämna för att ge plats åt en junior. Berglund är jag lite kluven i, här får man nog helt enkelt se hur det går för Mattsson och Andreasson iår samt vad han har för anspråk vad gäller lön och roll. Men väldigt nyttig till rätt peng. Muzik tror och hoppas jag kommer ta ytterligare kliv iår, han verkar ha en bra inställning och trivas i laget. Hoppas han etablerar sig som en habil spelare för en tredjelina innan säsongen är slut.
Summa summarum så har vi en bra grund och kontinuitet kommande två säsonger där vi har lagom med svängutrymme för att krydda där det behövs.
Tror o tror ...Lehto skrev:Men tror vi verkligen på Omark? VARFÖR skulle han bryta sitt kontrakt? Han skrev ju 2år och har ett kvar? Att de skulle finnas någon klausul för att lämna för Luleå de tror jag då knappast.
Han är nog inte gratis där han spelar idag. Om han indikerar att han vill hem så kanske man inte vill sitta kvar med oinspirerad spelare till en hög kostnad.
Men jag tror inget utan blir glad om det sker.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Tror o tror ...Lehto skrev:Men tror vi verkligen på Omark? VARFÖR skulle han bryta sitt kontrakt? Han skrev ju 2år och har ett kvar? Att de skulle finnas någon klausul för att lämna för Luleå de tror jag då knappast.
Han är nog inte gratis där han spelar idag. Om han indikerar att han vill hem så kanske man inte vill sitta kvar med oinspirerad spelare till en hög kostnad.
Jag 'droppade' ryktet om Omark och det verkar ju finnas något i det då medier skrivit om det.
Jag tänker såhär:
På samma sätt som Klasen haft ett jobbigt år i Luleå när familjen varit i Schweiz har nog Omark haft ett jobbigt år då hans familj bott i Luleå och han i Schweiz. Som jag förstår det har Omarks familj bott i deras nyrustade lyxvilla i Luleå hela året och har knappt träffat Linus.
En stjärna med hemlängtan är inta alltid en bra spelare. Så kanske borde Schweixäzarna vara beredd att släppa Omark. En av Omarks polare heter Porser. Han kan kanske lösa ut Omark från sitt kontrakt om inte Linus själv vill/kan göra det.
Jag har ingen aning om Omark spelar i LHF nästa säsong. Men jag tror ingen av oss hade tackat nej.
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Redbear, Pajala, Puckad, Wolfhunter and Kanellängd like this post
Hedanders skrev:Puckad skrev:Tror o tror ...Lehto skrev:Men tror vi verkligen på Omark? VARFÖR skulle han bryta sitt kontrakt? Han skrev ju 2år och har ett kvar? Att de skulle finnas någon klausul för att lämna för Luleå de tror jag då knappast.
Jag 'droppade' ryktet om Omark och det verkar ju finnas något i det då medier skrivit om det.
Jag tänker såhär:
På samma sätt som Klasen haft ett jobbigt år i Luleå när familjen varit i Schweiz har nog Omark haft ett jobbigt år då hans familj bott i Luleå och han i Schweiz. Som jag förstår det har Omarks familj bott i deras nyrustade lyxvilla i Luleå hela året och har knappt träffat Linus.
En stjärna med hemlängtan är inta alltid en bra spelare. Så kanske borde Schweixäzarna vara beredd att släppa Omark. En av Omarks polare heter Porser. Han kan kanske lösa ut Omark från sitt kontrakt om inte Linus själv vill/kan göra det.
Jag har ingen aning om Omark spelar i LHF nästa säsong. Men jag tror ingen av oss hade tackat nej.
Blev ju genast mycket osäkrare på ditt rykte.
Linus har ju haft med sig fru och barn hela säsongen.
Kicko- Antal inlägg : 55
Hedanders skrev:Jag 'droppade' ryktet om Omark och det verkar ju finnas något i det då medier skrivit om det.
Fast lokalmedia skrev ju om detta först efteråt och har ju med all säkerhet plockat upp det härifrån, så ser inte varför det ger någon ytterligare substans till ryktet tyvärr.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
kokostrollet skrev:Hedanders skrev:Jag 'droppade' ryktet om Omark och det verkar ju finnas något i det då medier skrivit om det.
Fast lokalmedia skrev ju om detta först efteråt och har ju med all säkerhet plockat upp det härifrån, så ser inte varför det ger någon ytterligare substans till ryktet tyvärr.
Det ligger definitivt något i ryktet, sen om allt går i lås är en annan femma.
Dustin- Antal inlägg : 7178
kokostrollet likes this post
Ni får ju tro på det om ni vill. Om lokalmedia tagit det härifrån eller från samma källa som jag fått det från, eller nån annanstans kan vi på detta forum inte veta. Eller, inte jag iaf.
Men den källan som jag har har aldrig haft fel. Just sayin.
Så jag tror att Omark vill hem men om det går i lås är en annan sak.
Hedanders- Antal inlägg : 2093
kokostrollet, LulefanGBG, Puckad, ski3r, Wolfhunter, keevvs, Nagglio and Xerzocx like this post
Hedanders skrev:Jag fattade det som att frun och ungarna skulle bo i Luleå medans Omark var i Schweiz. Men det ändrades kanske. Det vet jag inte. Detta var mina egna tankar och inget från källan.
Ni får ju tro på det om ni vill. Om lokalmedia tagit det härifrån eller från samma källa som jag fått det från, eller nån annanstans kan vi på detta forum inte veta. Eller, inte jag iaf.
Tycker det är viktigt att påpeka att många uppskattar när folk här kommer med rykten och tips man har hört. Många här gillar att höra snacket som går - sen om allt går i lås eller inte är svårt att veta och tycker jag inte man ska beskylla någon för, så länge man inte blåljuger.
Jag uppskattar iaf när folk skriver rykten. Det är det ett forum är till för så att man får lite sommarpuls. Om man anser att allt som skrivs här MÅSTE gå i lås (och blir sur och klankande mot den som tipsat) tror jag man fattat ett fanforums syfte lite fel.
Dilox- Antal inlägg : 742
Urken, Redbear, kokostrollet, LulefanGBG, Puckad, ski3r, Wolfhunter and like this post
Tusen tack!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Urken, Tony Moore, Redbear, kokostrollet, Puckad, ski3r, Wolfhunter and like this post
Tony Moore, kokostrollet and Nagglio like this post
Hedanders skrev:Jag fattade det som att frun och ungarna skulle bo i Luleå medans Omark var i Schweiz. Men det ändrades kanske. Det vet jag inte. Detta var mina egna tankar och inget från källan.
Lite komiskt i såna fall eftersom Omark "skyllde" på frugan och att det var hon som ville utomlands när han skrev på för Geneve. Vi får väl se, när det handlar om Omark så tror jag att det i slutändan är pengarna som avgör, som alltid.
LHF96- Antal inlägg : 3532
pingu likes this post
Tony Moore skrev:Är lite orolig att LO inte riktigt ställer upp på bulans hockey 100%, hoppas jag har fetfel..
Varför skulle han isåfall komma hit? Inte direkt så att han ej har koll på hur hans närmsta granne vill spela sin hockey.
Kicko- Antal inlägg : 55
Tony Moore skrev:Är lite orolig att LO inte riktigt ställer upp på bulans hockey 100%, hoppas jag har fetfel..
Vad pekar mot det egentligen? Bulan har lite av en tendens att kunna få spelare att rätta sig in i leden. Exempel.. Linus Klasen.
Tony Moore skrev:Erfarenhet av hans senaste LHF säsong och hans spelartyp.. Får han frisläng från det hårda defensiva jobbet så är det ok. Linus är en "konstnär" på is.
Hans senaste LHF säsong innebar att han kom i slutet av säsongen och samtidigt var den gången under Rönken och inte Bulan. Bulan spelar inte riktigt samma ishockey som Rönnqvist förespråkade utan Bulan ger vissa friheter till offensiva spelare så länge som de inte tummar allt för mycket på defensiven där Rönnqvist krävde stenhårt jobb av alla. Sedan är hans "spelartyp" inte heller den typiska ishockeyn som brukar symbolisera finliraren utan han är mer oöm och jobbar hårdare. Vilket märks i hans plus/minus.
Han försöker lösa kontraktet med Servette och förmodligen så kommer inte klubben ställa sig på kant med han iom sociala skälen väger tungt och han själv vill hem, Så enda vi kan göra vänta och se det är säg 90-10 att han vänder hem skulle jag personligen gissa
Puckad, Wolfhunter and Hankburger like this post
Kunde dom inte bara bytt fruar?
Puckad- Antal inlägg : 11372
Situationen med Corona samt att Schweiz haft betydligt strängare regler för inresa till landet, Grannarna mina bor där och har hus här i NBTN dem tar sig INTE hit före 1 juli samt då dem åkte förra året var det 2 veckor karantän då dem kom dit ner!Puckad skrev:Så Omark har haft sin familj i Luleå , och inte kunnat träffas, medans Klasen haft sin familj i Schweiz och inte kunnat träffas.
Fast om vi nu byter Klasen mot Omark så känns det ändå helt ok för migPuckad skrev:Så Omark har haft sin familj i Luleå , och inte kunnat träffas, medans Klasen haft sin familj i Schweiz och inte kunnat träffas.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Puckad likes this post
Lassi- Antal inlägg : 15
Glöm inte barnen, måste byta dem också.Puckad skrev:Så Omark har haft sin familj i Luleå , och inte kunnat träffas, medans Klasen haft sin familj i Schweiz och inte kunnat träffas.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Puckad likes this post
För några dagar sedan kunde vi avslöja att Luleå Hockey hade återupptagit samtalen med Linus Omark och höll på att säkerställa finansieringen av en eventuell värvning. Flera av deras sponsorer ska sedan dess ha meddelat att de är beredda att hjälpa till. Han och klubben har – enligt våra källor – också kommit långt i sina diskussioner. Men affären är inte klar än.
https://nsd.se/nyheter/artikel/uppgifter-omark-vill-atervanda-till-lulea-hockey/jogg6nyr
Redbear, Metheuz, GrodanBoll and Kanellängd like this post
Dilox- Antal inlägg : 742
Mm, Omark brukar normalt sett alltid svara när journalisterna ringer men nu är han tyst. Det är i alla fall ett tecken på att något är på gång.Dilox skrev:Alltså! Det kommer nog fan bli av! Så här jävla nära har det inte varit förr iaf!
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
» Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 1