2021-04-15, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Skellefteå
+34
Mr Bister
Sundance Kid
Meyhem
Hedanders
Lajon
Vexet
LHF96
Björnpappa
jessen
Pontaking
Mange
Lars158
Dustin
Norrlandstoken
Qirren
Donowitz
NallePhu
Dundernisse
Polyfemos
Donten_
Pajala
Redbear
GustenA
Urken
Hankburger
Norlin
Puckad
icemask
Blinders
Bamsefar
Old Brooklyn
Jonken
MickkeJ
Admin
38 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2021-04-15, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Skellefteå
Urken skrev:Jag vill se Klasen göra mål likt den kasse han satte mot Färjestad när han skickade oss till final.
Han ska dra ner janne från läktaren, ett patenterat dragskott från blå är vad vi behöver nu!
Norlin- Antal inlägg : 4518
Det är en jävla skillnad på att vara förbannad på lagets prestationer under en match och att match efter match gotta sig åt att det går dåligt .
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Björnpappa likes this post
Norlin skrev:Urken skrev:Björnpappa skrev:Att vissa orkar vara så in i helvete negativa förstår jag inte. Ni måste för f-n kämpa med att hitta något att klaga på. Hur orkar ni med er själva? Hela säsongen har det varit gnäll på allt från Rautio och Engman/Skuggat till Styrelsen och allt där emellan. Enligt er har vi ett allsvenskt medelmåttigt lag, med tanke på det så är det förjävla bra spela jämt med Sveriges bästa lag. För skellefteå är väl ett överjävulskt bra lag.
Nå.. lite som att klaga på andra som klagar.. hur orkar man?
Tycker inte du är inkluderad. Skillnad på att vara besviken umder match och på att ständigt komma med negativa kommentarer alldeles oavsett.
Yay! Nä, jag tar inte åt mig. Sitter mest och skriver om allt och ingenting för jag är nervös/frustrerad/arg/ledsen/glad.. ja, jag vet inte. Vet inte var jag ska ta vägen. Känslorna svänger så mycket och så fort så man misstänker lingonvecka blandat med okända mängder suspekt substans. Skakis medan jag skriver.. helsicke.. hockeyn har för stort inflytande på mig, helt klart
Bamsefar likes this post
Norlin skrev:Urken skrev:Jag vill se Klasen göra mål likt den kasse han satte mot Färjestad när han skickade oss till final.
Han ska dra ner janne från läktaren, ett patenterat dragskott från blå är vad vi behöver nu!
Dragskottskungen. Länge sedan man såg en sådan. Eller en patenterad höfttackling.
Bamsefar skrev:Det är en jävla skillnad på att vara förbannad på lagets prestationer under en match och att match efter match gotta sig åt att det går dåligt .
Är det någon här som gottar sig i att det går dåligt?
Dustin- Antal inlägg : 7176
Pajala- Antal inlägg : 18788
Ladda om inför lördag då.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Luleå får kämpa hårt för sina mål som vanligt, SAIK bara lallar in puckarna
Fast har man sett Luleå vika ned sig i slutspel senaste 25 åren så är väl detta ingen nyhet?
Helvete. 2-2 nu.
Lassi ut, Erik ut
Bara att sprida speltiden och vila.Blinders88 skrev:Ladda om inför lördag då.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Hur många puckar har vi styrt in i eget mål?
Man skriver ju ut sin frustration. Inget annat. För vissa handlar faktiskt detta om mer än bara hockey. D.v.s. Det är Luleå mot världen.Norlin skrev:Urken skrev:Björnpappa skrev:Att vissa orkar vara så in i helvete negativa förstår jag inte. Ni måste för f-n kämpa med att hitta något att klaga på. Hur orkar ni med er själva? Hela säsongen har det varit gnäll på allt från Rautio och Engman/Skuggat till Styrelsen och allt där emellan. Enligt er har vi ett allsvenskt medelmåttigt lag, med tanke på det så är det förjävla bra spela jämt med Sveriges bästa lag. För skellefteå är väl ett överjävulskt bra lag.
Tycker inte du är inkluderad. Skillnad på att vara besviken umder match och på att ständigt komma med negativa kommentarer alldeles oavsett.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Smart av bulan att vila lassi tills nästa match.
Det viktigaste är att Nisse nätar idag och kommer in med självförtroende på lördag. Detsamma gäller Klasen.
Dundernisse- Antal inlägg : 2897
Puckad skrev:Hur många puckar har vi styrt in i eget mål?
För många. Vi har mycket ramträffar också.
Vi har 1 avslut på mål i tredje, bra jobbat
SAIK har 6 spelare på isen KONSTANT och det irriterar mig som fan att Nordlöf för ens vara domare i en match där han är partisk, Men Linus Öhlund får inte döma Luleå i ett slutspel man undrar hur i helvete tänker domarbasen / SHL...
Klart som fan han väger över i SAIK favör vid tveksamma situationer på isen och att inte SAIK spelare fick en 5a på det han gjorde på Fille visar det än mer hur skev det är, Hade dem haft samma sättning som i går hade inte detta hänt men då Nordlöf flöjtar är han med SAIK ögon på isen opartisk i helvete heller!
Klart som fan han väger över i SAIK favör vid tveksamma situationer på isen och att inte SAIK spelare fick en 5a på det han gjorde på Fille visar det än mer hur skev det är, Hade dem haft samma sättning som i går hade inte detta hänt men då Nordlöf flöjtar är han med SAIK ögon på isen opartisk i helvete heller!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Pajala skrev:Vi har 1 avslut på mål i tredje, bra jobbat
Tror att det är viktigare att vila spelare nu än att nöta på de få vi har, bara för att jaga ett tremålsunderläge.
Men är orolig då Gus klev av att inte skadan har blitt värre som han har....Urken skrev:Pajala skrev:Vi har 1 avslut på mål i tredje, bra jobbat
Tror att det är viktigare att vila spelare nu än att nöta på de få vi har, bara för att jaga ett tremålsunderläge.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Norrlandstoken skrev:Man skriver ju ut sin frustration. Inget annat. För vissa handlar faktiskt detta om mer än bara hockey. D.v.s. Det är Luleå mot världen.Norlin skrev:Urken skrev:Björnpappa skrev:Att vissa orkar vara så in i helvete negativa förstår jag inte. Ni måste för f-n kämpa med att hitta något att klaga på. Hur orkar ni med er själva? Hela säsongen har det varit gnäll på allt från Rautio och Engman/Skuggat till Styrelsen och allt där emellan. Enligt er har vi ett allsvenskt medelmåttigt lag, med tanke på det så är det förjävla bra spela jämt med Sveriges bästa lag. För skellefteå är väl ett överjävulskt bra lag.
Klart som fan, det köper jag, jag får också ur mig skit under match när jag blir arg och irriterad men vissa tar det till en helt annan nivå och har gjort det till sin grej att ta mig fan aldrig någonsin vara nöjd. Vinner vi var det tur, förlorar vi var det väntat, är vi favorittippade klarar vi inte press och är vi underdog kan vi inte slå från underläge etc.
Och ja, jag kanske är lite extra irriterad i affekt nu också.
Bamsefar, NallePhu, Puckad and Björnpappa like this post
Hållander tycker jag har lyft sig och är riktigt bra stundtals. Kanske borde prova honom med Tyrv och Ola sista 8.
Kan vi sluta diskutera den ena eller andra forumitens negativa/positiva läggning i matchtråden?
LHF96- Antal inlägg : 3532
Vem är denne "Cannally" som vi tydligen värvat...?
Vad i... bytte precis till brynäs - hv för att slippa lidandet. I exakta sekunden jag bytte kör de recap från övriga matchers mål och börjar med vår.
Det handlar om att orka i 60 min. Vi har tyvärr inte riktigt de kvaliteterna i år och har inte kommit upp på vår högsta lägsta nivå någon gång under säsongen riktigt. Inte så som vi gjorde förra säsongen. Detta pga av pandemin. Ryckigt spelschema och med dålig försäsong osv. Bara att inse. Sedan har övriga lag storhandlat mitt i pandemin, förutom vi (all cred för det förutom att man inte ersatte Illo) vilket så klart vore konstigt om det inte sportsligt skulle visa sig mot ett budgetlag som vi då typ har. Starkt ändå av Luleå att göra match av det här och denna serie.
Hade behövt Erik så som han llevererade ifjol men han har dragits med andra bekymmer vilket har märkts tycker jag. Tänker man däremotpå HV's situation så känns det helt fantastiskt.
Hade behövt Erik så som han llevererade ifjol men han har dragits med andra bekymmer vilket har märkts tycker jag. Tänker man däremotpå HV's situation så känns det helt fantastiskt.
Vad som mest förvånar mig är att man väljer att supporta ett lag som man anser är förlorare, odugliga, viker ner sig och dysfunktionellt överlag, det är en speciell grad av självplågeri över det .
Oavsett vilket så, ja, den här matchen visste man nästan skulle komma och att nu när Mordor fått ut allt så kanske vi kan börja om från början av första perioden till nästa match och inte bli nonchalanta och invaggade i ngn falsk säkerhet utan hålla oss till gameplan hela matchen
Nu är det bäst av tre som gäller .
Oavsett vilket så, ja, den här matchen visste man nästan skulle komma och att nu när Mordor fått ut allt så kanske vi kan börja om från början av första perioden till nästa match och inte bli nonchalanta och invaggade i ngn falsk säkerhet utan hålla oss till gameplan hela matchen
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Apropå Connolly känns han blek nu tycker jag. Men Hållander grym ikväll. Även Brännström i en dålig period. Trist.
Vexet- Antal inlägg : 459
Polyfemos- Antal inlägg : 1756
Polyfemos, Vexet and Dundernisse like this post
I övrigt tycker jag ändå Luleå gör en ok match ikväll, men Saik mördande effektiva. De har också gjort sin läxa i både PP och 5v5, hittat nycklar för att dra isär Luleå ikväll och boxa ut. Första matchen vi får ta mycket avslut i dåliga lägen.
Vexet- Antal inlägg : 459
Känslor vill jag se tidigare i matcherna, inte när vi ligger under med tre mål i slutet..
Vinnarmentalitet handlar väl om att aldrig riktigt vara nöjd. Bara att lyssna på Fabbe i intervjuerna t.ex. Luleå vinner men det finns alltid saker att vara kritisk till. Att aldrig få hybris osv.Norlin skrev:Norrlandstoken skrev:Man skriver ju ut sin frustration. Inget annat. För vissa handlar faktiskt detta om mer än bara hockey. D.v.s. Det är Luleå mot världen.Norlin skrev:Urken skrev:Björnpappa skrev:Att vissa orkar vara så in i helvete negativa förstår jag inte. Ni måste för f-n kämpa med att hitta något att klaga på. Hur orkar ni med er själva? Hela säsongen har det varit gnäll på allt från Rautio och Engman/Skuggat till Styrelsen och allt där emellan. Enligt er har vi ett allsvenskt medelmåttigt lag, med tanke på det så är det förjävla bra spela jämt med Sveriges bästa lag. För skellefteå är väl ett överjävulskt bra lag.
Klart som fan, det köper jag, jag får också ur mig skit under match när jag blir arg och irriterad men vissa tar det till en helt annan nivå och har gjort det till sin grej att ta mig fan aldrig någonsin vara nöjd. Vinner vi var det tur, förlorar vi var det väntat, är vi favorittippade klarar vi inte press och är vi underdog kan vi inte slå från underläge etc.
Och ja, jag kanske är lite extra irriterad i affekt nu också.
Det var inte orken som tröt. Vi blev nonchalanta i spelet utan puck.
I ett omklädningsrum sa man "Vi måste höja oss" och i det andra sa man "fortsätt på samma sätt"
Nonchalansen fortsatte in i PP där vi släppte ännu mer på vårt defensiva fokus.
Helt plötsligt har vi inte matchboll.
I ett omklädningsrum sa man "Vi måste höja oss" och i det andra sa man "fortsätt på samma sätt"
Bamsefar, Norlin, Vexet and Dundernisse like this post
Det är så jävla otroligt hur det kan bli precis som man befarat... när vi gör 1-0 tidigt och vi skapar mycket framåt, får er PP och då är vi plötsligt ”världsstjärnor” och börjar slarva och tro att vi skall köra över dom. Vart tog ödmjukheten och fokuset vägen i andra perioden... fan
Lajon- Antal inlägg : 4397
Kan vara ett wake up call för Luleå att inte bli nonchalanta mot SAIK. De är på g igen till nästa match.
Hoppas jag...
Hoppas jag...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Bra med bortaplan nästa match så vi håller till det vi är bra på....
Dem gick ut för hårt i första och ville föra spelet. Saik blev skakiga då Luleå svarade upp. De andra matcherna har man medvetet inte gått all in i första för att orka I andra och tredje period varav man kallat oss för "Tråkhockeylaget"Puckad skrev:Det var inte orken som tröt. Vi blev nonchalanta i spelet utan puck.
Tänk om... tänk om... Berglund satt sitt friläge i första.
Serien är fortfarande vidöppen. Bara att ladda om och lägga främsta fokus på att göra 0 misstag där målgörandet är sekundärt.
Senast ändrad av Dundernisse den tor 15 apr 2021, 21:21, ändrad totalt 1 gång
Bamsefar skrev:Vad som mest förvånar mig är att man väljer att supporta ett lag som man anser är förlorare, odugliga, viker ner sig och dysfunktionellt överlag, det är en speciell grad av självplågeri över det .
Man väljer inte.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Urken, PM and kokostrollet like this post
Förutom en massa slarv så tycker jag vi kommer upp mycket bättre i banan än tidigare matcher. Skärper vi till spelet på linjerna kan vi nog hem detta.
Meyhem- Antal inlägg : 101
Det är dock inte bästa av tre nu som någon skrev.... utan nästa match vinner.. åtminstone för oss, förlorar vi nästa är det kört... vi har ALdRIG vänt ett 2-3 underläget i slutspelet sedan det blev bäst av sju.
Man är inte född i Ockelbo direkt.Määk skrev:Bamsefar skrev:Vad som mest förvånar mig är att man väljer att supporta ett lag som man anser är förlorare, odugliga, viker ner sig och dysfunktionellt överlag, det är en speciell grad av självplågeri över det .
Man väljer inte.
Meyhem skrev:Förutom en massa slarv så tycker jag vi kommer upp mycket bättre i banan än tidigare matcher. Skärper vi till spelet på linjerna kan vi nog hem detta.
Tror att det var det som problemet... vi kom upp för högt.. vi gick för 2-0 istället för 1-0, varför ändra ett vinnande koncept?
Nu lär väl Örebro vinna och alla andra semifinal lag får en veckas vila... men vi får minst två matcher, kanske tre till....
Att ha 3-1 i matcher hade vart en helt annan femma än 2-2
Nu är det som någon skrev nollställt och bäst av 3
Nu är det som någon skrev nollställt och bäst av 3
Precis det man inte ville skulle hända den här matchen hände. Inte bara att vi förlorar den utan också på sättet, samt att saik får upp lite förtroende att göra mål.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Sorry men för mig känns det kört, allt vände på ett par minuter, för vi leder med 1-0, får spela två PP och plötsligt ligger vi under med 1-2.... ett par ramträffar senare och ben studsar så har vi torskat.
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2021-04-19, SM-kvartsfinal 6, Luleå - Skellefteå
» 2021-04-20, SM-kvartsfinal 7, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-11, SM-kvartsfinal 1, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-12, SM-kvartsfinal 2, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-14, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Skellefteå
» 2021-04-20, SM-kvartsfinal 7, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-11, SM-kvartsfinal 1, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-12, SM-kvartsfinal 2, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-14, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Skellefteå