2021-04-15, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Skellefteå
+34
Mr Bister
Sundance Kid
Meyhem
Hedanders
Lajon
Vexet
LHF96
Björnpappa
jessen
Pontaking
Mange
Lars158
Dustin
Norrlandstoken
Qirren
Donowitz
NallePhu
Dundernisse
Polyfemos
Donten_
Pajala
Redbear
GustenA
Urken
Hankburger
Norlin
Puckad
icemask
Blinders
Bamsefar
Old Brooklyn
Jonken
MickkeJ
Admin
38 posters
Sida 4 av 6
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2021-04-15, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Skellefteå
NallePhu skrev:Ok kan ni hitta ett annat forum för eran NEGATIVISM det är fan den jag är mest irriterad på, Pajala dra igång sedan smäller övriga in i hans ledband!
Har ni inget annat skriva ge fan i det då eller besudla er negativism på ett annat jävla forum!
Enklast är väl om du lämnar?
Dustin- Antal inlägg : 7176
Puckad skrev:Ärligt, hur orkar ni klaga på Nordlöf?
Vi är inte förfördelade och han bär inte ansvaret för att vi ligger under.
Helt rätt. Svullskalle i PP och vidrigt onödigt jävla slarv gör att vi ger bort matchserien.
Passningsspelet som var så bra dog direkt
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
NallePhu skrev:Ok kan ni hitta ett annat forum för eran NEGATIVISM det är fan den jag är mest irriterad på, Pajala dra igång sedan smäller övriga in i hans ledband!
Har ni inget annat skriva ge fan i det då eller besudla er negativism på ett annat jävla forum!
Klart man bli provocerad av hur spelarna agerar på isen. Hur fan ska man kunna vara positiv efter att Ske vänt matchen på detta sätt??
Mange- Antal inlägg : 6617
Pajala- Antal inlägg : 18788
Määk skrev:NallePhu skrev:Ok kan ni hitta ett annat forum för eran NEGATIVISM det är fan den jag är mest irriterad på, Pajala dra igång sedan smäller övriga in i hans ledband!
Enklast är väl om du lämnar?
Väldigt oskön kommentar.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Pajala- Antal inlägg : 18788
Määk skrev:Förlorar-förening.
Medgångssupporter.
Ok. Då är vi positiva istället. 1-3 SAIK. Äsch då. Hejja Luleå. Detta fixar vi.Mange skrev:NallePhu skrev:Ok kan ni hitta ett annat forum för eran NEGATIVISM det är fan den jag är mest irriterad på, Pajala dra igång sedan smäller övriga in i hans ledband!
Klart man bli provocerad av hur spelarna agerar på isen. Hur fan ska man kunna vara positiv efter att Ske vänt matchen på detta sätt??
Lite bättre ett par byten, men slarv av Ola resulterar i en 4 mot 2-kontring.
Jaja. Såklart ska Lindström göra mål. Någonstans tycker jag ändå att Saik har bättre spets och borde gjort fler mål även tidigare matcher. Lassi har gjort osannolika räddningar.
Klasen är en spelare som måste börja mata på, bland annat..
Jaja. Såklart ska Lindström göra mål. Någonstans tycker jag ändå att Saik har bättre spets och borde gjort fler mål även tidigare matcher. Lassi har gjort osannolika räddningar.
Klasen är en spelare som måste börja mata på, bland annat..
Pajala skrev:3-1
Skönt o slippa se skiten!
Hur gick det med Hållander?
GustenA- Antal inlägg : 3114
Fyyy faaaan. Jag kände det här på mig hela förmiddagen. Så jävla fragilt asså.
Haha Ske med 3 mål på 8 skott
Norrlandstoken skrev:Fyyy faaaan. Jag kände det här på mig hela förmiddagen. Så jävla fragilt asså.
Äsch då vi gjorde ju ändå en bra första period, plus att vi leder skotten ju!
Norlin skrev:Määk skrev:Förlorar-förening.
Medgångssupporter.
Lol.
Har man följt Luleå i 20 år kan man omöjligt vara en medgångssupporter
Pajala and Pontaking like this post
Är det bara jag som tycker att gustafsson har problem att åka skridskor
icemask- Antal inlägg : 4174
icemask skrev:Är det bara jag som tycker att gustafsson har problem att åka skridskor
Jo. Helt 100 är han inte.
Mange skrev:Haha Ske med 3 mål på 8 skott
Det är bara deras mål som dom skulle ha gjort i match 1-2-3 som trillar in nu.
Någon gång måste det ju börja spela roll att deras forwardsuppsättning är dubbelt så bred, det kanske är nu det gör det.
Har aldrig sett ett sådant förfall någonsin. Alltså inte en jävla passning som satt efter kvitteringen. Det sjukaste jag sett
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Kommer va mer än svårt för oss att göra minst 3 mål.
Skit också.
Skit också.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Määk skrev:Norlin skrev:Määk skrev:Förlorar-förening.
Medgångssupporter.
Lol.
Mentalitet som en medgångssupporter åtminstone. Så fort det grinar lite illa så är det "avgå alla" som skriks.
icemask skrev:Är det bara jag som tycker att gustafsson har problem att åka skridskor
Ja han spelar säkert skadad men är ändå bra nog för top-6.
Exakt 25-16. Inte så bra stats på den assåMange skrev:Norrlandstoken skrev:Fyyy faaaan. Jag kände det här på mig hela förmiddagen. Så jävla fragilt asså.
Ironiskt nog så är det nog vår spelmässigt bästa match hittills.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Typiskt att vi inte fick in 2-0 i pp, hade kunnat vara spiken i kistan i den här matchserien, tungt med 1-3 underläge i matcher för Skellefteå, direkt man tappar fokus och börjar slarva så smäller det.
jessen- Antal inlägg : 11
han ska inte spela pp och tappa puck på blå för att han inte kan åka ordentligtGustenA skrev:icemask skrev:Är det bara jag som tycker att gustafsson har problem att åka skridskor
icemask- Antal inlägg : 4174
Spelat sex finaler, vunnit tre av dom, räknar vi in damerna, vilket jag tycker man ska, så är det tio finaler, vunnit sju , så kalla Luleå HF en förlorarförening gör bara de som inte är supportrar.Määk skrev:Förlorar-förening.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Norlin and Puckad like this post
Norrlandstoken skrev:Exakt 25-16. Inte så bra stats på den assåMange skrev:Norrlandstoken skrev:Fyyy faaaan. Jag kände det här på mig hela förmiddagen. Så jävla fragilt asså.
Nu förstår jag faktiskt varför vissa här inne rycker efter positiva halmstrån, man mår ju faktiskt lite bättre konstigt nog! köttar vi in en tidig reducering i början av 3e perren så har vi ändå chans att vända på steken!
Norlin skrev:Määk skrev:Norlin skrev:Määk skrev:Förlorar-förening.
Medgångssupporter.
Lol.
Mentalitet som en medgångssupporter åtminstone. Så fort det grinar lite illa så är det "avgå alla" som skriks.
Jag har inte bett någon avgång. Konstaterar bara att vår förlorarmentalitet gör att vi ger bort vårt mentala övertag och matchserien. Så fort vågskålen böljar över till att vi blir liiite favoriter så klarar man inte pressen och faller ihop som ett korthus.
icemask skrev:han ska inte spela pp och tappa puck på blå för att han inte kan åka ordentligtGustenA skrev:icemask skrev:Är det bara jag som tycker att gustafsson har problem att åka skridskor
Nej det håller jag iofs med om.
Vårat första backpar lär knappast spela till sig en vm-plats om detta fortsätter.
Dundernisse- Antal inlägg : 2897
Bamsefar skrev:Spelat sex finaler, vunnit tre av dom, räknar vi in damerna, vilket jag tycker man ska, så är det tio finaler, vunnit sju , så kalla Luleå HF en förlorarförening gör bara de som inte är supportrar.Määk skrev:Förlorar-förening.
Förlorar-herrlag.
Jättekul att damlaget är bäst i Sverige men för mig är det ingen tröst what so ever i det här läget.
Senast ändrad av Määk den tor 15 apr 2021, 20:32, ändrad totalt 1 gång
Määk skrev:Norlin skrev:Määk skrev:Norlin skrev:Määk skrev:Förlorar-förening.
Medgångssupporter.
Lol.
Jag har inte bett någon avgång. Konstaterar bara att vår förlorarmentalitet gör att vi ger bort vårt mentala övertag och matchserien. Så fort vågskålen böljar över till att vi blir liiite favoriter så klarar man inte pressen och faller ihop som ett korthus.
Alltså detta Luleå har aldrig varit favoriter mot detta SAIK.
Nils är största besvikelsen här i slutspelet.Dundernisse skrev:Vårat första backpar lär knappast spela till sig en vm-plats om detta fortsätter.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Dundernisse likes this post
Trodde han skulle vara dominant på blå men Själin ser ut som Lidström 2.0 i jämförelse.Blinders88 skrev:Nils är största besvikelsen här i slutspelet.Dundernisse skrev:Vårat första backpar lär knappast spela till sig en vm-plats om detta fortsätter.
Jag som haft en så underbar dag, så tynger detta ned hela alltihopa. Fasen vilken makt hockeyn har över ens liv - herrarnas A-lag. Lade till detta som ett oriktat svar på kommentarer rörande finaler och guld.
Hur hopplöst det än känns nu så finns alla möjligheter att vi vinner här idag. Men med det bagage man har efter att ha följt Luleå ett antal år, känns det tufft.. speciellt mot saik. Så äckligt hur vi ger bort matchen helt på eget bevåg. Ruskigt frustrerande.
Våra ledande spelare behöver steppa upp. Det räcker inte att göra 1-2 mål per match. Lassi är grym, men ska han behöva göra mål också?
Hur hopplöst det än känns nu så finns alla möjligheter att vi vinner här idag. Men med det bagage man har efter att ha följt Luleå ett antal år, känns det tufft.. speciellt mot saik. Så äckligt hur vi ger bort matchen helt på eget bevåg. Ruskigt frustrerande.
Våra ledande spelare behöver steppa upp. Det räcker inte att göra 1-2 mål per match. Lassi är grym, men ska han behöva göra mål också?
Ja, känns verkligen inte som han prickat formtoppen, tråkigt nog. Vi behöver honom i bra form för att ro detta i hamn.Blinders88 skrev:Nils är största besvikelsen här i slutspelet.Dundernisse skrev:Vårat första backpar lär knappast spela till sig en vm-plats om detta fortsätter.
Den mentala kollapsen vid 1-1 bara stråla ut genom Tvn
Lars158- Antal inlägg : 9806
Försvinner nu när det blir tuffare matcher. NHL redo?Dundernisse skrev:Trodde han skulle vara dominant på blå men Själin ser ut som Lidström 2.0 i jämförelse.Blinders88 skrev:Nils är största besvikelsen här i slutspelet.Dundernisse skrev:Vårat första backpar lär knappast spela till sig en vm-plats om detta fortsätter.
GustenA skrev:Määk skrev:Norlin skrev:Määk skrev:Norlin skrev:Määk skrev:Förlorar-förening.
Medgångssupporter.
Lol.
Alltså detta Luleå har aldrig varit favoriter mot detta SAIK.
Vid 2-1 i matcher och 1-0 efter första i fjärde matchen börjar pendeln vända. Det verkade vi inte klara av och nu har vi gett Skellefteå den energi de saknat för att ro detta i land.
Han lär inte ha samma press på sig sina första år i NHL. I SHL är förväntningarna skyhöga och han kanske är den back I ligan som är bäst på blå. I NHL är han bara en i mängden.Blinders88 skrev:Försvinner nu när det blir tuffare matcher. NHL redo?Dundernisse skrev:Trodde han skulle vara dominant på blå men Själin ser ut som Lidström 2.0 i jämförelse.Blinders88 skrev:Nils är största besvikelsen här i slutspelet.Dundernisse skrev:Vårat första backpar lär knappast spela till sig en vm-plats om detta fortsätter.
Att vissa orkar vara så in i helvete negativa förstår jag inte. Ni måste för f-n kämpa med att hitta något att klaga på. Hur orkar ni med er själva? Hela säsongen har det varit gnäll på allt från Rautio och Engman/Skuggat till Styrelsen och allt där emellan. Enligt er har vi ett allsvenskt medelmåttigt lag, med tanke på det så är det förjävla bra spela jämt med Sveriges bästa lag. För skellefteå är väl ett överjävulskt bra lag.
Björnpappa- Antal inlägg : 283
Bamsefar, Norlin and Puckad like this post
Rangers fansen verkar dock tro att han är en superback på samma nivå som Moritz Seider när jag läser på diverse forum.Dundernisse skrev:Han lär inte ha samma press på sig sina första år i NHL. I SHL är förväntningarna skyhöga och han kanske är den back I ligan som är bäst på blå. I NHL är han bara en i mängden.Blinders88 skrev:Försvinner nu när det blir tuffare matcher. NHL redo?Dundernisse skrev:Trodde han skulle vara dominant på blå men Själin ser ut som Lidström 2.0 i jämförelse.Blinders88 skrev:Nils är största besvikelsen här i slutspelet.Dundernisse skrev:Vårat första backpar lär knappast spela till sig en vm-plats om detta fortsätter.
Ny period ny energi?
Lars158- Antal inlägg : 9806
Björnpappa skrev:Att vissa orkar vara så in i helvete negativa förstår jag inte. Ni måste för f-n kämpa med att hitta något att klaga på. Hur orkar ni med er själva? Hela säsongen har det varit gnäll på allt från Rautio och Engman/Skuggat till Styrelsen och allt där emellan. Enligt er har vi ett allsvenskt medelmåttigt lag, med tanke på det så är det förjävla bra spela jämt med Sveriges bästa lag. För skellefteå är väl ett överjävulskt bra lag.
Nå.. lite som att klaga på andra som klagar.. hur orkar man?
Jag vill se Klasen göra mål likt den kasse han satte mot Färjestad när han skickade oss till final.
Urken skrev:Björnpappa skrev:Att vissa orkar vara så in i helvete negativa förstår jag inte. Ni måste för f-n kämpa med att hitta något att klaga på. Hur orkar ni med er själva? Hela säsongen har det varit gnäll på allt från Rautio och Engman/Skuggat till Styrelsen och allt där emellan. Enligt er har vi ett allsvenskt medelmåttigt lag, med tanke på det så är det förjävla bra spela jämt med Sveriges bästa lag. För skellefteå är väl ett överjävulskt bra lag.
Nå.. lite som att klaga på andra som klagar.. hur orkar man?
Tycker inte du är inkluderad. Skillnad på att vara besviken umder match och på att ständigt komma med negativa kommentarer alldeles oavsett.
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2021-04-19, SM-kvartsfinal 6, Luleå - Skellefteå
» 2021-04-20, SM-kvartsfinal 7, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-11, SM-kvartsfinal 1, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-12, SM-kvartsfinal 2, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-14, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Skellefteå
» 2021-04-20, SM-kvartsfinal 7, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-11, SM-kvartsfinal 1, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-12, SM-kvartsfinal 2, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-14, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Skellefteå