Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1
+65
Rikky
Kagen
KaptenBlodskelett
Diktatorn
LubosC
PM
Kanellängd
JohanO
Helge
ski3r
delphi
Samson06
Mange
rasbiologen
kamelbullen
LulefanGBG
GustenA
Hellcop
pingu
Niinimaa
Jonsey78
Qirren
Xerzocx
RSD555
Sir Prozac
keevvs
CKa
Metheuz
amarule
Högljudd
GrodanBoll
Pontaking
Dilox
Björnpappa
Pajala
Hedanders
Bamsefar
ezz
Redbear
Lehto
Puckad
Tigerman
Dundernisse
Dentos
Norlin
icemask
Urken
Sportchefen #2
Norrlandstoken
Donowitz
Sundance Kid
Old Brooklyn
farre
Jonken
Tony Moore
NallePhu
LHF96
Dustin
kokostrollet
Micke80
Wolfhunter
Mr Bister
Blinders
Hankburger
Snikne Ville
69 posters
Sida 14 av 20
Sida 14 av 20 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1
Blinders88 skrev:Luleå kanske tycker att man har det i Brännström, Einar, Muzik, Mattsson, Lysell och Andreasson?PM skrev:Rask och Palola är väl inte de mest utvecklingsbara spelare som man vill bygga laget på?
Ser en risk att vi hamnar i samma svacka som Mordor trillade ner i för nått år sen med att värva trötta spelare över 30.
Hoppas på föryngring och spets.
Annars så är Palola ganska lik Klasen statistiskt sett:
Presterat mycket bättre vid lika styrka med mindre istid än Klasen.
Det är väl ändå väl tidigt att räkna in Andreasson som klar i truppen?
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Klar för Luleå om inte Björklöven går upp.kokostrollet skrev:Blinders88 skrev:Luleå kanske tycker att man har det i Brännström, Einar, Muzik, Mattsson, Lysell och Andreasson?PM skrev:Rask och Palola är väl inte de mest utvecklingsbara spelare som man vill bygga laget på?
Ser en risk att vi hamnar i samma svacka som Mordor trillade ner i för nått år sen med att värva trötta spelare över 30.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Blinders88 skrev:Klar för Luleå om inte Björklöven går upp.kokostrollet skrev:Blinders88 skrev:Luleå kanske tycker att man har det i Brännström, Einar, Muzik, Mattsson, Lysell och Andreasson?PM skrev:Rask och Palola är väl inte de mest utvecklingsbara spelare som man vill bygga laget på?
Precis min poäng...
Timrå känns starkare.kokostrollet skrev:Blinders88 skrev:Klar för Luleå om inte Björklöven går upp.kokostrollet skrev:Blinders88 skrev:Luleå kanske tycker att man har det i Brännström, Einar, Muzik, Mattsson, Lysell och Andreasson?PM skrev:Rask och Palola är väl inte de mest utvecklingsbara spelare som man vill bygga laget på?
Precis min poäng...
Har klasen kontrakt?
Samson06- Antal inlägg : 8
Avd. trött spelare.Blinders88 skrev:Luleå kanske tycker att man har det i Brännström, Einar, Muzik, Mattsson, Lysell och Andreasson?PM skrev:Rask och Palola är väl inte de mest utvecklingsbara spelare som man vill bygga laget på?
Tittade på Röglematchen igår och tittar på matchen idag. Inte speciellt impad av Palola.
Ingen gamechanger än. Kanske kommer.
PM- Antal inlägg : 1947
Pajala likes this post
Låter som Klasen.PM skrev:Avd. trött spelare.Blinders88 skrev:Luleå kanske tycker att man har det i Brännström, Einar, Muzik, Mattsson, Lysell och Andreasson?PM skrev:Rask och Palola är väl inte de mest utvecklingsbara spelare som man vill bygga laget på?
Tittade på Röglematchen igår och tittar på matchen idag. Inte speciellt impad av Palola.
Ingen gamechanger än. Kanske kommer.
Oavsett så känns både Erik Thorell och Olle Palola som nu har namedroppats här i tråden som typiska spelare som Skuggan och Engman brukar vara intresserade av. Spelare som kanske inte haft sin bästa säsong men som man ser en uppsida i, där marknadsvärdet kanske är lite lägre än normalt?
Tror båda skulle passa in i Luleå där Palola är en mer renodlad offensiv spelare och Erik Thorell är hårt jobbande tvåvägssforward med en offensiv uppsida.
Tror båda skulle passa in i Luleå där Palola är en mer renodlad offensiv spelare och Erik Thorell är hårt jobbande tvåvägssforward med en offensiv uppsida.
Blinders88 skrev:Oavsett så känns både Erik Thorell och Olle Palola som nu har namedroppats här i tråden som typiska spelare som Skuggan och Engman brukar vara intresserade av. Spelare som kanske inte haft sin bästa säsong men som man ser en uppsida i, där marknadsvärdet kanske är lite lägre än normalt?
Hoppas verkligen mer på Thorell av de två. 4 år yngre än Palola och med bevisad kemi med Tyrre och Rask, känns som ett klart bättre kort.
Håller med.kokostrollet skrev:Blinders88 skrev:Oavsett så känns både Erik Thorell och Olle Palola som nu har namedroppats här i tråden som typiska spelare som Skuggan och Engman brukar vara intresserade av. Spelare som kanske inte haft sin bästa säsong men som man ser en uppsida i, där marknadsvärdet kanske är lite lägre än normalt?
Hoppas verkligen mer på Thorell av de två. 4 år yngre än Palola och med bevisad kemi med Tyrre och Rask, känns som ett klart bättre kort.
Jag är lite svag för Brendan Gaunce i Växjö. Bra på skrillorna för sin storlek, lite retsticka som kan spela fysiskt. Lär väl docl vara redigt dyr eftersom han spelar i Växjö. Har det varit några rykten om han till nästa säsong?
LubosC- Antal inlägg : 472
Samson06 skrev:Har klasen kontrakt?
Ja över nästa säsong.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Vågar vi hoppas ?
https://hockeysverige.se/2021/04/26/uppgifter-lian-bichsel-klar-svensk-klubb
https://hockeysverige.se/2021/04/26/uppgifter-lian-bichsel-klar-svensk-klubb
icemask- Antal inlägg : 4174
– "Det får man respektera. Men jag tror att det är ett personligt val, snarare än ett sportsligt val, säger Biels general manager Martin Steinegger till Journal du Jura."
Kanske blir Leksand då man har/har haft både Kevin Lindemann och Mirco Müller inom föreningen.
https://www.eliteprospects.com/player/95044/mirco-muller
https://www.eliteprospects.com/player/444620/kevin-lindemann
Kanske blir Leksand då man har/har haft både Kevin Lindemann och Mirco Müller inom föreningen.
https://www.eliteprospects.com/player/95044/mirco-muller
https://www.eliteprospects.com/player/444620/kevin-lindemann
Dundernisse- Antal inlägg : 2897
Jag gissar på Rögle BK
Dustin- Antal inlägg : 7177
Med tanke på Lysell har jag svårt att se att vi har plats för fler av det snittet.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6528
Hur menar du?Snikne Ville skrev:Med tanke på Lysell har jag svårt att se att vi har plats för fler av det snittet.
icemask skrev:Hur menar du?Snikne Ville skrev:Med tanke på Lysell har jag svårt att se att vi har plats för fler av det snittet.
För SHL laget finns det inte plats för en 16 åring, fast U18 kanske?
Pajala- Antal inlägg : 18788
Snikne Ville skrev:Med tanke på Lysell har jag svårt att se att vi har plats för fler av det snittet.
Han är dock 16 år gammal. Lysell är 18 år. Känns inte riktigt som dessa konkurrerar med varandra. Om nu inte det är menat att killen skall få kontinuerlig speltid i a-laget som 16-åring.. vilket jag inte ser som troligt.
Pajala skrev:icemask skrev:Hur menar du?Snikne Ville skrev:Med tanke på Lysell har jag svårt att se att vi har plats för fler av det snittet.
U18 och J20.
Pajala likes this post
Bischel är dessutom back och Lysell är forward. Hade gärna sett att Fabian spelat försäsong med Luleå och sedan lånats ut en sisådär 10-15 matcher till ett villigt lag i Allsvenskan till att börja med.
Dustin- Antal inlägg : 7177
om han får spela i a-laget från start till hösten så kommer han bara att vara 2 månader yngre än nisse när han debuterade i a-laget, så sån stor skillnad är det inte, men längd och vikt 195 96, skiljer markant mot nisseHankburger skrev:Pajala skrev:icemask skrev:Hur menar du?Snikne Ville skrev:Med tanke på Lysell har jag svårt att se att vi har plats för fler av det snittet.
U18 och J20.
För alla unga backtalanger så har vi en fördel som ingen annan klubb i SHL har; vii har EG!
Därmed inte sagt att det är oss den här gångwn. Känns som flera klubbar har ännu större behov av backvrvningar än oss. Många SHL -lag har iallafall tuffa backplatser att ersätta och förmodat ansträngd ekonomi varför det förnodligen letas på alla ställen efter den här typen av potentiella 'bang for the buck-värvningar'.
Därmed inte sagt att det är oss den här gångwn. Känns som flera klubbar har ännu större behov av backvrvningar än oss. Många SHL -lag har iallafall tuffa backplatser att ersätta och förmodat ansträngd ekonomi varför det förnodligen letas på alla ställen efter den här typen av potentiella 'bang for the buck-värvningar'.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Määk skrev:Jag gissar på Rögle BK
Samma här. Får lite ”budgetersättare till Seider” -vibbar.
Om Rögle vinner guld, tror ni Gelinas blir kvar? om inte vem bichsel ska luta sig emot då?kokostrollet skrev:Määk skrev:Jag gissar på Rögle BK
Samma här. Får lite ”budgetersättare till Seider” -vibbar.
Njaa jag hoppas ett par år med EG ska locka
LulefanGBG likes this post
Gallo är väl så gott som helt inskriven men inte sett något officiellt. Här hittade jag en spelarprofil under luleålänk:
https://www.luleahockey.se/spelare/qQ9-5c7a7fSi2__vilmos-gallo
Diktatorn- Antal inlägg : 721
Alla som har spelat i SHL de senaste åren så kan man söka på den spelare och sedan Luleå hockey så får man fram spelarprofil...Diktatorn skrev:Gallo är väl så gott som helt inskriven men inte sett något officiellt. Här hittade jag en spelarprofil under luleålänk:
Blinders88 skrev:Alla som har spelat i SHL de senaste åren så kan man söka på den spelare och sedan Luleå hockey så får man fram spelarprofil...Diktatorn skrev:Gallo är väl så gott som helt inskriven men inte sett något officiellt. Här hittade jag en spelarprofil under luleålänk:
Ja juste fan, aja tål att upprepas så man lär sig nån gång
Diktatorn- Antal inlägg : 721
Så fel man hade.Jonken skrev:Är övertygad att ingenting kommer att hända med Anton Wedin -innan kval finalen mellan Löven och Timrå färdigspelad.
Tydligen skrivit på för Sibir i KHL nästa säsong.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Antar att KHL-laget vill ha besked tidigt så att de kan sätta sitt lag i tid.Jonken skrev:Så fel man hade.Jonken skrev:Är övertygad att ingenting kommer att hända med Anton Wedin -innan kval finalen mellan Löven och Timrå färdigspelad.
Tydligen skrivit på för Sibir i KHL nästa säsong.
Märkbart tyst från Luleå,
Spelar alla som ryktats till oss fortfarande med sina nuvarande klubbar? Luleå brukar ju vara rätt snabba på Silly Season att presentera nya spelare annars känns det som.
Spelar alla som ryktats till oss fortfarande med sina nuvarande klubbar? Luleå brukar ju vara rätt snabba på Silly Season att presentera nya spelare annars känns det som.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Joonas Rask, Jonathan Andersson och Pontus Andreasson spelar fortfarande.LulefanGBG skrev:Märkbart tyst från Luleå,
Kim Johansson och Vilmos Gallo har spelat färdigt.
Undra varför det står Luleå hockey nästa år för honom ? Och sen står de att han har kontrakt till 22/23. Men de kanske gäller med NHL-Klubben ?
https://www.eliteprospects.com/player/293387/filip-hallander
Niinimaa- Antal inlägg : 233
Det är nog bara eliteprospects som har skrivit fel. Han har kontrakt med NHL-klubben.Niinimaa skrev:Undra varför det står Luleå hockey nästa år för honom ? Och sen står de att han har kontrakt till 22/23. Men de kanske gäller med NHL-Klubben ?
Han har kontrakt med Toronto till 22/23 men är på lån till LHF, det står om man ser i vilka klubbar han spelat
icemask skrev:..är på lån till LHF, det står om man ser i vilka klubbar han spelat
Lån 20/21, säsongen som varit, menar du
RSD555- Antal inlägg : 722
Ber om ursäkt skulle ha skrivit var istället för är, men du förstod vad jag menade va?RSD555 skrev:icemask skrev:..är på lån till LHF, det står om man ser i vilka klubbar han spelat
Lån 20/21, säsongen som varit, menar du
Nu med Fabbe och Olle (ev.) borta så bör Luleå ha frigjort runt 250-300 tkr.
Vad kostar en ersättare till Olausson som med stor säkerhet ska kunna prestera över 30p? Gärna närmare 40p för att kännas som en rejäl uppgradering. Och hur mycket blir det kvar till ersättaren för Fabbe som helst också ska kännas som en uppgradering? Dessutom tappar man två personer med stort klubbhjärta.Blinders88 skrev:Nu med Fabbe och Olle (ev.) borta så bör Luleå ha frigjort runt 250-300 tkr.
ski3r- Antal inlägg : 1992
250+ tkr får man en väldigt bra ersättare till Olausson tror jag.ski3r skrev:Vad kostar en ersättare till Olausson som med stor säkerhet ska kunna prestera över 30p? Gärna närmare 40p för att kännas som en rejäl uppgradering. Och hur mycket blir det kvar till ersättaren för Fabbe som helst också ska kännas som en uppgradering?Blinders88 skrev:Nu med Fabbe och Olle (ev.) borta så bör Luleå ha frigjort runt 250-300 tkr.
Fabbe ersätts av Mattsson skulle jag gissa.
Ja Mattson hoppas finns med i nästa trupp! Ola ersätter vi ganska lätt tror jag.Blinders88 skrev:250+ tkr får man en väldigt bra ersättare till Olausson tror jag.ski3r skrev:Vad kostar en ersättare till Olausson som med stor säkerhet ska kunna prestera över 30p? Gärna närmare 40p för att kännas som en rejäl uppgradering. Och hur mycket blir det kvar till ersättaren för Fabbe som helst också ska kännas som en uppgradering?Blinders88 skrev:Nu med Fabbe och Olle (ev.) borta så bör Luleå ha frigjort runt 250-300 tkr.
pingu- Antal inlägg : 2418
Blinders88 skrev:250+ tkr får man en väldigt bra ersättare till Olausson tror jag.ski3r skrev:Vad kostar en ersättare till Olausson som med stor säkerhet ska kunna prestera över 30p? Gärna närmare 40p för att kännas som en rejäl uppgradering. Och hur mycket blir det kvar till ersättaren för Fabbe som helst också ska kännas som en uppgradering?Blinders88 skrev:Nu med Fabbe och Olle (ev.) borta så bör Luleå ha frigjort runt 250-300 tkr.
Tror inte en ersättare till Olausson nödvändigtvis behöver kosta så mycket. Komarek hade enligt Svensson på expressen 90-120 tkr i månadslön i Malmö 19/20. Detta kontrakt skrevs i samband med att han gjorde 27 poäng i Karlskrona. Han visade senare att han har kapacitet att nå 40-gränsen men lär gissningsvis inte ligga i närheten av Olaussons lön. Lägg därtill att spelarlönerna i SHL på kort sikt bör sjunka, i alla fall enligt Anders Mäki, klubbdirektör i Linköping fram till 2018 så han har god insyn lagens ekonomi. En spelare som Komarek ser jag som fullvärdig ersättare till Olausson och lär kosta runt 170 tkr i månaden.
Om ni intresserar er för klubbars ekonomi och diverse kostnader inom hockeysverige både angående stjärnspelare och importer rekommenderar jag att ni läser Anders Mäkis blogg. https://hockeykunskap.wordpress.com/alla-inlagg/
En import som får runt 260k USD netto ska tydligen kosta klubben runt 4 mkr/säsong så det är inte gratis att bygga en riktig förstaline.
Fan det känns INTE bra att göra sig av med både Olle och Fabbe samma säsong. Det är för mycket klubbhjärta som försvinner på samma gång.
Jag skiter i vilket, lämnar Olle så sajnar vi fabbe en säsong till, även om det så bara är för att välja musik i omklädningsrummet.
Jag skiter i vilket, lämnar Olle så sajnar vi fabbe en säsong till, även om det så bara är för att välja musik i omklädningsrummet.
Norlin- Antal inlägg : 4518
LHC skall dra ner rejält till nästa år och min favorit Kärki kan komma loss...
https://hockeynews.se/articles/19900/
"I och med lönesänkningarna kan det bli svårt att behålla den finländska toppduon Jarno Kärki och Jaakko Rissanen även om det förs samtal med spelarnas agenter."
Hade verkligen inte gnällt om vi signat honom. Hård, oöm och på rätt ställe. Lite Holmström-vibbar över hans agerande framför keepern i PP. 27p varav 16 mål på 50 matcher i ett uselt LHC. Undrar just vad han hade kunnat göra hos oss?
"I och med lönesänkningarna kan det bli svårt att behålla den finländska toppduon Jarno Kärki och Jaakko Rissanen även om det förs samtal med spelarnas agenter."
Hade verkligen inte gnällt om vi signat honom. Hård, oöm och på rätt ställe. Lite Holmström-vibbar över hans agerande framför keepern i PP. 27p varav 16 mål på 50 matcher i ett uselt LHC. Undrar just vad han hade kunnat göra hos oss?
kokostrollet skrev:LHC skall dra ner rejält till nästa år och min favorit Kärki kan komma loss...
Hade inte gnällt om vi signat honom. Hård, oöm och på rätt ställe. Lite Holmström-vibbar över hans agerande framför keepern i PP. 27p varav 16 mål i ett uselt LHC. Undrar just vad han hade kunnat göra hos oss?
Hoppas också på Kärki. En lina med Kärki - Tyrre - Rask lär inte vara rolig att möta i ett slutspel.
?? Nån sanning?
Petter Emanuelsson är på väg till Skellefteå
— Vargen från Lautakoski (@MPoromaa) April 27, 2021
Tony Moore skrev:?? Nån sanning?Petter Emanuelsson är på väg till Skellefteå
— Vargen från Lautakoski (@MPoromaa) April 27, 2021
Vidrig om han lyckas vara hel en säsong och dammar in 20 baljor men i en SAIK-tröja. Om han stannar i norr hoppas jag det blir i Luleå.
Dom har ju reunion men imponerande att dom har råd när det inte är ungdomar längre...
GustenA- Antal inlägg : 3114
LulefanGBG skrev:Märkbart tyst från Luleå,
Man har nog fullt upp med att försöka häva kontraktet man signat med Connolly.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Sida 14 av 20 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 1