2019-12-19, SHL-match 26, Frölunda - Luleå
+33
Tony Moore
Jokerman
Lehto
Snikne Ville
Micke80
tibet
KaptenBlodskelett
CKa
ski3r
icemask
Pontaking
Kagen
Hedanders
Jonken
kokostrollet
Högljudd
NallePhu
Lars158
Urken
Donten_
Old Brooklyn
Norrlandstoken
Norlin
Mange
Bamsefar
Lajon
GustenA
Pajala
Puckad
Rikky
Blinders
Redbear
Admin
37 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2019-12-19, SHL-match 26, Frölunda - Luleå
Tre matcher till mot dessa **, tre huvudskador till att räkna in då... nåja Frölunda fick ju vinna det var ju huvudsaken
Lajon- Antal inlägg : 4397
Hedanders skrev:Bamsefar skrev:Enda fördelen idag är att jag äntligen kom mig för att blocka pajas Pajala. Alltid ngt
Gjorde jag för 2 år sedan. Välkommen till den ljusare sida!
Japp grattis
Lajon- Antal inlägg : 4397
Jag tycker nog inte det var så orättvist FHC vann. Dom hade fler och vassare målchanser än Luleå.
Fy fan vad PP sög idag, ännu mycket mer än vanligt
Fy fan vad PP sög idag, ännu mycket mer än vanligt
Lars158- Antal inlägg : 9806
Luleå är tydligen det näst minst utvisade laget i shl, när man sett den här matchen undrar man hur det gick till men å andra sidan gör vi bara två matcher i scandalianum så.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Pontaking- Antal inlägg : 1343
Och petter "för många skott i huvet" rönnkvist tycker att tyrväinen korsar ekboms väg mot pucken och att ekbom gör inget fel
icemask- Antal inlägg : 4174
...och CHL på det, då är det fan upp till bevis för många av våra spelare.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Vi föll för att vi inte gör mål. Inget annat än det.
Inte så konstigt på bortaplan i Göteborg kanske men så har det sett ut ofta. Vi måste in med någon eller några som kan ge laget bättre offensiv. Även om vi nästan håller nollan i varje match.
Inte så konstigt på bortaplan i Göteborg kanske men så har det sett ut ofta. Vi måste in med någon eller några som kan ge laget bättre offensiv. Även om vi nästan håller nollan i varje match.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Svider som tusan i en sån här match att släppa in ett mål sista minuten.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Har det sagts nåt om Tyrväinen?
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Varför känns det varenda jävla år som att det är en spelare som står mellan ett stabilt grundserielag och ett guldlag. Nu kommer Klasen och Omark nästa år, men med läget man har i år så är det väl förfan bara att söka medel till en riktigt skicklig artistspelare för att få upp PP samt kunna bära upp pucken och göra något oväntat.
CKa- Antal inlägg : 1359
skotten sitter i madrassen eller utanför, då vinner man inga matcher, sanningen är att utan Rautios storspel hade vi fått rejält med pisk ikväll
Med tanke på stegen han ska genomgå så är det jullov för honom, frågan är bara hur länge men det vet man inte förrän han testatsHedanders skrev:Har det sagts nåt om Tyrväinen?
Kul med en match som berörde lite. Till en början gick ju topplocket för att domarna var så himla enögda. Sedan gick topplocket när Frölunda började jaga Tyrre och lyckades skada honom.
Det är så här hockey borde vara, man märkte att topplocket gick på spelarna i LHF efter alla utvisningar och att topplocket gick på Frölunda efter Tyrres fina tackling på Gormley. Enda smolket är att dom inte kunde ta Tyrre shysst. Denna match var något helt annat än mot SAIK.
Man kan iallafall sluta sig till att SHL är riktigt bra på att kväva det hockey ska vara och få fram en riktigt stel och tråkig produkt som folk av någon outgrundlig anledning vill kolla på.
Det är så här hockey borde vara, man märkte att topplocket gick på spelarna i LHF efter alla utvisningar och att topplocket gick på Frölunda efter Tyrres fina tackling på Gormley. Enda smolket är att dom inte kunde ta Tyrre shysst. Denna match var något helt annat än mot SAIK.
Man kan iallafall sluta sig till att SHL är riktigt bra på att kväva det hockey ska vara och få fram en riktigt stel och tråkig produkt som folk av någon outgrundlig anledning vill kolla på.
GustenA- Antal inlägg : 3114
När man börjar tänka att man avskyr Frölunda mer ÄN FBK och DIF. Ja, även mer än SAIK. Då är det illa...
Hedanders skrev:När man börjar tänka att man avskyr Frölunda mer ÄN FBK och DIF. Ja, även mer än SAIK. Då är det illa...
FBK ligger etta på min hatlista. Sen kommer nog Frölunda. SAIK är bara töntiga.
Nja så illa är det väl inte.? Eller det börjar kanske närma sig när jag tänker efter. Vetefan faktiskt.Hedanders skrev:När man börjar tänka att man avskyr Frölunda mer ÄN FBK och DIF. Ja, även mer än SAIK. Då är det illa...
Rikky- Antal inlägg : 1944
https://www.shl.se/play/video/58786283?provider=ttvideo&autoplay=1
2:18 in, det måste väl finnas någon gräns för hur illa man kan se.
"Ekbom ser inte Tyrväinen."
Jeezzz Roger, skämskudde.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Roger ville ju ha det till att det är Tyrre som åker in i Ekbom,
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Öhhh Roger dags du kollar in båda situationerna innan du yttrar dig, Båda tacklingarna är RUGGIT fula varav den sista är 5min klockren!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Sättet som Roger uttalar sig på är ju fan direkt sjukt.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Och dessutom låtsas han att han inte såg hur Lasu tryckte till Tyrväinen när han låg ned. Ingen respekt alls.
Respekt, det var det som Fabbe visade med ca 5 minuter kvar när han kunde tagit en open-ice men valde att svänga undan eftersom frölundabacken kunde fått sig en rejäl smäll där.
Respekt, det var det som Fabbe visade med ca 5 minuter kvar när han kunde tagit en open-ice men valde att svänga undan eftersom frölundabacken kunde fått sig en rejäl smäll där.
Puckad skrev:https://www.shl.se/play/video/58786283?provider=ttvideo&autoplay=1
Då borde Roger också förtydliga att Ekbom är blind.
Roger har helt tappat alla koncept och respekt mot motståndare.
GustenA- Antal inlägg : 3114
GustenA skrev:Puckad skrev:https://www.shl.se/play/video/58786283?provider=ttvideo&autoplay=1
Då borde Roger också förtydliga att Ekbom är blind.
Roger har helt tappat alla koncept och respekt mot motståndare.
Yup. Han är så jävla enögd så det är tamejfan sjukt. Tycker dock det är roligt att se två likadana personer, Roger och Bert, diskutera
Roger har fått Frölunda lynnet inget är deras fel liksom om motståndarna blir skadade, Denna gång BLEV Julle skadad först det Roger kallar backcheking av Lasu kallar det vårdslöst spel med en cross checking på slutet mot Julles nacke!
Sedan Ekbloms är blindside så det skriker om det samt den kraft som kommer är uppåt riktad, Båda borde rendera avstängningar för att markera mot dessa vårdslösa saker på isen!
Utöver det måste vi få in ngt vasst framåt som kan lösa vårt jävla impotenta PP, Eller så lär Bulan ut ordet baka inte utan låt puckjäveln gå som på ett snöre istället.....
Sedan Ekbloms är blindside så det skriker om det samt den kraft som kommer är uppåt riktad, Båda borde rendera avstängningar för att markera mot dessa vårdslösa saker på isen!
Utöver det måste vi få in ngt vasst framåt som kan lösa vårt jävla impotenta PP, Eller så lär Bulan ut ordet baka inte utan låt puckjäveln gå som på ett snöre istället.....
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Istället för 59 P har vi 51 P
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Anser att det handlar om PP nu. Det som kunde blivit bättre har bara blivit sämre.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Pinsam människa som tack gode gud inte har något mer att göra med Lhf. Visst ska man stå upp för sitt lag men att förneka dessa uppenbara händelser vittnar om att allt inte står riktigt rätt till mental med den s.k mannen.
tibet- Antal inlägg : 1298
Norrlandstoken skrev:Istället för 59 P har vi 51 P
Varför skulle vi ha 59p?
CKa- Antal inlägg : 1359
Usch. Känner ännu mig lite bitter när jag åter känner att Luleå inte räcker till som lag, varenda jävla år är det samma sak. Man luras att tro att placeringen i tabellen betyder något. Det gör den inte.
Den där väntan på ett smguld är som en lång ökenvandring. Ibland tror man se ett SM guld vid horisonten men det är alltid en hägring.
Jaja. Nästa år kanske det vänder.
Den där väntan på ett smguld är som en lång ökenvandring. Ibland tror man se ett SM guld vid horisonten men det är alltid en hägring.
Jaja. Nästa år kanske det vänder.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Saknar ett lag 7 spelare inför matchen och en åttonde försvinner i mitten så är det inte så konstigt att man inte räcker till.
Vad gäller spelarkritik så är jag besviken på Kovas. Han brukar vara som bäst när det blir hett men var totalt osynlig under matchen så när som två katastrofdåliga ingripanden i samband med att Frölunda gör sitt mål. Han såg nästan lite rädd ut på isen.
Emil Larsson är en annan som inte riktigt är där. Han har nån dribbelräd osv men han har en bit kvar, vilket är fullt förståeligt. Vi får hoppas vi får igång honom ordentligt efter julledigheterna.
Jag tycker Lasus tackling är fulare än Ekboms. Lasu kliver in hårt och tacklar, så långt helt ok. Men han lyfter upp armarna och trycker till Tyrväinän i huvuset och nöjer sig dessutom inte med det, han väljer att "hoppa" på hans bröstkort/huvud när han ligger ner. Att det inte blev en femma är en gåta för mig.
Vad gäller Ekboms så kan jag köpa femman, men han går inte in och tacklar utan tänker stänga vägen. Men då kåpan träffar huvudet och det dessutom är från blinde side så är det ju inget snack om att det blev fel även om intentionerna inte var att tackla så.
Som sagt, med tanke att vi saknade en tredjedel av alget så är jag mäkta stolt över att vi lyckades kriga så pass hårt som vi gjorde idag och vara så nära poäng.
Vad gäller spelarkritik så är jag besviken på Kovas. Han brukar vara som bäst när det blir hett men var totalt osynlig under matchen så när som två katastrofdåliga ingripanden i samband med att Frölunda gör sitt mål. Han såg nästan lite rädd ut på isen.
Emil Larsson är en annan som inte riktigt är där. Han har nån dribbelräd osv men han har en bit kvar, vilket är fullt förståeligt. Vi får hoppas vi får igång honom ordentligt efter julledigheterna.
Jag tycker Lasus tackling är fulare än Ekboms. Lasu kliver in hårt och tacklar, så långt helt ok. Men han lyfter upp armarna och trycker till Tyrväinän i huvuset och nöjer sig dessutom inte med det, han väljer att "hoppa" på hans bröstkort/huvud när han ligger ner. Att det inte blev en femma är en gåta för mig.
Vad gäller Ekboms så kan jag köpa femman, men han går inte in och tacklar utan tänker stänga vägen. Men då kåpan träffar huvudet och det dessutom är från blinde side så är det ju inget snack om att det blev fel även om intentionerna inte var att tackla så.
Som sagt, med tanke att vi saknade en tredjedel av alget så är jag mäkta stolt över att vi lyckades kriga så pass hårt som vi gjorde idag och vara så nära poäng.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Rikky skrev:Nja så illa är det väl inte.? Eller det börjar kanske närma sig när jag tänker efter. Vetefan faktiskt.Hedanders skrev:När man börjar tänka att man avskyr Frölunda mer ÄN FBK och DIF. Ja, även mer än SAIK. Då är det illa...
Exakt så!
Vilket lag är man mest frustrerad på när man ser spela mot Luleå? Frölunda har ju tagit över domarnas gunst från DIF mer och mer. Till råga på allt är deras tränare en gammal misslyckad Luletränare som är nån sorts Darth Vader som 'joined The dark side'...
Kan då tilläggas att jag bott i Gbg och älskar staden. Men Frölunda tål jag fan inte.
Känslan när vi knäpper dem i CHL...
Snikne Ville- Antal inlägg : 6530
Snart är det CHL och då kan Fusklunda huvudtacklas utan att riskera avstängning i shl, skadelistan kan bli lång
Fullt upp i medierna att förmedla att det är tyrväinen som gör fel och att han var tacklingsbar
Jag tippar att det blir inte ens anmält !
LHF är ett hot mot sm-guldet därför är det öppen jaktsäsong på spelarna
Jag tippar att det blir inte ens anmält !
LHF är ett hot mot sm-guldet därför är det öppen jaktsäsong på spelarna
Vi fick väl två hjärnskakningar förra året mot Frölunda. Farley och Guter tror jag det var.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Jag delar nog din bild kring tacklingarna. Men stör mig fruktansvärt på Röde Roger enögda syn. Den sätter allt annat han säger i ett ogynsamt perspektiv.Micke80 skrev:Saknar ett lag 7 spelare inför matchen och en åttonde försvinner i mitten så är det inte så konstigt att man inte räcker till.
Larsson kommer in i det mer och mer och i sista var det helt okey.
Fortfarande surt med 40 sekunder kvar, och en tjurrusning som gjorde att Grönlund kom fri.
Ang målet så är det 100% Joels mål, det kan inte bli en mer perfekt skymning som han får till.
Tom Jalvanti hade gjort mål om han fått den skymningen.
Lehto- Antal inlägg : 783
Respekt.
Det är den respekten Fabbes visar som krävs för att minska antalet hjärnskakningar.
Se och lär spelare och hockeytränare.
Det luktar illa om Frölunda - och det är inte fiskrenset...
Det är den respekten Fabbes visar som krävs för att minska antalet hjärnskakningar.
Se och lär spelare och hockeytränare.
Det luktar illa om Frölunda - och det är inte fiskrenset...
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Det tillsammans med en tjurrusning från Kovacs som ger friläget.Lehto skrev:Ang målet så är det 100% Joels mål, det kan inte bli en mer perfekt skymning som han får till.
Kovacs "tjuvar" lite där, kan inte klandra honom för han hade varit ren om han lyckats.Puckad skrev:Det tillsammans med en tjurrusning från Kovacs som ger friläget.Lehto skrev:Ang målet så är det 100% Joels mål, det kan inte bli en mer perfekt skymning som han får till.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6530
Kanske dags att testa ett 2-1-2 powerplay?
Ilomäki Connolly
Petter
Gunler Kovacs
Ilomäki Connolly
Petter
Gunler Kovacs
+ 1 på den.Urken skrev:FBK ligger etta på min hatlista. Sen kommer nog Frölunda. SAIK är bara töntiga.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Och Grönlund kom väl från båset med fart, så jag förstår att det ryckte in benen när Kovacs såg att det var tomt vid blå.Snikne Ville skrev:Kovacs "tjuvar" lite där, kan inte klandra honom för han hade varit ren om han lyckats.Puckad skrev:Det tillsammans med en tjurrusning från Kovacs som ger friläget.Lehto skrev:Ang målet så är det 100% Joels mål, det kan inte bli en mer perfekt skymning som han får till.
Surt att tappa något vi kunde spelat hem om vi bara haft den ambitionen.
Men det svider inte lika mycket som när Abbott tekade framåt i egen zon vid ledning och tre sekunder kvar.
Nope. Det ringer i baken på studs -om vi tappar pucken kring linjerna.Blinders88 skrev:Kanske dags att testa ett 2-1-2 powerplay?
Ilomäki Connolly
Petter
Gunler Kovacs
Vi måste få in en back som kan göra det som Guz gör i PP: Fast spegelvänt då. Detta gör att vi kan vara lika effektiva med puck -på båda sidor i PP. Vårt PP har varit för begränsat hur länge som helst nu. Detta efter som vi alltid skall bygga/ställa upp ifrån högersidan. De gånger vi ens försöker göra nåt från vänstersidan; hamnar vi tidsnöd med pucken av motståndarpressen. Vi är tyvärr ofrivilligt insnöade på; att vänster sidan är bara till för avslut från våra få högerskyttar. Orsaken till extra "baket" är ren osäkerhet -pga att vi helt enkelt är ett alternativ/hot kort i PP. Det är föreningen Luleå Hockey som bjuder motståndarna på detta; eftersom man inte har lyckats med jobbet att addera in pusselbiten som saknas.
Nu med Nisse är borta; är numerärt överläge ännu o effektivare. Lagledningen kan även fortsättningsvis fortsätta att finslipa på ett fungerande PP med materialet de har att tillgå resten av säsongen: Resultatet kommer tyvärr förbli i princip den samma som det vi bevittnat så länge nu. Det går inte att bygga ett färdigt pussel om man inte har alla bitar för det. Oavsett hur vassa Bulan, Stridh och Kyrö är: Är detta en; och har länge varit omöjlig uppgift för lagledningen! SÅ SMÅ ÄR TYVÄRR MARGINALERNA I SHL IDAG!
En annan del som kommer som ett brev på posten vid denna tidpunkt på säsongen: Är räkningen för det o prioriterade fysiska spelet i hos lagledningen. Bulta på oss: -Faller vårt effektiva system pga att vi ledningen inte fixar och räkna med att spelarna "tappar rull" -för att de måste tackla ibland. spelarna som vanligtvis är fysiskt hårda; är hjärntvättade att inte vara detta i Luleå Hockey. När man är tvungen och "slå om switchen" till fysiskt spel; har spelarna för taskig timing för det; samt att övriga laget helt plötsligt får svårare att läsa av egna forwards. Detta ifall de skall tackla eller bar pressa och behålla "rullet". Detta gör givetvis att fler spelare hamnar i taskiga situationer. Detta mångdubblar givetvis skaderiskerna. Vi har hört/sett denna refräng förr.
LHF är laget som ligger i topp -i att inte ta utvisningar. Perfekt! Men vilket pris betalar Luleå Hockey egentligen för detta? Vi blir konstant nermalda fysiskt i de tuffare matcherna; och kölapparna till sjukstugan börjar ta slut i rullen. -Varför....? -Jo; för att motståndarna kommer undan med det hela tiden. Orättvist = Ja; men det är detaljerna som vinner hockeymatcherna! Luleå Hockeys mindset är precis samma som sportsliga Tre Kronor; som skall möta Kanada i en direkt avgörande VM-final. Det är inte alls så att spelarna inte är villiga att bjuda upp. -Nej; det är direktiven från lagledningen som är designade för att "vända andra kinden till". Man snackar istället bara om sin egna prestation. Man skickar kontinuerligt ut spelarna för att ta stryk; men ställer krav på att inte ge igen. -What?!
I ett vinnande lag måste man våga coacha sitt lag efter förutsättningarna! Gör man detta effektivt; innebär ofta BETYDLIGT STÖRRE nyckelroller till spelarna som kanske har mindre istid i laget. En av dessa är att hjälpa sitt lag att vinna genom att ta bort motståndarnas nyckelspelare. Sportsligt eller skitigt -är en fråga om hur mycket man är villig att offra för att vinna. Fabbe är en fantastisk människa: Men JAG KAN INTE FATTA hur han kan respektera VF-spelare; när dessa bokstavligt och medvetet hugger sönder hans lagkamrater! Samtliga VF-spelare har hört -och är en del av precis samma dialog gällande gemensam "respekt" för varandra bland SHL-spelarna. Jag undrar: -Exakt var -var den respekten hos flera av VF-spelarna igår? Och vilket pris fick Luleå Hockey betala för detta...? Man KAN INTE åka omkring och vara "helig" och "ren" hela tiden -om man vill vinna. Vill man vinna MÅSTE man ibland upp på samma nivå som motståndet man möter! Utan detta förlorar man -och debatten om vad motståndarna sysslar med sopas under mattan. Man måste besitta karisman för att skapa såväl respekten -som debatten! Så länge Luleå Hockey väljer att inte inse betydelsen av vad det egentligen kostar att vinna i längden: Kommer man inte heller att vinna något; tills poletten trillar ner för föreningen. Vill Luleå Hockey fortsätta att rada upp hedersamma förlust säsonger; eller vill man nå högre och vinna? -Då måste man också förstå och tillåta mer.
Luleå Hockey MÅSTE INSE; att ALLA motståndare nu har hittat konceptet för att besegra dem: Och detta är fysiskt & mer skitigt/fult spel. Och detta funkar bevisligen för motståndare. Så frågan är: Vad är Luleå hockeys motdrag till det här? Bulans bullshit; med att "det går upp och ner" under en hel säsong stämmer inte. För att det ALLTID GÅR BARA NER JU NÄRMARE SLUTET AV SÄSONGEN VI KOMMER! Man måste någonstans inse att slutspel i både CHL-samt SHL närmar sig. Och detta medför en stor ökning av det fysiska spelet som Luleå Hockey EJ ALLS ÄR RUSTAT FÖR!
-Jag kan INTE FATTA att man behöver belysa detta för en förening som vann SM-finalen -96!?
-Det är svårt och förstå att vår nuvarande headcoach spelade en nyckelroll i den serien!
-VAKNA; och ta en extra sväng kring varför vi börjat torska på löpande band på sistone!
FYY FAAN så äckligt, fegt och rent farligt beteende av Lasu Hoppas på låååång avstängning
Vet er plats, @LuleaHockey. pic.twitter.com/nA6MzfLHQr
— Jonas Åhlström (@Aahlstroem) December 19, 2019
Frölunda hävdar att inte deras spelare ser Tyrväinen och att det är en olycklig krock.
Lögn säger jag. Om Ekbom inte ser Tyrväinen så varför släpper han klubban med vänsterarmen och sedan höjer upp armen just innan huvudtacklingen (bild 1 och 2).
Och varför böjer han sig ner med ett kroppsspråk som ser ut som att han ska dela ut en tackling (på bild 4, från annan vinkel).
Rullar man hela sekvensen i slow motion fram och tillbaka i vinkeln från bild 1 och 2 så är det också svårt att avgöra om det är axeln eller armbågen som träffar i huvudet. Det ser på filmen ut som att Ekbom viftar till med armbågen just innan kollisionen.
Lögn säger jag. Om Ekbom inte ser Tyrväinen så varför släpper han klubban med vänsterarmen och sedan höjer upp armen just innan huvudtacklingen (bild 1 och 2).
Och varför böjer han sig ner med ett kroppsspråk som ser ut som att han ska dela ut en tackling (på bild 4, från annan vinkel).
Rullar man hela sekvensen i slow motion fram och tillbaka i vinkeln från bild 1 och 2 så är det också svårt att avgöra om det är axeln eller armbågen som träffar i huvudet. Det ser på filmen ut som att Ekbom viftar till med armbågen just innan kollisionen.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Sanningen är tyvärr den här: I nuläget är Luleå Hockey varken korrekt coachat -eller rustat för slutspel. Man har gjort det kanon fram till förra landslagsuppehållet. Man har fått ut nära max av sin fartfyllda pygmé-hockey. Detta för att nivån i det fysiska spelet både i SHL samt CHL har tillåtit detta. Luleå Hockey har fixat att höja sig till återstarten av varje SHL-break. Nu verkar det dessvärre ha tagit stopp: Luleå Hockey har hittills (precis som föregående år bakåt) -inte mäktat med att addera fysiken till sitt grundspel. Kort: Man har systematiskt vikt ner sig. Startskottet för detta var torsken mot Färjestad hemma före uppehållet. Och denna boll; har bara börjat och rulla än så länge.
Utan att det händer någonting väldigt speciellt: Kommer Luleå Hockey både torska CHL-kvarten mot falska Rönnbergs yxhuggar gäng -samt få ta tidig semester i SHL-slutspelet. Detta är tyvärr ren fakta som det sett ut ett tag nu. Allt detta för att; vi länge varit -och fortfarande är för naiva och trångsynta för att anpassa oss till verkligheten.
Vi kommer inte att vinna i längden -på att vara grymma på att försvara oss -och att vårat BP är vasst. För att vinna måste man vara bättre på att ta tillvara på -och utnyttja de saker vi faktiskt är bra på. Exempelvis: Luleå Hockey har statistiskt en större chans att reda ut ett boxplay -jämfört med de flesta motståndare. Detta laget faktiskt en bättre vinstprocent i att kunna spela närmare gränserna/igrå zonerna. Som motståndarna numera spelar mot oss; vinner de på. Men även om vi bjuder upp -blir läget status quo. Och detta gynnar Luleå Hockey statistiskt. Så varför i hela friden vill vi inte spela tuffare på motståndarnas nyckelspelare?! Varför tillåter vi inte våra bänkspelare att trycka till motståndarnas nyckel spelare lite extra tills de lessnar; och ger igen? Är vi för fega -eller för dumma för detta? Den största coachningsmissen senast var ju att hålla igen på Daniel Widing! Han skulle GARANTERAT INTE ha "kycklat ur" för att köra på några strategiskt utvalda röda spelare i Scandinavium senast. Detta även om det övriga avbytarbänken inte fixar att köpa konceptet.
Säsongen behöver nödvändigtvis inte vara körd nu. Men för att stanna kvar på banan; måste helst två saker ske:
1.) Den viktigaste punkten: Nu MÅSTE Bulan, Stridh och Kyrö sätta sig ner och tänka om lite: -Hur kan vi anpassa vårt spelsystem för mer fysiskt spel? Detta så att spelarna kan fortsatt läsa av varandra -trots att de tacklar motståndare Ex i presspelet. I de individuella prestationerna måste även det fysiska spelet inkluderas. Roller för vilka -och hur man kör på motståndarnas nyckelspelare lite extra. Och fan inte banga för en bråkdels sekund; ifall en av våra bänkspelare lyckas få läge att få med sig ut en av motståndarnas nyckelspelare. ALLA spelare måste få av silkesvantarna nu -utan att göra idiotgrejerna som; haka, trippa osv. Laget MÅSTE fixa att ta steget som krävs till nuvarande SHL-nivå.
2.) Skuggan och Engman måste chansa nu. Ett högerblad måste in för att ersätta Nisse NU! När Nisse kommer tillbaka har man ett högerblad på blå i PP1 och i PP2.
Fixar Luleå Hockey att leverera detta; har vi fortfarande en chans att göra någonting riktigt bra av denna säsong. Misslyckas man: Då är det det vi nu bevittnar ett tag till -innan det är dags att alibianalysera ytterligare en misslyckas säsong...
Utan att det händer någonting väldigt speciellt: Kommer Luleå Hockey både torska CHL-kvarten mot falska Rönnbergs yxhuggar gäng -samt få ta tidig semester i SHL-slutspelet. Detta är tyvärr ren fakta som det sett ut ett tag nu. Allt detta för att; vi länge varit -och fortfarande är för naiva och trångsynta för att anpassa oss till verkligheten.
Vi kommer inte att vinna i längden -på att vara grymma på att försvara oss -och att vårat BP är vasst. För att vinna måste man vara bättre på att ta tillvara på -och utnyttja de saker vi faktiskt är bra på. Exempelvis: Luleå Hockey har statistiskt en större chans att reda ut ett boxplay -jämfört med de flesta motståndare. Detta laget faktiskt en bättre vinstprocent i att kunna spela närmare gränserna/igrå zonerna. Som motståndarna numera spelar mot oss; vinner de på. Men även om vi bjuder upp -blir läget status quo. Och detta gynnar Luleå Hockey statistiskt. Så varför i hela friden vill vi inte spela tuffare på motståndarnas nyckelspelare?! Varför tillåter vi inte våra bänkspelare att trycka till motståndarnas nyckel spelare lite extra tills de lessnar; och ger igen? Är vi för fega -eller för dumma för detta? Den största coachningsmissen senast var ju att hålla igen på Daniel Widing! Han skulle GARANTERAT INTE ha "kycklat ur" för att köra på några strategiskt utvalda röda spelare i Scandinavium senast. Detta även om det övriga avbytarbänken inte fixar att köpa konceptet.
Säsongen behöver nödvändigtvis inte vara körd nu. Men för att stanna kvar på banan; måste helst två saker ske:
1.) Den viktigaste punkten: Nu MÅSTE Bulan, Stridh och Kyrö sätta sig ner och tänka om lite: -Hur kan vi anpassa vårt spelsystem för mer fysiskt spel? Detta så att spelarna kan fortsatt läsa av varandra -trots att de tacklar motståndare Ex i presspelet. I de individuella prestationerna måste även det fysiska spelet inkluderas. Roller för vilka -och hur man kör på motståndarnas nyckelspelare lite extra. Och fan inte banga för en bråkdels sekund; ifall en av våra bänkspelare lyckas få läge att få med sig ut en av motståndarnas nyckelspelare. ALLA spelare måste få av silkesvantarna nu -utan att göra idiotgrejerna som; haka, trippa osv. Laget MÅSTE fixa att ta steget som krävs till nuvarande SHL-nivå.
2.) Skuggan och Engman måste chansa nu. Ett högerblad måste in för att ersätta Nisse NU! När Nisse kommer tillbaka har man ett högerblad på blå i PP1 och i PP2.
Fixar Luleå Hockey att leverera detta; har vi fortfarande en chans att göra någonting riktigt bra av denna säsong. Misslyckas man: Då är det det vi nu bevittnar ett tag till -innan det är dags att alibianalysera ytterligare en misslyckas säsong...
Jag tycker du överreagerar, tre matcher som vi lika gärna kunnat vinna. Mot Färjestad var vi bättre men en fantastisk individuell prestation av Rydahl och dåligt backspel av Farley och Gustafsson gav dem segern. Mot Skellefteå hade vi Farley, Petter, Hållander, Lundkvist, Mattsson, Styrman och Jonas Berglund borta. Dålig första period annars en helt okej hemma match där vi förlorar på straffar. Sen borta mot ett revanschsuget Frölunda som förlorade senaste hemmamatchen på hemmaplan. Frölunda kom ut riktigt bra (som de brukar göra på hemmaplan) . Luleå jobbade lite för febrilt med klubban och drog på sig solklara utvisningar som domarna har fått direktiv att ta för att få bort spelförstörandemoment. Men med ett fantastiskt boxplay klarar vi ut stormen. Men istiden blir helt fel och Bulan väljer att gå på tre kedjor resten av matchen. Luleå orkar inte helt och hållet anfalla men vi tar nästan matchen till förlängning.
Alla lag har svackor, vi är i en nu till stor del pga skador. Snart vänder det, hade varit värre om vi hade blivit överkörda flera matcher i rad. Med ett fullt lag kommer vi börja vinna matcher igen. De andra topplagen har inte haft i närheten av den mängd skador som Luleå haft. Trots detta ligger vi tvåa i tabellen.
Alla lag har svackor, vi är i en nu till stor del pga skador. Snart vänder det, hade varit värre om vi hade blivit överkörda flera matcher i rad. Med ett fullt lag kommer vi börja vinna matcher igen. De andra topplagen har inte haft i närheten av den mängd skador som Luleå haft. Trots detta ligger vi tvåa i tabellen.
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2019-02-23, SHL-match 44, Luleå - Frölunda
» 2019-10-12, SHL-match 10, Frölunda - Luleå
» 2019-12-26, SHL-match 27, Luleå - Frölunda
» 2019-04-07, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda
» 2019-04-09, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå
» 2019-10-12, SHL-match 10, Frölunda - Luleå
» 2019-12-26, SHL-match 27, Luleå - Frölunda
» 2019-04-07, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda
» 2019-04-09, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå