2019-04-07, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda
+43
PM
Tackleberry
pingu
Hedanders
Myrman
Sir Prozac
Trocadero
Lars158
Kagen
delfinpojken
ski3r
Donten_
rasbiologen
LHF96
Dilox
Jokerman
icemask
Blinders
LubosC
Norrlandstoken
Kapten Haddock
Lasse Proppmätt
NallePhu
GustenA
KaptenBlodskelett
Redbear
Jonken
Hankburger
farre
Tigerman
Lajon
Old Brooklyn
kokostrollet
Pontaking
Tony Moore
Bamsefar
Dustin
Lulefan
Puckad
Donowitz
Rikky
Urken
Admin
47 posters
Sida 1 av 8
Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Datum: | Söndag 7:e April |
Tid: | 15.00 |
Var: | Coop Arena |
Inbördes möten:
20190223: 20181226: 20181018: 20181011: | Luleå - Frölunda Frölunda - Luleå Frölunda - Luleå Luleå - Frölunda | 3-1 5-3 1-5 2-3 | (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) |
Fem Senaste Luleå:
20190330: 20190328: 20190326: 20190324: 20190322: | Luleå - Växjö Växjö - Luleå Luleå - Växjö Växjö - Luleå Luleå - Växjö | 4-1 3-2 OT 4-0 4-5 OT 3-1 | (Kvartsfinal) (Kvartsfinal) (Kvartsfinal) (Kvartsfinal) (Kvartsfinal) |
Fem Senaste Frölunda:
20190331: 20190329: 20190327: 20190325: 20190323: | Frölunda - Malmö Malmö - Frölunda Frölunda - Malmö Malmö - Frölunda Frölunda - Malmö | 4-1 3-5 7-2 3-2 4-0 | (Kvartsfinal) (Kvartsfinal) (Kvartsfinal) (Kvartsfinal) (Kvartsfinal) |
Inför matchen:
- Spoiler:
- Semifinal 1 av 7
Vinster för Luleå: 0
Vinster för Frölunda: 0
Läs mer:
https://www.shl.se/gamecenter/qWV-52wU44tWD/articles/pre
https://www.luleahockey.se/artikel/8wmxaju6n-30c4d/laget-i-semifinal-1-7
https://www.luleahockey.se/artikel/4lieaju6o-30c4d/vet-precis-vad-vi-ska-gora
https://www.luleahockey.se/artikel/dn0zaju5d-30c4d/vi-ska-styra-handelserna
https://www.luleahockey.se/artikel/5b4jaju3z-30c4d/sugen-att-komma-igang
https://www.frolundaindians.com/artikel/mbotaju5c-24601/en-harlig-utmaning
https://www.frolundaindians.com/artikel/uh4eaju3y-24601/bra-facit-mot-lulea
Under matchen:
- Spoiler:
- https://www.shl.se/gamecenter/qWV-52wU44tWD/events
Efter matchen:
- Spoiler:
- Resultat:
Luleå - Frölunda: 3-4 OT (0-0, 1-3, 2-0, 0-1)
Läs mer:
https://www.shl.se/gamecenter/qWV-52wU44tWD/articles/post
https://www.shl.se/play/video/Lulea_Hockey_Frolunda_HC-50093617?autoplay=1
https://www.shl.se/play/video/Presskonferens_Lulea_Frolunda-50093455?autoplay=1
https://www.luleahockey.se/artikel/u4m4aju74-30c4d/lulea-hockey-foll-i-sudden-death
https://www.frolundaindians.com/artikel/r108aju74-24601/suddenrysare-i-forsta-ronden
Ivrig som man är, finns ingen möjlighet att vänta på övriga lag att bli klara för semifinal - de är helt enkelt för sega.
Vilka tror vi kommer stå som våra motståndare? Jag kan anta att semifinalerna kommer se ut såhär:
Färjestad BK - Djurgården IF
Luleå HF - Frölunda HC
Ser ut som en extremt tuff uppgift. Fiskrenset brukar vara giftiga på hemmaplan. Vi har mött dem flera gånger i slutspelssammanhang tidigare, och det brukar kunna bli grinigt.
Får man drömma, ser jag gärna att HV71 vinner matchserien mot Färjestad, vilket då innebär att vi får möta smålänningarna. Även om Tedenby & company brukar kunna snurra friskt i vår zon, möter jag hellre dem än fiskrenset.
Tiden får utvisa vilket lag det blir. Oavsett, så är jag förhoppningsfull.
Vilka tror vi kommer stå som våra motståndare? Jag kan anta att semifinalerna kommer se ut såhär:
Färjestad BK - Djurgården IF
Luleå HF - Frölunda HC
Ser ut som en extremt tuff uppgift. Fiskrenset brukar vara giftiga på hemmaplan. Vi har mött dem flera gånger i slutspelssammanhang tidigare, och det brukar kunna bli grinigt.
Får man drömma, ser jag gärna att HV71 vinner matchserien mot Färjestad, vilket då innebär att vi får möta smålänningarna. Även om Tedenby & company brukar kunna snurra friskt i vår zon, möter jag hellre dem än fiskrenset.
Tiden får utvisa vilket lag det blir. Oavsett, så är jag förhoppningsfull.
Senast ändrad av Urken den sön 31 mar 2019, 17:13, ändrad totalt 1 gång
Sv: 2019-04-07, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda
Fick mail om kommande semifinalmatch.
Om vi möter HV71 så är det match Lördag 6 April
Om vi möter Frölunda, DIF eller SkAik är det Söndag 7 April.
Inga tider tyvärr.
Inga tider tyvärr.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Rikky skrev:Fick mail om kommande semifinalmatch.
Inga tider tyvärr.
https://www.luleahockey.se/artikel/sx1eajtwt-30c4d/infor-semifinalerna
Inga tider ännu dock.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Verkar vara klockan 15 både Lördag och Söndag.
Rikky- Antal inlägg : 1944
...om bara Lundeströms giltiga "skridsko-mål" hade godkänts på plats...
... jag är inte bitter ....bearjew skrev:...om bara Lundeströms giltiga "skridsko-mål" hade godkänts på plats...
Puckad- Antal inlägg : 11374
Tror också det blir Frölunda, men hoppas på HV71.
Denna säsong när vi mött HV har Tedenby-linan känts som enda hotet och de borde vi kunna stänga ned.
Frölunda känns såklart tuffare, men som det känns just nu är det bara FBK som kan utmana LHF och bjuda upp till en lång jämn serie.
Denna säsong när vi mött HV har Tedenby-linan känts som enda hotet och de borde vi kunna stänga ned.
Frölunda känns såklart tuffare, men som det känns just nu är det bara FBK som kan utmana LHF och bjuda upp till en lång jämn serie.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Räknar med att Färjestad avslutar allt imorgon och att det blir just de semifinaler du skriver här uppe. På ett sätt känns det ju roligare möta Frölunda pga historiken och hetsen som brukar uppstå. Men tar självklar hellre HV då det är ett betydligt sämre lag. I vilket fall bör vi ha goda möjligheter att gå till final. Men känns som ett möte med Frölunda kan innebära ett par hjärnskakningar.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Skulle det bli headhunters IF a. k. a fiskrensarna, så får man nog räkna in minst ett par hjärnskakningar, tyvärr och en röd Roger som inget sett o inget hört.
Däremot tror jag att vi kan mala ner även lasch o co med samma spel som mot Växjö, även om dessa inte kändes speciellt farliga.
Det är lite som ngn spekulerade om, det är svårt att egentligen avgöra hur bra vi är, känslan är att vi kan adaptera det spel som passar oppositionen sämst.
Däremot tror jag att vi kan mala ner även lasch o co med samma spel som mot Växjö, även om dessa inte kändes speciellt farliga.
Det är lite som ngn spekulerade om, det är svårt att egentligen avgöra hur bra vi är, känslan är att vi kan adaptera det spel som passar oppositionen sämst.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Från LHF idag:
Vi möter HV71 i semi den 6 april om...
HV71 vinner sin kvartsfinalserie mot Färjestad.
Vi möter Frölunda i semi den 7 april om...
Färjestad och Frölunda vinner sina kvartsfinalserier.
Vi möter Djurgården i semi den 7 april om...
Färjestad, Malmö och Djurgården vinner sina kvartsfinalserier.
Vi möter Skellefteå i semi den 7 april om...
Färjestad, Malmö och Skellefteå vinner sina kvartsfinalserier.
Och enligt swehockey: http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Schedule/9820
2019-04-06 15:15 1:a rankad vinnare från Quarterfinals - 4:e rankad vinnare från Quarterfinals
Semifinal 1
2019-04-07 15:00 2:a rankad vinnare från Quarterfinals - 3:e rankad vinnare från Quarterfinals
Semifinal 2
SHLs länk till slutspelet: https://www.shl.se/spelschema/sm-slutspel-2019
Vi möter HV71 i semi den 6 april om...
HV71 vinner sin kvartsfinalserie mot Färjestad.
Vi möter Frölunda i semi den 7 april om...
Färjestad och Frölunda vinner sina kvartsfinalserier.
Vi möter Djurgården i semi den 7 april om...
Färjestad, Malmö och Djurgården vinner sina kvartsfinalserier.
Vi möter Skellefteå i semi den 7 april om...
Färjestad, Malmö och Skellefteå vinner sina kvartsfinalserier.
Och enligt swehockey: http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Schedule/9820
2019-04-06 15:15 1:a rankad vinnare från Quarterfinals - 4:e rankad vinnare från Quarterfinals
Semifinal 1
2019-04-07 15:00 2:a rankad vinnare från Quarterfinals - 3:e rankad vinnare från Quarterfinals
Semifinal 2
SHLs länk till slutspelet: https://www.shl.se/spelschema/sm-slutspel-2019
Det jag blir så irriterad över H är när de kör igång hela hallen är ni klara och sen drar igång ge mig ett L osv. Sen kör de Luleå! Luleå! Luleå! Hur snabbt som helst så det avslutas för fort. Ingen hinner ju med. De borde se hur man faktiskt ska hålla ett vettigt tempo för att det ska bli tryck.
Pontaking- Antal inlägg : 1346
Å sen, när även sittplats är med ordentligt och skapar tryck, kör mediefolket igång bussreklam och annat på högsta volym i mediakuben så sittplats tystnar. Snacka om dålig känsla..
@Urken räknar ut HV redan alltså?
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
kokostrollet skrev:@Urken räknar ut HV redan alltså?
Japp!
Lovar att krypa till korset om de lyckas vända matchserien mot Ulfven
Vi drar publik i år. Tre slutspelsmatcher spelade och totalt 146 osålda biljetter. Bra jobbat marknadsavdelningen och lulepubliken.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Old Brooklyn skrev:Vi drar publik i år. Tre slutspelsmatcher spelade och totalt 146 osålda biljetter. Bra jobbat marknadsavdelningen och lulepubliken.
Grymt bra! Hoppas främst att det ger spelarna på isen en extra boost och sekundärt ett extra klirr i kassan!
Nej Nej, jag tror HV vänder på detta.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Om man antar en miljon per match så har vi alltså redan garanterat en vinst på minst 5 MSEK, eftersom man redan gått ut med att man kommer att göra ett positivt resultat oavsett slutspel.Urken skrev:Old Brooklyn skrev:Vi drar publik i år. Tre slutspelsmatcher spelade och totalt 146 osålda biljetter. Bra jobbat marknadsavdelningen och lulepubliken.
Grymt bra! Hoppas främst att det ger spelarna på isen en extra boost och sekundärt ett extra klirr i kassan!
Lägg till det att damerna för första gången bär sina egna kostnader denna säsong så ser det onekligen ljust ut för klubben, åtminstone ekonomiskt.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Om man antar en miljon per match så har vi alltså redan garanterat en vinst på minst 5 MSEK, eftersom man redan gått ut med att man kommer att göra ett positivt resultat oavsett slutspel.Urken skrev:Old Brooklyn skrev:Vi drar publik i år. Tre slutspelsmatcher spelade och totalt 146 osålda biljetter. Bra jobbat marknadsavdelningen och lulepubliken.
Lägg till det att damerna för första gången bär sina egna kostnader denna säsong så ser det onekligen ljust ut för klubben, åtminstone ekonomiskt.
Riktigt så enkelt är det inte då ett slutspel även inkluderar lite utgifter såsom marknadsföring, bonusar samt sedvanliga kostnader för bortamatcher.
Men absolut så kommer vi göra en bra vinst i år.
farre- Antal inlägg : 2143
Har för mig man brukar räkna med ca en mille netto per hemmamatch i slutspelet om det är fullt, men sant att bortamatcherna kostar en del. Speciellt som vi fick Växjö. Ekonomiskt sett är ju Skellefteå att föredra med billiga resor. Hur som helst, en hyfsad slant blir det.farre skrev:Tigerman skrev:Om man antar en miljon per match så har vi alltså redan garanterat en vinst på minst 5 MSEK, eftersom man redan gått ut med att man kommer att göra ett positivt resultat oavsett slutspel.Urken skrev:Old Brooklyn skrev:Vi drar publik i år. Tre slutspelsmatcher spelade och totalt 146 osålda biljetter. Bra jobbat marknadsavdelningen och lulepubliken.
Riktigt så enkelt är det inte då ett slutspel även inkluderar lite utgifter såsom marknadsföring, bonusar samt sedvanliga kostnader för bortamatcher.
Men absolut så kommer vi göra en bra vinst i år.
Bamsefar skrev:Skulle det bli headhunters IF a. k. a fiskrensarna, så får man nog räkna in minst ett par hjärnskakningar, tyvärr och en röd Roger som inget sett o inget hört.
För att vara riktigt ärlig. Frölunda känns så här på förhand som ett mindre farligt lag (Om det nu går ihop) än Växjö. Där Växjö hade två producerande femmor (även om den av dem totalt vek ned sig) så har typ Frölunda en spelare. Dessutom en spelare som under säsongen Luleå inte haft problem med att stänga ned. Förhoppningsvis så får vi inte se ett Frölunda som hellre går på att skada än att förlora ärligt.
Old Brooklyn skrev:Vi drar publik i år. Tre slutspelsmatcher spelade och totalt 146 osålda biljetter. Bra jobbat marknadsavdelningen och lulepubliken.
Mycket bra. Kommer att klirra ordentligt i kassan efter säsongen. Skulle bli högst förvånad om Luleå inte går med brakvinst med tanke på sportsliga framgångar och långt över budgeterat publiksnitt. Vilket i sin tur kan läggas på en bra center och forward samt eventuell back om någon drar över till Amerika.
Tigerman skrev:Om man antar en miljon per match så har vi alltså redan garanterat en vinst på minst 5 MSEK, eftersom man redan gått ut med att man kommer att göra ett positivt resultat oavsett slutspel.Urken skrev:Old Brooklyn skrev:Vi drar publik i år. Tre slutspelsmatcher spelade och totalt 146 osålda biljetter. Bra jobbat marknadsavdelningen och lulepubliken.
Tål att nämnas att damlaget inte kostat mycket alls relativt till herrlaget så även om de inte burit sin egen kostnad så hade det mest varit marginellt sett till utgifter.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Personligen VÄGRAR jag acceptera Färjestad som segrare över HV71!!! -ALDRIG!!! Jönköpingslaget har fortfarande en livlina kvar! Skall mycket till ifall man inte gör det bästa av den hemma i Kinnarps ikväll.
Om detta blir fallet -kommer HV helt klart ha ett mentalt övertag i kaffekulan. Varenda FBK-spelare skulle GARANTERAT ha taskig kista då. SNACKA att seriesegrarna bara har PRECIS ALLT och förlora då?!
- Nä; fan: -This shit ain't fuckin' over 'till the fat lady sings!!!!!
Om detta blir fallet -kommer HV helt klart ha ett mentalt övertag i kaffekulan. Varenda FBK-spelare skulle GARANTERAT ha taskig kista då. SNACKA att seriesegrarna bara har PRECIS ALLT och förlora då?!
Jonken- Antal inlägg : 7091
Jonken skrev:Personligen VÄGRAR jag acceptera Färjestad som segrare över HV71!!! -ALDRIG!!! Jönköpingslaget har fortfarande en livlina kvar! Skall mycket till ifall man inte gör det bästa av den hemma i Kinnarps ikväll.
Well. 7:e avgörande i Kaffearena. Vem hade passat Luleå bäst? HV71 eller Frölunda? Vill själv ha Frölunda eftersom HV71 är så fruktansvärt ojämna. De kan gå in ena dagen och köra över Luleå borta för att sedan fullständigt bli utspelade hemma. Det är lite skrämmande.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Utvilat Frölunda eller tröttkört HV. Jag väljer nog de sistnämnda om jag får. Men nu får jag ju inte det så det är bara att vänta och se vad som bjudsHankburger skrev:Jonken skrev:Personligen VÄGRAR jag acceptera Färjestad som segrare över HV71!!! -ALDRIG!!! Jönköpingslaget har fortfarande en livlina kvar! Skall mycket till ifall man inte gör det bästa av den hemma i Kinnarps ikväll.
Well. 7:e avgörande i Kaffearena. Vem hade passat Luleå bäst? HV71 eller Frölunda? Vill själv ha Frölunda eftersom HV71 är så fruktansvärt ojämna. De kan gå in ena dagen och köra över Luleå borta för att sedan fullständigt bli utspelade hemma. Det är lite skrämmande.
Tigerman skrev:Utvilat Frölunda eller tröttkört HV. Jag väljer nog de sistnämnda om jag får. Men nu får jag ju inte det så det är bara att vänta och se vad som bjudsHankburger skrev:Jonken skrev:Personligen VÄGRAR jag acceptera Färjestad som segrare över HV71!!! -ALDRIG!!! Jönköpingslaget har fortfarande en livlina kvar! Skall mycket till ifall man inte gör det bästa av den hemma i Kinnarps ikväll.
Dessutom en dag tidigare (lördag istället för söndag) om det bli HV71. Goda förutsättningar.
Jag tror inte HV kommer vara tröttkört på lördag, vilat 2 dygn efter att ha slagit ut seriesegraren och SM Guld favoriten på bortaplan. Detta kommer göra dom mer taggade än nånsin..
Personligen vet jag inte vem jag föredrar i semi, FHC vore fantastiskt roligt att få slå ut, speciellt att vinna i "klockan glappar serru", å andra sidan vore det fantastiskt att gå segrande från "Rosenlundshallen". I båda dessa arenor har vi historiskt svårt att vinna.
Samma gäller iofs att få spöa FBK i LA, SAIK i SKA eller DIF i Hovet i en finalserie
Personligen vet jag inte vem jag föredrar i semi, FHC vore fantastiskt roligt att få slå ut, speciellt att vinna i "klockan glappar serru", å andra sidan vore det fantastiskt att gå segrande från "Rosenlundshallen". I båda dessa arenor har vi historiskt svårt att vinna.
Samma gäller iofs att få spöa FBK i LA, SAIK i SKA eller DIF i Hovet i en finalserie
Förutsättningarna är egentligen de samma; oavsett vilka vi får möta i semi: Skall något lag vinna över Luleå Hockey i en bäst av sju serie: Skall det laget vara förbannat bra. Detta är den prestationsmässiga biten. Den andra biten handlar om att ha möjligheten att kunna mönstra det bästa man har genom hela serien. Jag snackar givetvis om skadebiten. Av lagen som finns kvar i racet om LeMat -bucklan; skiljer det lite mellan lagen om hur fysiskt och smutsigt (läs: på gränsen) de lirar. För att Luleå Hockey skall ha de bästa möjligheterna för att få vara friska genom en semi; är det inget snack om att HV71 är det bästa alternativet -jämfört med Frölunda. Det är inte alls så man räds VF-spelare som Lundqvist, Roselli-Olsen, Sigalet mfl. Däremot är samtliga dessa spelare ganska kända för att inte hålla igen ifrån att satsa först och tänka sen. Det tråkiga i detta; är att dessa spelare har en tendens att klara sig undan straff av domare och disciplinnämnd. Då är det enklare att fortsätta vara mer "vårdslös" i sin tuffhet. HV-spelare; som: Thuresson, Thörnberg, Örnerud, Sundh mfl: Är mycket bättre och smartare coachade av Lundh & Co i detta avseende.Hankburger skrev:
Hockey mässigt är VF ganska sårbart nu på centersidan. Mer så efter centern Pathrik Westerholms skada. Är ganska säkert på att vi skulle stå som segrare mot VF i en bäst av sju serie. Vi är helt enkelt klasser kvalitativare i mitten -jämfört med Göteborgarna. Men jag tror att vi skulle ha ett par av våra bärande spetsspelare i sjukstugan och avstängda till en eventuell final efter en sådan semi. DÅ skulle det inte alls kännas tryggt.
HV är ett mer smart lag med en giftig offensiv som är lite bergodalbana upp och ner. Dom har solitt i mitten med Ljungh, Bengsson , Andersson, Gustafsson. Deras kanter är tok obalanserade i hur kant spelarna är kapabla att röra sig i riktlinjerna/spelsystemet. De har extrem fart i spelare som Ex Tedenby; och så har de oceangångare i Ex Thuresson. Inte lätt för Lundh -att försöka köra en universalplan där inte.
Tittar man på oss; är det solid kvalla rakt igenom: Coaching/system, målvakter, backar, centrar, kanter. Och säger inte detta för att jag är partisk; utan för att det är verkligen så. Om man köper detta: -Vad skulle då kunna hindra oss...? -Jepp: Skador. Får vi bara vara någotsånär hela: Då ser det GRYMT BRA ut. Men allt utanför detta; kan ändra på omständigheterna något djävulst för oss. Genom kvarten har vi varit ganska förskonade från skador i slutspelet (förlåt Foppa; syftar på helheten), men detta kan ändras på några bråkdels sekunder ute på isen. Det är slutspel nu: Vi har inte råd att hålla igen och bli försiktiga -lika lite som vi kan påverka om någon i ett frustrerat motståndarlag drabbas av ett par hjärnsläpp....
Att hoppas på Piteå eller Västervik kanske är orealistiskt...?
Tony Moore skrev:Jag tror inte HV kommer vara tröttkört på lördag, vilat 2 dygn efter att ha slagit ut seriesegraren och SM Guld favoriten på bortaplan. Detta kommer göra dom mer taggade än nånsin..
Håller med men tycker det är skillnad på det mentala/inställningen och fysik samt risk för uppkommande skador. Vi har spelat färre matcher och fått betydligt längre återhämtning. Om än det inte visar någon enorm skillnad match 1 lär det visa sig under en serie. Skulle säga fördel oss där. Mina tankar iaf.
Tony Moore skrev:Jag tror inte HV kommer vara tröttkört på lördag, vilat 2 dygn efter att ha slagit ut seriesegraren och SM Guld favoriten på bortaplan. Detta kommer göra dom mer taggade än nånsin..
Kanske inte på lördag men eventuellt i match 5-6-7 lär det börja sätta sina spår hos spelarna att de spelat många tighta matcher på kort tid. HV blir inte lätt men att få möta dem istället för Frölunda kan ha en betydelse för utgången i en eventuell final, tror jag. Sen ser jag gärna att FBK åker då Markus Svensson brukar ha en tendens att vara ett monster mot oss.
Då är det bara börja ladda...
Redbear- Antal inlägg : 6781
Fusklunda it is. Det är dags nu. Ypperligt tillfälle att mala ner mygelgänget. Jag vill se Rogers anikte i en färg som får Redbears bakgrund att framstå som ljusrosa.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Dags för ”glapp i klockan” igen då
Nu jävlar!
Efter åratal av huvudtacklingar, fusk med klockor, domare mutade med marulk och färska räkor, glåpord, och kräkframkallande uppblåsthet så är det fan i mig dags för gruvlig hämnd!
Vi är bättre än dom, nu gäller det bara att akta sig för huvudjägare och att inte låta sig provoceras av deras totala brist på sportslighet!
Nu jävlar!
Efter åratal av huvudtacklingar, fusk med klockor, domare mutade med marulk och färska räkor, glåpord, och kräkframkallande uppblåsthet så är det fan i mig dags för gruvlig hämnd!
Vi är bättre än dom, nu gäller det bara att akta sig för huvudjägare och att inte låta sig provoceras av deras totala brist på sportslighet!
Nu jävlar!
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Få se när nästa psykning kommer från Göteborg....
GustenA- Antal inlägg : 3114
...Och hoppas att hjärnsläppen från VF-spelare inte orsakar skador på de våra.KaptenBlodskelett skrev:Nu jävlar!
Nu jävlar!
Nu är det läge för våra centrar -att spänna åt remmen i sina hjälmar: För nu blir det head-butting-show -och falla framåt med alla kilon man har ala Granqvist; i tekningarna med Lundqvist igen.
Senast ändrad av Jonken den ons 03 apr 2019, 21:45, ändrad totalt 1 gång
Dags att fjälla fisk
Krossa sillstryparna
Krossa sillstryparna
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Heads up på Lassi, EG och Ola. De kommer vara måltavlor och Frölunda drar sig inte för något.
Ja, som Färjestad och Djurgården spelat i kvarten så är ju denna semi den bästa... men det kommer in aftonblaskan och sexpressen inte bry sig om.
Vinner DIF den serien så kommer halva laget spela i VM till våren
Expressen kommer nog att vara jäkligt "på" -om vår semiserie. Det kör ju fullt fläsk från GT där. Räkna kallt in att alla + mer orättvisor som VF drabbas av: kommer att vevas så att pixlarna bågnar.Lajon skrev:Ja, som Färjestad och Djurgården spelat i kvarten så är ju denna semi den bästa... men det kommer in aftonblaskan och sexpressen inte bry sig om.
Just därför måste man hålla huvudet högt...Jonken skrev:...Och hoppas att hjärnsläppen från VF-spelare inte orsakar skador på de våra.KaptenBlodskelett skrev:Nu jävlar!
Nu jävlar!
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Määk skrev:Heads up på Lassi, EG och Ola. De kommer vara måltavlor och Frölunda drar sig inte för något.
Japp allting sanktionerat av den Röde Roger. Maken till Norrbottning det är. Glömmer inte när han skickade in 13e forwarden från bänken för att slåss.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Det psykologiska kriget har börjat.
Precis som när Sigalets flytt 'råkade' läcka under semifinalen mot fiskrenset,
så kommer nu odementerbara signaler om Rubin.
Ett jävla skit av Fusklunda att agera så här!
Dags att rensa fisk! Packet ska ut!
Dessutom, för en gångs skull så kanske jag är i norrbotten då det spelas slutspelshockey. Kanske, kanske blir det delfinen i år!
Precis som när Sigalets flytt 'råkade' läcka under semifinalen mot fiskrenset,
så kommer nu odementerbara signaler om Rubin.
Ett jävla skit av Fusklunda att agera så här!
Dags att rensa fisk! Packet ska ut!
Dessutom, för en gångs skull så kanske jag är i norrbotten då det spelas slutspelshockey. Kanske, kanske blir det delfinen i år!
Äh 4-1 i matcher till Luleå!
Vi kommer stänga ned Fiskrensens offensiv likt vi gjorde mot Växjö, Vi kommer adaptera oss mot motstånd och spela bort så Roger blir rödare än vad han någonsin varit!
Vi kommer stänga ned Fiskrensens offensiv likt vi gjorde mot Växjö, Vi kommer adaptera oss mot motstånd och spela bort så Roger blir rödare än vad han någonsin varit!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Nåja tar vi Guld i år så kan ingen beskylla oss för att fått enkel resa.
GustenA skrev:Määk skrev:Heads up på Lassi, EG och Ola. De kommer vara måltavlor och Frölunda drar sig inte för något.
Japp allting sanktionerat av den Röde Roger. Maken till Norrbottning det är. Glömmer inte när han skickade in 13e forwarden från bänken för att slåss.
En då väldigt ung Gustav Rydahl
Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» 2019-04-09, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå
» 2019-04-11, SM-semifinal 3, Luleå - Frölunda
» 2019-04-13, SM-semifinal 4, Frölunda - Luleå
» 2019-04-15, SM-semifinal 5, Luleå - Frölunda
» 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå
» 2019-04-11, SM-semifinal 3, Luleå - Frölunda
» 2019-04-13, SM-semifinal 4, Frölunda - Luleå
» 2019-04-15, SM-semifinal 5, Luleå - Frölunda