Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
+61
Redbear
NilsOskar
DonP
M32012
raalfie
Oddjob
Allan West
Sir Prozac
Lajon
delphi
stormvägen
pingu
Sundance Kid
belliz
HerrFontanell__
Jonken
Johan__
Dustin
Trötto
Rikky
PM
makkanmakkan
Old Brooklyn
FruktHamster
Loop
LubosC
Bearcat
Mange
Chris Hendrix
Ulfstrk
tibet
Mr Bister
amarule
Pickadoll
mrlule
Salle
storraggarn
Zeb Macahan
Slapshot
Rayko
NallePhu
Högljudd
MrA
MickkeJ
ezz
farre
Urken
BodenSwe
JayDee
Tigerman
Tony Moore
Snikne Ville
Beast.
Sven Savage
Black Prince
Bamsefar
Dave Rock
tvåplustvå
Admin
65 posters
Sida 18 av 20
Sida 18 av 20 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
Nordqvist, ja tack. Skulle vara riktigt kul med honom tillbaka. Byta ut honom mot Ville skulle givetvis vara en förstärkning på alla sätt.
Johan__- Antal inlägg : 941
Oh, spännande rykte.. Har tyckt det varit många som gått väl hårt åt Ville.. Såå dåligt har han ju inte skött sig trots allt.. Men byter vi honom mot Nordan, så jublar såklart även jag Vill han uppöver igen då, tro?! Vore fint!
Salle- Antal inlägg : 3370
Har faktiskt hört att Ville kan vara på glid, däremot var Nordan nytt.
Tycker som flera att Ville fått oförtjänt med kritik, gör inte många "fel" på isen. Problemet är bara att han värvades för att spruta poäng med Vihko o så blev det ju inte.
Tycker som flera att Ville fått oförtjänt med kritik, gör inte många "fel" på isen. Problemet är bara att han värvades för att spruta poäng med Vihko o så blev det ju inte.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Skrev om Ostens fabless för Nordan för flera veckor sedan och nu verkar det som om det finns en gnutta sanning i hinten
Fabbes KHL-lag skall ju flyttas till storstaden Prag så "mysboendet" med Chabi och Emil Lundberg i den gamla vägkrogen upphör så varför inte passa på och flytta hem.
Nordan och Fabbe var riktigt vassa tillsamans i VF tills Nordan gick sönder och VF rensade ut alla som inte hade 031-dna och var värvade av sittande sportchef.
BIG misstake!
Tänk er parhästarna 2012-2013:
Abbott - Abbott
Harju - Omark
Nordan - Fabbe
Då lär vi göra mer än 1 mål/match...
Risken är väl att tar vi Nordan från BIF så svarar de mad att fixa Harju + Omark
Fabbes KHL-lag skall ju flyttas till storstaden Prag så "mysboendet" med Chabi och Emil Lundberg i den gamla vägkrogen upphör så varför inte passa på och flytta hem.
Nordan och Fabbe var riktigt vassa tillsamans i VF tills Nordan gick sönder och VF rensade ut alla som inte hade 031-dna och var värvade av sittande sportchef.
BIG misstake!
Tänk er parhästarna 2012-2013:
Abbott - Abbott
Harju - Omark
Nordan - Fabbe
Då lär vi göra mer än 1 mål/match...
Risken är väl att tar vi Nordan från BIF så svarar de mad att fixa Harju + Omark
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Omark i Brynäs kan väl säga så mycket att han redan sagt åt de flesta runt han i ES är det BARA Luleå som gäller oavsett spelsystem!
Viitaluoma har jag gillar skarp en som går till jobbet varje dag utan att gnälla, Jobbar stehårt i defensiven och har offensiva verktyg men int efått chansen riktigt 100%.
Vet att dem tränade in en PP variant där Ville styr på point men vete fan varför dem inte körde dem mot AIK det var en gåta!
Norda och K-Fab i samma kedja well snålvatten rinner till som sjutton....
Då får man ytterligare ett offensivt vapen i PP säg spel 5 mot 3
Norda - Frallan
Sandell - Hedman - Olle
Harju - Gunnar
Omark - Abbott - Abbott
Nej det skulle skapa mer förutsättningar att få PP spelet att fungera samt få in viss tyngd i laget !
Viitaluoma har jag gillar skarp en som går till jobbet varje dag utan att gnälla, Jobbar stehårt i defensiven och har offensiva verktyg men int efått chansen riktigt 100%.
Vet att dem tränade in en PP variant där Ville styr på point men vete fan varför dem inte körde dem mot AIK det var en gåta!
Norda - Frallan
Sandell - Hedman - Olle
Harju - Gunnar
Omark - Abbott - Abbott
Nej det skulle skapa mer förutsättningar att få PP spelet att fungera samt få in viss tyngd i laget !
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Jag skulle snarare säga att han fått för många chanser. Värvades för att göra poäng men gjorde bara 15p trots mycket speltid.NallePhu skrev:Viitaluoma har jag gillar skarp en som går till jobbet varje dag utan att gnälla, Jobbar stehårt i defensiven och har offensiva verktyg men inte fått chansen riktigt 100%.
Norda - Frallan
Sandell - Hedman - Olle
Harju - Gunnar
Omark - Abbott - Abbott
Nordquist, ja tack. Men det är långt ifrån ett radarpar som vissa verkar tro. Hade i så fall hellre sett Sandell - Viitaluoma - Vihko i tredjefemman. Jag vill ha Fabbe i fjärde.
Cam Abbott - Chris Abbott - Joonas Vihko
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Mike Iggulden
Sami Sandell - Jonas Nordquist - Jens Jakobs
Karl Fabricius - NY - Daniel Mannberg
M32012- Antal inlägg : 172
Hedman, Karlsson, Berglund ska in där också
Beast.- Antal inlägg : 2040
Cam Abbott - Chris Abott - Jens Jakobs
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Sami Sandell
Joonas Vihko - Jonas Nordquist - Johan Harju
Karl Fabricius - NY - Anton Hedman
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Sami Sandell
Joonas Vihko - Jonas Nordquist - Johan Harju
Karl Fabricius - NY - Anton Hedman
Larry David- Antal inlägg : 93
Om nu inte khl-klubbar kan tänka sig vara "för" intresserade:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article14612213.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article14612213.ab
Hur tänker ni om Fabbe egentligen?
Han tjänar strax under miljonen som det stog i tidningen och det exklusive pensionsavsättningar. Han är totalt värdelös i offensiv zon och gett tafatta avslut ett helt nytt ansikte. Ändå vill ni ha med honom i truppen och det med vetskap om att han vill ha betalt som Abbott bröderna.
Snälla förklara för mig hur ni tänker? för tänker måste ni väl ha gjort.
För inte menar ni väl att en av de bäst betalda spelarna ska lira i fjärdekedjan?
Hur många spelare med liknande kvaliteter tror ni man kan hitta i allsvenskan för en bråkdel av lönen?
Skärpning nu. Lägg pengarna på rätt spelare och det är inte Fabbe
Han tjänar strax under miljonen som det stog i tidningen och det exklusive pensionsavsättningar. Han är totalt värdelös i offensiv zon och gett tafatta avslut ett helt nytt ansikte. Ändå vill ni ha med honom i truppen och det med vetskap om att han vill ha betalt som Abbott bröderna.
Snälla förklara för mig hur ni tänker? för tänker måste ni väl ha gjort.
För inte menar ni väl att en av de bäst betalda spelarna ska lira i fjärdekedjan?
Hur många spelare med liknande kvaliteter tror ni man kan hitta i allsvenskan för en bråkdel av lönen?
Skärpning nu. Lägg pengarna på rätt spelare och det är inte Fabbe
farre- Antal inlägg : 2143
Håller med att Fabbe är rätt usel i offensiv zon, och när det vankas målchans ser han livrädd ut. Ska han värvas är det ju inte för hans offensiva kvalitéer, och är det något som behövs är det spets. Så jag är kluven.
farre: Tror du själv att Osten är så dum att han värvar Fabbe och ger han en top-lön en gång till? Om han vill komma hem så får han säkert sänka sina lönekrav en hel del.
LubosC- Antal inlägg : 472
Alltså Osten bröt ju kontraktet med Fabbe just därför att han hade för hög lön i paritet med vad han producerade. Nu har Fabbe varit i KHL och men har inte producerat ett skvatt där heller
Så några miljonlöner kommer Fabbe inte få från något lag. Skulle han återvända till Luleå så kommer Osten erbjuda honom de pengar han förtjänar i dagsläget
Så några miljonlöner kommer Fabbe inte få från något lag. Skulle han återvända till Luleå så kommer Osten erbjuda honom de pengar han förtjänar i dagsläget
Enligt Aftonbladet vill Jonas Nordqvist stanna i Brynäs.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Nu var det ju inte Osten jag syftade på, han har nog koll på läget, det är mina kära medforumister som jag syftade på. Var så säkra Fabbe kommer inte kräva mindre i lön nu än sist.
De pengarna får han nämligen om han fortsätter spela utomlands
De pengarna får han nämligen om han fortsätter spela utomlands
Mr Bister skrev:Enligt Aftonbladet vill Jonas Nordqvist stanna i Brynäs.
Inte för att jag vet hur mycket substans det är i ryktet om Luleå, men vafan skall han svara under brinnande semifinalspel?
Helt rätt Snikne, men det lät rätt så övertygande uttalande.
Nu är Djurgården i Allsvenskan, det finns 2 spelare där som jag skulle gärna skulle se i Luleå, Daniel Brodin eller Patrick Cehlin spelare som både har power och skottar in nån puck då och då och passar in i Luleås spelsystem
Nu är Djurgården i Allsvenskan, det finns 2 spelare där som jag skulle gärna skulle se i Luleå, Daniel Brodin eller Patrick Cehlin spelare som både har power och skottar in nån puck då och då och passar in i Luleås spelsystem
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Brodin skulle definitivt passa in. Sen skulle jag nog vilja lägga till Kempe, enbart för hans offensiva kvaliteter.
Jonas Nordqvist (en av mina topp center-favoriter i LHF-tröjan) ett rungande JAAA TACK, pröjsa grabben så han "kommer hem". Fabbe, ett rungande NEEEJ TACK - trots han är Lulekille med ett gigantiskt LHF-hjärta, alldeles för dålig, bättre satsa på Marcus Sandström!
NHLMr Bister skrev:Helt rätt Snikne, men det lät rätt så övertygande uttalande.
Jonas Åström ligger verkligen i, här kommer nästa viktiga nyhet i vår silly, litar på honom fullt ut i denna!
http://hockeynonsens.blogspot.se/
http://hockeynonsens.blogspot.se/
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Hm. Osten har ju sagt att Cam är återställd och att han är muntligt överrens med Luleå...
Då återstår bara att dom fixat svenska pass för bröderna?
Då återstår bara att dom fixat svenska pass för bröderna?
Tror att Cam håller på att flytta till större LGH så tjejen hans kommer rymmas, luktar som att dem hållt på med detta ang dubbla pass i smyg en längre tid vad det verkar då!
Om Nordquist och Aulin kommer in och Viitaluoma dumpas så har Luleå alltså 13 forwards (Cam inräknad). Osten vill ha 15 på kontrakt
Harju stannar? Vem blir den 15e?
yyy
Tror ni att Rögle plockar tillbaka Kempe nu, hähä..? D. Tjärnqvist vill de nog också ha.
Vilka vill ha?
Spelare.
Marcus Nilson
Kristofer Ottosson
Jimmie Ölvestad
Kyle Klubertanz
John Norman
Josef Boumedienne
Pontus Åberg
Mario Kempe
Tim Eriksson
Patrick Cehlin
Andreas Holmqvist
Daniel Tjärnqvist
Mathias Tjärnqvist
Mika Zibanejad
Jonas Almtorp
Christian Eklund
Mattias Carlsson
Erik Gustafsson
Daniel Brodin
Fredrik Claesson
Philip Holm
David Printz
Fredric Weigel
Kim Lennhammer
Ludwig Blomstrand
Alexander Wennberg
Sebastian Persson
Alexander Falk
Linus Arnesson
Marcus Due-Boje
Tyler Plante
Stefan Söder
Tim Sandberg
Gustaf Wesslau
Vilka vill ha?
Spelare.
Marcus Nilson
Kristofer Ottosson
Jimmie Ölvestad
Kyle Klubertanz
John Norman
Josef Boumedienne
Pontus Åberg
Mario Kempe
Tim Eriksson
Patrick Cehlin
Andreas Holmqvist
Daniel Tjärnqvist
Mathias Tjärnqvist
Mika Zibanejad
Jonas Almtorp
Christian Eklund
Mattias Carlsson
Erik Gustafsson
Daniel Brodin
Fredrik Claesson
Philip Holm
David Printz
Fredric Weigel
Kim Lennhammer
Ludwig Blomstrand
Alexander Wennberg
Sebastian Persson
Alexander Falk
Linus Arnesson
Marcus Due-Boje
Tyler Plante
Stefan Söder
Tim Sandberg
Gustaf Wesslau
Beast. skrev:Om Nordquist och Aulin kommer in och Viitaluoma dumpas så har Luleå alltså 13 forwards (Cam inräknad). Osten vill ha 15 på kontrakt
Har svårt att se att Harju stannar, men jag hoppas jag har fel då jag skulle vilja ge han en ny chans.
Men försvinner Harju så vill jag se någon av dessa:
http://eliteprospects.com/player.php?player=10622
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5522
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10191
15e spelaren är:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=182
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Men innan säsongen startar så tror jag att vi får se 2 till försvinna från truppen.
David Rautio trots nytt kontrakt, lånas ut till Allsvenskan och att Janne Sandström bryter kontraktet och lägger skridskorna på hyllan.
Och då behöver vi en Back, en offensiv back. Vem det skulle vara vågar jag inte spekulera om.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7546
Sen fortsätter jag att envisas om att Luleå har absolut Elitseriens bästa målvaktspar nästa säsong med denna motivering:
Islanders har för nuvarande 4 målvakter i laguppställningen, men ingen Anders Nilsson.
Rick DiPietro borta en längre tid pga skada, och nu blev också Nabokov skadad, som för övrigt skrev ett nytt kontrakt med Islanders.
Då väljer man att satsa på Al Montoya samtidigt som man går och värvar John Grahame som inte stått en match i NHL sen 2007-2008.
Väljer också Islanders att kalla upp en målvakt från Bridgeport så har jag starka misstankar om att man tar upp Kevin Poulin alla dagar i veckan, som fått fler chanser i Islanders i år, samt första keeper i Bridgeport.
Och innan säsongen börjar, väljer Islanders att låna ut Anders Nilsson till Luleå
David Rautio trots nytt kontrakt, lånas ut till Allsvenskan och att Janne Sandström bryter kontraktet och lägger skridskorna på hyllan.
Och då behöver vi en Back, en offensiv back. Vem det skulle vara vågar jag inte spekulera om.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7546
Sen fortsätter jag att envisas om att Luleå har absolut Elitseriens bästa målvaktspar nästa säsong med denna motivering:
Islanders har för nuvarande 4 målvakter i laguppställningen, men ingen Anders Nilsson.
Rick DiPietro borta en längre tid pga skada, och nu blev också Nabokov skadad, som för övrigt skrev ett nytt kontrakt med Islanders.
Då väljer man att satsa på Al Montoya samtidigt som man går och värvar John Grahame som inte stått en match i NHL sen 2007-2008.
Väljer också Islanders att kalla upp en målvakt från Bridgeport så har jag starka misstankar om att man tar upp Kevin Poulin alla dagar i veckan, som fått fler chanser i Islanders i år, samt första keeper i Bridgeport.
Och innan säsongen börjar, väljer Islanders att låna ut Anders Nilsson till Luleå
LULEÅ 2012/2012
Anders Nilsson
Johan Gustafsson
Joel Lassinantti
Johan Fransson
Daniel Gunnarsson
Topi Jaakola
Robin Jonsson
Niclas Wallin
Lukas Kilstöm
Dean Kukan
Marcus Fagerudd
Robin Jacobsson
Ilkka Heikkinen
Chris Abbott
Cam Abbott
Kim Karlsson
Toni Koivisto
Daniel Mannberg
Niklas Olausson
Sami Sandell
Joonas Vihko
Jonas Nordqvist
Jared Aulin
Mike Iggulden
Karl Fabricius
Marcus Sandström
Anton Hedman
Jens Jakobs
Jonas Berglund ( Lånas ut till Piteå )
Även om Jared Aulin ryktas hit eller dit, och dementeras från olika håll, så skulle jag personligen vara lite tveksam till denna värvning. Håller hög klass i Allsvenskan, men när det gäller som i kvalserien så tycker jag han vart enormt osynlig dom 2-3 matcher jag sett han spela.
Jag önskade helt klart man satsade på något annat, men vill Osten och Rönken så trot jag på dom.
Anders Nilsson
Johan Gustafsson
Joel Lassinantti
Johan Fransson
Daniel Gunnarsson
Topi Jaakola
Robin Jonsson
Niclas Wallin
Lukas Kilstöm
Dean Kukan
Marcus Fagerudd
Robin Jacobsson
Ilkka Heikkinen
Chris Abbott
Cam Abbott
Kim Karlsson
Toni Koivisto
Daniel Mannberg
Niklas Olausson
Sami Sandell
Joonas Vihko
Jonas Nordqvist
Jared Aulin
Mike Iggulden
Karl Fabricius
Marcus Sandström
Anton Hedman
Jens Jakobs
Jonas Berglund ( Lånas ut till Piteå )
Även om Jared Aulin ryktas hit eller dit, och dementeras från olika håll, så skulle jag personligen vara lite tveksam till denna värvning. Håller hög klass i Allsvenskan, men när det gäller som i kvalserien så tycker jag han vart enormt osynlig dom 2-3 matcher jag sett han spela.
Jag önskade helt klart man satsade på något annat, men vill Osten och Rönken så trot jag på dom.
Skrev det också tidigare, Aulin har varit riktigt osynlig i Kvalserien. Och då har man ändå haft litr fokus på honom. Kanske är klar för ny klubb..
Varför skulle Janne Sandström bryta sitt kontrakt? Kommer inte hända
Rautio kommer såklart inte spela i Allsvenskan efter sin fina säsong iår...
Rautio kommer såklart inte spela i Allsvenskan efter sin fina säsong iår...
Ja, att Rautio och Sandström inte skulle ingå i nästa säsongs trupp känns lite långsökt.
Ja tack till Aulin, har sett flera matcher med honom och gillat det jag sett. Men om det blir Aulin istället för Cam Abbott är det givetvis tråkigt. Har sett så bra ut för Cam på träning och att han sen ska vara "helt återställd". Skulle vara en tuff smäll om han helt plötsligt skulle vara tvungen att sluta.
Men om det är på G med dubbelt medborgarskap vore det kanon på alla sätt och vis, men något måste ju hursomhelst hända om Aulin skulle vara på G.
Hoppas verkligen att det är medborgarskapet som är i fokus.
Ja tack till Aulin, har sett flera matcher med honom och gillat det jag sett. Men om det blir Aulin istället för Cam Abbott är det givetvis tråkigt. Har sett så bra ut för Cam på träning och att han sen ska vara "helt återställd". Skulle vara en tuff smäll om han helt plötsligt skulle vara tvungen att sluta.
Men om det är på G med dubbelt medborgarskap vore det kanon på alla sätt och vis, men något måste ju hursomhelst hända om Aulin skulle vara på G.
I princip är det ganska enkelt med medborgarskapsfrågan. Har man varit längre tid i Sverige än 3 år, och har varit gift/sambo med en svensk medborgare i minst 2 år, så får man bli svensk medborgare (under förutsättning att man haft permanent uppehållstillstånd i två år och att man inte är straffad. Disciplinnämnden har ingen talan i det fallet ).
Klarar man inte sambokravet gäller 5 år. Sedan måste man räkna bort tid över 40 dagar/år som man varit utomlands, men just den detaljen kan man få undantag för. För bägge Abbottarna gäller att de kom till Sverige 2008, så 5-årsregeln klarar de inte. Ska de få medborgarskap måste det alltså gå via sambo-regeln. Går inte heller det så kan det bli svårt, men man kan ju alltid söka och i sämsta fall få avslag.
Klarar man inte sambokravet gäller 5 år. Sedan måste man räkna bort tid över 40 dagar/år som man varit utomlands, men just den detaljen kan man få undantag för. För bägge Abbottarna gäller att de kom till Sverige 2008, så 5-årsregeln klarar de inte. Ska de få medborgarskap måste det alltså gå via sambo-regeln. Går inte heller det så kan det bli svårt, men man kan ju alltid söka och i sämsta fall få avslag.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
På tal om silly season så startar Luleå upp fotboll också dagen till ära..
http://www.luleahockey.se/Nyheter/Lulea-Hockey-gor-storsatsning-pa-fotboll/
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Ja si dem kan än:)Zeb Macahan skrev:På tal om silly season så startar Luleå upp fotboll också dagen till ära..
Jag läste artikeln och tyckte att "ja, men varför inte.. fast vänta nu? Luleå HOCKEY Fotboll?"
Där brast det hela och jag insåg att det var första april!
Där brast det hela och jag insåg att det var första april!
En dag som denna tror inte jag mycket på kan man säga....
Hur blir det med Zibanejad nästa säsong? Är det klart att han kommer åka över och försöka ta en plats i NHL? Han har ju i alla fall poängmässigt inte gjort någon kanonsäsong i år, kanske läge att stanna ett år till i elitserien?
Hade varit den bästa värvningen från Djurgården även om han nog bara spelar max 1 säsong till i Sverige.
Hade varit den bästa värvningen från Djurgården även om han nog bara spelar max 1 säsong till i Sverige.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
åker förmodligen över till Ottawa och spelar slutspelet, Misstänker att han inte kommer finnas med i DIF de sista matcherna utan att Ottawa kallar han över asap....Sundance Kid skrev:Hur blir det med Zibanejad nästa säsong? Är det klart att han kommer åka över och försöka ta en plats i NHL? Han har ju i alla fall poängmässigt inte gjort någon kanonsäsong i år, kanske läge att stanna ett år till i elitserien?
Haha, den satt.Zeb Macahan skrev:På tal om silly season så startar Luleå upp fotboll också dagen till ära..
Johan__ skrev:Ja, att Rautio och Sandström inte skulle ingå i nästa säsongs trupp känns lite långsökt.
Ja idag känns det som 2 långskott, från halva plan och totalt felträff som med lite tur går via motståndarn upp i ribban, rygg och stolpe ut sen träffar den samma motståndar spelaren och går in. Faktum är att Silly Season knappt börjat och mycket kommer att ändras och hända.
Vad gör man om Anders Nilsson lånas ut? småflinar att SAIK tappar Joacim Eriksson, och ersätter han med Anders Nilsson t.ex? Eller hade det vart aktuellt att låna ut David Rautio då om ett sådant scenario skulle hända? För just nu är det 4 målvakter före Nilsson i Islanders, så därför menar jag att det inte kan vara omöjligt?
Angående Janne så är det mer som ett skott från egna blå, som studsar via sargen och på domaren in i mål.
Men Janne gör nog ingen lycklig, under slutspelet agerade han mest statist och deltog sig inte in i närkamperna, vilket för mig var rätt så ovanligt att se samt att ansiktsutrycken berättade mest att fyfan vad hockey är jobbigt. Sen behöver man inte vara någon raket forskare för att veta att Sandström sett sina bästa år. Men som sagt, har kontrakt över nästa säsong som visst kan det vara långsökt.
Men jag kan även se detta scenario framför mig.....
Från Kurirenbloggen
Det ryktas om att Johan Harju blir kvar i Luleå Hockey kommande säsong. Sökt honom, hans agent och Luleå. Alldeles nyss fick jag tag i sportchefen Lars "Osten" Bergström, som bekräftade att de suttit i samtal med Harju.
Men.
- Ska jag göra en bedömning i dagsläget så lämnar Johan för spel utomlands nästa säsong. Allt är väldigt öppet för tillfället, säger Osten.
Det ryktas om att Johan Harju blir kvar i Luleå Hockey kommande säsong. Sökt honom, hans agent och Luleå. Alldeles nyss fick jag tag i sportchefen Lars "Osten" Bergström, som bekräftade att de suttit i samtal med Harju.
Men.
- Ska jag göra en bedömning i dagsläget så lämnar Johan för spel utomlands nästa säsong. Allt är väldigt öppet för tillfället, säger Osten.
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/landslagsforward-pa-vag-bort-fran-lulea/
Komarek verkar med andra ord vara påväg bort. Detta öppnar upp för ännu en forward. Synd tycker jag, eftersom jag på nått sätt alltid tyckt om Konstantin, även om han inte utvecklats på det sätt jag hoppats på. Kan vara pga att speltiden inte direkt gynnat hans fortsatta utveckling som hockeyspelare.
Komarek verkar med andra ord vara påväg bort. Detta öppnar upp för ännu en forward. Synd tycker jag, eftersom jag på nått sätt alltid tyckt om Konstantin, även om han inte utvecklats på det sätt jag hoppats på. Kan vara pga att speltiden inte direkt gynnat hans fortsatta utveckling som hockeyspelare.
Kan inte hålla med om att Aulin har varit osynlig i kvalserien. Han missade väl någon ks-match i början på grund av sjukdom men har efter det klivit in och varit en av örebros bästa forwards. I vissa matcher har han rentav briljerat. Mot Djurgården borta var han riktigt bra.
Aulin?
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggare.aspx?blogg=4171576
Konstigt att vi bara verkar kika på spelare från vår andradivision. Tråkigt på det sättet att vi inte verkar vilja spänna musklerna tillräckligt.
Finns massvis med EU spelare i AHL oxå! Finns en anledning att de spelar i Nordamerika.
Finns massvis med EU spelare i AHL oxå! Finns en anledning att de spelar i Nordamerika.
Snikne Ville skrev:Aulin?
Aulin har ryktats "förut" under ÅRETS silly season.. Så som jag tolkar det så är detta en spelare som ryktats till oss tidigare än så.. Så tror mer på Farre's förslag med Kempe
Salle- Antal inlägg : 3370
Sen hoppas jag innerligt att man gör ett seriöst försök med Martin Janhols från Leksand.
Det lilla jag har sett har han imponerat kraftigt. Stor och stark. Gärna i samma kedja som bröderna nästa år.
Det lilla jag har sett har han imponerat kraftigt. Stor och stark. Gärna i samma kedja som bröderna nästa år.
Ser gärna Mario Kempe i Luleåtröjan. Han har varit Djurgårdens bästa spelare i slutet av ES och under hela kvalserien
Mario Kempe har väl aldrig varit aktuell för spel i Luleå? Bara i fan-kretsar.
Jonas Almtorp någon...?
Jonas Almtorp någon...?
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Sida 18 av 20 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012