Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
+61
Redbear
NilsOskar
DonP
M32012
raalfie
Oddjob
Allan West
Sir Prozac
Lajon
delphi
stormvägen
pingu
Sundance Kid
belliz
HerrFontanell__
Jonken
Johan__
Dustin
Trötto
Rikky
PM
makkanmakkan
Old Brooklyn
FruktHamster
Loop
LubosC
Bearcat
Mange
Chris Hendrix
Ulfstrk
tibet
Mr Bister
amarule
Pickadoll
mrlule
Salle
storraggarn
Zeb Macahan
Slapshot
Rayko
NallePhu
Högljudd
MrA
MickkeJ
ezz
farre
Urken
BodenSwe
JayDee
Tigerman
Tony Moore
Snikne Ville
Beast.
Sven Savage
Black Prince
Bamsefar
Dave Rock
tvåplustvå
Admin
65 posters
Sida 17 av 20
Sida 17 av 20 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
Mrmadhawk skriver att det nu är helt klart att Mattias Persson lämnar Luleå.
- Jag trivdes jättebra med hockeyn i Luleå. Vi hade ett bra lag med jättebra medspelare, tränare och fans plus en förening som har tagit väl hand om mig. Tyvärr har inte det sociala utanför hockeyn fungerat för mig och min sambo – vilket gjort att jag inte kunnat känna den glädje och harmoni som jag önskat, säger Persson själv till Luleås hemsida.
Ser nu att det även finns på just Luleås officiella.
- Jag trivdes jättebra med hockeyn i Luleå. Vi hade ett bra lag med jättebra medspelare, tränare och fans plus en förening som har tagit väl hand om mig. Tyvärr har inte det sociala utanför hockeyn fungerat för mig och min sambo – vilket gjort att jag inte kunnat känna den glädje och harmoni som jag önskat, säger Persson själv till Luleås hemsida.
Ser nu att det även finns på just Luleås officiella.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Man gråter ju inte krokodiltårar över den brytningen precis, det känns snarare riktigt bra.. Lycka till i framtida klubb Mattias.
Salle- Antal inlägg : 3370
Det är givetvis synd att Mattias inte lyckades med mer än han gjorde och att han inte trivdes socialt i Luleå. Han verkar vara en bra person och kan bara önska honom lycka till i fortsättningen!
Denna brytning känns dock perfekt för Luleå som vill få in lite mer hjärta och power i laget. Fabricius ersätter?
Denna brytning känns dock perfekt för Luleå som vill få in lite mer hjärta och power i laget. Fabricius ersätter?
tvåplustvå- Antal inlägg : 85
Tråkigt att han inte trivdes men så är det ju för många sörlänningar. Dom pallar inte mörkret, kylan och ensamheten uppe i norr.
Dags för Osten att börja jobba på högvarv och få in några vassa spelare nu!
Dags för Osten att börja jobba på högvarv och få in några vassa spelare nu!
Beast.- Antal inlägg : 2040
Så då är det 4-5 forwards som skall in. Vore spännande att veta vilken budget man har att röra sig med. Mycket beror nog på hur externsponsrad Harju var.
Spontant tycker man att det borde finnas pengar till en klassvärvning, men man skall också komma ihåg att Koivisto blev signad under säsongen. Om han under säsongen tog upp löneutrymmet som Cam lämnade efter sig och om Cam kommer tillbaks nästa säsong - något som mycket pekar på - så kan det vara så tråkigt att Koivisto får räknas som kommande säsongs stora värvning... typ.
Inte för att jag har något emot Koivisto. Inte alls.. Men Silly Season-slynan i mig vill så klart se ett nytt häftigt namn att hoppas på.
Spontant tycker man att det borde finnas pengar till en klassvärvning, men man skall också komma ihåg att Koivisto blev signad under säsongen. Om han under säsongen tog upp löneutrymmet som Cam lämnade efter sig och om Cam kommer tillbaks nästa säsong - något som mycket pekar på - så kan det vara så tråkigt att Koivisto får räknas som kommande säsongs stora värvning... typ.
Inte för att jag har något emot Koivisto. Inte alls.. Men Silly Season-slynan i mig vill så klart se ett nytt häftigt namn att hoppas på.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Känns som att Luleå gjort ett ekonomiskt mycket sämre år än ifjol. Sämre publiksnitt både i grundserie + slutspel, endast 3 slutspelsmatcher på hemmaplan, lite dyrare spelartrupp
Visserligen har vi ju den där miljonen som seriesegrare men hur mycket täcker den upp egentligen? Ifjol gick föreningen 7 mille plus...tror inte man är i närheten av det iår tyvärr
Visserligen har vi ju den där miljonen som seriesegrare men hur mycket täcker den upp egentligen? Ifjol gick föreningen 7 mille plus...tror inte man är i närheten av det iår tyvärr
Jens Jakobs KLAR
Luleå Hockey har skrivit ett ettårsavtal med forwarden Jens Jakobs som är född 1985. Jakobs var den gångna säsongen Mora IK:s poängstarkaste spelare och har de tre senaste säsongerna stått för 55 mål och 70 assist i Allsvenskan och Kvalserien med Mora.
Jens Jakobs
- Det känns väldigt inspirerande att få den här chansen av Luleå Hockey. Jag har bara hört bra om Luleå och hur man tar hand om sina spelare. Plus att man har en bra historia av att släppa fram spelare från Allsvenskan så det här skall bli riktigt roligt.
Lars ”Osten” Bergström
- Jens Jakobs är en spelare med speed, skicklighet och poängkvalitet. En rightare som etablerat sig i Allsvenskan de senaste säsongerna och som vi känner är redo att ta sina kvaliteter till en högre nivå.
Luleå Hockey har skrivit ett ettårsavtal med forwarden Jens Jakobs som är född 1985. Jakobs var den gångna säsongen Mora IK:s poängstarkaste spelare och har de tre senaste säsongerna stått för 55 mål och 70 assist i Allsvenskan och Kvalserien med Mora.
Jens Jakobs
- Det känns väldigt inspirerande att få den här chansen av Luleå Hockey. Jag har bara hört bra om Luleå och hur man tar hand om sina spelare. Plus att man har en bra historia av att släppa fram spelare från Allsvenskan så det här skall bli riktigt roligt.
Lars ”Osten” Bergström
- Jens Jakobs är en spelare med speed, skicklighet och poängkvalitet. En rightare som etablerat sig i Allsvenskan de senaste säsongerna och som vi känner är redo att ta sina kvaliteter till en högre nivå.
Jaha.. Jakobs klar, som det ryktats om.. Ersättare till Persson får han väl ses som då.. Har ju spelat med Olausson tidigare.. i och för sig har Koivisto/Sandell funkat utmärkt där... Men tror Ola gärna har en rightare också vid sin sida, som han kan bolla med i framförallt pp.. ungefär som med arla.
Salle- Antal inlägg : 3370
Det är mycket kring Luleå nu!
Ja jäklar nu är silly season igång på allvar!
Tror nog att de flesta räknar med ett sämre resultat, kanske 2-3 miljoner plus får man hoppas åtminstone. Men 7 miljoner vet man att Luleå inte är i närheten av i år.Beast. skrev:Känns som att Luleå gjort ett ekonomiskt mycket sämre år än ifjol. Sämre publiksnitt både i grundserie + slutspel, endast 3 slutspelsmatcher på hemmaplan, lite dyrare spelartrupp
Johan__- Antal inlägg : 941
Ännu en 175 cm lirare i form av Jens Jacobs. Persson till Malmö och det är ju inget att förfäras över. Det är tråkigt när spelarnas respektive inte hittar rätt i det sociala livet. Här uppe ska helst man gilla att aktivera sig i naturen för att trivas ordentligt. Annars kan man ju lika gärna bo i Stockholm!
Värvningen av "busen" Hedman är riktigt bra. Nu kanske det inte blir lika många hjärnskakningar nästa säsong. Bra Osten!!!!!!!!!!!!! Vill dock se att vi värvar en "otäck" spelare till.
Ställer mig tveksam till våran defensivt utpräglade backsida. Vart är pp-backen???
Resten av nyförvärven måste hålla hög klass. Visst vore det underbart med Omark men jag önskar att han får chansen att visa upp sig på allvar i Nhl först och främst.
Det är tyvärr så att vårat nuvarande spelsystem med dem anonyma minilirare vi har inte är det bästa konceptet för att fylla hallen under varken serielunk eller ens slutspel. Vi måste värva spektakulärare framöver!!
Hade vi haft Sandell och Abbott på isen skulle vi troligtvis spelat semi nu förövrigt! Dem 2 viktigaste spelarna borta.. Typiskt!! Glad påsk! (snart)
Värvningen av "busen" Hedman är riktigt bra. Nu kanske det inte blir lika många hjärnskakningar nästa säsong. Bra Osten!!!!!!!!!!!!! Vill dock se att vi värvar en "otäck" spelare till.
Ställer mig tveksam till våran defensivt utpräglade backsida. Vart är pp-backen???
Resten av nyförvärven måste hålla hög klass. Visst vore det underbart med Omark men jag önskar att han får chansen att visa upp sig på allvar i Nhl först och främst.
Det är tyvärr så att vårat nuvarande spelsystem med dem anonyma minilirare vi har inte är det bästa konceptet för att fylla hallen under varken serielunk eller ens slutspel. Vi måste värva spektakulärare framöver!!
Hade vi haft Sandell och Abbott på isen skulle vi troligtvis spelat semi nu förövrigt! Dem 2 viktigaste spelarna borta.. Typiskt!! Glad påsk! (snart)
tibet- Antal inlägg : 1298
Jag tycker nog att Lukas Kilström känns lite överflödig nu... hellre in med en riktig offensiv PP-back där.
Snabb Silly än så länge
Är väl bara 2-3 forwards som saknas? Jag förväntar mig inga större namn men ett Tungt namn skulle vara kul att få in.
Är väl bara 2-3 forwards som saknas? Jag förväntar mig inga större namn men ett Tungt namn skulle vara kul att få in.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Fransson, Gunnarsson och Fagerudd är väl ganska utpräglade PP-backar? Kör man dessutom med 4 forwards i PP, så räcker det ju mer än väl. Luleå har även kommande säsong en riktigt stark backbesättning.
MP är tydligen nu klar för Malmö på 3år dock inte officiellt ännu!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Janne Pesonen vore inte dumt alltså. Fixa Osten!
Lite svårt då han är förmodligen redan klar för SC Bern i NLA SchweizBeast. skrev:Janne Pesonen vore inte dumt alltså. Fixa Osten!
Jag är tveksamt inställd till backsidan. Vi hade redan ett tveksamt PP och det blir inte bättre med Jacobsson istället för Fälth. Skulle vilja se en offensiv PP-back värvas om man inte satsar på Fagerudd/Gunnarsson. Varför satsade man inte på dem i år i så fall?
M32012- Antal inlägg : 172
Undra om inte Johan Wiklander vore nåt att satsa på. En jäkla målskytt, bra på rören och han ser stark ut och kan täcka puck bra
29 kassar på 41 matcher är inte illa i Allsvenskan. Nu i kvalserien har han gjort 5 mål på 6 matcher. Ifjolårets kvalserie gjorde han 9 mål på 10 matcher
29 kassar på 41 matcher är inte illa i Allsvenskan. Nu i kvalserien har han gjort 5 mål på 6 matcher. Ifjolårets kvalserie gjorde han 9 mål på 10 matcher
Han har ju misslyckats tidigare i Elitserien så kanske Elitserieklubbarna är lite skeptiska.
Över 50 mål på två säsonger i allsvenskan är hursomhelst ruggigt bra och han borde nog få en chans till.
Över 50 mål på två säsonger i allsvenskan är hursomhelst ruggigt bra och han borde nog få en chans till.
Hehe, lyfte hans namn på twitter idag, månne om Osten har krokar ute där? Kanske är han som är klar å ännu spelar...som Osten sa?! Nää, tror inte det men inte mig emot.Beast. skrev:Undra om inte Johan Wiklander vore nåt att satsa på. En jäkla målskytt, bra på rören och han ser stark ut och kan täcka puck bra
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Enlligt MrMadhawk skall Andreas Thureeson var på väg hem till Sverige. Var ju i MIF under Ostens tid.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4024
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Zeb Macahan skrev:Hehe, lyfte hans namn på twitter idag, månne om Osten har krokar ute där? Kanske är han som är klar å ännu spelar...som Osten sa?! Nää, tror inte det men inte mig emot.Beast. skrev:Undra om inte Johan Wiklander vore nåt att satsa på. En jäkla målskytt, bra på rören och han ser stark ut och kan täcka puck bra
Ah, fick du någon respons på det eller? Det är ju spännande att spekulera om Ostens uttalande om den eventuella värvningen "som fortfarande spelar". Jimmie Ölvestad kanske? Hehe
Snikne Ville skrev:Enlligt MrMadhawk skall Andreas Thureeson var på väg hem till Sverige. Var ju i MIF under Ostens tid.
Är han verkligen så vass då? Inte speciellt imponerande stats och har spelat 5 säsonger utan att lyckas ta plats i något NHL-lag. Ska dock sägas att jag inte har sett honom spela
Beast, nä ingen respons what so ever. Mer ett önsketänkande från min sida vad gäler AS-spelare.
Persson nu helt klar för Malmö. Allsvenskan är nog mer hans nivå
Beast. skrev:Snikne Ville skrev:Enlligt MrMadhawk skall Andreas Thureeson var på väg hem till Sverige. Var ju i MIF under Ostens tid.
Är han verkligen så vass då? Inte speciellt imponerande stats och har spelat 5 säsonger utan att lyckas ta plats i något NHL-lag. Ska dock sägas att jag inte har sett honom spela
Har inte heller någon egentlig koll på hur han sett ut i AHL. Men han imponerade grymt på mig sista säsongen med MIF, främst mtp hans ålder på den tiden. Var mest ute efter att droppa namnet efterom det lär bli spekulationer om Madhawk har rätt, vilket han brukar.
Kollar på Djurgården - Örebro. Aulin och Wiklander är riktigt jävla bra! Aulin är snabb och har fin teknik, lurig och gillar att utmana. Wiklander är en riktigt vass målskytt, en spelskicklig sådan! Ett under att han inte spelar i elitserien. Löwdahl är också bra.
M32012- Antal inlägg : 172
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggare.aspx?blogg=4171576
Osten har gjort ett litet uttalande angående Thuresson om någon har missat det. Han verkar inte heller ha någon vidare koll på killen haha. Det enda minnet jag har ifrån honom är från JVM och att han var jävligt duktig på skrillorna då och spelade fysiskt.
Osten har gjort ett litet uttalande angående Thuresson om någon har missat det. Han verkar inte heller ha någon vidare koll på killen haha. Det enda minnet jag har ifrån honom är från JVM och att han var jävligt duktig på skrillorna då och spelade fysiskt.
LubosC- Antal inlägg : 472
Cam - Chris - Jens Jakobs (Ska spela i en 1a eller 2a)
Mange- Antal inlägg : 6617
Jahapp. NDS skriver på sin hockeyblogg att Osten och Luleås ledning återigen gett kalla handen åt en spelare. Man hade lovat Elias Fälth ett nytt kontrakt i Luleå, han gick och väntade, men tröttnade på att vänta så han skrev på för HV71 istället, enligt honom själv.
Hur svårt kan det vara att förklara för en spelare att han inte är önskvärd? Varför ge falska förhoppningar? Det är inte första gången detta händer.
Blir så jävla irriterad. Jag gillar inte direkt Ostens metoder...
Hur svårt kan det vara att förklara för en spelare att han inte är önskvärd? Varför ge falska förhoppningar? Det är inte första gången detta händer.
Blir så jävla irriterad. Jag gillar inte direkt Ostens metoder...
Hm, det där låter ju inte alls bra. Och man har tyvärr hört samma historier förr...
Osten själv säger ju att Fälth ville lämna pga familjen ville nedåt landet
Osten själv säger ju att Fälth ville lämna pga familjen ville nedåt landet
Nej, det där känns inte så stabilt. Fälrth verkar dessutom vara en rätt igenom vettig kille, så att han fabulerar tror jag man kan utesluta. Även om det är så att det finns fullgoda skäl, t ex skador, måste det skötas smidigare.
Litegrann Osten i ett nötskal enligt mig, kan hockey som få och levererar resultat men också jävligt osmidig och stridig mellan varven.
Litegrann Osten i ett nötskal enligt mig, kan hockey som få och levererar resultat men också jävligt osmidig och stridig mellan varven.
Tråkigt att han drar ner vår förening med såna metoder. Var väl Almtorp som inte ens fick tag på Osten i mitten på sommaren ens. Fy Fan säger jag bara
farre- Antal inlägg : 2143
Efter att ha läst pappersupplagan där det står lite mer detaljerat. Det hela känns dåligt skött.
Fälth ville skriva på ett nytt kontrakt hela förra året, sa det till Osten upprepade gånger utan att nåt hände. Bara tomma ord tillbaka. Men sen gick svärfar bort sent på hösten och det var då han kände att han ville flytta söderut närmare familjen för sin tjejs skull. Så även om han skrivit ett nytt kontrakt innan dess så fanns nog chansen att han skulle lämna av personliga skäl.
Men innan dess trivdes han jättebra och ville skriva ett nytt kontrakt.
Sen gillar jag krönikan som Pelle Johansson gör. Att vi ska nog vara glada att vi har Jonas Rönnqvist och hans kontakter, för känns ju som Osten bränner lite många broar mellan spelare och agenter. Det är dålig PR för klubben och kan påverka framtida värvningar.
Vi kommer aldrig vara en klubb som kan locka med jättehöga löner så vi måste ha ett så gott ansikte utåt som möjligt annars blir det jobbigt.
Fälth ville skriva på ett nytt kontrakt hela förra året, sa det till Osten upprepade gånger utan att nåt hände. Bara tomma ord tillbaka. Men sen gick svärfar bort sent på hösten och det var då han kände att han ville flytta söderut närmare familjen för sin tjejs skull. Så även om han skrivit ett nytt kontrakt innan dess så fanns nog chansen att han skulle lämna av personliga skäl.
Sen gillar jag krönikan som Pelle Johansson gör. Att vi ska nog vara glada att vi har Jonas Rönnqvist och hans kontakter, för känns ju som Osten bränner lite många broar mellan spelare och agenter. Det är dålig PR för klubben och kan påverka framtida värvningar.
Vi kommer aldrig vara en klubb som kan locka med jättehöga löner så vi måste ha ett så gott ansikte utåt som möjligt annars blir det jobbigt.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Känns lite som vad har jag sagt åt er alla????BodenSwe skrev:Efter att ha läst pappersupplagan där det står lite mer detaljerat. Det hela känns dåligt skött.
Problemet är Osten är ingen sportchef har alldrig varit det han är och förblir en coach!
Detta har jag hört talas länge länge att det knorras bland agenterna om Ostens stil vid förhandlignar det ska vara så långa löner men en massa jäkla klausuler som ska slå ut, Vet att Osten bommat en hel del bra spelare med denna stil men så fungerar han my way or the highway liksom!
Synd och skam att en enda person drar ned föreningen i skiten som Pelle frågar sig vad händer den dagen Rönken inte blir kvar i Luleå??
Ang Fälth så nog hade han stannat men Osten vet väl inte hur en telefon fungerar sitter väl och väntar när ringer agenten, Ringer inte agenten då nepp han har valt annan klubb och skiter i att ta kontakt själv....
Synd bara tappa en av få PP backar vi har i Laget!
Det är ju bara fjantigt att generellt dissa Osten, han har gjort ett fantastiskt jobb som sportchef och är kanske den största enskilda faktorn till att föreningen lyft sig ordentligt.
Sen kommer det tyvärr en del mindre bra saker på köpet. Men nu är det ju faktiskt så att ytterst ansvarig för "sporten" är Stöckel och det är därmed på hans bord den frågan borde ligga, och det är ingen avundsvärd uppgift..
Sen kommer det tyvärr en del mindre bra saker på köpet. Men nu är det ju faktiskt så att ytterst ansvarig för "sporten" är Stöckel och det är därmed på hans bord den frågan borde ligga, och det är ingen avundsvärd uppgift..
Japp, det är ungefär vad du sagt hur länge som helst både här och på Luleåfans. Jag håller dock inte med överhuvudtaget. Finns nog ingen sportchef i ES som jag hade vilja ha mer än Osten. Vi ligger definitivt på undre halvan av alla lag vad det gäller spelarbudget och ändå vann vi grundserien, vi var bättre än alla lag sett över 55 omgångar. Bara för att du har en/några spelare som är missnöjd förändrar inte det faktum att han gjort ett jäkligt bra jobb.NallePhu skrev:
Känns lite som vad har jag sagt åt er alla????
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Sen när man läser artikeln lite noggrannare så ville Fälth förlänga INNAN säsongen. Som alla vet så avslutade han föregående säsong med en alvarlig skada, så det är väl egentligen inte så märkligt att man ville vänta en bit in i säsongen för att ha bättre koll på hans status.
Detta har man ju hört tidigare angående spelare, man minns ju Chabada som ringde, ringde och ringde. Och "Osten" säger sen: "Tystnad är ett besked i sig". Sånt blir man inte glad av att höra. Klara besked om vad som gäller, tack.
Men visst, "Osten" har gjort ett otroligt bra jobb, men det vore bra om han säger till spelare och agenter vad det är som gäller. De kan ju inte veta huxflux vad han har för planer.
Nåja, han gör ett bra jobb också, inget snack om saken. Men hans metoder är tyvärr inte de bästa alltid.
Men visst, "Osten" har gjort ett otroligt bra jobb, men det vore bra om han säger till spelare och agenter vad det är som gäller. De kan ju inte veta huxflux vad han har för planer.
Nåja, han gör ett bra jobb också, inget snack om saken. Men hans metoder är tyvärr inte de bästa alltid.
Fast det är nog inte så jäkla lätt alla gånger.
Om Osten var 100% säker på att man inte ville ha Chabada kvar så hade han nog sagt det till Chabada.. Jamenar det handlar knappast om att Osten är konfliktsrädd, det tro jag nog vi kan slå fast.
Snarare handlade det nog om att man i fallet med Chabada var tveksam beorde på vad för andra spelare man skulle kunna landa.
Vad gäller Fälth, så ville han ju - som snike säger - förlänge inför denna säsong. Det är ju inte så att Fälth har tjatat på Osten dag ut och dag in fram till förra veckan och att Osten ignorerat honom.
Jag meanr itne att Ostens metoder alltid är de bästa, men jag tror inte det är så svart/vitt som många här försöker göra gällande.
Om Osten var 100% säker på att man inte ville ha Chabada kvar så hade han nog sagt det till Chabada.. Jamenar det handlar knappast om att Osten är konfliktsrädd, det tro jag nog vi kan slå fast.
Snarare handlade det nog om att man i fallet med Chabada var tveksam beorde på vad för andra spelare man skulle kunna landa.
Vad gäller Fälth, så ville han ju - som snike säger - förlänge inför denna säsong. Det är ju inte så att Fälth har tjatat på Osten dag ut och dag in fram till förra veckan och att Osten ignorerat honom.
Jag meanr itne att Ostens metoder alltid är de bästa, men jag tror inte det är så svart/vitt som många här försöker göra gällande.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Osten ville nog kolla hur Fälth höll efter sin skada förra året och Fälth var säkert också osäker och ville däför förlänga så fort som möjligt.
I tidningen NSD står det ju:
"När Elias Fälths svärfar gick bort i höstas så blev familjesituationen allt viktigare för honom. Efter det så började jag och min tjej känna att vi ville vara närmare hennes familj som bor utanför Göteborg och min familj som bor i Stockholm"
Om Fälth redan i höstas signalerade att han ville flytta, vad är problemet!
Det är ett jävla gnällande på Osten från många håll, inte minst från våra norrbottniska juornalister.
Som några varit inne på tidigare, Osten är säker skitjobbig vid många tillfällen men det finns inte en sportchef i elitserien som jag skulle byta honom mot.
Kom ihåg att det nog bara är Timrå och kanske AIK som har lägre spelarbudget än Luleå!
I tidningen NSD står det ju:
"När Elias Fälths svärfar gick bort i höstas så blev familjesituationen allt viktigare för honom. Efter det så började jag och min tjej känna att vi ville vara närmare hennes familj som bor utanför Göteborg och min familj som bor i Stockholm"
Om Fälth redan i höstas signalerade att han ville flytta, vad är problemet!
Det är ett jävla gnällande på Osten från många håll, inte minst från våra norrbottniska juornalister.
Som några varit inne på tidigare, Osten är säker skitjobbig vid många tillfällen men det finns inte en sportchef i elitserien som jag skulle byta honom mot.
Kom ihåg att det nog bara är Timrå och kanske AIK som har lägre spelarbudget än Luleå!
Loop- Antal inlägg : 50
Västerås vill värva Konstantin Komarek. Dock verkar det som att klubben och Komarek har olika bild av vilken spelare han är
Komarek vill till en klubb för att få mkt speltid i en producerande kedja samt PP
Västerås vill ha honom som en checkande arbetshäst längre ned i hierarkin
Komarek vill till en klubb för att få mkt speltid i en producerande kedja samt PP
Västerås vill ha honom som en checkande arbetshäst längre ned i hierarkin
Osten kan ringa Harjus gamla kompis från tiden i Norfolk
Marc Pouliot
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8919
Marc Pouliot
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8919
Här kommer ett riktigt skrällinlägg på Jonas Åströms blogg!!
http://hockeynonsens.blogspot.se/
Alltså något är på g iaf ingen rök utan eld!Zeb Macahan skrev:Här kommer ett riktigt skrällinlägg på Jonas Åströms blogg!!
Att Norda vill hem till Luleå kan nog ha med att Fabbes syrra kan ha hemlängtan till Luleå!
Ojojoj! Viitaluoma mot Nordquist skulle ju definitivt vara en uppgradering!
Är det rent av så att Nordquist och Luleå redan är muntligt överrens och det är den spelaren Osten hintat om "som fortfarande spelar"?
Spännande med silly just nu
Är det rent av så att Nordquist och Luleå redan är muntligt överrens och det är den spelaren Osten hintat om "som fortfarande spelar"?
Ja, jag som ändå försvarat Ville på annan plats tar mer än gärna Nordan istället. Med viss reservation för att han varit rätt skadedrabbad. Nu får han dock Janne i eget lag i så fall, så han slipper förhoppningsvis åka på fler höfttacklingarBeast. skrev:Ojojoj! Viitaluoma mot Nordquist skulle ju definitivt vara en uppgradering!
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Hoppas detta stämmer, bara Kihlström kvar att bli av med så har vi guldet nästa säsong!
Go Osten, allt är förlåtet om du lyckas bli av med Kihlström och Ville
Go Osten, allt är förlåtet om du lyckas bli av med Kihlström och Ville
farre- Antal inlägg : 2143
Sida 17 av 20 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012