Juhani Tyrväinen
Sida 9 av 12 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12
Sv: Juhani Tyrväinen
Att ingen vill vara kvar innebär att några måste avgå. Typ alla.
Dustin- Antal inlägg : 7178
Serkan122 likes this post
Micke80- Antal inlägg : 3038
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Jonken- Antal inlägg : 7062
Bamsefar and JohanO like this post
Jonken skrev:Vi ska inte ha in någon Händemark. Vi ska inte heller sparka Tyrväinen. Så jäkla låg nivå....
Händemark är för all del välkommen men håller med, klart vi inte ska sparka Tyrväinen. Kommer dessutom inte att ske.
Dundernisse likes this post
Skönt och höra. (Äntligen en vettig kommentar i tråden.)Dustin skrev:
Händemark är för all del välkommen men håller med, klart vi inte ska sparka Tyrväinen. Kommer dessutom inte att ske.
Björnkäften- Antal inlägg : 564
-Misstänker; att valet nog beror mycket på gubba-greppet på ratt-muffen och penseldragen på motivlacken....
Nu säger jag inte bu eller bä i den här frågan men föreningen måste ta ett avstamp från att ge kontrakt eller behålla spelare på gamla meriter. Har hänt alldeles för långa gånger med samma urusla resultat till följd.
Om man inte gör skäl för lönen ska man inte vara kvar.
Jag tycker personligen att många i år inte gör skäl för lönen och Tyrväinen är en av de.
farre- Antal inlägg : 2143
Bamsefar, Pontaking and Puckad like this post
Om jag får killgissa så är han inte helt 100% just nu.
Pajala- Antal inlägg : 18790
Hoganas- Antal inlägg : 1
Dustin skrev:Jonken skrev:Vi ska inte ha in någon Händemark. Vi ska inte heller sparka Tyrväinen. Så jäkla låg nivå....
Varför just Händemark? Killen har inte presterat på snart tre säsonger och har dokumenterade attitydsproblem som lett att han blivit satt på läktaren av två tränare. Känns som en hel del nedsida men väldigt lite uppsida..
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Jokerman ll- Antal inlägg : 1467
-Loogisesti myös kaks kuppia kolumniin.
-Samaa jyrää tiistain peliin!
21
Forza Juhani!!!
Jokerman ll- Antal inlägg : 1467
Jonken, Polyfemos and Bros! like this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Sundance Kid likes this post
Din kommentar säger allt om dig som person.Bamsefar skrev:Inte för att det spelar någon roll men konstaterar att Tyrre INTE är med i Sannys " veckans femma" , säger väl allt om Lindström antipatier.
Blinders- Antal inlägg : 5254
"Ögonblicket när det vände – nu förklarar Tyrväinen
Vad är skillnaden med Juhani Tyrväinen nu jämfört med i grundserien?
– Sedan vi hittade linan med "Olle" (Niklas Olausson) och Isac (Brännström) så har jag byggt självförtroende. Jag behöver inte tänka så mycket på isen utan kan koncentrera mig bara på vad jag ska göra med eller utan puck, säger Tyrväinen och fortsätter:
– Så det är nog just det. Jag tänker inte lika mycket på isen nu.
Åkte du runt och grubblade under grundserien?
– Vi bytte ganska mycket i linorna i grundserien och kanske försökte jag göra allt ute på isen. Saker som kanske inte är min grej egentligen. Det blev för mycket. Nu gör jag grejer som bara jag kan påverka och som jag är bra på. Det är nyckeln till hur jag spelat nu i slutspelet, säger han.
Luleå Hockey tränare lätt under måndagen där det mesta handlade om att återställa kropparna efter söndagens match och förbereda sig för tisdagens match 7 i Växjö.
Isträningen var frivillig och Tyrväinen valde att bege sig ut på en joggingtur i sin ensamhet.
– Det är ju så fint väder, som det brukar vara i Luleå. Jag försökte ladda med lite ny energi från solen, säger han."
Jonken, Sundance Kid, Puckad, SatanicPanic, Ekan and grottmannen like this post
Saxat från Kuriren
Danneja- Antal inlägg : 745
Dustin, Sundance Kid, Hankburger, Kanellängd, Serkan122, grottmannen and Småland like this post
Danneja- Antal inlägg : 745
Jojjan- Antal inlägg : 406
Jojjan skrev:Står i kuriren rubrik att Tyrre har även andra alternativ
Om Tyrväinen mot all förmodan skulle lämna så behöver Luleå få in en riktigt bra producerande center.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
pingu likes this post
– Jag trivs jättebra. Varje vår kommer det upp rykten. Jag har kontrakt med Luleå Hockey nästa säsong, men jag har också alternativ men det är inget jag kommenterar. Jag ska spela i Luleå Hockey nästa säsong som det är just nu.
SatanicPanic- Antal inlägg : 794
Kanellängd- Antal inlägg : 872
1992- Antal inlägg : 3
Tyrväinen: ”Luleå enda platsen i Sverige jag vill spela”
Luleå växlade upp under slutspelet och var nära att slå ut seriesegrarna Växjö.
Växlade upp? Det gjorde även Juhani Tyrväinen, som har en tyngre höst bakom sig.
– Det var inte en vanlig Tyrväinen på isen i början av säsongen, säger han.
Juhani Tyrväinen var en av de ledande spelarna när Luleå var en seger ifrån ett SM-guld förra våren.
Men när denna säsong började gick han inte att känna igen.
– Jag hade det ganska tufft, eller hela laget hade en tuff höst och speciellt jag. Jag hade det lite jobbigt mentalt, det var inte roligt att spela hockey, säger han efter uttåget.
Han fortsätter:
– Det kanske syntes på isen också, det var inte en vanlig Tyrväinen på isen i början av säsongen. Det har varit en tuff säsong.
Vad berodde det på?
– Jag tycker att det var allt tillsammans. Vi spelade inte bra, det var tuffa resor och hockey var inte så kul. Det påverkade ganska mycket i andra livet också, jag är glad att det är bakom nu och att jag har hittat tillbaka.
Hur hittade du tillbaka?
– Jag har en flickvän som stöttade mig väldigt bra och jag pratade lite med en terapeut för att hitta ett sätt att tänka på livet på en annan vinkel och det hjälpte mig också ganska bra. Jag skulle inte säga att jag var deprimerad men jag tänkte att det var ganska bra att jag hittade en terapeut som kan hjälpa mig med frågor och det har det gjort.
– Min flickvän har varit en stor hjälp för mig hela säsongen och pushat mig. Det har varit skönt att ha någon bakom mig som kan stötta mig när jag är lite nere.
Om framtiden: ”Luleå är enda platsen i Sverige”
Juhani Tyrväinen höjde sitt spel på isen under våren och även under slutspelet, precis som Luleå.
När de åkte ut under tisdagskvällen var han tom.
– Självklart är jag lite ledsen. Jag tycker att vi gav allt som Luleå Hockey hade. Det känns ganska tomt nu.
Varför ser det bättre ut i slutspelet?
– Det är en bra fråga. Jag tycker att vi hittade vårat spel i slutet av grundserien och vi spelade mycket bättre med pucken i slutspelet. Alla höjde sig en nivå i slutspelet och ville spela med pucken, det kändes att vi inte hade någon press i slutspelet. Det kändes att alla spelade lite avslappnade, jag är jättenöjd med hur vi spelade de här fyra matcherna.
Juhani Tyrväinen sitter med ett kontrakt att fortsätta resan med Luleå och jakten på det där efterlängtade SM-guldet, men han har även en out.
– Jag har fortfarande en out, men jag har kontrakt med Luleå så planen är att jag spelar här nästa säsong, säger han.
Får du mersmak att fortsätta i Luleå när de senaste säsongerna sett ut som de gjort?
– Jo absolut, Luleå är enda platsen i Sverige som jag vill spela och det är roligt att spela i Luleå, speciellt hemma och när spelet går bra. Jag skulle säga att i Sverige är det bästa platsen att spela hockey.
Redbear, Dustin, Kanellängd, Bros! and grottmannen like this post
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/hemligheten-bakom-tunga-sasongen-som-stjarnan-inte-vill-avsloja/r9o42w5r
Efter slutspelet laddade han snabbt om med att börja träna. Juhani Tyrväinen har lagt förra säsongen och det som tyngde honom bakom sig. ”Det var lite tufft, men nu känns det bra”, säger Luleå Hockey-centern.
Säsongen tog slut i Växjö den 28 mars. Luleå Hockey-spelarna fick fyra veckors ledigt. I förra veckan började försäsongsträningen och tisdagen var den första av två testdagar för laget.
Efter styrketesterna i gymmet pratar Juhani Tyrväinen om att han har lagt den förra säsongen bakom sig.
– Jag tycker vi gav allt i slutspelet och det kändes som att vi gjorde allt vi kunde. Det var lite tråkigt med skadorna. Men jag var ganska nöjd med hur vi slutade säsongen och jag hoppas att vi tar med oss hur vi spelade då. Vi ska börja på samma sätt och ha en bra början på säsongen. Vi ska bygga upp folks självförtroende och vi kommer att ha många bra spelare. Det är många ansikten här nu och det är skönt att alla är här, säger Juhani Tyrväinen.
Tyrväinen hade en säsong som var upp och ner. Det var först i slutspelet han hittade tillbaka till formen från 2022. Det var något som tyngde honom under förra säsongen och han vill inte berätta vad det var.
– Nej, det är inte en grej som jag skulle vilja prata om i nyheterna.
Om du hade velat prata om det hade du redan sagt det vad det handlade om?
– Vi alla är människor och livet är inte bara blommor och sol. Det var lite tufft, men nu känns det bra.
Är det bättre nu på det sättet?
– Ja, det känns jäkligt bra. Hockeymässigt och också det andra livet. Det känns bra nu.
Den finländske centern vilade inte länge efter slutspelsförlusten. Han laddade om med att börja träna direkt.
– Jag gillar att träna, spela golf och ta det lite lugnt. Det är skönt att ha lite andra tankar också. Det var en ganska tuff säsong, speciellt i grundserien. Men man måste bygga upp sin mentala sida och känna sig bra när man kommer hit.
Han gillar att hålla i gång träningen under hela sommaren.
– Det är skönt att jag har en flickvän som tycker om att träna. Hon pushar mig också och säger okej: ”nu ska vi köra lite crossfit och träning”.
Han säger att den träningen gör honom starkare.
– Det är också grejer i crossfit som man kanske inte behöver i hockeyn. Men det är bra att vara stark i hela kroppen. Jag försöker bli lite starkare i benen och så får vi se efter sommaren hur det har gått. Jag tror att det kommer att bli en bra sommar för mig.
Bamsefar, LulefanGBG and Serkan122 like this post
Jojjan- Antal inlägg : 406
PM, LulefanGBG, Polyfemos and SkuggansSkugga like this post
Agenten- Antal inlägg : 25
Agenten skrev:Och Tyrre blir borta en vecka enligt tidningen… jag säger längre än en vecka.
Baserat på din läkarutbildning.
Panikvärvning- Antal inlägg : 665
Burskydd likes this post
Jag är ingen läkare. Men basera på vad jag hört..
Men läkarteamet bör ifrågasättas.
.
Agenten skrev:
.
Har du skrivit om läkarteamet i alla dina inlägg nu?
Panikvärvning- Antal inlägg : 665
Panikvärvning skrev:Agenten skrev:
.
Har du skrivit om läkarteamet i alla dina inlägg nu?
Det kan nog stämma
Det är ju inget superbetyg att Tyrre åker till Finland för hjälp.Panikvärvning skrev:Har du skrivit om läkarteamet i alla dina inlägg nu?Agenten skrev:
Puckad- Antal inlägg : 11373
Agenten likes this post
BulanFanClub- Antal inlägg : 646
Jonsey78- Antal inlägg : 104
Jag skulle vilja testa Omark - Andreasson - Lilja. Alternativt Omark- Andreasson - Eklind. Där eklind banar väg för trollgubbarna. Då skulle vi få Shinnimin -Connolly- Lilja i tredje. Vilket skulle kunna funka
Jonsey78- Antal inlägg : 104
Pontaking- Antal inlägg : 1343
pingu likes this post
”Jag vill göra illa folk”
Älskar Tyrre
Tycker Tyrre fortsatt är vår sämsta center med otroligt många misstag och pucktapp.
Vet inte om han tror att han är Gretzky eller vad han nu tror med sina konstanta försök till dropp pass och backhandspassningar som är direkt farliga.
Tror det är bättre att han leder fjärdelinan framöver så han får sig en tankeställare.
För som det är nu så är han den svagaste centern i truppen.
Hoppas inte man ens tänker tanken med att förlänga.
Han måste vara småskadad eller skraj eller något. Tyrre är helt oigenkännlig och av någon anledning så lirar han inte på sin yttersta nivå. 60-70% tycker jag mig kanske se.farre skrev:Tycker det är väldigt enkelriktad kritik mot Andreasson i den här linan och självklart så förväntade även jag mig mer av Andreasson men det är ju inte direkt att han får någon hjälp att lyfta av sin center.
Tycker Tyrre fortsatt är vår sämsta center med otroligt många misstag och pucktapp.
Vet inte om han tror att han är Gretzky eller vad han nu tror med sina konstanta försök till dropp pass och backhandspassningar som är direkt farliga.
Tror det är bättre att han leder fjärdelinan framöver så han får sig en tankeställare.
trallgöken- Antal inlägg : 1444
Har lite svårt att minnas men var det inte ungefär likadant förra säsongen, alltså att Tyrväinen inledde rätt svagt. Då vart det bättre och bättre, kan det stämma?trallgöken skrev:Han måste vara småskadad eller skraj eller något. Tyrre är helt oigenkännlig och av någon anledning så lirar han inte på sin yttersta nivå. 60-70% tycker jag mig kanske se.farre skrev:Tycker det är väldigt enkelriktad kritik mot Andreasson i den här linan och självklart så förväntade även jag mig mer av Andreasson men det är ju inte direkt att han får någon hjälp att lyfta av sin center.
Tror det är bättre att han leder fjärdelinan framöver så han får sig eå n tankeställare.
Sigge75- Antal inlägg : 273
Sigge75 skrev:Har lite svårt att minnas men var det inte ungefär likadant förra säsongen, alltså att Tyrväinen inledde rätt svagt. Då vart det bättre och bättre, kan det stämma?trallgöken skrev:Han måste vara småskadad eller skraj eller något. Tyrre är helt oigenkännlig och av någon anledning så lirar han inte på sin yttersta nivå. 60-70% tycker jag mig kanske se.farre skrev:Tycker det är väldigt enkelriktad kritik mot Andreasson i den här linan och självklart så förväntade även jag mig mer av Andreasson men det är ju inte direkt att han får någon hjälp att lyfta av sin center.
Tror det är bättre att han leder fjärdelinan framöver så han får sig eå n tankeställare.
Det var bara i slutspelet som han var bra tyckte jag.
Så klart någon enstaka match oxå men generellt urusell hela grundserien och lika illa ser det ut i år.
Ser hellre Berglund mellan Omark och Andreasson faktiskt.
Puckad and Tobbebias88 like this post
farre skrev:
Ser hellre Berglund mellan Omark och Andreasson faktiskt.
Tror faktiskt också på Berglund, han visar om och om igen att han gör jobbet och besitter oanade talanger.
Kan se honom ta sig an rollen likt Lavander mellan Harju och Omark 08-09.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
farre, Puckad and Blitzwagen like this post
JuniorX- Antal inlägg : 4191
kokostrollet likes this post
"Till våren går Juhani Tyrväinens kontrakt med Luleå Hockey ut. Vad som händer efter det är oklart. "Jag behöver fundera lite", säger han.
Han har varit en viktig del av Luleå Hockey sedan han anslöt efter att ha hjälp Finland vinna 2019 års världsmästerskap och blev snabbt en publikfavorit i Coop Norrbotten Arena.
Sportcheferna Stefan Nilsson och Ulf Engman har också meddelat att de är intresserade av att behålla honom.
– Jag är en sådan där person som försöker vara här och nu, men detta är en del av hockeyn och jag förstår att (Stefan) "Skuggan" (Nilsson) och Ulf (Engman) måste börja tidigt med bygget av nästa säsongs lag, säger Juhani Tyrväinen.
– Vi får se hur det blir, men vi är ärliga mot varandra, tillägger han.
Den 33-årige centern antyder att ett besked kan komma någon gång under den närmaste månaden.
– Jag har, under hela min karriär, alltid haft klart med ett nytt kontrakt vid jul, säger Juhani Tyrväinen.
Han säger sig trivas i staden och föreningen.
– Jag hoppas så klart att han blir kvar. Han har varit här länge och är otroligt viktig för det här laget. Att ersätta spelare som honom är svårt, säger lagkamraten Linus Omark.
Finländaren är med sina 21 minuter och 19 sekunder i genomsnittlig speltid den forward som har matchats hårdast av Thomas Berglund den här säsongen.
– Det är skönt att känna att de litar på att jag gör mitt jobb vid tekningar, och när vi spelar boxplay och powerplay, men jag vet att jag måste spela bättre än vad jag har gjort, säger Juhani Tyrväinen.
Det är bara Hannes Björninen i Örebro som har bättre tekningsstatistik än honom.
Han var dock inne på fem mål mer bakåt än framåt i de 16 matcher de spelade innan uppehållet.
– Det är för att vi har haft svårt för att göra mål, och vi gick minus fem mot Färjestad och Rögle, säger Juhani Tyrväinen.
– Men det är många matcher kvar att spela, och jag är inte orolig, tillägger han.
Vad berodde er ineffektivitet på?
– Många olika saker. Att skapa kaos framför motståndarnas mål är en sak vi hade kunnat gjort bättre. Till slut blev det en mental grej. Det kändes som att det krävdes så mycket för att vi skulle göra mål, men vi skapade tillräckligt med chanser. Statistiskt sett har vi också legat plus hela tiden. Fast det där är historia nu. Vi måste tro på oss själva.
Det där uppehållet kom kanske lägligt då?
– Ja, det var skönt med några dagar ledigt, säger han – och berättar att han åkte hem till Finland och hälsade på sina föräldrar och sin bror – innan han fortsätter:
– Framför allt för huvudets skull, och jag känner att jag har mer energi nu."
Kneten- Antal inlägg : 248
210 som nu - Nej
Blinders- Antal inlägg : 5254
Sida 9 av 12 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12