Juhani Tyrväinen
Sida 4 av 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12
Sv: Juhani Tyrväinen
Näkyvä ville närmre tjejen i US som var mdell och bodde i Nashville eller hur det nu var på den tiden!
Sigaelt rev kontraktet men han hade nog klart med Frölunda redan innan det revs iom han ville till en större stad...
Julle å andra sidan har nog inte så höga mål utan som han säger att han trivs i Luleå & att han gillar spela hockey så gissningsvis så lär det finns externa sponsorer som kan pumpa in det som krävs!
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Hoppas innerligt att det var så föreningen resonerade. Det finns ingen anledning att belöna utpressning.Micke80 skrev:Fast om jag inte kommer ihåg helt galet så rev Sigalet sitt kontakt 3 gånger för att kunna förhandla fram en bättre deal till året efter. Nä där tror jag inte man kan säga att han slarvades bort utan snarare att man blev less på hans sätt att "hedra" kontraktet.
Jag tror snarare att han hade klart med Frölunda och därför kunde riva kontraktet en sista gång utan att det skulle få konsekvenser. Tyvärr hade vi inte nog med backar för att markera.
Puckad- Antal inlägg : 11372
https://nsd.se/nyheter/artikel/tyrvainen-har-bestamt-sig--for-att-stanna-i-lulea/4lq9g7pj
Blinders- Antal inlägg : 5245
Redbear, Jonken, Puckad and Wolfhunter like this post
Härligt!
Jonken- Antal inlägg : 7057
Vågar inget innan papper är påskrivnaPM skrev:Knappt jag vågar tro på det!
Micke80- Antal inlägg : 3038
Pajala- Antal inlägg : 18747
kokostrollet likes this post
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Juhani Tyrväinen är fasen ren DNA av en äkta stålman!
Detta känns bara: SÅ RÄTT!
Julafton för oss lulefans!!!
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Tyrväinen kommer gå till Luleå Hockey historien som en av de stora.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Norlin- Antal inlägg : 4515
Lehto likes this post
https://www.luleahockey.se/artikel/ke2fakkff-30c4d/kanner-oss-redo
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Tyrre, ikväll lyfter vi en skål för att millimeterna var på din sida. Tyrre fick förutom en skridsko i ansiktet dessutom en klubba svingad med kraft rakt över ansiktet i andra.
Puh! Puh!
Skål
Puckad likes this post
Ett lättnadens tack + pust; att det inte tog värre. Jag tror faktiskt inte många förstår hur jävla nära det var ikväll; att vi hade fått klara oss utan 'Tyrre' resten av säsongen. Bara tanken ger ju en ojämn puls...
Sedan vet vi ju; att det är ganska hårt virke i 'Tyrre'. Snubben är ju byggd som en jävla stridsvagn. Han kliver inte av -eller undan innan han får uttryckliga order att göra det.
Juhani Tyrväinen blöder för Luleå. #SHL #LHF pic.twitter.com/Ai52zlMQML
— Anton (@antonj85) January 30, 2021
kokostrollet and Donowitz like this post
Jonken, Sir Prozac and kokostrollet like this post
I matchen mot Fusklunda blev deras backar skakiga efter några rejäla tacklingar. Att han sedan badar i "isvak " är bara en bonus
Meyhem- Antal inlägg : 101
Vissa väljer och se hinder: Andra väljer och se möjligheter. Många valde valde väl att trampa på med träningscyklarna (som vanligt). Avkylning av tidigare varma, hårt ansträngda muskler + porer i huden.... -Äh; läs på...
Låt snubben justera in timingen inför vad som snart väntar...
'Tyrre' är ju en slutspelsspelare. Att inte använda det han bidrar med fullt ut -känns ju inte optimalt. (Fel att coacha bort honom i vinna/försvunna matcher -med de finaste båg hockeyn.)
Bara han slutar filma.Jonken skrev:Hoppas ledarstaben snart släpper lite på kopplet -på 'Tyrre' igen.
'Tyrre' är ju en slutspelsspelare. Att inte använda det han bidrar med fullt ut -känns ju inte optimalt. (Fel att coacha bort honom i vinna/försvunna matcher -med de finaste båg hockeyn.)
Filma är att låtsas att något har hänt som inte hände.Blinders88 skrev:Bara han slutar filma.Jonken skrev:Hoppas ledarstaben snart släpper lite på kopplet -på 'Tyrre' igen.
En viktigt del att att krypa under skinnet är ju att få till en reaktion som vi kan dra fördel av.
T ex genom att stå på ett ben när någon knuffar till dig.
Puckad skrev:Filma är att låtsas att något har hänt som inte hände.Blinders88 skrev:Bara han slutar filma.Jonken skrev:Hoppas ledarstaben snart släpper lite på kopplet -på 'Tyrre' igen.
En viktigt del att att krypa under skinnet är ju att få till en reaktion som vi kan dra fördel av.
T ex genom att stå på ett ben när någon knuffar till dig. [/quote.]
Korrekt, Tyrre är ingen filmare
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
kokostrollet and Dundernisse like this post
-Få motståndare att lägga sin energi på Dig -istället.
-Få motståndare ur balans.
Detta har faktiskt mer med timing och rutin att göra -än filmning. Genom att filma skaffar man sig -eller sitt lag sällan fördelar. Däremot karisman att kunna ta motståndarens vedergällning rakt på snoken; för ett PP är en konstform. Om någon såg Carolina -Tampa i natt: -Säger bara 'WOW' -vilken jäkla kontroll av Céderic Paquette; när han får ut Mikhail Sergachyov! Samma sak tvärt om när Tampa lyckas få Nino Niederreiter att hetta ur.
Vad man måste förstå när två bra motståndare möts i hockey; är att marginalerna är väldigt, väldigt små. Här gäller det att få varje liten fördel till sin sida för att vinna.
Vad 'Tyrre' gjorde senast är inte OK. Så är det. Men samtidigt måste man respektera en spelare som är villig att göra allt för att hans lag skall få fördelarna att vinna hockeymatchen. Känner vi alla Emil Sylvegård rätt; hade han själv garanterat tjafsat ihop till det som 'Tyrre' lite väl klantigt gjorde där.
Ingen i SHL vill ju kasta handskarna och börja veva. Priset för detta är helt enkelt för högt. Lyckas någon spelare få en motståndare att lacka ihop och kasta vantarna; är ju en bragd.
Det finns situationer då jag upplevt det som att han filmat, och det stör mig också.Blinders88 skrev:Haha, många som var arga på Shinnimin några år sedan då han filmade. Men nu när Tyrväinen gör det så är det okej
Men i de här fallet så blev han knuffad så han föll. Hade han inte fått knuffen hade han stått upp.
Även andra får kritik av motståndar fans: (Växjö...)
"Hur är det möjligt för Olausson att bo i norr? Varje snöflinga som landar på honom måste ju orsaka en plågsam nära-döden-upplevelse.
Jag anser inte att klubbarna ska få ställa upp med spelare som har Olaussons disease eftersom den ger sådana plötsliga fantomsmärtor. Det är otroligt synd om honom och Luleå är fina som ger honom en möjlighet att idrotta trots sin speciella sjukdom, men det bör inte ske på elitnivå."
( Faktiskt rätt roligt skrivet..)
Hitte-Joel är ju unik i sin oförmåga att stå på skridskorna, utan att det straffas som filmning.
Trots att han i andra lägen är som en bergstod när någon tacklar honom.
Så jag undrar för mig själv varför man hängde ut Tyrre.
Senast ändrad av Puckad den mån 29 mar 2021, 18:02, ändrad totalt 1 gång
Shinnimin: spelar vårdslöst med noll respekt för eventuella skador, går ofta över gränsen och söker upp situationer för att filma specifikt.
Jag kanske är något partisk men det är skillnaden för mig mellan Tyrväinen och Shinnimin.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Bamsefar and Puckad like this post
Skillnad mellan att spela över och filma.. även om DN låtsas som något annat..Blinders88 skrev:Haha, många som var arga på Shinnimin några år sedan då han filmade. Men nu när Tyrväinen gör det så är det okej
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Dustin- Antal inlägg : 7169
Tony Moore, Donowitz and Wolfhunter like this post
Polyfemos- Antal inlägg : 1746
Bamsefar, Tony Moore, LulefanGBG, Puckad and Wolfhunter like this post
OT: Bodde i lägenhet på Hertsön (Hjortstigen) på 80-talet när jag flyttade hit som ung student. Får starka flashbacks av flera av mina grannar genom det där inlägget. Man börjar nästan undra om inte Leifby själv bott där?
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Pajala- Antal inlägg : 18747
Tony Moore, Redbear, Kagen, Puckad and Wolfhunter like this post
Pajala skrev:Tyrväinen har fått KHL erbjudande, tackar nej
Grymt nice! Då kan vi titta framåt och bygga klart nästa års lag med en av de viktigaste stålmännen i laguppställningen!
Det var alltså Tyrre som var den här spelaren då:
https://hockeynews.se/articles/20066/
"Den 7 maj är sista dagen för en icke namngiven spelare i Luleås trupp att skriva på för en KHL-klubb.
– Vi har egentligen bara en spelare som har klausul. Vi har inte hört någonting och det är sällan det händer någonting på slutet, säger Luleås vice general manager Ulf Engman till HockeyNews.se.
Vilken av Luleås spelare som har en klausul för Europaspel mörkar man."
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Låter fantastiskt. Tyrväinen är min favoritspelare i Luleå och tror många håller med om det. Han är en av dom spelare som driver laget framåt mot framtida vinster.Pajala skrev:Tyrväinen har fått KHL erbjudande, tackar nej
Rikky- Antal inlägg : 1944
Wolfhunter likes this post
I fjol blev skrev målvaktsstjärnan Joel Lassinantti på för Sotji – precis innans hans KHL-klasul gick ut – i år riskerade Luleå Hockey att tappa den hårdtacklande centern Juhani Tyrväinen. Men nu behöver sportchefen Stefan "Skuggan" Nilsson inte oroa sig för det längre. "Det känns förstås fantastiskt", säger han.
https://kuriren.nu/nyheter/artikel/tyrvainen-valjer-bort-khl--sportchefen-fantastiskt/jv9g94el
JT ÄR HEMMA i Luleå Hockey!
21 gånger PURE SISU forever!
-Kiitos Juhani.
LHF96- Antal inlägg : 3532
Tycker det är fantastiskt roligt för alla oss fans och även för dem som hyllas bör som hittat en sådan kille, lockat hit honom och sedan fått honom att vilja stanna.
Förr var Luleå bara en språngbräda där så gott som alla gjorde en eller två säsonger och om de lyckades så drog de vidare direkt. Nu får tom vi behålla några av våra bästa spelare att bygga kring.
Känns nästan surrealistiskt på något vis.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12314
Urken, Rikky, kokostrollet, Wolfhunter and Jokerman ll like this post
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Tony Moore likes this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Han tycker att Luleå Hockey gjorde helt rätt i att förlänga med Juhani Tyrväinen, som hade ett bud från en rysk klubb. För han betyder mycket för laget.
– Det känns fantastiskt att han blir kvar, han personifierar den här klubben. Sedan är han ju en jävla vinnare, säger Erik Gustafsson.
Han tillägger:
– Han är dessutom en förjävla bra lagkamrat, jag sa faktiskt till honom förra säsongen att han kanske borde vara kapten i stället för mig."
Varför inte: 'Olles' "A" skulle ju sitta förjävla fint på 'Tyrres' bröst!Tony Moore skrev:
Han tillägger:
– Han är dessutom en förjävla bra lagkamrat, jag sa faktiskt till honom förra säsongen att han kanske borde vara kapten i stället för mig."
Jonken skrev:Varför inte: 'Olles' "A" skulle ju sitta förjävla fint på 'Tyrres' bröst!Tony Moore skrev:
Han tillägger:
Tror det kommer bli så.
C - EG
A - Tyrväinen
A - Engsund
A - JB? Omark? Kosta?
Dustin- Antal inlägg : 7169
Sida 4 av 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12