2018-10-18, SHL-match 10, Frölunda - Luleå
+39
CKa
wilmus2007
Hedanders
Diktatorn
amarule
GustenA
Norrlandstoken
Tony Moore
Jonken
ski3r
Lars158
Högljudd
LulefanGBG
Qirren
Tigerman
PM
MickkeJ
Old Brooklyn
Bamsefar
Ferros
Sir Prozac
Myrman
Mange
NallePhu
Redbear
kokostrollet
Dustin
Rikky
Kapten Haddock
Hankburger
Blinders
icemask
Donowitz
Sportchefen #2
LHF96
Pajala
Puckad
Urken
Admin
43 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2018-10-18, SHL-match 10, Frölunda - Luleå
Luleå hemma mot Malmö då på Lördag...
Nåja lite glädje i afton dock grumlas det av Farley & Einar och deras ev hjärnskakningar.....
Nåja lite glädje i afton dock grumlas det av Farley & Einar och deras ev hjärnskakningar.....
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Kan inte minnas när vi spelade ut fiskrenset så här på bortaplan senast. Måste vara många år sedan. Till och med största hemma-kommentatorn är imponerad och nästan hånar Fiskrenset. Det kan aldrig ha hänt förut...
ski3r- Antal inlägg : 1992
Fy fasen vilken fantastisk insats av killarna idag! Kul att Kovac hittat tillbaka till formen igen. Harju var också riktigt grym ikväll! Hoppas bara Farley o Einar inte blir borta länge.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Pajala skrev:Fan, Einar skadad, hjärnskakning ?
Allt tyder på det. Einar var groggy i avbytarbåset och fick utgå.
Däremot att domarna tittar är ju skrattretande. Två skador varav en var en solklar huvudtackling i frustration är fan i mig skandal. Roger får ta och göra sitt jobb och skälla ut spelaren som är ansvarig.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Tigerman skrev:Helt apropå inget alls: Tycker Rubin påminner mycket om Anders Nilsson i spelstilen.
Snygg iakttagelse. Likt rörelsemönster och gör häftiga räddningar som Anders.
Senast ändrad av Määk den tor 18 okt 2018, 21:32, ändrad totalt 1 gång
Dustin- Antal inlägg : 7191
Han må vara Götlabörgare, men han är faktiskt riktigt bra ändå. Kommentatorn alltså.bearjew skrev:Haha man måste ändå älska kommentatorn i afton. Som avslutande fråga till en redan oerhört provocerad Joel Lundqvist. - Det var många som tycker Luleå var bra i kväll, vad tycker du själv?
Han tog det inte bra.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Han må vara Götlabörgare, men han är faktiskt riktigt bra ändå. Kommentatorn alltså.bearjew skrev:Haha man måste ändå älska kommentatorn i afton. Som avslutande fråga till en redan oerhört provocerad Joel Lundqvist. - Det var många som tycker Luleå var bra i kväll, vad tycker du själv?
Han tog det inte bra.
Tur att han är bättre att kommentera (förutom att han uttalade Kovacs som Kovax då) än han är på att klä sig.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Bara att stämma in i hyllningskören: Alldeles FANTASTISK insats av Luleå Hockey denna afton! Rejäla gåshudsvibbar av Emil Larssons och Robin Kovacs -kemi. -Flera snäpp förbi GRYMT BRA!
...Och Roger var röd...
Och så det negativa: Förbannat tråkigt med skadorna på Farley och Emanuelsson. (Men man vet ju redan i förväg att peneclin nämden kommer att se mellan fingrarna här.)
...Och Roger var röd...
Och så det negativa: Förbannat tråkigt med skadorna på Farley och Emanuelsson. (Men man vet ju redan i förväg att peneclin nämden kommer att se mellan fingrarna här.)
Jonken- Antal inlägg : 7091
Karl "McDavid" Fabricius utökar Luleås ledning. #LHF pic.twitter.com/Uib5tfZHja
— Anton Johansson (@antonj85) 18 oktober 2018
Vilken jäkla känsla att få stå och ropa:
"Ska ni gå hem nu???"
"Ska ni gå hem nu???"
Puckad- Antal inlägg : 11374
Vidare: vad tycker vi om överkörningen av Rubin? Smällen tar rakt i huvudet. Säger då bara det, om det hänt på en utespelare..
Och de övriga smällar som Fuskelunda delar ut? Satt och "hade full koll" (noll koll) på alla matcherna på O'Learys i Gävle, så hängde inte riktigt med. Men vid en första anblick ser de inte ok ut.
Och de övriga smällar som Fuskelunda delar ut? Satt och "hade full koll" (noll koll) på alla matcherna på O'Learys i Gävle, så hängde inte riktigt med. Men vid en första anblick ser de inte ok ut.
Bara att buga och bocka. Jävligt vasst genomförd bortamatch. Äntligen kände man igen Bulan hockeyn. Kan laget hålla magin vid liv trots ev. skador.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Urken skrev:Vidare: vad tycker vi om överkörningen av Rubin? Smällen tar rakt i huvudet. Säger då bara det, om det hänt på en utespelare..
Tror inte intentionen i just den situationen var att köra över honom, även om det var vårdslöst. Det värsta för mig var att ingen luleåspelare reagerar. Inte vid någon av situationerna. Är ju fritt fram att köra över Luleåspelare, jag skäms.
Määk skrev:Urken skrev:Vidare: vad tycker vi om överkörningen av Rubin? Smällen tar rakt i huvudet. Säger då bara det, om det hänt på en utespelare..
Tror inte intentionen i just den situationen var att köra över honom, även om det var vårdslöst. Det värsta för mig var att ingen luleåspelare reagerar. Inte vid någon av situationerna. Är ju fritt fram att köra över Luleåspelare, jag skäms.
Ärligt talat så skiter jag i intentionerna. Det blev en solklar överkörning, tackling i huvudet. Det tas inte hänsyn till intentionen i övriga fall, så varför skall man se till den här? Nä. Behöver se fler repriser för att yttra mig egentligen, men jag fick känslan av att det inte var snyggt
En nyckel och anmärkningsvärd detalj för matchen. 0 minuter i boxplay, vilket är väldigt disciplinerat.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Määk skrev:Urken skrev:Vidare: vad tycker vi om överkörningen av Rubin? Smällen tar rakt i huvudet. Säger då bara det, om det hänt på en utespelare..
" går man på våran målvakt så måste man få stryk"
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Det finns en hel del situationer som jag vill see i efterhand, men pk maffian som klipper ihop saker på SHL.se har ju inte med någon av dem
På-åkningen på Rubin.
Befarade hjärnskakningarna.
Händelserna innan Hajens diving utvisning.
För att nämna några.
På-åkningen på Rubin.
Befarade hjärnskakningarna.
Händelserna innan Hajens diving utvisning.
För att nämna några.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Nog var det nära att vi hade fått Rubin skadad också. Var nog bara tur att han klarade sig. Det hade varit nervöst med bara en ordinarie målvakt.
Nåväl, på lördag åker gubben Myrman till Coop för att se Luleå lira hockey igen. Ja, eller vad som finns kvar av laget då. Brukar bli en resa per säsong. Biljettpriset är en mindre kostnad i sammanhanget, så jag brukar satsa på bra platser.
Blir nog en sväng förbi Biltema också. Fru Myrman föredrar Ikea men nu är det jag som bestämmer.
Nåväl, på lördag åker gubben Myrman till Coop för att se Luleå lira hockey igen. Ja, eller vad som finns kvar av laget då. Brukar bli en resa per säsong. Biljettpriset är en mindre kostnad i sammanhanget, så jag brukar satsa på bra platser.
Blir nog en sväng förbi Biltema också. Fru Myrman föredrar Ikea men nu är det jag som bestämmer.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Alltså vilken match! Jag skulle varit på plats men när vi skulle köpa biljetter fanns endast ett fåtal kvar och det till priset av 500 spänn och det kändes jag har lite saftigt, så vi gick till O'Learys istället.
Sedan när sändningen drar igång ser det lite drygt halvfullt ut på läktarna och vi fattade ingenting?
Nåväl, när matchen väl drar igång kör Fusklunda i princip över oss, och detta trots att de egentligen inte imponerar alls men de styr och ställer och vi försöker följa dansen. Efter deras 1 - 0 händer emellerid något. Kanske blir de lite för bekväma och vi knyter nävarna, för sedan är det vi som för resten av matchen. I princip en helt perfekt genomförd match i 50-55 minuter.
När jag vaknade nyss var jag tvungen att gå in och kolla resultatet så att jag inte bara drömt om en 5 - 1:a borta mot Fuskets IF.
Rubin var säkerheten själv, trots en tuff start. Snacka om att få tuffa matcher att kastas in i, HV och Fusklunda borta.
Emil Larsson gör sin bästa match hittills och det som center. (!)
Petter Emanuelsson har varit en av våra bättre forwards hittills men även han var ruggigt bra igår och gör kanske sin bästa match. (?)
Kovacs är en annan som börjar hitta lite rätt efter en väldigt tung start.
Försvaret var bländande största delen av tiden. Tycker att Sellgren börjar växa in allt mer. Själlin är suverän. (!) Kanske bästa back hittills? Daniel Sondell har varit flera snäpp bättre hittills denna säsongen än vad han var under hela förra säsongen. Han gör mycket färre misstag och ser ut att spela med ett helt annat självförtroende och pondus. Det glr väl också att han börjat hitta lite mer rätt i offensiven. Den enda jag egentligen förväntar mig lite mer av är väl Gustafsson men han har ju inte heller fått så många matcher ännu och är ju en världsback så det kommer.
Resten gör jobbet och de gör det bra.
Bäst igår var emellertid Foppas grin när domaren ramlade.
Sämst igår var att Fusklundaiterna fick fula sig fritt utan att vare sig domare eller Luleåspelare reagerar.
Samfattningsvis så vinner vi med 5 - 1 borta mot ett av seriens hittills bästa lag och vi gör det ganska enkelt, men kanske framförallt utan tre av våra absolut bästa spelare borta, varav våra två toppcentrar. (!)
Sedan när sändningen drar igång ser det lite drygt halvfullt ut på läktarna och vi fattade ingenting?
Nåväl, när matchen väl drar igång kör Fusklunda i princip över oss, och detta trots att de egentligen inte imponerar alls men de styr och ställer och vi försöker följa dansen. Efter deras 1 - 0 händer emellerid något. Kanske blir de lite för bekväma och vi knyter nävarna, för sedan är det vi som för resten av matchen. I princip en helt perfekt genomförd match i 50-55 minuter.
När jag vaknade nyss var jag tvungen att gå in och kolla resultatet så att jag inte bara drömt om en 5 - 1:a borta mot Fuskets IF.
Rubin var säkerheten själv, trots en tuff start. Snacka om att få tuffa matcher att kastas in i, HV och Fusklunda borta.
Emil Larsson gör sin bästa match hittills och det som center. (!)
Petter Emanuelsson har varit en av våra bättre forwards hittills men även han var ruggigt bra igår och gör kanske sin bästa match. (?)
Kovacs är en annan som börjar hitta lite rätt efter en väldigt tung start.
Försvaret var bländande största delen av tiden. Tycker att Sellgren börjar växa in allt mer. Själlin är suverän. (!) Kanske bästa back hittills? Daniel Sondell har varit flera snäpp bättre hittills denna säsongen än vad han var under hela förra säsongen. Han gör mycket färre misstag och ser ut att spela med ett helt annat självförtroende och pondus. Det glr väl också att han börjat hitta lite mer rätt i offensiven. Den enda jag egentligen förväntar mig lite mer av är väl Gustafsson men han har ju inte heller fått så många matcher ännu och är ju en världsback så det kommer.
Resten gör jobbet och de gör det bra.
Bäst igår var emellertid Foppas grin när domaren ramlade.
Sämst igår var att Fusklundaiterna fick fula sig fritt utan att vare sig domare eller Luleåspelare reagerar.
Samfattningsvis så vinner vi med 5 - 1 borta mot ett av seriens hittills bästa lag och vi gör det ganska enkelt, men kanske framförallt utan tre av våra absolut bästa spelare borta, varav våra två toppcentrar. (!)
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Glömde tillägga: Vi behöver ju inte nämna Skansens IF i sammanhanget men Mordor fick stryk med 0 - 5 hemma igår. ; )
Med andra ord en synnerligen fin afton.
Med andra ord en synnerligen fin afton.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Vi gick förbi Skellefteå i tabellen. Vinst på lördag så närmar vi oss toppen i serien. Trodde man ju knappast för några omgångar sedan, men defensiven funkar bra. Bara 6 insläppta på de senaste 5 omgångarna. Om vi kan producera framåt med bra effektivitet så ser det bra ut.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Inga anmälningar mot någon i fiskrensare heard huntees. Tre farliga huvudincidenter och 4 min på isen och 10 personligt måste ju ses som en vinst för Fiskrenset. Man kan tycka vad man vill om detta men om inte domarna tar hand om det får spelarna göra det. Luleå har några forwardsluckpr att fylla, kanske dags att anlita en polis?
GustenA- Antal inlägg : 3114
PP funkade bra inledningsvis men då läckte det bakåt. Kan vi få snurr på det igen så blir vi livsfarliga.Rikky skrev:Vi gick förbi Skellefteå i tabellen. Vinst på lördag så närmar vi oss toppen i serien. Trodde man ju knappast för några omgångar sedan, men defensiven funkar bra. Bara 6 insläppta på de senaste 5 omgångarna. Om vi kan producera framåt med bra effektivitet så ser det bra ut.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Noterbart är att Harju, Erik Gustafsson och David Lindqvist var dom enda med minusstatistik igår. Harju gjorde en riktigt bra match tycker jag. Gustafsson och Lindqvist mer svårbedömda.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Härlig seger!
amarule- Antal inlägg : 1184
Diktatorn- Antal inlägg : 724
Är väl ingen som är förvånad, bara att skita i "Gentlemans agreement" och börja anmäla själva, fansen fick ju till en förändring genom att skrika och hota, så det är dags att börja använda media och skrika utav helvete!GustenA skrev:Inga anmälningar mot någon i fiskrensare heard huntees. Tre farliga huvudincidenter och 4 min på isen och 10 personligt måste ju ses som en vinst för Fiskrenset. Man kan tycka vad man vill om detta men om inte domarna tar hand om det får spelarna göra det. Luleå har några forwardsluckpr att fylla, kanske dags att anlita en polis?
Det verkar vara enda sättet annars kör de över oss hela tiden, man kan knyta näven i fickan och vara tyst men när man står där utan spelare då är det faanimej kört !
icemask- Antal inlägg : 4174
icemask skrev:Är väl ingen som är förvånad, bara att skita i "Gentlemans agreement" och börja anmäla själva, fansen fick ju till en förändring genom att skrika och hota, så det är dags att börja använda media och skrika utav helvete!GustenA skrev:Inga anmälningar mot någon i fiskrensare heard huntees. Tre farliga huvudincidenter och 4 min på isen och 10 personligt måste ju ses som en vinst för Fiskrenset. Man kan tycka vad man vill om detta men om inte domarna tar hand om det får spelarna göra det. Luleå har några forwardsluckpr att fylla, kanske dags att anlita en polis?
Det verkar vara enda sättet annars kör de över oss hela tiden, man kan knyta näven i fickan och vara tyst men när man står där utan spelare då är det faanimej kört !
Ja. Jag tycker också att det här gentlemens agreement är ett jävla påhitt. Bara att börja anmäla, så får de granska allt.
Settgenom hela matchen så gjorde Rubin en riktigt bra insats.GustenA skrev:Noterbart är att Harju, Erik Gustafsson och David Lindqvist var dom enda med minusstatistik igår. Harju gjorde en riktigt bra match tycker jag. Gustafsson och Lindqvist mer svårbedömda.
Men på friläget så var han feltajmad, kom för långt ut och hann inte tillbaka utan det blev 30-40 cm mellan skridskon och stolpen och därmed ganska lätt att överlista honom. Det målet vill han nog ha tillbaka.
Skönt att det inte blev matchavgörande och jag tar ev minusstatistik från den här matchen med en gnutta salt.
SHL förklarar varför ingen anmälan gjordes.
https://www.shl.se/play/video/36674591
https://www.shl.se/play/video/36673950
Blinders- Antal inlägg : 5258
Blinders88 skrev:SHL förklarar varför ingen anmälan gjordes.
Okey. Då får det väl vara så.
Men jag kan fan ge mitt ord på att det skulle blivit anmält om det varit en annan logga på Farleys eller Einars bröst. Blir så jääävla less...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Förstår faktiskt SHL här. Jag har själv väldigt svårt att se hur Sigalet träffar, men det ser inte ut som huvudet (även om det nu faktiskt var huvudet som träffades). Boardingen är ju betydligt mer medveten, men samtidigt gör Farley samma misstag som många andra i SHL och vänder ryggen till EFTER att han ser att han kommer bli tacklad, och blir då även väldigt låg.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Det är bra att dom visar händelserna och beslutet på ett överskådligt sätt.
Men sen behöver man inte hålla med.
Händelse 1 -på Emauelsson. "Domaren i matchen dömde ingenting och det gick inte att se på videon om den tar mot huvudet." Jaha.
Händelse 2 - på Farley. "Det var inte tillräckligt våldsamt." Jaha.
Jag är för dåligt uppdaterad för att kunna jämföra med liknande händelser och utfall som blev där.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Lindström cross-checking ska självklart inte vara någon avstängning. Den är inte särskilt hård och Farled vänder sig precis om och är i obalans. Sker ju liknande grejer i var och varannan match. Sigalets tackling går att diskutera men att döma av de där bilderna så måste jag köpa förklaringen. Vi har inte råkat ut för något justitiemord även om vi har extremt jävla otur med skador och framförallt hjärnskakningar.
Määk skrev:Lindström cross-checking ska självklart inte vara någon avstängning. Den är inte särskilt hård och Farled vänder sig precis om och är i obalans. Sker ju liknande grejer i var och varannan match. Sigalets tackling går att diskutera men att döma av de där bilderna så måste jag köpa förklaringen. Vi har inte råkat ut för något justitiemord även om vi har extremt jävla otur med skador och framförallt hjärnskakningar.
Kan bara instämma, svårt att se varför det skulle rendera avstängningar...mera på oturskontot!!
wilmus2007- Antal inlägg : 627
Snyggt av SHL att visa, granska och kommentera.
Som konspirationsteoretiker så saknar man dessa på de smällar som Engsund fått. Men det är en annan historia.
Hoppas på snabb återkomst för de två drabbade.
Som konspirationsteoretiker så saknar man dessa på de smällar som Engsund fått. Men det är en annan historia.
Hoppas på snabb återkomst för de två drabbade.
...Bara att hänvisa till mitt egna inlägg. Samt hålla med om att det bedömningarna av nämnden troligen hade sett annorlunda ut -om det hade varit våra killar som delat ut dessa...Jonken skrev:Förbannat tråkigt med skadorna på Farley och Emanuelsson. (Men man vet ju redan i förväg att peneclin nämden kommer att se mellan fingrarna här.)
Jag kan med viss skepsis köpa den på Rubin. Men de Austin och Einar är ganska vidriga i mina ögon...
Jonken skrev:...Bara att hänvisa till mitt egna inlägg. Samt hålla med om att det bedömningarna av nämnden troligen hade sett annorlunda ut -om det hade varit våra killar som delat ut dessa...Jonken skrev:Förbannat tråkigt med skadorna på Farley och Emanuelsson. (Men man vet ju redan i förväg att peneclin nämden kommer att se mellan fingrarna här.)
Jag kan med viss skepsis köpa den på Rubin. Men de Austin och Einar är ganska vidriga i mina ögon...
Håller med. Med de bedömningar de gjort här, fattar jag inte hur Gustafsson kunde åka på en avstängning heller.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Jonken skrev:...Bara att hänvisa till mitt egna inlägg. Samt hålla med om att det bedömningarna av nämnden troligen hade sett annorlunda ut -om det hade varit våra killar som delat ut dessa...Jonken skrev:Förbannat tråkigt med skadorna på Farley och Emanuelsson. (Men man vet ju redan i förväg att peneclin nämden kommer att se mellan fingrarna här.)
Vad ser du i klippet med Einar att Sigalet gör för fel?
CKa- Antal inlägg : 1359
Sigalet träffar Einar med armbågen rakt i ansiktet. Tycker man ser det rätt tydligt framförallt på sista reprisen i klippet. Han håller ju inte direkt in armbågen mot kroppen heller efter att tacklingen är utförd.
Kolla också på den näst sista reprisvinkeln. Håll ögonen på Sigalets armbåge just efter att han träffat Einar. Då ser man att Sigalet har armbågen nästan ovanför sin egen axel.
Riktigt ful tackling enbart med avsikt att skada.
Kolla också på den näst sista reprisvinkeln. Håll ögonen på Sigalets armbåge just efter att han träffat Einar. Då ser man att Sigalet har armbågen nästan ovanför sin egen axel.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Jag har kollat igen nu när jag haft med tid och kan bara hålla med.Sundance Kid skrev:Sigalet träffar Einar med armbågen rakt i ansiktet. Tycker man ser det rätt tydligt framförallt på sista reprisen i klippet. Han håller ju inte direkt in armbågen mot kroppen heller efter att tacklingen är utförd.
Så är det. Gustafsson blev ju halshuggen för en liknande situation av "dici -packet".Sundance Kid skrev:Sigalet träffar Einar med armbågen rakt i ansiktet. Tycker man ser det rätt tydligt framförallt på sista reprisen i klippet. Han håller ju inte direkt in armbågen mot kroppen heller efter att tacklingen är utförd.
Och crosscheckingen/boardingen på Farley är ju hur solklar som helst. Det spelar ingen roll att Austin uppmärksammar spelaren som kommer. Han vill vända -och finta bort sin motståndare vid sargen. Frölundaspelaren slaktar ju Farley genom att crosschecka honom modell värre med sin klubba. Jag hade kunnat köpa små-penis-nämdens syn på saken OM Frölundaspelaren inte hade hållit sin klubba med BÅDA HÄNDERNA och crosscheckat Farley in i sargen.
Men; det är ju som bekant tomtar som styr och ställer i SHL....
Sundance Kid skrev:Sigalet träffar Einar med armbågen rakt i ansiktet. Tycker man ser det rätt tydligt framförallt på sista reprisen i klippet. Han håller ju inte direkt in armbågen mot kroppen heller efter att tacklingen är utförd.
ytterst osannolikt att han var ute efter att medvetet sänka sin gamla lagkamrat med en armbåge rätt i skallen.
CKa- Antal inlägg : 1359
Ytterst sannolikt att det var precis det han åstadkom.CKa skrev:ytterst osannolikt att han var ute efter att medvetet sänka sin gamla lagkamrat med en armbåge rätt i skallen.Sundance Kid skrev:Sigalet träffar Einar med armbågen rakt i ansiktet. Tycker man ser det rätt tydligt framförallt på sista reprisen i klippet. Han håller ju inte direkt in armbågen mot kroppen heller efter att tacklingen är utförd.
Hade en av våra spelare gjort tacklingen hade det varit helt annan tongång här i tråden. Jag håller med disciplinnämnden för en gångs skull.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Tacklingen? Pratar du om Sigalets tackling på Emanuelsson -eller överkörningen av Farley?Qirren skrev:Hade en av våra spelare gjort tacklingen hade det varit helt annan tongång här i tråden. Jag håller med disciplinnämnden för en gångs skull.
Jag kan bara prata för mig själv; men misstänker fler än jag här inte skulle försvara en av våra spelare om de i frustration medvetet går in för skada motståndare.
Qirren skrev:Hade en av våra spelare gjort tacklingen hade det varit helt annan tongång här i tråden. Jag håller med disciplinnämnden för en gångs skull.
Så är det givetvis. Att situationen med Farley ens diskuteras. En knuff med klubban med tvåhandsfattning mer än en cross-checking. Farley är i obalans och skadar sig oturligt. 2+10 är ett alldeles tillräckligt straff anser jag. Sen är det bara köpa att det inte finns tillräckligt bra bilder på den andra situationen. Jag kan då omöjligt se om det är en armbåge exempelvis. Engsund tacklar ju en frölundaspelare i ryggen, som lyckas trycka emot även om det inte är en jättehård tackling. Vad anser alla om den situationen?
Hur hittade du dessa videos?
Dom ligger inte på första sidan? Och hittar heller inget om man går in på "videos" för Frölunds - Luleå matchen?
Vart hamnar dom på SHLs hemsida?
Lehto- Antal inlägg : 783
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2018-12-26, SHL-match 27, Frölunda - Luleå
» 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå
» 2018-10-11, SHL-match 8, Luleå - Frölunda
» 2018-01-28, SHL-match 41, Färjestad - Luleå
» 2018-11-29, SHL-match 21, Luleå - Linköping
» 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå
» 2018-10-11, SHL-match 8, Luleå - Frölunda
» 2018-01-28, SHL-match 41, Färjestad - Luleå