Noel Gunler
Sida 2 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Noel Gunler
Jonken skrev:Härligt!
Grattis till första A-lagskontraktet Noel!
Jonken- Antal inlägg : 7062
Sant. Men då hade Isac en tok-defensiv roll i fjärde. En sådan roll är så långt ifrån vad Noel Gunler är som spelare.Blinders88 skrev:Gunler är för bra för att spela J20, jag tycker att Noel ska få en ordinarie plats i A-laget nu. Isac hade det vid samma ålder likaså Nils.
Dock är det ju så här i SHL: Fixar du inte att leverera en defensiv stabilitet i ett SHL-lags spelsystem; spelar man inte många minuter heller. Det är många offensivt vassa spelartyper som fått respass från SHL-klubbar -för att de inte fixat defensiven. Idag har SHL-föreningarna inte råd att sålla hemåt.
Men Noel MÅSTE igenom det defensiva stålbadet nån gång -om han skall känna rättvist med vinddrag på sin A-lagströja....
Isac spelade i tredjelinan i januari 2017 med Einar E.Jonken skrev:Sant. Men då hade Isac en tok-defensiv roll i fjärde. En sådan roll är så långt ifrån vad Noel Gunler är som spelare.Blinders88 skrev:Gunler är för bra för att spela J20, jag tycker att Noel ska få en ordinarie plats i A-laget nu. Isac hade det vid samma ålder likaså Nils.
Dock är det ju så här i SHL: Fixar du inte att leverera en defensiv stabilitet i ett SHL-lags spelsystem; spelar man inte många minuter heller. Det är många offensivt vassa spelartyper som fått respass från SHL-klubbar -för att de inte fixat defensiven. Idag har SHL-föreningarna inte råd att sålla hemåt.
Men Noel MÅSTE igenom det defensiva stålbadet nån gång -om han skall känna rättvist med vinddrag på sin A-lagströja....
Noel har varit inne på noll mål bakåt och 4 fram.
Blinders- Antal inlägg : 5254
pingu- Antal inlägg : 2418
Noel Gunler reducerar till 4-2. #J18gifs #5NationsU18 #2020NHLDraft pic.twitter.com/fEaqeny4ae
— Anton Johansson (@antonj85) 9 februari 2019
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/talangen-knuffade-omkull-domare-stangs-av-nm5042661.aspx
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Wolfhunter skrev:Ni som har NSD eller Kurren. är det Gunler som knuffat linjeman och blivit avstängd?
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/talangen-knuffade-omkull-domare-stangs-av-nm5042661.aspx
Stämmer. Verkar dock något överdrivet (händelsen) enligt dem jag pratat med.
Men 5 matchers avstängning som straff.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Tack.bearjew skrev:Wolfhunter skrev:Ni som har NSD eller Kurren. är det Gunler som knuffat linjeman och blivit avstängd?
Stämmer. Verkar dock något överdrivet (händelsen) enligt dem jag pratat med.
Men 5 matchers avstängning som straff.
Blir en slutspelsjoker sen då kanske
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
David Olsson Jiglund skrev:Talangen: "Om det blir någon skada så är jag redo"
ISHOCKEY På tisdagsförmiddagen hade Luleå Hockey sin första träning sedan semifinalplatsen säkrades. Med på isen var bland annat Noel Gunler, som gjorde tre poäng på sina tre första SHL-matcher, men har varit utanför laget sedan bortamatchen mot Mora i mitten av februari. "Det är här jag vill vara", säger han.
David Olsson Jiglund16:30 | 2019-04-02
Det är inte heller omöjligt att det blir spel i semifinalserien för Noel Gunlers del.
– Det beror på hur saker och ting artar sig. Men om vi går långt så får vi räkna med att det blir en del skavanker, och då är han en av de som kan komma att få chansen, säger Thomas Berglund.
Hur kommer det sig att han har varit utanför laget den senaste tiden?
– Det är en konkurrenssituation, och han har vissa saker han behöver förbättra. Och det är så här det är att vara junior. Det är inte raka vägen upp bara för att man gör några bra matcher och något mål. Utan man måste förtjäna platsen över tid. Och han är fortfarande ung, vi tar det i den takt vi tycker är lämplig.
Den 17-årige forwarden tycker det är roligt att få träna med A-laget igen.
– Det är här jag vill vara. Det blir nog tufft att ta en plats nu när de spelar så jävla bra, men om det blir någon skada så är jag redo, säger Noel Gunler.
Det är inget fel på formen alltså?
– Nej. Den är bra. Jag har tränat på hårt.
Hur har det varit att följa matcherna från sidan?
– Det är klart att man vill spela. Men det är kul att det har gått så bra för dem.
Hur ser du på dina chanser att ta en ordinarie plats nästa säsong?
– Det är mitt mål. Jag behöver bli starkare. Men får jag bara en bra sommar så tror jag att jag har en bra chans.
https://kuriren.nu/sport/talangen-om-det-blir-nagon-skada-sa-ar-jag-redo-nm5068575.aspx
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Ja, det låter ju konstigt. Måste vara många bra i det laget.Blinders88 skrev:Ej uttagen till U-18 landslaget. Skandal.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Blinders88 skrev:Ej uttagen till U-18 landslaget. Skandal.
Har säkert sina skäl, har svårt att se att man skippar en sådan spelare utan anledning.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
En förklaring skulle möjligen kunna vara att LHF vill ha honom tillgänglig under slutspelet istället. Men han har ju inte spelat hittills så jag tvivlar på det själv.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Jag kan då utan problem hitta 3-4 spelare som med 100% säkerhet är sämre forwards än Gunler. Finns t.o.m. de som ännu inte ens spelat i J18 i år och ändå kommit med. Vad Hävelid gått på istället vet man ju däremot inte.
En förklaring skulle möjligen kunna vara att LHF vill ha honom tillgänglig under slutspelet istället. Men han har ju inte spelat hittills så jag tvivlar på det själv.
Det finns väl många aspekter att titta på. Om han har byggt laget genom att fylla diverse roller så finns det ju inte plats för hur många som helst som är av samma typ som Gunler.
En anledning till att han inte blir uttagen kan vara antalet utvisningar han drar på sig. På 31 matcher har han dragit på sig 78 utvisningsminuter.
Jämfört med Alexander Holtz med 12 på 38 matcher och Lucas Raymond med 24 på 37 matcher. Båda två har dessutom gjort det bättre än Gunler i landslaget tidigare, så det kan ju vara något som också spelar in.
Anledningen ligger nog i något sådant, inte i att "Hävelid är hög".
Dustin- Antal inlägg : 7178
Gunler rankad som 19e spelare totalt inför draften nästa sommar. Det är en riktigt supertalang vi har i laguppställningen nästa säsong. Mycket kan ju hända då det ska spelas hockey ett par månader innan draften men han kan lika gärna klättra upp på topp 10 om allt faller på plats.
Dustin- Antal inlägg : 7178
Swedish super prospect Noel Gunler could hardly believe it when he was cut from Team Sweden for the U18s.
— Eliteprospects (@eliteprospects) September 14, 2019
In his draft year, Gunler uses that snub as motivation. And he has his eyes set on a high pick.
By @rasmuskagstrom, on @EPRinkside. Keeping it https://t.co/IOYdg7dxpC pic.twitter.com/Ouh2DYq5cM
Mange- Antal inlägg : 6617
Mange skrev:Varför blir Gunler ständigt dissad från landslaget?
Samma anledning varför han "dissas" i a-laget just nu? Alltså han är inte bra nog i de områden som prioriteras av landslagen och a-laget. I Luleå är det hans bristande beslutsförmåga i defensiven som ligger i skålen för honom (antagligen). I Landslaget är det eventuellt samma sak.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Mange skrev:Varför blir Gunler ständigt dissad från landslaget?
Inlägget ovanför ditt syftar ju dock på förra säsongen.
CKa- Antal inlägg : 1359
Så sant så sedan så har är han en dimensionell i sitt spel också tar inte hem jobbet och där brister det för han, Det lilla man såg i dag så fort det kommer fysiskt spel mot han försvinner han som en vante i vinden!Hankburger skrev:Mange skrev:Varför blir Gunler ständigt dissad från landslaget?
Samma anledning varför han "dissas" i a-laget just nu? Alltså han är inte bra nog i de områden som prioriteras av landslagen och a-laget. I Luleå är det hans bristande beslutsförmåga i defensiven som ligger i skålen för honom (antagligen). I Landslaget är det eventuellt samma sak.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
GustenA- Antal inlägg : 3114
Sportchefen #2 skrev:Är det inte en pusselbit som ramlat på plats? Tyckte det var ett snäpp upp, eller kanske två, senast. Keep it up, Noel!
Bättre än tidigare även om man fortfarande ser en del situationer där han tar felbeslut. Men samtidigt.. killen är bara 17 år gammal så det är väl inte så konstigt.
Noel Gunlers 2-0 mål för Luleå mot AIK. #J20gifs #LHF #2020NHLDraft pic.twitter.com/EMQpowVhBq
— Anton Johansson (@antonj85) October 6, 2019
Noel Gunler gör 3-1 till Luleå, assisterad av Simon Jellus och Henrik Claeson. #J20gifs #LHF #2020NHLDraft pic.twitter.com/egSG6gYOBn
— Anton Johansson (@antonj85) October 6, 2019
Tycker ändå att Noel är ganska bra "i pipe". Han börjar se tryggare ut hemåt -trots att han kör längre åk längder i press spelet. Dock för att puckarna skall börja sitta; måste han jobba upp sin "eye of the tiger" -och vara lite solidare i gröt. I SHL räcker det inte att bara försöka hamra upp puckarna i nät. För att vara effektiv måste man även vara bredd att bli lite skitigare under naglarna. Just nu tänker Noel alldeles för mycket där ute. När han väl utvecklar lite mer "killer instict" till sitt spel, -kommer funderingarna att försvinna. Han kommer då bara att reagera instiktivt för att göra sin grej -tros att motståndare är där och bultar på honom. Men som sagt: För att nå dit; måste kanin ögonen bort först.Tony Moore skrev:Faan vad jag önskar grabben skulle få näta oxå, kanske axlarna skulle sjunka en aning då..
Har han visat upp en attityd eller vad handlar det om egentligen? Känns bara skumt att en talang hamnar i frysboxen.
Lukrarn- Antal inlägg : 21
LubosC- Antal inlägg : 472
Lite för mycket alibiskott och alibispel för Gunler, han tar inte skotten och ger sig inte in mot mål eller slottet som de andra 2 gör, om det då är bulans spelide eller något annat som är orsaken vet jag inteLubosC skrev:Problemet är väl att han konkurrerar om samma positioner och roller som Alexander Holtz, Lucas Raymond och även Samuel Fagemo. Nu har jag egentligen sett alldeles för lite av dessa tre men det är ju kul att vara konspiratorisk. Men jag är övertygad om att hade Gunler spelat i Djurgården och Holtz i Luleå så hade Gunler varit i landslaget och inte Holtz. Holtz har ju blivit lite av medias gullegris just för att han spelar i djurgården.
icemask- Antal inlägg : 4174
Laget före jaget existerar inte för Gunler och svårt underordna sig en spelfilosofi, Skulle han sätta laget före jaget och ta och göra skitjobbet på isen som alla andra gör i laget skulle han vara en spelare som har hög potential!
Bara kolla varför tror ni han får lite tid i PP??
Varför tror ni Emil kommer peta Gunler när han är fit for fight??
Innan man plitar på minus ta och fundera och studera så kanske ni fattar!
Finns heller inga problem med hans corsi eller poäng per minut. Så ja, du får ju faktiskt komma med konkreta belägg.
Att sedan Emil Larsson, idag, är en bättre spelare är ju helt irrelevant. Det är en etablerad toppspelare i ligan som är bättre än samtliga svenska JVM-forwards tex.
Hostak straffar- Antal inlägg : 61
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
ICYMI: We put up the first @EliteProspects board of the season.
— J.D. Burke (@JDylanBurke) December 4, 2019
Complete ranking of the first-round, with analysis on the first 15 players.https://t.co/aClUAGDgnt pic.twitter.com/gSV1C7eEmc
Problemet med statistik är att den inte alltid speglar verkligheten. Man kan inte stirra sig blind på enbart statistik utan man måste se killen spela också.
Tänk om vi kommit med negativa kommentarer om snipern L-G P, Skuggan, Åkerström och Petter Nilsson när de varit unga? Vem hade blivit bättre av att höra sånt? Möjligtvis en sån spelare som Zlatan kanske men många blir sänkta, det behövs det ingen Einstein för att räkna ut.
Angående Gunler: jag är inte ett dugg orolig, han kommer bli riktigt bra.
Forza Gunler!
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Över tio NHL-klubbar har scouter på #HV71-Luleå där Luleåforwarden Noel Gunler synas noga. #twittpuck #lhf pic.twitter.com/vHp9N0WvCy
— HockeyNews.se (@HockeynewsSe) December 5, 2019
Snacka om vilken FANTASTISK förening Luleå Hockey är i nuläget:
-Vi leder serien.
-Trots detta ger vi utvecklande speltid till unga de unga spelarna.
Noel Gunler kommer att fortsätta utvecklas till en kanon spelare.
pingu- Antal inlägg : 2418
Lucas Raymond kanske missar JVM. Chansen ökar för Gunler att få spela JVM.
Blinders88 skrev:https://hockeynews.se/articles/11967/
Annars är det är brutal skandal utan dess like!
Mange- Antal inlägg : 6617
Han är visserligen högst placerade junior i SHL:s poängliga som inte är uttagen, och hans spel har blivit betydligt mognare så han kan garanterat fixa det. Men samtidigt så verkar han inte stå särskilt högt i kurs hos Montén, har inte spelat en enda match för honom. Så jag håller det för osannolikt att han blir uttagen. Men skandalen har egentligen skett tidigare då, i och med att han inte ens testats.Mange skrev:Blinders88 skrev:https://hockeynews.se/articles/11967/
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Luleå ligger inte högt i kurs hos landslagscoacherna. Varken på junior eller seniornivå.Tigerman skrev:Han är visserligen högst placerade junior i SHL:s poängliga som inte är uttagen, och hans spel har blivit betydligt mognare så han kan garanterat fixa det. Men samtidigt så verkar han inte stå särskilt högt i kurs hos Montén, har inte spelat en enda match för honom. Så jag håller det för osannolikt att han blir uttagen. Men skandalen har egentligen skett tidigare då, i och med att han inte ens testats.Mange skrev:Blinders88 skrev:https://hockeynews.se/articles/11967/
Hankburger skrev:Luleå ligger inte högt i kurs hos landslagscoacherna. Varken på junior eller seniornivå.Tigerman skrev:Han är visserligen högst placerade junior i SHL:s poängliga som inte är uttagen, och hans spel har blivit betydligt mognare så han kan garanterat fixa det. Men samtidigt så verkar han inte stå särskilt högt i kurs hos Montén, har inte spelat en enda match för honom. Så jag håller det för osannolikt att han blir uttagen. Men skandalen har egentligen skett tidigare då, i och med att han inte ens testats.Mange skrev:Blinders88 skrev:https://hockeynews.se/articles/11967/
Vilket är rimligt, med handen på hjärtat. Vi lever på spelsystemet. Det är ju Bulan som håller landslagsklass.
När det gäller Gunler är jag lite brydd över att hans naturliga målkänsla tycks försvunnen. Men arbetet på isen och anpassningen till systemet har tagit två och tre kliv framåt i höst och jag anser att han borde varit med i JVM.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Sida 2 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8