Luleåfans

+90
Jojjan
Tensai
Lasse_m
LetsGoLuleå
akeela64
Lajon
LubosC
lhffan
Mantz
Schladden
Hejsan
Xinpei
Kneten
Joope
Haparanda
Langelevefabricius
Stefan S
Facklan13
Sportchefen #2
Pontaking
DaVoc
Redbear
Hellcop
LinusFröbergsMustasch
robin-_-
kamelbullen
weHoo
Bman5
Braun
Hjalmar_Vuopio
Panikvärvning
tapkah
Monco
SatanicPanic
Zeth
PeterH
Hankburger
farre
Burskydd
LulefanGBG
JohanO
Serkan122
Taabe
Kanellängd
Dustin
trallgöken
Blinders
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Lehto
Hostak straffar
Norlin
hokkzorz
NallePhu
Björnpappa
Jonken
Sundance Kid
Diktatorn
Rikky
Pajala
CKa
Norrlandstoken
ezz
Old Brooklyn
Lulefan
rasbiologen
Donowitz
Micke80
Ferros
Wolfhunter
DenOerfarne
Jokerman
amarule
Lars158
Kagen
Tigerman
kralle
Snikne Ville
Frökenbling74
JuniorX
Tony Moore
Puckad
Bamsefar
Rönken
icemask
Slapshot
Qirren
Kapten Haddock
Urken
Murveln
94 posters

Sida 9 av 14 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14  Nästa

Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av CKa fre 23 feb 2024, 11:38

Puckad skrev:Men vad i ...
Togs det ingen dialog med fansen efter förra böterna?
Böterna ska betalas av de som syndat, då blir lärandeprocessen kortare.

Varför tror du att denna banderoll skulle ge böter?

CKa

Antal inlägg : 1359

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Snikne Ville ons 03 apr 2024, 00:04

Är ett utbrett lipande nu på X från diverse "profiler", som jag tolkar det har det föregåtts av ngn typ av möte med klubbledningen. Nån som vet/hört nåt?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6525

Inlägg av Xinpei ons 03 apr 2024, 01:16

Snikne Ville skrev:Är ett utbrett lipande nu på X från diverse "profiler", som jag tolkar det har det föregåtts av ngn typ av möte med klubbledningen. Nån som vet/hört nåt?

Vilka "profiler" lipar nu då? Har ju varit ganska livat hos dessa i omgångar de senaste åren.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951

Inlägg av CKa ons 03 apr 2024, 07:22

Snikne Ville skrev:Är ett utbrett lipande nu på X från diverse "profiler", som jag tolkar det har det föregåtts av ngn typ av möte med klubbledningen. Nån som vet/hört nåt?

Verkar snarare vara reaktioner på att LHF-anställda har försvarat klubben på sociala medier.

CKa

Inlägg av CKa ons 03 apr 2024, 07:43

Darhammar, Terva och Hedlund har diskuterat Pelle Johanssons ifrågasättande av anställningen av Oskar Häggström som sportchef för damlaget. Där Darhammar bland annat kommenterar att Pelle blev ”ägd”.

Vilket fick en viss Frukthamster att kommentera:

”Nivån, mina herrar.
Bemöt i sak, eller bemöt inte alls. Sandlådan lämnar vi åt sådana som mig.”

CKa

Tony Moore, Snikne Ville, Puckad and lhffan like this post

Inlägg av Snikne Ville ons 03 apr 2024, 07:50

CKa skrev:

Darhammar, Terva och Hedlund har diskuterat Pelle Johanssons ifrågasättande av anställningen av Oskar Häggström som sportchef för damlaget. Där Darhammar bland annat kommenterar att Pelle blev ”ägd”.

Vilket fick en viss Frukthamster att kommentera:

”Nivån, mina herrar.
Bemöt i sak, eller bemöt inte alls. Sandlådan lämnar vi åt sådana som mig.”
Tack för info.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Tony Moore tis 09 apr 2024, 22:06

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8037

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Tony Moore mån 15 apr 2024, 21:39

Supportrarnas röst: "Det har varit mycket ursäkter"

Tomas Andersson vill se en attitydförändring inom Luleå Hockey.
"Vi supportrar vill känna en stolthet över vår förening även när det går dåligt", säger Luleåfans ordförande.
Luleåfans  - Sida 9 Redirect
"Det har varit mycket ursäkter och försök till att hitta förmildrande omständigheter. Jag tycker inte att det eller den där bekvämligheten som verkar finnas inom föreningen är klädsam", säger Luleåfans ordförande Tomas Andersson.
Foto: David Olsson Jiglund

"Nyheten om att Stefan Nilsson hade fått sparken av Luleå Hockey överraskade honom.
– De har ju aldrig sparkat en sportchef förut, konstaterar Tomas Andersson och fortsätter:
– Fast det fanns krafter som ville ha bort honom, och till slut insåg väl de som sitter i styrelsen att de behövde agera. Medlemmarna hade tappat förtroende för dem också, om de inte gjort något. Tre miljoner kronor är mycket pengar, men det var i princip ingen som protesterade när beskedet kom.

När Luleå Hockeys säsong tog slut hängdes det upp en banderoll på deras läktare.

På den fanns det en uppmaning till Stefan Nilsson om att avgå.
– Han är en legendar, som folk har många positiva minnen av från åren som spelare, och det är inte som att han har misslyckats totalt som sportchef. Det är inte heller säkert att det kommer gå bättre med någon annan person på den posten, men jag har förståelse för de missnöjesyttringar vi sett under två senaste säsongerna, säger Tomas Andersson.

– Det handlar inte bara om att de sportsliga resultaten har uteblivit, utan även om att de inte hållit vad de lovade. Det snackades om en fortsatt satsning efter säsongen vi tog oss till final, men det vi fick var Leo Komarov och Mario Kempe, och det lät ungefär likadant förra året. Laget skulle förstärkas under säsongen, men vi avslutade den med ett sämre lag än vi gick in i den med. Det var många som började få nog, och om Luleå Hockey inte gjort någonting så hade frustrationen antagligen bara blivit ännu större, och till slut hade folk börjat tappa intresset. Säsongskortsförsäljningen kanske ändå kommer att dippa något, men reaktionerna när beskedet kom var ett gott tecken och jag tror och hoppas att det kommer fortsätta komma mycket folk på matcherna, tillägger han.

Han beskriver sin och klubbdirektören Stefan Enboms dialog som god och tycker att föreningen i stort sköts på ett bra sätt.

Fast han upplever att det finns ett missnöje med Anders Olofsson som internt har aviserat att han inte kommer fortsätta som ordförande.
– Om han velat fortsätta, och ett omval föreslagits, så är jag övertygad om att någon hade rest sig upp under årsmötet och föreslagit en annan ordförande. Jag hör ju hur pratet går i supporterled, folk är inte nöjda med honom och den nuvarande styrelsens sammansättning och det pratas mycket om alternativa namn, säger Tomas Andersson.

Han har själv synpunkter på Luleå Hockeys kommunikation.
– Det har varit mycket ursäkter och försök till att hitta förmildrande omständigheter, konstaterar Tomas Andersson och fortsätter:
– Jag tycker inte att det eller den där bekvämligheten som verkar finnas inom föreningen är klädsam, och har svårt att identifiera mig med sättet de kommunicerar på. Vi supportrar vill känna en stolthet över vår förening även när det går dåligt, och jag tror att många skulle uppskatta rakare rör och en kaxigare och mer genuin framtoning.
Vi vill inte vara som alla andra, vi vill vara de där jobbiga jävlarna från norr som ingen gillar.

Han tillägger:
– Sedan är de ju inte så bra på att ta kritik heller.

Hur är tongångarna i supporterleden nu?
– Positivare, och vi planerar att kraftsamla till nästa säsong. Det är jubileum då, Luleåfans firar 30 år, och vi har inte bara höga krav på Luleå Hockey, utan oss själva med.
Vi hade några fina toppar den här säsongen, men vi har mer i oss och hoppas kunna leverera ännu bättre på läktaren."
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Puckad mån 15 apr 2024, 22:44

Han tillägger:
Oj, och det kommer från fansen, tala om att kasta pil i kuvös.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av CKa mån 15 apr 2024, 22:58

Puckad skrev:
Han tillägger:

Asså vilka pratar du ens om när du säger fansen? 15 personer i Corsica?

Skärpning.

CKa

Inlägg av Lulefan mån 15 apr 2024, 23:15

CKa skrev:
Puckad skrev:
Han tillägger:

Skärpning.

Min upplevelse av LuleåFans senaste 15 åren är att de har otroligt svårt att ta någon som helst kritik, det handlar inte om några randoms på läktaren utan de som styr LuleåFans.
Gnälliga, omogna och bryr sig mer om läktarkultur än hockey.

Lulefan

Antal inlägg : 2285

Puckad and lhffan like this post

Inlägg av Puckad mån 15 apr 2024, 23:17

CKa skrev:
Puckad skrev:
Han tillägger:
Skärpning.
Ja det är nog bland annat Corsica, fast jag har inte sett Lueåfans ryta ifrån mot dem heller.
Tramset som var när EG sa att det var en business var ju helt osannolikt svagt.
EG skulle minsann tänka på vad han sa, men det fanns inga sådana krav på fansen som spydde galla.
Tvärtom, så vill man bara vända blad när deras agerande kom under luppen.
Och inte en tillstymmelse till ursäkt för hur man agerat eller något uttalande om att försöka hålla en bättre ton framgent.
Puckad
Puckad

Inlägg av icemask lör 18 maj 2024, 12:20

Rikspucko
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/luleasupporter-kastade-bengal-mot-polisbil-efter-derbyt/jv4yzm1j
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Tony Moore, Lulefan, Donowitz, Puckad, Björnpappa and LetsGoLuleå like this post

Inlägg av Snikne Ville ons 22 maj 2024, 09:14

Nu får dom väl för fan ändå ge sig. Men självklart har ju nån röstfiskande opportunist tagit chansen o hakat på. Tragiskt.
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/supportrarnas-onskemal-har-blivit-en-politisk-fraga/jnewzg8j
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Puckad ons 22 maj 2024, 09:28

icemask skrev:Rikspucko
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/luleasupporter-kastade-bengal-mot-polisbil-efter-derbyt/jv4yzm1j
På så många plan...
Varför hade han en Bengal med sig? Hade han med sig den UNDER matchen , men brände inte av den ???
Hur kunde bengalen bli oupptäckt fram till efter matchen?
Och varför i h-lvete kastade han den mot polisbilen?
Puckad
Puckad

Inlägg av Monco lör 17 aug 2024, 20:28

Någon som vet vad som menas med den här banderollen som fansen hade uppe igår?
Luleåfans  - Sida 9 Screen10

Monco

Antal inlägg : 336

Inlägg av Pajala sön 18 aug 2024, 06:13

Monco skrev:Någon som vet vad som menas med den här banderollen som fansen hade uppe igår?

Jösses, är denna på riktigt?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18747

Inlägg av Hejsan sön 18 aug 2024, 08:30

Pajala skrev:
Monco skrev:Någon som vet vad som menas med den här banderollen som fansen hade uppe igår?

Vad är så jösses för dig?

Hejsan

Antal inlägg : 301

Inlägg av Pajala sön 18 aug 2024, 09:49

Hejsan skrev:
Pajala skrev:

Jadu, vad har prideflaggan för koppling till arbetslösa? och varför hänga ut en banderoll på en hockeymatch?

Så frågan är återigen, är detta på riktigt? om så är fallet, vad vill man säga med detta?
Pajala
Pajala

Donowitz and Monco like this post

Inlägg av Diktatorn sön 18 aug 2024, 16:05

Pajala skrev:
Hejsan skrev:
Pajala skrev:

Jadu, vad har prideflaggan för koppling till arbetslösa? och varför hänga ut en banderoll på en hockeymatch?

Så frågan är återigen, är detta på riktigt? om så är fallet, vad vill man säga med detta?

Man säger väl att Redstorm-flaggan ovan är för arbetslösa vad prideflaggan är för övriga rimliga.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 717

Inlägg av Pajala sön 18 aug 2024, 16:15

Diktatorn skrev:
Pajala skrev:
Hejsan skrev:
Pajala skrev:

Man säger väl att Redstorm-flaggan ovan är för arbetslösa vad prideflaggan är för övriga rimliga.

"prideflaggan är för övriga rimliga" ..... jag förstår ingenting av den meningen faktiskt.
Pajala
Pajala

Monco likes this post

Inlägg av Schladden sön 18 aug 2024, 17:59

Pajala skrev:
Diktatorn skrev:
Pajala skrev:
Hejsan skrev:
Pajala skrev:

"prideflaggan är för övriga rimliga" ..... jag förstår ingenting av den meningen faktiskt.

Vilket trams, sluta skäm ut klubbmärket, tack nästa!
Schladden
Schladden

Antal inlägg : 21

Pajala and Kiruna like this post

Inlägg av Monco sön 18 aug 2024, 18:49

Schladden skrev:
Pajala skrev:
Diktatorn skrev:
Pajala skrev:
Hejsan skrev:
Pajala skrev:

Jag förstår fortfarande inte. Menar dom att det bara är arbetslösa som är med i Redstorm? Vad har det då med Pride att göra? Jämför dom det Pride står för med att vara arbetslös? I så fall måste någon ha ramlat och slagit sig en gång för mycket. Kan någon förklara den här banderollen för mig som tydligen är för korkad för att förstå.

Monco

Antal inlägg : 336

Pajala likes this post

Inlägg av Lulefan sön 18 aug 2024, 20:00

Jag tror ingen här är för korkad för att förstå, jag tror de som gjorde banderollen är för korkade för att framföra sitt budskap.

Lulefan

Pajala, Kagen, Diktatorn, Lehto and Haparanda like this post

Inlägg av Diktatorn sön 18 aug 2024, 22:17

Monco skrev:
Schladden skrev:
Pajala skrev:
Diktatorn skrev:
Pajala skrev:
Hejsan skrev:
Pajala skrev:

Jag förstår fortfarande inte. Menar dom att det bara är arbetslösa som är med i Redstorm? Vad har det då med Pride att göra? Jämför dom det Pride står för med att vara arbetslös? I så fall måste någon ha ramlat och slagit sig en gång för mycket. Kan någon förklara den här banderollen för mig som tydligen är för korkad för att förstå.

1. Yes, man menar att Redstormarna är arbetslösa dagdrivare. 2. Man likställer inte Pride med arbetslöshet, utan att det bara är en flagga som en folkrörelse ställer sig bakom, och att symbolvärdet är viktigt. Det hade lika väl kunnat stå svastika för nazister osv..

Jag tycker det är en rätt kass banderoll - dels för att man kan tolka det som att man menar att Pride är förkastligt som du säger, och dels är arbetslöshet kanske inte alltid något man rår för själv utan mer ett samhällsproblem. Men man rår inte för att man födds med tolv fingrar i Skellefteå heller. Syftet var hur som helst 100% säkert bara att förmedla ”haha ni är arbetslösa” och kom inte på nått bättre sätt att säga det.

Sen är det fascinerande hur unkenheten sipprar igenom hos vissa på det här forumet så fort Pride diskuteras. Ni ska veta att majoriteten av fans, hela Luleå hockeys förening, alla spelare i herr, dam och juniorled är mot er - trots det så är ni inkluderade, för det är vad det handlar om.
Diktatorn
Diktatorn

Pajala likes this post

Inlägg av Diktatorn sön 18 aug 2024, 22:23

Väldigt glad över att Inget Halvvägs till synes är tillbaka
Diktatorn
Diktatorn

Björnpappa and Schladden like this post

Inlägg av Jonken mån 19 aug 2024, 10:16

Tyvärr verkar det finnas lite för mycket inslag av sådana som endast är kapabla att gå maximalt 30 km/h i dagens LuleFans....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7057

Inlägg av Hejsan mån 19 aug 2024, 19:01

Hmm jag jag har varit med som supporter alldeles för länge (30år) för att bli upprörd av en banderoll, herregud det är ju inget allvarligt bara en text.

Hejsan

Antal inlägg : 301

StålVrak1 likes this post

Inlägg av Mantz tis 20 aug 2024, 09:11

Hejsan skrev:Hmm jag jag har varit med som supporter alldeles för länge (30år) för att bli upprörd av en banderoll, herregud det är ju inget allvarligt bara en text.

Håller helt med... Blir trött av att se att det sitter små pojkar som gråter över att några satte upp en banderoll där prideflaggan nämns... #lättkränkt xD

Mantz

Antal inlägg : 50

Inlägg av Kneten tis 20 aug 2024, 10:44

Mantz skrev:
Hejsan skrev:Hmm jag jag har varit med som supporter alldeles för länge (30år) för att bli upprörd av en banderoll, herregud det är ju inget allvarligt bara en text.

Håller helt med... Blir trött av att se att det sitter små pojkar som gråter över att några satte upp en banderoll där prideflaggan nämns... #lättkränkt xD

Vem syftar du på? Det har inte funnits några "små pojkar som gråter" här iaf. Ett tips är att man inte behöver vara nedsättande mot andra bara för att man inte håller med om deras åsikt. Blir ett bättre klimat på forumet då.

Kneten

Antal inlägg : 248

Inlägg av Mantz tis 20 aug 2024, 10:57

Kneten skrev:
Mantz skrev:

Vem syftar du på? Det har inte funnits några "små pojkar som gråter" här iaf. Ett tips är att man inte behöver vara nedsättande mot andra bara för att man inte håller med om deras åsikt. Blir ett bättre klimat på forumet då.

Samtliga som gråter över att någon nämnde prideflaggan på banderollen, trodde det framgick i mitt tidigare inlägg.
För när användare här inne skriver saker som " ni skämmer ut klubbmärket" mm, så borde inte min kommentar vara så hemsk och nedsättande eller jag kanske är fel ute... Det kanske är bättre att vi håller en förskolenivå på forumet så att ingen blir kränkt.

Mantz

Inlägg av Puckad tis 20 aug 2024, 11:50

Två frågor:
Vad stod det på banderollen?
Vad hade det med hockey att göra?
Puckad
Puckad

farre, Kagen and lhffan like this post

Inlägg av Lehto tis 20 aug 2024, 12:39

Mantz skrev:
Kneten skrev:
Mantz skrev:

Samtliga som gråter över att någon nämnde prideflaggan på banderollen, trodde det framgick i mitt tidigare inlägg.
För när användare här inne skriver saker som " ni skämmer ut klubbmärket" mm, så borde inte min kommentar vara så hemsk och nedsättande eller jag kanske är fel ute... Det kanske är bättre att vi håller en förskolenivå på forumet så att ingen blir kränkt.  

Jag tror inte någon är kränkt överhuvudtaget, men du verkar tro att bara för man frågar vad som menas så är man kränkt av banderollen. Konstigt tankesätt måste jag säga.

Däremot tror jag att de flesta här på forumet har insett att dom som gjort banderollen inte hade tillräckligt med IQ för att gör en banderoll som förmedlade ett budskap.
För det är fortfarande ingen som förstår vad som menades med banderollen.

Lehto

Antal inlägg : 783

farre, Kneten and Kiruna like this post

Inlägg av Kneten tis 20 aug 2024, 12:44

Mantz skrev:
Kneten skrev:
Mantz skrev:

Nej det framgår inte, återigen undrar jag vem det är som gråter? Banderollen har diskuterats här men det är väl det ett forum är till för? Jag ser personligen inget problem med att en märklig, svårtydd banderoll ifrågasätts.

Kneten

Antal inlägg : 248

Inlägg av icemask tis 20 aug 2024, 12:48

om jag får spekulera lite så tror jag att de menar att Redstormflaggan symboliserar att deras klack är arbetslösa och stolta över det
Precis som att Prideflaggan symboliserar hbtq och stolt över det
Det har inget att göra med att smutskasta prideflaggan om det nu var någon som tänkte bli sekundärkränkt över det
icemask
icemask

Inlägg av Mantz tis 20 aug 2024, 13:12

Kneten skrev:
Mantz skrev:
Kneten skrev:
Mantz skrev:

Nej det framgår inte, återigen undrar jag vem det är som gråter? Banderollen har diskuterats här men det är väl det ett forum är till för? Jag ser personligen inget problem med att en märklig, svårtydd banderoll ifrågasätts.

Låt mig då göra det väldigt tydligt för dig vilka som gråter över en banderoll som de inte ens förstår:
- Schladden: "Vilket trams, sluta skäm ut klubbmärket, tack nästa!"
- Lulefan: "Jag tror ingen här är för korkad för att förstå, jag tror de som gjorde banderollen är för korkade för att framföra sitt budskap."
- Jonken: "Tyvärr verkar det finnas lite för mycket inslag av sådana som endast är kapabla att gå maximalt 30 km/h i dagens LuleFans...."

Jag har inte heller några problem med att banderollen ifrågasätts utan det borde uppmuntras för att kunna göra bättre banderoller med tydligare budskap.

Mantz

Inlägg av Donowitz tis 20 aug 2024, 15:14

Eller så är man bara pragmatisk och kan se bortom vad man själv känner och tycker - för att inse vad det kan ge för konsekvenser, i form av negativ publicitet och eventuella straff samt de ringar på vattnet som det skapar. Inget en professionell klubb vill förknippas med. Nu var detta bodens supportrar men vi som håller på Luleå borde väl vid det här laget ha lärt oss.

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av Puckad tis 20 aug 2024, 15:55

Puckad skrev:Två frågor:
Någon?
Puckad
Puckad

Inlägg av Lulefan tis 20 aug 2024, 16:08

Mantz skrev:
Kneten skrev:
Mantz skrev:
Kneten skrev:
Mantz skrev:

Låt mig då göra det väldigt tydligt för dig vilka som gråter över en banderoll som de inte ens förstår:
- Schladden: "Vilket trams, sluta skäm ut klubbmärket, tack nästa!"
- Lulefan: "Jag tror ingen här är för korkad för att förstå, jag tror de som gjorde banderollen är för korkade för att framföra sitt budskap."
- Jonken: "Tyvärr verkar det finnas lite för mycket inslag av sådana som endast är kapabla att gå maximalt 30 km/h i dagens LuleFans...."

Jag har inte heller några problem med att banderollen ifrågasätts utan det borde uppmuntras för att kunna göra bättre banderoller med tydligare budskap.

Skulle du kalla detta att gråta över banderollen? Jag noterar bara att LuleåFans verkar lika intelligenta som vanligt, dvs inte alls. Vilket det för övrigt känns som att även Jonken och Schladden gör.
Om man kritiserar pride eller inte bryr inte jag mig i då frågan ej intresserar mig.

Lulefan

Wolfhunter and Schladden like this post

Inlägg av Lehto tis 20 aug 2024, 16:16

Puckad skrev:
Någon?
"Prideflaggan för arbetslösa" stod det på banderollen.

Lehto

Antal inlägg : 783

Inlägg av lhffan tis 20 aug 2024, 16:30

Lehto skrev:
Puckad skrev:
Någon?
"Prideflaggan för arbetslösa" stod det på banderollen.

Trams mao.

lhffan

Antal inlägg : 194

Inlägg av Puckad tis 20 aug 2024, 16:45

Ok så man ska se de två banderollerna som ett budskap på en banderoll?
Puckad
Puckad

Inlägg av Schladden tis 20 aug 2024, 19:13

Jag menade precis som jag skrev, tycker det är trams! Det fanns ingen anledning att knösta ut en pajas banderoll i Boden av alla ställen!
Vi är länets stolthet oavsett sport så det hade varit coolt om vissa fans hade agerat där efter. Pride stör mig inte ett dugg att man skojjar om men då är förustättningen att det faktiskt är ett roligt skämt.

Jag tycker vi har grymma fans som hörs mer än dom flesta andra, men kanske dubbel kolla nästa banderoll med någon utomstående...
Schladden
Schladden

Antal inlägg : 21

farre, lhffan, Wolfhunter and Lehto like this post

Inlägg av Tony Moore ons 21 aug 2024, 09:10

Min ovetenskapliga teori är att Redstorms flaggan tillsammans med banderollen ska i detta fallet representera "stoltheten" för Boden Hockey fans att de är arbetslösa, allt med betoning på trashtalk. Har alltså ingenting med priderörelsen att göra..
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av LubosC ons 21 aug 2024, 15:20

Fy fan. Vissa här inne tar verkligen alla tillfällen att kasta skit på luleåfans.
Jag tycker förövrigt att folk ska sluta klumpa ihop luleåfans som en enda enhet. Det finns flera olika grupperingar och många har olika åsikter och identiteter. Med det enorma intresset som finns för laget så kommer det folk som tänker annorlunda på köpet och man måste få ge utryck för det.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 472

Diktatorn and StålVrak1 like this post

Inlägg av Lulefan tor 22 aug 2024, 15:29

LubosC skrev:Fy fan. Vissa här inne tar verkligen alla tillfällen att kasta skit på luleåfans.
Jag tycker förövrigt att folk ska sluta klumpa ihop luleåfans som en enda enhet. Det finns flera olika grupperingar och många har olika åsikter och identiteter. Med det enorma intresset som finns för laget så kommer det folk som tänker annorlunda på köpet och man måste få ge utryck för det.

De som är involverade i LuleåFans kan kanske fundera över varför de inte är särskilt populära hos en väldigt stor del av supporterskaran.
LuleåFans har gått från något bra till en klubb för inbördes beundran där fokus ligger på högstadiefjortisars idé av vad läktarkultur är för något samtidigt som hockeyn och Luleå Hockey verkar vara väldigt sekundärt. Sedan Jimmy slutade som ordförande inom LuleåFans har det gått stadigt nedför varje år.

Lulefan

Pajala, Kneten, Björnpappa and Schladden like this post

Inlägg av LubosC fre 23 aug 2024, 21:45

Vill du utveckla vad som var så mycket bättre förr? Ursäkta men du låter verkligen som en gammal gubbe. Intresset har exploderat senaste säsongerna och min åsikt är att klacken med alla olika grupperingar ligger bakom en stor del av det ökade intresset. Supporterkultur är något som ska och behöver vara levande och fritt. Sen är det såklart på gott och ont. Jag köper absolut inte allting som vissa grupperingar står för. Men jag tycker inte Luleåfans ska få all skit för allt som sägs och görs på läktaren.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 472

Inlägg av Lulefan fre 23 aug 2024, 22:51

LubosC skrev:Vill du utveckla vad som var så mycket bättre förr? Ursäkta men du låter verkligen som en gammal gubbe. Intresset har exploderat senaste säsongerna och min åsikt är att klacken med alla olika grupperingar ligger bakom en stor del av det ökade intresset. Supporterkultur är något som ska  och behöver vara levande och fritt. Sen är det såklart på gott och ont. Jag köper absolut inte allting som vissa grupperingar står för. Men jag tycker inte Luleåfans ska få all skit för allt som sägs och görs på läktaren.

Med tanke på att klacken har funnits sedan urminnes tider så har jag lite svårt att se att det skulle vara klacken som lockar folk till arenan. Det är nog troligare att det handlar om ett ökat intresse kring hockeyn och laget, något som rätt tydligt går i perioder och säsongen där vi nästan tog guld är nog en starkt bidragande faktor.

Den läktarkulturen som utvecklats senaste ~15 åren i Luleå har knappast varit positiv, visst att inte allt är negativt. Men nu för tiden läggs mer fokus på läktarkultur än supporterskap, man har ett 'vi mot dom'-tänk mot andra supportrar, man anser sig mer värda och man verkar inte bry sig i om LHF spelar i SHL eller om de skulle halka ned till Div.1. Man verkar även skita totalt i om LHF förlorar pengar eller får negativ PR av deras tilltag.
Detta är dessutom baserat på uttalanden från ledande inom LuleåFans senaste åren.

Man har ett större fokus på att måla upp en bild av sig själva än att stötta Luleå Hockey, man skämmer ut föreningen om och om igen. Man har en jävligt taskig attityd mot andra supportrar.

En RIKTIG supporterföreningen är till för alla supportrar och ska bygga gemenskap bland supportrar, det LuleåFans gör nu för tiden är att rikta sig till en liten skara snorungar som tycker det är coolt att peka finger i TV.

Jag var med och hjälpte LuleåFans med båda hemsida och webbshop under ett gäng år och efter de konversationer jag såg de ledande inom LuleåFans föra då bakom stängda dörrar så la jag ned det hela och kommer inte stötta LuleåFans före de rensat upp ordentligt i leden.

Lulefan

icemask, Pajala, Kneten, Björnpappa, Flippass and Schladden like this post

Inlägg av Snikne Ville sön 20 okt 2024, 20:32

Kan nån förklara för mig varför Polisen m fl får skiten när det är "supportrar" som fan inte han bete sig som folk? Lägger det i denna tråd eftersom Luleås fajnest såklart rasar över över att nan vidtar åtgärder när det, för vilken gång o ordningen vet jag inte, hänt idag igen.
Snikne Ville
Snikne Ville

icemask, Puckad, Björnpappa and Jokerman ll like this post

Inlägg av icemask mån 21 okt 2024, 10:24

Snikne Ville skrev:Kan nån förklara för mig varför Polisen m fl får skiten när det är "supportrar" som fan inte han bete sig som folk? Lägger det i denna tråd eftersom Luleås fajnest såklart rasar över över att nan vidtar åtgärder när det, för vilken gång o ordningen vet jag inte, hänt idag igen.
Generellt tror de som uttalar sig att de representerar alla inom fanskulturen fast de egentligen är några få, hade de övriga lite ryggrad så hade de tagit tag i problemet med dessa individer men det är lättare att dra på sig den gemensamma offerkoftan eller kliva av
Men så länge idioterna får härja oemotsagda så får de fler anhängare att valla in i fällan att ”alla andra har fel” och ”vi har bara rättigheter”
Det var lättare på E och inom Redtags för då fanns inga skärmar att gömma sig bakom när man hade en åsikt
icemask
icemask

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 9 av 14 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14  Nästa

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet