Luleåfans
Sida 1 av 14 • 1, 2, 3 ... 7 ... 14
Luleåfans
Murveln- Antal inlägg : 112
Sv: Luleåfans
Murveln skrev:Är det några här som brukar stå i klacken, eller är ni slipsnissar hela bunten?
Soffliggare passar nog bättre för sådana som mig
Urken skrev:Murveln skrev:Är det några här som brukar stå i klacken, eller är ni slipsnissar hela bunten?
Med eller utan slips då?
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Jag bor i södra Sverige och brukar åka på bortamatcher i närheten. Typ Rögle, Karlskrona, Växjö, Malmö etc. Dock står jag aldrig i klacken. Jag gillar verkligen att se på spelet och studera så att stå upptryckt i ett hörn på en bortasektion och vråla är inte optimalt för mig, kudos till de som gör det dock.Murveln skrev:Är det några här som brukar stå i klacken, eller är ni slipsnissar hela bunten?
Qirren- Antal inlägg : 1369
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Numera sittplats, men stod i klacken finalserien mot saik !
icemask- Antal inlägg : 4174
Kapten Haddock skrev:Urken skrev:Murveln skrev:Är det några här som brukar stå i klacken, eller är ni slipsnissar hela bunten?
Med eller utan slips då?
Urken spelar på arbetarrollen men rykten gör gällande att han ses som en slipsnisse på fabriken.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Götet ... - Soffliggare. Skyller på att jag vill vara hemma de veckor jag är med min son, de andra försöker jag jobba ikapp.Murveln skrev:Ni är "soffliggare", vad är det som gör att ni inte åker och ser matcherna på plats? Bor ni för långt bort, eller är ni bara bekväma av er? Själv brukar alltid stå när jag har möjlighet att gå. Så mycket roligare än att sitta.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Bamsefar skrev:själv bor jag 135 mil från Delfinen så det blir inte så många hemmamatcher, åker dock på bortamatcher i närområdet. Mest soffliggare alltså.
Själv har jag "bara" drygt 75 mil, men blir en rätt saftig biltur för en match. Soffliggare. Annars hade jag varit på plats varenda match.
Murveln skrev:Någon med Aftonbladet-plus? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article22411417.ab?teaser=true
Läs inte. Ta en promenad istället.
- Spoiler:
- Den här säsongen är det inga som helst problem att utse SHL:s bästa hemmafans.
Och det är sällan jag sett en mer överlägsen vinnare.
Djurgårdens fans låter mest, sjunger högst och är bäst i test.
Sämst?
Modos – av förståeliga skäl.
Djurgården spelar PlayIn mot Brynäs med start på torsdagskvällen och har en sjätte spelare på läktarna.
Jag fick just CMores årliga spelarenkät inför slutspelet på mailen och den bekräftar bara vad jag redan visste.
Där tycker 77 procent av spelarna själva att Djurgården har bästa fansen.
Tvåan HV71 fick sju procent av rösterna.
Var utklassade
De var utklassade och frågan är om något lags fans vunnit den här typen av omröstning så överlägset tidigare.
Jag har svårt att tänka mig det.
Och nu när slutspelet börjar kommer Djurgårdens mäktiga ljudkuliss vara viktigare än någonsin.
Den vägg av fans som får håret att stå rakt ut på oss däruppe på pressläktaren. Det är tur att man inte har tupé.
Det har varit betydligt lugnare i Fjällräven Center den här vintern.
Där krävs ingen hårgelé för att hålla luggen på plats.
Samtidigt känns det lite elakt att kalla den hårt prövade Modo-publiken för SHL:s sämsta fans, då de sannerligen inte haft mycket att jubla över den här vintern.
Dessutom har ståplatspubliken känt sig misshandlad av klubbledningens alla ombyggnadsprojekt.
Resultatet är sämsta publiksiffran sedan Fjällräven Center invigdes 2007. Modo drog bara 4 857 åskådare i snitt på sina 26 hemmamatcher i vinter och det är 526 färre än fjolårets bottensiffra på 5 383.
Det gör att Modo tappat totalt 13 676 åskådare den här säsongen, vilket är ett utsålt Globen ungefär. Det handlar om ett par miljoner i uteblivna publikintäkter, vilket måste kännas i klubbkassan.
På min lista över de bästa fansen hamnar Djurgården i topp, följda av HV71 och Skellefteå.
Spelarna hade Växjö som trea, men jag tycker att en 85-procentig beläggning för ett regerande mästarlag är för dåligt för att platsa på min lista.
Är imponerad av HV71
HV71 har näst högst beläggning av alla lag med 93 procent (Örebro i topp) och det är imponerande med tanke på att HV inte är något topplag längre. De har legat och skvalpat i mitten av tabellen hela säsongen samtidigt som spelet svajat från match till match.
I botten hamnar Modo och Brynäs, två platser där publiken blivit lite bortskämd genom åren.
Sedan vill jag ge ett hedersomnämnande till nykomlingen Karlskrona som fyllt hallen till 90 procent den här säsongen, trots att laget parkerat i botten hela säsongen och utan chans att klättra en enda placering.
Och apropå arenadebatten.
Det krävs en arena för 5000 åskådare och minst 3500 sittplatser för att spela i SHL.
Fyra lag – Växjö, Modo, Rögle och Karlskrona – nådde inte ens upp till ett snitt på 5000 åskådare i vinter.
Karlskrona av uppenbara skäl, då arenan bara tar in 3500.
Men det har byggts mycket luft i hockey-Sverige.
JuniorX- Antal inlägg : 4185
- Spoiler:
- BRYNÄS
Korrebetyget: 2+
Hur många står uppskattningsvis i klacken en vanlig snittmatch?
Runt 3-400 i den lojala kärnan. När det är matcher med storpublik handlar det om uppemot det dubbla.
Vilken är årets bästa ramsa?
”Kämpa Brynäs, in med pucken: HEJ HEJ”.
Har utvecklingen på fansen gått framåt eller bakåt i år?
Efter förra säsongen, som till stora delar var misslyckad, är det ändå ett lyft. Framför allt fram till juluppehållet. Brynäs stora problem är inte ståplats, utan att det för ofta är för glest och tyst på sittplats.
Hur tycker du hemmafansen står sig mot övriga lag i SHL?
Någon topplacering är det inte. Jag vill nog påstå att fansen ligger ungefär där laget befinner sig. På en Play in-plats.
Korre: Hans Abrahamsson
Foto: TT
DJURGÅRDEN
Korrebetyget: 5+
Mellan 1 000-2 000 personer skulle jag gissa.
”Hallå, Roger? Hallå, Roger?” (En relativt ny ramsa som syftar på Frölundas tränare Roger Rönnberg. Den sjungs när Rönnberg exempelvis tar time out eller kallar till sig domaren).
Framåt. Numera är det sällan, om än aldrig, dåligt drag på Hovet. Även en måndagskväll i januari kan stämningen vara på topp.
Djurgårdens fans hör till de absolut bästa i landet och får ofta beröm av motståndarlagen också. Inget lag kan matcha stämningen på ett fullsatt Hovet. Då håller inramningen snudd på världsklass i hockeykretsar.
Korre: Linus Norberg
FRÖLUNDA
Korrebetyget: 3+
2-300.
Frööööluuundaa
Framåt. Även om det på slutet varit lite glest på vissa rader på klacksektionen så har stämningen i Scandinavium förbättrats i år. Och fler och fler gånger får hemmaklacken också med sig hela arenan. Långt från stämningen på det glada 80- och 90-talet förstås, men det är ändå på rätt väg igen.
Bra, tack vare att hela publiken allt oftare är med och skapar stämning. Själva klacken tillhör väl dock en av de mindre i SHL, och är i stort behov av en riktig ståplatssektion i stället för den sittplatssektion de har i dag.
Korre: Henrik Lundgren
FÄRJESTAD
Cirka 150 kanske.
”Åh Färjestad".
Bakåt, precis som biljettförsäljningen överlag i Löfbergs Arena. För fem-åtta år sedan var det i princip fullpackat på hemmastå varje match. Nu kan hemmasupportrarna stå i klacken utan att trängas.
Gissar att FBK-fansen ligger i övre toppen. De har en trogen publikskara, med stark tradition, på hemmastå.
Korre: Anna Lindbäck
MALMÖ
Fakta säger att snittet ligger på 612 personer.
”Vi är från Malmö stad, sjunger vårt vackra lag”.
I ett bygge som Malmö Arena – där det sällan eller aldrig är fullsatt förutom i derbymatcherna mot Rögle – kämpar hemmafansen i motvind. Det är inte lätt att skapa en medryckande stämning när tusentals stolar är tomma. Samtidigt gör den skara av hemmafans som är på plats vad de kan.
Det finns en bit upp till de främsta lagen. Ibland kan det faktiskt vara ganska svag ljudkuliss i Malmö Arena.
Korre: Eric Persson
HV71 4+
Korrebetyget:
Hemmasektionen i Kinnarps tar 700 åskådare och beläggningen varierar, men i snitt kanske 600 personer under den här säsongen
”HV-blå är dom bästa, heja heja heja HV”. Lika klassisk som den är enkel, och den får alltid igång sittplats.
Lite sämre än i fjol kanske. HV71 har tappat nästan 250 åskådare i snitt per match den här säsongen jämfört med förra, och det påverkar förstås stämningen i arenan i vissa matcher.
I sina bästa stunder är HV-fansen en av ligans bästa, men i år har stämningen varit lite ojämn – och det kanske inte är så konstigt med tanke på hur laget har blandat och gett på isen. Men oftast är stämningen väldigt bra och titt som tätt levereras snygga tifon.
Korre: Johannes Hägglund
KARLSKRONA
Hemmastå tar knappt 500 åskådare – och det är mer eller mindre alltid fullt.
”Tillsammans är vi KHK”.
Karlskronas fans har visat styrka. De är kanske inte flest – men de går ihop som en enhet och stöttar sitt lag. Vi har fått se hav av orange halsdukar.
Karlskrona ligger inte i toppen av tabellen där heller, men som sagt: Karlskronas supportrar är engagerade.
LINKÖPING
Varierar väldigt mycket från match till match, men uppskattningsvis 600-700 åskådare i snitt.
När klacken delar upp sig på hälften och växelkör: ” LHC är dom bästa – heja, heja, heja Cluben”. Inte den fyndigaste, men helt klart den ramsa som får igång resten av arenan bäst.
Lite bättre än förra året. Topparna i årets grundserie har varit bättre än under förra året, men samtidigt kan det vara rätt tyst vissa matcher.
När det är bra kan det vara riktigt bra – hög SHL-klass. Men sedan är det vissa matcher då det bara kommer drygt 4500 åskådare och då kan man nästan höra vad spelarna säger till varandra på isen. Potentialen finns, men det är fortfarande lite för ojämnt.
Korre: Johannes Hägglund
LULEÅ
Korrebetyget: 4+
700 stycken
Åh, Luleeeeeå. En ramsa som alla i klacken kan och gärna sjunger med i. Blir bra tyck i hela arenan, speciellt när sittplatspubliken hänger på.
Publiksnittet har ökat med drygt 300 personer jämfört med förra säsongen. Det märks också i klacken. Det finns alltid en stabil klick som garanterar att det blir en bra atmosfär i hallen.
Vissa grundseriematcher har det varit lite glest. Men när klacken är välfylld är det bara Järnkaminerna som slår Lulefans.
Korre: Emil Larsson
MODO
Ståplats snittar cirka 400 personer per match. Hur många av dessa som sedan kan tillskrivas "klacken" är både svårdefinierat och varierande.
"Jobba, jobba, jobba". Varken särskilt fyndig eller nyskapande. Men det faktum att Modo-klacken kan stå i hela perioder och skandera det gyllene ordet på repeat imponerar. Sedan är det svårt att inte förstå själva budskapet.
Årets säsong har till stor del handlat om siffror och i synnerhet gränsen 4000. VD:n Charlotte Gustavsson gick nämligen ut och sa att ett publiksnitt på under 4000 skulle leda till att Övik inte längre har ett SHL-lag. På de flesta matcher har siffran också varit över 4000. Men det har funnits några bottennapp. Den allra lägsta, 3763 hemma mot Linköping, är sämsta Modo-siffran någonsin i Fjällräven Center. Stämningsmässigt har det annars varit ganska snarlikt tidigare säsong. Att Modo sedan omgång elva legat på kvalplats har många gånger förstärkt känslan av långdragen ligalunk. Januari-mötet mot Skellefteå (7350 på plats) var säsongens publikhöjdare och överlägset bästa siffran i Övik.
Som på flera andra håll finns en negativ publiktrend. De många matcherna och - i Modos fall - svaga resultaten bidrar såklart. Fjällräven Center är befriat från handklappor och det finns en genomgående stark hockeykultur, även om publiksiffrorna svajar. Men bättras resultaten så bättras publiksiffran, så enkelt är det. Jag upplever också den lokalpatriotiska känslan som extra stark i Övik. Man kan titta på tröjorna i taket, Heart of Hockey-banderollen eller spelarna på isen. Modo-publiken älskar verkligen sina Öviks-söner.
Korre: Karl Sundström
RÖGLE
Kortsidan för hemmafansen tar 1 100 åskådare – och det är mer eller mindre knökat på varenda match.
Den här är kärleksfull och fin:
”Vi åker runt Sverige
Från norr till söder
Vi gör det för Rögle
Tills dagen vi dör
Men hemma i Skåne
På platsen vi älskar
Där lever vårt Rögle
Var eviga dag
Vårt och gröta och vita
Tjalalalalalala tjalalalalalala
Framåt. Det kändes lite halvdant i mitten av säsongen, men i slutet slöt fansen sig samman och skapade flera gånger en elektrisk stämning i Lindab Arena. En kraftsamling när det behövdes som mest, helt enkelt.
När Röglesupportrarna är bra så är de riktigt bra. Som sagt: de förmår att skapa en elektrisk stämning på hemmaplan. Och bortaföljet är inte dåligt heller. Men hur de står sig mot övriga SHL-lag? Tja, de ligger ganska högt upp i den tabellen känner jag.
SKELLEFTEÅ
500.
Fulla spjäll i Skellhell ikväll.
Bakåt. Betydligt sämre uppslutning samt tryck, frånsett toppmatcherna - där north power fortsatt håller hög nivå.
Högstanivån är enorm, läs crazyresan till Örnsköldsvik och de båda derbyna. Men bottennappen alldeles för många. Sammantaget en mittenplacering.
Korre: Jon Lundström
VÄXJÖ
Korrebetyget: 5+
Växjö har en stor hemmastå, rymmer 1475 personer, som brukar vara ganska välfylld. Det ser aldrig tomt ut. Svårt att uppskatta snittet, men borde vara dryga 1000 personer.
Det är i alla fall en av årets mest frekventa sånger: ”Riiiiickard Gynge, dududududu, dududududu” (Melodi: Badpojken – Johnny G).
Känns som det är ungefär detsamma som ifjol. Klacken skapar bra tryck.
Känslan är att Växjös fans står sig bra i SHL. Framförallt står supporterföreningen Lakers Lakejer för en positiv läktarkultur och det är sällan, eller aldrig, någon hatisk stämning. Det är bara domarna som får uppleva en visselorkan då och då.
Korre: Jonas Gustavsson
ÖREBRO
Ståplatssektionen i Behrn Arena rymmer 620 hemmafans, här är det alltid fullt.
"Det är vi som är Örebro" har blivit en modern klassiker och ett varumärke för Örebro-fansen, det är fortfarande lika mäktigt när den rullar runt arenan efter hemmamålen. I sammanhanget kanske man inte ska glömma bort uppmärksammade och redan legendariska Hudashow – den gemensamma showen som målvakten Julius Hudacek och fansen bjuder på efter hemmasegrar, och som gör att i stort sett hela publiken stannar kvar långt efter slutsignal.
De tre föregående säsongerna har Örebro gått upp i SHL, gjort sin första säsong i högsta serien på 34 år och spelat SM-slutspel för första gången. Den här säsongen har varit svajig och viss besvikelse har präglat fansen i perioder – ändå har det varit slutsålt, 5 500 åskådare, i stort sett alla matcher. Trycket har definitivt stegrats upp de senaste matcherna inför den stundande åttondelsfinalen.
Örebros fans hör helt klart till serien mest trogna, ihärdiga och röststarka. Den lilla tajta arenan gör att spelarna ofta talar om hur de får extra energi av hemmastödet. Publiken är dock ganska snäll, på gott och ont. Och stödet på bortamatcherna kunde ofta vara större och bättre.
Korre: Mattias Karlsson
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Skulle säga att H + Hallen ÄGDE i sudden !Murveln skrev:Kvällens seger var H-läktarens! Herrejävlar vad vi eldade på.
icemask- Antal inlägg : 4174
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article22598952.ab
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Toyne framför allt!!
Det hade nog inte gått om det inte var för er!!
kralle- Antal inlägg : 164
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Har Luleåfans någonsin varit så här bra? Fått så här mycket credd, givit så här mycket stöd och ja.. allt, någonsin? Minns förra hemmamatchen när media och spelare på fullaste allvar menade att det var fansen otroliga energi som smittade av sig på spelarna så att "TOKDOMINERADE" för att citera Expresssen eller om det nu var Aftonbladet.
Minns insamligen till Luleå / MSSK, våra gulddamer, nya svenska mästare. Minns också insamligen till Per Kenttä's Asplöv.
Begrip att Coop Arena (jag respekterar namnsponsorn) varit fullsatt i de två senaste matcherna.
Bäst i år har fansen varit och då är ett stort fan som vi har mycket att tacka för inte ens nämnd - men tack igen Fruktis. Och tack för all del LKAB, SSAB för att inte tala om Bergdahl & Söner i Piteå AB och alla andra hundratals mindre sponsorer utan vars stöttning Luleå Hockey aldrig nått dit där de är idag.
Säsongen är slut och visst infinner sig en tomhet, men det är med hunger och tillförsikt jag ser fram emot nästa. Just nu är vi slagna, men stolta och jag hade inte varit stolt om det inte vore för det jobb ni i Luleåfans lagt ner i år. Kort sagt; tack som fan.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Lars158- Antal inlägg : 9805
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Lars158 skrev:LHF har bästa eller iallafall en utav dom absolut bästa klackarna. Helt klart.
Finns inga ord för HUR bra de är!! Tänk att efter en sån kross ändå stå kvar i den tomma hallen och sjunga tills laget i deras hjärtan kommer in .. Tror inte det skulle förekomma i alla ishallar landet runt.
Lulefans ÄR helt underbara så ett stort JÄTTETACK till er som match efter match sjunger och hejar i med och motgång . Extra TACk till Toyne som är regisssören bakom . ses i höst igen
amarule- Antal inlägg : 1184
http://dagens.dn.se/#reader/12101/c/4198220073
http://dagens.dn.se/#reader/12101/c/1013357064
I Delfinen, eller på någon annan arena i Norrbotten för den delen, behöver inga åskådare vara rädda när de går och ser sitt favoritlag
Det ÄR skillnad på supportrar och supportrar
Jokerman- Antal inlägg : 1984
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1503349619697730&substory_index=0&id=217148651651173
DenOerfarne- Antal inlägg : 14
Jag brukar mest sucka åt folk med annan åsikt här inne, men vem fan går in och klickar minus på en vädjan om ett par hundra till tifokassan?????DenOerfarne skrev:Hjälp gärna tifogruppen i deras insamlande av pengar till material till nästa säsongs tifon. Deras mål är 77000 kr och de har en del priser som lottas ut bland de som skänker 200 kr eller mer.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1503349619697730&substory_index=0&id=217148651651173
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Wolfhunter skrev:Jag brukar mest sucka åt folk med annan åsikt här inne, men vem fan går in och klickar minus på en vädjan om ett par hundra till tifokassan?????DenOerfarne skrev:Hjälp gärna tifogruppen i deras insamlande av pengar till material till nästa säsongs tifon. Deras mål är 77000 kr och de har en del priser som lottas ut bland de som skänker 200 kr eller mer.
Tragiskt. De kanske borde ändra så att man kan se vem som röstat + och vem som röstat -?
Ferros- Antal inlägg : 2354
Jo så kan det vara. Blev lite gubbgrinig bara. Har tryckt fel själv nån gång här, så lägger nerUrken skrev:Bara en notering: jag brukar själv kunna komma åt lite knappar, fetfingrad som man är, när jag använder forumet via en mobil enhet.
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
av
Kristofer Börlin
Dom unga dom drömmer sig härifrån
Att stå på egna ben bortom dimridån
När kommunpolitikern gör en ung man besviken
Inga pengar till kulturen och musiken
Över banken mot den svalande del av stan
Delad av rika och fattigmannens barn
I en driva av snö ligger Anders för att dö
Efter benz och axel f och subutex
I en kvart i 34 I
När han vill fly tömmer han grisen och går dit
Han är alltid väldigt trevlig, frågar: Hej hur står det till?
Ge mig en gubbe av det renaste vitt som finns
Snart går solen upp över Gültzauddens tak
Snart smälter isarna som hållt Lule i sitt tag
Ja det vallfärdas till skylten i vårvärmens famn
Och det skrattas på varje bänk i Norra Hamn
Aldrig kan vinnarn få nog av förlorarn
Aldrig får vännerna du har se dig svag
I en ömkande tid sitter chefen med pistolen
När du minst anar är du varslad och förlorad
Och den trygghet som en gång var din slav
Är nu som bortblåst och var är du idag
Du måste lära dig att leva utan lyxen och behagen
Du måste leva utan materialen och kraven
Men vem är Anders att säga till dig
Hur du ska klara våran tids finansmän
Ja, vem är han att förklara hur livet kommer te sig
När allt han gör är att fly och ej bete sig
Och finns det ett hopp att finna
Finns det nån tro på den tid som en gång var
Kan du lita på dig själv när det kommer till att brinna
När allt du har är att slåss för att vinna
Kan du förena dig med en likasinnad
Vågar du verka i en lust att slå dig fri
Kan du lita på dig själv när det kommer till att springa
När allt du har är du jag som vi
Denna visa den handlar om min stad
Om gamla vänner och dom som än finns kvar
Om dom som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
och säger: Hey, vi håller på Luleå
Kl 18:49 torsdag den 28 december spelades Lulevisan i Delfinen och då stod vi på H med våra nävar i det blå och sjöng visan till Kribbe som väldigt tragiskt lämnat oss alldeles för tidigt. Kribbe du fattas oss. Mina tankar går till anhöriga, nära och kära.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Enkelt men häftigt, färgstarkt och respektingivande
Hoppas någon kan lägga upp fler Tifobilder här, gärna före 99!
Mitt nästa i rockärmen (tifobild alltså) är från 130321
Efter Linköpings vädjan: Lulefans skänker pengar till finalresan - och kritiserar klubben #twittpuck https://t.co/EEgaKq12UD @LuleaHockey @Lhcdam @LHChockey pic.twitter.com/CfxmxdW9AN
— SVT Sport (@SVTSport) 27 mars 2018
Lulefans
När dom spelar är det drag
Vi är Sveriges bästa klack
Alla andra dom är pack
Guldet går till Luleå
Det ska ingen annan få
Efter guldet ska vi fira
Ner på puben hinka bira
Ni kan inte stoppa oss
Lulefans e vi förstås
Lulefans
Lulefans e vi förstås
Ta bort bokstaven å i Lulefans
Na-na-na-naaa-na-na-na-na-na
LULEFANS!!!
Jokerman skrev:Inga konstigheter
Premiärmarschen 2018
Lördag 15 September 13:00 - Stadsparken Luleå.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
av
Kristofer Börlin
Dom unga dom drömmer sig härifrån
Att stå på egna ben bortom dimridån
När kommunpolitikern gör en ung man besviken
Inga pengar till kulturen och musiken
Över banken mot den svalande del av stan
Delad av rika och fattigmannens barn
I en driva av snö ligger Anders för att dö
Efter benz och axel f och subutex
I en kvart i 34 I
När han vill fly tömmer han grisen och går dit
Han är alltid väldigt trevlig, frågar: Hej hur står det till?
Ge mig en gubbe av det renaste vitt som finns
Snart går solen upp över Gültzauddens tak
Snart smälter isarna som hållt Lule i sitt tag
Ja det vallfärdas till skylten i vårvärmens famn
Och det skrattas på varje bänk i Norra Hamn
Aldrig kan vinnarn få nog av förlorarn
Aldrig får vännerna du har se dig svag
I en ömkande tid sitter chefen med pistolen
När du minst anar är du varslad och förlorad
Och den trygghet som en gång var din slav
Är nu som bortblåst och var är du idag
Du måste lära dig att leva utan lyxen och behagen
Du måste leva utan materialen och kraven
Men vem är Anders att säga till dig
Hur du ska klara våran tids finansmän
Ja, vem är han att förklara hur livet kommer te sig
När allt han gör är att fly och ej bete sig
Och finns det ett hopp att finna
Finns det nån tro på den tid som en gång var
Kan du lita på dig själv när det kommer till att brinna
När allt du har är att slåss för att vinna
Kan du förena dig med en likasinnad
Vågar du verka i en lust att slå dig fri
Kan du lita på dig själv när det kommer till att springa
När allt du har är du jag som vi
Denna visa den handlar om min stad
Om gamla vänner och dom som än finns kvar
Video från skapandet av det fantastiska premiärtifot signerat Gulröd Aktion. Ett enormt arbete som du kan stötta genom att skänka pengar till tifokassan. Swisha valfri summa till "123 389 62 89". För Luleå - För Norrbotten https://t.co/CbfL4BGu3S
— LuleåFans (@LuleaFans) 24 september 2018
Tony Moore skrev:Värt att uppmärksammas!Video från skapandet av det fantastiska premiärtifot signerat Gulröd Aktion. Ett enormt arbete som du kan stötta genom att skänka pengar till tifokassan. Swisha valfri summa till "123 389 62 89". För Luleå - För Norrbotten https://t.co/CbfL4BGu3S
— LuleåFans (@LuleaFans) 24 september 2018
ståpäls!
kanonjobb av samtliga!
jävla bra musik också - tungt, tungt, tungt
Luleås supporterbas @StefanBaudin håller inte igen. https://t.co/6KHzGlrORi
— Johan Svensson (@MrMadhawk) 25 september 2018
-fram med halsdukarna!
-sjung Vårat Gäng!
I mejlet uppmanas klubbarnas säkerhetsansvariga att ”kontrollera banderoller” inför veckans matcher. Vad menas med det?
– Att precis som alltid se till så att tävlingsbestämmelserna gällande flaggor och banderoller fullföljs, vilket inte alls är konstigt.
Det låter ju som att ni vill stoppa just ”SHL – hockeymördare”-banderoller?
– Nej, nu vrider du på sanningen här. Det här handlar, som jag sa tidigare, i grund och botten om att se till att fansen har rätt information.
Skummade igenom tävlingsbestämmelserna för 18/19 och det som kändes närmast var:
§ 2:7 FÖRENINGSARRANGEMANG
Föreningsarrangemang ska genomföras i enlighet med svensk lag, myndigheters beslut och
tillämpliga föreskrifter.
Tillämpliga föreskrifter har jag noll koll påm men det känns som att detta kommer ha motsatt verkan.
Jag vet vad jag kommer ha på tungan på torsdag iaf.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Sida 1 av 14 • 1, 2, 3 ... 7 ... 14