Jesper Sellgren

+80
SatanicPanic
Bros!
Haparanda
MickkeJ
Xinpei
Blitzwagen
lhffan
Småland
JuniorX
Witchfinder77
NeedforX
Tobbebias88
kokostrollet
Kneten
Dentos
DaVoc
Lars158
LinusFröbergsMustasch
JohanO
Björnkäften
Tjågen
Jokerman ll
Titan 4020
Serkan122
Lajon
LulefanGBG
Norlin
trallgöken
farre
LHF96
Kanellängd
icemask
Dilox
Sundance Kid
Davidoff
tibet
Salas
håkke
Björnpappa
Snikne Ville
Redbear
CKa
rasbiologen
Pajala
GrodanBoll
Hostak straffar
kamelbullen
Wolfhunter
Rakapuckar
Norrlandstoken
Lehto
Kagen
oggskar
Donowitz
hokkzorz
Urken
GustenA
Rikky
Blinders
Jokerman
Puckad
Qirren
Diktatorn
NallePhu
ski3r
Old Brooklyn
wilmus2007
Bamsefar
Tigerman
ezz
Jonken
Micke80
Hankburger
Dustin
Ferros
Tony Moore
KaptenBlodskelett
pingu
Kapten Haddock
84 posters

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 8 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Panikvärvning tis 05 nov 2024, 08:33

Tony Moore skrev:4 nov 2024: "..– Det är inte överraskande om Modo är intresserade av honom då han är så bra som han är och kommer från
Ö-vik, säger Ulf Engman. – Det har samtidigt ryktats att det finns intresse från schweiziska klubbar och det är nog fler än de och vi som vill ha honom, men vår dialog är bra och vi har absolut inte räknat bort honom, tillägger han."

Bara slanta upp, ett avtal på 3+1 med NHL och NL out.

NHL-out Very Happy

Panikvärvning

Antal inlägg : 661

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Björnkäften tis 19 nov 2024, 15:23

Att Modo är villiga att slänga nästan 300 i månaden på Sellgren, då hoppas jag Luleå tackar för sig.

Björnkäften

Antal inlägg : 564

Donowitz and Schladden like this post

Inlägg av Tony Moore tis 19 nov 2024, 15:31

Från höken/Xp:
"..Hör att Modo är beredda att lägga upp ett rejält kontrakt (Tyvärr inte Tikka-nivåer, men strax under) för att få hem Sellgren.
Problemet är att Modo ligger sist i tabellen och SHL-existensen hänger därmed på en skör tråd.
– Det är min hemstad. Det kommer alltid att vara aktuellt för mig och visst kan jag bekräfta att ”Hinken” (Henrik Gradin) har varit på mig och kollat. Det förstår jag att han gör. Han vill ha hem folk, säger Jesper Sellgren.

Är du sugen på att nappa?
– Tiden får nog ha sin gång lite mer. Så man får känna efter lite till. Men jag trivs jäkligt bra här i Luleå och har spelat här i fem av mina sex SHL-säsonger. Jag har bott in mig väldigt bra här och trivs väldigt bra med lag, tränare och kanske framför allt utanför isen.
– Men som jag sa, Övik är min hemstad och ingenting är uteslutet."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8037

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av LetsGoLuleå tis 19 nov 2024, 19:42

Björnkäften skrev:Att Modo är villiga att slänga nästan 300 i månaden på Sellgren, då hoppas jag Luleå tackar för sig.

Håller med. Sellgren är en viktig pusselbit i Luleå men om Modo skall hetsa upp priset på honom så är det bara att tacka honom för spelad tid i Luleå och fokusera på att hitta en ersättare till honom. För Luleå måste ju ha in sex nya backar (minst) till sommaren och även om man tar upp spelare från juniorlaget alt. förlängningar så är det ändå en hel del spets som måste adderas till truppen på backsidan.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 450

Inlägg av Panikvärvning tis 19 nov 2024, 19:51

LetsGoLuleå skrev:
Björnkäften skrev:Att Modo är villiga att slänga nästan 300 i månaden på Sellgren, då hoppas jag Luleå tackar för sig.

Håller med. Sellgren är en viktig pusselbit i Luleå men om Modo skall hetsa upp priset på honom så är det bara att tacka honom för spelad tid i Luleå och fokusera på att hitta en ersättare till honom. För Luleå måste ju ha in sex nya backar (minst) till sommaren och även om man tar upp spelare från juniorlaget alt. förlängningar så är det ändå en hel del spets som måste adderas till truppen på backsidan.

Sex nya backar Laughing

Panikvärvning

Antal inlägg : 661

Inlägg av LetsGoLuleå tis 19 nov 2024, 20:29

Panikvärvning skrev:
LetsGoLuleå skrev:

Sex nya backar Laughing

I värsta fall är det sex nya backar ja. En del av dessa positioner kommer antagligen tas upp av spelare underifrån så som Sjöström eller Tuhkala. Andra kommer att värvas in. Vissa kommer inte få förlängt med andra kommer få förlängt. Sex nya var nog en kraftig överdrift men det är sex nya kontrakt som skall skrivas.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 450

Inlägg av Dustin tis 19 nov 2024, 20:40

Ge Sellgren ett ”take it or leave it” förslag med en marknadsmässig lön och ett långtidskontrakt. Vill han hellre skriva på för Modo och riskera att stå utan klubb i mitten på April så får vi svälja det men då kan man samtidigt sondera terrängen rejält för en ersättare.

Potentiella ersättare:
https://www.eliteprospects.com/player/212334/lucas-carlsson

https://www.eliteprospects.com/player/344180/filip-roos

Carlsson har vi varit intresserade av förr. Filip Roos har en Fröberg-koppling sedan tiden i Karlskoga.

Dustin

Antal inlägg : 7168

Inlägg av Puckad Igår på 07:50

Håller med @Dustin, det kan bli problematiskt om Jeppe seriöst vill flytta hem och väntar med beskedet till kvalserien är avgjord.
Jag tolkar dock hans svar som att han inte är redo att flytta hem än.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Wolfhunter likes this post

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Till överst på sidan

- Liknande ämnen