Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4
+74
Rikky
Tony Moore
Admin
Pingis 11
LubosC
Mr Bister
Diktatorn
GustenA
rasbiologen
PM
Snattran
GLHF
Dentos
makkanmakkan
wilmus2007
Polyfemos
NeedforX
icemask
Wolfhunter
CKa
Pontaking
Qirren
MrRumor10
lhffan
Myrman
Antwon
Nr10
kokostrollet
Groggen79
Bamsefar
Vexet
Dilox
Blinders
Donowitz
Sundance Kid
Ivanhoe
Redbear
Monco
Jonken
Norrlandstoken
Kapten Haddock
kamelbullen
NilsOskar
Ferros
Rakapuckar
Old Brooklyn
Puckad
Lulefan
Hedanders
Ströwarn
LulefanGBG
Dustin
Kagen
Anthrax
Lillajag
hokkzorz
pelle
Pajala
Hellcop
Sportchefen #2
Micke80
Urken
JuniorX
Niinimaa
farre
Hankburger
tibet
Tigerman
ski3r
Lars158
pingu
NallePhu
KaptenBlodskelett
78 posters
Sida 15 av 20
Sida 15 av 20 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4
Nordamrikanska centrar verkar inte vara vår grej. Visst, Abbott var bra, men inte en playmakercenter. Hishon kan säkert höja sig, men tillräckligt för att blir 1:a eller 2:a center och pp-center? Han kan säkert även bli en hyffsad 3:e center med tiden, men det tror jag knappast han har lön för att vara, elller vill vara.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Micke80 skrev:Jag hoppas nästan att det inte ligger någon sanning i det här ryktet, om det nu inte är så att vi har nått bättre på g.
http://vikfancentral.se/nya-kedjor-igen-infor-grums-scout-om-hv71s-stefan-elliot-luleas-hishon-pa-marknaden/
Jag säger.. Äntligen! Hishon har varit alldeles för anonym för att det ska vara godkänt.
Borde rimligen innebära att Luleå letar aktivt efter en center?
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Jag tvivlar på att han är på glid enda orsaken ska väl vara om herren fått hemlängtan efter begravningen han var på, Känslan är nog mer att Luleå är nöjda med det han gör på isen sedan att det inte lossnat till fullo är en annan femma men verktygen finns där!Micke80 skrev:Jag hoppas nästan att det inte ligger någon sanning i det här ryktet, om det nu inte är så att vi har nått bättre på g.
http://vikfancentral.se/nya-kedjor-igen-infor-grums-scout-om-hv71s-stefan-elliot-luleas-hishon-pa-marknaden/
NallePhu- Antal inlägg : 18670
jag tror Hishon får kicken, han har varit riktigt blek, det blir ju alltid någon som floppar och vi behöver en bättre center.
Pajala- Antal inlägg : 18786
Hishon har varit lite av en bergochdalbanan för mig, var väldigt negativt till värvningen, sedan såg han grymt bra ut på försäsongen och sen var han väl ungefär i nivå vad jag hade förväntat mig från första början när säsongen drog igång.
Tycker Hishon påminner lite om de allsvenska stjärnorna som kommer upp till SHL ibland och misslyckas totalt med att etablera sig. Under försäsongen så kunde Hishon dominera mot sämre motstånd och briljera med sin teknik och skridskoåkning, men sedan när SHL drog igång och motståndarna blev bättre så försvann han i princip helt. Riktigt tråkigt då man ser att han sliter hårt och gör allt han kan, men hittills har det verkligen inte räckt till.
Tycker Hishon påminner lite om de allsvenska stjärnorna som kommer upp till SHL ibland och misslyckas totalt med att etablera sig. Under försäsongen så kunde Hishon dominera mot sämre motstånd och briljera med sin teknik och skridskoåkning, men sedan när SHL drog igång och motståndarna blev bättre så försvann han i princip helt. Riktigt tråkigt då man ser att han sliter hårt och gör allt han kan, men hittills har det verkligen inte räckt till.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Så länge inte Höken har ngt på detta så kan vi vara säkra på att det inte är ngt seriöst rykte!
Jag kan inte se någon logik i att göra sig av med Hishon. Visst, han har inte gjort någon succé men inte heller varit något fiasko. Hade man haft budget att värva nytt för så skulle jag kanske förstå att man vill uppgradera, men man var ju ganska tydlig redan innan Kovac blev klar att pengarna var slut.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Urken skrev:Bort med Hishon och in med någon som kan bidra.
Hishon bidrar med något. Enormt jobb.
Pajala skrev:jag tror Hishon får kicken, han har varit riktigt blek, det blir ju alltid någon som floppar och vi behöver en bättre center.
Hishon har dock inte floppat.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Hishon måste man säga vara en flopp, när man värvar en sådan spelare ska han vara en 1:a eller 2:a center och tillhöra lagets bästa spelare.
Eftersom han numera huserar i 3:e kedjan och bara tillför jobb utan produktion så måste han bytas ut vi kan inte ha toppbetalda spelare i 3:e.
Eftersom han numera huserar i 3:e kedjan och bara tillför jobb utan produktion så måste han bytas ut vi kan inte ha toppbetalda spelare i 3:e.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Hishon är inte högavlönad eller speciellt dyr för oss, han hade ju ett år kvar på Kontraktet med Jokerit så dom betalar stora delar av hans lön.
Lillajag- Antal inlägg : 737
Källa på det ?Lillajag skrev:Hishon är inte högavlönad eller speciellt dyr för oss, han hade ju ett år kvar på Kontraktet med Jokerit så dom betalar stora delar av hans lön.
icemask- Antal inlägg : 4174
Skuggan el om det var Engman som sade det i en interjuv efter han vart klar!icemask skrev:Källa på det ?Lillajag skrev:Hishon är inte högavlönad eller speciellt dyr för oss, han hade ju ett år kvar på Kontraktet med Jokerit så dom betalar stora delar av hans lön.
Nsd eller kurren ?NallePhu skrev:Skuggan el om det var Engman som sade det i en interjuv efter han vart klar!icemask skrev:Källa på det ?Lillajag skrev:Hishon är inte högavlönad eller speciellt dyr för oss, han hade ju ett år kvar på Kontraktet med Jokerit så dom betalar stora delar av hans lön.
Kommer fan inte i håg det tyvärr.....icemask skrev:Nsd eller kurren ?NallePhu skrev:Skuggan el om det var Engman som sade det i en interjuv efter han vart klar!icemask skrev:Källa på det ?Lillajag skrev:Hishon är inte högavlönad eller speciellt dyr för oss, han hade ju ett år kvar på Kontraktet med Jokerit så dom betalar stora delar av hans lön.
De är ju en och samma tidning nuförtiden så det stod garanterat i bäggeNallePhu skrev:Kommer fan inte i håg det tyvärr.....icemask skrev:Nsd eller kurren ?NallePhu skrev:Skuggan el om det var Engman som sade det i en interjuv efter han vart klar!icemask skrev:Källa på det ?Lillajag skrev:Hishon är inte högavlönad eller speciellt dyr för oss, han hade ju ett år kvar på Kontraktet med Jokerit så dom betalar stora delar av hans lön.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Vad innebär "inte högavlönad eller dyr" vad pratar vi för kostnader ?Tigerman skrev:De är ju en och samma tidning nuförtiden så det stod garanterat i bäggeNallePhu skrev:Kommer fan inte i håg det tyvärr.....icemask skrev:Nsd eller kurren ?NallePhu skrev:Skuggan el om det var Engman som sade det i en interjuv efter han vart klar!icemask skrev:Källa på det ?Lillajag skrev:Hishon är inte högavlönad eller speciellt dyr för oss, han hade ju ett år kvar på Kontraktet med Jokerit så dom betalar stora delar av hans lön.
Han hade en cap hit på 900000usd i avalanche, säg att jokerit bjöd hälften ca 5 mille och vi fick det subventionerat med ca hälften så säg att vi betalar 250000/mån, var går gränsen för inte dyr ?
Sen, oavsett prislapp är han ämnad fylla plats som första, åtminstone andra center, vilket visat sig vara en besvikelse.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Skuggan sa i liven där Hishon presenterades att man fått till en bra ekonomisk deal, sett från Luleås perspektiv, mellan alla 3-parter, dvs Jokerit, Luleå och Hishon (tror att det senare stod i någon av tidningarna). Hishon tjänade inte 900 000 USD i Colorado eftersom han pendlade mellan NHL och AHL. Att Jokerit sedan skulle betala 500 000 i månaden åt Hishon tvivlar jag starkt på. Skuggan skulle aldrig säga att man fått till en bra ekonomisk deal om man betalar Hishon 250 000 i månaden. Hishons lön ligger runt 100 000 enligt var jag har fått höra
MrRumor10- Antal inlägg : 11
Micke J på ingång? Hans kontrakt med Brynäs går ut 29e oktober
Nr10- Antal inlägg : 110
Ånej. Inte Pizza fest nu också. Så lortigt att lira med någon som börjat säsongen för någon annan. Tror ni verkligen att det blir så?
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Hishon var värvad som förstacenter, men han har blivit en grovjobbande tredjecenter. Tror inte heller att han är så dyr och ser honom absolutnintensom ett fiasko. Han har gjort det helt OK som tredjecenter men det var ju inte det som var tanken, varken från Luleås eller Joeys sida. Kan rentav vara så att han själv vill bort?
Luleå har ju varit väldigt tydliga med att man inte har mer pengar att värva för, men om någon spelare är på väg bort så måste ju denna ersättas om det inte är en position som det finns överskott på.
Försvinner Hishon så skall man komma ihåg att vi högst sannolikt är just en tredjecenter som skall ersättas och inget annat. Olausson har varit så bra som man vågar hoppas och lite till och Lundeström har varit över förväntan nu när han kommit igång. De två har man nog ingen ambition att flytta på med mindre än att en extremt bra deal ligger på bordet. En sådan fram stavas Wallmark, men det håller jag flr högst osannolikt. Har ingen koll på hur det gått för Lucas i år?
Kanske är Hishon påväg bort, men då letar man nog en ersättare som gör samma jobb som det jobb Hishon gör nu och inget annat.
Luleå har ju varit väldigt tydliga med att man inte har mer pengar att värva för, men om någon spelare är på väg bort så måste ju denna ersättas om det inte är en position som det finns överskott på.
Försvinner Hishon så skall man komma ihåg att vi högst sannolikt är just en tredjecenter som skall ersättas och inget annat. Olausson har varit så bra som man vågar hoppas och lite till och Lundeström har varit över förväntan nu när han kommit igång. De två har man nog ingen ambition att flytta på med mindre än att en extremt bra deal ligger på bordet. En sådan fram stavas Wallmark, men det håller jag flr högst osannolikt. Har ingen koll på hur det gått för Lucas i år?
Kanske är Hishon påväg bort, men då letar man nog en ersättare som gör samma jobb som det jobb Hishon gör nu och inget annat.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Om Hishon skulle försvinna så har jag inget emot ifall de låter Levander få prova några matcher.
Hankburger skrev:Urken skrev:Bort med Hishon och in med någon som kan bidra.
Hishon bidrar med något. Enormt jobb.Pajala skrev:jag tror Hishon får kicken, han har varit riktigt blek, det blir ju alltid någon som floppar och vi behöver en bättre center.
Hishon har dock inte floppat.
klart han har, menad som förstacenter och kommer att få kicken det är bara en tidsfråga, Luleå har verkligen startat uselt denna säsong och det är några spelare som inte har levererat, självklart kommer det att brytas kontrakt, även Hedman lär få gå eftersom han inte passar in alls i Bulans hockey.
Hockey är resultatbaserat och klubben kommer att agera, kostnader som inte tillför något måste begränsas.
Klubben har inte pengarna för nya värvningar så jag tror juniorer får chansen istället.
Pajala- Antal inlägg : 18786
Ifall det nu blir till att ta upp juniorer istället så får man försöka se det positivt, att de får mycket speltid. Det jobbiga blir väl de sportsliga resultaten på isen.
MrRumor10 skrev:Skuggan sa i liven där Hishon presenterades att man fått till en bra ekonomisk deal, sett från Luleås perspektiv, mellan alla 3-parter, dvs Jokerit, Luleå och Hishon (tror att det senare stod i någon av tidningarna). Hishon tjänade inte 900 000 USD i Colorado eftersom han pendlade mellan NHL och AHL. Att Jokerit sedan skulle betala 500 000 i månaden åt Hishon tvivlar jag starkt på. Skuggan skulle aldrig säga att man fått till en bra ekonomisk deal om man betalar Hishon 250 000 i månaden. Hishons lön ligger runt 100 000 enligt var jag har fått höra
Tack! Du skrev precis det jag tänkte skriva.
Om vi släpper Hedman och Hishon så får vi ju deras samlade löneposter till en center, borde kunna bli en hyfsad center av det beroende vad som finns på marknaden. I slutet av förra säsongen ska visst Wallmark ha sagt att han lämnar Nordamerika denna säsong eller efter denna säsong om han inte får en ordentlig chans i NHL. Vet inte om han fortfarande tänker så med det hade ju varit en drömförstärkning, Hedman och Hishon ut, Wallmark in!
LulefanGBG skrev:Hishon var värvad som förstacenter, men han har blivit en grovjobbande tredjecenter. Tror inte heller att han är så dyr och ser honom absolutnintensom ett fiasko. Han har gjort det helt OK som tredjecenter men det var ju inte det som var tanken, varken från Luleås eller Joeys sida. Kan rentav vara så att han själv vill bort?
Wallmark är 2a i AHLs poängliga med 11 poäng på 7 matcher. Han kommer slå sig in i Carolina tids nog.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Om Hishon lämnar så måste det in en ny center. Lundeström ska ju lira JVM snart. Om man inte har tänkt harva med Foppa eller Harju som centrar.
LubosC- Antal inlägg : 472
Är väl inte bara att släppa deras löneposter, först ska man hitta någon som vill ta över deras kontrakt och sen ska man hitta ersättare till dessa, framförallt centrar kan du nog glömma att hitta !Lillajag skrev:Om vi släpper Hedman och Hishon så får vi ju deras samlade löneposter till en center, borde kunna bli en hyfsad center av det beroende vad som finns på marknaden. I slutet av förra säsongen ska visst Wallmark ha sagt att han lämnar Nordamerika denna säsong eller efter denna säsong om han inte får en ordentlig chans i NHL. Vet inte om han fortfarande tänker så med det hade ju varit en drömförstärkning, Hedman och Hishon ut, Wallmark in!
Hishon bör nog vara kvar, för runt jul så blir det centerbrist i LHF, när Lundeström ska spela JVM
Vart finner vi en bättre center ?Pajala skrev:jag tror Hishon får kicken, han har varit riktigt blek, det blir ju alltid någon som floppar och vi behöver en bättre center.
Ingen som vi har råd med i alla fall !
Är benägen att hålla med, kan inte se att vi skulle lyckas ro hem någon bättre center under de förutsättningar som råder.icemask skrev:Vart finner vi en bättre center ?Pajala skrev:jag tror Hishon får kicken, han har varit riktigt blek, det blir ju alltid någon som floppar och vi behöver en bättre center.
Ingen som vi har råd med i alla fall !
ski3r- Antal inlägg : 1992
Värvades hishon som första center så borde han väl få chansen att spela den rollen !
Kan inte säga att Olausson rosat marknaden de senaste 3 matcherna, han är helt osynlig ibland !
Kan inte säga att Olausson rosat marknaden de senaste 3 matcherna, han är helt osynlig ibland !
Har också svårt att se var vi ska hitta en riktigt bra center till en billig peng. Har vi någon på kroken kan jag förstå att vi gör oss av med Hishon. Annars är det märkligt med tanke på att Lunde ska på JVM och Olaussons rygg kan haverera när som helst.
Malte Ströwall åter till Sverige..
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Norrlandstoken skrev:Malte Ströwall åter till Sverige..
Förhoppningsvis så långt ifrån Luleå hockey som möjligt.
*Edit*
Han är klar för Kookoo i finska ligan.
http://kookoo.fi/uutiset/malte-str%C3%B6mwall-kouvolaan
Fråga till er som har koll på ligorna som inte är SHL.
Finns det någon Asplund där ute som skulle kunna vara av intresse för oss?
Micke80- Antal inlägg : 3038
Visserligen i SHL men det finns en Rasmus Asplund som jag tycker man borde försöka lägga in en stöt påMicke80 skrev:Fråga till er som har koll på ligorna som inte är SHL.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Visserligen i SHL men det finns en Rasmus Asplund som jag tycker man borde försöka lägga in en stöt påMicke80 skrev:Fråga till er som har koll på ligorna som inte är SHL.
Jo precis, men om man bortser från honom, man ska ju inte förstöra för sina "kollegor" och ta deras personal
Micke80- Antal inlägg : 3038
Visserligen en sak till Silly 18/19 men Marcus Björk verkar ha en riktigt fin utveckling.
Norrlands kille, rightskjutande back och bara 19 år.
På 14e plats i poängligan i hela HockeyAllsvenskan och dessutom etta i backarnas poängliga.
Fortsätter det så här så är det ett namn för SHL
På 14e plats i poängligan i hela HockeyAllsvenskan och dessutom etta i backarnas poängliga.
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
makkanmakkan skrev:Visserligen en sak till Silly 18/19 men Marcus Björk verkar ha en riktigt fin utveckling.
Ja han måste vi hålla kontakt med!
Två andra unga backar i allsvenskan vi säkert håller ett extra öga tror jag är Simon Åkerström och Calle Själin.
pingu- Antal inlägg : 2418
Zengerle på marknaden. Snabb center som inte fungerade i lhc. Billig? Någon som sett honom? Inte tänkt på honom alls när vi mött dom.
Gäst- Gäst
Morran skrev:Zengerle på marknaden. Snabb center som inte fungerade i lhc. Billig? Någon som sett honom? Inte tänkt på honom alls när vi mött dom.
Nej tack. Alldeles tillräckligt med floppande nordamerikaner de senaste åren.
Morran skrev:Zengerle på marknaden. Snabb center som inte fungerade i lhc. Billig? Någon som sett honom? Inte tänkt på honom alls när vi mött dom.
Nej tack. Han är antagligen inte billig heller samtidigt som Luleå har full trupp.
Old Brooklyn skrev:Förläng eller släng?
Spelare vars kontrakt går ut efter denna säsong:
Engsund - Förläng
Jalvanti - Avvakta
Sandström - Släng
Falk - Släng
Hishon - Släng
Levander - Avvakta
Lundeström - Förläng
Olausson - Förläng
Dags att uppdatera nu när Engsund fått förlängt. Allt bygger på vad jag tycker de presterat hittills.
Släng eller förläng?
Jalvanti - Avvakta. Lutar mer och mer mot släng för mig. Vi borde kunna hitta billigare(?) och kanske även bättre spelare som gör samma jobb. Han gör ju inte bort sig på något vis dock. Allt beror på vad han kostar.
Sandström - Släng.
Falk - Släng. Bra tekare och defensiv center, men någon måste gå ifall vi ska kunna få in nytt. Jag tänker Levander exempelvis.
Hishon - Släng. Tror varken han har betalt för att vara, eller vill vara, en ok defensiv tredjecenter.
Levander - Avvakta. Lutar mer åt förläng. Verkar göra det bra i Piteå. Ge han chansen i alla fall.
Lundeström - Förläng.
Olausson - Förläng. Inte snabbast men levererar ändå. Otroligt nyttig i pp.
Kovacs - x - Cehlin
Larsson - x - E.Emaneulsson
Harju - x - P.Emanuelsson
Fabricius - x - Forsberg
Hedman
Mikkelson-Johnston
Sondell-x
Engsund-Själin
Grahn
Lassinantti
Det är alla spelare som har kontrakt över nästa säsong. Notera att vi inte har någon center på kontrakt ännu men Luleå lär ju förlänga med Olausson och Lundeström. Filip Gustavsson tror jag lånas ut ett år till. Jag tror också Luleå kommer att bryta med Hedman.
Så här ser Luleås lag med Olle, Lunde och Filip:
Kovacs-Olausson-Cehlin
Larsson-Lundeström-E.Emaneulsson
Harju-Ny-P.Emanuelsson
Fabricius-Ny-Forsberg
Hedman
Mikkelson-Johnston
Sondell-Ny
Engsund-Själin
Grahn
Lassinantti
Gustavsson
Larsson - x - E.Emaneulsson
Harju - x - P.Emanuelsson
Fabricius - x - Forsberg
Hedman
Mikkelson-Johnston
Sondell-x
Engsund-Själin
Grahn
Lassinantti
Det är alla spelare som har kontrakt över nästa säsong. Notera att vi inte har någon center på kontrakt ännu men Luleå lär ju förlänga med Olausson och Lundeström. Filip Gustavsson tror jag lånas ut ett år till. Jag tror också Luleå kommer att bryta med Hedman.
Så här ser Luleås lag med Olle, Lunde och Filip:
Kovacs-Olausson-Cehlin
Larsson-Lundeström-E.Emaneulsson
Harju-Ny-P.Emanuelsson
Fabricius-Ny-Forsberg
Hedman
Mikkelson-Johnston
Sondell-Ny
Engsund-Själin
Grahn
Lassinantti
Gustavsson
Blinders- Antal inlägg : 5253
Drömnamn för nästa säsong:
Lucas Wallmark
Linus Omark
Petter Granberg
Lucas Wallmark
Linus Omark
Petter Granberg
Blinders- Antal inlägg : 5253
Old Brooklyn skrev:Old Brooklyn skrev:Förläng eller släng?
Engsund - Förläng
Jalvanti - Avvakta
Sandström - Släng
Falk - Släng
Hishon - Släng
Levander - Avvakta
Lundeström - Förläng
Olausson - Förläng
Dags att uppdatera nu när Engsund fått förlängt. Allt bygger på vad jag tycker de presterat hittills.
Släng eller förläng?
Jalvanti - Avvakta. Lutar mer och mer mot släng för mig. Vi borde kunna hitta billigare(?) och kanske även bättre spelare som gör samma jobb. Han gör ju inte bort sig på något vis dock. Allt beror på vad han kostar.
Sandström - Släng.
Falk - Släng. Bra tekare och defensiv center, men någon måste gå ifall vi ska kunna få in nytt. Jag tänker Levander exempelvis.
Hishon - Släng. Tror varken han har betalt för att vara, eller vill vara, en ok defensiv tredjecenter.
Levander - Avvakta. Lutar mer åt förläng. Verkar göra det bra i Piteå. Ge han chansen i alla fall.
Lundeström - Förläng.
Personligen skulle jag aldrig använda ordet "släng" om Jan Allan Sandström men det kanske är dags att börja slussa in han i organisationen, tror han har en del att bidra med , i alla fall borde den patenterade höfttacklingen o dragskottet ingå i ungdomsutbildningen.
Bamsefar- Antal inlägg : 12231
Nej, jag kände faktistk att det tog emot när jag skrev det. Sandströms tröja kommer ju hänga i taket i framtiden. Försökte bara få till en catchig fras med orden.Bamsefar skrev:Old Brooklyn skrev:Old Brooklyn skrev:Förläng eller släng?
Engsund - Förläng
Jalvanti - Avvakta
Sandström - Släng
Falk - Släng
Hishon - Släng
Levander - Avvakta
Lundeström - Förläng
Olausson - Förläng
Släng eller förläng?
Sandström - Släng.
Lundeström - Förläng.
Personligen skulle jag aldrig använda ordet "släng" om Jan Allan Sandström men det kanske är dags att börja slussa in han i organisationen, tror han har en del att bidra med , i alla fall borde den patenterade höfttacklingen o dragskottet ingå i ungdomsutbildningen.
Klasen-Olausson-Cehlin
Omark-Wallmark-Harju
Petter-Lundeström-Einar
Omark-Wallmark-Harju
Petter-Lundeström-Einar
Pingis 11- Antal inlägg : 133
Sida 15 av 20 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1