2017-01-07, SHL-omgång 33, Linköping - Luleå
+36
Mr Bister
Blinders
Kagen
LubosC
Lajon
Hedanders
farre
Norrlandstoken
kokostrollet
JuniorX
Myrman
JohanO
Cambbott24
Urken
Qirren
Kato
Redbear
CKa
GustenA
stormvägen
icemask
Dustin
amarule
Donten_
Lasse Proppmätt
Tigerman
Donowitz
LulefanGBG
Jonken
Johan123
Bamsefar
Ferros
Anthrax
Kapten Haddock
MickkeJ
Admin
40 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2017-01-07, SHL-omgång 33, Linköping - Luleå
Blir väl en transportsträcka på 20 minuter nu då.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Just nu undrar jag vilka lag vi är bättre än?
Sen ställer jag mig frågande till att spela Sweatt och Melart i PP. Det var längesen Melart var bra.
Sen ställer jag mig frågande till att spela Sweatt och Melart i PP. Det var längesen Melart var bra.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Försöker du alvarligt säga mig -att Luleå Hockey anno 2016/2017 står och faller med de spelarna?!!!icemask skrev:Är det ledningens och organisationens fel att våra 2 tilltänkta målgörare brutit fötterna ?Jonken skrev:Vi alla MÅSTE inse att Luleå Hockey ÄR inte bättre än så här -med nuvarande Luleå Hockey ledning och organisation.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Jävla konstigt det här forumet, ett fansforum för LHF men det sämsta man kan göra är att skriva någonting positivt om klubben man älskar!
Jag klagar för att jag bryr mig om LHF hör man jämt här inne, jävla skitsnack !
Konstant jävla gnällande på allt och alla inom föreningen !
De flesta som gnäller har ingen jävla aning om hur det fungerar i en stor förening/företag, tror inte ens de flesta av gnällspikarna vet hur det fungerar i ett lag på hög nivå, men det är så jävla lätt att sitta bakom sin skärm och bara spy galla utan minsta lilla uns av konstruktiv diskussion och förstöra ett forum där man tidigare kunde hålla en bra dialog !
En eloge till er som fortfarande orkar hålla LHF flaggan högt emot trollen, för jag har gett upp !
Med det säger jag tack och adjö !
Jag klagar för att jag bryr mig om LHF hör man jämt här inne, jävla skitsnack !
Konstant jävla gnällande på allt och alla inom föreningen !
De flesta som gnäller har ingen jävla aning om hur det fungerar i en stor förening/företag, tror inte ens de flesta av gnällspikarna vet hur det fungerar i ett lag på hög nivå, men det är så jävla lätt att sitta bakom sin skärm och bara spy galla utan minsta lilla uns av konstruktiv diskussion och förstöra ett forum där man tidigare kunde hålla en bra dialog !
En eloge till er som fortfarande orkar hålla LHF flaggan högt emot trollen, för jag har gett upp !
Med det säger jag tack och adjö !
icemask- Antal inlägg : 4174
Det största problemet som vår förening har är såna som du icemask som hela tiden har bortförklaringar och skyller på allt och alla förutom de som är ansvariga.
farre- Antal inlägg : 2143
JohanO skrev:Förlåt att jag sparkar in en öppen dörr, men problemet är att Harju fortfarande lever på gamla meriter. Ett luftslott delux. Han har varit en medioker hockeyspelare sedan han spelade med Omark. En av Rönkens många bra beslut som tränare sist han var i Luleå var att inte kontraktsförlänga med Johan, hej hopp. Vänd matchjäveln nu Luleå.
Befria honom från C och var konsekvent med att bänka de som inte levererar. Kennedy fick ju sitta, kanske fler kan göra. Nu tuggar vi på och raset fortsätter.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
farre skrev:Det största problemet som vår förening har är såna som du icemask som hela tiden har bortförklaringar och skyller på allt och alla förutom de som är ansvariga.
+100, att man inte ens får kritisera ansvariga i klubben utan att bli påhoppad visar hur lågt i tak det verkar vara på detta forum.
Cambbott24- Antal inlägg : 119
Jonken skrev:Försöker du alvarligt säga mig -att Luleå Hockey anno 2016/2017 står och faller med de spelarna?!!!icemask skrev:Är det ledningens och organisationens fel att våra 2 tilltänkta målgörare brutit fötterna ?Jonken skrev:Vi alla MÅSTE inse att Luleå Hockey ÄR inte bättre än så här -med nuvarande Luleå Hockey ledning och organisation.
Nog var väl dessutom Sweatt och Mouillierat tänkta stå för spetsen, sen dom nuvaranda skadade forwardsen också chippa in förstås men är ju mest nordamerikanerna som varenda en faktiskt varit extremt dåliga i år, Lagace och Kennedy är ju skräckexemplen.
Väcker frågan: vad gör de på fritiden, hur lever de i Lule, trivs dom eller väntar de bara ut kontraktet i bitter tysthet...
Linköping har ett vasst anfallsspel som de vinner på. I övrigt är det ett rätt mediokert lag. De har bjudit på 4-5 lägen i egen zon som borde ha varit åtminstone 2 mål.
Jag tycker vi spelar jämnt med dem. Förutom att vårt anfallsspel inte producerar.
Jag tycker vi spelar jämnt med dem. Förutom att vårt anfallsspel inte producerar.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
JuniorX skrev:Linköping har ett vasst anfallsspel som de vinner på. I övrigt är det ett rätt mediokert lag. De har bjudit på 4-5 lägen i egen zon som borde ha varit åtminstone 2 mål.
Faktiskt... Sen kan man ju jämföra PP i lagen!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Sitter inte C;et på foppas tröja inför nästa säsong är det en stor skandal, Harju är inte kaptensmaterial.
stormvägen skrev:JohanO skrev:Förlåt att jag sparkar in en öppen dörr, men problemet är att Harju fortfarande lever på gamla meriter. Ett luftslott delux. Han har varit en medioker hockeyspelare sedan han spelade med Omark. En av Rönkens många bra beslut som tränare sist han var i Luleå var att inte kontraktsförlänga med Johan, hej hopp. Vänd matchjäveln nu Luleå.
Befria honom från C och var konsekvent med att bänka de som inte levererar. Kennedy fick ju sitta, kanske fler kan göra. Nu tuggar vi på och raset fortsätter.
Håller med. För ambitionerna detta lag borde ha borde Harju spelas som vinge i motsvarande en tredje-lina. Och det ser jag skulle kunna fungera nästa säsong tillsammans med Hedman och en ny center.
Det vi ser just nu är ett lag helt utan harmoni, där ingen vet vad dom ska göra. Jag har inga problem när vi förlorar matcher där spelarna ställer upp. Idag är det inte många som ställer upp utan alla vill hem och skulle nog helst inte vilja gå ut till tredjeperioden. Dock ska det väl sägas att det lag som LHC ställer på banan i år är enormt skickligt och ska vara top-2 - top-3.
Hedanders skrev:JuniorX skrev:Linköping har ett vasst anfallsspel som de vinner på. I övrigt är det ett rätt mediokert lag. De har bjudit på 4-5 lägen i egen zon som borde ha varit åtminstone 2 mål.
Luleå har ingen som helst spelidé, Linköpings PP är i en klass för sig jämfört med LHF.
Nu är det åtminstone perfekt läge för mitt tips: 4-5 och Melart sätter sista i straffläggningen!
Precis allt egentligen går "hackigt" där ute som LHF gör. Det finns inge "sync" -och "flow" vad vi gör. Detta är ingenting som bara symboliserar denna match; utan har egentligen pågått hela säsongen. Om man vill skylla detta på enskillda spelare som spelar i föreningen: Varsågod. Men skiten sitter så betydligt högre upp än så....
Forum = Sandlåda på dagis
Luleå Hockey = nedre mitten lag 16/17
Lajon- Antal inlägg : 4397
Cambbott24 skrev:Hedanders skrev:JuniorX skrev:Linköping har ett vasst anfallsspel som de vinner på. I övrigt är det ett rätt mediokert lag. De har bjudit på 4-5 lägen i egen zon som borde ha varit åtminstone 2 mål.
Luleå har ingen som helst spelidé, Linköpings PP är i en klass för sig jämfört med LHF.
Linköping har ett bra PP därför att de har bra spets. Har inget med spelidé att göra.
JuniorX skrev:Linköping har ett vasst anfallsspel som de vinner på. I övrigt är det ett rätt mediokert lag. De har bjudit på 4-5 lägen i egen zon som borde ha varit åtminstone 2 mål.
Jag håller helt klart med om att LHC är rätt mediokert från rödlinjen och bakåt. De bjuder på mängder av chanser. Det är väl kanske det som är mest skrämmande med att vi trots det ligger under med 4-1. Det om något visar ju hur usla Luleå Hockey16/17 är. Offensiven har varit kass i stort sett hela säsongen men just nu haverar även försvarsspelet och inte ens Lassinantti, som kanske är ligans bästa målvakt, verkar oerhört mänsklig.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Cambbott24 skrev:farre skrev:Det största problemet som vår förening har är såna som du icemask som hela tiden har bortförklaringar och skyller på allt och alla förutom de som är ansvariga.
+100, att man inte ens får kritisera ansvariga i klubben utan att bli påhoppad visar hur lågt i tak det verkar vara på detta forum.
Om du skriver på ett forum så är väl en utav förutsättningarna att du blir påhoppad. Hur hade du annars tänkt dig det hela?
Määk skrev:JuniorX skrev:Linköping har ett vasst anfallsspel som de vinner på. I övrigt är det ett rätt mediokert lag. De har bjudit på 4-5 lägen i egen zon som borde ha varit åtminstone 2 mål.
Jag håller helt klart med om att LHC är rätt mediokert från rödlinjen och bakåt. De bjuder på mängder av chanser. Det är väl kanske det som är mest skrämmande med att vi trots det ligger under med 4-1. Det om något visar ju hur usla Luleå Hockey16/17 är. Offensiven har varit kass i stort sett hela säsongen men just nu haverar även försvarsspelet och inte ens Lassinantti, som kanske är ligans bästa målvakt, verkar oerhört mänsklig.
Matchen är inte slut... 4-5!
JuniorX skrev:Cambbott24 skrev:Hedanders skrev:JuniorX skrev:Linköping har ett vasst anfallsspel som de vinner på. I övrigt är det ett rätt mediokert lag. De har bjudit på 4-5 lägen i egen zon som borde ha varit åtminstone 2 mål.
Linköping har ett bra PP därför att de har bra spets. Har inget med spelidé att göra.
Hah, så du menar att anledningen till att Luleå inte ens kan göra en vanlig och enkel zon-entry och inte kan etablera något som helst spel enbart har med spets å göra, de bollar runt med pucken längs sargerna å gräver ner sig i hörnen? Luleås så kallade toppspelare ska kunna bättre än så.
Måste hända någonting....
Hoppas på det bästa....
Ta in 3 mål för att ta detta till förlängning....
OK Skuggan! Då kör vi i 3:e!
Hoppas på det bästa....
Ta in 3 mål för att ta detta till förlängning....
OK Skuggan! Då kör vi i 3:e!
JuniorX skrev:Määk skrev:JuniorX skrev:Linköping har ett vasst anfallsspel som de vinner på. I övrigt är det ett rätt mediokert lag. De har bjudit på 4-5 lägen i egen zon som borde ha varit åtminstone 2 mål.
Matchen är inte slut... 4-5!
Är du Skuggan som sitter å skriver från telefonen på bänken?
Cambbott24 skrev:JuniorX skrev:Cambbott24 skrev:Hedanders skrev:JuniorX skrev:Linköping har ett vasst anfallsspel som de vinner på. I övrigt är det ett rätt mediokert lag. De har bjudit på 4-5 lägen i egen zon som borde ha varit åtminstone 2 mål.
Hah, så du menar att anledningen till att Luleå inte ens kan göra en vanlig och enkel zon-entry och inte kan etablera något som helst spel enbart har med spets å göra, de bollar runt med pucken längs sargerna å gräver ner sig i hörnen? Luleås så kallade toppspelare ska kunna bättre än så.
Nej, jag menade det jag skrev.
Lajon skrev:Forum = Sandlåda på dagis
Skönt att du kan klargöra det.
Luleås fjärdekedja består alltså av 3st centrar
CKa- Antal inlägg : 1359
LHF i PP: INGEN SPELARE FRAMFÖR MÅL.......
Se och lär Skuggan
Så. Jävla. Lätt. Att. Göra. Mål. Mot. Luleå
amarule- Antal inlägg : 1184
Båten sjunker boyz..... Den jäveln sjunker..... -Konsekvent förstås¨....
Nåja, föreningen verkar vilja tortera oss i ett antal matcher till men gör man inte sig av med Skuggan till nästa säsong då vet jag inte vad.
Man får ju fan självmordstankar när man ser på denna bedrövelse. Byt ut lassi snälla så man inte kör hans lilla självförtroende totalt i botten.
LubosC- Antal inlägg : 472
Fast man kan ju inte heller sitta i det tysta för att vara politiskt korrekt hela tiden. Om alla skriker så blir ju trycket till slut för stort på ledningen och de måste agera. Vi har ett bra lag på pappret ja. Vi har kunnat gräva oss ur skiten tidigare med likvärdiga spelare om inte sämre rent utav. Vi har spöat Linköping m.fl. så det bara sjunger om det vid otaliga tillfällen. Vi får inte ut full potential ur laget helt enkelt. Det är inte spelarnas problem då hockey är en lagsport som kryddas av infividuell prestationer. Det är ju inte meningen att individuella prestationer ska bära laget för det kommer aldrig att funka.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Mikkelson på läktaren
Norrlandstoken skrev:Fast man kan ju inte heller sitta i det tysta för att vara politiskt korrekt hela tiden. Om alla skriker så blir ju trycket till slut för stort på ledningen och de måste agera. Vi har ett bra lag på pappret ja. Vi har kunnat gräva oss ur skiten tidigare med likvärdiga spelare om inte sämre rent utav. Vi har spöat Linköping m.fl. så det bara sjunger om det vid otaliga tillfällen. Vi får inte ut full potential ur laget helt enkelt. Det är inte spelarnas problem då hockey är en lagsport som kryddas av infividuell prestationer. Det är ju inte meningen att individuella prestationer ska bära laget för det kommer aldrig att funka.
Jo, med en ny tränare så skulle man helt plötsligt kanske andas lite morgonluft inför fortsättningen.
Einar får göra ett tröstmål..
Redbear- Antal inlägg : 6780
Under Fagervall lyckades klubben styra upp skutan till en hedersam säsongsavslutning. Vad är oddsen på något liknande under resten av denna? -NOLL!
- Oj då: Einar nätade för oss!
- Oj då: Einar nätade för oss!
Fan Dan vad kul för Einar! Så jävla värd att det är värt att skriva här i all jävla misär man annars lider av
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Jaaaaaaaaaa, Vår spets!!!
LulefanGBG skrev:Fan Dan vad kul för Einar! Så jävla värd att det är värt att skriva här i all jävla misär man annars lider av
Håller med.
Cambbott24 skrev:Sitter inte C;et på foppas tröja inför nästa säsong är det en stor skandal, Harju är inte kaptensmaterial.
Mikkelson som utmanare där också, om inte Chris återvänder.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Viktigt för honom att få göra första tror jag. Då kan det lossna något faktiskt!
Einar Emanuelsson = Luleås framtid. "Skuggan" = INTE Luleås framtid.
När man går ned på 3 linor så bänkas första?
Till och med Skuggan måste ju då inse att han kan göra bättre med dom spelare han har till sitt förfågande?
Till och med Skuggan måste ju då inse att han kan göra bättre med dom spelare han har till sitt förfågande?
Bättre fart i tredje, och två PP i rad som funkat dessutom. Med maximal utdelning på chanserna hade vi haft kontakt eller till och med varit i kapp nu, LHC är inte vidare bra i egen zon.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Bättre fart i tredje, och två PP i rad som funkat dessutom. Med maximal utdelning på chanserna hade vi haft kontakt eller till och med varit i kapp nu, LHC är inte vidare bra i egen zon.
Ja vi var oerhört nära
Gäst- Gäst
Så kan man ju inte tänka. Med maximal utdelning för LHC hade det varit tvåsiffrigt så vi hade inte alls varit i närheten om båda lagen skulle fått maximal utdelning
farre- Antal inlägg : 2143
Tigerman skrev:Bättre fart i tredje, och två PP i rad som funkat dessutom. Med maximal utdelning på chanserna hade vi haft kontakt eller till och med varit i kapp nu, LHC är inte vidare bra i egen zon.
Om det hade varit Roe, Olimb eller Little som fått chanserna hade dom nog suttit, men Falk är lite för trubbig i avsluten.
Nej inte det minsta, men som sagt med maximal utdelning så hade det blivit match igen. Vi hade 2-3 kanonlägen som vi inte kunde förvalta. Puckarna satt för lågt så målisen kan fånga, och Lagace prickar ribban igen, föga förvånande.Brunsås skrev:Tigerman skrev:Bättre fart i tredje, och två PP i rad som funkat dessutom. Med maximal utdelning på chanserna hade vi haft kontakt eller till och med varit i kapp nu, LHC är inte vidare bra i egen zon.
Ja vi var oerhört nära
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Humor! Skuggan sågar pp!!
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2017-02-14, SHL-omgång 43, Linköping - Luleå
» 2017-09-26, SHL-match 4, Linköping - Luleå
» 2017-09-30, SHL-match 6, Luleå - Linköping
» 2017-12-02, SHL-match 24, Luleå - Linköping
» 2013-09-14, SHL-omgång 01, Luleå - Linköping