2016-11-22, SHL-omgång 20, Djurgården - Luleå
+35
Pajala
Salas
Donten_
Number 69
Hedanders
Norrlandstoken
HarryHaffa
GustenA
LHF96
tibet
Gunnar Sträng
Dustin
Norlin
GLHF
Sportsman
MickkeJ
Mange
nummer 17
Qirren
NallePhu
Puckad
Redbear
LulefanGBG
Bamsefar
icemask
Ferros
Urken
Lasse Proppmätt
pingu
Donowitz
Tigerman
JuniorX
Kapten Haddock
Rönken
Admin
39 posters
Sida 6 av 7
Sida 6 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: 2016-11-22, SHL-omgång 20, Djurgården - Luleå
Jag hade gärna sett att antingen lagace eller Molle fick ta en straff. De har ju verkligen varit iskalla så de behöver en boost2
Norlin- Antal inlägg : 4518
DIF klart bättre än oss, 1 poäng får vara godkänt.
Det är nog bara Jaros som får godkänt idag. Syns att han vill och syns att han kan.
Det är nog bara Jaros som får godkänt idag. Syns att han vill och syns att han kan.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Sen begriper jag inte varför Harju ska transportera så mycket puck även om han spelar center. Lämna den till Junttila och åk mot mål.
Hade haft Matt Anderson i laget alla dagar i veckan!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Konstigt agerande av Lassi på några situationer under matchen och på två av straffarna, svag insats av Lassi idag!
nummer 17- Antal inlägg : 1214
nummer 17 skrev:Konstigt agerande av Lassi på några situationer under matchen och på två av straffarna, svag insats av Lassi idag!
svag insats av hela laget idag.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Kan faktiskt hålla med om att det var ett blekt lag idag. Men Harju var en av de som går godkänt, trots två urusla straffar.
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Moulieart , sjukt dålig , jag är mer teknisk med snöskyffeln än han med klubban, jobbigt jobbigt jobbigt . Nästan lika stor katastrof förutom att han kämpar. Det ska han i alla fall ha ära för, men annars
Är det hemskt
Är det hemskt
Gunnar Sträng- Antal inlägg : 94
Plus på Jaros och Rydahl men Molle blir nog aldrig någon som kan kallas för spetsspelare i SHL, floppvärvning igen.
pingu- Antal inlägg : 2418
Jävulskt låg nivå på flera spelare idag men nivån på coachingen är fan ännu lägra. Man låter inte samma spelare slå flera straffar. Fanns det ens en gameplan idag? Såg mest ut som att de gjorde sitt yttersta för att låta DIFs backar slå enkla pass och låta deras forwards få transportera puck utannatt ens störas.
GLHF- Antal inlägg : 217
Kapten Haddock skrev:Hade haft Matt Anderson i laget alla dagar i veckan!
Ja tänk han istället för Kennedy eller Molle!
pingu- Antal inlägg : 2418
Fast vad gjorde Matt Anderson innan straffarna? En tjuvtackling, så att Mastomäki fick utgå, sen var han totalt osynlig genom hela matchen. Förstår inte varför ni hypar honom, efter två straffar, där Lassi inte gör det speciellt bra på någon av dem.
Ferros- Antal inlägg : 2354
pingu skrev:Kapten Haddock skrev:Hade haft Matt Anderson i laget alla dagar i veckan!
Ja tänk han istället för Kennedy eller Molle!
Jo och han var väl en av de centrar som påtänkt före dessa herrar som vi till slut fick, men han var inte intresserad om jag minns rätt.
HarryHaffa- Antal inlägg : 626
Ferros skrev:Fast vad gjorde Matt Anderson innan straffarna? En tjuvtackling, så att Mastomäki fick utgå, sen var han totalt osynlig genom hela matchen. Förstår inte varför ni hypar honom, efter två straffar, där Lassi inte gör det speciellt bra på någon av dem.
Det är bara okunskapen som lyser igenom...
..skulle vilja sett Kennedy i matchen!
Number 69- Antal inlägg : 265
Jag hade också gärna sett Anderson i Luleådressen. Synd att det inte blev så.
Från Kuriren ang Schira:
– Craig Schira får en handske i ryggen och tappar balansen. Han kan inte spela mer och det är klart att det inte är bra med honom. Han har en skada på nederkroppen, men vi har ingen exakt status nu.
Han hoppade på kryckor
– Craig Schira får en handske i ryggen och tappar balansen. Han kan inte spela mer och det är klart att det inte är bra med honom. Han har en skada på nederkroppen, men vi har ingen exakt status nu.
Han hoppade på kryckor
NallePhu- Antal inlägg : 18671
för att peta med klubban, åka runt håglöst, dra på sig utvisningar och hänga med huvudet. Det är väl bara o se valfri repris så har du det.Number 69 skrev:Ferros skrev:Fast vad gjorde Matt Anderson innan straffarna? En tjuvtackling, så att Mastomäki fick utgå, sen var han totalt osynlig genom hela matchen. Förstår inte varför ni hypar honom, efter två straffar, där Lassi inte gör det speciellt bra på någon av dem.
Då drar han ned energin och moralen i laget ingen glädjespridare precis denna dära Kennedy.....Bamsefar skrev:för att peta med klubban, åka runt håglöst, dra på sig utvisningar och hänga med huvudet. Det är väl bara o se valfri repris så har du det.Number 69 skrev:Ferros skrev:Fast vad gjorde Matt Anderson innan straffarna? En tjuvtackling, så att Mastomäki fick utgå, sen var han totalt osynlig genom hela matchen. Förstår inte varför ni hypar honom, efter två straffar, där Lassi inte gör det speciellt bra på någon av dem.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Ja det känns ju som en match mellan två lag som saknar riktiga spetsspelare. Djurgården är ändå det bättre laget.
Även om vi tagit bra med poäng sista matcherna så kommer vårt lag i nuvarande form inte ta oss till några höjder.
Även om vi tagit bra med poäng sista matcherna så kommer vårt lag i nuvarande form inte ta oss till några höjder.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Som Jonten är inne på, så verkar detta bli en mellansäsong. Då hoppas jag att LHF är kloka nog att låta ungdomarna få mer istid om kön till sjukstugan är lång. Som idag, låt Själin och Lundström få mer istid nu, när vi får skador. Håll i plånboken!
Salas- Antal inlägg : 12
jaha, Skansen spöade Luleå, det verkade som Luleå hade hittat formen igen
Pajala- Antal inlägg : 18788
Enligt NSD ville sekretariatet prata med domaren efter 2-1 målet. Han ignorerade dem dock... TYPISKT!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Ganska typiskt att man i DIF har bröderna Davidsson som levererar poäng på hög och samtidigt spelar Tambellini som inte får iväg någonting. Billiga juniorer och dyra importer som levererar precis tvärtom mot vad prislappen antyder.
Kanske ska man fundera två varv extra på den brist på engagemang och fart som verkar följa med äldre spelare som åker omkring och spelar ihop pensionen. Även om man kanske får bättre utväxling på dem i ett slutspel.
Kanske ska man fundera två varv extra på den brist på engagemang och fart som verkar följa med äldre spelare som åker omkring och spelar ihop pensionen. Även om man kanske får bättre utväxling på dem i ett slutspel.
Hedanders skrev:Enligt NSD ville sekretariatet prata med domaren efter 2-1 målet. Han ignorerade dem dock... TYPISKT!
Japp, sekretariatet ropade ut i högtalarna att de ville prata med domaren men istället så släpptes pucken. Var mycket förvånad att domaren inte ringde på det från första början självmant, de ringer ju hela tiden. Sen var jag väldigt förvånad att varken spelarna eller de på bänken reagerade utan åkte med huvudet nere.
Donten_- Antal inlägg : 2585
De ville ha en målskytt, domaren ville släppa i gång spelet snabbt så ingen kunde ifrågasätta. Så undrar folk varför man tycker att shls domarkår är de mest odugliga rättskipare inom idrotten idag?
Schira blir tacklad ungefär 1.5-2 meter från sarg, när han inte ens har pucken. Faller lagom så att han slår i ansikte och överkropp i sargen. Direkt efter slår även båda knäna i sargen och Schira blir liggandes. Hans vänstra knä verkar ha blivit illa tilltygat.
Under tiden skanderar Djurgårdsklacken "Det gör ont att möta Djurgår'n!", buar när repriserna visas efter matchstraffet. Bra där. Direkt efter buas det åt Forsberg. Behöver vi säga mer?
Under tiden skanderar Djurgårdsklacken "Det gör ont att möta Djurgår'n!", buar när repriserna visas efter matchstraffet. Bra där. Direkt efter buas det åt Forsberg. Behöver vi säga mer?
Här har ni Djurgårdens höga(?) klubba vid deras andra mål. Avgöra själva.
Värd att ringa på. Eller åtminstone kolla vad sekretariatet vill.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Nu laddar man för back to back . Jag tycker det är tydligt att Luleå har återgått till det geniala spelsystemet "Fippa och floppa ut samt spela sarg ut konstant". Detta sevärda spelsystem har vi sett tidigare säsonger. Förklaring av spelsystemet är att man ber till Gud att Lassi är en vägg samt att man på någon slump puck tar ledningen, resterande tid av matchen slår man bara sarg ut eller flippar ut pucken i jumbotronen. Lägg till "flipp-sargo-systemet" till att vi har ett lysande PP-system att tillgå. PP-systemet går ut på att DRA ner på tempo, vara statisk stå still under powerplay tiden , detta medför att man får vila spelarna . Att vara statisk och stå still kan i korta sekunder utföras o motståndarens zon men utförs med fördel i egen zon bakom målbur, då motståndaren oftast är oäven att sätta press o numerärt
Underläge . Om vi motförmoda önskar passa pucken , driva upp tempo , ha rörelse i PP så har vi ett spegeni i form av Tim Kenney som kan byta om. Kennedy är en spelare som tillför hopplöshet, dålig moral, är
Otränad i början av säsongen (hans andra namnförslag Chips-Uffe), Kenney är enligt eliteprospects en spelare med stor hemlängtan som inte gillar att ge gärnet eftersom han har ett känsligt sinne och ofta känner sig
Ledsen, därför är det viktigt att Kenney kan få längre pauser från träning och match, så han ka ta en fika, gå på bio, ta sovmorgon och äta glass.
Underläge . Om vi motförmoda önskar passa pucken , driva upp tempo , ha rörelse i PP så har vi ett spegeni i form av Tim Kenney som kan byta om. Kennedy är en spelare som tillför hopplöshet, dålig moral, är
Otränad i början av säsongen (hans andra namnförslag Chips-Uffe), Kenney är enligt eliteprospects en spelare med stor hemlängtan som inte gillar att ge gärnet eftersom han har ett känsligt sinne och ofta känner sig
Ledsen, därför är det viktigt att Kenney kan få längre pauser från träning och match, så han ka ta en fika, gå på bio, ta sovmorgon och äta glass.
Risken är att jag hade tillfört mer i Luleå hockey än Tim Kennedy, jag var (är ej) extremt snabb på gillena , 180 utvm/säsong är mitt personliga rekord på 1990-talet , skicka över 400 000kr /månad resterande säsong till mitt konto så lovar jag att dyka upp på Luleå träningen. Menar visar det sig att jag är för otränad och dålig så kan jag alltid sälja teddybjörnar på läktaren tillsammans med Tim Kenney !
Svårt att se, men direkta känslan är att det är dags att bli riktigt förbannad! Känns som hög klubba och dommaren ska klart som fan videogranska situationen! Men vad ska man förvänta sig av SHL:s dommar team? Vi har ju genom åren sett massor av mål som felaktigt dömts bort för Luleå , så ej förvånat (inte alls) att dom utan granskning godkänner ett felaktigt mål. Hatar hur Luleå spelar dör tillfället och Djurgården-Skansen IF var bättre i matchen men som skall fan inte vinna på ett felaktigt godkänt mål. Man blir så jävla less .......Urken skrev:Här har ni Djurgårdens höga(?) klubba vid deras andra mål. Avgöra själva.
Sätt upp en sån här, har en själv :NallePhu skrev:Då lär man få trubbel se matchen.....
Snön öser ned och well då försvinner bilden.....
http://www.nettosat.se/product.html/paraprotection-parbolparaply-for-1-2-lnb?category_id=15
zamboni- Antal inlägg : 94
Gunnar Sträng skrev:...Kennedy är en spelare som tillför hopplöshet, dålig moral, är
Eller också lyssnar vi på våra fystränare som sa att Tim klockade in på topp-5 i laget på fys testerna och slutar hitta på själv. som ett alternativ alltså ...
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/forsberg-ar-storsta-missen-i-min-karriar/
Från artikeln:
Djurgårdsfansen firade segern och de två poängen genom att sjunga att Forsberg är "en ****."
Tycker du att det är okej?
– Det har jag tyvärr ingen kommentar om, säger Ahlén.
Härligt. Ännu en Djurgårdare som visar sig vara lika korkad som Fernholm själv.
Från artikeln:
Djurgårdsfansen firade segern och de två poängen genom att sjunga att Forsberg är "en ****."
Tycker du att det är okej?
– Det har jag tyvärr ingen kommentar om, säger Ahlén.
Härligt. Ännu en Djurgårdare som visar sig vara lika korkad som Fernholm själv.
Bra alias! Antar att du tillhör gruppen som är extremt nöjd med värvningen Tim Kennedy. Om du tar av dig ubåtsbrillorna , gör om och gör rätt så kanske du får en annan uppfattning, men jag tvivlar.Puckad skrev:Gunnar Sträng skrev:...Kennedy är en spelare som tillför hopplöshet, dålig moral, är
Eller också lyssnar vi på våra fystränare som sa att Tim klockade in på topp-5 i laget på fys testerna och slutar hitta på själv. som ett alternativ alltså ...
Puckad, du kanske också läser Aftonbladet och tror att det är en form av källfakta? Tim
Kennedy kom otränad , ej i matchform , bänkades därför i början. Sen visade det sig att han har ett totalt ointresse av att ge gärnet, kämpa . Om du ej kan se detta och dra den slutsatsen själv . Att tränarna säger en sak är försköning , för du tror väl verkligen inte att han hade bänkats i början om han kom till Luleå Hockey i strålande fysisk form?! Sen om han är stark i tillexempel benböj, so what ....
Kennedy kom otränad , ej i matchform , bänkades därför i början. Sen visade det sig att han har ett totalt ointresse av att ge gärnet, kämpa . Om du ej kan se detta och dra den slutsatsen själv . Att tränarna säger en sak är försköning , för du tror väl verkligen inte att han hade bänkats i början om han kom till Luleå Hockey i strålande fysisk form?! Sen om han är stark i tillexempel benböj, so what ....
Jag väger samman många källor för att skapa min egen bild. ( vilken film? )
Min bild är:
Laget tränade hårt, riktigt hårt, tills en vecka innan seriestart.
Alla dessa hade tränat i egen regi först, ändå körde man ned dom ordentligt.
(Förklara gärna varför det behövdes om nu alla är proffs ?)
När träningen lättade för att formtoppa anslöt Tim.
Då måste man välja:
Antingen tränar man ner honom under en vecka, eller också är han med på den lättare träningen.
Är han med på den lättare träningen så är han sämre förberedd för säsongen, men kan spela 1.a matchen.
Tränar man ned honom är han tung och trött när första matcherna spelas, men är bättre förberedd för säsongen.
Man valde att träna ned honom veckan före SHL starten, och sedan ge honom en vecka för speed.
Det fick till följd att han inte spelare 1.a matcherna.
- Ingen stor sak.
Jag tror inte att vi får veta allt, nej.
Men att kommunicera en lögn är något helt annat, som jag tror man drar sig för.
Lyssna på Osten när han slingrar sig om scoutingen; han ljuger inte.
Om du tror att testerna bara handlar om benböj så för det stå för dig. Många har haft svårt att benböja sig genom beeptester... Eller många och många, det är nog få som ens försökt.
Helt ok för mig att du ser det annorlunda.
Min bild är:
Laget tränade hårt, riktigt hårt, tills en vecka innan seriestart.
Alla dessa hade tränat i egen regi först, ändå körde man ned dom ordentligt.
(Förklara gärna varför det behövdes om nu alla är proffs ?)
När träningen lättade för att formtoppa anslöt Tim.
Då måste man välja:
Antingen tränar man ner honom under en vecka, eller också är han med på den lättare träningen.
Är han med på den lättare träningen så är han sämre förberedd för säsongen, men kan spela 1.a matchen.
Tränar man ned honom är han tung och trött när första matcherna spelas, men är bättre förberedd för säsongen.
Man valde att träna ned honom veckan före SHL starten, och sedan ge honom en vecka för speed.
Det fick till följd att han inte spelare 1.a matcherna.
- Ingen stor sak.
Jag tror inte att vi får veta allt, nej.
Men att kommunicera en lögn är något helt annat, som jag tror man drar sig för.
Lyssna på Osten när han slingrar sig om scoutingen; han ljuger inte.
Om du tror att testerna bara handlar om benböj så för det stå för dig. Många har haft svårt att benböja sig genom beeptester... Eller många och många, det är nog få som ens försökt.
Helt ok för mig att du ser det annorlunda.
Gunnar Sträng skrev:Puckad, du kanske också läser Aftonbladet och tror att det är en form av källfakta? Tim
http://www.kuriren.nu/sport/poddar/hockeypodden-25-8989417.aspx
2 min och 40s in pratar Petter om Tim Kennedys form.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Lite trist om gjorda bedömningar av Tim baseras på, och färgas av, en felaktig tolkning vad som hände när han anslöt.
Oavsett så är Tim inte en spelare för Luleå i dagsläget.
Håller med. Han har ännu inte visat att han är värd vare sig pengarna eller en plats i laget.Urken skrev:Oavsett så är Tim inte en spelare för Luleå i dagsläget.
Gunnar Sträng skrev:Bra alias! Antar att du tillhör gruppen som är extremt nöjd med värvningen Tim Kennedy. Om du tar av dig ubåtsbrillorna , gör om och gör rätt så kanske du får en annan uppfattning, men jag tvivlar.Puckad skrev:Gunnar Sträng skrev:...Kennedy är en spelare som tillför hopplöshet, dålig moral, är
Nu var det ju så att han inte sa att han var nöjd med Kennedy. Det var du som for med osanning och började kasta skit om att han är lat, otränad mm. Det var endast det som Puckad påpekade.
Det är väl ingen som är nöjd med Kennedy's spel, han har varit bänkad/skadad å det med rätta. Men på vilket sätt hjälper det att du sitter och hittar på din egna sanning alternativt kastar massa extra skit på spelare och ledare i föreningen. Kritik köper jag, absolut. Men att bara häva ur sig massa skit för att på nått vis känna dig bättre känns väldigt kontraproduktivt.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Helvete vad du antar saker. Det är väl en sak att du skriver helt obekräftade uppgifter om spelare och löner, men när du börjar fantisera fritt om andra skribenter på forumet (personer som skrivit 100 gånger fler inlägg än vad du har) så går du i mina ögon från "lite speciell" till klart eljest och rätt jävla irriterande. Brynäsfasoner!Gunnar Sträng skrev:Bra alias! Antar att du tillhör gruppen som är extremt nöjd med värvningen Tim Kennedy. Om du tar av dig ubåtsbrillorna , gör om och gör rätt så kanske du får en annan uppfattning, men jag tvivlar.Puckad skrev:Gunnar Sträng skrev:...Kennedy är en spelare som tillför hopplöshet, dålig moral, är
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Näste person som lägger ord i munnen på sin meningsmotståndare, kommer med personliga påhopp eller insinuerar något dylikt, kommer att få en sju dagar lång semester från forumet.
För att förtydliga så vill vi inte se fler inlägg likt detta: ("Bra alias!")
https://www.luleahockeyforum.com/t1289p250-2016-11-22-shl-omgang-20-djurgarden-lulea#181911
https://www.luleahockeyforum.com/t1289p250-2016-11-22-shl-omgang-20-djurgarden-lulea#181911
http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2016/11/23/hur-kan-man-applicera-ordet-repekt-pa-isen/
Seså.
Seså.
Några reflektioner så här efter första Hovet-besöket på minst 20 år:
1. Matchen, ja DIF var bättre. Inte minst för att vi spelade förvånansvärt ängsligt. Hade vi haft lite speed under 5 min-PP't hade vi ändå kunnat stjäla en trea men det såg än mer bedrövligt ut då. Harju-Rydahl bäst framåt, Junttila samt Falk-Petter-Hedman blixtrade till tidvis men för sällan, övriga bleka. Backarna skötte sig OK överlag men blev fastcheckade lite för lätt (oftast Mikkelson, Melart, Nässén har jag för mig).
2. Domarna måste få plus trots att de vägrade syna 2-1 målet. För i övrigt skötte de sig riktigt bra, lät spelet fortgå utan att peta i småsaker. Visst fick vi någon billig utvisning när DIF:arna föll som Bambi ett par gånger, men det brukar vara mycket värre. Och de tog ett korrekt matchstraff på Falk trots klackens protester.
3. Vilken makalöst sunkig arena! Jag trodde något hade hänt på 20 år men icke.
4. Men vilken högljudd arena! 6200 pers på läktarna men det var ändå en ljudnivå som Coop inte kommer i närheten av. Kan inte tro att det bara beror på att fler sjunger, utan snarare måste det vara utformningen och ljuddämpningen i Coop-taket som gör mest skillnad. Klacken kommer dessutom högt upp och det hjälper säkert också till att sprida ljudet.
5. DIF-klackens (som i övrigt var mycket bra) lågvattenmärke: Att skrika "h*ra" till Foppa känns extremt IQ-befriat år 2016. Kom med något vettigare om ni nu fortfarande önskar trakassera honom. Era Grottmänniskor.
6. Trevligt att se så många LHF-supporters, borde nog varit åtminstone 1000 pers med rätt färger på plats
1. Matchen, ja DIF var bättre. Inte minst för att vi spelade förvånansvärt ängsligt. Hade vi haft lite speed under 5 min-PP't hade vi ändå kunnat stjäla en trea men det såg än mer bedrövligt ut då. Harju-Rydahl bäst framåt, Junttila samt Falk-Petter-Hedman blixtrade till tidvis men för sällan, övriga bleka. Backarna skötte sig OK överlag men blev fastcheckade lite för lätt (oftast Mikkelson, Melart, Nässén har jag för mig).
2. Domarna måste få plus trots att de vägrade syna 2-1 målet. För i övrigt skötte de sig riktigt bra, lät spelet fortgå utan att peta i småsaker. Visst fick vi någon billig utvisning när DIF:arna föll som Bambi ett par gånger, men det brukar vara mycket värre. Och de tog ett korrekt matchstraff på Falk trots klackens protester.
4. Men vilken högljudd arena! 6200 pers på läktarna men det var ändå en ljudnivå som Coop inte kommer i närheten av. Kan inte tro att det bara beror på att fler sjunger, utan snarare måste det vara utformningen och ljuddämpningen i Coop-taket som gör mest skillnad. Klacken kommer dessutom högt upp och det hjälper säkert också till att sprida ljudet.
5. DIF-klackens (som i övrigt var mycket bra) lågvattenmärke: Att skrika "h*ra" till Foppa känns extremt IQ-befriat år 2016. Kom med något vettigare om ni nu fortfarande önskar trakassera honom. Era Grottmänniskor.
6. Trevligt att se så många LHF-supporters, borde nog varit åtminstone 1000 pers med rätt färger på plats
Tigerman- Antal inlägg : 3431
du får gärna tycka att jag är "eljest" som du så fint uttryckte det. Sen angående hur mkt inlägg man skrivit vad har det med saken att göra? Du kanske har sett 20 000 timmar mindre eller mer hockey än mig, ska de så tolkas somOld Brooklyn skrev:Helvete vad du antar saker. Det är väl en sak att du skriver helt obekräftade uppgifter om spelare och löner, men när du börjar fantisera fritt om andra skribenter på forumet (personer som skrivit 100 gånger fler inlägg än vad du har) så går du i mina ögon från "lite speciell" till klart eljest och rätt jävla irriterande. Brynäsfasoner!Gunnar Sträng skrev:Bra alias! Antar att du tillhör gruppen som är extremt nöjd med värvningen Tim Kennedy. Om du tar av dig ubåtsbrillorna , gör om och gör rätt så kanske du får en annan uppfattning, men jag tvivlar.Puckad skrev:Gunnar Sträng skrev:...Kennedy är en spelare som tillför hopplöshet, dålig moral, är
Man har mer eller mindre rätt att uttala sig ? Det enda jag håller med om att vi kan frånhålla oss personliga påhopp,
absolut ska respektera reglerna , men titta på vad andra skriver . Men jag ber om ursäkt och håller med om att man inte ska ta med personliga saker.Admin skrev:Näste person som lägger ord i munnen på sin meningsmotståndare, kommer med personliga påhopp eller insinuerar något dylikt, kommer att få en sju dagar lång semester från forumet.
Tigerman skrev:Några reflektioner så här efter första Hovet-besöket på minst 20 år:
Tycker själv att Falk var en katastrof och i synnerhet defensivt denna matchen. Förlorade samtliga närkamper, defensiva (och enormt viktiga) tekningar och vårdslöst passningsspel som satte medspelare i tidsnöd bland annat. Han har defenitivt sina uppsidor men jag tycker att följande mönster har visat sig flera gånger under säsongen.
Vidare gör Melart sin andra riktiga skitmatch på raken. Riktigt illa igår. Tycker han saknar spelintelligens nog för att lösa situationer och att kunna bygga spel bakifrån, vilket blir extra synligt under hög press. Då blir det katastrof. Lite som för Schira de första 25 matcherna förra säsongen. Värst av allt, att han inte ser ut att kämpa eller för den delen bry sig. Glider in i situationer och försöker inte ens komma ikapp.
Mikkelson stack också ut med en svag prestation. Har svårt att hitta lösningar framförallt under press och spelar fast sig själv och andra. Går långsamt och det blev väldigt många felbeslut igår.
För att fokusera på det positiva, så tycker jag Rydahl ser väldigt pigg ut. Lyckas precis som Hedman använda sin kropp till att skydda puck och vinna just puck i många situationer. Rapp och går rakt på mål. Harju gör också mycket rätt just nu och ser ut att ha återfått självförtroendet. Tycker även att Nässén gjorde mycket bra på isen.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Bamsefar skrev:nummer 17 skrev:Konstigt agerande av Lassi på några situationer under matchen och på två av straffarna, svag insats av Lassi idag!
svag insats av hela laget idag.
Nja, Själin, Jaros, Rydahl, Hedman och Harju var bra och jag nämnde just Lassi för att har var ovanligt blek eller otajmad, gjorde ett antal underliga ingripande som han inte brukar göra.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Sida 6 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» 2016-02-27, SHL-omgång 48, Djurgården - Luleå
» 2016-11-29, SHL-omgång 27, Luleå - Djurgården
» 2016-03-05, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
» 2016-10-13, SHL-omgång 7, Djurgården - Luleå
» 2015-10-24, SHL-omgång 13, Luleå - Djurgården
» 2016-11-29, SHL-omgång 27, Luleå - Djurgården
» 2016-03-05, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
» 2016-10-13, SHL-omgång 7, Djurgården - Luleå
» 2015-10-24, SHL-omgång 13, Luleå - Djurgården