Matchtråd för övriga SHL-matcher 2016/2017
+34
kokostrollet
Hedanders
Admin
Donten_
Kallepedal
Patrik82
CKa
Anthrax
NilsOskar
Norrlandstoken
wilmus2007
Tigerman
Pajala
nummer 17
Lasse Proppmätt
Donowitz
Ferros
tibet
Mange
Kagen
Sundance Kid
Snikne Ville
Kapten Haddock
Puckad
icemask
Qirren
Bamsefar
Urken
Myrman
hokkzorz
Redbear
JuniorX
Old Brooklyn
LulefanGBG
38 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2016/2017
Snart halva matchen spelad och DIF leder borta mot Malmö med 0-1.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Blir ju ännu mer tändvätska om DIF ror hem tre poäng imorgon, blir intressant att se hur man hanterar pressen, mot Rögle tyckte jag man gjorde det bra på det stora hela.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Lajon- Antal inlägg : 4397
Fin dramatik här mot slutet. Satt och hoppades på övertidsseger för Dif. Vill få en play-in där FBK ställs mot Dif / KHK och Mif ställs mot Luleå. Ser helst FBK mot Dif eftersom det är ett klassikermöte. KHK väcker inga känslor ännu.
Helt avgörande att Luleå vinner mot Leksand tar iaf två poäng mot Rögle. Kalkylerar med noll poäng mot HV.
Skellefteå kan vid svag avslutning - torsk mot KHK och Dif lura Luleå på play-in, men jag tror de håller ihop det.
Drama inför slutspelet, ungeför som det alltid brukar se ut för Luleå Hockey..
Helt avgörande att Luleå vinner mot Leksand tar iaf två poäng mot Rögle. Kalkylerar med noll poäng mot HV.
Skellefteå kan vid svag avslutning - torsk mot KHK och Dif lura Luleå på play-in, men jag tror de håller ihop det.
Drama inför slutspelet, ungeför som det alltid brukar se ut för Luleå Hockey..
Kagen- Antal inlägg : 1776
DIF tog två poäng. På samma poäng som KHK och två poäng under Luleå...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Just ja... damerna spelar ju kvart då.
Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Dom spelar väl sin egen match och gör allt för att ta en play-in plats, Luleås matcher har inget med det att göra, är faktiskt imponerad av Dif som verkligen vill gå för slutspel, ett betydligt bättre lag än vad luleå har.
Nä det börjar se tungt ut för brunkargänget Luleå, sämsta säsongen genom tiderna troligtvis.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Hur tänker du nu? Allt annat än att gå för 3p för DIF är väl självklart oavsett om luleå och KHK vinner eller torskar med 10-0
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Dom spelar väl sin egen match och gör allt för att ta en play-in plats, Luleås matcher har inget med det att göra, är faktiskt imponerad av Dif som verkligen vill gå för slutspel, ett betydligt bättre lag än vad luleå har.
Nä det börjar se tungt ut för brunkargänget Luleå, sämsta säsongen genom tiderna troligtvis.
Hur länge har du följt luleå? 1 år?
Att vara 1 mål från att trilla ner i kvalserien kallar jag för en sjukt mycket sämre säsong.
hokkzorz skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Att vara 1 mål från att trilla ner i kvalserien kallar jag för en sjukt mycket sämre säsong.
Skillnaden är väl våra förutsättningar.
hokkzorz skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
menar givetvis poängmässigt ... jag har följt Luleå sedan dom gick upp i ES/SHL
Urken skrev:hokkzorz skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Vi kanske hade för lite pådrivare den säsongen oxo.
Du är nog antagligen en av ytterst få som är imponerad av DIF denna säsongen i så fall. De ligger väl ungefär där de flesta trodde att de skulle ligga, eller till och med lite under.Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Tigerman- Antal inlägg : 3431
hokkzorz skrev:Urken skrev:hokkzorz skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Vi kanske hade för lite pådrivare den säsongen oxo.
För det var precis det jag syftade på, eller hur?
Tigerman skrev:Du är nog antagligen en av ytterst få som är imponerad av DIF denna säsongen i så fall. De ligger väl ungefär där de flesta trodde att de skulle ligga, eller till och med lite under.Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Fast Djurgården har spelat riktigt bra på slutet, jag är också imponerad över hur de spelat under slutet av serien. Deras problem har, på slutet, enbart haft att göra med effektivitet.
Den sista tiden har de spelat ut Malmö, kört över Växjö, vunnit på bortaplan mot oss, gjort en rätt bra bortamatch i Karlstad, varit det klart bättre laget i Twin Peaks och stundtals spelat ut Brynäs på Hovet.
Spelmässigt har Djurgården faktiskt varit riktigt riktigt bra, men det kommer man inte ha kunna veta om man inte sett deras matcher, eftersom det sällan återspeglat sig i resultatet. Hade det bara haft lite spets så hade de garanterat säkrat en play-in plats.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Tigerman skrev:Du är nog antagligen en av ytterst få som är imponerad av DIF denna säsongen i så fall. De ligger väl ungefär där de flesta trodde att de skulle ligga, eller till och med lite under.Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
tvärtom, DIF har väl legat där i botten som förväntat men nu verkar dom gå all-in för att ta sig till ett play-in ... faktum är att DIF har spelat bra nu mot slutet, dom verkar kunna få spelarna att lyfta sig ett par snäpp, Luleå däremot verkar inte kunna mobilisera sina krafter alls ... trist.
Men du har ju själv tippat att DIF skulle sluta på 6:e plats här på forumets tävling...Pajala skrev:Tigerman skrev:Du är nog antagligen en av ytterst få som är imponerad av DIF denna säsongen i så fall. De ligger väl ungefär där de flesta trodde att de skulle ligga, eller till och med lite under.Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
tvärtom, DIF har väl legat där i botten som förväntat men nu verkar dom gå all-in för att ta sig till ett play-in ... faktum är att DIF har spelat bra nu mot slutet, dom verkar kunna få spelarna att lyfta sig ett par snäpp, Luleå däremot verkar inte kunna mobilisera sina krafter alls ... trist.
Bara en tippade dem utanför slutspels/play-in-plats, NilsOskar satte dem 11, annars var 9:a den lägsta tippade platsen här, och som högst 3:a. Vanligaste tipset verkar vara 5-7:e plats. Och som jag minns det var det även där som de flesta "expertjournalister" ville placera dem. Jag tycker personligen de gått nästan lika dåligt som LHF i förhållande till förväntningarna. Sedan kanske de kommit igång liite på slutet men sett till säsongen som helhet kan de knappast känna sig nöjda.
Tigerman skrev:Men du har ju själv tippat att DIF skulle sluta på 6:e plats här på forumets tävling...Pajala skrev:Tigerman skrev:Du är nog antagligen en av ytterst få som är imponerad av DIF denna säsongen i så fall. De ligger väl ungefär där de flesta trodde att de skulle ligga, eller till och med lite under.Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Bara en tippade dem utanför slutspels/play-in-plats, NilsOskar satte dem 11, annars var 9:a den lägsta tippade platsen här, och som högst 3:a. Vanligaste tipset verkar vara 5-7:e plats. Och som jag minns det var det även där som de flesta "expertjournalister" ville placera dem. Jag tycker personligen de gått nästan lika dåligt som LHF i förhållande till förväntningarna. Sedan kanske de kommit igång liite på slutet men sett till säsongen som helhet kan de knappast känna sig nöjda.
visst har dom gått dåligt men det är inget lag som slår Luleå i kalkonsäsong, ja jag tar tillbaka det om det vänder och blir SM guld men Luleå har ett lag utan stake idag
Jag tippade Luleå lite naivt på plats 8, vad fan tänkte jag på
Ferros skrev:Tigerman skrev:Du är nog antagligen en av ytterst få som är imponerad av DIF denna säsongen i så fall. De ligger väl ungefär där de flesta trodde att de skulle ligga, eller till och med lite under.Pajala skrev:Lajon skrev:Jahapp, för tredje matchen i rad spelar DIF på vårt och KHKs resultat i morgon, undrar om vi försökt flytta den till 18:30?
Fast Djurgården har spelat riktigt bra på slutet, jag är också imponerad över hur de spelat under slutet av serien. Deras problem har, på slutet, enbart haft att göra med effektivitet.
Den sista tiden har de spelat ut Malmö, kört över Växjö, vunnit på bortaplan mot oss, gjort en rätt bra bortamatch i Karlstad, varit det klart bättre laget i Twin Peaks och stundtals spelat ut Brynäs på Hovet.
Spelmässigt har Djurgården faktiskt varit riktigt riktigt bra, men det kommer man inte ha kunna veta om man inte sett deras matcher, eftersom det sällan återspeglat sig i resultatet. Hade det bara haft lite spets så hade de garanterat säkrat en play-in plats.
Håller med. Jag tycker DIF har varit bland de bästa, bland de lag vi mött på sistone. Jämte Linköping.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Skellefte gör ju inte sitt jobb om man säger så..
Anthrax- Antal inlägg : 984
Äh, skit i vad dom andra lagen gör eller inte. Bara spela på att ta 3p. Att hoppas på att andra skall hjälpa oss är bara att glömma.
Man kan aldrig lita på she-left-you...Anthrax skrev:Skellefte gör ju inte sitt jobb om man säger så..
amarule- Antal inlägg : 1184
Håller på Malmö idag. Utav bara helvitte!
Myrman- Antal inlägg : 4663
Ni ska se att Dif dyngar ner Mif idag och då blir de hårda puckar!
Som matchen ser ut nu så blir de så tyvärr så. Mif är inte ens effektiva i PP som dom brukar vara.
Som matchen ser ut nu så blir de så tyvärr så. Mif är inte ens effektiva i PP som dom brukar vara.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Ja det kommer avgöras i sista omgången ....
Är det bara jag som njuter? Slutspelet har ju redan börjat för oss sen 2-3 matcher tillbaka
Kapten Haddock skrev:Ni ska se att Dif dyngar ner Mif idag och då blir de hårda puckar!
Malmö vilar flera spelare..
Redbear- Antal inlägg : 6780
Djurgården avslutar dock med 2 borta matcher. Det bästa vore ju om Porsberger tvålar dit Djurgården med ett hattrick och vinner efter ordinarie tid samt att vi plockar 1-2 poäng mot HV. Drömscenario
Mange- Antal inlägg : 6617
Fan, Djurgården lär gå om oss nästa omgång, hv borta känns ju som 0 poäng
Bara hoppas att FKB kan gå om SKAIK inför sista omgången, så slipper man snack om att dom la sig mot DIF för att LHF inte skulle komma till Play-in
På tisdag tror jag DIF går om oss. KHK två poäng bakom men bättre målskillnad för tillfället. Blir fan hårt alltså. Räknar med 0 poäng borta mot HV så allt kommer avgöras sista hemmamatchen mot Rögle. Har vi otur har vi inte allt i egna händer då. Fy fan vilken avslutning.
Ramlar Skellefteå ner till 7e plats hoppas jag fan vi blir 10a . Hade varit kryddat säsongen att få Saik i play-in. Även om jag inte tror vi har en suck där
Ramlar Skellefteå ner till 7e plats hoppas jag fan vi blir 10a . Hade varit kryddat säsongen att få Saik i play-in. Även om jag inte tror vi har en suck där
Dustin- Antal inlägg : 7176
Vi har ju gjort 4 riktigt bra matcher mot dem i år... men Slutspel är ju en annan bäver.
Vi har nog trots allt bättre chans mot Sixfingers än mot FBK. För mot dem är man ju dömda att förlora, bokstavligt talat.Määk skrev:På tisdag tror jag DIF går om oss. KHK två poäng bakom men bättre målskillnad för tillfället. Blir fan hårt alltså. Räknar med 0 poäng borta mot HV så allt kommer avgöras sista hemmamatchen mot Rögle. Har vi otur har vi inte allt i egna händer då. Fy fan vilken avslutning.
Helt väntat att MIF skulle vika ner sig idag, efter förlusten i fredags och få FBK vann matchen innan (så avgörande kan olika starttider bli!) så hade dom ju inget alls att spela för ikväll och det syntes tydligt.
På tisdag får vi ställa vårt hopp till Brynäs.
DIF kommer att plocka 3 poäng mot Leksand och vi kommer att kamma noll mot HV, så det är av yttersta vikt att Brynäs tar minst två mot KHK så att vi inför sista omgången åtminstone har det i egna händer.
På tisdag får vi ställa vårt hopp till Brynäs.
DIF kommer att plocka 3 poäng mot Leksand och vi kommer att kamma noll mot HV, så det är av yttersta vikt att Brynäs tar minst två mot KHK så att vi inför sista omgången åtminstone har det i egna händer.
Nu kommer konsekvenserna av vårt förbannat dåliga spel under säsongen. Hade räckt att vi inte hade tappat bort de två matcher där vi ledde med en 2 måls ledning inför 3:e mot FBK och Växjö. Grattis Luleå. Bra jobbat.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Norrlandstoken skrev:Nu kommer konsekvenserna av vårt förbannat dåliga spel under säsongen. Hade räckt att vi inte hade tappat bort de två matcher där vi ledde med en 2 måls ledning inför 3:e mot FBK och Växjö. Grattis Luleå. Bra jobbat.
Är det ens nån ide att vi spelar dom sista två matcherna, det är ju klart redan enligt dig
Det är inte helt klart än nej men jag tycker inte om att det rent sportsligt ska behöva avgöras på hur bra prestationer andra lag genomför för Luleås favör som i detta fall kanske rör sig om Brynäs och Skellefteå mot KHK respektive Djurgården. Rent sportsligt ska man kunna känna tillförlitlighet till sitt eget lags prestationer och spel. Tar sig Luleå vidare handlar det mer om tur än ren och klar prestation.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Norrlandstoken skrev:Det är inte helt klart än nej men jag tycker inte om att det rent sportsligt ska behöva avgöras på hur bra prestationer andra lag genomför för Luleås favör som i detta fall kanske rör sig om Brynäs och Skellefteå mot KHK respektive Djurgården. Rent sportsligt ska man kunna känna tillförlitlighet till sitt eget lags prestationer och spel. Tar sig Luleå vidare handlar det mer om tur än ren och klar prestation.
Om vi vinner dom 2 sista matcherna och tar 6p, hur är det tur att vi går vidare då?
Vi har allt i egna händer just nu, vi behöver inga andra resultat att gå våran väg än vårt eget.
hokkzorz skrev:Norrlandstoken skrev:Det är inte helt klart än nej men jag tycker inte om att det rent sportsligt ska behöva avgöras på hur bra prestationer andra lag genomför för Luleås favör som i detta fall kanske rör sig om Brynäs och Skellefteå mot KHK respektive Djurgården. Rent sportsligt ska man kunna känna tillförlitlighet till sitt eget lags prestationer och spel. Tar sig Luleå vidare handlar det mer om tur än ren och klar prestation.
Om vi vinner dom 2 sista matcherna och tar 6p, hur är det tur att vi går vidare då?
Vi har allt i egna händer just nu, vi behöver inga andra resultat att gå våran väg än vårt eget.
Fast om vi torskar borta mot HV vilket inte är särskilt osannolikt så kan det mycket väl vara så att vi inte längre har det i egna händer inför sista omgången.
Därför känns det bra med en liten "försäkring" i form av Brynäs som genom sin förlust i dag söndag nu känner flåset av FBK som hotar deras sjätte plats och MÅSTE ta poäng mot KHK på tisdag för att inte dras in i ett playin.
Stackare som ev. får DIF i play in. Spelar som en maskin i högt tempo och har dessutom ett kokande Hovet i ryggen. Snacka om att pricka formtoppen i rätt läge.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Om de nu inte torskar borta mot SAIK (mycket möjligt) samtidigt som vi och KHK slår våra respektive bottenlag på hemmaplan (också mycket möjligt). Då är deras formtopp plötsligt skit värt.bearjew skrev:Stackare som ev. får DIF i play in. Spelar som en maskin i högt tempo och har dessutom ett kokande Hovet i ryggen. Snacka om att pricka formtoppen i rätt läge.
Tigerman skrev:Om de nu inte torskar borta mot SAIK (mycket möjligt) samtidigt som vi och KHK slår våra respektive bottenlag på hemmaplan (också mycket möjligt). Då är deras formtopp plötsligt skit värt.bearjew skrev:Stackare som ev. får DIF i play in. Spelar som en maskin i högt tempo och har dessutom ett kokande Hovet i ryggen. Snacka om att pricka formtoppen i rätt läge.
Ja man hoppas.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2017/2018
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2017/2018
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2015/2016