2016-08-31, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
+29
amarule
Freno
Kapten Haddock
NallePhu
Tony Moore
Dustin
ski3r
Lajon
LulefanGBG
icemask
Myrman
Qirren
Old Brooklyn
Donowitz
Mange
Ferros
LubosC
Lulefan
Mr Bister
Pajala
Micke80
JuniorX
Bamsefar
Snikne Ville
Rönken
Urken
nummer 17
Puckad
Redbear
33 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: 2016-08-31, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
JuniorX skrev:Mäh, Harju. Ditt första svar skulle ha varit: "Det är det alltid"
Alltså, som svar på frågan som i intervjun formulerades sålunda: "Nu måste det vara roligare att vara lagkapten i Luleå än i Skellefteå?"
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Det kan bli årets hashtag, det där!Rönken skrev:#SparkaSkugganPuckad skrev:Om man inte är försiktig så kan man råka bli imponerad av Skellefteå som har 11(!) man borta och ändå spelar så här.
Men jag är försiktig.
Eller vad menar du?
Puckad- Antal inlägg : 11372
Korrigerat i kvällens NSD: " – Jag pratade med honom i går och födelsen har gått bra. Frun mår bra och barnet mår bra, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.och tillägger: – Han flyger den 5:e och landar den 6:e."Tony Moore skrev:President Kennedy anländer 4 september enl GM ost...
Åjaa, vi har spelat många gånger med halva laget borta och trott oss.. För att sedan skjuta oss i foten. Tänk nu på att Mäster Klockare har en likadan (läs Bodensare) Öberg att lära upp till Marklundscoach, inte det lättaste här i världenRönken skrev:Puckad skrev:Om man inte är försiktig så kan man råka bli imponerad av Skellefteå som har 11(!) man borta och ändå spelar så här.
Men jag är försiktig.
#SparkaSkuggan
Eller vad menar du?
Vinst i kväll alltså, det var skönt. trots att spelet såg ut så där? enligt forumet. Extra att Jaros nätade, Amnèr och att Lundeström verkat vara involverade i hetluften.
De kan kanske bli ngt av laget i år då.
Sen oavsett är det alltid roligt att spöa sixfingers,.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Vi fick bra press på dom, och forecheckade fast dom ofta. Kanske beroende på många spelare borta i SKAIK. Sedan spelade vi fast oss några gånger i egen zon, men det tillskriver jag försäsongskontot och att det nog är stallorder på att vårda pucken just nu.Bamsefar skrev:Vinst i kväll alltså, det var skönt. trots att spelet såg ut så där? enligt forumet. Extra att Jaros nätade, Amnèr och att Lundeström verkat vara involverade i hetluften.
Starten på tredje perioden var riktigt intensiv,vi spelade bra och var numret större.
Okey till bra PP.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Det "bleka" motståndet till trots (11 SAIKare fattades), så ser jag nånstansh en riktigt stor potential med årets lag, jag tror nog det blir en riktigt rolig säsong detta...
Två saker är glasklara.
1. Harju bör inte spela box, speciellt inte 3 mot 5. Hallå!!
2. Jaros kommer bli dominant denna vinter och vara LHFs bästa back!
Två saker är glasklara.
1. Harju bör inte spela box, speciellt inte 3 mot 5. Hallå!!
2. Jaros kommer bli dominant denna vinter och vara LHFs bästa back!
Number 69- Antal inlägg : 265
Missade tyvärr matchen då man haft flyttstädning på schemat. Men som det låter verkar Lule kunna få till laget lite tidigare än i fjol även om nu inte Tim har anslutit ännu. Vill man krydda laget lite extra kan man låta han spela tillsammans med Sandström.
Oavsett om det är träningsmatch så är det skönt att tvåla till Saik, helst i deras egen högborg.
Jag både hoppas och tror att Todd kommer att bli bra, dock kommer han kanske att behöva en hel del tid på sig innan spelet lyfter. Tänk om vi kan få den där giganten på blå, vilken lycka det skulle vara. Att vara lite Bambi i början på säsongen gör inte så mycket. Vårat pp har inte direkt skrämts dom senaste åren och det känns faktiskt som att det kan vara en rejäl uppryckning på g.
Oavsett om det är träningsmatch så är det skönt att tvåla till Saik, helst i deras egen högborg.
Jag både hoppas och tror att Todd kommer att bli bra, dock kommer han kanske att behöva en hel del tid på sig innan spelet lyfter. Tänk om vi kan få den där giganten på blå, vilken lycka det skulle vara. Att vara lite Bambi i början på säsongen gör inte så mycket. Vårat pp har inte direkt skrämts dom senaste åren och det känns faktiskt som att det kan vara en rejäl uppryckning på g.
tibet- Antal inlägg : 1298
Liten undran ang Ske´s 11st ordinarie borta.
Om man ingår I truppen och tävlar om en plats bland de 18 som spelar match, räknas man som "ordinarie då, eller är man bara med i truppen ?
När räknas man som ordinarie och hur/vad bestämmer när man är ordinarie eller bara med i truppen ?
För uttrycket "ordinarie" används lite slarvigt ibland !
Se bara på Schira ifjol, toppback i Finland förväntades vara top 4 back, vräka in mål i PP, efter 3 matcher ifjol så var det nog inte manga som såg honom som ordinarie längre, men han var med i truppen !
Spelare som konkurrerar om en plats i 3 eller 4 femman som spelar iblan och vilar ibland, är de "ordinarie" eller bara med i truppen ?
Jag tycker bara att man slänger sig med uttrycket, lite som det passar och när det passar !
Om man ingår I truppen och tävlar om en plats bland de 18 som spelar match, räknas man som "ordinarie då, eller är man bara med i truppen ?
När räknas man som ordinarie och hur/vad bestämmer när man är ordinarie eller bara med i truppen ?
Se bara på Schira ifjol, toppback i Finland förväntades vara top 4 back, vräka in mål i PP, efter 3 matcher ifjol så var det nog inte manga som såg honom som ordinarie längre, men han var med i truppen !
Spelare som konkurrerar om en plats i 3 eller 4 femman som spelar iblan och vilar ibland, är de "ordinarie" eller bara med i truppen ?
Jag tycker bara att man slänger sig med uttrycket, lite som det passar och när det passar !
icemask- Antal inlägg : 4174
Tror det funkar så här: Spelar du för Skellefteå så är du alltid ordinarie när du är sjuk eller skadad. Är du frisk och spelar så är du alltid egen produkt och junior oavsett ålder eller bakgrund. Skellefteås motståndare spelar alltid, utan undantag, med fullt och toppat lag. Alla är givetvis legoknektar som är tio gånger dyrare än Skellefteås dyraste spelare (som i princip spelar gratis "bara för han älskar aik och schtaaan så himla mycket").icemask skrev:Liten undran ang Ske´s 11st ordinarie borta.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Lite reflektioner angående matchen:
+ Linan med lundeström, falk, toolanen såg ruggigt pigga ut än en gång.
+ Vi dumpade i princip aldrig in pucken i offensiv zon, vi spelade oss in 95% av gångerna.
+ PP såg hyggligt ut, vi flyttade pucken snabbare än förra året.
+ Bra fart i spelet och spelomställningarna.
- Dåliga passningar (framförallt i första) har förståss med försäsong att göra, dålig timing.
- hafsigt spel emellanåt, återigen skyller jag på försäsong, det kommer nog.
-
+ Linan med lundeström, falk, toolanen såg ruggigt pigga ut än en gång.
+ Vi dumpade i princip aldrig in pucken i offensiv zon, vi spelade oss in 95% av gångerna.
+ PP såg hyggligt ut, vi flyttade pucken snabbare än förra året.
+ Bra fart i spelet och spelomställningarna.
- Dåliga passningar (framförallt i första) har förståss med försäsong att göra, dålig timing.
- hafsigt spel emellanåt, återigen skyller jag på försäsong, det kommer nog.
-
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
tibet skrev:Missade tyvärr matchen då man haft flyttstädning på schemat. Men som det låter verkar Lule kunna få till laget lite tidigare än i fjol även om nu inte Tim har anslutit ännu. Vill man krydda laget lite extra kan man låta han spela tillsammans med Sandström.
Tim + jan=
tibet- Antal inlägg : 1298
Välförtjänt seger tycker jag, vi saknar ju också spelare (hela Pittsburghs första lina saknar jag i alla fall )
Nåja, jag känner efter några matcher en försiktig optimism, visserligen har försvarsspelet sett en aning yrsigt ut, men sånt brukar sätta sig med tiden och man kan faktiskt skönja tendenser och se intentioner till ett anfallsspel som inte bara går ut på att skicka ner pucken i sargen för att sedan jaga.
Om det sedan är ett spel som är vägvinnande och som ger poäng återstår ju att se.
Nåja, jag känner efter några matcher en försiktig optimism, visserligen har försvarsspelet sett en aning yrsigt ut, men sånt brukar sätta sig med tiden och man kan faktiskt skönja tendenser och se intentioner till ett anfallsspel som inte bara går ut på att skicka ner pucken i sargen för att sedan jaga.
Om det sedan är ett spel som är vägvinnande och som ger poäng återstår ju att se.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Finns det nån länk för highlights från matchen månntro?
EDIT: Jag hittade om nån annan fortfarande söker.
http://www.nsd.se/nyheter/se-malen-fran-matchen-10199369.aspx
EDIT: Jag hittade om nån annan fortfarande söker.
http://www.nsd.se/nyheter/se-malen-fran-matchen-10199369.aspx
Dentos- Antal inlägg : 894
Kul med vinst mot saiks b-lag som hade borta 8 ordinarie spelare och inte 11, men det är ju i shl som det verkligen gäller att spöa sixfingers, hoppas vinsten kan boosta Luleå i chl också
Pajala- Antal inlägg : 18788
Från reduceringsmålet tycker jag vi var det solklart bättre laget. Vi kändes mycket, mycket större och starkare - men det jämnar nog ut sig en del när de ersätter några juniorer med de igår frånvarande ordinarie spelarna (hörde att det var ca 20 spelare borta och pojklagsspelare födda 2005 som ersatte).
Toolanen - Falk - Lundeström var bra när de var i anfallszon. Inte lika bra i egen zon. De spelade ju upp sig med laget och var riktigt roliga i 2:a och 3:e. Lundeström är för fan bara 16 år? Helt sjukt. Han var även riktigt bra när han fick prova pp.
Kal-El är bra och Sweatt är bra, men jag vet inte om de gör varandra så mycket bättre. Tror Sweatt skulle trivas med en mer "avig" center - exempelvis Lundeström (eller den center Lundeström är om några år). Får se vad som händer när Kennedy anländer. Lagacé gjorde ju faktiskt tre poäng igår och har varit genomgående bra så här långt.
Fjärdekedjan som vanligt. Bra och hårt jobb (i andra och tredje i alla fall). Lämnar oftast över till förstakedjan i anfallszon. Inga poäng, vilket väl också är som vanligt.
Backarna ok. Som resten av laget så spelade de upp sig med matchen. Melart härligt fysisk. Janne lite mer tveksam. Han kommer få kämpa om en plats i år.
Slutligen - Jaros! Jag kommer lägga fokus på att njuta av honom i vinter. Han kan bli hur stor som helst.
Toolanen - Falk - Lundeström var bra när de var i anfallszon. Inte lika bra i egen zon. De spelade ju upp sig med laget och var riktigt roliga i 2:a och 3:e. Lundeström är för fan bara 16 år? Helt sjukt. Han var även riktigt bra när han fick prova pp.
Kal-El är bra och Sweatt är bra, men jag vet inte om de gör varandra så mycket bättre. Tror Sweatt skulle trivas med en mer "avig" center - exempelvis Lundeström (eller den center Lundeström är om några år). Får se vad som händer när Kennedy anländer. Lagacé gjorde ju faktiskt tre poäng igår och har varit genomgående bra så här långt.
Fjärdekedjan som vanligt. Bra och hårt jobb (i andra och tredje i alla fall). Lämnar oftast över till förstakedjan i anfallszon. Inga poäng, vilket väl också är som vanligt.
Backarna ok. Som resten av laget så spelade de upp sig med matchen. Melart härligt fysisk. Janne lite mer tveksam. Han kommer få kämpa om en plats i år.
Slutligen - Jaros! Jag kommer lägga fokus på att njuta av honom i vinter. Han kan bli hur stor som helst.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» 2019-08-22, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2017-09-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2018-08-22, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
» 2012-08-15, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2017-09-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2018-08-22, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
» 2012-08-15, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå