2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå
+38
Rocksolid
Patrik82
Polyfemos
Sir Prozac
Jonken
Lars158
Kato
Freno
pingu
icemask
LubosC
KebabLasse
Ferros
Simon90
Micke80
Kagen
Admin
Rönken
Urken
Tigerman
Slapshot
Kallepedal
Bamsefar
Norlin
NallePhu
Qirren
Puckad
JuniorX
Pajala
Myrman
JohanO
Snikne Ville
nummer 17
Old Brooklyn
Lajon
LulefanGBG
Redbear
zamboni
42 posters
Sida 2 av 6
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå
Björndiskussionen måste ju få 5 plus. Dessutom en extra guldstjärna för ändringen på Wikipedia. Stor humor!
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Ps, @nummer 17:
att bygga sina argument kring information på Wikipedia, som dessutom saknar källor, är minst lika illa som att gå in och ändra under en pågående diskussion. Wikipedia är trots allt en informationskälla där gemene man har möjlighet att ändra innehållet. Summa summarum: källkritik..
att bygga sina argument kring information på Wikipedia, som dessutom saknar källor, är minst lika illa som att gå in och ändra under en pågående diskussion. Wikipedia är trots allt en informationskälla där gemene man har möjlighet att ändra innehållet. Summa summarum: källkritik..
Imorgon ska jag fira min födelsedag genom att inhandla en hög med grillade revbensspjäll som ska förtäras före/under matchen. Sedan blir det till att sitta och njuta. Äntligen hockey - dessutom på en av de bättre kanalerna. De brukar ha studio och framför allt bra kvalité på sändningarna. Nu kör vi!
Stor humor att gå in och ändra på Wikipedia när Wikipedia används som facit
Rönken- Antal inlägg : 17811
Urken skrev:Ps, @nummer 17:
För dom som är läskunniga så har jag även ett eget minne som säger att man från början pratade om att det var en isbjörn! Det var det jag startade med och följde sedan upp med Wikipedia! Kanske du borde säga åt dig själv att granska innan du kritiserar!
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Gruppspel i CHL - försäsong. Denna tråd - försäsong för alla användare. Med det sagt så kan vi nu släppa Björnens vara eller inte vara hädanefter i denna tråd. Diskussionen kan fortsätta i en mer lämplig tråd hemmahörandes i lämplig forumsektion. Ytterligare diskussion rörande Luleås logo i denna tråd kommer att beivras.
Man kommer inte kunna se matchen via Canal Digital Parabol i alla fall.
Där kör de tydligen Eurosport Nordic.
Många är förbannade på Facebook.
zamboni- Antal inlägg : 94
zamboni skrev:Man kommer inte kunna se matchen via Canal Digital Parabol i alla fall.
Många knasigheter med sådant där. Kan man inte bjuda sina kunder på eurosport.se åtminstone?
zamboni skrev:Man kommer inte kunna se matchen via Canal Digital Parabol i alla fall.
Är väl inte Facebooks fel?
Kagen- Antal inlägg : 1776
Kagen skrev:zamboni skrev:Man kommer inte kunna se matchen via Canal Digital Parabol i alla fall.
Är väl inte Facebooks fel?
Åhh, snyftningsfel
herre jösses, kom igen nu, Hör har vi en tråd om matchen och den solkas ner av en massa snack om brunbjör kpnta isbjörn, Har det någom betydelse för matchen eller bör denna diskussion tas i en annan tråd?
Kom igen nu, att gräla om en sådan här sak och dessutom inte argementera mer än att jag tycker och jag tror om och om igen är menlöst. Ingen kommer ändra åsikt i frågan om man är fast övertygad utan att ha fakta från antingen klubben eller den/de som skapat loggan.
Mitt förslag blir således att lägga ner diskussionen och koncentrera oss på matchen eller ta dikussionen till en annan tråd.
Kom igen nu, att gräla om en sådan här sak och dessutom inte argementera mer än att jag tycker och jag tror om och om igen är menlöst. Ingen kommer ändra åsikt i frågan om man är fast övertygad utan att ha fakta från antingen klubben eller den/de som skapat loggan.
Mitt förslag blir således att lägga ner diskussionen och koncentrera oss på matchen eller ta dikussionen till en annan tråd.
Micke80- Antal inlägg : 3038
nummer 17 skrev:Slapshot skrev:
Står ju hans namn under...Christoffer Norlin och här inne finns ju bara en användare under namnet Norlin jaja skitsamma vilken björn det handlar om. Själv har jag alltid förknippat Luleå med grizzlybjörn eller brunbjörn eller stålmannen.
Om matchen då så tror jag Luleå vinner med 1-3
Jaha där kom användarnamnet också, bra att veta så behöver jag inte lägga nån större vikt vid dom inläggen nåt mer!
Tippar också 1-3.
Ta't lugnt! Det är inte förbjudet att se humorn i det!
OnT:
Har f.ö. precis flyttat och har inte fått igång dreamboxen som följde med på köpet ännu så ser ut att bli en ganska torftig kväll för egen del med en whisky i ena handen och uppdatera CHL-appen i den andra.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Ah, äntligen match! Efter allt OS-tittande känns det som den första portionen makaroner och korv, efter två veckor med enbart julmat.
Luleå brukar inte ha problem med att hitta motivation i CHL. Därför tror jag att det här kan bli en god värdemätare och vem och hur vi ska spela var, osv.
Gäller bara att man är något restriktiv med drickat så man kan uppfatta spelet.
Luleå brukar inte ha problem med att hitta motivation i CHL. Därför tror jag att det här kan bli en god värdemätare och vem och hur vi ska spela var, osv.
Gäller bara att man är något restriktiv med drickat så man kan uppfatta spelet.
Myrman- Antal inlägg : 4663
lite trist att man måste leta efter fulstreams fast man har Eurosport 1 och 2 via Canal Digital .... eller betala 49 kr för eurosportplayer via nätet.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Upptäckte även jag att jag saknar Eurosport i utbudet. Strunt också! Nåja, får väl lägga barn och smygfölja på CHL:s hemsida istället.
Tyskarna generellt sög väl hästballe förra säsongen. Berlin fick till en vinst mot Fransmännen från Gap (vars arena lustigt nog ligger på Narviksvägen/Rue de Narvik) på hemmaplan, resten förluster.
Darin Olver, Barry Tallackson och nya Nick Petersen verkar vara poänggörare att se upp med. Många nordamerikaner i laget precis som vi. De har betydligt fler NHL-matcher i sitt lag än oss dock, men samtidigt är deras nordamerikaner lite äldre än våra. Troligtvis har vi även betydligt skickligare spelare runt dessa.
Tippar vinst med 5-2 (2-5). Sweatt, Todd, Legacé och Hedman gör mål, kanske även Fabbe/Foppa som brukar vara heta i början av säsongen.
Tyskarna generellt sög väl hästballe förra säsongen. Berlin fick till en vinst mot Fransmännen från Gap (vars arena lustigt nog ligger på Narviksvägen/Rue de Narvik) på hemmaplan, resten förluster.
Darin Olver, Barry Tallackson och nya Nick Petersen verkar vara poänggörare att se upp med. Många nordamerikaner i laget precis som vi. De har betydligt fler NHL-matcher i sitt lag än oss dock, men samtidigt är deras nordamerikaner lite äldre än våra. Troligtvis har vi även betydligt skickligare spelare runt dessa.
Tippar vinst med 5-2 (2-5). Sweatt, Todd, Legacé och Hedman gör mål, kanske även Fabbe/Foppa som brukar vara heta i början av säsongen.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Jag har precis köpt ett Eurosport Player-abonnemang för 69:-/månad. Abonnemanget går att säga upp två dagar före nästa periods början. Inom en månad så kan jag alltså se Luleås fyra första matcher i CHL. Nu kommer jag iofs att se hemmamatcherna på plats. Så för mig blir det ca 35:- per match. Om man har den läggningen kan man se reprisen på HV- Sheffield som uppladdning inför kvällens match.
Jag har testat att streama via Chromecast och det funkade klockrent.
Jag har testat att streama via Chromecast och det funkade klockrent.
Kallepedal- Antal inlägg : 427
"Viktig information för dig som inte kan se Champions Hockey League på Eurosport 1 eller Eurosport 2
För dig som inte kan se Champions Hockey League på Eurosport 1 eller Eurosport 2 Sändningsrätten för Champions Hockey League gäller endast för Sverige och för att möjliggöra den här typen av sändningar startades en svensk version av Eurosport 2 hösten 2014. Nu har vi tagit ytterligare ett steg och skapat en svensk Eurosport 1. Om du inte kan se ishockeymatchen beror det på att din TV-operatör inte gjort den tekniska omställningen till den svenska versionen. För mer information om detta berör dig ber vi dig kontakta din TV-operatör. I vissa fall kan det krävas en omstart av digitalboxen för att få in kanalen, är du osäker på vad som gäller ber vi dig kontakta din TV-operatör."
http://tv.eurosport.se/ishockey/chl-med-samuelsson_sto5727771/story.shtml
För dig som inte kan se Champions Hockey League på Eurosport 1 eller Eurosport 2 Sändningsrätten för Champions Hockey League gäller endast för Sverige och för att möjliggöra den här typen av sändningar startades en svensk version av Eurosport 2 hösten 2014. Nu har vi tagit ytterligare ett steg och skapat en svensk Eurosport 1. Om du inte kan se ishockeymatchen beror det på att din TV-operatör inte gjort den tekniska omställningen till den svenska versionen. För mer information om detta berör dig ber vi dig kontakta din TV-operatör. I vissa fall kan det krävas en omstart av digitalboxen för att få in kanalen, är du osäker på vad som gäller ber vi dig kontakta din TV-operatör."
http://tv.eurosport.se/ishockey/chl-med-samuelsson_sto5727771/story.shtml
Simon90- Antal inlägg : 57
Puckad- Antal inlägg : 11372
Laget ikväll:
Bill Sweatt - Kael Mouillierat - Petter Emanuelsson
Johan Harju - Jacob Lagacé - Julius Junttila
Gustav Rydahl - Andreas Falk - Anton Hedman
Karl Fabricius - Christopher Mastomäki - Johan Forsberg
Isac Lundeström
Backar
Brendan Mikkelson - Daine Todd
Viktor Amnér - Craig Schira
Christian Jaros - Ilari Melart
Pontus Själin
Målvakter
Joel Lassinantti
(Filip Gustavsson)
Bill Sweatt - Kael Mouillierat - Petter Emanuelsson
Johan Harju - Jacob Lagacé - Julius Junttila
Gustav Rydahl - Andreas Falk - Anton Hedman
Karl Fabricius - Christopher Mastomäki - Johan Forsberg
Isac Lundeström
Backar
Brendan Mikkelson - Daine Todd
Viktor Amnér - Craig Schira
Christian Jaros - Ilari Melart
Pontus Själin
Målvakter
Joel Lassinantti
(Filip Gustavsson)
Redbear- Antal inlägg : 6780
Röde
När är matchstart?
När är matchstart?
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Rönken skrev:Röde
Självklart
Redbear skrev:Rönken skrev:Röde
Självklart
Sänk ett glas till Urkens ära, den lilla rackarn börjar nästan bli vuxen nu. Ytterligare ett år under bältet på lillpojken
Rönken skrev:Redbear skrev:Rönken skrev:Röde
Självklart
Sänk ett glas till Urkens ära, den lilla rackarn börjar nästan bli vuxen nu. Ytterligare ett år under bältet på lillpojken
Promise Skål Urken
Skål allesammans! Nu är det bara minuter kvar tills säsongens (för mig) första match ska skådas!
Första matchen för mig med, känner mig grymt taggad! Det ska bli hemskt roligt med hockey igen!
Ferros- Antal inlägg : 2354
Snart så.....Eurosport fixat speciellt för ikväll ;-)
KebabLasse- Antal inlägg : 17
Bara hoppas vi kan tvåla dit tyskarna två gånger ikväll
Har sändningen börjat? Sitter och är orolig över att jag har fel kanal.
LubosC- Antal inlägg : 472
LubosC skrev:Har sändningen börjat? Sitter och är orolig över att jag har fel kanal.
Joo, halva första perioden har gått lite drygt.
LubosC skrev:Har sändningen börjat? Sitter och är orolig över att jag har fel kanal.
Ja, matchen är igång! Men det har inte hänt mycket hittills. Ett uddlöst PP för vårt kära lag, sen inte mycket mer.
Powerplay ser tyvärr lika illa ut som förra säsongen hittills.
KebabLasse- Antal inlägg : 17
KebabLasse skrev:Powerplay ser tyvärr lika illa ut som förra säsongen hittills.
+1
Ser lika långsamt och fantasilöst ut även om det är så tidigt på säsongen ännu.
Jag är mer bekymrad över hur försvarsspelet ser ut, förvisso försäsong men det ser ut precis som det gjorde i inledningen på förra säsongen också - och då vet vi hur det slutade.
Dåligt positionsspel, slarviga misstag, förlorade närkamper och många tappade/bortslagna puckar.
Hade faktiskt hoppats på ett lite bättre Luleå Hockey inledningsvis, hoppas det blir bättre under matchens gång.
Dåligt positionsspel, slarviga misstag, förlorade närkamper och många tappade/bortslagna puckar.
Hade faktiskt hoppats på ett lite bättre Luleå Hockey inledningsvis, hoppas det blir bättre under matchens gång.
Tidigt på säsongen. Knappast hunnit spela ihop sig...
Ferros skrev:LubosC skrev:Har sändningen börjat? Sitter och är orolig över att jag har fel kanal.
Ja, matchen är igång! Men det har inte hänt mycket hittills. Ett uddlöst PP för vårt kära lag, sen inte mycket mer.
Hade tydligen fel kanal. Så det fick bli Unibets stream istället.
LubosC- Antal inlägg : 472
[quote="Slapshot"]
+1
Ser lika långsamt och fantasilöst ut även om det är så tidigt på säsongen ännu. [/quote ]
+1
Ser lika långsamt och fantasilöst ut även om det är så tidigt på säsongen ännu. [/quote ]
icemask- Antal inlägg : 4174
Det här spelet vi har nu kommer knappast skrämma ngn i Shl, hmmm
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Man undrar lite vad det är för hockey som spelas i DEL egentligen, publiken visslar och buar och spelarna blir uppenbart griniga så fort det delas ut en tackling på hemmalaget. Det är ju värre än i Ö-vik till och med. Vet inte tyskarna att hockey är en kontaktsport?
Bättre pp, mer fart !
icemask- Antal inlägg : 4174
Inga långa crosspass i PP...alltid snurra runt mellan Schira och Harju fram och tillbaka. Så lättläst. Visst är det tidigt men det ser ut precis som ifjol.
Slut på första, väldigt tamt period. Spelet i egen zon har verkligen varit katastrofalt dåligt. Man tappar motståndare flera gånger om och slår helt i onödan bort puckar till tyskarna, trots att man inte blir speciellt hårt pressade. PP känns lite för tidigt att bli oroa för, men det ser inte så bra ut det heller, trots tre försök.
Försvarsspelet, ack, PP, huuva, passningsspel, nja, bara hoppas att det är en förstaperodsfrossa igen.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Inget skönspel precis. Kanske inte läge heller så här i början. Däremot vore lite högre tempo på sin plats. Annars ser det väl ut ungefär som förväntat. Rätt mycket pucktapp.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Ser ut som förväntat, skit
Ingen vidare insats. Och det är nästan som att det sitter i lagets DNA (om det nu finns ett sådant. Var sitter det? Vem bär på det?) att vara riktigt vassa i BP och riktigt usla i PP.
Julius och Lagace ljuspunkter i min stjärnhimmel efter första. Känns som om Julius tog ett steg extra när det blev tävling. Fortsätt så.
Julius och Lagace ljuspunkter i min stjärnhimmel efter första. Känns som om Julius tog ett steg extra när det blev tävling. Fortsätt så.
Pajala skrev:Ser ut som förväntat, skit
Du kunde ju inte ens se matchen, hade vi kommit fram till...
missade början av första perioden men nog såg Lule marginelt bättre ut, dock utan att på något sätt glansa.
Hoppas man börjar få upp lite pucktempo i anfallszon snart också.
Ska man tro skuggan, ni som sett fler träningar än första får gärna rätta honom, så har man inte nött anfallspel så mycket utan försvarspel och spelvändningar så det kan ju förklara varför man har så svårt att hitta kompisar i anfallen.
Hoppas man börjar få upp lite pucktempo i anfallszon snart också.
Ska man tro skuggan, ni som sett fler träningar än första får gärna rätta honom, så har man inte nött anfallspel så mycket utan försvarspel och spelvändningar så det kan ju förklara varför man har så svårt att hitta kompisar i anfallen.
Micke80- Antal inlägg : 3038
JuniorX skrev:Pajala skrev:Ser ut som förväntat, skit
Betalt till eurosport, något mer du vill fråga om?
Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala skrev:Ser ut som förväntat, skit
Betalt till eurosport, något mer du vill fråga om?
Har du startat om boxen?
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2016-09-08, CHL-omgång 4, Luleå - Berlin
» 2016-02-02, SHL-omgång 40, Luleå - Linköping
» 2016-02-23, SHL-omgång 46, Luleå - Örebro
» 2016-10-18, SHL-omgång 9, Luleå - Malmö
» 2016-11-19, SHL-omgång 19, Luleå - Örebro
» 2016-02-02, SHL-omgång 40, Luleå - Linköping
» 2016-02-23, SHL-omgång 46, Luleå - Örebro
» 2016-10-18, SHL-omgång 9, Luleå - Malmö