Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
+89
Niinimaa
jejoe
stormvägen
Lillajag
CKa
Diktatorn
BodenSwe
Taabe
lhffan
GLHF
Sportsman
Lajon
Vexet
wilmus2007
Dilox
Hellcop
Polyfemos
Gunnar Sträng
UnSaccoDiSoldi
JayDee
Donten_
KaptenBlodskelett
GustenA
Anthrax
amarule
LuleåWinston
Kraftkung
Lulefan
kokostrollet
Davidoff
Högljudd
Norrlandstoken
Björnkäften
Groggen79
Sir Prozac
Rönken
Patrik82
farre
Mange
LulefanGBG
Ferros
Urken
Donowitz
KUCERA
Dustin
Norlin
Pajala
Myrman
Zeth
makkanmakkan
Ivanhoe
Freno
Jonsey
Lars158
Redbear
MickkeJ
Slapshot
Hankburger
hokkzorz
Jonken
KebabLasse
Kagen
Mickeee
Bamsefar
Number 69
ski3r
nummer 17
Wolfhunter
Tigerman
Snikne Ville
Old Brooklyn
tibet
Rocksolid
NallePhu
JuniorX
Monco
Puckad
Micke80
NilsOskar
pingu
Hedanders
Mr Bister
Qirren
Sundance Kid
Jokerman
Dentos
MrScout
icemask
93 posters
Sida 6 av 14
Sida 6 av 14 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14
Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
Urken skrev:Kapten Haddock skrev:Jahaja, är de Klasenvibbarna som ska upp igen?
Svårt att tolka ditt inlägg på annat sätt
Då är de en tolkningsfråga, när jag riktade inlägget till en omvärvning och till en kategori där omvärvningen är av helt annan klass än Klasen
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Då är det alltså lovat med Klasen till jul? Toppen, säger jag!
Ferros- Antal inlägg : 2354
Ferros skrev:Då är det alltså lovat med Klasen till jul? Toppen, säger jag!
Yepp.....jag har skickat första checken till honom idag. Sign on
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
klasen har kontrakt till 17/18.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Pajala skrev:klasen har kontrakt till 17/18.
Äsch, kontrakt är till för att brytas.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Bamsefar skrev:Pajala skrev:klasen har kontrakt till 17/18.
Äsch, kontrakt är till för att brytas.
dom släpper inte sin bästa spelare .. inte en chans
Jag undrar mest om spelarna har förtroende för skuggan och tror på spelidén? Annars måste han ju bort.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Känns som en typisk Osten värvning OM det skulle in nån ny forwards.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16456
#96- Antal inlägg : 2192
#96 skrev:Känns som en typisk Osten värvning OM det skulle in nån ny forwards.
Tänkte samma när jag såg att han var på väg bort. Har väl egentligen bara en riktigt lyckad säsong i karriären poängmässigt. One hit wonder?
Tror mer och mer att vi måste byta tränare redan under pågående säsong för att rädda poäng/placeringar. Vilket såklart inte kommer att ske då alla är bästa kompisar som styr Luleå.
pingu- Antal inlägg : 2418
Råkade skriva i fel tråd. Sorry
Senast ändrad av farre den tis 29 nov 2016, 20:56, ändrad totalt 1 gång
farre- Antal inlägg : 2143
q
Senast ändrad av Bamsefar den tis 29 nov 2016, 20:53, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : fel tråd)
Enligt Madhawk kommer Bud Hollowau till SHL. SAIK står närmast honom...
Anders
Anders
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Hedanders skrev:Enligt Madhawk kommer Bud Hollowau till SHL. SAIK står närmast honom...
Anders
Har väl ryktas om honom sen han fick kicken i khl, Leksand och Växjö är också med i jakten, men tror det blir saik ändå.
Känns som att vi lika gärna kan spara pengarna, att värva dyra spelare till årets lag känns bara bortkastat då problemen knappast kommer att lösas med det. Denna säsong är körd, byte av sportchef och tränare till nästa säsong och så börjar vi om på ny kula.
ski3r- Antal inlägg : 1992
ski3r skrev:Känns som att vi lika gärna kan spara pengarna, att värva dyra spelare till årets lag känns bara bortkastat då problemen knappast kommer att lösas med det. Denna säsong är körd, byte av sportchef och tränare till nästa säsong och så börjar vi om på ny kula.
Visst är den körd, men vi måste göra något nu annars blir vi nya modo, det går inte att sitta still och låtsas som ingenting, att det plötsligt löser sig, det gjorde modo, dom värvade trötta och misslyckades jänkare precis som vi, nu ligger modo näst sist i ha och håller på att hamna i div 1, ändå fortsätter dom med svartvadet och Andreas Johansson, ofattart.
Om rykten stämmer att vi bland dom dyraste trupperna i shl så måste någon få ta ansvaret för detta misslyckande, efter nästa 4 matcher och 0 poäng kommer nog alla att förstå att något måste göras.
Pajala skrev:ski3r skrev:Känns som att vi lika gärna kan spara pengarna, att värva dyra spelare till årets lag känns bara bortkastat då problemen knappast kommer att lösas med det. Denna säsong är körd, byte av sportchef och tränare till nästa säsong och så börjar vi om på ny kula.
Visst är den körd, men vi måste göra något nu annars blir vi nya modo, det går inte att sitta still och låtsas som ingenting, att det plötsligt löser sig, det gjorde modo, dom värvade trötta och misslyckades jänkare precis som vi, nu ligger modo näst sist i ha och håller på att hamna i div 1, ändå fortsätter dom med svartvadet och Andreas Johansson, ofattart.
Om rykten stämmer att vi bland dom dyraste trupperna i shl så måste någon få ta ansvaret för detta misslyckande, efter nästa 4 matcher och 0 poäng kommer nog alla att förstå att något måste göras.
Absolut, det jag menar är att en svindyr Bud knappast kommer att göra någon skillnad då problemen är betydligt större än en enskild individ.
Problemet är väldefinierat. Att lägga pengar på något annat än någon som har potential att bli en producerande förstecenter är vansinne.
Falk är ju ett bevis på hur viktigt det är med centrar som kan bära sin line.
Falk är ju ett bevis på hur viktigt det är med centrar som kan bära sin line.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Det kanske mest oroväckande är att krismedvetenheten verkar vara betydligt lägre i år. Faktum är att vi efter 23 omgångar har en lika dålig start som förra säsongen(skiljer 1p) och då räknar jag inte med CHL. Då jobbade man stenhårt med krissamtal inom truppen och man valda tillslut att gå tillbaka till ett enklare spelsätt, ja ni kan historien. Det florerade även rykten om att tränarna fått ultimatum om att laget måste börja vinna.
I år verkar det som att man tror att allt kommer att ordna sig bara för att det gjorde det förra säsongen. Möjligt att det beror på att media älskade att håna guldsatsningen förra säsongen vilket ledde till att krisen var öppnare.
Jag är dock inte det minsta övertygad om att det kommer att lösa sig i år.
I år verkar det som att man tror att allt kommer att ordna sig bara för att det gjorde det förra säsongen. Möjligt att det beror på att media älskade att håna guldsatsningen förra säsongen vilket ledde till att krisen var öppnare.
Jag är dock inte det minsta övertygad om att det kommer att lösa sig i år.
Så länge vi kommer till slutspel (genom play in) kan eg. allt hända. Jag hoppas att en tre namn har lämnat oss och ersatts av två nya till dess, samtidigt som vi prickat in en jädra bra form.
Ja, jag försöker se det positivt.
Ja, jag försöker se det positivt.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
tja, vi snittar idag 1,43 p per match, det blir i slutet c a 75 p, det räckte för Brynäs till en tionde plats så play-in kan ju kännas nära, bara hoppas att Örebro o skansen också får en likvärdig utveckling så kanske vi kan hålla dom bakom oss.
Men för att ge det en positiv touch, det står väl klart att backsidan är den som gett poäng, med en skadeskjuten sådan så tappar vi alldeles för mycket kraft så det kan ju bara bli bättre när de kommer tillbaka, får vi tro.
Men för att ge det en positiv touch, det står väl klart att backsidan är den som gett poäng, med en skadeskjuten sådan så tappar vi alldeles för mycket kraft så det kan ju bara bli bättre när de kommer tillbaka, får vi tro.
Först play-in och sedan raka vägen till SM-Guld!
Jajjamänsanfattasbara!
Jajjamänsanfattasbara!
Number 69- Antal inlägg : 265
Inga nya spelare på ingång eller utgång? Nåt annat mumsigt som någon har hört kanske? Eller tror ni vi är totalt fastlåsta med nuvarande trupp?
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Norrlandstoken skrev:Inga nya spelare på ingång eller utgång? Nåt annat mumsigt som någon har hört kanske? Eller tror ni vi är totalt fastlåsta med nuvarande trupp?
nog letar dom väl men vilka finns att tillgå ? sen vilka vill ta över kontrakten för Kennedy och molle ?
det är ju ett måste för att frigöra pengar till värvningar, Luleås dåliga ekonomi är ansträngd redan,
Nä denna säsong är helt fucked up ...
Hur går Amner i KHK nu? Läste att Henrion är på väg bort därifrån. Rakt byte Amner - Henrion och hoppas på att Lagar och Henrion gasar upp tillsammans?
Sweatt - Molle - Hedman
Junttila - Harju - Emanuelsson
Henrion - Lagace - Rydahl
Fabricius - Falk - Foppa
Melart - Jaros
Mikkel - Nässen
Janne - Engsund
Detta är med tanke på skadeläget...
Sweatt - Molle - Hedman
Fabricius - Falk - Foppa
Melart - Jaros
Mikkel - Nässen
Janne - Engsund
Hedanders skrev:Hur går Amner i KHK nu? Läste att Henrion är på väg bort därifrån. Rakt byte Amner - Henrion och hoppas på att Lagar och Henrion gasar upp tillsammans?
Sweatt - Molle - Hedman
Fabricius - Falk - Foppa
Melart - Jaros
Mikkel - Nässen
Janne - Engsund
byte ?
Amnér får väl inte spela nå mer, sitter på bänken
Pajala skrev:Hedanders skrev:Hur går Amner i KHK nu? Läste att Henrion är på väg bort därifrån. Rakt byte Amner - Henrion och hoppas på att Lagar och Henrion gasar upp tillsammans?
Sweatt - Molle - Hedman
Fabricius - Falk - Foppa
Melart - Jaros
Mikkel - Nässen
Janne - Engsund
byte ?
Aha... Då tar vi in Ledda istället!
Hedanders skrev:Pajala skrev:Hedanders skrev:Hur går Amner i KHK nu? Läste att Henrion är på väg bort därifrån. Rakt byte Amner - Henrion och hoppas på att Lagar och Henrion gasar upp tillsammans?
Sweatt - Molle - Hedman
Fabricius - Falk - Foppa
Melart - Jaros
Mikkel - Nässen
Janne - Engsund
byte ?
Aha... Då tar vi in Ledda istället!
nu har Luleå gått ut med att dom vill bryts kontraktet och KHK vill inte ha honom som väntat, blir nog HA istället.
En konstig värvning som ingen förstår
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article24035795.ab
Amner funkade i Leksand så de kanske är sugna på att köpa en lott.
Man kan ju ställa sig frågan m varför han värvades överhuvudtaget?, hur var tanken? skulle han vara ett komplement till Daine Todd som PP-back ? , var det ingen som kollade hans övriga kvaliteter, som back?
Många frågor blir det.
Många frågor blir det.
Tror man värvade och hoppades på en latebloomer typ Fälth, tror inte han var speciellt dyr heller, man lockade med utvecklingsmöjligheter, han kanske inte ville att träna det som krävdes eller så fanns det inte mer att få ut och därför uteblev utvecklingen och därmed plats i laget, detta har nog KHK oxå insett så det blir nog Allsvenskan för Amner !Bamsefar skrev:Man kan ju ställa sig frågan m varför han värvades överhuvudtaget?, hur var tanken? skulle han vara ett komplement till Daine Todd som PP-back ? , var det ingen som kollade hans övriga kvaliteter, som back?
Många frågor blir det.
Min personliga åsikt är att han känns bekväm och inte vill lägga ner det som krävs, därför passar Allsvenskan bättre att glida runt på talang i !
Senast ändrad av icemask den lör 03 dec 2016, 12:52, ändrad totalt 1 gång
icemask- Antal inlägg : 4174
Ja det var ytterligare en konstig värvning, en av många
amarule- Antal inlägg : 1184
En potentiell latebloomer, till rätt pris är väl inget konstigt i det, tror knappast att han tagit ett try out !amarule skrev:Ja det var ytterligare en konstig värvning, en av många
Men ser man till hans - statistik tidigare säsonger håller jag med om att det ser konstigt ut, max ett try out borde han fått, men han kan ju vara billig oxå ?
Ifall det är så att spelarna inte tror på spelidén hade vi ju kunnat räddas av en stark ledare i laget. En som vågar säga ifrån när det inte fungerar. En Ledin, Abbott exempelvis. Ser inte Harju, Fabbe eller typ Sandström som den personen. Killar som säkert får omgivningen runt sig att må bra men kanske inte de som ifrågasätter eller säger ifrån när något inte fungerar.
Hypotetiskt : Tänk om Kennedy sagt ifrån, Hey Mr Shadow your system sucks, nobody knows how to play the system and PP sucks even more !Määk skrev:Ifall det är så att spelarna inte tror på spelidén hade vi ju kunnat räddas av en stark ledare i laget. En som vågar säga ifrån när det inte fungerar. En Ledin, Abbott exempelvis. Ser inte Harju, Fabbe eller typ Sandström som den personen. Killar som säkert får omgivningen runt sig att må bra men kanske inte de som ifrågasätter eller säger ifrån när något inte fungerar.
Bänkad !?
Kanske därför han kastade hjälmen och klubban i båset en match ?!
Oj, det har jag missat! Det kanske är den starkaste signalen på engagemang jag hört.icemask skrev:...Kanske därför han kastade hjälmen och klubban i båset en match ?!
Puckad- Antal inlägg : 11374
Det var i sista matchen innan skadan när han klev av /bänkades !Puckad skrev:Oj, det har jag missat! Det kanske är den starkaste signalen på engagemang jag hört.icemask skrev:...Kanske därför han kastade hjälmen och klubban i båset en match ?!
Det vad en nyhet för mig också.....icemask skrev:Det var i sista matchen innan skadan när han klev av /bänkades !Puckad skrev:Oj, det har jag missat! Det kanske är den starkaste signalen på engagemang jag hört.icemask skrev:...Kanske därför han kastade hjälmen och klubban i båset en match ?!
Garanterat rann det över för Kennedy i ren frustration över spelsystem etc etc.....
NallePhu- Antal inlägg : 18683
ja, frågan är väl vad man förespeglade Kennedy innan han signade, hur man spelar o s v. Tror knappast det är enbart Kennedy som bär ansvar för hans debacle.
Ska man spekukera i vad som händer så ska man alltså ha med konflikt som ett alternativ.icemask skrev:Det var i sista matchen innan skadan när han klev av /bänkades !Puckad skrev:Oj, det har jag missat! Det kanske är den starkaste signalen på engagemang jag hört.icemask skrev:...Kanske därför han kastade hjälmen och klubban i båset en match ?!
Puckad- Antal inlägg : 11374
Vore ju helt sjukt om han nu bänkats för det, om inte det inte varit en schism dem emellan hela tiden som kulminerade i någon form av verbalt gräl/dispyt.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Behöver inte spekulera så hårt eller dra för stora växlar på det, jag skrev att rent hypotetiskt kan det finnas ett sånt scenario !Anthrax skrev:Vore ju helt sjukt om han nu bänkats för det, om inte det inte varit en schism dem emellan hela tiden som kulminerade i någon form av verbalt gräl/dispyt.
icemask skrev:Behöver inte spekulera så hårt eller dra för stora växlar på det, jag skrev att rent hypotetiskt kan det finnas ett sånt scenario !Anthrax skrev:Vore ju helt sjukt om han nu bänkats för det, om inte det inte varit en schism dem emellan hela tiden som kulminerade i någon form av verbalt gräl/dispyt.
Jag förstår det.
Kanske är rimligt med konflikt ändå, då Mouillerat inte är ett dugg bättre får hur mycket förtroende som helst.
GustenA- Antal inlägg : 3114
GustenA skrev:Kanske är rimligt med konflikt ändå, då Mouillerat inte är ett dugg bättre får hur mycket förtroende som helst.
Håller inte helt med, han dyker upp och får en del ströchanser (som han bränner) ibland och är iblandad i lite smågruff, Kennedy är aldrig inblandad i mer än självömkan.
Hursomhelst borde Skuggan sparkas före någon spelare, men det lär inte hända och vi kommer att hamna utanför kvalplats. Räddningen är att Rögle och Leksand, än så länge, har ett gäng poäng upp till oss.
Om Kennedy spelar bra får han säker kasta hjälm o klubba vart och hur långt han vill och ändå spela. Som Hardy Nilsson brukade säga, "den spelaren som jobbar hårdast har sällan några problem med coachen".
Bamsefar skrev:Man kan ju ställa sig frågan m varför han värvades överhuvudtaget?, hur var tanken? skulle han vara ett komplement till Daine Todd som PP-back ? , var det ingen som kollade hans övriga kvaliteter, som back?
Många frågor blir det.
Tror han värvades som tänkt 6:e back då man inte hade tänkt förlänga med Sandström. Nu när man "tvingades" förlänga med honom hamnade Amnér som sjunde/läktar back vilket så klart inte är bra med tanke på hans ålder.
Att man sen visste att det var en riskback då man aldrig kan räkna med att spelarna tar steget tror jag man accepterade med tanke på att han inte skulle bära upp någon jättelön.
Nu när Själin visat att han tagit ett jättekliv under sommaren så ser jag inte syftet med Amnér alls så det är bara att önska honom lycka till.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Aningen prekärt läge då enligt uppgift Petter ska ha brutit fotleden och Julius fått ena fotknölen söndertrasad. Julius ska vara nyopererad och båda bort 6-8 veckor enligt källan. Inte vad vi behövde just nu känns det som. Det kan nog vara läge att värva omgående.. Försäkringen går om jag inte har fel in och ersätter skadad spelare efter 2 mån vilket gör det hela än värre. Dags att kavla upp ärmarna på riktigt!!
tibet- Antal inlägg : 1298
tibet skrev:Aningen prekärt läge då enligt uppgift Petter ska ha brutit fotleden och Julius fått ena fotknölen söndertrasad. Julius ska vara nyopererad och båda bort 6-8 veckor enligt källan. Inte vad vi behövde just nu känns det som. Det kan nog vara läge att värva omgående.. Försäkringen går om jag inte har fel in och ersätter skadad spelare efter 2 mån vilket gör det hela än värre. Dags att kavla upp ärmarna på riktigt!!
Vad i hela fridens namn är det för besked du levererar på en söndag? Som att söndagsångesten allena inte räcker
Rönken- Antal inlägg : 17811
Sida 6 av 14 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1