Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5
+79
Lulefan
HollywoodFATS
MrA
VanDamme
Gpa
rmr
Patrik82
Rakapuckar
iZe
Salle
Tony Moore
Lukrarn
Erilk
Blinders
Freno
wilmus2007
MrScout
GLHF
Tigerman
Murveln
Davidoff
Groggen79
Neurofunk20
NallePhu
nummer 17
Redbear
Rönken
LulefanGBG
CKa
Trashtalk
Pingis 11
pingu
Number 69
Sir Prozac
JuniorX
ezz
Mange
Lajon
Mr Bister
icemask
Slapshot
ski3r
robin-_-
Snikne Ville
Norlin
Ivanhoe
vanten
keevvs
Kapten Haddock
tibet
Monco
Pajala
Lars158
Bamsefar
Niinimaa
Dentos
GustenA
Hellcop
NilsOskar
amarule
Wolfhunter
Dustin
Donowitz
Xinpei
Puckad
KaptenBlodskelett
Dilox
Sundance Kid
kokostrollet
KUCERA
Hedanders
makkanmakkan
Micke80
hokkzorz
Qirren
Urken
Donten_
johan74
83 posters
Sida 19 av 21
Sida 19 av 21 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5
Klart som fan han inte reser till Luleå enbart för en innebandy match
Så det blir alltså Linus Klasen och Dennis Rasmussen som blir dom sista pusselbitarna i guldbygget.
Smakar bra!
Så det blir alltså Linus Klasen och Dennis Rasmussen som blir dom sista pusselbitarna i guldbygget.
Smakar bra!
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
De kan ju faktiskt semestra och hälsa på vänner med!! Men inte ska jag krossa våra drömmar inte.
johan74- Antal inlägg : 367
Lite förvånansvärt att det är så tyst om Zaar som gör det bra i AHL och som fortfarande utvecklas riktigt bra. Vem vet, han kanske ruttnat på AHL och vill vända hem till SHL igen innan han gör ett nytt försök på NHL...
ski3r- Antal inlägg : 1992
Taffe är ledig och sugen på shl. Där har vi ytterligare en kompetent center som är rimlig att få hit! Åldern är emot honom!
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Hellcop skrev:Frun åkte med samma plan som #86, Kuriren var på plats vid grindarna.
Låt spekulationerna flöda!
Jaha, du menar DIN fru...?
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Per Ledin var på MAX nyss!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
JuniorX skrev:Hellcop skrev:Frun åkte med samma plan som #86, Kuriren var på plats vid grindarna.
Låt spekulationerna flöda!
Jaha, du menar DIN fru...?
haha ja, men fru Klasen var med också trodde hon, ty ett fruntimmer var hans resesällskap.
Hellcop- Antal inlägg : 590
Mattias Sjögren lämnar AK Bars Kazan
http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/mattias-sjogren-bryter-kontraktet-med-kazan/
http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/mattias-sjogren-bryter-kontraktet-med-kazan/
Ytterligare en intressant center med koppling till shl!
Hedanders skrev:Per Ledin var på MAX nyss!
Han äter upp sig, så han kan ta 1a-centerrollen nästa säsong!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
makkanmakkan skrev:Mattias Sjögren lämnar AK Bars Kazan
Sjögren skulle sitta som en fetsmäll faktiskt.
Osten borde ha rätt bra med flis kvar nu och bara 2 gubbar att värva, så låt guldet flöda så vi får 2 kanongubbar!
Hedanders skrev:Per Ledin var på MAX nyss!
Hans föräldrar bor på Bergnäset så det är väl inte direkt någon högoddsare att han är där en sommardag. Ganska stor skillnad ändå gentemot Klasen som inte ens har släkt i staden.
Kapten Haddock skrev:makkanmakkan skrev:Mattias Sjögren lämnar AK Bars Kazan
Sjögren skulle sitta som en fetsmäll faktiskt.
Osten borde ha rätt bra med flis kvar nu och bara 2 gubbar att värva, så låt guldet flöda så vi får 2 kanongubbar!
Absolut. Sjögren är dessutom den sortens spelare Osten gillar. Hårt jobbande, skridskoskicklig och framförallt oöm.
Xinpei- Antal inlägg : 951
Missförstå mig inte nu, Sjögren är en grym center, men är det verkligen den typen vi behöver? Jag ser hellre någon lite mer spelskicklig center. Men visst, tar vi in två så är jag inte den som säger nej
ski3r- Antal inlägg : 1992
Sjögren är en kanon center! Gör alla runtomkring sej bra, en av de bättre tvåvägscentrarna på den här sidan pölen!
johan74- Antal inlägg : 367
Sjögren hade inte gjort ont. Alls.
Puckad- Antal inlägg : 11374
johan74 skrev:Sjögren är en kanon center! Gör alla runtomkring sej bra, en av de bättre tvåvägscentrarna på den här sidan pölen!
Absolut så skulle han göra oss klasser bättre och om vi inte är där och hugger med fulla bankvalvet med pengar, så vet jag inte vad jag skulle säga?
Kan liknas vid hypern när Rajala & Sweatt värvades!
ski3r skrev:Missförstå mig inte nu, Sjögren är en grym center, men är det verkligen den typen vi behöver? Jag ser hellre någon lite mer spelskicklig center. Men visst, tar vi in två så är jag inte den som säger nej
Sjögren har väl precis exakt allt man söker hos en förstacenter. Håller med om att man borde gå all-in här och försöka få hit han, gärna på 2 eller fler år. En kvick och kreativ ytter på det och vi är med i racet även till vintern.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Hände det något speciellt på dagens LHF live? Jag kunde inte se den och ingen verkar ha skrivit något om den heller, lite förvånad
Senast ändrad av Lulefan den fre 03 jun 2016, 10:18, ändrad totalt 1 gång
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Det var damlaget, såg den inte så jag har dålig koll.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Fel tråd men som svar på frågan.
Såg den och det var Weis som skrev nytt och nån danska från AIK som skrev på.
Såg den och det var Weis som skrev nytt och nån danska från AIK som skrev på.
Micke80- Antal inlägg : 3038
makkanmakkan skrev:Mattias Sjögren lämnar AK Bars Kazan
Hugg! Honom ska vi ha! Tick i alla boxar!
Trashtalk- Antal inlägg : 61
Sjögren är en högst kompetent tvåvägscenter. Hårt jobbande, stor och relativt fysiskt, vinner mycket närkamper, skicklig defensivt och en riktigt bra skridskoåkare med tanke på storleken. Kan både passa och göra mål. Har kanske inte riktigt den nivån vi behöver när det gäller playmakingskills. Nästan så vi skulle behöva en riktigt vass playmaker ochså ifall vi tar Sjögren.
nummer 17 skrev:Sjögren är en högst kompetent tvåvägscenter. Hårt jobbande, stor och relativt fysiskt, vinner mycket närkamper, skicklig defensivt och en riktigt bra skridskoåkare med tanke på storleken. Kan både passa och göra mål. Har kanske inte riktigt den nivån vi behöver när det gäller playmakingskills. Nästan så vi skulle behöva en riktigt vass playmaker ochså ifall vi tar Sjögren.
Eller så skulle vi gett fan i att värva Falk och istället tagit Sjögren plus en playmaker....inte för att jag tror han vill till Luleå hur som helst. Det brukar inte svenska landslagsspelare vilja..
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Högoddsare att du är här inne och sprider pessimism..Slapshot skrev:nummer 17 skrev:Sjögren är en högst kompetent tvåvägscenter. Hårt jobbande, stor och relativt fysiskt, vinner mycket närkamper, skicklig defensivt och en riktigt bra skridskoåkare med tanke på storleken. Kan både passa och göra mål. Har kanske inte riktigt den nivån vi behöver när det gäller playmakingskills. Nästan så vi skulle behöva en riktigt vass playmaker ochså ifall vi tar Sjögren.
Eller så skulle vi gett fan i att värva Falk och istället tagit Sjögren plus en playmaker....inte för att jag tror han vill till Luleå hur som helst. Det brukar inte svenska landslagsspelare vilja..
Slapshot skrev:nummer 17 skrev:Sjögren är en högst kompetent tvåvägscenter. Hårt jobbande, stor och relativt fysiskt, vinner mycket närkamper, skicklig defensivt och en riktigt bra skridskoåkare med tanke på storleken. Kan både passa och göra mål. Har kanske inte riktigt den nivån vi behöver när det gäller playmakingskills. Nästan så vi skulle behöva en riktigt vass playmaker ochså ifall vi tar Sjögren.
Med tanke på att han blev tillgänglig i dagarna så känns det lite knasigt att ta honom istället för falk som vart klar under en längre tid, svårt att vara synsk Hade vi inte värvat nån center vid det här laget hade väl Osten blivit oljad och fjädrad av forummaffian
Hur som helst har du rätt, han hamnar bergis i södra sverige i vilket fall så.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Det verkar som att alla SHL-lag plus några KHL och Schweiziska klubbar är intresserade av honom så det blir nog svårt att få hit Sjögren.Trashtalk skrev:makkanmakkan skrev:Mattias Sjögren lämnar AK Bars Kazan
Monco- Antal inlägg : 336
inte väljer han Luleå ändå, även Gulas förlänger med FBK ... ska bli intressant och se vad osten har att säga om årets trupp som verkligen ser blek ut i mina "färgade" ögon.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Intressant ändock att man börjar skönja ett mönster där KHL spelare inte stannar längre än 'nödvändigt'.Monco skrev:Det verkar som att alla SHL-lag plus några KHL och Schweiziska klubbar är intresserade av honom så det blir nog svårt att få hit Sjögren.Trashtalk skrev:makkanmakkan skrev:Mattias Sjögren lämnar AK Bars Kazan
Det känns inte som övriga sociala betingelser hamnar i plusvågskålen om man säger så.
Xinpei skrev:Högoddsare att du är här inne och sprider pessimism..Slapshot skrev:nummer 17 skrev:Sjögren är en högst kompetent tvåvägscenter. Hårt jobbande, stor och relativt fysiskt, vinner mycket närkamper, skicklig defensivt och en riktigt bra skridskoåkare med tanke på storleken. Kan både passa och göra mål. Har kanske inte riktigt den nivån vi behöver när det gäller playmakingskills. Nästan så vi skulle behöva en riktigt vass playmaker ochså ifall vi tar Sjögren.
Högoddsare att du är första person att kommentera mitt inlägg.....
Vill inte ha Milan Gulas, jag vill ha en bomb! Gulas är bra helt klart, men jag har på känn att vi har någon bättre än så på gång.
Detta får vi se inom kort:
- En vass rightare ansluter till truppen inom kort, en riktig bomb!
- Dennis Rasmussen skriver på ett långt kontrakt och väljer att flytta från Chicago till Luleå
- Som bonus när truppen är "spikad" skriver Niklas Olausson på ett kontrakt ( 3-4 år )
- Risken är kanske inte jättestor men det finns en chans att vi får se Toni Rajala i Luleå väldigt snart igen.
- Dennis Rasmussen skriver på ett långt kontrakt och väljer att flytta från Chicago till Luleå
- Som bonus när truppen är "spikad" skriver Niklas Olausson på ett kontrakt ( 3-4 år )
- Risken är kanske inte jättestor men det finns en chans att vi får se Toni Rajala i Luleå väldigt snart igen.
Tillbringade inte Rasmussen större delen av säsongen i NHL! Varför skulle han överge chansen att slå sig in på allvar när han är så nära och varit ganska kort tid i Nordamerika!
makkanmakkan skrev:Vill inte ha Milan Gulas, jag vill ha en bomb! Gulas är bra helt klart, men jag har på känn att vi har någon bättre än så på gång.
Gulas är precis vad Luleå saknar. Var ju den enda bra mot oss i slutspelet...vore ett drömnamn. Tror inte Luleås fans ska hoppas på nåt ännu bättre för sådana spelare lirar antingen i KHL eller NHL.
nummer 17 skrev:Tillbringade inte Rasmussen större delen av säsongen i NHL! Varför skulle han överge chansen att slå sig in på allvar när han är så nära och varit ganska kort tid i Nordamerika!
Stämmer bra!
Det enda jag är rädd över är att en annan organisation i NHL skriver ett kontrakt med han.
Men Chicago/Rockford har tagit in friskt med spelare så jag har väldigt svårt att se att det blir ett äventyr i Chicago.
Efter 2 år i AHL/NHL så vet jag såklart inte hur det är med orken att pendla fram och tillbaka. Så han önskar sig såklart ett envägskontrakt.
Önsketänkande kanske men som jag nämnt tidigare så var Luleå väldigt nära att få Dennis Rasmussen innan Chicago slog till från en klar himmel.
För han är det viktiga att få en viktig roll i ett lag med ambitioner.
Och om Luleå var nära så borde dom vara ännu närmare denna gång om han väljer att återvända till Sverige.
Inga rykten hittills så det känns fortfarande väldigt öppet. Jag väljer fortfarande att tro på att han är "stenklar" innan några rykten börjar dyka upp
Slapshot: Grym lirare, rightare med brett register som producerar år efter år. Men bomben vi tar in kommer just från NHL/AHL eller KHL.
Och dessutom så är Milan Gulas i stort sett klar för en fortsättning i FBK så jag lägger ingen större energi på han.
Men vi tar in något liknande, men "lite" spetsigare
Ingen som har hört något smaskigt rykte? @Hellcop, månne?
makkanmakkan skrev:nummer 17 skrev:Tillbringade inte Rasmussen större delen av säsongen i NHL! Varför skulle han överge chansen att slå sig in på allvar när han är så nära och varit ganska kort tid i Nordamerika!
Stämmer bra!
Det enda jag är rädd över är att en annan organisation i NHL skriver ett kontrakt med han.
Men Chicago/Rockford har tagit in friskt med spelare så jag har väldigt svårt att se att det blir ett äventyr i Chicago.
Efter 2 år i AHL/NHL så vet jag såklart inte hur det är med orken att pendla fram och tillbaka. Så han önskar sig såklart ett envägskontrakt.
Önsketänkande kanske men som jag nämnt tidigare så var Luleå väldigt nära att få Dennis Rasmussen innan Chicago slog till från en klar himmel.
För han är det viktiga att få en viktig roll i ett lag med ambitioner.
Och om Luleå var nära så borde dom vara ännu närmare denna gång om han väljer att återvända till Sverige.
Inga rykten hittills så det känns fortfarande väldigt öppet. Jag väljer fortfarande att tro på att han är "stenklar" innan några rykten börjar dyka upp
Slapshot: Grym lirare, rightare med brett register som producerar år efter år. Men bomben vi tar in kommer just från NHL/AHL eller KHL.
Och dessutom så är Milan Gulas i stort sett klar för en fortsättning i FBK så jag lägger ingen större energi på han.
Men vi tar in något liknande, men "lite" spetsigare
Om Rasmussen verkligen skulle vända mot Europa, och i synnerhet SHL, så ligger Luleå förmodligen väldigt bra till. Finns en plats kvar, förstacenter-rollen, vilket borde locka. Samt då att flesta andra lagen börjar få ganska välfyllda trupper. Luleå bör vara mer utsvultna och ha en del kulor att spendera.
Fast förutsätter att han ens vänder mot Europa, och i ett sådant scenario väljer SHL framför KHL.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Slapshot skrev:Xinpei skrev:Högoddsare att du är här inne och sprider pessimism..Slapshot skrev:nummer 17 skrev:Sjögren är en högst kompetent tvåvägscenter. Hårt jobbande, stor och relativt fysiskt, vinner mycket närkamper, skicklig defensivt och en riktigt bra skridskoåkare med tanke på storleken. Kan både passa och göra mål. Har kanske inte riktigt den nivån vi behöver när det gäller playmakingskills. Nästan så vi skulle behöva en riktigt vass playmaker ochså ifall vi tar Sjögren.
Högoddsare att du är första person att kommentera mitt inlägg.....
Min pessimismradar fick utslag. Vad kan man säga? Oberoende så börjar man se ett mönster här. Så fort någon skriver om en ledig spelare så är du inne och försöker skjuta ned allt tillsammans med din polare @Pajala. Det är nästan som du faktiskt vill att det ska gå dåligt för Luleå för att ha något att gnälla över.
http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-med-i-jakten-pa-landslagscentern-8872182.aspx
Kom igen nu Osten. Ge oss en center!
Xinpei skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-med-i-jakten-pa-landslagscentern-8872182.aspx
Se där har vi en riktigt bra första center!
Nej jag vill givetvis inte att allt ska gå åt skogen för LHF, tvärtom. Men det finns mycket som kan bli bättre. Då är du åt andra hållet istället och väljer att inte se uppenbara brister och fel i föreningen för så tror du antagligen att du är en sämre supporter? Det är ju helt tvärtom. Att inte bara frozza allt betyder ju att man bryr sig om klubben.....jag väljer att inte vara naiv som många andra.
Xinpei skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-med-i-jakten-pa-landslagscentern-8872182.aspx
Vilken bomb, tror man först.
Det komiska är väl att i själva artikeln är det inget som säger att Luleå jagar spelaren och agenten säger inte så mycket som talar för det.
Men självklart, det är en exemplarisk första center i vilket lag som helst i SHL.
Borde inte turordningen vara:makkanmakkan skrev:Xinpei skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-med-i-jakten-pa-landslagscentern-8872182.aspx
Det komiska är väl att i själva artikeln är det inget som säger att Luleå jagar spelaren och agenten säger inte så mycket som talar för det.
Men självklart, det är en exemplarisk första center i vilket lag som helst i SHL.
1. Tidningen skriver om spelaren.
2. Vi spekulerar om honom.
i stället för tvärtom? Nu känns det i bland som om de läser här vilken spelare de ska gissa på nästa gång.a
Det är en enorm skillnad mellan att ignorera och vänta med yxan.Slapshot skrev:Xinpei skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-med-i-jakten-pa-landslagscentern-8872182.aspx
Se där har vi en riktigt bra första center!
Nej jag vill givetvis inte att allt ska gå åt skogen för LHF, tvärtom. Men det finns mycket som kan bli bättre. Då är du åt andra hållet istället och väljer att inte se uppenbara brister och fel i föreningen för så tror du antagligen att du är en sämre supporter? Det är ju helt tvärtom. Att inte bara frozza allt betyder ju att man bryr sig om klubben.....jag väljer att inte vara naiv som många andra.
Gulas klar för Färjestad och det var ju bra det. Inte den spelartyp vi behöver i första rummet.
Om vi klagar på att Daine Todd har dåliga siffror vad ska man i så fall säga om Mattias Sjögren som mäktade med 18 poäng på 54 matcher i KHL och plus 1. Hans allra bästa säsong är 35 för LHC i SHL och i övrigt raden 22, 24 och 26. Det är bra men inte imponerande. Jämför man man bara med Olausson som har 30, 26, 41, 36 och 33 på sina år i Luleå så är det ju givet vem man ska prioritera mellan Olausson och Sjögren.
Vi behöver inte en mycket bra tvåvägs-center. Vi behöver en center med poäng i händerna.
Vi behöver inte en mycket bra tvåvägs-center. Vi behöver en center med poäng i händerna.
Jag ska försöka vara tokpossitiv och bara se guld och gröna skogar nu.
http://www.expressen.se/sport/hockey/khl/khl-i-ekonomisk-kris--atta-lag-kan-kastas-ut/
Vem vet om det inte kommer lös nå spelare av hög klass snart, och då är det kanske bra att vi har våra två spetsar kvar att fylla
http://www.expressen.se/sport/hockey/khl/khl-i-ekonomisk-kris--atta-lag-kan-kastas-ut/
Vem vet om det inte kommer lös nå spelare av hög klass snart, och då är det kanske bra att vi har våra två spetsar kvar att fylla
Micke80- Antal inlägg : 3038
Det var väl uppe förra året att spelare vars kontrakt gått ut valde att stanna på plats och inte annonsera någon ny hemort förrän sista löneutbetalningen gjorts. Annars kunde man fet-glömma lönen.Micke80 skrev:Jag ska försöka vara tokpossitiv och bara se guld och gröna skogar nu.
Den ligan har sina bekymmer, det är helt klart.
edit: Och det borde flera klubbar kunna dra nytta av.
Urken skrev:Ingen som har hört något smaskigt rykte? @Hellcop, månne?
Nä, inte ännu
Jag ska ligga på i dagarna och se vad som kan komma fram.
Hellcop- Antal inlägg : 590
Sjögren hade varit intressant, möjlighet för lite längre kontrakt kanske? Hade varit skönt om man kan binda upp någon topp2-center lite längre tid. Även om nu kontrakt är värdelösa som så men Sjögga har åtminstone varit i KHL och kanske inte är helt till freds med den ligan.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Jag håller med till 100%. Om man läser vilka tider inläggen är gjorda här och sedan kollar vilka tider tidningarna har gjort sina reportage så verkar det som att tidningarna har gjort en sammanfattning av det som redan har nämnts här under dagen/dagen före. Vissa saker är nästan ordagrant "stulna" från det här forumet av våra lokala reportrar/tidningsbloggare.Puckad skrev:Borde inte turordningen vara:makkanmakkan skrev:Xinpei skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-med-i-jakten-pa-landslagscentern-8872182.aspx
i stället för tvärtom? Nu känns det i bland som om de läser här vilken spelare de ska gissa på nästa gång.a
Monco- Antal inlägg : 336
Ordagrant kan det ju lätt bli om samma person döljer sig bakom ett nick och samtidigt skriver bloggMonco skrev:Jag håller med till 100%. Om man läser vilka tider inläggen är gjorda här och sedan kollar vilka tider tidningarna har gjort sina reportage så verkar det som att tidningarna har gjort en sammanfattning av det som redan har nämnts här under dagen/dagen före. Vissa saker är nästan ordagrant "stulna" från det här forumet av våra lokala reportrar/tidningsbloggare.Puckad skrev:Borde inte turordningen vara:makkanmakkan skrev:Xinpei skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-med-i-jakten-pa-landslagscentern-8872182.aspx
Wolfhunter- Antal inlägg : 1288
Varför skulle Stålnacke, Landström m.fl först skriva här och sen i Kuriren eller NSD?! Låter orimligt!!
Sida 19 av 21 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1