Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1
+83
Jonsey
Högljudd
amarule
Simon90
Davidoff
porson
PM
Myrman
jessen
tikka_t3
Pontaking
Lars158
makkanmakkan
Mr Bister
Number 69
LuleåWinston
Dentos
Wolfhunter
stormvägen
Mange
Antwon
lhffan
Monco
Rönken
Ferros
NallePhu
Tony Moore
Rikky
Urken
Niinimaa
Kagen
Ivanhoe
Dustin
icemask
Groggen79
Lillajag
kamelbullen
Puckad
Donten_
Tigerman
Sundance Kid
Sportchefen #2
Donowitz
hokkzorz
Bamsefar
Hedanders
Redbear
FruktHamster
HarryHaffa
kokostrollet
pelle
Hellcop
NeedforX
Anthrax
Jonken
GustenA
Dilox
GLHF
Cambbott24
Kraftkung
rasbiologen
JuniorX
Sir Prozac
Kapten Haddock
MrScout
KaptenBlodskelett
tibet
Norrlandstoken
Old Brooklyn
Patrik82
Pajala
Luleåfan
pingu
MrA
Kallepedal
farre
Micke80
Lulefan
ski3r
LulefanGBG
Qirren
Snikne Ville
87 posters
Sida 7 av 20
Sida 7 av 20 • 1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1
bearjew skrev:Bröderna Westeholm tillsammans med Hedman känns väldigt intressant. Frågan är dock om det räcker till den spets vi behöver.
OM nu "Bulan" kommer in som HC, kommer nog så även mycket i spelet att förändras visserligen. Men individuellt saknas skicklighet och spelare som har högre procent på att sätta dit lägen och hantera puck på mindre ytor samt i numerärt överläge. Tror bröderna Westeholm behöver höja sig ytterligare ett steg för att kvala in där.
Dom var väl på väg ryktesmässigt redan för ett par år sen vill jag minnas
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Pajala skrev:Nja, jag läste lite på brynäs forumet och där var väl pudas inte en favorit, men han är från Kiruna och skolad i Skellefteå så visst kan han blomma ut, men som ersättare för schira? Nja lite för orutinerad men men, är bara less på att våra värvningar inte riktigt har slagit ut, men tror att Luleås nya ledning kommer att ordna upp det, och med bulan vid rodret
Sluta froza nu! Han är inte klar än, så finns ingen anledning att låta så positiv.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
hokkzorz skrev:
Dom var väl på väg ryktesmässigt redan för ett par år sen vill jag minnas
Provspelade väl till och med om jag inte kommer ihåg fel?
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Westerholmarna har varit på tapeten tidigare, ja, det var ju även bröderna Ahlström, när hela Luleå var inne i tvillinghypen från Abbotts.
Jag gillar Pathrik, är inte så förtjust i Ponthus, men de kommer väl i ett paket. De är lite för ojämna, ännu, för att vara en leadingline på riktigt, men de kan stundtals vara väldigt bra SHL-spelare, framförallt Pathrik.
Frågan är om vi inte vill ha lite spetsigare spets? Ska båda Westerholmarna in, så finns det inte mycket plats kvar, till att spetsa till truppen ordentligt på.
Jag gillar Pathrik, är inte så förtjust i Ponthus, men de kommer väl i ett paket. De är lite för ojämna, ännu, för att vara en leadingline på riktigt, men de kan stundtals vara väldigt bra SHL-spelare, framförallt Pathrik.
Frågan är om vi inte vill ha lite spetsigare spets? Ska båda Westerholmarna in, så finns det inte mycket plats kvar, till att spetsa till truppen ordentligt på.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Ferros skrev:Westerholmarna har varit på tapeten tidigare, ja, det var ju även bröderna Ahlström, när hela Luleå var inne i tvillinghypen från Abbotts.
Fast tror inte Bulan ser bröderna som leading line? Men visst matematiken går inte ihop helt. Men kan någon spelare vara på väg bort? Men samtidigt konstigt att förlänga kontraktet med spelare för att ev bryta något kontrakt. Men in med bröderna ut med två spelare skulle vara mer rimligt i min värld.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Ferros skrev:Westerholmarna har varit på tapeten tidigare, ja, det var ju även bröderna Ahlström, när hela Luleå var inne i tvillinghypen från Abbotts.
Fast tror inte Bulan ser bröderna som leading line? Men visst matematiken går inte ihop helt. Men kan någon spelare vara på väg bort? Men samtidigt konstigt att förlänga kontraktet med spelare för att ev bryta något kontrakt. Men in med bröderna ut med två spelare skulle vara mer rimligt i min värld.
Ja, man börjar ju fundera om nån ska dra.
Junttila som vill tillbaka till Finland?
Harju som inte vill spela "Rönken-hockey"?
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Hedanders skrev:Rönken skrev:Ferros skrev:Westerholmarna har varit på tapeten tidigare, ja, det var ju även bröderna Ahlström, när hela Luleå var inne i tvillinghypen från Abbotts.
Ja, man börjar ju fundera om nån ska dra.
Junttila som vill tillbaka till Finland?
Harju som inte vill spela "Rönken-hockey"?
Personligen finner jag det väldigt märkligt om någon av spelarna som man förlängt med nu under säsong, och nyligen presenterat, skulle vara på väg bort.
Om vi förutsätter att Bulan är på väg in, och tar med sig spelare som inte är leading line, så kan man fundera på vem eller vilka som lämnar...
Andreas Falk
Johan Harju
Anton Hedman
Juilius Junttila
Gustav Rydahl
Dessa spelare är under kontrakt men skrev på innan nuvarande säsongen. Rydahl känns väl lite som att han ligger i 'farozonen'? Junttila kanske har hemlängtan ja, även om jag personligen skulle vilja se honom under Bulans ledning. Sedan är det lite svårt för mig att se att Hedman skulle försvinna, eller att Harju försvinner.
Hur är det med Falken under Bulan? Ena Westerholmaren är center, kan förmoda att man letar en förstacenter (likt varenda jäkla säsong..). Lundeström, går han på centerroll redan nästa säsong? Falk är ju smart och varit bättre än förväntat. Undrar samtidigt lite hur det går med Mastomäki?
Ponera i följande:
Harju-X-Emanuelsson
Westerholm-Westerholm-Hedman
Lundeström-X-Emanuelsson
Forsberg-Falk-Fabricius
Inte kattpiss, men inte så där att man blir så där överdrivet exalterad. Sedan en bra målvaktsida, med vad som kan bli en bra backsida. Tror Todd kan ta lite kliv. Sedan en till spelande back in.
Madhawk menar att Pudas är klar för SAIK.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/01/25/pudas-flyttar-norrut/
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/01/25/pudas-flyttar-norrut/
Jag tror absolut att spelare som har kontrakt över nästa säsong kan komma att lämna. Det är inget konstigt med det. Kan ju vara så att spelarna själva vill bryta t.ex. Vore inte omöjligt i Rydahls fall exempelvis. Han gynnas nog av mer speltid annorstädes. Junttila har ju inte heller haft någon lyckad sejour hos oss även om det beror mest på skador, men också en sådan sak kan ju innebära att man vill ha n nystart någon annanstans. Nu tror jag ändå han blir kvar, men Rydahl är jag inte alls så säker på.
Falk borde bli kvar, åtminstone borde Luleå vilja ha honom kvar. Harju och Hedman är självskrivna tycker jag. De borde vilja vara kvar och klubben borde vilja ha dem kvar.
Om jag får tippa två som har kontrakt som försvinner, (om det nu är någon mening att spekulera i det över huvud taget), så skulle jag säga Rydahl och Junttila.
Falk borde bli kvar, åtminstone borde Luleå vilja ha honom kvar. Harju och Hedman är självskrivna tycker jag. De borde vilja vara kvar och klubben borde vilja ha dem kvar.
Om jag får tippa två som har kontrakt som försvinner, (om det nu är någon mening att spekulera i det över huvud taget), så skulle jag säga Rydahl och Junttila.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
LulefanGBG skrev:Jag tror absolut att spelare som har kontrakt över nästa säsong kan komma att lämna. Det är inget konstigt med det. Kan ju vara så att spelarna själva vill bryta t.ex. Vore inte omöjligt i Rydahls fall exempelvis. Han gynnas nog av mer speltid annorstädes. Junttila har ju inte heller haft någon lyckad sejour hos oss även om det beror mest på skador, men också en sådan sak kan ju innebära att man vill ha n nystart någon annanstans. Nu tror jag ändå han blir kvar, men Rydahl är jag inte alls så säker på.
Rydahl skulle jag väl också tippa vara den som far. Junttila ser jag inte varför han skulle dra, men visst är det väl en möjlighet...
Nej jag tror som sagt också att Junttila blir kvar och jag ser inte heller varför han inte skulle vara det, men vad jag menar om jag MÅSTE hitta en eller två som ligger närmast att försvinna så skulle jag tippa dessa två, då båda har mindre lyckade säsonger bakom sig, oavsett vad orsakerna till det är. I Junttilas fall skador, men säsongen är ju inte över och Junttila är ju påväg tillbaka så han kan ju få en bra avslutning på säsongen och då ser jag inte varför han skulle vilja lämna.Hedanders skrev:LulefanGBG skrev:Jag tror absolut att spelare som har kontrakt över nästa säsong kan komma att lämna. Det är inget konstigt med det. Kan ju vara så att spelarna själva vill bryta t.ex. Vore inte omöjligt i Rydahls fall exempelvis. Han gynnas nog av mer speltid annorstädes. Junttila har ju inte heller haft någon lyckad sejour hos oss även om det beror mest på skador, men också en sådan sak kan ju innebära att man vill ha n nystart någon annanstans. Nu tror jag ändå han blir kvar, men Rydahl är jag inte alls så säker på.
Rydahl skulle jag väl också tippa vara den som far. Junttila ser jag inte varför han skulle dra, men visst är det väl en möjlighet...
Just en sån värvning som Rydahl har ju varit signifikativt för Osten.
Ingen plan alls för spelaren i fråga. Samma sak med Strömwall, Ekarv, Hoivinen, Larsson mfl
Här hoppas jag att den nya sportchefen har bättre kompetens och strategitänk.
Om vi leker att vi inte förnyat med Fabbe och Foppa och tagit in Bröderna Westerholm samt inte förnyat med Sandström och tagit in Pudas så hade truppen kunnat se otroligt mycket mer spetsig ut.
Efter det All in på att värva Scott och förnya med Sweatt.
Fjärdefemman hämtas in från juniorled samt spetsas med en rutinerad tvåvägscenter från allsvenskan eller att vi ber så mycket om ursäkt för att vår fd sportchef varit inkompetent och värvar hem Fogström.
Jag förstår nämligen inte varför man släppte guldklimpen Fogström som ville stanna och dessutom var en pålitlig billig center som underkastade sig alla roller i truppen. Åter en miss av Luleå.
Pang och då hade vi varit att räkna med nästa år.
Svårare är det inte
Ingen plan alls för spelaren i fråga. Samma sak med Strömwall, Ekarv, Hoivinen, Larsson mfl
Här hoppas jag att den nya sportchefen har bättre kompetens och strategitänk.
Om vi leker att vi inte förnyat med Fabbe och Foppa och tagit in Bröderna Westerholm samt inte förnyat med Sandström och tagit in Pudas så hade truppen kunnat se otroligt mycket mer spetsig ut.
Efter det All in på att värva Scott och förnya med Sweatt.
Fjärdefemman hämtas in från juniorled samt spetsas med en rutinerad tvåvägscenter från allsvenskan eller att vi ber så mycket om ursäkt för att vår fd sportchef varit inkompetent och värvar hem Fogström.
Jag förstår nämligen inte varför man släppte guldklimpen Fogström som ville stanna och dessutom var en pålitlig billig center som underkastade sig alla roller i truppen. Åter en miss av Luleå.
Pang och då hade vi varit att räkna med nästa år.
Svårare är det inte
farre- Antal inlägg : 2143
Jag saknar också Fogis!
Eller snarare, vi har nog spelare som hanterar hans roll idag, men det kändes onödigt att han försvann.
Speciellt med den totala centerbrist som vi hade förra året.
Men jag gillade människan Niklas.
Lojal, gemytligt intryck, och en som verkligen jobbat till sig chansen.
Eller snarare, vi har nog spelare som hanterar hans roll idag, men det kändes onödigt att han försvann.
Speciellt med den totala centerbrist som vi hade förra året.
Men jag gillade människan Niklas.
Lojal, gemytligt intryck, och en som verkligen jobbat till sig chansen.
Puckad- Antal inlägg : 11372
LulefanGBG skrev:Nej jag tror som sagt också att Junttila blir kvar och jag ser inte heller varför han inte skulle vara det, men vad jag menar om jag MÅSTE hitta en eller två som ligger närmast att försvinna så skulle jag tippa dessa två, då båda har mindre lyckade säsonger bakom sig, oavsett vad orsakerna till det är. I Junttilas fall skador, men säsongen är ju inte över och Junttila är ju påväg tillbaka så han kan ju få en bra avslutning på säsongen och då ser jag inte varför han skulle vilja lämna.Hedanders skrev:LulefanGBG skrev:Jag tror absolut att spelare som har kontrakt över nästa säsong kan komma att lämna. Det är inget konstigt med det. Kan ju vara så att spelarna själva vill bryta t.ex. Vore inte omöjligt i Rydahls fall exempelvis. Han gynnas nog av mer speltid annorstädes. Junttila har ju inte heller haft någon lyckad sejour hos oss även om det beror mest på skador, men också en sådan sak kan ju innebära att man vill ha n nystart någon annanstans. Nu tror jag ändå han blir kvar, men Rydahl är jag inte alls så säker på.
Aha! Då fattar jag!
Haha.Hedanders skrev:LulefanGBG skrev:Nej jag tror som sagt också att Junttila blir kvar och jag ser inte heller varför han inte skulle vara det, men vad jag menar om jag MÅSTE hitta en eller två som ligger närmast att försvinna så skulle jag tippa dessa två, då båda har mindre lyckade säsonger bakom sig, oavsett vad orsakerna till det är. I Junttilas fall skador, men säsongen är ju inte över och Junttila är ju påväg tillbaka så han kan ju få en bra avslutning på säsongen och då ser jag inte varför han skulle vilja lämna.Hedanders skrev:LulefanGBG skrev:Jag tror absolut att spelare som har kontrakt över nästa säsong kan komma att lämna. Det är inget konstigt med det. Kan ju vara så att spelarna själva vill bryta t.ex. Vore inte omöjligt i Rydahls fall exempelvis. Han gynnas nog av mer speltid annorstädes. Junttila har ju inte heller haft någon lyckad sejour hos oss även om det beror mest på skador, men också en sådan sak kan ju innebära att man vill ha n nystart någon annanstans. Nu tror jag ändå han blir kvar, men Rydahl är jag inte alls så säker på.
Aha! Då fattar jag!
Ibland uttrycker man sig inte så tydligt i forum-skrift. Man vet vad man menar i huvudet men tänker inte på hur det ser ut. Det här är ett internet-forum och ingen universitetsuppsats så jag skiter ofta i att korrekturläsa om jag skall vara ärlig. Ids liksom inte, men så blir det otydligt ibland också. Eller rentav fel men det får man ta.
Visst var Justin Azevedo på tapeten inför förra säsongen?
Han har gjort en sämre säsong rent poängmässigt än tidigare. Kan man drömma?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9347
Han har gjort en sämre säsong rent poängmässigt än tidigare. Kan man drömma?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9347
Hörde ett rykte idag.
Enligt målarn på bygget jag är på är en ny tränare på ingång till nästa säsong. En utlänning.
Cam Abbott?
Enligt målarn på bygget jag är på är en ny tränare på ingång till nästa säsong. En utlänning.
Cam Abbott?
Hedanders skrev:Hörde ett rykte idag.
Cam Abbott?
Cam o Bulan ?
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Jeremy Colliton från Mora kan det också vara
NallePhu- Antal inlägg : 18671
FBK drar nog Colliton till sig, behöver nytt blodNallePhu skrev:Jeremy Colliton från Mora kan det också vara
icemask- Antal inlägg : 4174
Iofs men men ett intressant namn hur som i mina ögonicemask skrev:FBK drar nog Colliton till sig, behöver nytt blodNallePhu skrev:Jeremy Colliton från Mora kan det också vara
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Det håller jag med om, ett mycket intressant framtidsnamn !NallePhu skrev:Iofs men men ett intressant namn hur som i mina ögonicemask skrev:FBK drar nog Colliton till sig, behöver nytt blodNallePhu skrev:Jeremy Colliton från Mora kan det också vara
i den där familjen så kommer ingen tränare in som är utifrånicemask skrev:FBK drar nog Colliton till sig, behöver nytt blodNallePhu skrev:Jeremy Colliton från Mora kan det också vara
#96- Antal inlägg : 2192
Looben är ju iof på väg bort.
Ang. Bulan och Cam.
Visst, om Skuggan tar en roll på ungdomssidan eller någon av de nya tjänsterna efter omorganiseringen.
Men det blir nog svårt att trolla bort Lasu respektive Burströms löner, vilket är X antal miljoner kronor.
Visst, om Skuggan tar en roll på ungdomssidan eller någon av de nya tjänsterna efter omorganiseringen.
Men det blir nog svårt att trolla bort Lasu respektive Burströms löner, vilket är X antal miljoner kronor.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
bearjew skrev:Ang. Bulan och Cam.
Bara Skuggan som har tvåårskontrakt.
Enligt SVT i Gävle så är det så att Bulan blir sportchef. Uppgifter som läckt från Brynäshåll, m a o.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Många som har spekulerat så mycket om Rönken som sportchef att dom glömt bort att han kan vara aktuell som tränare.
Jag slänger in ett tips: Rönken huvudtränare med Cam som assisterande!
Sen Bulan och Ulf Engman som nya sportchefer.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Hela den här cirkusen kryddar onekligen kommande back-to-back mot bulans boys.
En och annan rubrik blir det, och konstiga intervjuer med såväl Skuggan som Bulan.
Det kommer att vara stökigt ett tag.
En och annan rubrik blir det, och konstiga intervjuer med såväl Skuggan som Bulan.
Sundance Kid skrev:Många som har spekulerat så mycket om Rönken som sportchef att dom glömt bort att han kan vara aktuell som tränare.
Kan ju lika gärna vara Rönken och Bulan som sportchefer vilket är sättet man lockat tillbaka bägge två.
Fruktis har slantat upp för Joel QuennevilleHedanders skrev:Hörde ett rykte idag.
Cam Abbott?
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Puckad skrev:Hela den här cirkusen kryddar onekligen kommande back-to-back mot bulans boys.
Speciellt om vi tar alla 6 poängen mot Brynäs kan det nog bli lite aktivitet på Brynäsforumen.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Men snälla, vad har han för bred erfarenhet?Tigerman skrev:Fruktis har slantat upp för Joel QuennevilleHedanders skrev:Hörde ett rykte idag.
Cam Abbott?
Han tränade St Louis för 12(!) år sen!
Sedan dess har han tränat ett NHL lag.
Det måste gå att hitta nån bättre!
En utlänsk tränare? Vi skall göra en Modo på riktigt alltså.
Donten_ skrev:Puckad skrev:Hela den här cirkusen kryddar onekligen kommande back-to-back mot bulans boys.
Speciellt om vi tar alla 6 poängen mot Brynäs kan det nog bli lite aktivitet på Brynäsforumen.
Lillajag skrev:Nu verkar ju Rönken vara högaktuell som Ostens efterträdare men det pratas ju om att eventuellt ta in två nya och då har vi ju en i organisationen som inte bara jobbar för Luleå Hockey, han jobbar även för Tre Kronor. Kan Ulf kanske vara redo för en större roll inom LHF? Och sen bör det väl vara rimligt att Bulan är på väg hem då hans kontrakt går ut nu..
Att Bulan kommer hem nämnde jag någon annanstans också vid typ denna tidpunkt och även Ulf Engman var jag rätt ute på! Jag var långt före alla andra!
Lillajag- Antal inlägg : 737
Lillajag skrev:Lillajag skrev:Nu verkar ju Rönken vara högaktuell som Ostens efterträdare men det pratas ju om att eventuellt ta in två nya och då har vi ju en i organisationen som inte bara jobbar för Luleå Hockey, han jobbar även för Tre Kronor. Kan Ulf kanske vara redo för en större roll inom LHF? Och sen bör det väl vara rimligt att Bulan är på väg hem då hans kontrakt går ut nu..
Att Bulan kommer hem nämnde jag någon annanstans också vid typ denna tidpunkt och även Ulf Engman var jag rätt ute på! Jag var långt före alla andra!
Besserwisser ?
kamelbullen- Antal inlägg : 272
kamelbullen skrev:Lillajag skrev:Lillajag skrev:Nu verkar ju Rönken vara högaktuell som Ostens efterträdare men det pratas ju om att eventuellt ta in två nya och då har vi ju en i organisationen som inte bara jobbar för Luleå Hockey, han jobbar även för Tre Kronor. Kan Ulf kanske vara redo för en större roll inom LHF? Och sen bör det väl vara rimligt att Bulan är på väg hem då hans kontrakt går ut nu..
Besserwisser ?
Messerschmidt
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
http://www.luleahockey.se/artikel/9eznaiyla-30c4d/forandringar-i-sportledningen
Ulf Engman blir sportchef fr.o.m imorgon och fram till Maj, sen kliver han ner som assisterande GM? Jag förstår inte riktigt hur de menar. Men tror att Ulf är rätt person, oavsett om det är som GM eller assisterande GM.
Jag tolkar det som att Bulan blir den nya sportchefen. Med tanke på att han är anställd av en konkurrent så kan han inte börja sin tjänst förrän i Maj. Alltså är risken stor att Skuggan står i Luleås bås även nästa säsong.
Ulf Engman blir sportchef fr.o.m imorgon och fram till Maj, sen kliver han ner som assisterande GM? Jag förstår inte riktigt hur de menar. Men tror att Ulf är rätt person, oavsett om det är som GM eller assisterande GM.
Jag tolkar det som att Bulan blir den nya sportchefen. Med tanke på att han är anställd av en konkurrent så kan han inte börja sin tjänst förrän i Maj. Alltså är risken stor att Skuggan står i Luleås bås även nästa säsong.
Dustin- Antal inlägg : 7176
GM/Ass GM Rönken, Engman
HC Bulan
Rykte säger att Åkerström ska sluta sälja bilar !
Inget nytt om skuggans nya uppgifter !!!
Inga fler kontraktsförlängningar under pågående säsong !!!!!
HC Bulan
Bamsefar skrev:kamelbullen skrev:Lillajag skrev:Lillajag skrev:Nu verkar ju Rönken vara högaktuell som Ostens efterträdare men det pratas ju om att eventuellt ta in två nya och då har vi ju en i organisationen som inte bara jobbar för Luleå Hockey, han jobbar även för Tre Kronor. Kan Ulf kanske vara redo för en större roll inom LHF? Och sen bör det väl vara rimligt att Bulan är på väg hem då hans kontrakt går ut nu..
Besserwisser ?
Messerschmidt
Det har ni rätt i, lät nog rätt dryg där Blev mest glad för att det jag hört visade sig stämma.
Lillajag- Antal inlägg : 737
Sista meningen är viktig: Nu är det färdigkommunicerat kring organisationenföre ett tag.
icemask skrev:GM/Ass GM Rönken, Engman
HC Bulan
Hade Rönken varit den nya GM hade det väl antagligen varit han som tagit över redan nu. Istället för att engman ska ha ansvaret fram till Maj. Jag tolkar det som att det är någon som är bunden och inte kan börja sitt jobb som GM för LHF förrän 1a Maj. Min gissning är då Bulan även om jag helst ser han i båset.
Senast ändrad av Määk den tis 31 jan 2017, 12:16, ändrad totalt 2 gånger
Fast grejen med en besserwisser är ju att man har rätt!Lillajag skrev:Det har ni rätt i, lät nog rätt dryg där Blev mest glad för att det jag hört visade sig stämma.
Määk skrev:icemask skrev:GM/Ass GM Rönken, Engman
HC Bulan
Hade Rönken varit den nya GM hade det väl antagligen varit han som tagit över redan nu. Istället för att engman ska ha ansvaret fram till Maj. Jag tolkar det som att det är någon som är bunden och inte kan börja sitt jobb som GM för LHF förrän 1a Maj. Min gissning är då Bulan även om jag helst ser han i båset.
Jag är lite kluven. För själva sportchefsfunktionen så tror jag den hade funkat bäst om Bulan är SC. Dvs SC Bulan, Ass SC Ulf E samt då Rönken som en tredje part, som bistår det han vill jobba. Den konstellationen känns ju jättebra. Men om det skulle innebära att vi får dras med Skuggan ett år till i båset så blir jag både lessen och uppgiven. Isåfall hade jag velat ha in Colliton från Mora som huvudtränare.
Finns också en uppenbar risk/möjlighet att Skuggan blir SC och Bulan tränare...
Groggen79- Antal inlägg : 181
Vad baserar du det på att Rönken skulle tagit över redan nu ?Määk skrev:icemask skrev:GM/Ass GM Rönken, Engman
HC Bulan
Han har egna sysslor idag som inte bara är att kliva av, det är ju inte så att han går och drar benen efter sig och väntar på att LHF ska ringa !
Skuggan blir inte kvar I båset, erbjuds andra uppg I föreningen !Groggen79 skrev:Määk skrev:icemask skrev:GM/Ass GM Rönken, Engman
HC Bulan
Jag är lite kluven. För själva sportchefsfunktionen så tror jag den hade funkat bäst om Bulan är SC. Dvs SC Bulan, Ass SC Ulf E samt då Rönken som en tredje part, som bistår det han vill jobba. Den konstellationen känns ju jättebra. Men om det skulle innebära att vi får dras med Skuggan ett år till i båset så blir jag både lessen och uppgiven. Isåfall hade jag velat ha in Colliton från Mora som huvudtränare.
Finns också en uppenbar risk/möjlighet att Skuggan blir SC och Bulan tränare...
icemask skrev:Vad baserar du det på att Rönken skulle tagit över redan nu ?Määk skrev:icemask skrev:GM/Ass GM Rönken, Engman
HC Bulan
Han har egna sysslor idag som inte bara är att kliva av, det är ju inte så att han går och drar benen efter sig och väntar på att LHF ska ringa !
Det hade varit mest naturligt att den nya GM hade tagit över ifall han hade varit tillgänglig. Jag har svårt att se att Rönken skulle ha varit låst av något annat uppdrag fram till i Maj, dessutom har Enbom redan bekräftat att han INTE kommer bli ny GM.
Är han arbetslös ?Määk skrev:icemask skrev:Vad baserar du det på att Rönken skulle tagit över redan nu ?Määk skrev:icemask skrev:GM/Ass GM Rönken, Engman
HC Bulan
Det hade varit mest naturligt att den nya GM hade tagit över ifall han hade varit tillgänglig. Jag har svårt att se att Rönken skulle ha varit låst av något annat uppdrag fram till i Maj, dessutom har Enbom redan bekräftat att han INTE kommer bli ny GM.
icemask skrev:Är han arbetslös ?Määk skrev:icemask skrev:Vad baserar du det på att Rönken skulle tagit över redan nu ?Määk skrev:icemask skrev:GM/Ass GM Rönken, Engman
HC Bulan
Jag vet inte? Oavsett så tror jag inte han har en arbetsgivare som hade stoppat honom från att hoppa på ett toppjobb i länets största idrottsklubbar. Enbom har bekräftat att Rönken inte blir GM så därför tror jag inte han blir det. Om det blir Bulan eller någon annan har jag inte någon aning om men min teori att det är någon som är hindrad att hoppa på det här jobbet fram till i Maj. Fler frågor på det?
Han är delägare och aktiv I Leos, det kanske inte är ett uppdrag man bara hoppar av sådär ?
Han kan även ha fler uppdrag som han måste slutföra innan han kan kliva på rollen ?
Jag sager Rönken du sager nån annan, vi lämnar det så !
Han kan även ha fler uppdrag som han måste slutföra innan han kan kliva på rollen ?
Jag sager Rönken du sager nån annan, vi lämnar det så !
Sida 7 av 20 • 1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2